Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 961
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku VAT w złWartość brutto w zł
Masaż częściowy ciałagodz.281,30162,6023200,00

A. 37,40 zł
B. 40,65 zł
C. 18,70 zł
D. 14,81 zł
HGT.06 Pytanie 962
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?

A. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
B. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
C. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
HGT.06 Pytanie 963
Realizacja usług w recepcji

Właściciel Motelu Matylda** zaktualizował wygląd hallu recepcyjnego. Czy jest to działanie w ramach strategii

A. ceny
B. produktu
C. promocji
D. dystrybucji
HGT.06 Pytanie 964
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował

A. czarter
B. timesharing
C. allotment
D. overbooking
HGT.06 Pytanie 965
Realizacja usług w recepcji

Co obejmuje turystyka krajowa?

A. przyjazdy do państwa osób na stałe mieszkających poza jego granicami
B. podróże mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
C. podróże obywateli w obrębie własnego kraju
D. wyjazdy obywateli danego państwa poza jego terytorium
HGT.06 Pytanie 966
Realizacja usług w recepcji

Modyfikacja sprzętu oraz aranżacji wnętrza lokalu gastronomicznego w hotelu stanowi część strategii

A. produktu
B. promocji
C. dystrybucji
D. ceny
HGT.06 Pytanie 967
Realizacja usług w recepcji

W hotelach oraz motelach, jednolity strój dla różnych służb hotelowych jest wymagany?

A. 3*, 4* i 5*
B. tylko 5*
C. 1*, 2* i 3*
D. tylko 4*
HGT.06 Pytanie 968
Realizacja usług w recepcji

W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się

A. wykorzystywać wind zamiast schodów
B. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
C. zamykać okien i drzwi
D. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
HGT.06 Pytanie 969
Realizacja usług w recepcji

W rejonie Pojezierza Mazurskiego znajdują się obiekty noclegowe z zabezpieczeniami, które oferują możliwość nocowania w namiotach, parkowania pojazdów oraz przygotowywania jedzenia. Jak nazywają się te obiekty hotelarskie?

A. pola biwakowe
B. kempingi
C. pensjonaty
D. pola namiotowe
HGT.06 Pytanie 970
Realizacja usług w recepcji

Skrót HO-RE-CA odnosi się do:

A. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
B. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
C. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
D. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
HGT.06 Pytanie 971
Realizacja usług w recepcji

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?

A. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
B. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
C. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
D. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
HGT.06 Pytanie 972
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?

A. Kredytowa
B. Wstępna
C. Gwarantowana
D. Potwierdzona
HGT.06 Pytanie 973
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?

A. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
B. Przygotować zespół do ewakuacji gości
C. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
D. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
HGT.06 Pytanie 974
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, pola biwakowe zaliczają się do obiektów

A. przeznaczonych dla turystów indywidualnych i grupowych.
B. strzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
C. niestrzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
D. oferujących minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości.
HGT.06 Pytanie 975
Realizacja usług w recepcji

Przewodnik turystyczny poinformował recepcjonistę, że w grupie znajdują się wegetarianie. Informację tę pracownik recepcji powinien przekazać do działu

A. służby pięter
B. służby parterowej
C. rekreacji
D. gastronomii
HGT.06 Pytanie 976
Realizacja usług w recepcji

Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?

Plan pobytu uczestników konferencji
10.10.2017 r. – poniedziałek
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900uroczysta kolacja
11.10.2017 r. – wtorek
godz. 800śniadanie
godz. 1000-1300konferencja
godz. 1130-1145przerwa na kawę
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900kolacja
12.10.2017 r. – środa
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1045zakończenie konferencji
godz. 1100wyjazd gości

A. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
B. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
C. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
D. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
HGT.06 Pytanie 977
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie promocyjne hotelu można zakwalifikować do marketingu bezpośredniego?

A. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
B. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
C. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
D. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
HGT.06 Pytanie 978
Realizacja usług w recepcji

Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa

A. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
B. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
C. pory roku oraz warunki pogodowe
D. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
HGT.06 Pytanie 979
Realizacja usług w recepcji

Czym jest wstawka?

A. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
B. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
C. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
D. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
HGT.06 Pytanie 980
Realizacja usług w recepcji

Skrót BB odnosi się do świadczeń oferowanych w formie

A. wyłącznie śniadania
B. noclegu ze śniadaniem
C. noclegu z dwoma posiłkami
D. noclegu z czterema posiłkami
HGT.06 Pytanie 981
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?

A. Polecenia przelewu
B. Rachunku wstępnego
C. Duplikatu faktury
D. Dowodu wypłaty
HGT.06 Pytanie 982
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. ośrodków zdrowia
B. ośrodków kultury
C. urzędu miasta oraz gminy
D. placówek edukacyjnych
HGT.06 Pytanie 983
Realizacja usług w recepcji

Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?

A. Recepcjonista klucznik
B. Recepcjonista telefonista
C. Recepcjonista concierge
D. Recepcjonista dysponent
HGT.06 Pytanie 984
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest jednostka apartamentowa zawierająca co najmniej: salon o powierzchni przynajmniej 25 m2, sypialnię z łazienką oraz dodatkową część wejściową z osobnym WC

A. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*
B. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*
C. w hotelach 5* i pensjonatach 4*
D. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*
HGT.06 Pytanie 985
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?

A. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
B. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
C. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
D. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
HGT.06 Pytanie 986
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?

A. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
B. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
C. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
D. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
HGT.06 Pytanie 987
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja korzystania przez gościa hotelowego z depozytu w recepcji powinna odbywać się na

A. kontrolce depozytowej
B. paragonie fiskalnym
C. rachunku wstępnym
D. karcie pobytu
HGT.06 Pytanie 988
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania na usługi gastronomiczne oferowane przez hotel w lokalnej społeczności?

A. Wzrost wydatków gospodarstwa domowego
B. Zmniejszenie wymagań gospodarstwa domowego
C. Zmniejszenie dochodów gospodarstwa domowego
D. Zwiększenie dochodów gospodarstwa domowego
HGT.06 Pytanie 989
Realizacja usług w recepcji

Klient ma możliwość dokonania płatności za nocleg w hotelu *** przy użyciu karty płatniczej, ponieważ miejsce pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego jest wyposażone w

A. komputer.
B. bankomat.
C. terminal POS.
D. skaner.
HGT.06 Pytanie 990
Realizacja usług w recepcji

Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane

A. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
B. w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. we wszelkich hotelach
D. tylko w hotelach o kategorii 5*
HGT.06 Pytanie 991
Realizacja usług w recepcji

W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?

A. 8 000 zł
B. 4 000 zł
C. 8 200 zł
D. 4 200 zł
HGT.06 Pytanie 992
Realizacja usług w recepcji

Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni

A. włoskiej
B. hiszpańskiej
C. niemieckiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 993
Realizacja usług w recepcji

Zbiór zachowań typowych dla danego obszaru geograficznego, kulturowego i społecznego, skoncentrowany na zaspokajaniu podstawowych potrzeb: snu, głodu, pragnienia innych ludzi według nauczonych i ciągle rozwijających się schematów to

A. asertywność
B. mobilność
C. gościnność
D. jakość
HGT.06 Pytanie 994
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować wcześniej?

A. Wymianę ręczników
B. Jazdę konno w terenie
C. Skrytkę depozytową
D. Dodatkowy koc
HGT.06 Pytanie 995
Realizacja usług w recepcji

Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju

A. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
B. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
C. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
D. w dodatkowe łóżko dla gościa
HGT.06 Pytanie 996
Realizacja usług w recepcji

Jak określa się czas trwania doby hotelowej?

A. klasyfikacja miejsc noclegowych
B. regulamin obiektu noclegowego
C. kontrakt hotelowy
D. ustawa dotycząca usług turystycznych
HGT.06 Pytanie 997
Realizacja usług w recepcji

Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni

A. włoskiej
B. hiszpańskiej
C. greckiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 998
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Formularz kaucyjny
B. Karta rezerwacji
C. Informator hotelowy
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 999
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Rodzaj
i nr j.m.
Data
05.03
czw
06.03
pt
07.03
sb
08.03
nd
09.03
pn
10.03
wt
11.03
śr
PARTER
101 SGLRgRoRkRk
102 SGLRgRwRwRw
103 DBLRgRaRoRl
104 DBLRtRtRtRtRt
I PIĘTRO
201 SGLRnRzRl
202 SGLRgReRwRwRwRl
203 DBLReRdRl
204 DBLReRfRfRfRx

A. 08.03 – 10.03
B. 06.03 – 08.03
C. 09.03 – 11.03
D. 07.03 – 09.03
HGT.06 Pytanie 1 000
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?

A. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
B. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
C. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
D. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala