Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?

A. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
B. Pracownika sprzątającego korytarze
C. Pokojową
D. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych kart jest dla gościa potwierdzeniem udziału w programie lojalnościowym prowadzonym przez Hotel SPA?

HOTEL SPA
KARNET

10 WEJŚĆ
lipiec – sierpień
Zespół Odnowy Biologicznej
HOTEL SPA
ZAPROSZENIE

na degustację win
dla 2 osób
lipiec – sierpień 2015
HOTEL SPA
BONUS

na okaziciela
2015
weekend dla dwojga gratis
HOTEL SPA
KUPON RABATOWY

10% rabat stały
2015
na wszystkie usługi
ABCD

A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?

Proszę o rezerwację:

  • 4 pokoi dwuosobowych w terminie 2.10 – 5.10. br,
  • wyżywienia, tj. 3 posiłków dziennie dla 8 dorosłych osób od kolacji w dniu 2.10 do śniadania w dniu 5.10,
  • małego basenu i sauny na wyłączność w dniu 3.10 w godz. 2000– 2200,
  • parkingu strzeżonego dla 2 samochodów.

A. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
B. Administracja i służba parterowa.
C. Służba parterowa i dział rekreacji.
D. Dział księgowości i kadry.
Realizacja usług w recepcji

Po zapoznaniu się z fragmentem ulotki reklamowej jednego z najczęściej używanych w polskich hotelach programu komputerowego wskaż, który to program.

Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest najpopularniejszym systemem na świecie, preferowanym przez większość dużych międzynarodowych sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralnymi telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. Fidelio Front Office.
B. ReHot.
C. Tour Manager.
D. Galileo International.
HGT.06 Pytanie 86
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?

A. Przekazem pocztowym
B. Kartą płatniczą
C. Przelewem
D. Gotówką
Realizacja usług w recepcji

Jeśli pracownik recepcji zapisując dane gościa w hotelu umieścił w formularzu serię oraz numer dowodu osobistego, to znaczy, że sporządził

A. kartę pobytu.
B. wydruk informacji.
C. księgę gości.
D. kwit na bagaż.
Realizacja usług w recepcji

Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada

A. krajowy system rezerwacji
B. lokalny system rezerwacji
C. wewnętrzny system hotelowy
D. globalny system dystrybucji
HGT.06 Pytanie 89
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. placówek edukacyjnych
B. urzędu miasta oraz gminy
C. ośrodków zdrowia
D. ośrodków kultury
HGT.06 Pytanie 90
Realizacja usług w recepcji

Aguatele to określenie na

A. statki wycieczkowe, liniowe oraz promy dla podróżnych
B. specjalne wagony przeznaczone do transportu gości hotelowych
C. wagony sypialne oraz kuszetki
D. helikoptery do turystyki i samoloty dla pasażerów
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?

A. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
B. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
C. Oferować bezpłatny room service
D. Zasugerować pokój w pobliżu windy
HGT.06 Pytanie 92
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces:

A. zarejestrowania gościa w hotelu
B. wymeldowania gościa z hotelu
C. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
D. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?

A. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
B. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
C. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
D. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
Realizacja usług w recepcji

Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?

A. Czerwone wytrawne
B. Białe półsłodkie
C. Białe wytrawne
D. Czerwone półsłodkie
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?

A. Formularz rezerwacyjny
B. Harmonogram rezerwacji
C. Księgę zapisów
D. Kartę obciążeń
HGT.06 Pytanie 96
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
B. we wszystkich obiektach hotelowych
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 3* i 4*
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. dostarczania gazet.
B. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
C. serwowania śniadań.
D. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
HGT.06 Pytanie 100
Realizacja usług w recepcji

Turystyka wewnętrzna odnosi się do:

A. podróży mieszkańców po swoim kraju
B. podróży mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
C. wyjazdów obywateli danego państwa za jego granice
D. przyjazdów do kraju osób, które na stałe zamieszkują za granicą
Realizacja usług w recepcji

Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?

A. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
B. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
C. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
D. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.

PAKIET BURSZTYNOWY
W cenie:
— wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
— wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora)
— materiały konferencyjne (papier i długopisy)
— menu wg programu spotkania
— bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
— wsparcie organizacyjne Managera
— parking monitorowany na terenie obiektu

A. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
B. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
C. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
D. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych usług oferowanych przez hotel są wyłącznie usługami fakultatywnymi?

A. Basen oraz opiekę instruktora fitness
B. Room serwis oraz organizację konferencji
C. Informację turystyczną i wypożyczalnię nart
D. Usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
B. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
C. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
D. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument, który został sporządzony przez recepcjonistę, to

Hotel Plaza ***
ul. Słoneczna 22
72-344 Rewal
tel./fax: 91/344 77 006
[email protected]
www.plaza.pl
Rewal, 2 kwietnia 2018 r.

Szanowna Pani,

z przyjemnością potwierdzamy przyjęcie rezerwacji dla Pani Magdaleny Nowak według
następujących danych:

Termin pobytu: 15.07 - 22.07.2018 r.
Rodzaj zakwaterowania: pokój dwuosobowy superior
Liczba osób: 2 osoby dorosłe
Rodzaj wyżywienia: 2 x dziennie (od obiadokolacji pierwszego dnia pobytu do śniadania ostatniego dnia pobytu)
Koszt pobytu: 4 000 zł

Prosimy o wpłatę zadatku w kwocie 1 200 zł w terminie do dnia 7.04.2018 r. na konto
bankowe hotelu ING Bank Śląski oddział Kołobrzeg 02 5555 1677 0000 0007 2111 5456

W przypadku braku wpłaty w wymaganym terminie, rezerwacja zostanie anulowana.

Z poważaniem,
Marta Markowska
recepcjonista

A. karta rezerwacyjna.
B. potwierdzenie rezerwacji.
C. formularz rezerwacyjny.
D. grafik rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji

Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?

Pokój numerśniadanieobiadkolacja
101 DBL222
102 A330
103 DBL111
104 SGL111
Razem774

A. Zestawienie rezerwacji stolików.
B. Zestawienie obciążeń gości.
C. Zestawienie żywienia.
D. Zestawienie pokoi.
HGT.06 Pytanie 109
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2023 r. do 31.05.2024
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2023 r.1.10.2023 r. – 31.05.2024 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na więcej niż 4 doby.

A. 2 400,00 zł
B. 2 250,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 2 000,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?

A. 4 200 zł
B. 8 000 zł
C. 8 200 zł
D. 4 000 zł
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?

A. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
B. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
C. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
D. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
Realizacja usług w recepcji

Przy recepcji hotelowej klient wielokrotnie próbuje nawiązać połączenie ze swojego telefonu. Po stwierdzeniu, że problemem jest uszkodzony aparat, pracownik recepcji powinien zaproponować gościowi

A. przekazanie aparatu do naprawy działowi technicznemu
B. korzystanie z ogólnodostępnego telefonu znajdującego się w recepcji
C. osobisty telefon do użytku
D. doładowanie swojego telefonu na zapleczu
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?

A. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
B. Usługa prania i parking
C. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
D. Usługa prasowania i minibar