Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Produktu
B. Promocji
C. Dystrybucji
D. Ceny
 Realizacja usług w recepcji 
Nisza w rynku to
A. strefa bezcłowa
B. zbiór produktów od jednego producenta
C. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
D. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
 Realizacja usług w recepcji 
Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?
A. Dowodu wpłaty
B. Polecenia przelewu
C. Faktury
D. Rachunku wstępnego
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką funkcję pełni pomocnik kelnerski?
A. do transportowania sztućców
B. do przechowywania zapasu naczyń stołowych
C. do przechowywania win w butelkach
D. do uregulowania zamówienia
 Realizacja usług w recepcji 
Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia? 
 
Oferta hotelu 
  | 
A. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
B. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
C. Rodziców z małymi dziećmi.
D. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
 Realizacja usług w recepcji 
Poprawnie uzupełniona faktura za nocleg gościa w hotelu nie zawiera informacji o
A. dacie wystawienia faktury
B. numerze rezerwacji
C. nabywcy
D. sprzedawcy
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności
A. życzyć mu udanego pobytu
B. zaopiekować się jego bagażem
C. zaprosić go do biurka recepcyjnego
D. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
 Realizacja usług w recepcji 
Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone
A. w grafik dysponenta
B. w sejf depozytowy
C. w klucznicę
D. w kasę fiskalną
 Realizacja usług w recepcji 
W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu
A. zameldowania gościa przy recepcji
B. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
C. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
D. przywitania gościa przez managera hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez
A. wręczania kart pobytu
B. wręczania kluczy do pokoi
C. okazywania dokumentów tożsamości
D. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
 Realizacja usług w recepcji 
Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?
A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Marketing bezpośredni
 Realizacja usług w recepcji 
Proponowanie aktywności rekreacyjnych na pływalni oraz w ośrodku wellness, by urozmaicić czas spędzany przez gości, jest przykładem usługi
A. uzupełniającej
B. podstawowej
C. towarzyszącej
D. fakultatywnej
 Realizacja usług w recepcji 
Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje
A. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
B. zupę cebulową i żeberka z grilla
C. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
D. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
 Realizacja usług w recepcji 
Jak brzmi skrót organizacji Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. HOTREC
B. IYHF
C. HoReCa
D. IHRA
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?
A. pomocniki kelnerskie
B. regały kelnerskie
C. wózki kelnerskie
D. szafki kelnerskie
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. HOTREC
B. AIH
C. HORECA
D. IH&RA
 Realizacja usług w recepcji 
W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania
A. drobiowe
B. rybne
C. mięsne
D. jarskie
 Realizacja usług w recepcji 
Jednym z kroków w procesie check-out jest
A. przyjęcie zamówienia
B. wystawienie rachunku wstępnego
C. realizowanie nietypowych życzeń
D. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?
A. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
B. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
C. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
D. Rejestracja gościa przy recepcji
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?
A. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
B. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
D. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
 Realizacja usług w recepcji 
Osobą uznawaną za gościa hotelowego w aspekcie prawnym jest ta, która podpisała umowę
A. hotelową
B. leasingową
C. deliktową
D. agencyjną
 Realizacja usług w recepcji 
Dla jakich obiektów zakwaterowania wyodrębnia się trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
A. domu wycieczkowego
B. miejsca noclegowego typu motel
C. domu gościnnego
D. obiektu wypoczynkowego
 Realizacja usług w recepcji 
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?
A. Chart
B. Voyager
C. Expedia
D. Amadeus
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu 
 
| Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży | |
|---|---|
| 1. | Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń. | 
| 2. | Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację. | 
A. sezonowego.
B. terminowego.
C. promocyjnego.
D. ilościowego.
 HGT.06  Pytanie 1145 
 Realizacja usług w recepcji 
Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?
A. Gastro Szef (GS)
B. Digital Signage (DS)
C. Gastro POS (GP)
D. Chart System (ChS)
 HGT.06  Pytanie 1146 
 Realizacja usług w recepcji 
Hotele rezydencyjne to obiekty
A. posiadające zespół pomieszczeń konferencyjnych
B. zlokalizowane w miejscowościach o atrakcjach turystycznych
C. usytuowane przy drogach, stacjach kolejowych
D. biznesowe w dużych miastach
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla
A. wszystkich hoteli
B. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
C. tylko hoteli 3, 4 i 5*
D. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
 Realizacja usług w recepcji 
Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie pozytywnych relacji z gośćmi oraz za organizację przyjazdów VIP-ów w hotelu?
A. pracownik guest relations
B. recepcjonista dysponent
C. recepcjonista concierge
D. kierownik recepcji
 Realizacja usług w recepcji 
Którą liczbę w kolumnie "Ilość" i kwotę w pozycji "Wartość netto w zł" powinien wpisać recepcjonista w fakturze? 
 
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł  | Wartość netto w zł  | Stawka VAT w %  | Wartość brutto w zł  | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nocleg | doba | 110,00 | 8 | 594,00 | 
A. 5; 648,00 zł
B. 6; 648,00 zł
C. 5; 550,00 zł
D. 6; 550,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:
A. w rejestrze skarg
B. na czarnej liście
C. w dzienniku meldunkowym
D. w spisie wierzycieli
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista? 
 
| Twierdza Kłodzko Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka. Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.  | Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki. Kopalnia Soli w Wieliczce.  | Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.  | Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą". Góra Trzech Krzyży.  | 
| Propozycja 1. | Propozycja 2. | Propozycja 3. | Propozycja 4. | 
A. Propozycja 2.
B. Propozycja 3.
C. Propozycja 1.
D. Propozycja 4.
 Realizacja usług w recepcji 
Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"? 
 
| Potwierdzenie rezerwacji | ||
|---|---|---|
| Liczba osób: 2 | Data przyjazdu: 12.08 | Data wyjazdu: 15.08 | 
| Liczba /rodzaj pokoju /cena za dobę: 1 /double/200 zł | ||
| Wyżywienie /data /cena: | ||
| – śniadanie /13.08, 14.08, 15.08 /wliczone w cenę pokoju | ||
| – obiad /12.08, 13.08, 14.08 /50 zł /os. | ||
| – kolacja /12.08, 13.08, 14.08 /30 zł /os. | ||
| Koszt pobytu........................................................ | ||
| (Podane ceny są cenami brutto) | ||
A. 680 zł
B. 1 080 zł
C. 940 zł
D. 1 680 zł
 HGT.06  Pytanie 1153 
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie kroki powinien najpierw podjąć recepcjonista w stosunku do gościa walk in, jeśli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Zaprowadzić gościa do pokoju
B. Zaproponować przechowanie bagażu
C. Zatrzymać dowód tożsamości gościa
D. Ustalić szczegóły dotyczące pobytu
 Realizacja usług w recepcji 
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Bagażownia
B. Depozyt
C. Fryzjer
D. Budzenie
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?
A. Usługowy
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Lojalnościowy
 Realizacja usług w recepcji 
W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?
A. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
B. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
C. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
D. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu? 
 
| 23.07 | 24.07 | 25.07 | 26.07 | 27.07 | ||
| A. | 110 SGL | R | R | R | ||
| B. | 112 DBL | R | R | |||
| C. | 210 DBL | R | R | R | ||
| D. | 211 SGL | R | R | |||
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie fragmentu karty rezerwacyjnej, określ wartość brutto za usługi noclegowe świadczone przez hotel panu Janowi Nowakowi? 
 
| Nr rezerwacji | Data przyjazdu | Godz. przyjazdu | Data wyjazdu | Godz. wyjazdu | 
|---|---|---|---|---|
| 2000/2014 | 01.12.2014 | 16.00 | 08.12.2014 | 8.00 | 
| Cena pokoju DBL (z VAT)  | Liczba gości | Zaliczka | Nr pokoju | Płatność | 
| 100,00 zł/doba | 2 | - | 152 | PRZELEW | 
| Nazwisko NOWAK | ||||
| Imię JAN | ||||
| Ulica BAŁTYCKA 10 | ||||
| Kod poczt., miejscowość 31-058 GDYNIA | ||||
| Kraj POLSKA | ||||
A. 1 400,00 zł
B. 800,00 zł
C. 1 600,00 zł
D. 700,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?
A. Rozszerzenie asortymentu hotelu
B. Utworzenie nowego biura podróży
C. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
D. Zamknięcie jednego piętra hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Jakim typem osobowości charakteryzuje się osoba, która jest towarzyska, rozmowna, spontaniczna, zapominalska oraz chaotyczna?
A. Sangwinik
B. Choleryk
C. Introwertyk
D. Melancholik