Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 121
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces

A. wykwaterowania gościa z hotelu
B. obsługi klienta podczas pobytu w hotelu
C. zapłaty za pobyt w hotelu
D. przyjęcia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 1 122
Realizacja usług w recepcji

Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?

A. 29 m2
B. 39 m2
C. 20 m2
D. 30m2
HGT.06 Pytanie 1 123
Realizacja usług w recepcji

Który dokument dotyczący hotelu zawiera dane dla pracowników o usługach dodatkowych zamówionych przez gości?

A. Formularz rezerwacji
B. Propozycja usług dodatkowych
C. Zarządzenie rezerwacji
D. Harmonogram obłożenia obiektu
HGT.06 Pytanie 1 124
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę płatności należy zastosować, aby wyposażenie recepcji hotelowej obejmowało terminal płatniczy?

A. Przelew bankowy
B. Czek podróżniczy
C. Karta kredytowa
D. Voucher hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 125
Realizacja usług w recepcji

Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.

A. 55 m2
B. 50 m2
C. 40 m2
D. 45 m2
HGT.06 Pytanie 1 126
Realizacja usług w recepcji

Określ, w jakiej odległości od wzroku pracownika, który wykonuje pracę w siedzącej pozycji, powinien znajdować się monitor na biurku?

A. Od 20 do 50 cm
B. Od 40 do 75 cm
C. Od 50 do 80 cm
D. Od 30 do 65 cm
HGT.06 Pytanie 1 127
Realizacja usług w recepcji

Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?

A. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
B. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
C. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
HGT.06 Pytanie 1 128
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu

A. marketingu.
B. służby parterowej.
C. służby pięter.
D. technicznego.
HGT.06 Pytanie 1 129
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować recepcjonista, jeśli otrzymał telefoniczne zapytanie o przekazanie informacji dla gościa hotelowego?

A. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
B. Przekazać wiadomość ustnie osobie, która towarzyszy gościowi
C. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
D. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
HGT.06 Pytanie 1 130
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw

A. zapytać o lokalizację pokoju
B. ustalić termin pobytu
C. zapytać o szczególne życzenia
D. przekazać numer rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 131
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?

A. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
B. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
C. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
D. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
HGT.06 Pytanie 1 132
Realizacja usług w recepcji

Określ typ umowy, która umożliwia biuru podróży rezygnację z zarezerwowanych noclegów w hotelu bez ponoszenia kosztów w ustalonym terminie?

A. Allotment
B. Czarter
C. Overbooking
D. Timesharing
HGT.06 Pytanie 1 133
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien

A. zatroszczyć się o wprowadzenie do j.m. dużej powitalnej dekoracji.
B. uwzględnić, o ile to możliwe, ich preferencje i życzenia.
C. przydzielać pokoje tak, aby za każdym razem otrzymywali inny.
D. odnotować w grafiku obłożenia - gość VIP.
HGT.06 Pytanie 1 134
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?

A. szafki kelnerskie
B. regały kelnerskie
C. pomocniki kelnerskie
D. wózki kelnerskie
HGT.06 Pytanie 1 135
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
B. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
C. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
D. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
HGT.06 Pytanie 1 136
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to

A. dom wycieczkowy
B. schronisko
C. pole biwakowe
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 137
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. ustalenie tożsamości posiadacza karty
B. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
C. ściągnięcie środków z konta użytkownika
D. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
HGT.06 Pytanie 1 138
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim

A. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
B. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
C. przeniesienie bagażu do jego pokoju
D. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 139
Realizacja usług w recepcji

W przypadku kempingów można wyróżnić

A. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
B. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 1 140
Realizacja usług w recepcji

Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy

A. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
B. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
C. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
D. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
HGT.06 Pytanie 1 141
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, na jaką kwotę brutto zostanie wystawiona faktura dla gościa, który przebywał w hotelu przez 5 dób, ma status stałego klienta uprawniający do 20% zniżki, a cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.

A. 432,00 zł
B. 400,00 zł
C. 500,00 zł
D. 540,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 142
Realizacja usług w recepcji

Integralnym aspektem procedury rejestracji gościa w hotelu jest

A. wydanie klucza
B. określenie zakresu płatnych usług
C. wsparcie przy bagażu
D. zgromadzenie opłat od gościa
HGT.06 Pytanie 1 143
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?

A. Polecenie przelewu
B. Dowód wpłaty
C. Weksel własny
D. Voucher hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 144
Realizacja usług w recepcji

Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?

A. Dział techniczny, odnowa biologiczna
B. Dział rekreacji, centrum biznesu
C. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
D. Dział marketingu, gastronomia
HGT.06 Pytanie 1 145
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Cztery
B. Dwie
C. Jedną
D. Trzy
HGT.06 Pytanie 1 146
Realizacja usług w recepcji

Wymień dane, które powinny być zawarte w karcie pobytu gościa w hotelu?

A. Dane osobowe gościa, koszt, data wyjazdu
B. Nazwisko gościa, numer pokoju, czas pobytu
C. Nazwisko gościa, typ pokoju, adres gościa
D. Nazwisko gościa, data przybycia, podpis gościa
HGT.06 Pytanie 1 147
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?

A. Odesłać gościa do swojego przełożonego
B. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
C. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
D. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
HGT.06 Pytanie 1 148
Realizacja usług w recepcji

Miejsce pracy recepcjonisty kasjera musi być obligatoryjnie wyposażone

A. w urządzenie do imbusowania
B. w kasę fiskalną
C. w kserokopiarkę
D. w sejf depozytowy
HGT.06 Pytanie 1 149
Realizacja usług w recepcji

Jakiego temperamentu jest gość hotelowy, który jest radosny i z optymizmem spogląda na życie?

A. melancholik
B. choleryk
C. sangwinik
D. flegmatyk
HGT.06 Pytanie 1 150
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces:

A. zarejestrowania gościa w hotelu
B. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
C. wymeldowania gościa z hotelu
D. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 151
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie

A. overbookingu
B. timesharingu
C. allotmentu
D. czarteru
HGT.06 Pytanie 1 152
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
B. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
C. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
D. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
HGT.06 Pytanie 1 153
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien poinformować dział o potrzebie zorganizowania sali konferencyjnej w hotelu?

A. służby pięter
B. techniczny
C. sprzedaży
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 1 154
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?

A. Dokument rezerwacyjny
B. Formularz rezerwacyjny
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Harmonogram rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 155
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?

A. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
B. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
C. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
D. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
HGT.06 Pytanie 1 156
Realizacja usług w recepcji

Na terenie Pojezierza Mazurskiego znajdują się strzeżone miejsca noclegowe, które umożliwiają rozbicie namiotów, parkowanie samochodów oraz przygotowanie posiłków. Jak określa się takie obiekty hotelarskie?

A. Kempingi
B. Pola biwakowe
C. Pensjonaty
D. Pola namiotowe
HGT.06 Pytanie 1 157
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
B. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
C. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
D. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
HGT.06 Pytanie 1 158
Realizacja usług w recepcji

Czym jest hotel?

A. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
B. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
C. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
D. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 1 159
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
B. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
C. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
D. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
HGT.06 Pytanie 1 160
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
B. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
C. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
D. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego