Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 161
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.

Ilustracja do pytania 1
A. 1 500 zł
B. 2 100 zł
C. 1 950 zł
D. 1 650 zł
HGT.06 Pytanie 1 162
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?

Ilustracja do pytania 2
A. 2 200 zł
B. 1 980 zł
C. 1 480 zł
D. 2 420 zł
HGT.06 Pytanie 1 163
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych pracowników hotelu ma w zakresie swoich obowiązków m.in.: prowadzenie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz pobieranie należności za pobyt?

A. Recepcjonista.
B. Dyrektor hotelu.
C. Pracownik rezerwacji.
D. Kierownik marketingu.
HGT.06 Pytanie 1 164
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelu zazwyczaj korzysta z przedstawionego na rysunku wózka?

Ilustracja do pytania 4
A. Parkingowy.
B. Odźwierny.
C. Bagażowy.
D. Dźwigowy.
HGT.06 Pytanie 1 165
Realizacja usług w recepcji

Przyjaciółki postanowiły uczcić swoje czterdzieste urodziny, korzystając z oferty Spa & Wellness w nadmorskim hotelu. Która propozycja spędzenia czasu wolnego najlepiej spełni ich oczekiwania?

A. Rozgrywki w piłkę siatkową, tenis, wieczorna dyskoteka.
B. Rejs statkiem połączony z degustacją regionalnych potraw i oprawą muzyczną.
C. Nocne zwiedzanie zabytków z przewodnikiem, ognisko integracyjne.
D. Zabiegi kosmetyczne na twarz i ciało, fitness oraz seanse relaksacyjne.
HGT.06 Pytanie 1 166
Realizacja usług w recepcji

Grupa studentów zamierza aktywnie spędzić czas w Beskidach. Który z zaproponowanych przez hotel pakietów najlepiej spełni ich oczekiwania?

A. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy.
B. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard.
C. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen.
D. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny.
HGT.06 Pytanie 1 167
Realizacja usług w recepcji

Które z urządzeń umożliwia recepcjoniście wysłanie do gościa hotelowego potwierdzenia rezerwacji?

Ilustracja do pytania 7
A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 168
Realizacja usług w recepcji

Właściciel pensjonatu w ramach pakietów pobytowych oferuje swoim gościom dodatkowo butelkę win: własnej produkcji. Który z instrumentów promocji stosuje gospodarz?

A. Reklamę.
B. Public relations.
C. Promocję sprzedaży.
D. Sponsoring.
HGT.06 Pytanie 1 169
Realizacja usług w recepcji

Pracownicy recepcji osobiście prezentując i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu stosują

A. public relations.
B. sprzedaż osobistą.
C. reklamę zewnętrzną.
D. promocję szeptaną.
HGT.06 Pytanie 1 170
Realizacja usług w recepcji

Znany dziennikarz napisał do miesięcznika podróżniczego reportaż z podróży dookoła świata, w którym znalazły się zdjęcia hoteli sponsorujących wyprawę. Które narzędzie zastosowano do promowania tych hoteli?

A. Marketing bezpośredni.
B. Public relations.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Promocję sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 171
Realizacja usług w recepcji

Turysta podróżujący po Polsce rowerem zatrzymał się na nocleg w miejskim hotelu. Które propozycje usług dodatkowych hotelu będą dla niego najbardziej przydatne?

A. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
B. Room service, klub hotelowy.
C. Siłownia, dyskoteka.
D. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
HGT.06 Pytanie 1 172
Realizacja usług w recepcji

W celu usprawnienia obsługi grupy turystycznej w dniu przyjazdu recepcjonista powinien wcześniej poprosić organizatora wycieczki o

A. podanie liczby kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży.
B. podanie liczby dzieci oraz jaki będzie pierwszy posiłek.
C. listę adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników.
D. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przybycia.
HGT.06 Pytanie 1 173
Realizacja usług w recepcji

Które systemy rezerwacyjne umożliwiają rezerwację: biletu lotniczego, miejsca noclegowego lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych turyście, który aktualnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Fidelio, Chart, ProHott.
B. Travelocity, Travels-web, Expedia.
C. Sabre, Galileo, Amadeus.
D. Polish Travel, Travelplanet, eTravel.
HGT.06 Pytanie 1 174
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie kompleksowej obsługi gościa recepcjonista powinien poinformować go o warunkach dokonania przedpłaty?

A. Pobytu.
B. Rejestracji.
C. Rozliczenia.
D. Rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 175
Realizacja usług w recepcji

Który dokument hotelowy zawiera informacje dla personelu, dotyczące zamówionych przez gościa usług dodatkowych?

A. Grafik obłożenia hotelu.
B. Oferta usług dodatkowych.
C. Formularz rezerwacji.
D. Potwierdzenie rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 176
Realizacja usług w recepcji

Która z zamieszczonych kart może zostać zaproponowana wyłącznie gościom, jeżeli regularnie i często odwiedzają hotel?

Ilustracja do pytania 16
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
HGT.06 Pytanie 1 177
Realizacja usług w recepcji

Drużyna koszykówki zorganizowała zgrupowanie w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Dla których działów przede wszystkim, recepcjonista powinien przygotować informacje o przyjeździe sportowców?

A. Działu technicznego, działu rekreacji, marketingu.
B. Gastronomii, działu technicznego, księgowości.
C. Gastronomii, działu rekreacji, hotelowego SPA.
D. Obsługi konferencji, gastronomii, hotelowego SPA.
HGT.06 Pytanie 1 178
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z dziećmi wypoczywająca w pensjonacie postanowiła wybrać się o świcie na wycieczkę informują* że zabierze śniadanie ze sobą. Która propozycja recepcji będzie najodpowiedniejsza dla gości?

A. Zaproszenie do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji.
B. Przygotowanie dla gości tuż przed wyjściem paczek śniadaniowych.
C. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjściem.
D. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dzień przed wycieczką.
HGT.06 Pytanie 1 179
Realizacja usług w recepcji

Który dokument powinien wystawić recepcjonista, w celu potwierdzenia przyjęcia na przechowani wartościowych rzeczy gościa hotelowego?

A. Protokół rzeczy znalezionych.
B. Protokół rzeczy pozostawionych.
C. Kontrolkę sejfu depozytowego.
D. Regulamin usługi depozytowej.
HGT.06 Pytanie 1 180
Realizacja usług w recepcji

W poniedziałek 1 lipca, gość hotelowy wynajął pokój 2-osobowy informując, że wyjedzie w najbliżsi piątek rano. Na którym z przedstawionych fragmentów grafików zaznaczono opisaną rezerwację?

Ilustracja do pytania 20
A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 181
Realizacja usług w recepcji

1 maja 2017 r. o godz. 1012 do recepcji hotelu zadzwonił pan Piotr Kowalski i poprosił o przekazanie wiadomości pani Annie Nowak z pokoju nr 100 o treści: "Odwołuję jutrzejsze spotkanie". Który druk message sporządzono prawidłowo dla opisanej sytuacji?

Ilustracja do pytania 21
A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 182
Realizacja usług w recepcji

Które czynności recepcjonisty najlepiej spełnią oczekiwania gościa, jeżeli pojawił się w hotelu przed rozpoczęciem doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu.
B. Poproszenie o dokument tożsamości, pobranie należności za pobyt, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój.
C. Zapytanie o nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie rozpoczęcia doby hotelowej.
D. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, zaproponowanie posiłku w restauracji, poinformowanie kierownictwa hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 183
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zachować się recepcjonista, jeżeli gość słabo zna ofertę hotelu i jest niezdecydowany co do sposobu spędzenia czasu w trakcie pobytu?

A. Być uprzejmym, ale stanowczym, opowiadać tylko na temat działalności hotelu, zadawać pytania tylko w razie potrzeby, stworzyć przyjazną atmosferę.
B. Uśmiechać się, nie dać się wyprowadzić z równowagi, wykazać zainteresowanie potrzebami gościa, używać pytań zamkniętych.
C. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zaproponować obejrzenie strony internetowej hotelu, ograniczyć zadawanie pytań.
D. Zadawać wiele otwartych pytań w celu poznania potrzeb gościa, uważnie słuchać opinii gościa, informować o ofercie hotelu i zachęcać do skorzystania z niej.
HGT.06 Pytanie 1 184
Realizacja usług w recepcji

Kuracjuszowi z sopockiego sanatorium, który nie zdążył na ostatni pociąg powrotny, bardzo zależy na szybkim i niedrogim powrocie do domu w Warszawie. Które działanie recepcjonisty najlepiej spełni oczekiwania gościa?

A. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa.
B. Podanie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej.
C. Pomoc w wyszukaniu połączeń różnych przewoźników.
D. Propozycja zamówienia taksówki dla gościa.
HGT.06 Pytanie 1 185
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas przyjęcia gościa do hotelu zapisuje jego imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, termin pobytu oraz obywatelstwo w

A. formularzu rezerwacji.
B. karcie rejestracyjnej.
C. karcie pobytu.
D. rachunku hotelowym.
HGT.06 Pytanie 1 186
Realizacja usług w recepcji

Której z podanych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien proponować gościowi, jeżeli chce on poznać historię odwiedzanego regionu?

A. Izby regionalnej.
B. Muzeum etnograficznego.
C. Muzeum flory i fauny.
D. Zabytkowej cerkwi.
HGT.06 Pytanie 1 187
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych grup usług dodatkowych oferowana jest zarówno gościom hotelu jak i passantom?

A. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni.
B. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA.
C. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji.
D. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna.
HGT.06 Pytanie 1 188
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług przeznaczone są wyłącznie dla gości specjalnych?

A. Wstawka do apartamentu, budzenie.
B. Tłumacz języka migowego, room-service.
C. Budzenie, przechowalnia bagażu.
D. Concierge 24h, tłumacz języka migowego.
HGT.06 Pytanie 1 189
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo postanowiło spędzić urlop w popularnym uzdrowisku, korzystając z gotowych pakietów dla niej: "W objęciach natury" oraz dla niego: "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które komórki organizacyjne hotelu, odpowiedzialne za przygotowanie pakietów powinny zostać powiadomione o przyjeździe gości?

A. Dział rekreacji, centrum biznesu.
B. Dział techniczny, odnowa biologiczna.
C. Dział marketingu, gastronomia.
D. Odnowa biologiczna, dział rekreacji.
HGT.06 Pytanie 1 190
Realizacja usług w recepcji

Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?

Ilustracja do pytania 30
A. Organizatorów konferencji.
B. Miłośników sportów zimowych.
C. Organizatorów zimowisk.
D. Grup turystycznych.
HGT.06 Pytanie 1 191
Realizacja usług w recepcji

Za pomocą którego dokumentu księgowego biuro podróży może przekazać należności na rachunek hotelu za skorzystanie z jego usług?

A. Polecenia przelewu.
B. Dowodu wypłaty.
C. Duplikatu faktury.
D. Rachunku wstępnego.
HGT.06 Pytanie 1 192
Realizacja usług w recepcji

Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?

Ilustracja do pytania 32
A. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
B. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
C. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
D. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
HGT.06 Pytanie 1 193
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj płatności za usługi hotelu poprzedza preautoryzacja?

A. Czekiem gotówkowym.
B. Gotówką.
C. Kartą płatniczą.
D. Przelewem.
HGT.06 Pytanie 1 194
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi wartość brutto usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeżeli wartość netto tej usługi wynosi 20,00 zł, a stawka podatku VAT wynosi 23%?

A. 15,40 zł
B. 22,30 zł
C. 24,60 zł
D. 23,74 zł
HGT.06 Pytanie 1 195
Realizacja usług w recepcji

W ofercie wakacyjnej pensjonatu zaproponowano gościom rabat na usługę noclegową, uzależniony od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką należność zapłaci małżeństwo za noclegi w terminie od 1 do 14 lipca, jeżeli cena wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł/dobę?

A. 2 262,00 zł
B. 2 600,00 zł
C. 2 938,00 zł
D. 2 574,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 196
Realizacja usług w recepcji

Który dokument powinien wystawić recepcjonista w związku z popełnioną pomyłką w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wystawionej dla gościa?

A. Kopię faktury.
B. Duplikat faktury.
C. Fakturę korygującą.
D. Notę korygującą.
HGT.06 Pytanie 1 197
Realizacja usług w recepcji

Kiedy pracownik recepcji hotelowej powinien wydrukować raport dobowy?

A. Po zakończeniu pracy w ciągu danej zmiany, przed rozpoczęciem pracy na kolejnej zmianie.
B. Po zakończeniu danej doby pobytu gościa w hotelu, przed rozpoczęciem kolejnej doby pobytu.
C. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, przed rozpoczęciem sprzedaży w dniu następnym.
D. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, przed rozpoczęciem sprzedaży w miesiącu następnym.
HGT.06 Pytanie 1 198
Realizacja usług w recepcji

Którą z wymienionych grup usług recepcjonista może połączyć na fakturze w jedną pozycję?

A. Usługę noclegową, usługę parkingową.
B. Kolację, występ artystyczny.
C. Obiad, butelkę wina wytrawnego.
D. Usługę przewodnicką, usługę SPA.
HGT.06 Pytanie 1 199
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?

Ilustracja do pytania 39
A. 40,00 zł
B. 7,48 zł
C. 60,81 zł
D. 53,33 zł
HGT.06 Pytanie 1 200
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?

Ilustracja do pytania 40
A. 368,00 zł
B. 299,00 zł
C. 1 600,00 zł
D. 1 728,00 zł