Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1042
Realizacja usług w recepcji

Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?

A. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
B. Globalny system rezerwacyjny
C. Program komputerowy dla hoteli
D. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 1043
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie w terminie od 01 do 05 sierpnia pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla państwa Malinowskich. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m31.0701.0802.0803.0804.0805.0806.0807.08
SGL 104RRRR
DBL 111RR
TWIN 109RRR
APT 121RR

A. SGL 104
B. DBL 111
C. APT 121
D. TWIN 109
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z załączonego fragmentu rachunku wstępnego oblicz wartość netto usług podstawowych, dla których stawka VAT wynosi 8%.

Nazwa usługij.m.ilośćCena jednostkowa brutto (zł)Wartość brutto (zł)
noclegidoba4250,001 000,00
wyżywienieszt.850,00400,00
RAZEM300,001 400,00

A. 1 138,21 zł
B. 1 296,30 zł
C. 370,37 zł
D. 925,93 zł
HGT.06 Pytanie 1047
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie stanowiące element wyposażenia recepcji pozwala na przesyłanie obrazów dokumentów za pośrednictwem linii telefonicznej?

A. Terminal
B. Skaner
C. Faks
D. Kserokopiarka
HGT.06 Pytanie 1048
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?

A. Wstępną
B. Potwierdzoną
C. Gwarantowaną
D. Kredytową
HGT.06 Pytanie 1050
Realizacja usług w recepcji

Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?

A. zmniejszy się o 20%
B. zwiększy się o 10%
C. zwiększy się o 20%
D. zmniejszy się o 10%
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?

A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
B. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
C. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
D. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku VAT w złWartość brutto w zł
Masaż częściowy ciałagodz.281,30162,6023200,00

A. 40,65 zł
B. 37,40 zł
C. 14,81 zł
D. 18,70 zł
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji zamówiono posiłek kuchni włoskiej dla grupy turystów. Która potrawa nie powinna być serwowana gościom?

A. kofta z migdałami
B. cannelloni ze szpinakiem
C. pizza z ziemniakami
D. carpaccio z wołowiny
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej wszechstronny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów na loty, podróże koleją, wynajem pojazdów, to

A. globalny system dystrybucji
B. komputerowy system rezerwacji
C. internetowa wyszukiwarka rezerwacji
D. wewnętrzny system hotelowy
HGT.06 Pytanie 1058
Realizacja usług w recepcji

W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?

A. recepcji
B. działu marketingu
C. służby pięter
D. administracji
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?

A. Zmiana wystroju pokoi.
B. Organizacja 'Dni otwartych drzwi'.
C. Konkurs na najlepszy hotel.
D. Rabaty cenowe dla lojalnych gości hotelu.
Realizacja usług w recepcji

Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?

A. przelewem po konferencji
B. czekiem przed konferencją
C. czekiem po konferencji
D. przelewem przed konferencją
Realizacja usług w recepcji

Wykorzystanie programu lojalnościowego w miejskim hotelu, zlokalizowanym w pobliżu strefy ekonomicznej, stanowi metodę na przyciągnięcie

A. uczniów.
B. gości biznesowych.
C. rodzin z dziećmi.
D. grup turystycznych.
Realizacja usług w recepcji

Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:

A. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
B. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
D. w każdym hotelu
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
B. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
C. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
D. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
HGT.06 Pytanie 1065
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
B. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
C. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
D. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
Realizacja usług w recepcji

Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?

A. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
B. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
C. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
D. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?

A. Typ pokoju
B. Data pobytu
C. Numer pokoju
D. Adres zamieszkania
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:

A. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
B. o opłacalności poniżej średniej krajowej
C. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
D. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 1069
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu.

Hotel Rubin
Sp. z o. o.
ul. Krótka 5
00-025 Warszawa
NIP 839-42-50-122
2013-02-25     156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2*300,00600,00 B
SP. OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP. OP B720,00
PTU B 8 %53,33
SUMA PTU60,81
SUMA760,00
0002/000114,00
Kasjer 23
Nr sys.00987

A. 120 zł
B. 720 zł
C. 760 zł
D. 600 zł
Realizacja usług w recepcji

Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to

A. sangwinik
B. melancholik
C. ekstrawertyk
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 1074
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zrealizował rezerwację noclegów dla grupy 25 studentów (13 mężczyzn oraz 12 kobiet). Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 5 DBL i 5 TPL
B. 12 DBL i 1 TPL
C. 2 DBL i 6 TPL
D. 1 DBL i 8 TPL
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim

A. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
B. zawiadomić swojego przełożonego
C. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
D. zaprzestać pracy
Realizacja usług w recepcji

Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?

A. Skromny poczęstunek, wolny czas
B. Spotkanie w holu, lunch
C. Godzinne szkolenie, przerwa na kawę
D. Uroczysta kolacja, chwila na dyskusje
HGT.06 Pytanie 1079
Realizacja usług w recepcji

Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest

A. zainkasowanie opłaty od gościa
B. wręczenie karty pobytu
C. wsparcie przy bagażach
D. określenie zakresu płatnych usług
HGT.06 Pytanie 1080
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu na prom. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Voyager
B. Amadeus
C. Chart
D. Expedia