Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1163
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje, oprócz imienia i nazwiska gościa, powinny znaleźć się w karcie pobytu?

A. Kategorię hotelu, rodzaj pokoju, cenę za dobę
B. Datę przyjazdu, numer pokoju, ilość posiłków
C. Cenę za dobę, datę wyjazdu, rodzaj pokoju
D. Numer pokoju, cenę za dobę, termin pobytu
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
B. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
C. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
D. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi

A. rachunek wstępny
B. paragon fiskalny
C. dowód wpłaty
D. potwierdzenie wpłaty KP
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji wystąpienia pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien przede wszystkim

A. opuścić strefę zagrożenia
B. powiadomić pozostałych pracowników i gości
C. przystąpić do działania w celu ugaszenia ognia
D. zawiadomić straż pożarną oraz menedżera hotelu
HGT.06 Pytanie 1170
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?

A. Standardowe
B. Konferencyjne
C. W weekend
D. Poza sezonem
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert hotelu jest najbardziej odpowiednia dla passantów?

OfertaOferta
  • śniadanie wliczone w cenę noclegu
  • bezpłatny Internet w pokoju
  • 20% zniżki na zabiegi SPA
  • kwiaty w dniu przyjazdu
  • nocleg z wyżywieniem HB
  • wypożyczalnia sprzętu sportowego
  • jeden zabieg SPA gratis
  • opieka wieczorem dla dzieci
A.B.
OfertaOferta
  • nocleg z wyżywieniem AI
  • bezpłatny parking
  • zabiegi SPA gratis
  • nieograniczony dostęp do sali fitness i kompleksu saun
  • obiad dla całej rodziny z rabatem
  • całodzienne korzystanie z hotelowego aqua parku
  • 10% zniżki na zabiegi SPA
  • dostęp do sali fitness i kompleksu saun
C.D.

A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Realizacja usług w recepcji

Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?

A. Komplementarnej
B. Towarzyszącej
C. Osobistej
D. Fakultatywnej
Realizacja usług w recepcji

Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?

A. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
B. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
C. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
D. Zerknąć do środka torby
HGT.06 Pytanie 1178
Realizacja usług w recepcji

Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?

A. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
B. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
C. powiadomić właściwą ambasadę
D. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę trzeba wpisać na fakturze w polu wartość netto, jeżeli całkowity koszt wynajmu sali konferencyjnej wynosi 800,00 zł, a obowiązująca stawka VAT to 23%?

A. 616,00 zł
B. 984,00 zł
C. 650,41 zł
D. 949,59 zł
Realizacja usług w recepcji

Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?

A. 18 maja
B. 19 maja
C. 17 maja
D. 16 maja
HGT.06 Pytanie 1184
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?

A. 680,00 zł
B. 340,00 zł
C. 180,00 zł
D. 500,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zasadami dotyczących klasyfikacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki noclegowej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzą między innymi:

A. schowek na bagaż, stolik nocny, lustro
B. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak na odzież wierzchnią
C. sofa, wnęka na ubrania (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na odpady niepalny
D. sejf, schowek na bagaż, biurko
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in dla gościa VIP w hotelu, konieczne jest jego powitanie oraz

A. zażądać dokumentu tożsamości, przekazać kartę pobytu
B. zrealizowanie rejestracji przy recepcji, życzyć przyjemnego pobytu
C. poprosić o uzupełnienie karty rejestracyjnej, przekazać klucz
D. wręczyć klucz i kartę pobytu, zaprowadzić do pokoju
HGT.06 Pytanie 1189
Realizacja usług w recepcji

Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to

A. PFC i C
B. PTTK
C. PTSM
D. PSH i T
Realizacja usług w recepcji

Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:

A. opuścić niebezpieczny obszar
B. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
C. powiadomić innych pracowników oraz gości
D. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?

A. Przeprowadzenie remontu hotelu
B. Rozdawanie ulotek klientom
C. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
D. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?

A. dowód wpłaty KP
B. potwierdzenie wpłaty
C. rachunek wstępny
D. paragon fiskalny
HGT.06 Pytanie 1197
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.

Cennik usług noclegowych (cena za pokój)
Rodzaj pokojuKlient indywidualnyGrupa zorganizowana
I-VI, IX-XIIVII-VIIII-VI, IX-XIIVII-VIII
Single110 zł140 zł100 zł130 zł
Double150 zł180 zł120 zł160 zł
Tripple190 zł210 zł170 zł200 zł

A. 1 950 zł
B. 1 650 zł
C. 2 100 zł
D. 1 500 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?

A. Usługa prania odzieży
B. Przechowalnia bagażu
C. Usługa transportu bagażu
D. Serwowanie śniadań do pokoi