Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 81
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
B. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
C. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
D. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
HGT.06 Pytanie 82
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:

A. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
B. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
C. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
D. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
HGT.06 Pytanie 83
Realizacja usług w recepcji

Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:

A. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
B. w każdym hotelu
C. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 84
Realizacja usług w recepcji

Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?

A. 39 m2
B. 29 m2
C. 30m2
D. 20 m2
HGT.06 Pytanie 85
Realizacja usług w recepcji

Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:

A. 1*
B. 4*
C. 3*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 86
Realizacja usług w recepcji

Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny

A. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
B. we wszystkich hotelach:
C. w hotelach o standardzie 4* i 5*
D. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 87
Realizacja usług w recepcji

W przypadku moteli wyróżnia się:

A. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
D. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 88
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:

A. hotele, motele i pensjonaty
B. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
C. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
D. hotele, motele i schroniska
HGT.06 Pytanie 89
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:

A. całodzienne wyżywienie
B. serwowanie śniadań do pokoju
C. możliwość parkowania pojazdów
D. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
HGT.06 Pytanie 90
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu należy do strategii cenowej?

A. udzielanie rabatów stałym klientom
B. remont salonu odnowy biologicznej
C. umieszczenie reklam na lotniskach
D. nawiązanie współpracy z biurem podróży
HGT.06 Pytanie 91
Realizacja usług w recepcji

Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii

A. dystrybucji
B. ceny
C. produktu
D. promocji
HGT.06 Pytanie 92
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
B. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
C. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
D. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
HGT.06 Pytanie 93
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. poprosić kierownika recepcji o interwencję
B. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
C. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa
D. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
HGT.06 Pytanie 94
Realizacja usług w recepcji

Na danym obszarze podaż usług hotelowych nie jest uzależniona od:

A. wskaźnika bezrobocia w tym rejonie
B. zapotrzebowania na usługi hotelarskie
C. strategii gospodarczej kraju
D. lokalnych atrakcji turystycznych
HGT.06 Pytanie 95
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach o kategorii 3* i 4*
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 96
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:

A. okresu pobytu
B. obywatelstwa gościa
C. kosztu noclegu
D. numeru apartamentu
HGT.06 Pytanie 97
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?

A. druk "voucher"
B. druk "message"
C. kartę pobytu
D. kartę meldunkową
HGT.06 Pytanie 98
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność w procesie check-out realizuje recepcjonista na prośbę gościa?

A. zameldowanie klienta
B. przygotowanie faktury VAT
C. życzenie udanego pobytu
D. wręczenie klucza oraz karty pobytu
HGT.06 Pytanie 99
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, po uzyskaniu zgody gościa na wstępny rachunek, nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT w dniu, gdy gość opuszcza hotel, jeśli klient ureguluje płatność za pobyt:

A. przelewem
B. walutą obcą
C. gotówką
D. kartą płatniczą
HGT.06 Pytanie 100
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wręcza gościowi klucze do pokoju na podstawie:

A. karty zameldowania
B. karty pobytu
C. paszportu
D. dowodu tożsamości
HGT.06 Pytanie 101
Realizacja usług w recepcji

Miejsce pracy recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone w:

A. kasę fiskalną
B. klucznicę
C. grafik dysponenta
D. sejf depozytowy
HGT.06 Pytanie 102
Realizacja usług w recepcji

Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:

A. płyny dezynfekujące
B. worki plastikowe do koszy
C. środki ochrony indywidualnej
D. butelki z wodą mineralną
HGT.06 Pytanie 103
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji zamówiono posiłek kuchni włoskiej dla grupy turystów. Która potrawa nie powinna być serwowana gościom?

A. pizza z ziemniakami
B. cannelloni ze szpinakiem
C. carpaccio z wołowiny
D. kofta z migdałami
HGT.06 Pytanie 104
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
B. rybne, gotowane na parze z warzywami
C. mączne z sosami zasmażanymi
D. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
HGT.06 Pytanie 105
Realizacja usług w recepcji

Do posiłku zawierającego pieczeń z wołowiny lub dziczyzny należy serwować wino wytrawne jako napój alkoholowy

A. białe
B. ziołowe
C. różowe
D. czerwone
HGT.06 Pytanie 106
Realizacja usług w recepcji

Bliny gryczane to danie typowe dla kuchni:

A. włoskiej
B. rosyjskiej
C. francuskiej
D. niemieckiej
HGT.06 Pytanie 107
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. promocję sprzedaży
B. reklamę wewnętrzną
C. public relations
D. reklamę zewnętrzną
HGT.06 Pytanie 108
Realizacja usług w recepcji

Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:

A. sprzedaży osobistej
B. reklamy prasowej
C. promocji sprzedaży
D. public relations
HGT.06 Pytanie 109
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?

A. public relations
B. reklamę
C. promocję sprzedaży
D. sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 110
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Diadem, który dysponuje 60 miejscami do spania, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień obłożenia tych miejsc?

A. 55%
B. 48%
C. 50%
D. 15%
HGT.06 Pytanie 111
Realizacja usług w recepcji

Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?

A. 25.000 zł
B. 12.500 zł
C. 125 zł
D. 50 zł
HGT.06 Pytanie 112
Realizacja usług w recepcji

Kto dokonuje klasyfikacji obiektów hotelowych, nadaje im kategorię oraz prowadzi ich rejestr?

A. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
B. minister odpowiedzialny za turystykę
C. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
D. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 113
Realizacja usług w recepcji

Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:

A. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
B. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
C. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
D. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
HGT.06 Pytanie 114
Realizacja usług w recepcji

Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:

A. gruźlicą
B. żółtaczką typu B
C. włośnicą
D. żółtaczką typu A
HGT.06 Pytanie 115
Realizacja usług w recepcji

Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:

A. regulaminu porządkowego hotelu
B. Kodeksu cywilnego
C. Kodeksu karnego
D. regulaminu wewnętrznego hotelu
HGT.06 Pytanie 116
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone

A. grupom turystycznym z zagranicy
B. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
C. turystom lub odwiedzającym
D. gościom hotelowym
HGT.06 Pytanie 117
Realizacja usług w recepcji

Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:

A. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
B. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
C. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
D. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
HGT.06 Pytanie 118
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
B. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
C. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
D. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
HGT.06 Pytanie 119
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót TQM?

A. duńską sieć hotelową
B. system kontroli zewnętrznej
C. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
D. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
HGT.06 Pytanie 120
Realizacja usług w recepcji

Turystyka w głównej mierze pełni rolę edukacyjną i wychowawczą

A. krajoznawcza
B. alternatywna
C. socjalna
D. kwalifikowana