Filtrowanie pytań
 HGT.06  Pytanie 1041 
 Realizacja usług w recepcji 
A. 1*
B. 3*
C. 2*
D. 4*
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?
A. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
B. Globalny system rezerwacyjny
C. Program komputerowy dla hoteli
D. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
 Realizacja usług w recepcji 
Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie w terminie od 01 do 05 sierpnia pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla państwa Malinowskich. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista. 
 
| data /j.m | 31.07 | 01.08 | 02.08 | 03.08 | 04.08 | 05.08 | 06.08 | 07.08 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SGL 104 | R | R | R | R | ||||
| DBL 111 | R | R | ||||||
| TWIN 109 | R | R | R | |||||
| APT 121 | R | R | 
A. SGL 104
B. DBL 111
C. APT 121
D. TWIN 109
 HGT.06  Pytanie 1044 
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. sprzedaż kwiatów
B. podawanie śniadań
C. sprzedaż kosmetyków
D. usługa motoryzacyjna
 Realizacja usług w recepcji 
Korzystając z załączonego fragmentu rachunku wstępnego oblicz wartość netto usług podstawowych, dla których stawka VAT wynosi 8%. 
 
| Nazwa usługi | j.m. | ilość | Cena jednostkowa brutto (zł) | Wartość brutto (zł) | 
| noclegi | doba | 4 | 250,00 | 1 000,00 | 
| wyżywienie | szt. | 8 | 50,00 | 400,00 | 
| RAZEM | 300,00 | 1 400,00 | ||
A. 1 138,21 zł
B. 1 296,30 zł
C. 370,37 zł
D. 925,93 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?
A. Pole biwakowe.
B. Schronisko młodzieżowe.
C. Schronisko.
D. Pole namiotowe.
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie urządzenie stanowiące element wyposażenia recepcji pozwala na przesyłanie obrazów dokumentów za pośrednictwem linii telefonicznej?
A. Terminal
B. Skaner
C. Faks
D. Kserokopiarka
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?
A. Wstępną
B. Potwierdzoną
C. Gwarantowaną
D. Kredytową
 Realizacja usług w recepcji 
Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny
A. w hotelach o standardzie 4* i 5*
B. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
C. we wszystkich hotelach:
D. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?
A. zmniejszy się o 20%
B. zwiększy się o 10%
C. zwiększy się o 20%
D. zmniejszy się o 10%
 Realizacja usług w recepcji 
Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Regulamin bhp
B. Regulamin pracy
C. Karta meldunkowa
D. Regulamin hotelowy
 Realizacja usług w recepcji 
Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?
A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
B. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
C. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
D. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi. 
 
| Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek VAT w % | Kwota podatku VAT w zł | Wartość brutto w zł | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Masaż częściowy ciała | godz. | 2 | 81,30 | 162,60 | 23 | 200,00 | 
A. 40,65 zł
B. 37,40 zł
C. 14,81 zł
D. 18,70 zł
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelowej restauracji zamówiono posiłek kuchni włoskiej dla grupy turystów. Która potrawa nie powinna być serwowana gościom?
A. kofta z migdałami
B. cannelloni ze szpinakiem
C. pizza z ziemniakami
D. carpaccio z wołowiny
 Realizacja usług w recepcji 
Najbardziej wszechstronny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów na loty, podróże koleją, wynajem pojazdów, to
A. globalny system dystrybucji
B. komputerowy system rezerwacji
C. internetowa wyszukiwarka rezerwacji
D. wewnętrzny system hotelowy
 Realizacja usług w recepcji 
Obniżka cen po sezonie jest rezultatem:
A. polityki dotyczącej produktu
B. zmniejszenia jakości umeblowania pokoi
C. zmniejszenia jakości oferowanych usług
D. polityki cenowej
 Realizacja usług w recepcji 
Jaka powinna być maksymalna wysokość lady recepcyjnej, aby była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
A. 80 cm
B. 110 cm
C. 90 cm
D. 100 cm
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?
A. recepcji
B. działu marketingu
C. służby pięter
D. administracji
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?
A. Zmiana wystroju pokoi.
B. Organizacja 'Dni otwartych drzwi'.
C. Konkurs na najlepszy hotel.
D. Rabaty cenowe dla lojalnych gości hotelu.
 Realizacja usług w recepcji 
Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?
A. przelewem po konferencji
B. czekiem przed konferencją
C. czekiem po konferencji
D. przelewem przed konferencją
 Realizacja usług w recepcji 
Przygotowanie mieszkań do sprzedaży należy do obowiązków pracowników
A. służby pięter
B. recepcji
C. działu marketingu
D. służby parterowej
 Realizacja usług w recepcji 
Wykorzystanie programu lojalnościowego w miejskim hotelu, zlokalizowanym w pobliżu strefy ekonomicznej, stanowi metodę na przyciągnięcie
A. uczniów.
B. gości biznesowych.
C. rodzin z dziećmi.
D. grup turystycznych.
 Realizacja usług w recepcji 
Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:
A. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
B. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
D. w każdym hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
B. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
C. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
D. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
A. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
B. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
C. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
D. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
 Realizacja usług w recepcji 
Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?
A. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
B. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
C. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
D. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?
A. Typ pokoju
B. Data pobytu
C. Numer pokoju
D. Adres zamieszkania
 Realizacja usług w recepcji 
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
A. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
B. o opłacalności poniżej średniej krajowej
C. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
D. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu. 
 
| Hotel Rubin | ||
| Sp. z o. o. | ||
| ul. Krótka 5 | ||
| 00-025 Warszawa | ||
| NIP 839-42-50-122 | ||
| 2013-02-25 156 | ||
| Paragon fiskalny | ||
| Parking | 2* 20,00 | 40,00 A | 
| Obiadokolacja | 2* 60,00 | 120,00 B | 
| Nocleg | 2*300,00 | 600,00 B | 
| SP. OP A | 40,00 | |
| PTU A 23% | 7,48 | |
| SP. OP B | 720,00 | |
| PTU B 8 % | 53,33 | |
| SUMA PTU | 60,81 | |
| SUMA | 760,00 | |
| 0002/0001 | 14,00 | |
| Kasjer 23 | ||
| Nr sys. | 00987 | |
A. 120 zł
B. 720 zł
C. 760 zł
D. 600 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to
A. sangwinik
B. melancholik
C. ekstrawertyk
D. choleryk
 HGT.06  Pytanie 1071 
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista wymaga dokumentu tożsamości gościa w trakcie
A. meldowania się w hotelu
B. codziennego wydawania klucza do pokoju
C. świadczenia usług dodatkowych w czasie pobytu w hotelu
D. rozliczania za nocleg w obiekcie
 Realizacja usług w recepcji 
Przyjmując gościa w hotelu, recepcjonista powinien poprosić o uzupełnienie formularza
A. pobytu
B. lojalnościowej
C. rejestracyjnej
D. hotelowej
 Realizacja usług w recepcji 
Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju
A. portiera
B. dźwigowego
C. bagażowego
D. gońca
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista zrealizował rezerwację noclegów dla grupy 25 studentów (13 mężczyzn oraz 12 kobiet). Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?
A. 5 DBL i 5 TPL
B. 12 DBL i 1 TPL
C. 2 DBL i 6 TPL
D. 1 DBL i 8 TPL
 Realizacja usług w recepcji 
W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim
A. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
B. zawiadomić swojego przełożonego
C. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
D. zaprzestać pracy
 HGT.06  Pytanie 1076 
 Realizacja usług w recepcji 
Gość hotelowy zgłosił w recepcji, że stracił klucz elektroniczny. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?
A. Zaproponować gościowi inny pokój
B. Natychmiast wezwać funkcjonariuszy policji
C. Wydać gościowi klucz tradycyjny
D. Wydać nową kartę elektroniczną
 Realizacja usług w recepcji 
Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?
A. Skromny poczęstunek, wolny czas
B. Spotkanie w holu, lunch
C. Godzinne szkolenie, przerwa na kawę
D. Uroczysta kolacja, chwila na dyskusje
 Realizacja usług w recepcji 
Gdzie należy umieścić informacje dotyczące dróg ewakuacyjnych w obiekcie noclegowym?
A. tylko na najwyższych kondygnacjach
B. na każdej kondygnacji
C. tylko na najniższych kondygnacjach
D. na wybranych kondygnacjach
 Realizacja usług w recepcji 
Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest
A. zainkasowanie opłaty od gościa
B. wręczenie karty pobytu
C. wsparcie przy bagażach
D. określenie zakresu płatnych usług
 Realizacja usług w recepcji 
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu na prom. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Voyager
B. Amadeus
C. Chart
D. Expedia