Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?

A. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
B. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
C. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
D. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
HGT.06 Pytanie 82
Realizacja usług w recepcji

Jednym z celów statutowych Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych jest

A. zwiększanie zainteresowania turystyką i krajoznawstwem
B. upowszechnianie turystyki jako formy wypoczynku i rekreacji młodzieży
C. propagowanie turystyki kwalifikowanej wśród młodzieży
D. promowanie turystyki campingowej oraz caravaningowej
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?

A. Schroniska i kempingi.
B. Kempingi i schroniska młodzieżowe.
C. Domy wycieczkowe i schroniska.
D. Schroniska młodzieżowe i domy wycieczkowe.
HGT.06 Pytanie 84
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?

A. Mapy topograficznej
B. Mapy turystycznej
C. Atlasu samochodowego
D. Planu miasta
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?

A. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
B. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
C. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
D. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
HGT.06 Pytanie 87
Realizacja usług w recepcji

Klienci zatrzymani w hotelu w Krakowie poprosili pracownika recepcji o polecenie miejsc wartych odwiedzenia w mieście. Które z wymienionych miejsc powinien zaproponować pracownik recepcji?

A. Bazylikę Mariacką
B. Zamek Cesarski
C. Ogród Saski
D. Dwór Artusa
HGT.06 Pytanie 89
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
Propozycja 1.Propozycja 2.Propozycja 3.Propozycja 4.

A. Propozycja 1.
B. Propozycja 4.
C. Propozycja 2.
D. Propozycja 3.
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?

A. umowa zlecenia
B. allotment
C. umowa agencyjna
D. czarter
HGT.06 Pytanie 93
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelu pięciogwiazdkowego odpowiedzialny jest za zorganizowanie na życzenie gościa kilkugodzinnej wycieczki po mieście?

A. Dyrektora hotelu
B. Recepcjonisty concierge
C. Pracownika hotelowego
D. Menadżera recepcji
Realizacja usług w recepcji

Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?

A. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
B. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
C. Room service, klub hotelowy.
D. Siłownia, dyskoteka.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o świadczeniu usług turystycznych, schroniska to miejsca usytuowane

A. w pobliżu szlaków turystycznych i przystosowane do samoobsługi gości
B. w miejscach niezabudowanych i przeznaczone wyłącznie dla grup turystycznych
C. w pobliżu szlaków turystycznych i oferujące podstawowy zakres usług
D. w miejscach niezabudowanych i dedykowane wyłącznie turystom indywidualnym
HGT.06 Pytanie 97
Realizacja usług w recepcji

Aguatele to określenie na

A. wagony sypialne oraz kuszetki
B. helikoptery do turystyki i samoloty dla pasażerów
C. specjalne wagony przeznaczone do transportu gości hotelowych
D. statki wycieczkowe, liniowe oraz promy dla podróżnych
Realizacja usług w recepcji

Aby usprawnić ofertę hotelu o usługi "rent a car", konieczna jest promocja przez

A. poprawę oświetlenia drogi dojazdowej do obiektu
B. aktualizację broszur informacyjnych hotelu
C. nawiązanie współpracy z biurem podróży
D. zwiększenie opłat za nocleg w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?

A. Pensjonat.
B. Dom wycieczkowy.
C. Ośrodek wczasowy.
D. Motel.
HGT.06 Pytanie 102
Realizacja usług w recepcji

Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?

A. Muzeum etnograficzne
B. Izba regionalna
C. Muzeum flory i fauny
D. Zabytkowa cerkiew
Realizacja usług w recepcji

Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?

A. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
B. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
C. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
D. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
HGT.06 Pytanie 105
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje

A. użytkowej
B. kulturalnej
C. hotelowej
D. turystycznej
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?

A. Współpraca z biurami podróży
B. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
C. Organizacja szkoleń dla personelu
D. Zmiana układu jednostek noclegowych
HGT.06 Pytanie 108
Realizacja usług w recepcji

Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to

A. udzieleniem informacji turystycznej.
B. element procedury wymeldowania.
C. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
D. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy znajdujący się poza granicami Zakopanego, przy szlaku turystycznym prowadzącym do Doliny Pięciu Stawów, oferujący podstawowe usługi związane z pobytem gości to:

A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. pensjonat
D. schronisko
Realizacja usług w recepcji

Największą instytucją zrzeszającą podmioty oferujące usługi agroturystyczne w Polsce jest

A. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
B. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej
C. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
D. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna
HGT.06 Pytanie 112
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?

A. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
B. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
C. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
D. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
Realizacja usług w recepcji

Który z pakietów usług oferowanych przez hotel jest dedykowany gościom, którzy pragną aktywnie spędzać czas w trakcie swojego pobytu?

A. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
B. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
C. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
D. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
HGT.06 Pytanie 114
Realizacja usług w recepcji

Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?

A. hydrospeed
B. canyoning
C. rafting
D. kitesurfing
HGT.06 Pytanie 115
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w obiekcie turystycznym goście poprosili recepcjonistę o przygotowanie propozycji spędzenia wolnego czasu. Pracownik recepcji stworzył listę głównych atrakcji oraz przekazał informacje o ich lokalizacji i godzinach otwarcia. Recepcjonista dostarczył turystom wiadomości

A. miejskiej
B. kulturalnej
C. turystycznej
D. hotelowej
HGT.06 Pytanie 116
Realizacja usług w recepcji

Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając

A. mapy obszaru.
B. planu miasta.
C. książki telefonicznej.
D. rozpiski komunikacyjnej.
Realizacja usług w recepcji

Na terenie Pojezierza Mazurskiego znajdują się strzeżone miejsca noclegowe, które umożliwiają rozbicie namiotów, parkowanie samochodów oraz przygotowanie posiłków. Jak określa się takie obiekty hotelarskie?

A. Pola biwakowe
B. Kempingi
C. Pensjonaty
D. Pola namiotowe
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinny być priorytetem w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu usytuowanego w obszarze turystycznym?

A. Współpraca z biurami podróży
B. Public relations
C. Reklama osobista
D. Marketing bezpośredni
Realizacja usług w recepcji

Jaki rodzaj usług dodatkowych oferuje pensjonat w Karpaczu?

Oferta pensjonatu w Karpaczu
Zima w Karkonoszach to raj dla zwolenników aktywnego wypoczynku. Z myślą o amatorach białego szaleństwa pensjonat w Karpaczu przygotował wyjątkową ofertę, obejmującą 7 noclegów ze śniadaniami i kolacjami w formie bufetu. W ramach pakietu goście będą mogli skorzystać z zajęć aerobowych oraz ćwiczeń relaksacyjnych i odprężających dla wzmocnienia ducha.
Wiadomości turystyczne XII 2011 r.

A. Spa.
B. Aktywny wypoczynek na śniegu.
C. Wellness i fitness.
D. Bufet szwedzki.
HGT.06 Pytanie 120
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych instytucji w Polsce zrzesza turystów?

A. Polska Organizacja Turystyczna
B. Polska Izba Turystyki
C. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
D. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze