Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Hotel Bohemia wprowadził program lojalnościowy SENIOR PASS, który zapewnia stały rabat przy kolejnych pobytach dla gości w wieku emerytalnym. Celem zastosowanego narzędzia marketingowego jest

A. tworzenie długotrwałej relacji z klientami hotelu
B. kształtowanie pozytywnego wizerunku hotelu w społeczności
C. finansowe wsparcie stałych gości hotelu
D. rozszerzanie dotychczasowego rynku docelowego
HGT.06 Pytanie 1002
Realizacja usług w recepcji

Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając

A. mapy obszaru.
B. książki telefonicznej.
C. planu miasta.
D. rozpiski komunikacyjnej.
Realizacja usług w recepcji

Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?

A. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
B. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
C. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
D. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
HGT.06 Pytanie 1005
Realizacja usług w recepcji

W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do

A. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
B. wędzonych uszu świńskich
C. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
D. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?

A. Pakiet turystyczny
B. Pakiet rehabilitacyjny
C. Pakiet sportowy
D. Pakiet rozrywkowy
HGT.06 Pytanie 1007
Realizacja usług w recepcji

Hotel nawiązał współpracę z przedstawicielami władz lokalnych oraz mediów, aby kształtować swoją tożsamość. Który instrument marketingowy został wykorzystany przez hotel?

A. Strategia mieszana
B. Public relations
C. Reklama
D. Sponsoring
HGT.06 Pytanie 1008
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się

A. catering
B. charter
C. cardeck
D. cabotage
HGT.06 Pytanie 1010
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako pierwszą, gdy gość prosi o rezerwację wstępną?

A. Zarezerwować pokój zgodnie z życzeniem
B. Zarezerwować miejsce parkingowe
C. Poprosić o skan dowodu osobistego
D. Poprosić o potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1012
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Dwie
B. Trzy
C. Jedną
D. Cztery
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba, której obowiązkiem jest

A. realizacja nietypowych życzeń gości
B. koordynacja działań w dziale odnowy biologicznej
C. nadzorowanie pracy służby pięter
D. serwowanie napojów gościom podczas posiłków w restauracji hotelowej
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?

A. Polskiej Izby Hoteli
B. Polskiej Instytucji Hotelarzy
C. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
D. Polskiej Izby Hotelarstwa
Realizacja usług w recepcji

Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel

A. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
B. zdobył rekomendację PZH.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
HGT.06 Pytanie 1017
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?

A. 4
B. 1
C. 3
D. 2
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu faktury dla gościa, recepcjonista powinien ustalić

A. informacje o osobach, które wykonywały usługi wymienione w fakturze
B. zakres wszelkich usług, które były wykorzystywane przez gościa podczas pobytu w hotelu
C. dane osoby, dla której wystawiana jest faktura
D. zakres płatnych usług, z których skorzystał gość w trakcie pobytu w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Pudding Yorkshire
B. Spaghetti Bolognese
C. Kotlet schabowy
D. Boeuf Strogonow
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz

A. promocja, reklama, sprzedaż, personel
B. sprzedaż, produkt, reklama, personel
C. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
D. dystrybucja, promocja, produkt, personel
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?

A. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
B. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
C. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
D. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.

A. Allotment
B. Umowa agencyjna
C. Umowa zlecenia
D. Czarter
Realizacja usług w recepcji

Czym jest wstawka?

A. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
B. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
C. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
D. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:

A. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
B. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
C. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
D. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 1030
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania promocyjne nowo otwartego hotelu mogą dotrzeć do największej grupy potencjalnych klientów?

A. Rozdanie ulotek z ofertą hotelu mieszkańcom okolicy, w której znajduje się hotel
B. Umieszczenie w Internecie filmu z ceremonii otwarcia hotelu
C. Zorganizowanie stoiska promocyjnego hotelu na targach branżowych
D. Powieszenie plakatów informujących o nowo otwartym hotelu w jego sąsiedztwie
HGT.06 Pytanie 1031
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym wyposażeniem dla pracownika pralni w hotelu są

A. pralnico-wirówki i suszarki
B. prasa do odzieży i pralnice
C. suszarki i stół detaszerski
D. stół detaszerski oraz prasa do odzieży
HGT.06 Pytanie 1032
Realizacja usług w recepcji

Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?

A. indywidualnego gościa z zagranicy.
B. grupy turystycznej.
C. gościa VIP.
D. indywidualnego gościa z kraju.
Realizacja usług w recepcji

W tabeli przedstawiono fragment oferty pensjonatu Eden. Jaki rodzaj wyżywienia proponuje gościom pensjonat?

Fragment oferty pensjonatu Eden.
Rodzaj pokojuNoclegiWyżywienieCena w zł
DBL3 dobyFB420
DBL5 dóbFB600
DBL7 dóbFB750
Dzieci do lat 3 – gratis
Dzieci od 3 lat do 12 lat – połowa cen

A. Śniadanie i obiadokolacja.
B. Śniadanie i obiad.
C. Obiad, podwieczorek i kolacja.
D. Śniadanie, obiad i kolacja.
HGT.06 Pytanie 1037
Realizacja usług w recepcji

Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?

A. Ustnie w dniu jego przybycia
B. W formie pisemnej
C. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
D. Wypełniając grafik rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1039
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 540 zł
B. 500 zł
C. 600 zł
D. 648 zł
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.

Hotel*** Wezyr obchodzi 100-lecie działalności

Zapraszamy na Dzień Otwarty 15 lipca br. w godzinach od 1600 do 2000, podczas którego będzie można zobaczyć przepiękne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Public relations.
B. Promocja sprzedaży.
C. Reklama.
D. Sprzedaż osobista.