Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 121
Realizacja usług w recepcji

Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?

A. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
B. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
C. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
D. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
HGT.06 Pytanie 122
Realizacja usług w recepcji

Turystyka wewnętrzna odnosi się do:

A. wyjazdów obywateli danego państwa za jego granice
B. podróży mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
C. podróży mieszkańców po swoim kraju
D. przyjazdów do kraju osób, które na stałe zamieszkują za granicą
HGT.06 Pytanie 123
Realizacja usług w recepcji

Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?

A. w pobliżu lotnisk
B. w centralnych częściach dużych miejscowości
C. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
D. w okolicach szlaków turystycznych
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?

A. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
B. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
C. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
D. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
Realizacja usług w recepcji

Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?

A. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
B. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
C. Sauna, kasyno, gra miejska
D. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
HGT.06 Pytanie 126
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?

A. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
B. Udzielanie informacji turystycznej
C. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
D. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Schronisko to obiekt zapewniający noclegi

A. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
B. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
D. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
HGT.06 Pytanie 128
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy

A. omówił obsługę sejfu w pokoju
B. poinformował o dostępnych usługach hotelu
C. wskazał kierunek do centrum miasta
D. zaprezentował usługę parkingową
HGT.06 Pytanie 129
Realizacja usług w recepcji

Czym jest Miejsce Obsługi Podróżnych?

A. placówką noclegową usytuowaną przy autostradzie, przeznaczoną do relaksu podróżników
B. ciągiem drogowym, wzdłuż którego znajdują się stacje paliw, parkingi oraz lokale gastronomiczne
C. wyznaczonym obszarem w pasie drogowym, który zawiera miejsca parkingowe i urządzenia zaspokajające potrzeby podróżujących
D. terenem przeznaczonym do parkowania i odpoczynku w trakcie podróży
HGT.06 Pytanie 131
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest

A. kierownik służby pięter
B. bagażowy
C. concierge
D. recepcjonista - kasjer
Realizacja usług w recepcji

Jakie zagadnienia dotyczą tabela Frankfurcka?

A. rodzaj oraz liczbę posiłków oferowanych klientom na wczasach organizowanych przez biura podróży
B. prawa oraz obowiązki pracowników w sektorze turystycznym
C. zasady współpracy pomiędzy hotelami a biurami podróży, mające na celu promowanie harmonijnej kooperacji oraz zapobieganie ewentualnym nieporozumieniom i konfliktom
D. wysokość odszkodowania dla klientów w sytuacji niewłaściwego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży
HGT.06 Pytanie 133
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do

A. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
B. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
C. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
D. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
HGT.06 Pytanie 135
Realizacja usług w recepcji

Aktywny wypoczynek, który wymaga przygotowania fizycznego, wyposażenia oraz umiejętności, to turystyka

A. kwalifikowana
B. pielgrzymkowa
C. krajoznawcza
D. biznesowa
Realizacja usług w recepcji

Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa

A. pory roku oraz warunki pogodowe
B. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
C. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
D. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
Realizacja usług w recepcji

Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?

A. Wieczorne imprezy integracyjne
B. Usługi rekreacyjno-sportowe
C. Pakiety pielęgnacyjne
D. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
HGT.06 Pytanie 139
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję edukacyjną oraz wychowawczą w głównej mierze pełni turystyka?

A. alternatywna
B. krajoznawcza
C. kwalifikowana
D. socjalna
HGT.06 Pytanie 140
Realizacja usług w recepcji

Turystyka w głównej mierze pełni rolę edukacyjną i wychowawczą

A. krajoznawcza
B. kwalifikowana
C. socjalna
D. alternatywna
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych usług oferowanych przez hotel są wyłącznie usługami fakultatywnymi?

A. Room serwis oraz organizację konferencji
B. Informację turystyczną i wypożyczalnię nart
C. Basen oraz opiekę instruktora fitness
D. Usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie
HGT.06 Pytanie 143
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
B. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
C. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
D. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego