Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 961
Realizacja usług w recepcji
A. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
B. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
C. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
D. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
HGT.06 Pytanie 962
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?
A. Recepcjonisty-informatora.
B. Recepcjonisty concierge.
C. Pracownika guest relations.
D. Pracownika do spraw rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 963
Realizacja usług w recepcji
Podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej przez gościa indywidualnego, recepcjonista powinien przede wszystkim ustalić
A. dodatkowe usługi oraz datę przyjazdu
B. datę wyjazdu oraz liczbę pokoi
C. czas pobytu i typ pokoju
D. metodę płatności i cel wizyty
HGT.06 Pytanie 964
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować
A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
B. o rentowności niższej od średniej krajowej
C. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
D. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 965
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń
A. strażaka, który jest gościem w hotelu
B. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
C. przechodniów
D. personelu hotelowego
HGT.06 Pytanie 966
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, na zewnątrz obiektu noclegowego musi być umieszczona
A. nazwa i adres firmy świadczącej usługi noclegowe w obiekcie
B. rok budowy budynku, w którym świadczone są usługi noclegowe
C. tablica wskazująca rodzaj oraz kategorię obiektu
D. informacja o zakresie oferowanych usług wraz z ich podstawowymi cenami
HGT.06 Pytanie 967
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada
A. komputer z drukarką
B. terminal POS
C. formularze faktur VAT
D. kasę fiskalną
HGT.06 Pytanie 968
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?
A. Produktu
B. Promocji
C. Dystrybucji
D. Personelu
HGT.06 Pytanie 969
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?
A. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
B. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
C. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
D. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
HGT.06 Pytanie 970
Realizacja usług w recepcji
Termin rotel odnosi się do
A. kampery
B. wędrujące hotele rodzinne
C. hotele na kółkach
D. nowoczesne wagony sypialne
HGT.06 Pytanie 971
Realizacja usług w recepcji
Jakie danie najlepiej pasuje do białych win półwytrawnych?
A. indyka w galarecie
B. czarnej kawy
C. serów o dużej zawartości tłuszczu
D. pieczonego dzika
HGT.06 Pytanie 972
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?
A. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
B. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
C. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
D. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
HGT.06 Pytanie 973
Realizacja usług w recepcji
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 5 000 zł
B. 10 000 zł
C. 20 000 zł
D. 15 000 zł
HGT.06 Pytanie 974
Realizacja usług w recepcji
Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?
A. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
B. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
C. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
D. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
HGT.06 Pytanie 975
Realizacja usług w recepcji
Schronisko to obiekt zapewniający noclegi
A. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
B. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
D. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
HGT.06 Pytanie 976
Realizacja usług w recepcji
Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi
A. 45%
B. 20%
C. 100%
D. 10%
HGT.06 Pytanie 977
Realizacja usług w recepcji
Zwiększenie współpracy pensjonatów z nowymi biurami podróży to strategia marketingowa w zakresie
A. promocji
B. ceny
C. reklamy
D. dystrybucji
HGT.06 Pytanie 978
Realizacja usług w recepcji
Który dokument umożliwia gościowi zrealizowanie przelewu za pobyt, z jego konta bankowego na konto hotelu?
A. Polecenia przelewu
B. Faktury
C. Dowodu wpłaty
D. Rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 979
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:
A. dystrybucja, promocja, cena, personel
B. cena, sprzedaż, reklama, promocja
C. sprzedaż, cena reklama, personel
D. promocja, reklama, sprzedaż, personel
HGT.06 Pytanie 980
Realizacja usług w recepcji
Jak należy dokonać zameldowania grupy turystycznej, uczestników wycieczki zorganizowanej przez biuro podróży?
A. Poprzez starostę grupy
B. Za pośrednictwem przewodnika turystycznego
C. Bez pośredników, każdego członka indywidualnie
D. Za pośrednictwem pilota wycieczki
HGT.06 Pytanie 981
Realizacja usług w recepcji
System rezerwacji, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy w zakresie świadczenia usług hotelowych, to
A. system rezerwacji hotelowej
B. centralny system rezerwacyjny
C. międzynarodowy system dystrybucji
D. cyfrowy system hotelowy
HGT.06 Pytanie 982
Realizacja usług w recepcji
Bliny gryczane to danie typowe dla kuchni:
A. rosyjskiej
B. włoskiej
C. niemieckiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 983
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?
A. kartę pobytu
B. druk "voucher"
C. kartę meldunkową
D. druk "message"
HGT.06 Pytanie 984
Realizacja usług w recepcji
Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi
A. podstawowej
B. komplementarnej
C. uzupełniającej
D. towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 985
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?
A. numer pokoju, treść zamówienia, czas dostarczenia, podpis gościa
B. wyłącznie wywieszkę z napisem: "proszę mnie obsłużyć."
C. numer pokoju, treść zamówienia, podpis gościa
D. imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, treść zamówienia
HGT.06 Pytanie 986
Realizacja usług w recepcji
Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg
A. czekiem podróżniczym
B. kartą płatniczą
C. voucherem
D. gotówką
HGT.06 Pytanie 987
Realizacja usług w recepcji
Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?
A. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
B. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
C. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
D. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
HGT.06 Pytanie 988
Realizacja usług w recepcji
Według klasyfikacji Światowej Organizacji Turystyki, podróże ludzi z Podhala po Mazurach określamy jako turystykę
A. przyjazdową
B. międzynarodową
C. krajową
D. wyjazdową
HGT.06 Pytanie 989
Realizacja usług w recepcji
Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?
A. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
B. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
C. na ladzie znajdującej się w recepcji
D. za plecami pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 990
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:
A. cztery kondygnacje
B. dwie kondygnacje
C. pięć kondygnacji
D. trzy kondygnacje
HGT.06 Pytanie 991
Realizacja usług w recepcji
W hotelu klient pragnie uiścić opłatę za nocleg za pomocą karty płatniczej. Jest to wykonalne, jeśli recepcja ma
A. faktury
B. kasę fiskalną
C. komputer z drukarką
D. terminal POS
HGT.06 Pytanie 992
Realizacja usług w recepcji
W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania
A. drobiowe
B. mięsne
C. jarskie
D. rybne
HGT.06 Pytanie 993
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien najpierw podjąć recepcjonista w stosunku do gościa walk in, jeśli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Ustalić szczegóły dotyczące pobytu
B. Zaproponować przechowanie bagażu
C. Zaprowadzić gościa do pokoju
D. Zatrzymać dowód tożsamości gościa
HGT.06 Pytanie 994
Realizacja usług w recepcji
Informacja skierowana do lokalnych mediów o zakończeniu modernizacji hotelu stanowi działanie w ramach
A. public relations
B. dystrybucji
C. sponsoringu
D. sprzedaży osobistej
HGT.06 Pytanie 995
Realizacja usług w recepcji
Podczas obsługi klientów recepcjonista nie powinien w ramach swoich zadań
A. dostarczać korespondencję
B. oferować usługi budzenia
C. informować o innych gościach
D. udzielać szczegółów na temat oferty hotelu
HGT.06 Pytanie 996
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Bagażownia
B. Budzenie
C. Fryzjer
D. Depozyt
HGT.06 Pytanie 997
Realizacja usług w recepcji
Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację
A. niegwarantowaną.
B. wstępną.
C. kredytową.
D. gwarantowaną.
HGT.06 Pytanie 998
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?
A. prezentacje dla klientów
B. konkursy
C. degustacje i pokazy
D. rozdawanie bezpłatnych próbek
HGT.06 Pytanie 999
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?
A. kitesurfing
B. hydrospeed
C. canyoning
D. rafting
HGT.06 Pytanie 1 000
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy
A. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
B. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
C. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
D. szkoda była wynikiem działania siły wyższej