Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 041
Realizacja usług w recepcji
A. 180 obiadów
B. 360 obiadów
C. 240 obiadów
D. 480 obiadów
HGT.06 Pytanie 1 042
Realizacja usług w recepcji
Ile minimalnie miejsc do spania powinien mieć obiekt noclegowy?
A. 30
B. 7
C. 10
D. 20
HGT.06 Pytanie 1 043
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?
A. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
B. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
C. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
D. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
HGT.06 Pytanie 1 044
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, obiekty hotelarskie w pełni sezonowe oraz oferujące nocleg w namiotach, to
A. motele
B. domy wycieczkowe
C. kempingi
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 1 045
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?
A. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
B. Zasugerować pokój w pobliżu windy
C. Oferować bezpłatny room service
D. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
HGT.06 Pytanie 1 046
Realizacja usług w recepcji
Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?
A. jedynie w strefie noclegowej
B. w całym obiekcie
C. tylko w strefie gastronomicznej
D. wyłącznie na korytarzach
HGT.06 Pytanie 1 047
Realizacja usług w recepcji
Osoba, która reaguje na zewnętrzne bodźce powoli i mało intensywnie, jest opanowana, precyzyjna, zorganizowana oraz chłodna, to
A. melancholik
B. choleryk
C. flegmatyk
D. sangwinik
HGT.06 Pytanie 1 048
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Triple
B. Twin
C. Duplex
D. Single
HGT.06 Pytanie 1 049
Realizacja usług w recepcji
Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?
A. Zamieszczenie materiałów reklamowych w recepcji
B. Ekspozycja w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości
C. Rozdanie drobnych prezentów gościom w dniu ich wyjazdu
D. Umieszczenie ogłoszenia o czasowym rabacie na billboardzie
HGT.06 Pytanie 1 050
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy poinformował recepcję o zgubieniu klucza elektronicznego. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista?
A. Wręczenie gościowi klucza tradycyjnego
B. Zaproponowanie gościowi innego pokoju
C. Wydanie nowej karty elektronicznej
D. Niezwłoczne wezwanie policji
HGT.06 Pytanie 1 051
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, obsługując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinien przede wszystkim
A. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do zameldowania
B. poprosić pilota o najnowszą listę z danymi uczestników
C. wręczyć gościom formularze meldunkowe do wypełnienia oraz podpisania
D. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
HGT.06 Pytanie 1 052
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?
A. Polecenie przelewu
B. Paragon fiskalny
C. Potwierdzenie z terminala
D. Fakturę proforma
HGT.06 Pytanie 1 053
Realizacja usług w recepcji
Określ, jaki typ pokoju powinien zaproponować recepcjonista matce podróżującej z 13-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Tween
B. Triple
C. Single
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 1 054
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
B. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
C. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
D. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
HGT.06 Pytanie 1 055
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?
A. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
B. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
C. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
D. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
HGT.06 Pytanie 1 056
Realizacja usług w recepcji
Jaką kartę przygotuje recepcjonista po otrzymaniu pisemnego zlecenia na pobyt w hotelu dla grupy turystów?
A. Rezerwacji
B. Rejestracyjną
C. Pobytu
D. Lojalnościową
HGT.06 Pytanie 1 057
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
A. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
B. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
C. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
D. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
HGT.06 Pytanie 1 058
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?
A. Pole namiotowe.
B. Pole biwakowe.
C. Schronisko.
D. Schronisko młodzieżowe.
HGT.06 Pytanie 1 059
Realizacja usług w recepcji
Wskaż usługę, która jest oferowana w hotelu bezpłatnie na prośbę gości.
A. Zamówienie jedzenia do pokoju
B. Pranie odzieży
C. Korzystanie z usług wellness
D. Zamówienie taksówki
HGT.06 Pytanie 1 060
Realizacja usług w recepcji
Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.
A. Ulotki rozdawane na ulicach
B. Intensywna reklama w telewizji
C. Intensywna reklama w radio
D. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
HGT.06 Pytanie 1 061
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelu pięciogwiazdkowego odpowiedzialny jest za zorganizowanie na życzenie gościa kilkugodzinnej wycieczki po mieście?
A. Recepcjonisty concierge
B. Dyrektora hotelu
C. Menadżera recepcji
D. Pracownika hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 062
Realizacja usług w recepcji
Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?
A. 25.000 zł
B. 12.500 zł
C. 50 zł
D. 125 zł
HGT.06 Pytanie 1 063
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest wartość wskaźnika Yeld, jeżeli średnia cena za noc w Hotelu Paradise wynosi 140 zł, a średnia frekwencja to 70%?
A. 200 zł
B. 42 zł
C. 50 zł
D. 98 zł
HGT.06 Pytanie 1 064
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?
A. Atlasu samochodowego
B. Mapy turystycznej
C. Planu miasta
D. Mapy topograficznej
HGT.06 Pytanie 1 065
Realizacja usług w recepcji
Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez
A. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
B. wręczania kluczy do pokoi
C. wręczania kart pobytu
D. okazywania dokumentów tożsamości
HGT.06 Pytanie 1 066
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego rodzaju serwisu korzystał kelner, serwując klientowi zupę krem w bulionówce z prawej strony?
A. Niemiecki
B. Rosyjski
C. Francuski
D. Angielski
HGT.06 Pytanie 1 067
Realizacja usług w recepcji
Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?
A. Administracyjny
B. Marketingu
C. Służby pięter
D. Gastronomiczny
HGT.06 Pytanie 1 068
Realizacja usług w recepcji
Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w
A. karcie pobytu
B. karcie rejestracyjnej
C. rachunku hotelowym
D. formularzu rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 069
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi w hotelach i motelach wszystkich klas są obowiązkowe i dostępne przez całą dobę?
A. Opieka nad dziećmi
B. Pranie bielizny i ubrań gości
C. Sprzedaż produktów do higieny osobistej
D. Udzielanie informacji
HGT.06 Pytanie 1 070
Realizacja usług w recepcji
Usługa gastronomiczna świadczona na życzenie w miejscu określonym przez zleceniodawcę to
A. marketing
B. maid in room
C. room service
D. catering
HGT.06 Pytanie 1 071
Realizacja usług w recepcji
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 23%
B. 22%
C. 7%
D. 8%
HGT.06 Pytanie 1 072
Realizacja usług w recepcji
Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?
A. Room service, klub hotelowy.
B. Siłownia, dyskoteka.
C. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
D. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
HGT.06 Pytanie 1 073
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone
A. w dokument meldunkowy
B. w kasę fiskalną
C. w formularz rezerwacji
D. w harmonogram obłożenia hotelu
HGT.06 Pytanie 1 074
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił klucze od pokoju i pragnie uregulować należność za pobyt. W tej sytuacji pracownik recepcji przystąpi do przeprowadzenia procedury
A. check-out grupy turystycznej
B. check-in gościa indywidualnego
C. check-in grupy turystycznej
D. check-out gościa indywidualnego
HGT.06 Pytanie 1 075
Realizacja usług w recepcji
W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma zapewnioną codzienną wymianę ręczników, room-service dostępny przez przynajmniej 18 godzin dziennie oraz możliwość codziennego otrzymywania prasy?
A. 4*
B. 1*
C. 2*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 1 076
Realizacja usług w recepcji
Przygotowanie mieszkań do sprzedaży należy do obowiązków pracowników
A. recepcji
B. służby pięter
C. działu marketingu
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 1 077
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa dostępna przez całą dobę przysługuje gościowi w hotelu o kategorii
A. 1*
B. 4*
C. 3*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 1 078
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko "owczego pędu" polega na tym, że
A. nie nabywamy dóbr, ponieważ nabywają je inni
B. kupujemy większe ilości towarów, im są one bardziej kosztowne
C. nabywamy coraz mniejsze ilości towarów, ponieważ ich cena jest wyższa
D. nabywamy towary, ponieważ inni również je nabywają
HGT.06 Pytanie 1 079
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę musi uiścić gość za pobyt od 10 do 15 lipca, jeśli cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 500 zł
B. 600 zł
C. 648 zł
D. 540 zł
HGT.06 Pytanie 1 080
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, po uzyskaniu zgody gościa na wstępny rachunek, nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT w dniu, gdy gość opuszcza hotel, jeśli klient ureguluje płatność za pobyt:
A. gotówką
B. przelewem
C. walutą obcą
D. kartą płatniczą