Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 921
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się

A. cyfrą rzymską I
B. trzema gwiazdkami ***
C. jedną gwiazdką *
D. cyfrą rzymską III
HGT.06 Pytanie 922
Realizacja usług w recepcji

W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?

A. 300
B. 180
C. 120
D. 240
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
B. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
C. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
D. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?

A. Jedną.
B. Dwie.
C. Trzy.
D. Cztery.
Realizacja usług w recepcji

Roczne zestawienia, udział w akcjach charytatywnych, sponsorowanie, lobbing oraz publikacja gazetki firmowej to przykłady działań podejmowanych przez hotele w kontekście promotion-mix (mieszanki promocyjnej). Którego z narzędzi promocyjnych dotyczą te aktywności?

A. Marketingu bezpośredniego
B. Sprzedaży osobistej
C. Public Relations
D. Promocji sprzedaży
HGT.06 Pytanie 931
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję edukacyjną oraz wychowawczą w głównej mierze pełni turystyka?

A. krajoznawcza
B. socjalna
C. kwalifikowana
D. alternatywna
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?

Jan Kowalski
ul. Targowa 123
00-250 Warszawa
tel. +48 224 885 023
kom. 666 388 845
e-mail: [email protected]
Warszawa, 13.03.2016 r.
 Hotel Zamkowy***
ul. Wawelska 1
31-052 Kraków
Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu.
Łączę pozdrowienia
Jan Kowalski

A. 27.03.2016 r.
B. 16.03.2016 r.
C. 14.03.2016 r.
D. 20.03.2016 r.
Realizacja usług w recepcji

Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?

A. Towarzyszących, nieodpłatnych
B. Uzupełniających, płatnych
C. Towarzyszących, płatnych
D. Uzupełniających, nieodpłatnych
HGT.06 Pytanie 937
Realizacja usług w recepcji

W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu

A. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
B. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
C. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
D. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?

A. Formy płatności za pobyt
B. Numeru zamawianego pokoju
C. Czasu trwania doby hotelowej
D. Danych identyfikacyjnych gościa
Realizacja usług w recepcji

Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?

A. 150,00 zł
B. 170,00 zł
C. 180,00 zł
D. 120,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz

A. zmienić pościel
B. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
C. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
D. nie zmieniać pościeli
Realizacja usług w recepcji

Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować

A. reklamę w radiu
B. promocję w regionie
C. reklamę w telewizji
D. promocję w branży
HGT.06 Pytanie 944
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista po rozliczeniu pobytu gościa w hotelu?

Lp.Rachunek wstępny
Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Nocleg DBLdoba4240,00
2Obiadokolacjaszt.375,00
3Masaższt.2120,00
Razem:

A. 2 850,00 zł
B. 870,00 zł
C. 1 425,00 zł
D. 2 385,00 zł
HGT.06 Pytanie 946
Realizacja usług w recepcji

Kto dokonuje klasyfikacji obiektów hotelowych, nadaje im kategorię oraz prowadzi ich rejestr?

A. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
C. minister odpowiedzialny za turystykę
D. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?

A. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
B. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
C. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
D. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
HGT.06 Pytanie 949
Realizacja usług w recepcji

Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?

A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobista
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?

A. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
B. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
C. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
D. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
Realizacja usług w recepcji

Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są

A. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
B. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
C. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
D. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
Realizacja usług w recepcji

Pani Nowak w zamówieniu usług hotelowych poprosiła o rezerwację: apartamentu, pełnego wyżywienia, room service wszystkich posiłków, opiekunki do dziecka, instruktora nauki pływania dla dziecka oraz wizyty u fryzjera dla siebie. Jaką usługę powinien zgłosić recepcjonista do działu rekreacji?

A. Instruktor do nauki pływania dla dziecka
B. Opiekunka do dziecka
C. Wizyta u fryzjera
D. Room service wszystkich posiłków
Realizacja usług w recepcji

W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:

A. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
B. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
C. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
D. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka