Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 921
Realizacja usług w recepcji
A. hotel
B. pensjonat
C. motel
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 922
Realizacja usług w recepcji
W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się
A. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
B. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
C. wykorzystywać wind zamiast schodów
D. zamykać okien i drzwi
HGT.06 Pytanie 923
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?
A. Na czysto
B. Dokładne
C. Cykliczne
D. W obecności gościa
HGT.06 Pytanie 924
Realizacja usług w recepcji
Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając
A. książki telefonicznej.
B. mapy obszaru.
C. rozpiski komunikacyjnej.
D. planu miasta.
HGT.06 Pytanie 925
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane
A. 4* i 5*
B. 2 i 3*
C. 1* i 2*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 926
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego w ramach pakietów pobytowych proponuje gościom butelkę wina: z własnej winnicy. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystuje gospodarz?
A. Relacje publiczne
B. Promocję sprzedaży
C. Reklamę
D. Sponsoring
HGT.06 Pytanie 927
Realizacja usług w recepcji
Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?
A. Reklamę
B. Public relations
C. Sponsoring
D. Strategię mieszaną
HGT.06 Pytanie 928
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
C. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
D. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
HGT.06 Pytanie 929
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie jest ostatnim etapem procedury check in dla grupy zorganizowanej?
A. Wydanie kluczy i kart pobytu
B. Poinformowanie o usługach dodatkowych
C. Rejestracja gości
D. Otwarcie rachunku gości
HGT.06 Pytanie 930
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?
A. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
B. Pracownika sprzątającego korytarze
C. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
D. Pokojową
HGT.06 Pytanie 931
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?
A. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
B. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
C. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
D. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
HGT.06 Pytanie 932
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje 50 pokojami, odnotował 14 lipca 2018 r. 55 dokonanych rezerwacji. Jak określa się tę sytuację?
A. Booking
B. Overbooking
C. Timesharing
D. Outsourcing
HGT.06 Pytanie 933
Realizacja usług w recepcji
W formularzu rezerwacji hotelowej znajdują się, między innymi, takie informacje jak:
A. liczba i typ zamówionych świadczeń, dane osoby zamawiającej, daty pobytu
B. informacje o hotelu, data przyjęcia rezerwacji, ceny usług zamówionych
C. liczba noclegów, adres osoby przyjmującej rezerwację, dodatkowe życzenia
D. liczba i rodzaj pokoi, liczba gości, nazwisko menedżera hotelu
HGT.06 Pytanie 934
Realizacja usług w recepcji
W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?
A. Spadek o 50 %
B. Wzrost o 50 %
C. Spadek o 10 %
D. Wzrost o 10 %
HGT.06 Pytanie 935
Realizacja usług w recepcji
Zmniejszenie zainteresowania wczasami w polskich górach może mieć przyczynę
A. spadkiem kosztów wczasów w alpejskich kurortach
B. znakomitą prognozą pogody na wakacje w kraju
C. wzrostem liczby ofert wczasowych w Polsce
D. wzrostem kosztów wczasów za granicą
HGT.06 Pytanie 936
Realizacja usług w recepcji
W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
A. Do 36 godz
B. Do 48 godz
C. Do 12 godz
D. Do 24 godz
HGT.06 Pytanie 937
Realizacja usług w recepcji
Gdzie należy umieścić informacje dotyczące dróg ewakuacyjnych w obiekcie noclegowym?
A. na wybranych kondygnacjach
B. tylko na najwyższych kondygnacjach
C. tylko na najniższych kondygnacjach
D. na każdej kondygnacji
HGT.06 Pytanie 938
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?
A. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
B. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
C. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
D. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
HGT.06 Pytanie 939
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze za usługę noclegową w hotelu, jeśli wartość brutto tej usługi wynosi 162 zł, a w tym zawarta jest stała opłata klimatyczna wynosząca 1,50 zł? Stawka podatku VAT na usługi noclegowe wynosi 7 %?
A. 130,00 zł
B. 160,00 zł
C. 140,00 zł
D. 150,00 zł
HGT.06 Pytanie 940
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.
A. 840 zł
B. 300 zł
C. 960 zł
D. 360 zł
HGT.06 Pytanie 941
Realizacja usług w recepcji
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
B. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
C. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
D. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
HGT.06 Pytanie 942
Realizacja usług w recepcji
Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu telefonicznie, recepcjonista powinien zapytać klienta głównie o typ pokoju oraz
A. datę urodzenia i nazwisko gościa
B. datę wyjazdu i formę płatności
C. termin pobytu i formę płatności
D. termin pobytu i nazwisko gościa
HGT.06 Pytanie 943
Realizacja usług w recepcji
Popyt na usługi hotelowe nie jest uzależniony od
A. zmiany cen produktów i usług powiązanych
B. zmiany preferencji klientów
C. wzrostu liczby obiektów hotelowych w danym regionie
D. spadku dochodów społeczeństwa
HGT.06 Pytanie 944
Realizacja usług w recepcji
Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?
A. Promocję.
B. Rozkład.
C. Towar.
D. Koszt.
HGT.06 Pytanie 945
Realizacja usług w recepcji
Usługi motoryzacyjne, które są dostępne w motelu, to usługi
A. podstawowe
B. uzupełniające
C. fakultatywne
D. towarzyszące
HGT.06 Pytanie 946
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument recepcjonista przekaże osobie zamawiającej po zakończeniu pobytu grupy gości w hotelu, aby umożliwić dokonanie płatności przelewem?
A. Fakturę
B. Notę obciążeniową
C. Rachunek wstępny
D. Fakturę pro forma
HGT.06 Pytanie 947
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?
A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
B. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
C. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
D. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
HGT.06 Pytanie 948
Realizacja usług w recepcji
Rejestracja korzystania przez gościa hotelowego z depozytu w recepcji powinna odbywać się na
A. karcie pobytu
B. paragonie fiskalnym
C. rachunku wstępnym
D. kontrolce depozytowej
HGT.06 Pytanie 949
Realizacja usług w recepcji
Jakie dokumenty powinny być przygotowane podczas procedury check-in?
A. Rachunek wstępny oraz kartę pobytu
B. Fakturę oraz kartę rejestracyjną
C. Grafik rezerwacji oraz kartę rezerwacji
D. Kartę pobytu oraz kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 950
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?
A. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
B. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
C. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
D. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
HGT.06 Pytanie 951
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa
A. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
B. w motelach każdej klasy
C. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
D. tylko w motelach o klasie 5*
HGT.06 Pytanie 952
Realizacja usług w recepcji
Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.
A. 150 zł
B. 170 zł
C. 120 zł
D. 180 zł
HGT.06 Pytanie 953
Realizacja usług w recepcji
Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?
A. kontynentalnym
B. amerykańskim
C. oraz dwoma posiłkami
D. oraz jednym posiłkiem
HGT.06 Pytanie 954
Realizacja usług w recepcji
Gość w hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o wynajem laptopa. Jaki dokument powinien zostać przygotowany w celu potwierdzenia wykonania tej usługi?
A. Notę obciążeniową
B. Kwit zastawny
C. Kartę depozytową
D. Formularz kaucyjny
HGT.06 Pytanie 955
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?
A. Życzyć miłego pobytu
B. Zrealizować kartę rejestracyjną
C. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
D. Zażądać dokumentu tożsamości
HGT.06 Pytanie 956
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?
A. Ustnie w dniu jego przybycia
B. W formie pisemnej
C. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
D. Wypełniając formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 957
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?
A. Public relations
B. Reklamę
C. Aktywizację sprzedaży
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 958
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz
A. promocja, reklama, sprzedaż, personel
B. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
C. sprzedaż, produkt, reklama, personel
D. dystrybucja, promocja, produkt, personel
HGT.06 Pytanie 959
Realizacja usług w recepcji
Gość podczas pobytu zamówił w recepcji serwis kolacyjny do pokoju dla trzech osób. Jakie dane powinien przekazać recepcjonista działowi gastronomii?
A. Nazwiska gości, dla których przewidziano kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
B. Imiona i nazwiska gości, dla których należy zrealizować dostawę kolacji, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, menu
C. Imię i nazwisko gościa zamawiającego kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
D. Nazwisko gościa składającego zamówienie oraz nazwiska pozostałych gości, numer pokoju, godzina dostarczenia kolacji, menu
HGT.06 Pytanie 960
Realizacja usług w recepcji
Turystyka w głównej mierze pełni rolę edukacyjną i wychowawczą
A. krajoznawcza
B. socjalna
C. alternatywna
D. kwalifikowana