Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1121
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja koncentruje się na kuchni francuskiej. Hotel nawiązał współpracę z niewielką piekarnią, która dostarcza wyłącznie francuskie pieczywo na jego potrzeby. Którego elementu marketingu mix dotyczy opisane działanie hotelu?

A. Produktu
B. Promocji
C. Dystrybucji
D. Ceny
HGT.06 Pytanie 1122
Realizacja usług w recepcji

Nisza w rynku to

A. strefa bezcłowa
B. zbiór produktów od jednego producenta
C. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
D. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
Realizacja usług w recepcji

Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?

Oferta hotelu
  • nocleg w komfortowym, klimatyzowanym pokoju
  • wykwintne śniadania i obiadokolacje podawane w formie bufetu szwedzkiego
  • wieczór przy muzyce z DJ - sobota
  • wieczorna i nocna opieka dla dzieci
  • gry i zabawy dla dzieci pod opieką wykwalifikowanych opiekunek
  • nieograniczony dostęp do hotelowego pokoju zabaw
  • bezpłatny, bezprzewodowy Internet w pokoju oraz na terenie całego obiektu
  • 10% zniżki na zabiegi w Centrum SPA & Wellness
  • zajęcia Aqua Fitness

A. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
B. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
C. Rodziców z małymi dziećmi.
D. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności

A. życzyć mu udanego pobytu
B. zaopiekować się jego bagażem
C. zaprosić go do biurka recepcyjnego
D. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
Realizacja usług w recepcji

W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu

A. zameldowania gościa przy recepcji
B. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
C. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
D. przywitania gościa przez managera hotelu
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez

A. wręczania kart pobytu
B. wręczania kluczy do pokoi
C. okazywania dokumentów tożsamości
D. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?

A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Marketing bezpośredni
Realizacja usług w recepcji

Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje

A. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
B. zupę cebulową i żeberka z grilla
C. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
D. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
HGT.06 Pytanie 1135
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?

A. pomocniki kelnerskie
B. regały kelnerskie
C. wózki kelnerskie
D. szafki kelnerskie
HGT.06 Pytanie 1138
Realizacja usług w recepcji

Jednym z kroków w procesie check-out jest

A. przyjęcie zamówienia
B. wystawienie rachunku wstępnego
C. realizowanie nietypowych życzeń
D. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?

A. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
B. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
C. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
D. Rejestracja gościa przy recepcji
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?

A. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
B. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
D. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
HGT.06 Pytanie 1143
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?

A. Chart
B. Voyager
C. Expedia
D. Amadeus
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu

Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży
1.Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń.
2.Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację.

A. sezonowego.
B. terminowego.
C. promocyjnego.
D. ilościowego.
Realizacja usług w recepcji

Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?

A. Gastro Szef (GS)
B. Digital Signage (DS)
C. Gastro POS (GP)
D. Chart System (ChS)
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla

A. wszystkich hoteli
B. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
C. tylko hoteli 3, 4 i 5*
D. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie pozytywnych relacji z gośćmi oraz za organizację przyjazdów VIP-ów w hotelu?

A. pracownik guest relations
B. recepcjonista dysponent
C. recepcjonista concierge
D. kierownik recepcji
Realizacja usług w recepcji

Którą liczbę w kolumnie "Ilość" i kwotę w pozycji "Wartość netto w zł" powinien wpisać recepcjonista w fakturze?

Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jedn. netto
w zł
Wartość netto
w zł
Stawka VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba110,008594,00

A. 5; 648,00 zł
B. 6; 648,00 zł
C. 5; 550,00 zł
D. 6; 550,00 zł
HGT.06 Pytanie 1151
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
Propozycja 1.Propozycja 2.Propozycja 3.Propozycja 4.

A. Propozycja 2.
B. Propozycja 3.
C. Propozycja 1.
D. Propozycja 4.
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"?

Potwierdzenie rezerwacji
Liczba osób: 2Data przyjazdu: 12.08Data wyjazdu: 15.08
Liczba /rodzaj pokoju /cena za dobę: 1 /double/200 zł
Wyżywienie /data /cena:
– śniadanie /13.08, 14.08, 15.08 /wliczone w cenę pokoju
– obiad /12.08, 13.08, 14.08 /50 zł /os.
– kolacja /12.08, 13.08, 14.08 /30 zł /os.
Koszt pobytu........................................................
(Podane ceny są cenami brutto)

A. 680 zł
B. 1 080 zł
C. 940 zł
D. 1 680 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Usługowy
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Lojalnościowy
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?

A. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
B. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
C. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
D. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
HGT.06 Pytanie 1157
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?

23.0724.0725.0726.0727.07
A.110 SGLRRR
B.112 DBLRR
C.210 DBLRRR
D.211 SGLRR

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu karty rezerwacyjnej, określ wartość brutto za usługi noclegowe świadczone przez hotel panu Janowi Nowakowi?

Nr rezerwacjiData przyjazduGodz. przyjazduData wyjazduGodz. wyjazdu
2000/201401.12.201416.0008.12.20148.00
Cena pokoju DBL
(z VAT)
Liczba gościZaliczkaNr pokojuPłatność
100,00 zł/doba2-152PRZELEW
Nazwisko NOWAK
Imię JAN
Ulica BAŁTYCKA 10
Kod poczt., miejscowość 31-058 GDYNIA
Kraj POLSKA

A. 1 400,00 zł
B. 800,00 zł
C. 1 600,00 zł
D. 700,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Rozszerzenie asortymentu hotelu
B. Utworzenie nowego biura podróży
C. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
D. Zamknięcie jednego piętra hotelu