Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.

sala/dataBIAŁA
20 osób
NIEBIESKA
100 osób
SZARA
20 osób
KREMOWA
100 osób
ZŁOTA
20 osób
10.07
11.07R - a
12.07R - a
13.07R – bR - aR - b
14.07R – bR - b
15.07R - b
Legenda:
R – a: zajęta w godz. 900-1300
R – b: zajęta w godz. 1400-1800
można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota.
wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800

A. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
B. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
C. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
D. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.

Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hotelikategorie
***************
Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gościOOOOO
Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parkingOO
Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowegoOOO
O - wymagania obowiązkowe

A. 2*
B. 5*
C. 4*
D. 3*
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?

A. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
B. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
C. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
D. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
HGT.06 Pytanie 966
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?

A. 70%
B. 12%
C. 65%
D. 45%
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej

A. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
B. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
C. danych identyfikacyjnych hotelu.
D. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
HGT.06 Pytanie 969
Realizacja usług w recepcji

Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie

A. bezpieczeństwa
B. akceptacji
C. samorealizacji
D. przynależności
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to

A. schronisko młodzieżowe
B. kemping
C. schronisko
D. dom wycieczkowy
Realizacja usług w recepcji

Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. cztery
B. jedną
C. dwie
D. trzy
Realizacja usług w recepcji

Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:

A. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
B. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
C. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
D. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi klientów recepcjonista nie powinien w ramach swoich zadań

A. oferować usługi budzenia
B. informować o innych gościach
C. dostarczać korespondencję
D. udzielać szczegółów na temat oferty hotelu
HGT.06 Pytanie 975
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?

A. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
B. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
C. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
D. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
Realizacja usług w recepcji

Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?

A. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
B. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
C. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
D. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?

A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
B. Odesłać gościa do swojego przełożonego
C. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
D. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
Realizacja usług w recepcji

Jakie zagadnienia dotyczą tabela Frankfurcka?

A. wysokość odszkodowania dla klientów w sytuacji niewłaściwego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży
B. zasady współpracy pomiędzy hotelami a biurami podróży, mające na celu promowanie harmonijnej kooperacji oraz zapobieganie ewentualnym nieporozumieniom i konfliktom
C. rodzaj oraz liczbę posiłków oferowanych klientom na wczasach organizowanych przez biura podróży
D. prawa oraz obowiązki pracowników w sektorze turystycznym
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
B. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
C. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
D. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
Realizacja usług w recepcji

Do czego używany jest terminal POS?

A. do kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi
B. do generowania paragonu fiskalnego za usługi hotelowe
C. do bezprzewodowej wymiany danych między recepcją a obsługą pięter
D. do automatycznego rozpoznawania kart kredytowych oraz ich autoryzacji
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?

A. Fakturę proforma
B. Paragon fiskalny
C. Potwierdzenie z terminala
D. Polecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?

A. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
B. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
C. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
D. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
Realizacja usług w recepcji

Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?

A. Efekt Giffena
B. Efekt Veblena
C. Prawo podaży
D. Prawo popytu
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy, który przybywa w dniu swoich pięćdziesiątych urodzin, powinien poinformować który dział recepcjonista?

A. Działu marketingu
B. Działu administracji
C. Działu księgowości
D. Działu technicznego
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do

A. marketingu zewnętrznego
B. public relations
C. promocji sprzedaży
D. marketingu partyzanckiego
Realizacja usług w recepcji

Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz

A. zwiedzania miasta z przewodnikiem
B. noclegu w innym obiekcie
C. złożenia bagaży w przechowalni
D. korzystania z hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 999
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko "owczego pędu" polega na tym, że

A. nabywamy coraz mniejsze ilości towarów, ponieważ ich cena jest wyższa
B. nabywamy towary, ponieważ inni również je nabywają
C. nie nabywamy dóbr, ponieważ nabywają je inni
D. kupujemy większe ilości towarów, im są one bardziej kosztowne
Realizacja usług w recepcji

Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?

A. Promocja sprzedaży
B. Public relations
C. Marketing bezpośredni
D. Sprzedaż osobista