Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 041
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?

A. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
B. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
C. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
D. Prezydent Miasta
HGT.06 Pytanie 1 042
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?

A. Prezentowanie napoi alkoholowych
B. Serwowanie dań z półmiska
C. Podawanie zupy z wazą
D. Podawanie talerzyka z pieczywem
HGT.06 Pytanie 1 043
Realizacja usług w recepcji

Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu

A. mimiki twarzy
B. postawy ciała
C. gestów
D. wypowiadanych słów
HGT.06 Pytanie 1 044
Realizacja usług w recepcji

Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje

A. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
B. zupę cebulową i żeberka z grilla
C. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
D. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
HGT.06 Pytanie 1 045
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?

A. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
B. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
C. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
D. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
HGT.06 Pytanie 1 046
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do

A. promocji sprzedaży
B. marketingu partyzanckiego
C. public relations
D. marketingu zewnętrznego
HGT.06 Pytanie 1 047
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w Hotelu Forum powinien wystawić fakturę VAT gościowi płacącemu kartą. Jakie urządzenia wykorzysta w odpowiedniej kolejności?

A. Kasa fiskalna, terminal
B. Telefaks, kasa fiskalna
C. Kasa fiskalna, telefaks
D. Terminal, kasa fiskalna
HGT.06 Pytanie 1 048
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?

A. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
B. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
C. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
D. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
HGT.06 Pytanie 1 049
Realizacja usług w recepcji

Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację

A. niegwarantowaną.
B. gwarantowaną.
C. wstępną.
D. kredytową.
HGT.06 Pytanie 1 050
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?

A. imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, treść zamówienia
B. numer pokoju, treść zamówienia, podpis gościa
C. numer pokoju, treść zamówienia, czas dostarczenia, podpis gościa
D. wyłącznie wywieszkę z napisem: "proszę mnie obsłużyć."
HGT.06 Pytanie 1 051
Realizacja usług w recepcji

Pracownik w hotelu, który zajmuje się realizacją nietypowych życzeń oraz próśb gości, to

A. pracownik recepcji
B. dyrektor
C. koordynator
D. concierge
HGT.06 Pytanie 1 052
Realizacja usług w recepcji

Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?

A. Danych identyfikacyjnych gościa
B. Formy płatności za pobyt
C. Czasu trwania doby hotelowej
D. Numeru zamawianego pokoju
HGT.06 Pytanie 1 053
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest

A. list powitalny
B. karta zamówienia
C. formularz rezerwacyjny
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 054
Realizacja usług w recepcji

Które z poniższych miejsc można zaliczyć do obiektów hotelarskich?

A. Dom Pracy Twórczej
B. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny
C. Ośrodek Wczasowy
D. Pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 055
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?

Hotel Diament
ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa
NIP 900 80 70 600
2016-02-25156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2* 300,00600,00 B
SP.OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP.OP B720,00
PTU B 8%53,33
SUMA760,00
CE0989009999099880000000A3988
00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00
Nr systemowy 00987

A. 53,33 zł
B. 60,81 zł
C. 7,48 zł
D. 40,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 056
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?

A. Karty płatniczej
B. Potwierdzenia rezerwacji
C. Karty pobytu
D. Prawa jazdy
HGT.06 Pytanie 1 057
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zarejestrował zamówienie od gościa, który zamierza skorzystać z zakwaterowania oraz usług w ofercie FB. Która jednostka organizacyjna powinna zostać poinformowana o prośbie klienta?

A. Dział usług specjalnych
B. Sekcja rekreacyjna
C. Dział zaopatrzenia
D. Sekcja gastronomiczna
HGT.06 Pytanie 1 058
Realizacja usług w recepcji

Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić

A. szklankę lub jednorazowy kubeczek w łazience
B. mineralną lub zwykłą wodę oraz szklanki w pokoju
C. możliwość dokonania płatności kartą
D. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu
HGT.06 Pytanie 1 059
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?

A. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
B. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
C. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
D. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
HGT.06 Pytanie 1 060
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w ramach działań promocyjnych korzysta z własnej strony internetowej do przedstawiania oferty usług, stosuje

A. sponsoring
B. marketing pośredni
C. lobbing
D. marketing bezpośredni
HGT.06 Pytanie 1 061
Realizacja usług w recepcji

Każda opłacalna, masowa metoda przekazu informacji o produkcie przez danego nadawcę to

A. logistyka
B. pośrednictwo
C. akwizycja
D. reklama
HGT.06 Pytanie 1 062
Realizacja usług w recepcji

Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?

A. Gastronomia i służba pięter
B. Marketing i służba pięter
C. Gastronomia i służba parterowa
D. Marketing i służba parterowa
HGT.06 Pytanie 1 063
Realizacja usług w recepcji

Najważniejszym celem działania jest ochrona interesów posiadaczy europejskich hoteli, restauracji oraz kawiarni?

A. HoReCa
B. IH&RA
C. IYHF
D. HOTREC
HGT.06 Pytanie 1 064
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który dysponuje salami wielofunkcyjnymi z multimedialnym wyposażeniem, proponuje usługi

A. techniczne
B. edukacyjne
C. konferencyjne
D. rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 1 065
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Diana", który dysponuje 40 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 600 miejsc. Poziom wykorzystania miejsc hotelowych wynosił

A. 66%
B. 50%
C. 48%
D. 15%
HGT.06 Pytanie 1 066
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja, w której ustalono, że hotel utrzyma pokój dla klienta do godziny 18.00 w dniu przyjazdu bez wymogu wpłaty zaliczki, nazywana jest rezerwacją

A. kredytowej
B. wstępnej
C. niegwarantowanej
D. potwierdzonej
HGT.06 Pytanie 1 067
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny
wielofunkcyjny
5★4★3★2★1★
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia
dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m.
0,80,50,30,20,1

A. 35 m2
B. 30 m2
C. 45 m2
D. 20 m2
HGT.06 Pytanie 1 068
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?

A. Kartę obciążeń
B. Harmonogram rezerwacji
C. Formularz rezerwacyjny
D. Księgę zapisów
HGT.06 Pytanie 1 069
Realizacja usług w recepcji

Kto zajmuje się przeciwdziałaniem praktykom monopolistycznym, wspieraniem konkurencji oraz ochroną praw konsumentów?

A. Związek Konsumentów
B. Komisja Normalizacyjna
C. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Rada Miejska ds. Obywatelskich
HGT.06 Pytanie 1 070
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
B. rok ważności karty, numer konta bankowego.
C. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
D. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
HGT.06 Pytanie 1 071
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Komplementarne
B. Towarzyszące
C. Uzupełniające
D. Fakultatywne
HGT.06 Pytanie 1 072
Realizacja usług w recepcji

Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks

A. Giffena
B. spekulacyjny
C. Veblena
D. mieszany
HGT.06 Pytanie 1 073
Realizacja usług w recepcji

Cruising stanowi rodzaj turystyki

A. lądowej
B. powietrznej
C. morskiej
D. kolejowej
HGT.06 Pytanie 1 074
Realizacja usług w recepcji

Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi

A. wycieczek fakultatywnych
B. odnowy biologicznej
C. całodziennego wyżywienia
D. wypożyczenia sprzętu
HGT.06 Pytanie 1 075
Realizacja usług w recepcji

Czym jest garni?

A. typ dania mięsnego
B. typ posiłku odchudzającego
C. typ alkoholu
D. jadalne elementy ozdobne potrawy
HGT.06 Pytanie 1 076
Realizacja usług w recepcji

Usługa przechowywania cennych przedmiotów gości w recepcji jest

A. uzupełniającą płatną
B. towarzyszącą nieodpłatną
C. towarzyszącą płatną
D. uzupełniającą nieodpłatną
HGT.06 Pytanie 1 077
Realizacja usług w recepcji

W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?

A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. 2*, 3*, 4* oraz 5*
D. 1*, 2* oraz 3*
HGT.06 Pytanie 1 078
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. dostarczania gazet.
B. serwowania śniadań.
C. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
D. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
HGT.06 Pytanie 1 079
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin klucznica?

A. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
B. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
C. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
D. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 080
Realizacja usług w recepcji

Podczas wyjazdu motywacyjnego w hotelu przebywa grupa gości, którzy pragną aktywnie spędzić swój czas. Jakie usługi mogą spełnić ich oczekiwania?

A. Usługi rekreacyjno-sportowe oraz imprezy integracyjne
B. Usługi konferencyjne i szkoleniowe
C. Usługi pielęgnacyjne oraz upiększające
D. Usługi gastronomiczne i wydarzenia rozrywkowe