Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 081
Realizacja usług w recepcji

Jaki rodzaj rabatu zastosował hotel, wprowadzając klubowe karty hotelowe dające 10% zniżki na usługi noclegowe i gastronomiczne dla każdego gościa, który spędził w hotelu co najmniej 4 doby?

A. Sezonowy.
B. Ilościowy.
C. Usługowy.
D. Lojalnościowy.
HGT.06 Pytanie 1 082
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu.

Ilustracja do pytania 2
A. 760 zł
B. 120 zł
C. 600 zł
D. 720 zł
HGT.06 Pytanie 1 083
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z załączonego fragmentu rachunku wstępnego oblicz wartość netto usług podstawowych, dla których stawka VAT wynosi 8%.

Ilustracja do pytania 3
A. 1 138,21 zł
B. 370,37 zł
C. 925,93 zł
D. 1 296,30 zł
HGT.06 Pytanie 1 084
Realizacja usług w recepcji

W przedstawionym fragmencie faktury, w puste rubryki w zestawieniu według stawek podatku 23% i 8% należy wpisać

Ilustracja do pytania 4
A. 23% - 3,37 zł, 8% - 24,07 zł
B. 23% - 23,15 zł, 8% - 3,37 zł
C. 23% - 1,85 zł, 8% - 25,00 zł
D. 23% - 25,59 zł, 8% - 1,85 zł
HGT.06 Pytanie 1 085
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych zadań wykonywane jest przez pracownika recepcji hotelowej?

A. Udzielanie informacji turystycznej.
B. Kompleksowa obsługa sal konferencyjnych.
C. Przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży.
D. Kontrola stanu wyposażenia pokoi hotelowych.
HGT.06 Pytanie 1 086
Realizacja usług w recepcji

Które urządzenia stanowią wyposażenie stanowiska kasjera w hotelu?

A. Komputer i drukarka.
B. Faks i telefon.
C. Kalkulator i sejf depozytowy.
D. Kasa fiskalna i terminal POS.
HGT.06 Pytanie 1 087
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie przedstawionego zamówienia na usługi hotelarskie wskaż jednostkę mieszkalną, którą należ} zarezerwować dla gościa.

Ilustracja do pytania 7
A. Apartamentową.
B. Studio.
C. Rezydencjonalną.
D. Specjalną.
HGT.06 Pytanie 1 088
Realizacja usług w recepcji

Które urządzenie służy do rejestrowania sprzedaży usług hotelarskich do celów ewidencji skarbowej?

Ilustracja do pytania 8
A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 089
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjął rezerwację noclegów dla grupy 25 studentów (13 mężczyzn i 12 kobiet). Którą z podanych struktur pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 12 DBL i 1 TPL
B. 2 DBL i 6 TPL
C. 1 DBL i 8 TPL
D. 5 DBL i 5 TPL
HGT.06 Pytanie 1 090
Realizacja usług w recepcji

Grupie turystycznej, dla której nie przygotowano jeszcze pokoi w hotelu, należy umożliwić odświeżenie się oraz

A. skorzystanie z hotelowego SPA.
B. złożenie bagaży w przechowalni.
C. nocleg w innym obiekcie.
D. zwiedzanie miasta z przewodnikiem.
HGT.06 Pytanie 1 091
Realizacja usług w recepcji

Którą usługę powinno się zaproponować miłośnikowi muzyki poważnej, goszczącemu w hotelu w Krakowie?

A. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście.
B. Udział w hotelowym klubie rekreacyjnym.
C. Rezerwację biletów na spektakl teatralny.
D. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii.
HGT.06 Pytanie 1 092
Realizacja usług w recepcji

Które działanie wspierające sprzedaż usług hotelarskich należy zastosować w ramach promocji sprzedaży?

A. Zorganizowanie "Dni otwartych drzwi.
B. Konkurs na najlepszy obiekt hotelarski.
C. Zmianę aranżacji jednostek mieszkalnych.
D. Opusty cenowe dla stałych klientów hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 093
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu w hotelu i we wskazanym terminie uregulował określoną w potwierdzeni zaliczkę. Wskaż, który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista.

A. Przedwstępną.
B. Gwarantowaną.
C. Kredytową.
D. Niepotwierdzoną.
HGT.06 Pytanie 1 094
Realizacja usług w recepcji

Podczas telefonicznej rezerwacji usług przez gościa indywidualnego recepcjonista powinien ustalić przede wszystkim

A. termin pobytu i rodzaj pokoju.
B. datę wyjazdu i liczbę pokoi.
C. usługi dodatkowe i datę przyjazdu.
D. formę płatności i cel pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 095
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.

Ilustracja do pytania 15
A. Sprzedaż osobista.
B. Public relations.
C. Promocja sprzedaży.
D. Reklama.
HGT.06 Pytanie 1 096
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 4 noce, zapłać za 3"?

Ilustracja do pytania 16
A. Sprzedaż osobistą.
B. Marketing bezpośredni.
C. Public relations.
D. Promocję sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 097
Realizacja usług w recepcji

Który dokument należy wysłać klientowi w celu poinformowania go o terminie rezerwacji pobytu, rodzaj pokoju oraz jego cenie?

A. Rachunek wstępny.
B. Ofertę hotelu.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Cennik pokoi.
HGT.06 Pytanie 1 098
Realizacja usług w recepcji

Który symbol oznaczający taryfę hotelową należy wpisać w formularzu rezerwacji, jeżeli recepcjonista przyjął zamówienie klienta na rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?

A. OB
B. FB
C. HB
D. BB
HGT.06 Pytanie 1 099
Realizacja usług w recepcji

Która karta rezerwacji odpowiada zamówieniu 2 pokoi jednoosobowych i 1 pokoju dwuosobowego w terminie od 1 do 5 sierpnia 2016 r. dla Państwa Nowaków i ich dwojga dorosłych dzieci?

Ilustracja do pytania 19
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 100
Realizacja usług w recepcji

Który etap procesu rezerwacji internetowej usług hotelarskich przedstawiono na zamieszczonym zrzucie ekranu?

Ilustracja do pytania 20
A. Sprawdzenie cen.
B. Wpłacenie zaliczki.
C. Wyszukanie hotelu.
D. Rezerwacja pokoju.
HGT.06 Pytanie 1 101
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu Karty rezerwacji, oblicz ile posiłków należy zlecić do przygotowania hotelowej restauracji dla gości z Uniwersytetu Łódzkiego.

Ilustracja do pytania 21
A. 44 śniadania, 44 obiady, 66 kolacji.
B. 66 śniadań, 66 obiadów, 66 kolacji.
C. 44 śniadania, 88 obiadów, 66 kolacji.
D. 66 śniadań, 44 obiady, 66 kolacji.
HGT.06 Pytanie 1 102
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych czynności recepcjonisty nie należy do procedury check-out?

A. Sporządzenie dokumentu potwierdzającego zapłatę.
B. Uprzejme powitanie gościa.
C. Zapytanie gościa, czy jest zadowolony z pobytu w hotelu.
D. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej.
HGT.06 Pytanie 1 103
Realizacja usług w recepcji

Którą z czynności należy wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa do hotelu?

A. Wskazać drogę do restauracji i pokoju.
B. Wręczyć klucze do pokoju i kartę pobytu.
C. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji.
D. Pobrać dokumenty potrzebne do rejestracji.
HGT.06 Pytanie 1 104
Realizacja usług w recepcji

Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?

Ilustracja do pytania 24
A. Dział gastronomiczny.
B. Służbę pięter.
C. Służbę parterową.
D. Dział techniczny.
HGT.06 Pytanie 1 105
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check-in grupy turystycznej klucze do pokoi i karty pobytu należy wydać gościom

A. po otwarciu rachunku dla grupy.
B. na podstawie dokumentów podróży.
C. zgodnie z listą uczestników imprezy.
D. po sprawdzeniu pokoi przez pilota grupy.
HGT.06 Pytanie 1 106
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zapisu w grafiku rezerwacji określ termin pobytu gościa.

Ilustracja do pytania 26
A. Od 16.06. do 19.06.
B. Od 16.06. do 20.06.
C. Od 15.06. do 20.06.
D. Od 15.06. do 19.06.
HGT.06 Pytanie 1 107
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwu z dwójką małych dzieci, które przybyło do hotelu w celach biznesowych, należy przede wszystkim zaproponować

A. darmowy dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy.
B. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy.
C. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci.
D. wynajem samochodu oraz salę zabaw dla dzieci.
HGT.06 Pytanie 1 108
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie kompleksowej obsługi gościa, recepcjonista powinien udzielić informacji o regulaminie hotelowym, zasadach funkcjonowania depozytu oraz usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?

A. Procedury check-in.
B. Obsługi w trakcie pobytu.
C. Rezerwacji usług.
D. Procedury check-out.
HGT.06 Pytanie 1 109
Realizacja usług w recepcji

Którą grupę informacji, oprócz nazwiska i imienia gościa, należy wpisać do karty pobytu?

A. Kategorię hotelu, rodzaj pokoju, cenę za dobę.
B. Cenę za dobę, datę wyjazdu, rodzaj pokoju.
C. Datę przyjazdu, numer pokoju, ilość posiłków.
D. Numer pokoju, cenę za dobę, termin pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 110
Realizacja usług w recepcji

Które dokumenty należy sporządzić podczas procedury check-in?

A. Rachunek wstępny i kartę pobytu.
B. Grafik rezerwacji i kartę rezerwacji.
C. Fakturę i kartę rejestracyjną.
D. Kartę pobytu i kartę rejestracyjną.
HGT.06 Pytanie 1 111
Realizacja usług w recepcji

Gościom hotelowym, którzy planują zwiedzić Stare Miasto w Warszawie i dotrzeć na lotnisko taksówką, należy udzielić informacji, korzystając

A. z rozkładu komunikacyjnego.
B. z mapy regionu.
C. z książki teleadresowej.
D. z planu miasta.
HGT.06 Pytanie 1 112
Realizacja usług w recepcji

Którą lokalną atrakcję kulturalną należy polecić gościom przebywającym na przełomie lipca i sierpnia w hotelu w Mikołajkach?

A. Piknik Country & Folk w Mrągowie.
B. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie.
C. Jarmark św. Dominika w Gdańsku.
D. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi.
HGT.06 Pytanie 1 113
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych usług dodatkowych jest najbardziej odpowiednia dla przebywającej w hotelu rodziny z dwójką dzieci w wieku przedszkolnym?

A. Siłownia.
B. Spływ kajakowy.
C. Kręgielnia.
D. Sala zabaw.
HGT.06 Pytanie 1 114
Realizacja usług w recepcji

Która usługa powinna być dostępna dla gości w hotelu niezależnie od kategorii?

A. Usługa bagażowa.
B. Podawanie śniadań do pokoi.
C. Przechowalnia bagażu.
D. Pranie odzieży.
HGT.06 Pytanie 1 115
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Ilustracja do pytania 35
A. 1 250 zł
B. 1 150 zł
C. 1 050 zł
D. 1 350 zł
HGT.06 Pytanie 1 116
Realizacja usług w recepcji

Który dział hotelu należy poinformować o przyjeździe gości z Izraela w celu dostosowania usług podstawowych do ich potrzeb?

A. Rekreacyjno-wypoczynkowy.
B. Techniczny.
C. Gastronomiczny.
D. Handlowo-usługowy.
HGT.06 Pytanie 1 117
Realizacja usług w recepcji

Który dokument płatniczy, wystawiony przez biuro turystyczne, okazany przez gościa podczas procedury check-in jest świadectwem opłacenia noclegu?

A. Polecenie przelewu.
B. Weksel własny.
C. Dowód wpłaty.
D. Voucher hotelowy.
HGT.06 Pytanie 1 118
Realizacja usług w recepcji

Informację o zwiększonym obłożeniu pokoi należy w pierwszej kolejności przekazać

A. służbie parterowej.
B. administracji.
C. dyrekcji.
D. służbie pięter.
HGT.06 Pytanie 1 119
Realizacja usług w recepcji

Która forma płatności wymaga wyposażenia recepcji hotelowej w terminal płatniczy?

A. Karta kredytowa.
B. Przelew bankowy.
C. Voucher hotelowy.
D. Czek podróżniczy.
HGT.06 Pytanie 1 120
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę, którą zapłaci gość za pobyt w hotelu, jeżeli wartość brutto zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a podczas rezerwacji została wpłacona na konto hotelu zaliczka w wysokości 30% wartości zamówienia.

A. 840 zł
B. 300 zł
C. 360 zł
D. 960 zł