Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?

A. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
D. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
HGT.06 Pytanie 1082
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?

A. Dzień urodzin gościa
B. Numer pokoju
C. Numer serii dowodu osobistego gościa
D. Typ rezerwowanego pokoju
HGT.06 Pytanie 1083
Realizacja usług w recepcji

Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.

A. Intensywna reklama w telewizji
B. Intensywna reklama w radio
C. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
D. Ulotki rozdawane na ulicach
HGT.06 Pytanie 1084
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w pensjonacie oraz w ustalonym przez obiekt czasie uiścił zaliczkę określoną w potwierdzeniu. Wskaż, jaki typ rezerwacji powinien zaznaczyć pracownik recepcji?

A. Wstępną.
B. Niepotwierdzoną.
C. Kredytową.
D. Gwarantowaną.
Realizacja usług w recepcji

Intensywnie pracująca kobieta chciałaby spędzić kilkudniowy wypoczynek w hotelu Spa & Wellness. Która z przedstawionych ofert hotelowych jest najlepiej przystosowana do jej potrzeb?

A.

Hotel położony jest w malowniczej okolicy 8 km od centrum Gdyni. Dogodna lokalizacja umożliwia szybkie dotarcie do centrum Gdańska, Gdyni, Sopotu, a także Półwyspu Helskiego. Posiadamy jedną z największych w Polsce stref relaksu o powierzchni 2 100 m² z 24 gabinetami.

Do dyspozycji gości:

- kadra wykwalifikowanych kosmetyczek i masażystek,
- kosmetyki profesjonalnych marek: Isabelle Lancray, Thal'ion, Pevonia Botanica oraz specjalistyczne urządzenia kosmetyczne,
- Aqua Centrum – bez ograniczeń (basen ze zjeżdżalniami, 2 jacuzzi, łaźnie parowe).

B.

Hotel znajduje się w Krakowie, blisko lotniska w Balicach i autostrady A4. Posiada parking przed hotelem oraz garaż podziemny z wydzielonym zamykanym boksem dla motocykli. To idealnie miejsce do organizowania konferencji, bankietów, wesel. Hotel przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych.

Do dyspozycji gości:

- restauracja oraz salon klubowy,
- sauna i jacuzzi,
- pomoc w organizacji wycieczek/biletów.

C.

Obiekt położony jest w centrum Torunia. Posiada wygodnie urządzone pokoje, z łazienkami wyposażonymi w suszarki i dodatkowe ręczniki. W pokojach jest możliwość korzystania z Internetu bezprzewodowego i TV kablowej.

Do dyspozycji gości:

- grill w ogrodzie,
- sauna fińska,
- sala fitness wyposażona w rowerki, ergometr wioślarski, bieżnię.

D.

Obiekt usytuowany jest w strefie uzdrowiskowej Ciechocinka, w miejscu o małym nasileniu ruchu drogowego. Posiada wygodne pokoje z łazienkami oraz pokoje z umywalkami. Dla gości zapewniona jest całodobowa opieka medyczna i pielęgniarska.

Do dyspozycji gości:

- imprezy organizowane na terenie ogrodu m.in.: wieczorki taneczne,
- wysoko wykwalifikowana kadra,
- zabiegi balneoterapii i hydroterapii.

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1087
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
B. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
C. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
D. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to

A. pensjonat
B. schronisko
C. pole biwakowe
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 1089
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu zadzwoniła pani Marta Kowalska z prośbą o zarezerwowanie pokoju 2-osobowego z łożem małżeńskim w terminie od 13 do 15 sierpnia. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż numer pokoju, który powinien przydzielić jej recepcjonista.

Fragment grafiku rezerwacji
Rodzaj
i numer
pokoju
Sierpień
11.0812.0813.0814.0815.0816.0817.08
DBL 105RRR
DBL 106RRR
TWIN 107RR
TPL 108R

A. 108
B. 105
C. 107
D. 106
HGT.06 Pytanie 1090
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, obsługując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinien przede wszystkim

A. poprosić pilota o najnowszą listę z danymi uczestników
B. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
C. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do zameldowania
D. wręczyć gościom formularze meldunkowe do wypełnienia oraz podpisania
HGT.06 Pytanie 1092
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 020,00 zł
B. 1 110,00 zł
C. 1 380,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 1094
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?

A. Podczas procedury check-in
B. Podczas procesu check-out
C. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
D. W czasie pobytu gościa w obiekcie
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
B. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
C. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
D. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
HGT.06 Pytanie 1099
Realizacja usług w recepcji

Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?

A. Kanał dystrybucji
B. Cena
C. Reklama
D. Towar
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
B. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
C. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
D. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Wczesna rezerwacja

Zarezerwuj pokój wcześniej i ciesz się

pobytem w naszym hotelu!

Dokonując rezerwacji 30 dni przed wyjazdem,

otrzymasz 30% zniżki.

A. Sprzedaż osobista.
B. Lobbing.
C. Promocja sprzedaży.
D. Sponsoring.
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego w ramach pakietów pobytowych proponuje gościom butelkę wina: z własnej winnicy. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystuje gospodarz?

A. Reklamę
B. Promocję sprzedaży
C. Relacje publiczne
D. Sponsoring
HGT.06 Pytanie 1105
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 3 000
B. 2 000
C. 6 000
D. 1 000
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?

A. 960,00 zł
B. 360,00 zł
C. 840,00 zł
D. 300,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Zespół przewodników górskich, współpracujący z hotelem, kierować będzie swoją ofertę głównie do

A. turystów, którzy oczekują silnych wrażeń
B. turystów, dla których ważne są ekstremalne sporty
C. grup, które wolą bierny wypoczynek
D. grup, które preferują aktywny wypoczynek
Realizacja usług w recepcji

W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?

A. Sponsoring
B. Promocja sprzedaży
C. Sprzedaż osobista
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?

A. Rachunkiem wstępnym
B. Dowodem wpłaty
C. Poleceniem przelewu
D. Fakturą
Realizacja usług w recepcji

Podczas tygodniowego pobytu w hotelu "Amadeusz" nieprzyjemny i arogancki klient po raz trzeci prosił recepcjonistę o zmianę pokoju, nie podając przy tym żadnego uzasadnienia. Jaką postawę powinien przyjąć recepcjonista?

A. Asertywną
B. Obojętną
C. Empatyczną
D. Uległą
HGT.06 Pytanie 1113
Realizacja usług w recepcji

Bagażowy, który zauważył dziwnie wyglądającą walizkę przed hotelem, powinien

A. przekazać ją do przechowalni bagażu
B. odstawić ją w recepcji, na wypadek gdyby ktoś jej potrzebował
C. poinformować o tym fakt swoich bezpośrednich przełożonych
D. delikatnie otworzyć i skontrolować zawartość
Realizacja usług w recepcji

Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?

A. Pola biwakowe oraz kempingi
B. Schroniska młodzieżowe oraz pola biwakowe
C. Schroniska i domy wycieczkowe
D. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 1119
Realizacja usług w recepcji

Grupa gości przebywających w pensjonacie w Ustce wyraziła chęć zobaczenia najbliższego Parku Narodowego. Który z Parków powinien polecić recepcjonista tym gościom, korzystając z przedstawionego fragmentu mapy?

Ilustracja do pytania 39
A. Wigierski.
B. Słowiński.
C. Bory Tucholskie.
D. Ujście Warty.
HGT.06 Pytanie 1120
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie, w terminie 11-15 lipca, pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla pani Kwiatkowskiej i jej męża. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

data/j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DBL 106RR
TWIN 108RRR
APT 111RR

A. APT 111
B. TWIN 108
C. DBL 106
D. SGL 103