Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 961
Realizacja usług w recepcji

O fakcie przyjazdu do hotelu gościa VIP, w pierwszej kolejności, powinien być poinformowany

A. dyrektor hotelu.
B. dyrektor finansowy.
C. kierownik służby pięter.
D. kierownik recepcji.
HGT.06 Pytanie 962
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o wypożyczenie laptopa. Który dokument należy sporządzić dla potwierdzenia realizacji tej usługi?

A. Notę obciążeniową.
B. Kartę depozytową.
C. Formularz kaucyjny.
D. Kwit zastawny.
HGT.06 Pytanie 963
Realizacja usług w recepcji

Obiekt hotelarski może dokonać preautoryzacji, w przypadku płatności za usługi

A. gotówką.
B. przekazem pocztowym.
C. kartą płatniczą.
D. czekiem.
HGT.06 Pytanie 964
Realizacja usług w recepcji

Pani Anna Nowak odwiedza Hotel Premium w Karpaczu po raz pierwszy. Z której formy płatności nie będzie mogła skorzystać płacąc za usługi dodatkowe, wcześniej niezamówione?

A. Karty kredytowej.
B. Karty płatniczej.
C. Gotówki.
D. Przelewu.
HGT.06 Pytanie 965
Realizacja usług w recepcji

Na którym z przedstawionych druków recepcjonista powinien zapisać wiadomość dla gościa hotelowego?

Ilustracja do pytania 5
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
HGT.06 Pytanie 966
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług hotelarskich są świadczone gościom nieodpłatnie?

A. Zamówienie taksówki i budzenie.
B. Wypożyczenie samochodu i depozyt.
C. Usługa prasowania i minibar.
D. Usługa pralnicza i parking.
HGT.06 Pytanie 967
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o fakturę za zrealizowane w hotelu usługi. Przed jej wystawieniem pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz

A. przyjąć należność.
B. zamknąć rachunek hotelowy gościa.
C. przedstawić do akceptacji wstępny rachunek.
D. poprosić gościa o zwrot karty pobytu.
HGT.06 Pytanie 968
Realizacja usług w recepcji

Cena obiadu dla 2 osób w restauracji hotelowej wynosi 220,00 zł. Oblicz koszt tego posiłku, jeżeli goście zamówili go do pokoju, a opłata za dostarczenie posiłku wynosi 20% wartości zamówienia?

A. 254,00 zł
B. 274,00 zł
C. 264,00 zł
D. 244,00 zł
HGT.06 Pytanie 969
Realizacja usług w recepcji

Po rozliczeniu usługi noclegowej, z której skorzystał gość, łączna wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Którą wartość podatku należy wpisać do faktury, jeżeli nocleg objęty jest stawką 8%?

A. 22,22 zł
B. 24,22 zł
C. 23,22 zł
D. 25,22 zł
HGT.06 Pytanie 970
Realizacja usług w recepcji

Którą wartość netto należy wpisać do faktury, jeżeli po rozliczeniu gościa z usług noclegowych wartość brutto wyniosła 750,00 zł?

A. 55,56 zł
B. 700,93 zł
C. 49,07 zł
D. 694,44 zł
HGT.06 Pytanie 971
Realizacja usług w recepcji

Które zadania wykonuje recepcja hotelowa?

A. Opiekowanie się mieniem gości i passantów podczas ich pobytu w hotelu.
B. Witanie i przyjęcie gości do obiektu hotelarskiego.
C. Rejestrowanie i odprowadzanie passantów do pokoju.
D. Rozliczanie i odwożenie gości do wskazanego miejsca po wykwaterowaniu.
HGT.06 Pytanie 972
Realizacja usług w recepcji

Elementem zespołu recepcyjnego nie jest

A. centrala telefoniczna.
B. bagażownia.
C. infokiosk.
D. skrytka sejfowa.
HGT.06 Pytanie 973
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, budzenie jest obowiązkową usługą świadczoną przez

A. hotele liczące ponad 50 jednostek mieszkalnych.
B. wszystkie hotele.
C. tylko hotele 3, 4 i 5*.
D. hotele 3, 4 i 5* liczące ponad 50 jednostek mieszkalnych.
HGT.06 Pytanie 974
Realizacja usług w recepcji

Spełnianiem nietypowych życzeń gości w hotelu zajmuje się

A. pracownik służby parterowej.
B. recepcjonista concierge.
C. pracownik guest relations.
D. recepcjonista dysponent.
HGT.06 Pytanie 975
Realizacja usług w recepcji

Który z proponowanych przez hotel pakietów usług jest skierowany do gości chcących aktywnie spędzić czas podczas pobytu w obiekcie?

A. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa.
B. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia.
C. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen.
D. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe.
HGT.06 Pytanie 976
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj promocji usług stosuje hotel honorujący karty stałego klienta?

A. Marketing bezpośredni.
B. Ulotkę reklamową.
C. Promocję sprzedaży.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 977
Realizacja usług w recepcji

Do działań promocyjnych obiektu hotelarskiego nie należy

A. stosowanie cen promocyjnych dla seniorów.
B. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie reklamy obiektu.
C. umieszczenie przy drodze dojazdowej tablicy informacyjnej o ofercie.
D. zmiana wystroju wnętrza obiektu.
HGT.06 Pytanie 978
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opiekę nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli Raj?

Ilustracja do pytania 18
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
HGT.06 Pytanie 979
Realizacja usług w recepcji

Które działanie marketingowe powinien zastosować nowo powstały hotel, jeżeli chce budować dobre relacje z otoczeniem?

A. Rozdawać ulotki na ulicach.
B. Umieścić informację o usługach w folderze.
C. Obniżyć ceny usług dla grup turystycznych.
D. Zaprosić na otwarcie hotelu lokalne władze oraz media.
HGT.06 Pytanie 980
Realizacja usług w recepcji

Zastosowanie w hotelu miejskim, położonym blisko strefy ekonomicznej, programu lojalnościowego jest sposobem pozyskania

A. studentów.
B. grup turystycznych.
C. rodzin z dziećmi.
D. gości biznesowych.
HGT.06 Pytanie 981
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, który przyjął od gościa rezerwację telefoniczną, powinien uzyskane informacje

A. zapisać w karcie rezerwacji.
B. przekazać do działu pobytowego.
C. przekazać do działu marketingu.
D. zapisać w księdze rejestracyjnej.
HGT.06 Pytanie 982
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem sporządzanym przez recepcjonistę dysponenta po otrzymaniu zamówienia od gościa, a następnie wysyłanym do zamawiającego, jest

A. list powitalny.
B. formularz rezerwacyjny.
C. potwierdzenie rezerwacji.
D. karta zamówienia.
HGT.06 Pytanie 983
Realizacja usług w recepcji

Po otrzymaniu od gościa zamówienia na usługi noclegowe, recepcjonista powinien

A. sporządzić rachunek wstępny.
B. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej.
C. wpisać zamówienie do formularza rezerwacyjnego.
D. sporządzić kartę rejestracyjną.
HGT.06 Pytanie 984
Realizacja usług w recepcji

Druk hotelowy Karta rezerwacji zawiera, między innymi następujące informacje:

A. liczbę i rodzaj zamówionych świadczeń, dane zamawiającego, termin pobytu.
B. dane hotelu, datę przyjęcia rezerwacji, ceny zamówionych usług.
C. ilość noclegów, adres przyjmującego rezerwację, życzenia dodatkowe.
D. liczbę i rodzaj pokoi, liczbę osób, nazwisko dyrektora hotelu.
HGT.06 Pytanie 985
Realizacja usług w recepcji

Który zwrot stosowany w procedurze obsługi gościa, powinien zastosować pracownik recepcji odbierając telefon?

A. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski.
B. Hotel X, dobry wieczór, czym mogę służyć, dysponent Kowalski.
C. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X.
D. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
HGT.06 Pytanie 986
Realizacja usług w recepcji

W dniu przyjazdu gościa VIP należy w pierwszej kolejności

A. wręczyć gościowi kartę pobytu.
B. przywitać gościa.
C. sprawdzić pokój gościa.
D. zarejestrować gościa.
HGT.06 Pytanie 987
Realizacja usług w recepcji

Wystawiając fakturę gościowi za pobyt w hotelu, recepcjonista powinien najpierw

A. przyjąć należność od gościa za świadczone usługi.
B. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa.
C. sprawdzić posiadanie przez gościa środków finansowych.
D. przedstawić gościowi wstępny rachunek do jego akceptacji.
HGT.06 Pytanie 988
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?

Ilustracja do pytania 28
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 989
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjmując od gościa laptop na przechowanie musi wypełnić kwit

A. bagażowy.
B. depozytowy.
C. rozliczeniowy.
D. skrytkowy.
HGT.06 Pytanie 990
Realizacja usług w recepcji

Gość zwierzył się dysponentowi, że z okazji rocznicy ślubu chciałby kupić żonie kwiaty oraz wręczyć prezent, który musi przechować do dnia następnego. Żeby spełnić oczekiwania gościa, dysponent powinien zaproponować

A. skrytkę sejfową i adres najbliższej kwiaciarni.
B. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów.
C. przechowalnię bagażu i numer telefonu do kwiaciarni.
D. sejf w pokoju i e-mail kwiaciarni.
HGT.06 Pytanie 991
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjmując gościa do hotelu, powinien poprosić go o wypełnienie karty

A. pobytu.
B. lojalnościowej.
C. rejestracyjnej.
D. hotelowej.
HGT.06 Pytanie 992
Realizacja usług w recepcji

Które działania powinien podjąć recepcjonista w przypadku zgłoszenia przez gościa ustnej skargi?

A. Nie rozmawiać z gościem tylko poprosić go o napisanie reklamacji w formie pisemnej.
B. Uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień.
C. Odesłać gościa do przełożonego.
D. Przekonać gościa, że skarga jest bezzasadna oraz zaproponować rabat za zamówione usługi.
HGT.06 Pytanie 993
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem finalnego rozliczenia gościa za pobyt w hotelu jest

A. kwit awizo.
B. rachunek wstępny.
C. faktura.
D. zaliczka.
HGT.06 Pytanie 994
Realizacja usług w recepcji

Gość poprosił o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania danej miejscowości. Które czynności powinien wykonać pracownik concierge?

A. Zaproponować kilka miejsc, podać mapę z trasą przemieszczania się.
B. Podać numer telefonu do informacji turystycznej, wskazać drogę.
C. Zaproponować skorzystanie z Internetu, wręczyć foldery.
D. Podać mapę regionu i objaśnić drogę zwiedzania.
HGT.06 Pytanie 995
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole

Ilustracja do pytania 35
A. datę przyjazdu.
B. termin pobytu.
C. datę wyjazdu.
D. termin płatności.
HGT.06 Pytanie 996
Realizacja usług w recepcji

Oferta hotelu powinna zawierać

A. opis atrakcji turystycznych znajdujących się w okolicy.
B. opis obiektu wraz z cennikiem usług.
C. fragmenty opinii gości hotelowych.
D. opis struktury jednostek mieszkalnych wraz ze zdjęciami najładniejszego pokoju.
HGT.06 Pytanie 997
Realizacja usług w recepcji

Przechowywanie w depozycie recepcyjnym przedmiotów wartościowych gości jest usługą

A. towarzyszącą nieodpłatną.
B. uzupełniającą płatną.
C. towarzyszącą płatną.
D. uzupełniającą nieodpłatną.
HGT.06 Pytanie 998
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiadający sale wielofunkcyjne z wyposażeniem multimedialnym oferuje usługi

A. techniczne.
B. rekreacyjne.
C. edukacyjne.
D. konferencyjne.
HGT.06 Pytanie 999
Realizacja usług w recepcji

Przygotowane przez recepcję zlecenie usługi room service powinno, między innymi, zawierać

A. adres gościa i podpis dyrektora hotelu.
B. datę przyjazdu i życzenia dodatkowe.
C. nazwisko gościa i numer pokoju.
D. dane gościa i podpis kierownika gastronomii.
HGT.06 Pytanie 1 000
Realizacja usług w recepcji

Które informacje powinna przekazać recepcja w zleceniu do działu służby pięter odnośnie ilości i rodzaju pokoi dla 20-osobowej grupy turystycznej?

A. 10 pokoi SGL
B. 10 pokoi DBL
C. 10 pokoi LUX
D. 10 pokoi APT