Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 121
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość brutto usługi gastronomicznej jeżeli gość hotelowy zamówił do pokoju 3 obiady w cenie jednostkowej brutto 50 zł, a usługa room service wynosi 20% wartości zamówienia.

A. 120 zł
B. 170 zł
C. 150 zł
D. 180 zł
HGT.06 Pytanie 1 122
Realizacja usług w recepcji

Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.

Ilustracja do pytania 2
A. 1 230 zł
B. 1 008 zł
C. 1 080 zł
D. 1 023 zł
HGT.06 Pytanie 1 123
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.

Ilustracja do pytania 3
A. 1 600,00 zł
B. 3 800,00 zł
C. 2 800,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 124
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych elementów nie musi znajdować się w wyposażeniu recepcji w hotelu 1* posiadającym 30j.m?

A. Telefon dostępny dla gości.
B. Apteczka pierwszej pomocy.
C. Hotelowa skrytka depozytowa.
D. Czytnik kart płatniczych.
HGT.06 Pytanie 1 125
Realizacja usług w recepcji

Do którego działu hotelu recepcjonista powinien przekazać informacje o usterkach w jednostkach mieszkalnych, zgłoszone przez gości?

A. Rezerwacji.
B. Zaopatrzenia.
C. Księgowości.
D. Technicznego.
HGT.06 Pytanie 1 126
Realizacja usług w recepcji

Który element wyposażenia recepcji znajduje się na zamieszczonej ilustracji?

Ilustracja do pytania 6
A. Skrytka depozytowa.
B. Przechowalnia bagażu.
C. Centrala telefoniczna.
D. Klucznica hotelowa.
HGT.06 Pytanie 1 127
Realizacja usług w recepcji

Którą z usług hotelu recepcjonista powinien polecić firmie kosmetycznej planującej zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec.
B. Animację zajęć dla dzieci.
C. Wino i kosz owoców w pokojach.
D. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu.
HGT.06 Pytanie 1 128
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1

Ilustracja do pytania 8
A. Sepia.
B. Indygo.
C. Biały.
D. Lila.
HGT.06 Pytanie 1 129
Realizacja usług w recepcji

Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?

Ilustracja do pytania 9
A. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
B. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
C. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
D. Rodziców z małymi dziećmi.
HGT.06 Pytanie 1 130
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?

Ilustracja do pytania 10
A. VIP.
B. Walk in.
C. Passant.
D. No show.
HGT.06 Pytanie 1 131
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych instrumentów promocji hotelu należy uwzględnić w pakiecie lojalnościowym?

A. "Rezerwacja internetowa to 10% rabatu na wszystkie usługi".
B. "Hotel posiada Eko-certyfikat".
C. "Dla stałych klientów deser do obiadu gratis".
D. "Zwierzęta mile widziane".
HGT.06 Pytanie 1 132
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Ilustracja do pytania 12
A. Lobbing.
B. Sprzedaż osobista.
C. Promocja sprzedaży.
D. Sponsoring.
HGT.06 Pytanie 1 133
Realizacja usług w recepcji

W celu utrwalenia w pamięci wyjeżdżającego gościa dobrych wspomnień związanych z pobytem w hotelu recepcjonista powinien

A. zapytać o wrażenia związane z pobytem.
B. poinformować o usługach dodatkowych świadczonych przez hotel.
C. przeprosić za wszystkie niedociągnięcia.
D. zachęcić klienta, aby reklamował hotel wśród swoich znajomych.
HGT.06 Pytanie 1 134
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych działań hotelu prowadzone są w ramach sprzedaży osobistej usług?

A. Udział dyrektora hotelu w targach wystawienniczych.
B. Informacja o hotelu zamieszczona w folderze reklamowym.
C. Umieszczenie tablicy reklamowej przy wjeździe do miasta.
D. Prezentacja oferty hotelu przez recepcjonistę.
HGT.06 Pytanie 1 135
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób należy potwierdzić klientowi przyjęcie telefonicznej rezerwacji na usługi hotelarskie?

A. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni.
B. W formie pisemnej.
C. Wypełniając grafik rezerwacji.
D. Ustnie w dniu jego przyjazdu.
HGT.06 Pytanie 1 136
Realizacja usług w recepcji

Która rezerwacja usług hotelarskich nie wymaga wniesienia przedpłaty?

A. Gwarantowana.
B. Wstępna.
C. Potwierdzona.
D. Niegwarantowana.
HGT.06 Pytanie 1 137
Realizacja usług w recepcji

Który dokument należy wysłać klientowi w celu poinformowania go o terminie rezerwacji pobytu, rodzaju pokoju oraz jego cenie?

A. Ofertę hotelu.
B. Cennik pokoi.
C. Rachunek wstępny.
D. Potwierdzenie rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 138
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.

Ilustracja do pytania 18
A. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
B. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
C. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
D. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
HGT.06 Pytanie 1 139
Realizacja usług w recepcji

Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?

Ilustracja do pytania 19
A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 140
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"?

Ilustracja do pytania 20
A. 1 080 zł
B. 1 680 zł
C. 680 zł
D. 940 zł
HGT.06 Pytanie 1 141
Realizacja usług w recepcji

Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?

Ilustracja do pytania 21
A. Administracja i służba parterowa.
B. Dział księgowości i kadry.
C. Służba parterowa i dział rekreacji.
D. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
HGT.06 Pytanie 1 142
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zestawienia określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 01.05.

Ilustracja do pytania 22
A. 28
B. 33
C. 38
D. 23
HGT.06 Pytanie 1 143
Realizacja usług w recepcji

Dla kogo recepcjonista pracujący na nocnej zmianie jest zobowiązany przygotować raport o statusie pokoi?

A. Przełożonego służby parterowej.
B. Księgowej w dziale rozliczeń.
C. Kierownika służby pięter.
D. Szefa pionu technicznego.
HGT.06 Pytanie 1 144
Realizacja usług w recepcji

W trakcie przyjęcia gościa do hotelu recepcjonista powinien obowiązkowo poinformować go

A. o usługach dodatkowych świadczonych w hotelu.
B. o godzinach otwarcia centrum rekreacji.
C. o możliwości skorzystania z room servisu.
D. o stanie obłożenia hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 145
Realizacja usług w recepcji

Procedura przyjęcia gościa do hotelu rozpoczyna się w chwili

A. potwierdzenia rezerwacji usług.
B. pojawienia się gościa przy ladzie recepcyjnej.
C. podpisania karty rejestracyjnej przez gościa.
D. przyjęcia zamówienia świadczeń.
HGT.06 Pytanie 1 146
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność może wykonać recepcjonista na podstawie listy roomingowej?

A. Ustalić zakres świadczonych usług.
B. Zarejestrować grupę turystyczną.
C. Przygotować rachunek wstępny.
D. Sprawdzić dostępność pokoi.
HGT.06 Pytanie 1 147
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność, w trakcie procedury check-in, powinien wykonać recepcjonista po wydaniu gościowi kluczy do pokoju?

A. Wypełnić kartę rejestracyjną.
B. Zapytać, czy była dokonana rezerwacja.
C. Życzyć miłego pobytu.
D. Poprosić o dokument tożsamości.
HGT.06 Pytanie 1 148
Realizacja usług w recepcji

Rejestracji gości w hotelu można dokonać na podstawie

A. pisemnego potwierdzenia rezerwacji.
B. dokumentu tożsamości.
C. świadectwa urodzenia.
D. dowodu rejestracyjnego pojazdu.
HGT.06 Pytanie 1 149
Realizacja usług w recepcji

W pobliżu lady recepcyjnej gość hotelowy wielokrotnie usiłuje uzyskać połączenie z własnego telefonu. Po upewnieniu się, że przyczyną kłopotu jest niesprawny aparat, recepcjonista powinien zaproponować klientowi

A. doładowanie telefonu na zapleczu.
B. oddanie telefonu do naprawy do działu technicznego.
C. osobisty telefon do dyspozycji.
D. skorzystanie z ogólnodostępnego telefonu w recepcji.
HGT.06 Pytanie 1 150
Realizacja usług w recepcji

Wskazanie przez recepcjonistę gościowi zagranicznemu drogi do konsulatu jest

A. informowaniem o usługach dodatkowych świadczonych przez hotel.
B. obowiązkowym elementem procesu rejestracyjnego.
C. częścią procedury check out.
D. udzieleniem informacji turystycznej.
HGT.06 Pytanie 1 151
Realizacja usług w recepcji

Który dokument można sporządzić na zamieszczonym formularzu?

Ilustracja do pytania 31
A. Kartę pobytu.
B. Czek podróżny.
C. Voucher biura podróży.
D. Kartę rejestracyjną.
HGT.06 Pytanie 1 152
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Ilustracja do pytania 32
A. 2
B. 4
C. 3
D. 1
HGT.06 Pytanie 1 153
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj usługi zaoferowano gościom, jeżeli zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?

A. Podstawową.
B. Towarzyszącą.
C. Fakultatywną.
D. Komplementarną.
HGT.06 Pytanie 1 154
Realizacja usług w recepcji

Grupa gości przebywających w pensjonacie w Ustce wyraziła chęć zobaczenia najbliższego Parku Narodowego. Który z Parków powinien polecić recepcjonista tym gościom, korzystając z przedstawionego fragmentu mapy?

Ilustracja do pytania 34
A. Ujście Warty.
B. Słowiński.
C. Wigierski.
D. Bory Tucholskie.
HGT.06 Pytanie 1 155
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych usług dodatkowych hotelu jest świadczona odpłatnie?

A. Fryzjer.
B. Depozyt.
C. Budzenie.
D. Bagażownia.
HGT.06 Pytanie 1 156
Realizacja usług w recepcji

Który dokument stanowi podstawę rozliczenia za pobyt grupy turystycznej w hotelu?

A. Voucher.
B. Allotment.
C. Czarter.
D. Czek.
HGT.06 Pytanie 1 157
Realizacja usług w recepcji

Celem preautoryzacji karty płatniczej gościa hotelowego jest

A. sprawdzenie stanu środków na koncie gościa.
B. zabezpieczenie środków na koszt pobytu gościa.
C. identyfikacja właściciela karty.
D. obciążenie konta klienta.
HGT.06 Pytanie 1 158
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych zadań należy do obowiązków bagażowego w dużym hotelu, z rozbudowaną strukturą służb parterowych?

A. Otwieranie drzwi wejściowych przed gościem.
B. Odprowadzenie gościa do pokoju.
C. Pełnienie służby przy wejściu do hotelu.
D. Wskazanie miejsca parkingowego.
HGT.06 Pytanie 1 159
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność powinien w pierwszej kolejności wykonać recepcjonista, dokonując na prośbę gościa rezerwacji wstępnej?

A. Poprosić o skan dowodu osobistego.
B. Poprosić o potwierdzenie rezerwacji.
C. Zarezerwować pokój zgodnie z życzeniem.
D. Zarezerwować miejsce parkingowe.
HGT.06 Pytanie 1 160
Realizacja usług w recepcji

Do świadczenia której usługi jest zobowiązany hotel, wobec gościa planującego korzystać wyłącznie z usług podstawowych?

A. Noclegowej.
B. Budzenia.
C. Rekreacyjnej.
D. Konferencyjnej.