Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 921
Realizacja usług w recepcji
A. 48%
B. 15%
C. 55%
D. 50%
HGT.06 Pytanie 922
Realizacja usług w recepcji
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
A. rozliczenia gościa
B. procedury check-out
C. procedury przyjęcia gościa
D. przyjęcia zamówienia
HGT.06 Pytanie 923
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?
A. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
B. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
C. Wskazanie lokalizacji parkingu
D. Odprowadzenie gościa do pokoju
HGT.06 Pytanie 924
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?
A. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
B. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
C. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
D. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
HGT.06 Pytanie 925
Realizacja usług w recepcji
Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu
A. w hotelach klasy 4* i 5*
B. tylko w hotelach klasy 5*
C. we wszystkich obiektach hotelowych
D. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 926
Realizacja usług w recepcji
Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie
A. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
B. dowodu rejestracyjnego pojazdu
C. dokumentu tożsamości
D. świadectwa urodzenia
HGT.06 Pytanie 927
Realizacja usług w recepcji
Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz
A. noclegu w innym obiekcie
B. zwiedzania miasta z przewodnikiem
C. korzystania z hotelowego SPA
D. złożenia bagaży w przechowalni
HGT.06 Pytanie 928
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?
A. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
B. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
C. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
D. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
HGT.06 Pytanie 929
Realizacja usług w recepcji
Do obowiązków personelu recepcji hotelowej nie należy
A. odprowadzanie gości do ich pokoi
B. budzenie gości
C. przechowywanie rzeczy wartościowych gości
D. rejestrowanie przybywających
HGT.06 Pytanie 930
Realizacja usług w recepcji
Dokumentem końcowego rozliczenia gościa za nocleg w hotelu jest
A. zaliczka
B. kwit awizo
C. faktura
D. rachunek wstępny
HGT.06 Pytanie 931
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu poprosił pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Barcelony. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Voyager
B. Amadeus
C. Expedia
D. Chart
HGT.06 Pytanie 932
Realizacja usług w recepcji
Największą instytucją zrzeszającą podmioty oferujące usługi agroturystyczne w Polsce jest
A. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
B. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej
C. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
D. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna
HGT.06 Pytanie 933
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne, które są oferowane na prośbę gościa hotelowego to
A. budzenie
B. możliwość skorzystania z depozytu
C. prasowanie odzieży
D. przechowalnia bagażu
HGT.06 Pytanie 934
Realizacja usług w recepcji
Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?
Proszę o rezerwację:
|
A. Służba parterowa i dział rekreacji.
B. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
C. Administracja i służba parterowa.
D. Dział księgowości i kadry.
HGT.06 Pytanie 935
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie należy uznać za część sprzedaży osobistej?
A. Prezentacja oferty przez pracownika recepcji w hotelowej recepcji
B. Udział personelu hotelu w szkoleniach wyjazdowych
C. Publikowanie informacji o hotelu w czasopismach branżowych
D. Sezonowe obniżanie cen usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 936
Realizacja usług w recepcji
Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 937
Realizacja usług w recepcji
Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
B. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
C. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
D. zainstalowanie w budynku monitoringu
HGT.06 Pytanie 938
Realizacja usług w recepcji
Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?
A. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
B. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
C. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
D. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
HGT.06 Pytanie 939
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?
A. Budzenie, parking, udzielanie informacji, wymiana walut
B. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
C. Przechowywanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt
D. Przechowywanie bagażu, wynajem samochodu, podawanie posiłków do pokoi
HGT.06 Pytanie 940
Realizacja usług w recepcji
Która z czynności podejmowanych przez gościa w trakcie procesu check-in potwierdza jego obecność w hotelu?
A. Złożenie podpisu na dokumencie pobytowym
B. Przedstawienie recepcjoniście potwierdzenia rezerwacji
C. Wypełnienie formularza parkingowego
D. Przedstawienie recepcjoniście dowodu tożsamości
HGT.06 Pytanie 941
Realizacja usług w recepcji
W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma zapewnioną codzienną wymianę ręczników, room-service dostępny przez przynajmniej 18 godzin dziennie oraz możliwość codziennego otrzymywania prasy?
A. 2*
B. 4*
C. 1*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 942
Realizacja usług w recepcji
Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie
A. doposażenia pokoju w łóżeczko
B. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
C. dodatkowego sprzątania pokoju
D. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
HGT.06 Pytanie 943
Realizacja usług w recepcji
Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii
A. promocji
B. dystrybucji
C. produktu
D. ceny
HGT.06 Pytanie 944
Realizacja usług w recepcji
Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?
A. gotówką
B. poleceniem przelewu
C. czekiem
D. kartą kredytową
HGT.06 Pytanie 945
Realizacja usług w recepcji
Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?
A. Z bufetu
B. Z półmisków
C. Z wózka
D. Ze stołu
HGT.06 Pytanie 946
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. Dwie
B. Cztery
C. Jedną
D. Trzy
HGT.06 Pytanie 947
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?
A. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata
B. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
C. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
D. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
HGT.06 Pytanie 948
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?
A. Karty rezerwacyjnej
B. Kwitu parkingowego
C. Kwitu bagażowego
D. Karty rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 949
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?
A. Podczas procesu check-out
B. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
C. Podczas procedury check-in
D. W czasie pobytu gościa w obiekcie
HGT.06 Pytanie 950
Realizacja usług w recepcji
Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy
A. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
B. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
C. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
D. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
HGT.06 Pytanie 951
Realizacja usług w recepcji
Aby osiągnąć wysokie obłożenie w letnim okresie, hotel usytuowany nad brzegiem morza, z dużym wyprzedzeniem opracowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. first minute
B. all inclusive
C. timesharing
D. rack rate
HGT.06 Pytanie 952
Realizacja usług w recepcji
Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?
A. Online.
B. Zdalna.
C. Osobista.
D. Pośrednia.
HGT.06 Pytanie 953
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to
A. faktura pro forma
B. faktura
C. zlecenie przelewu
D. szacowanie wydatków
HGT.06 Pytanie 954
Realizacja usług w recepcji
Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?
A. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
B. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
D. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
HGT.06 Pytanie 955
Realizacja usług w recepcji
Czym jest frapowanie?
A. szybkie schładzanie, na przykład szampana
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. posypywanie produktu przyprawami
D. dekorowanie przekąsek
HGT.06 Pytanie 956
Realizacja usług w recepcji
W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?
A. Promocja sprzedaży
B. Public relations
C. Sponsoring
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 957
Realizacja usług w recepcji
Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli
HGT.06 Pytanie 958
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg
A. ze śniadaniem
B. ze śniadaniem i obiadokolacją
C. bez wyżywienia
D. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
HGT.06 Pytanie 959
Realizacja usług w recepcji
Określ główne obowiązki kierownika recepcji w hotelu?
A. Nadzór i koordynacja pracy personelu recepcji
B. Przygotowanie pokoi do wynajmu
C. Świadczenie informacji dotyczących turystyki
D. Zarządzanie stanem wyposażenia pokoi hotelowych
HGT.06 Pytanie 960
Realizacja usług w recepcji
Zwiększenie współpracy biura turystycznego z innymi agencjami podróży to działanie marketingowe w sferze
A. dystrybucji
B. produktu
C. promocji
D. ceny