Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 041
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę powinien zapłacić gość za skorzystanie z noclegu w terminie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, stawka VAT 8%?

A. 648 zł
B. 600 zł
C. 500 zł
D. 540 zł
HGT.06 Pytanie 1 042
Realizacja usług w recepcji

Który dokument służy do rozliczenia finansowego usług hotelarskich, zamówionych przez firmę?

A. Faktura proforma.
B. Dowód wpłaty KP.
C. Paragon fiskalny.
D. Faktura.
HGT.06 Pytanie 1 043
Realizacja usług w recepcji

Firma wykupiła dla 20 osób w terminie od 5 do 6 czerwca 2014 r. pakiet konferencyjny, obejmujący nocleg, wyżywienie i przygotowanie sali konferencyjnej w cenie 200 zł brutto od osoby. W trakcie pobytu czterech uczestników konferencji dodatkowo skorzystało z minibaru na kwotę 50 zł brutto każdy. Którą należność powinna uregulować firma?

A. 8 200 zł
B. 4 200 zł
C. 8 000 zł
D. 4 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 044
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych danych są wymagane na fakturze?

A. Podpis nabywcy usługi hotelarskiej.
B. Wartość brutto usługi hotelarskiej.
C. Symbol PKWiU usługi hotelarskiej.
D. Pesel nabywcy usługi hotelarskiej.
HGT.06 Pytanie 1 045
Realizacja usług w recepcji

Który dokument powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który z powodu zagubienia faktury, zwrócił się z prośbą o ponowne wystawienie dokumentu?

A. Oryginał faktury z nadanym na nowo numerem.
B. Kopię faktury z nadanym na nowo numerem.
C. Duplikat faktury z nadanym poprzednio numerem.
D. Kopię faktury z nadanym poprzednio numerem.
HGT.06 Pytanie 1 046
Realizacja usług w recepcji

Jaką maksymalną wysokość powinna mieć lada recepcyjna przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych?

A. 90 cm
B. 110 cm
C. 100 cm
D. 80 cm
HGT.06 Pytanie 1 047
Realizacja usług w recepcji

Który pracownik hotelu zajmuje się bezpośrednią obsługą gości w zakresie udzielania informacji hotelowej, turystycznej, kulturalnej oraz spełnianiem ich oczekiwań i życzeń?

A. Executive Housekeeper.
B. Front Office Manager.
C. Concierge.
D. Guest relations.
HGT.06 Pytanie 1 048
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko pracy recepcjonisty kasjera powinno być bezwzględnie wyposażone

A. w kserokopiarkę.
B. w sejf depozytowy.
C. w kasę fiskalną.
D. w urządzenie do imbusowania.
HGT.06 Pytanie 1 049
Realizacja usług w recepcji

Które urządzenia stanowią obowiązkowe wyposażenie recepcji, niezależnie od kategorii hotelu i liczby jednostek mieszkalnych w obiekcie?

A. Telefon i faks.
B. Komputer i czytnik kart płatniczych.
C. Telefon i programator kart zbliżeniowych.
D. Terminal POS i komputer.
HGT.06 Pytanie 1 050
Realizacja usług w recepcji

Które urządzenie nie jest wymagane w recepcji hotelu kategorii 2*, który posiada 30 jednostek mieszkalnych?

A. Sejf depozytowy.
B. Komputer.
C. Kasa fiskalna.
D. Terminal POS.
HGT.06 Pytanie 1 051
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjeżdża grupa gości biznesowych zainteresowanych organizacją całodniowej konferencji w hotelu. Które usługi zaproponuje im recepcjonista?

A. Pokój biznesowy, usługę transportową.
B. Zespół sal wielofunkcyjnych, przerwę kawową.
C. Centrum Spa & Wellness, obsługę bagażową.
D. Animację czasu wolnego, sale konferencyjne.
HGT.06 Pytanie 1 052
Realizacja usług w recepcji

Którą z usług, w pierwszej kolejności, zaproponuje recepcjonista maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w celach służbowych?

A. Bezpłatny room service.
B. Salę konferencyjną z wyposażeniem.
C. Bezpłatny dostęp do Internetu.
D. Centrum SPA & Wellness.
HGT.06 Pytanie 1 053
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat przekazał część zysku, jako darowiznę dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów zachęcających do skorzystania z jego oferty. Którą formę promocji zastosował hotel?

A. Sponsoring.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 1 054
Realizacja usług w recepcji

Hotel z okazji 10-tej rocznicy swojej działalności zaprosił przedstawicieli lokalnych władz, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzania obiektu i skorzystania ze spa. Którą formę promocji zastosował hotel?

A. Reklamę telewizyjną.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Public relations.
D. Sales promotion.
HGT.06 Pytanie 1 055
Realizacja usług w recepcji

Hotel planuje zorganizowanie sprzedaży ciast świątecznych. Który środek przekazu będzie najlepiej informował społeczność lokalną o planowanym działaniu?

A. Telewizja krajowa.
B. Gazeta lokalna.
C. Strona www hotelu.
D. Tablica drogowe.
HGT.06 Pytanie 1 056
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest potwierdzeniem dla gościa rezerwacji jednostki mieszkalnej w hotelu?

A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Grafik rezerwacji.
C. Formularz rezerwacji.
D. Karta rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 057
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert hotelowych będzie skierowana do lokalnych passantów?

Ilustracja do pytania 17
A. Hotelu Morski.
B. Hotelu Vivaldi.
C. Hotelu Leśny.
D. Hotelu Ossa.
HGT.06 Pytanie 1 058
Realizacja usług w recepcji

Gość w zamówieniu na usługi hotelarskie zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie w hotelu pobytu obejmującego: nocleg, całodzienne wyżywienie, napoje, przekąski, usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jaki rodzaj usług zaznaczył recepcjonista przyjmujący zamówienie?

A. AI
B. AP
C. HB
D. FP
HGT.06 Pytanie 1 059
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania wstępnej rezerwacji telefonicznej miejsca noclegowego, recepcjonista powinien ustalić przede wszystkim dane gościa obejmujące:

A. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania.
B. płeć, imię i nazwisko, numer paszportu.
C. imię i nazwisko, numer paszportu, obywatelstwo.
D. imię i nazwisko, telefon kontaktowy.
HGT.06 Pytanie 1 060
Realizacja usług w recepcji

Której z wymienionych informacji recepcjonista nie musi umieszczać w potwierdzeniu rezerwacji?

A. Numeru zamawianego pokoju.
B. Danych identyfikacyjnych gościa.
C. Czasu trwania doby hotelowej.
D. Formy płatności za pobyt.
HGT.06 Pytanie 1 061
Realizacja usług w recepcji

Przed przyjazdem grupy zorganizowanej do hotelu recepcjonista powinien sporządzić

A. karty meldunkowe.
B. umowę wynajmu pokoi.
C. karty pobytu.
D. listę gości.
HGT.06 Pytanie 1 062
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista małego hotelu zarządzanego przez właściciela przyjął rezerwację dokonaną za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu. Jakim systemem rezerwacji dysponuje hotel?

A. Wewnętrznym systemem hotelowym.
B. Systemem rezerwacji sieci hotelowej.
C. Regionalnym systemem rezerwacji.
D. Globalnym systemem dystrybucji.
HGT.06 Pytanie 1 063
Realizacja usług w recepcji

Do przekazania informacji gościowi przebywającemu w hotelu recepcjonista wykorzysta

A. druk message.
B. formularz rezerwacji.
C. blankiet informacyjny.
D. kartę gościa.
HGT.06 Pytanie 1 064
Realizacja usług w recepcji

Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?

Ilustracja do pytania 24
A. Zestawienie rezerwacji stolików.
B. Zestawienie żywienia.
C. Zestawienie pokoi.
D. Zestawienie obciążeń gości.
HGT.06 Pytanie 1 065
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu 20 marca i następnego dnia zdeponował w sejfie hotelowym na dwie doby laptopa. Którą datę wydania powinien wpisać recepcjonista w kwicie depozytowym?

A. 21 marca.
B. 22 marca.
C. 20 marca.
D. 23 marca.
HGT.06 Pytanie 1 066
Realizacja usług w recepcji

Które potwierdzenie rezerwacji sporządzone jest poprawnie?

Ilustracja do pytania 26
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
HGT.06 Pytanie 1 067
Realizacja usług w recepcji

Gość posiadający rezerwację gwarantowaną, przyjechał do hotelu 12 lutego o godzinie 1.600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do

A. 12 lutego do godziny 24.00
B. 13 lutego do godziny 16.00
C. 12 lutego do godziny 18.00
D. 13 lutego do godziny 12.00
HGT.06 Pytanie 1 068
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check-in recepcjonista wpisuje datę i miejsce urodzenia gościa do

A. karty pobytu.
B. potwierdzenia rezerwacji.
C. księgi meldunkowej.
D. formularza rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 069
Realizacja usług w recepcji

Którą z wymienionych ofert powinien skierować w sezonie wakacyjnym hotel do rodzin z dziećmi, planujących dłuższy pobyt wypoczynkowy?

A. Usługi rekreacyjno-sportowe.
B. Pakiety pielęgnacyjne.
C. Wieczorne imprezy integracyjne.
D. Kilkudniowe wycieczki krajoznawcze.
HGT.06 Pytanie 1 070
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zachować się recepcjonista wobec gościa w przypadku, gdy gość jest niezadowolony z przydzielonego pokoju?

A. Starać się rozstrzygnąć problem na korzyść gościa.
B. Narzucić mu własne rozwiązanie sytuacji.
C. Nie reagować na uwagi gościa.
D. Udowodnić mu, że nie ma racji.
HGT.06 Pytanie 1 071
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjmując od gościa aparat fotograficzny na przechowanie musi wypełnić kwit

A. depozytowy.
B. skrytkowy.
C. bagażowy.
D. rozliczeniowy.
HGT.06 Pytanie 1 072
Realizacja usług w recepcji

Przed końcowym rozliczeniem pobytu gościa w hotelu recepcjonista przedstawia gościowi do akceptacji

A. rachunek wstępny.
B. fakturę VAT.
C. dowód wpłaty.
D. polecenie przelewu.
HGT.06 Pytanie 1 073
Realizacja usług w recepcji

Gość podczas pobytu w hotelu chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Którą z wymienionych imprez powinien polecić mu recepcjonista?

A. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa.
B. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza.
C. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem.
D. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem.
HGT.06 Pytanie 1 074
Realizacja usług w recepcji

O przyjeździe gościa VIP do hotelu, należy przede wszystkim powiadomić

A. mieszkańców.
B. przedstawicieli mediów.
C. kontrahentów.
D. dyrektora hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 075
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista weryfikując kartę płatniczą gościa powinien przede wszystkim sprawdzić

A. datę ważności karty.
B. rodzaj karty.
C. środki pieniężne na koncie.
D. limit dziennych transakcji.
HGT.06 Pytanie 1 076
Realizacja usług w recepcji

Jaki rodzaj usług oferuje hotel, którego zakres usług dodatkowych oparty jest na sentencji sanus per aquam?

A. Spa.
B. Turystyczne.
C. Rekreacyjne.
D. Medyczne.
HGT.06 Pytanie 1 077
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista rozliczył pobyt gościa w hotelu i wystawił fakturę VAT. Za dodatkową usługę na życzenie gościa pobrał należność w formie gotówkowej. Recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi

A. potwierdzenie wpłaty.
B. rachunek wstępny.
C. dowód wpłaty KP.
D. paragon fiskalny.
HGT.06 Pytanie 1 078
Realizacja usług w recepcji

Za pośrednictwem którego dokumentu można dokonać przekazania należności z rachunku gościa na rachunek motelu za skorzystanie z usługi noclegowej?

A. Dowodu wpłaty.
B. Rachunku wstępnego.
C. Faktury VAT.
D. Polecenia przelewu.
HGT.06 Pytanie 1 079
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług mogą zostać scalone przez recepcjonistę na fakturze VAT?

A. Gastronomiczna i noclegowa.
B. Noclegowa i Spa &Wellness.
C. Gastronomiczna i rekreacyjna.
D. Noclegowa i rekreacyjna.
HGT.06 Pytanie 1 080
Realizacja usług w recepcji

Który dokument, po zakończeniu pobytu w hotelu, przekaże recepcjonista przedstawicielowi firmy transportowej, w celu rozliczenia pobytu pracowników w hotelu przez księgową przedsiębiorstwa?

A. Fakturę VAT.
B. Rachunek wstępny.
C. Fakturę pro forma.
D. Notę obciążeniową.