Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. cyfrą rzymską I
B. trzema gwiazdkami ***
C. jedną gwiazdką *
D. cyfrą rzymską III
 Realizacja usług w recepcji 
W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?
A. 300
B. 180
C. 120
D. 240
 Realizacja usług w recepcji 
Na jakim etapie całościowej obsługi klienta recepcjonista powinien zaznajomić go z zasadami dokonywania przedpłaty?
A. Pobytu
B. Rozliczenia
C. Rezerwacji
D. Rejestracji
 Realizacja usług w recepcji 
Modyfikacja sprzętu oraz aranżacji wnętrza lokalu gastronomicznego w hotelu stanowi część strategii
A. ceny
B. promocji
C. produktu
D. dystrybucji
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?
A. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
B. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
C. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
D. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
 Realizacja usług w recepcji 
Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują
A. serwowanie posiłków do pokoju
B. pranie odzieży
C. przechowanie bagażu
D. korzystanie z usług wellness
 Realizacja usług w recepcji 
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?
A. Jedną.
B. Dwie.
C. Trzy.
D. Cztery.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 23%
B. 7%
C. 22%
D. 8%
 Realizacja usług w recepcji 
Roczne zestawienia, udział w akcjach charytatywnych, sponsorowanie, lobbing oraz publikacja gazetki firmowej to przykłady działań podejmowanych przez hotele w kontekście promotion-mix (mieszanki promocyjnej). Którego z narzędzi promocyjnych dotyczą te aktywności?
A. Marketingu bezpośredniego
B. Sprzedaży osobistej
C. Public Relations
D. Promocji sprzedaży
 Realizacja usług w recepcji 
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, gniazdko elektryczne zainstalowane w łazience pensjonatu jest wyposażone w
A. zerowanie
B. faza
C. uziemienie
D. odgromienie
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką funkcję edukacyjną oraz wychowawczą w głównej mierze pełni turystyka?
A. krajoznawcza
B. socjalna
C. kwalifikowana
D. alternatywna
 Realizacja usług w recepcji 
Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują
A. korzystanie z przechowalni bagażu
B. korzystanie ze skrytki depozytowej
C. usługę room service
D. usługę budzenia
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną? 
 
| Jan Kowalski ul. Targowa 123 00-250 Warszawa tel. +48 224 885 023 kom. 666 388 845 e-mail: [email protected]  | Warszawa, 13.03.2016 r. | 
| Hotel Zamkowy*** ul. Wawelska 1 31-052 Kraków  | |
| Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu. | |
| Łączę pozdrowienia Jan Kowalski  | |
A. 27.03.2016 r.
B. 16.03.2016 r.
C. 14.03.2016 r.
D. 20.03.2016 r.
 Realizacja usług w recepcji 
Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?
A. ministra gospodarki
B. marszałka województwa
C. wojewody
D. burmistrza
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego narzędzia marketingowego użyto, publikując informację o ofercie hotelu w lokalnej gazecie?
A. promocję
B. cennik
C. kanały dystrybucji
D. towar
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?
A. Towarzyszących, nieodpłatnych
B. Uzupełniających, płatnych
C. Towarzyszących, płatnych
D. Uzupełniających, nieodpłatnych
 Realizacja usług w recepcji 
W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu
A. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
B. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
C. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
D. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
 Realizacja usług w recepcji 
Rozbudowa infrastruktury narciarskiej w górach powinna wpłynąć na usługi hotelarskie w sposób
A. spadek podaży i wzrost popytu
B. wzrost podaży i spadek popytu
C. wzrost popytu i podaży
D. spadek popytu i podaży
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?
A. Formy płatności za pobyt
B. Numeru zamawianego pokoju
C. Czasu trwania doby hotelowej
D. Danych identyfikacyjnych gościa
 Realizacja usług w recepcji 
Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?
A. 150,00 zł
B. 170,00 zł
C. 180,00 zł
D. 120,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz
A. zmienić pościel
B. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
C. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
D. nie zmieniać pościeli
 Realizacja usług w recepcji 
Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować
A. reklamę w radiu
B. promocję w regionie
C. reklamę w telewizji
D. promocję w branży
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką kartę przygotuje recepcjonista po otrzymaniu pisemnego zlecenia na pobyt w hotelu dla grupy turystów?
A. Rejestracyjną
B. Rezerwacji
C. Pobytu
D. Lojalnościową
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką wartość brutto w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista po rozliczeniu pobytu gościa w hotelu? 
 
| Lp. | Rachunek wstępny | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł | |
| 1 | Nocleg DBL | doba | 4 | 240,00 | |
| 2 | Obiadokolacja | szt. | 3 | 75,00 | |
| 3 | Masaż | szt. | 2 | 120,00 | |
| Razem: | |||||
A. 2 850,00 zł
B. 870,00 zł
C. 1 425,00 zł
D. 2 385,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Na drzwiach pokoju od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co to oznacza?
A. "wstęp wzbroniony"
B. "pokój w trakcie sprzątania"
C. "nie przeszkadzać"
D. "pokój w trakcie remontu"
 Realizacja usług w recepcji 
Kto dokonuje klasyfikacji obiektów hotelowych, nadaje im kategorię oraz prowadzi ich rejestr?
A. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
C. minister odpowiedzialny za turystykę
D. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?
A. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
B. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
C. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
D. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
 Realizacja usług w recepcji 
Usługa dostarczania kwiatów lub kwiaciarnia jest oferowana w hotelach o kategorii
A. 2*, 3*, 4* i 5*
B. 4* i 5*
C. wyłącznie 5*
D. 3*, 4* i 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?
A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobista
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
 HGT.06  Pytanie 950 
 Realizacja usług w recepcji 
Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?
A. Garni
B. Rezydencyjnego
C. Aparthotelu
D. Biznesowego
 Realizacja usług w recepcji 
Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest
A. jednostka mieszkalna
B. węzeł higieniczno - sanitarny
C. mała sala konferencyjna
D. aneks kelnerski
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?
A. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
B. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
C. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
D. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?
A. mieli
B. pensjonatów
C. hoteli
D. kempingów
 Realizacja usług w recepcji 
Promowanie, wspieranie oraz rozwijanie turystyki na świecie stanowi główny cel
A. Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. Światowej Organizacji Turystyki
C. Światowej Organizacji Zdrowia
D. Federacji Turystyki Wiejskiej
 Realizacja usług w recepcji 
Informacja dotycząca czasu trwania doby hotelowej powinna być zawarta
A. w druku wiadomości
B. w dokumencie depozytowym
C. w formularzu rejestracyjnym
D. w potwierdzeniu rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są
A. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
B. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
C. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
D. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
 Realizacja usług w recepcji 
Dokument, który przygotowuje recepcjonista na prośbę gościa w trakcie procesu check-out, to
A. faktura
B. akredytywa
C. polecenie przelewu
D. voucher
 Realizacja usług w recepcji 
Pani Nowak w zamówieniu usług hotelowych poprosiła o rezerwację: apartamentu, pełnego wyżywienia, room service wszystkich posiłków, opiekunki do dziecka, instruktora nauki pływania dla dziecka oraz wizyty u fryzjera dla siebie. Jaką usługę powinien zgłosić recepcjonista do działu rekreacji?
A. Instruktor do nauki pływania dla dziecka
B. Opiekunka do dziecka
C. Wizyta u fryzjera
D. Room service wszystkich posiłków
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcja, w kontekście świadczenia usług w taryfie BB, powinna przedstawić gastronomii hotelowej listę gości
A. z wykazem usług dodatkowych
B. z datami urodzenia
C. z numerami pokoi
D. z adresem zamieszkania
 Realizacja usług w recepcji 
W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:
A. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
B. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
C. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
D. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka