Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Weksel własny
B. Dowód wpłaty
C. Voucher hotelowy
D. Polecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który potwierdza rezerwację nabytych usług i jest przekazywany przez klienta biura podróży do hotelarza, to
A. faktura
B. zlecenie
C. czek
D. voucher
Realizacja usług w recepcji
Jakie informacje, oprócz imienia i nazwiska gościa, powinny znaleźć się w karcie pobytu?
A. Kategorię hotelu, rodzaj pokoju, cenę za dobę
B. Datę przyjazdu, numer pokoju, ilość posiłków
C. Cenę za dobę, datę wyjazdu, rodzaj pokoju
D. Numer pokoju, cenę za dobę, termin pobytu
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?
A. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
B. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
C. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
D. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi
A. rachunek wstępny
B. paragon fiskalny
C. dowód wpłaty
D. potwierdzenie wpłaty KP
Realizacja usług w recepcji
Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?
A. Odnowy biologicznej
B. Gastronomii
C. Służby pięter
D. Techniczny
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wydaje klucze do pokoju dla gościa na podstawie
A. karty zameldowania
B. karty pobytu
C. dowodu tożsamości
D. paszportu
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót B&B w kontekście hotelarstwa?
A. nocleg, śniadanie, obiad
B. pokój dla dwóch osób
C. nocleg i śniadanie
D. pełne wyżywienie
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji wystąpienia pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien przede wszystkim
A. opuścić strefę zagrożenia
B. powiadomić pozostałych pracowników i gości
C. przystąpić do działania w celu ugaszenia ognia
D. zawiadomić straż pożarną oraz menedżera hotelu
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?
A. Standardowe
B. Konferencyjne
C. W weekend
D. Poza sezonem
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych ofert hotelu jest najbardziej odpowiednia dla passantów?
| Oferta | Oferta |
|
|
| A. | B. |
| Oferta | Oferta |
|
|
| C. | D. |
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Realizacja usług w recepcji
Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?
A. Komplementarnej
B. Towarzyszącej
C. Osobistej
D. Fakultatywnej
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien być wydany gościowi korzystającemu z bagażowni?
A. Zasady hotelu
B. Kwit bagażowy
C. Rejestr gości
D. Dokument pobytowy
Realizacja usług w recepcji
Jaką sekcję organizacyjną musi powiadomić pracownik obsługujący rezerwację gościa z cukrzycą?
A. Służbę parterową
B. Gastronomię
C. Housekeeping
D. Recepcję
Realizacja usług w recepcji
Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?
A. Zarządzania
B. Promocji
C. Finansów
D. Serwisów
Realizacja usług w recepcji
Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?
A. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
B. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
C. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
D. Zerknąć do środka torby
Realizacja usług w recepcji
Usługa depozytu hotelowego to
A. zagadnienie fundamentalne
B. element dodatkowy
C. usługa towarzysząca
D. usługa opcjonalna
Realizacja usług w recepcji
Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?
A. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
B. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
C. powiadomić właściwą ambasadę
D. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę trzeba wpisać na fakturze w polu wartość netto, jeżeli całkowity koszt wynajmu sali konferencyjnej wynosi 800,00 zł, a obowiązująca stawka VAT to 23%?
A. 616,00 zł
B. 984,00 zł
C. 650,41 zł
D. 949,59 zł
Realizacja usług w recepcji
W hotelach czterogwiazdkowych dźwigi osobowe powinny być montowane, gdy obiekt ma więcej kondygnacji niż
A. pięć
B. cztery
C. dwie
D. trzy
Realizacja usług w recepcji
Jakie środki należy zastosować w hotelu, aby przekazać gościom informacje o dodatkowych wycieczkach?
A. promocję bezpośrednią
B. lokalną telewizję
C. agencję turystyczną
D. lokalne czasopisma
Realizacja usług w recepcji
Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?
A. 18 maja
B. 19 maja
C. 17 maja
D. 16 maja
Realizacja usług w recepcji
Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić
A. od 110 do 120 cm
B. od 90 do 110 cm
C. od 130 do 140 cm
D. od 80 do 90 cm
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 680,00 zł
B. 340,00 zł
C. 180,00 zł
D. 500,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakiej informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w formularzu rezerwacyjnym?
A. Data przyjazdu.
B. Metoda płatności.
C. Liczba osób.
D. Numer pokoju.
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami dotyczących klasyfikacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki noclegowej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzą między innymi:
A. schowek na bagaż, stolik nocny, lustro
B. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak na odzież wierzchnią
C. sofa, wnęka na ubrania (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na odpady niepalny
D. sejf, schowek na bagaż, biurko
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in dla gościa VIP w hotelu, konieczne jest jego powitanie oraz
A. zażądać dokumentu tożsamości, przekazać kartę pobytu
B. zrealizowanie rejestracji przy recepcji, życzyć przyjemnego pobytu
C. poprosić o uzupełnienie karty rejestracyjnej, przekazać klucz
D. wręczyć klucz i kartę pobytu, zaprowadzić do pokoju
Realizacja usług w recepcji
Operator recepcji zajmuje się wykonywaniem usługi
A. maid in room
B. room service
C. turn down service
D. wake up call
Realizacja usług w recepcji
Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to
A. PFC i C
B. PTTK
C. PTSM
D. PSH i T
Realizacja usług w recepcji
Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:
A. opuścić niebezpieczny obszar
B. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
C. powiadomić innych pracowników oraz gości
D. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?
A. Przeprowadzenie remontu hotelu
B. Rozdawanie ulotek klientom
C. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
D. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?
A. dowód wpłaty KP
B. potwierdzenie wpłaty
C. rachunek wstępny
D. paragon fiskalny
Realizacja usług w recepcji
W jakiej kategorii hoteli wymagana jest usługa bagażowa?
A. od 2* do 5*
B. od 1* do 5*
C. od 4* do 5*
D. od 3* do 5*
HGT.06 Pytanie 1194
Realizacja usług w recepcji
Hotel wdraża cennik FB (full board), co oznacza, że cena obejmuje
A. zakwaterowanie z dwoma posiłkami
B. zakwaterowanie z trzema posiłkami
C. zakwaterowanie z jednym posiłkiem
D. tylko zakwaterowanie
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. opłacenia pobytu w hotelu
B. przyjęcia gościa do hotelu
C. serwisu gościa w hotelu
D. wymeldowania gościa z hotelu
Realizacja usług w recepcji
Umiejętność swobodnego i poprawnego wyrażania myśli to
A. inteligencja
B. ekstrawertyzm
C. obycie
D. elokwencja
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.
| Cennik usług noclegowych (cena za pokój) | ||||
|---|---|---|---|---|
| Rodzaj pokoju | Klient indywidualny | Grupa zorganizowana | ||
| I-VI, IX-XII | VII-VIII | I-VI, IX-XII | VII-VIII | |
| Single | 110 zł | 140 zł | 100 zł | 130 zł |
| Double | 150 zł | 180 zł | 120 zł | 160 zł |
| Tripple | 190 zł | 210 zł | 170 zł | 200 zł |
A. 1 950 zł
B. 1 650 zł
C. 2 100 zł
D. 1 500 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?
A. Usługa prania odzieży
B. Przechowalnia bagażu
C. Usługa transportu bagażu
D. Serwowanie śniadań do pokoi
Realizacja usług w recepcji
Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?
A. na ladzie znajdującej się w recepcji
B. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
C. za plecami pracownika recepcji
D. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie nie jest niezbędne w recepcji hotelu o kategorii 2*, który dysponuje 30 pokojami?
A. Sejf depozytowy
B. Terminal POS
C. Komputer
D. Kasa fiskalna