Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 081
Realizacja usług w recepcji
A. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
B. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
C. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
D. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
HGT.06 Pytanie 1 082
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?
A. Zorganizowanie kursu dla personelu
B. Umieszczenie upominku w pokoju gościnym
C. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów
D. Wystawienie oferty na targach
HGT.06 Pytanie 1 083
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa
A. tylko w motelach o klasie 5*
B. w motelach każdej klasy
C. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
D. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
HGT.06 Pytanie 1 084
Realizacja usług w recepcji
Zarząd firmy zarezerwował dla pracowników pakiet konferencyjny. W wiadomości potwierdzającej rezerwację, przesłanej przez hotel, podano czternastodniowy okres płatności za usługę. Jaką metodę płatności wpisał rachmistrz na fakturze w dniu wyjazdu zespołu?
A. Przelew
B. Płatność gotówkowa
C. Karta kredytowa
D. Czek gotówkowy
HGT.06 Pytanie 1 085
Realizacja usług w recepcji
Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu
A. zagwarantowania płynności finansowej.
B. zabezpieczenia roszczenia gościa.
C. zapewnienia korzyści.
D. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
HGT.06 Pytanie 1 086
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IH&RA?
A. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
HGT.06 Pytanie 1 087
Realizacja usług w recepcji
Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to
A. PFC i C
B. PSH i T
C. PTSM
D. PTTK
HGT.06 Pytanie 1 088
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane
A. 2 i 3*
B. 3* i 4*
C. 1* i 2*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 089
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?
A. Dodatkowe bezpłatne usługi
B. Zmniejszenie kosztów noclegu
C. Promocja w gazetach codziennych
D. Zmiana personelu
HGT.06 Pytanie 1 090
Realizacja usług w recepcji
Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?
A. Cenę
B. Personel
C. Dystrybucję
D. Promocję
HGT.06 Pytanie 1 091
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który potwierdza rezerwację nabytych usług i jest przekazywany przez klienta biura podróży do hotelarza, to
A. voucher
B. czek
C. zlecenie
D. faktura
HGT.06 Pytanie 1 092
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?
A. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
B. Nocleg DBL oraz śniadanie
C. Nocleg SGL oraz parking
D. Nocleg DBL oraz dostawka
HGT.06 Pytanie 1 093
Realizacja usług w recepcji
W hotelu "Teresa" w kontekście public relations:
A. przygotowano jubileuszowe przyjęcie
B. wprowadzono obniżki cen po sezonie
C. nawiązano współpracę z biurem podróży
D. opublikowano reklamę w czasopiśmie branżowym
HGT.06 Pytanie 1 094
Realizacja usług w recepcji
Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:
A. Polskiej Instytucji Hotelarzy
B. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Izby Hotelarstwa
HGT.06 Pytanie 1 095
Realizacja usług w recepcji
Jaka powinna być maksymalna wysokość lady recepcyjnej, aby była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
A. 90 cm
B. 110 cm
C. 80 cm
D. 100 cm
HGT.06 Pytanie 1 096
Realizacja usług w recepcji
Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?
A. Czarter
B. Czek
C. Voucher
D. Allotment
HGT.06 Pytanie 1 097
Realizacja usług w recepcji
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
A. procedury przyjęcia gościa
B. rozliczenia gościa
C. przyjęcia zamówienia
D. procedury check-out
HGT.06 Pytanie 1 098
Realizacja usług w recepcji
Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?
A. Towarzyszących, nieodpłatnych
B. Uzupełniających, płatnych
C. Uzupełniających, nieodpłatnych
D. Towarzyszących, płatnych
HGT.06 Pytanie 1 099
Realizacja usług w recepcji
Recepcja, w kontekście świadczenia usług w taryfie BB, powinna przedstawić gastronomii hotelowej listę gości
A. z wykazem usług dodatkowych
B. z datami urodzenia
C. z numerami pokoi
D. z adresem zamieszkania
HGT.06 Pytanie 1 100
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?
A. 105,6 euro
B. 100,4 euro
C. 120,4 euro
D. 110,2 euro
HGT.06 Pytanie 1 101
Realizacja usług w recepcji
Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek
A. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
B. w niskiej cenie i słabej promocji
C. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
D. w wysokiej cenie przy słabej promocji
HGT.06 Pytanie 1 102
Realizacja usług w recepcji
Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa
A. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
B. pory roku oraz warunki pogodowe
C. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
D. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
HGT.06 Pytanie 1 103
Realizacja usług w recepcji
Jaką herbatę zostanie podana przez kelnera, jeśli gość zamówił napój typowy dla kultury japońskiej?
A. Miętową
B. Ziołową
C. Zieloną
D. Owocową
HGT.06 Pytanie 1 104
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?
A. Numer pokoju oraz cena za pokój
B. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
C. Data przybycia i wyjazdu
D. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 105
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?
A. Kartę rozliczeń
B. Kartę rezerwacji
C. Kartę zamówienia
D. Kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 1 106
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja, w której ustalono, że hotel utrzyma pokój dla klienta do godziny 18.00 w dniu przyjazdu bez wymogu wpłaty zaliczki, nazywana jest rezerwacją
A. kredytowej
B. niegwarantowanej
C. potwierdzonej
D. wstępnej
HGT.06 Pytanie 1 107
Realizacja usług w recepcji
System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia
A. pożaru w lokalu mieszkalnym
B. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
C. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
D. terrorystycznego na obszarze hotelu
HGT.06 Pytanie 1 108
Realizacja usług w recepcji
Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?
A. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
B. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
C. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
D. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
HGT.06 Pytanie 1 109
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?
A. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
B. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
C. Zasugerować gościowi inny hotel
D. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
HGT.06 Pytanie 1 110
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?
A. Expedia
B. Amadeus
C. Chart
D. Voyager
HGT.06 Pytanie 1 111
Realizacja usług w recepcji
Turystyka wewnętrzna odnosi się do:
A. podróży mieszkańców po swoim kraju
B. podróży mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
C. wyjazdów obywateli danego państwa za jego granice
D. przyjazdów do kraju osób, które na stałe zamieszkują za granicą
HGT.06 Pytanie 1 112
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował
A. overbooking
B. allotment
C. czarter
D. timesharing
HGT.06 Pytanie 1 113
Realizacja usług w recepcji
Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. kempingi
B. domy wycieczkowe
C. pola biwakowe
D. motele
HGT.06 Pytanie 1 114
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. botele
B. rotele
C. flytele
D. aquatele
HGT.06 Pytanie 1 115
Realizacja usług w recepcji
Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który
A. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
B. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
C. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
D. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
HGT.06 Pytanie 1 116
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?
A. Lista gości VIP
B. Karta pobytu
C. Rejestr zamówionych usług budzenia
D. Księga skarg i wniosków
HGT.06 Pytanie 1 117
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?
A. Kartę rejestracyjną
B. Formularz rezerwacji
C. Formularz kaucyjny
D. Kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 1 118
Realizacja usług w recepcji
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 15 000 zł
B. 5 000 zł
C. 10 000 zł
D. 20 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 119
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone
A. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
B. grupom turystycznym z zagranicy
C. gościom hotelowym
D. turystom lub odwiedzającym
HGT.06 Pytanie 1 120
Realizacja usług w recepcji
W jakich hotelach klasyfikacja wymaga oferowania usługi bagażowej?
A. od 1* do 5*
B. od 4* do 5*
C. od 3* do 5*
D. od 2* do 5*