Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 001
Realizacja usług w recepcji
A. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
B. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
C. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
D. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
HGT.06 Pytanie 1 002
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.
sala/data | BIAŁA 20 osób | NIEBIESKA 100 osób | SZARA 20 osób | KREMOWA 100 osób | ZŁOTA 20 osób |
---|---|---|---|---|---|
10.07 | |||||
11.07 | R - a | ||||
12.07 | R - a | ||||
13.07 | R – b | R - a | R - b | ||
14.07 | R – b | R - b | |||
15.07 | R - b | ||||
Legenda: R – a: zajęta w godz. 900-1300 R – b: zajęta w godz. 1400-1800 można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota. wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800 |
A. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
B. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
C. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
D. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
HGT.06 Pytanie 1 003
Realizacja usług w recepcji
W ramach strategii dotyczącej produktu można zaproponować
A. utworzenie systemu rezerwacji miejsc
B. wprowadzenie obniżonych cen dla emerytów
C. zamieszczenie ogłoszenia w prasie lokalnej
D. rozszerzenie oferty świadczonych usług
HGT.06 Pytanie 1 004
Realizacja usług w recepcji
Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?
A. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
B. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
C. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
D. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
HGT.06 Pytanie 1 005
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?
A. 450
B. 60
C. 30
D. 900
HGT.06 Pytanie 1 006
Realizacja usług w recepcji
Gość z gwarantowaną rezerwacją przybył do hotelu 12 lutego o godzinie 1.600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności oraz dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do
A. 12 lutego do godziny 18.00
B. 13 lutego do godziny 12.00
C. 13 lutego do godziny 16.00
D. 12 lutego do godziny 24.00
HGT.06 Pytanie 1 007
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych pięciogwiazdkowych, według norm kategoryzacyjnych, pokoje z kompletnym węzłem sanitarnym wynoszą
A. 100%
B. 75%
C. 25%
D. 50%
HGT.06 Pytanie 1 008
Realizacja usług w recepcji
Do obiektu hotelowego przybyło małżeństwo z dwiema córkami w wieku 8 i 16 lat. Ile kart pobytu wyda pracownik recepcji?
A. 3
B. 2
C. 1
D. 4
HGT.06 Pytanie 1 009
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują
A. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
B. sprzedaży lub udostępniania dzienników
C. serwowania śniadań
D. przechowywania bagażu klientów
HGT.06 Pytanie 1 010
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista w warszawskim hotelu, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gościa w hotelu w Londynie?
A. DM Plaza
B. Fidelio
C. Chart
D. Amadeus
HGT.06 Pytanie 1 011
Realizacja usług w recepcji
Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?
A. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
B. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
C. skontaktować się z przełożonym
D. odesłać klienta do przełożonego
HGT.06 Pytanie 1 012
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?
Ponadto zamawiamy: | |
1. | Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń. |
2. | 20 laptopów podłączonych do sieci internetowej. |
3. | Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia). |
4. | Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji. |
5. | Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji. |
6. | Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę. |
A. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
B. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
C. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
D. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
HGT.06 Pytanie 1 013
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?
A. 72,00 zł
B. 144,00 zł
C. 120,00 zł
D. 96,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 014
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?
A. degustacje i pokazy
B. prezentacje dla klientów
C. konkursy
D. rozdawanie bezpłatnych próbek
HGT.06 Pytanie 1 015
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie KASIA przeciętna rzeczywista cena za nocleg (ADR) wynosiła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój, gdy obłożenie osiąga 80 %?
A. 150 zł
B. 120 zł
C. 80 zł
D. 230 zł
HGT.06 Pytanie 1 016
Realizacja usług w recepcji
Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to
A. WTO
B. PIT
C. POT
D. NOPPH
HGT.06 Pytanie 1 017
Realizacja usług w recepcji
Określ, jaki typ pokoju powinien zaproponować recepcjonista matce podróżującej z 13-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Tween
B. Triple
C. Duplex
D. Single
HGT.06 Pytanie 1 018
Realizacja usług w recepcji
Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to
A. karta meldunkowa
B. karta pobytu
C. druk rezerwacji pokoju
D. druk zamówienia
HGT.06 Pytanie 1 019
Realizacja usług w recepcji
Pani Smith zarezerwowała w hotelu Amber w Międzyzdrojach pokój dwuosobowy w terminie od 12 do 13 sierpnia 2011 r. Który zapis w grafiku odpowiada tej rezerwacji?
Sierpień 2011 r. | |||||
---|---|---|---|---|---|
11 | 12 | 13 | 14 | ||
A. | 110 SGL | R | R | ||
B. | 112 DBL | R | R | ||
C. | 202 DBL | R | |||
D. | 205 DBL | R |
A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 020
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć większą liczbę turystów na wakacyjne usługi noclegowe, od piątego dnia pobytu w hotelu obniżono ceny o 40%. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Sprzedaż bezpośrednią.
B. Promocję sprzedaży.
C. Reklamę.
D. Relacje z otoczeniem.
HGT.06 Pytanie 1 021
Realizacja usług w recepcji
W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z
A. telefonu i faxu
B. bankomatu
C. klucznicy
D. telewizji satelitarnej
HGT.06 Pytanie 1 022
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?
Cennik pokoi | |
---|---|
Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
Pokój SGL | 500,00 zł |
Pokój DBL | 400,00 zł |
APT | 700,00 zł |
A. 1 275,00 zł
B. 1 785,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 1 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 023
Realizacja usług w recepcji
Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować
A. menadżer recepcji
B. dyrektor hotelu
C. recepcjonista dyspozytor
D. concierge
HGT.06 Pytanie 1 024
Realizacja usług w recepcji
Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?
n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5". |
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis! n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n |
A. Marketing bezpośredni.
B. Promocję sprzedaży.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 1 025
Realizacja usług w recepcji
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?
A. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
B. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
C. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
D. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
HGT.06 Pytanie 1 026
Realizacja usług w recepcji
Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. zbiera krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie
B. publikuje miesięcznik "Doradca Hotelarza"
C. wydaje obiektom hotelowym referencje potwierdzające wysoką jakość usług
D. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy oraz tradycję polskiej gościnności
HGT.06 Pytanie 1 027
Realizacja usług w recepcji
Podczas tygodniowego pobytu w hotelu "Amadeusz" nieprzyjemny i arogancki klient po raz trzeci prosił recepcjonistę o zmianę pokoju, nie podając przy tym żadnego uzasadnienia. Jaką postawę powinien przyjąć recepcjonista?
A. Obojętną
B. Empatyczną
C. Uległą
D. Asertywną
HGT.06 Pytanie 1 028
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin klucznica?
A. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
B. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
C. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
D. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
HGT.06 Pytanie 1 029
Realizacja usług w recepcji
Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?
A. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
B. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
C. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
D. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
HGT.06 Pytanie 1 030
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych o standardzie 1*, 2* i 3* zmiana pościeli oraz ręczników odbywa się na prośbę gości, albo co
A. 7 dni
B. 4 dni
C. 3 dni
D. 2 dni
HGT.06 Pytanie 1 031
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?
A. Produktu
B. Dystrybucji
C. Promocji
D. Personelu
HGT.06 Pytanie 1 032
Realizacja usług w recepcji
Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"?
Potwierdzenie rezerwacji | ||
---|---|---|
Liczba osób: 2 | Data przyjazdu: 12.08 | Data wyjazdu: 15.08 |
Liczba /rodzaj pokoju /cena za dobę: 1 /double/200 zł | ||
Wyżywienie /data /cena: | ||
– śniadanie /13.08, 14.08, 15.08 /wliczone w cenę pokoju | ||
– obiad /12.08, 13.08, 14.08 /50 zł /os. | ||
– kolacja /12.08, 13.08, 14.08 /30 zł /os. | ||
Koszt pobytu........................................................ | ||
(Podane ceny są cenami brutto) |
A. 1 680 zł
B. 940 zł
C. 1 080 zł
D. 680 zł
HGT.06 Pytanie 1 033
Realizacja usług w recepcji
Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu
A. służby parterowej
B. służby pięter
C. gastronomicznego
D. recepcyjnego
HGT.06 Pytanie 1 034
Realizacja usług w recepcji
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?
A. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
B. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
C. Kawa/sok, bagietka, wędliny
D. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
HGT.06 Pytanie 1 035
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest
A. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
B. liczba powtórzeń danej czynności
C. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
D. masa i ciężar przedmiotu
HGT.06 Pytanie 1 036
Realizacja usług w recepcji
Czym jest akronim HOTREC?
A. Globalną Organizacją Turystyki
B. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
C. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
D. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
HGT.06 Pytanie 1 037
Realizacja usług w recepcji
Co wpływa na aktywizację usług hotelowych?
A. spadek dochodów klientów
B. wzrost cen usług hotelowych
C. promocja hotelu na targach
D. niewielka atrakcyjność oferty hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 038
Realizacja usług w recepcji
Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy
A. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
B. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
C. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
D. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
HGT.06 Pytanie 1 039
Realizacja usług w recepcji
W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?
A. 60%
B. 80%
C. 65%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 1 040
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacją o usługach turystycznych, do kategorii obiektów hotelowych zalicza się
A. ośrodek szkoleniowo-wypoczynkowy
B. dom wczasowy
C. ośrodek kolonijny
D. dom wycieczkowy