Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 161
Realizacja usług w recepcji
A. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
B. Pola biwakowe i kempingi
C. Kempingi i domy wycieczkowe
D. Pola biwakowe i pola namiotowe
HGT.06 Pytanie 1 162
Realizacja usług w recepcji
Jakie informacje powinny być zawarte na karcie rejestracyjnej?
A. Numer rachunku hotelowego
B. Podpis menedżera hotelu
C. Termin wstępnej rezerwacji
D. Podpis klienta hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 163
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy gość wyraża niezadowolenie z przydzielonego mu pokoju?
A. Nie reagować na uwagi gościa
B. Narzucić mu swoje rozwiązanie sytuacji
C. Udowodnić, że gość się myli
D. Próbować rozwiązać problem na korzyść gościa
HGT.06 Pytanie 1 164
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?
A. Kredytową
B. Gwarantowaną
C. Wstępną
D. Potwierdzoną
HGT.06 Pytanie 1 165
Realizacja usług w recepcji
Osobą uznawaną za gościa hotelowego w aspekcie prawnym jest ta, która podpisała umowę
A. deliktową
B. agencyjną
C. leasingową
D. hotelową
HGT.06 Pytanie 1 166
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?
A. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
B. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
C. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
D. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
HGT.06 Pytanie 1 167
Realizacja usług w recepcji
Jaką potrawę warto zaproponować seniorom przebywającym w hotelu?
A. Kaczkę z nadzieniem jabłkowym
B. Wieprzową golonkę
C. Rybę w sosie cytrynowym
D. Grzyby ze śmietaną
HGT.06 Pytanie 1 168
Realizacja usług w recepcji
Jaką dodatkową usługę powinien zasugerować recepcjonista gościowi chcącemu zrelaksować się po męczącej podróży, z dala od hałasu?
A. Animacje przy basenie
B. Wieczór z karaoke
C. Orientacja w terenie
D. Masaż relaksacyjny
HGT.06 Pytanie 1 169
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?
A. PIH
B. POT
C. UN WTO
D. AIH
HGT.06 Pytanie 1 170
Realizacja usług w recepcji
Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Księga meldunkowa
B. Statut hotelu
C. Regulamin hotelowy
D. Instrukcja bhp
HGT.06 Pytanie 1 171
Realizacja usług w recepcji
Do czego używany jest terminal POS?
A. do generowania paragonu fiskalnego za usługi hotelowe
B. do kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi
C. do automatycznego rozpoznawania kart kredytowych oraz ich autoryzacji
D. do bezprzewodowej wymiany danych między recepcją a obsługą pięter
HGT.06 Pytanie 1 172
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?
A. Oferować bezpłatny room service
B. Zasugerować pokój w pobliżu windy
C. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
D. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
HGT.06 Pytanie 1 173
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?
A. Bezpłatny room serwis
B. Centrum SPA&Wellnes
C. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
D. Bezpłatny dostęp do Internetu
HGT.06 Pytanie 1 174
Realizacja usług w recepcji
Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie
A. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
B. dokumentu tożsamości
C. dowodu rejestracyjnego pojazdu
D. świadectwa urodzenia
HGT.06 Pytanie 1 175
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Bagażownia
B. Depozyt
C. Fryzjer
D. Budzenie
HGT.06 Pytanie 1 176
Realizacja usług w recepcji
Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:
A. regulaminu porządkowego hotelu
B. Kodeksu cywilnego
C. Kodeksu karnego
D. regulaminu wewnętrznego hotelu
HGT.06 Pytanie 1 177
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?
A. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
B. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
C. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
D. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 178
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do
A. marketingu zewnętrznego
B. public relations
C. marketingu partyzanckiego
D. promocji sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 179
Realizacja usług w recepcji
Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:
A. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
B. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
C. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
D. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
HGT.06 Pytanie 1 180
Realizacja usług w recepcji
Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności
A. wczucia się w sytuację gościa
B. odmawiania realizacji prośb gościa
C. uzgadniania warunków umowy
D. zrozumienia problemów gościa
HGT.06 Pytanie 1 181
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?
A. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
B. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
C. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
D. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
HGT.06 Pytanie 1 182
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
A. Recepcjonista
B. Guest relations
C. Kierownik zmiany
D. Concierge
HGT.06 Pytanie 1 183
Realizacja usług w recepcji
Czym jest garni?
A. typ dania mięsnego
B. jadalne elementy ozdobne potrawy
C. typ posiłku odchudzającego
D. typ alkoholu
HGT.06 Pytanie 1 184
Realizacja usług w recepcji
Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi
A. towarzyszącej
B. uzupełniającej
C. podstawowej
D. komplementarnej
HGT.06 Pytanie 1 185
Realizacja usług w recepcji
Która karta jest podstawą do wydania klucza do pokoju hotelowego dla gościa?
A. Stałego klienta
B. Pobytu
C. Rejestracyjna
D. Kredytowa
HGT.06 Pytanie 1 186
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy zlokalizowany przy trasie Łódź - Stryków oferujący usługi dla kierowców to
A. motel
B. schronisko młodzieżowe
C. pensjonat
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 1 187
Realizacja usług w recepcji
Kwit depozytowy stanowi potwierdzenie
A. przyjęcia do przechowania bagażu klienta
B. przyjęcia do przechowania wartościowego przedmiotu klienta
C. gwarancji pokrycia kosztów przez klienta hotelowego za ewentualne szkody
D. zabezpieczenia rzeczy pozostawionej przez klienta w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 188
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?
A. zdezynfekować ranę spirytusem.
B. schładzać oparzenie wodą.
C. wezwać karetkę pogotowia.
D. nałożyć jałowy opatrunek.
HGT.06 Pytanie 1 189
Realizacja usług w recepcji
Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką
A. polonijną
B. pielgrzymkową
C. alternatywną
D. etniczną
HGT.06 Pytanie 1 190
Realizacja usług w recepcji
Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?
A. 3 dni
B. 1 dzień
C. 10 dni
D. 5 dni
HGT.06 Pytanie 1 191
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest
A. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
B. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
C. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
D. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
HGT.06 Pytanie 1 192
Realizacja usług w recepcji
Całodobowa obsługa bagażu jest standardem w hotelach o kategorii
A. l*-5*
B. 4*-5*
C. 3*-5*
D. 2*-5*
HGT.06 Pytanie 1 193
Realizacja usług w recepcji
Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy
A. złożone zostaje zamówienie na usługi.
B. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
C. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
D. gość pojawia się przy recepcji.
HGT.06 Pytanie 1 194
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy zgłosił w recepcji, że stracił klucz elektroniczny. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?
A. Wydać nową kartę elektroniczną
B. Natychmiast wezwać funkcjonariuszy policji
C. Zaproponować gościowi inny pokój
D. Wydać gościowi klucz tradycyjny
HGT.06 Pytanie 1 195
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?
A. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
B. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
C. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
D. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 1 196
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?
A. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
B. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
C. Wino i kosz owoców w pokojach
D. Animację zajęć dla dzieci
HGT.06 Pytanie 1 197
Realizacja usług w recepcji
Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?
A. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
B. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
C. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
D. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
HGT.06 Pytanie 1 198
Realizacja usług w recepcji
Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:
A. głównej
B. towarzyszącej
C. opcjonalnej
D. uzupełniającej
HGT.06 Pytanie 1 199
Realizacja usług w recepcji
Jakie dokumenty są niezbędne do wydania przedmiotu, który został złożony w hotelowym depozycie?
A. Dokument tożsamości oraz kwit depozytowy
B. Karta rezerwacyjna i kwit depozytowy
C. Kwit depozytowy oraz karta rejestracyjna
D. Dowód osobisty i karta pobytu
HGT.06 Pytanie 1 200
Realizacja usług w recepcji
W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?
A. 180 obiadów
B. 480 obiadów
C. 240 obiadów
D. 360 obiadów