Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 001
Realizacja usług w recepcji
A. o 2%
B. o 10%
C. o 5%
D. o 20%
HGT.06 Pytanie 1 002
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system
A. QACP
B. HACCP
C. GHP
D. TQM
HGT.06 Pytanie 1 003
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który oferuje swoje usługi jedynie przez kilka wybranych biur podróży, wykorzystuje dystrybucję
A. selektywną
B. intensywną
C. bezpośrednią
D. wyłączną
HGT.06 Pytanie 1 004
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie stanowiące element wyposażenia recepcji pozwala na przesyłanie obrazów dokumentów za pośrednictwem linii telefonicznej?
A. Terminal
B. Kserokopiarka
C. Skaner
D. Faks
HGT.06 Pytanie 1 005
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Diadem, który dysponuje 60 miejscami do spania, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień obłożenia tych miejsc?
A. 48%
B. 55%
C. 15%
D. 50%
HGT.06 Pytanie 1 006
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?
A. Relacje z gośćmi
B. Kierownik zmiany
C. Osoba informacyjna
D. Telefonista
HGT.06 Pytanie 1 007
Realizacja usług w recepcji
Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.
A. Globalnego
B. Regionalnego
C. Lokalnego
D. Krajowego
HGT.06 Pytanie 1 008
Realizacja usług w recepcji
Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to
A. karta pobytu
B. formularz rezerwacyjny
C. potwierdzenie rezerwacji
D. voucher
HGT.06 Pytanie 1 009
Realizacja usług w recepcji
Do najważniejszych składników dań serwowanych gościom wybierającym potrawy kuchni meksykańskiej należą:
A. kukurydza, jogurt, małże
B. liście winogron, fasola, makarony
C. awokado, trufle, orzechy
D. fasola, kukurydza, awokado
HGT.06 Pytanie 1 010
Realizacja usług w recepcji
Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?
A. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
B. Piknik Country & Folk w Mrągowie
C. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
D. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
HGT.06 Pytanie 1 011
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?
A. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
B. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
C. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
D. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
HGT.06 Pytanie 1 012
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim
A. sarkazmem
B. ignorancją
C. asertywnością
D. skrępowaniem
HGT.06 Pytanie 1 013
Realizacja usług w recepcji
Czym jest formularz rezerwacyjny?
A. zapisem danych osobowych gościa podczas rejestracji w hotelu
B. wysyłaniem potwierdzenia zamówionych usług do klienta
C. notowaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez recepcjonistę
D. przesyłaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez klienta za pomocą e-maila
HGT.06 Pytanie 1 014
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien powiadomić hotelowy zespół o konieczności przygotowania sali konferencyjnej?
A. służby parterowej
B. działu sprzedaży
C. technicznego
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 015
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?
A. Komplementarne
B. Uzupełniające
C. Towarzyszące
D. Fakultatywne
HGT.06 Pytanie 1 016
Realizacja usług w recepcji
Zarząd firmy zarezerwował dla pracowników pakiet konferencyjny. W wiadomości potwierdzającej rezerwację, przesłanej przez hotel, podano czternastodniowy okres płatności za usługę. Jaką metodę płatności wpisał rachmistrz na fakturze w dniu wyjazdu zespołu?
A. Płatność gotówkowa
B. Czek gotówkowy
C. Przelew
D. Karta kredytowa
HGT.06 Pytanie 1 017
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się wyłącznie w hotelach i mieć zapewnione, że będzie mógł regulować swoje zobowiązania kartą płatniczą. W hotelach, jaki najniższy standard może brać pod uwagę na nocleg?
A. 4*
B. 3*
C. 5*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 1 018
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument wypełnia pracownik recepcji podczas procesowania check-in?
A. Formularz rezerwacji
B. Kartę pobytu
C. Harmonogram obłożenia pokoi
D. Voucher
HGT.06 Pytanie 1 019
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie
A. na bilbordach i w katalogach
B. w czasopismach i miesięcznikach
C. w telewizji i radio
D. na ulotkach i w Internecie
HGT.06 Pytanie 1 020
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?
A. 900
B. 60
C. 450
D. 30
HGT.06 Pytanie 1 021
Realizacja usług w recepcji
Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie
A. bezpieczeństwa
B. akceptacji
C. samorealizacji
D. przynależności
HGT.06 Pytanie 1 022
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić obsługę osobom niepełnosprawnym, recepcja powinna być wyposażona przynajmniej w jedno stanowisko z ladą, której wysokość nie może być wyższa niż
A. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
B. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
C. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
D. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
HGT.06 Pytanie 1 023
Realizacja usług w recepcji
Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?
A. pomidoro
B. cebulowa
C. żur
D. gulaszowa
HGT.06 Pytanie 1 024
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest
A. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
B. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
C. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
D. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
HGT.06 Pytanie 1 025
Realizacja usług w recepcji
Kiedy mówimy o podstawowych usługach oferowanych przez obiekt hotelarski, co jeszcze, prócz noclegu, powinno być uwzględnione?
A. wyżywienie
B. depozyt
C. parking
D. budzenie
HGT.06 Pytanie 1 026
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?
A. 1 110,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 380,00 zł
D. 1 020,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 027
Realizacja usług w recepcji
Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie
A. a la carte
B. room service
C. bufetowej
D. bankietowej
HGT.06 Pytanie 1 028
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach
A. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
B. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
C. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
D. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
HGT.06 Pytanie 1 029
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?
A. Funkcjonalności pokoi
B. Renomowanej marki
C. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
D. Położenia w centrum miasta
HGT.06 Pytanie 1 030
Realizacja usług w recepcji
Określ, w jakiej odległości od wzroku pracownika, który wykonuje pracę w siedzącej pozycji, powinien znajdować się monitor na biurku?
A. Od 20 do 50 cm
B. Od 50 do 80 cm
C. Od 40 do 75 cm
D. Od 30 do 65 cm
HGT.06 Pytanie 1 031
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zrealizował rezerwację noclegów dla grupy 25 studentów (13 mężczyzn oraz 12 kobiet). Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?
A. 2 DBL i 6 TPL
B. 5 DBL i 5 TPL
C. 1 DBL i 8 TPL
D. 12 DBL i 1 TPL
HGT.06 Pytanie 1 032
Realizacja usług w recepcji
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?
A. Numer pokoju
B. Data pobytu
C. Typ pokoju
D. Adres zamieszkania
HGT.06 Pytanie 1 033
Realizacja usług w recepcji
Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału
A. zintegrowany
B. konwencjonalny
C. bezpośredni
D. pośredni
HGT.06 Pytanie 1 034
Realizacja usług w recepcji
Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć
A. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
B. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
C. wyznaczone pomieszczenia dla palących
D. strefę odnowy biologicznej
HGT.06 Pytanie 1 035
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu
A. first minutę
B. all inclusive
C. last minutę
D. incentive
HGT.06 Pytanie 1 036
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw
A. zapytać o lokalizację pokoju
B. przekazać numer rezerwacji
C. zapytać o szczególne życzenia
D. ustalić termin pobytu
HGT.06 Pytanie 1 037
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?
A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 1 038
Realizacja usług w recepcji
W kontekście rezerwacji apartamentu dla młodej pary recepcja powinna skierować do kierownika housekeepingu zlecenie na
A. uzupełnienie wyposażenia pokoju
B. przygotowanie dekoracji pokoju oraz umieszczenie wstawki
C. dodatkowe sprzątanie w pokoju
D. przygotowanie dekoracji pokoju oraz ustawienie dostawki
HGT.06 Pytanie 1 039
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wypadku należy zadzwonić po pomoc medyczną pod numer
A. 997 lub 112
B. 112 lub 113
C. 997 lub 998
D. 999 lub 112
HGT.06 Pytanie 1 040
Realizacja usług w recepcji
Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to
A. usługi hotelarskie
B. hotelarstwo
C. turystyka
D. usługi turystyczne