Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 161
Realizacja usług w recepcji
A. potwierdzenie rezerwacji
B. karta rezerwacji
C. grafik rezerwacji
D. formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 162
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych przyjęto, że proces rejestracji grup nie powinien zajmować dłużej niż
A. 10 minut
B. 20 minut
C. 40 minut
D. 60 minut
HGT.06 Pytanie 1 163
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?
A. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
B. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
C. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
D. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
HGT.06 Pytanie 1 164
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?
A. karawaningi
B. kempingi
C. pola biwakowe
D. pola namiotowe
HGT.06 Pytanie 1 165
Realizacja usług w recepcji
Kiedy mówimy o podstawowych usługach oferowanych przez obiekt hotelarski, co jeszcze, prócz noclegu, powinno być uwzględnione?
A. depozyt
B. budzenie
C. wyżywienie
D. parking
HGT.06 Pytanie 1 166
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?
A. Pole biwakowe.
B. Pole namiotowe.
C. Schronisko młodzieżowe.
D. Schronisko.
HGT.06 Pytanie 1 167
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty turystyczne, według ustawy o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?
A. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
B. Pola biwakowe i pola namiotowe
C. Kempingi i domy wycieczkowe
D. Pola biwakowe i kempingi
HGT.06 Pytanie 1 168
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym krokiem w procesie rejestracji gościa w hotelu jest
A. wydanie klucza
B. określenie zakresu dostępnych usług za opłatą
C. wsparcie w przenoszeniu bagażu
D. pobranie opłaty od gościa
HGT.06 Pytanie 1 169
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych potraw powinno się przygotować na kolację, której głównym motywem są dania kuchni węgierskiej?
A. Zupa gulaszowa
B. Spaghetti z pieczarkami
C. Cannelloni z mięsem mielonym
D. Bliny z kawiorem
HGT.06 Pytanie 1 170
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?
A. Recepcjonista-informator
B. Pracownik działu guest relations
C. Pracownik działu rezerwacji
D. Recepcjonista concierge
HGT.06 Pytanie 1 171
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelu pięciogwiazdkowego odpowiedzialny jest za zorganizowanie na życzenie gościa kilkugodzinnej wycieczki po mieście?
A. Recepcjonisty concierge
B. Pracownika hotelowego
C. Menadżera recepcji
D. Dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 1 172
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obligatoryjne jest świadczenie usług prania i prasowania ubrań oraz czyszczenia bielizny gości?
A. tylko w 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. 2*, 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 1 173
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.
Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 2000-2008 | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
rodzaj /rok | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
Hotele | 7224,2 | 6542,7 | 6814,0 | 7413,6 | 8397,6 | 9138,1 | 10430,5 | 11851,9 | 12857,1 |
***** | 44,0 | 71,2 | 77,3 | 116,5 | 177,1 | 249,6 | 356,9 | 449,0 | 530,8 |
**** | 545,8 | 467,9 | 510,1 | 545,1 | 738,9 | 824,7 | 914,5 | 1317,4 | 1809,4 |
*** | 3063,9 | 2801,2 | 2683,8 | 2819,2 | 3169,2 | 3540,6 | 4116,7 | 4609,1 | 5088,7 |
** | 2078,4 | 1870,9 | 1866,4 | 2099,1 | 2406,4 | 2710,6 | 2980,4 | 3358,7 | 3399,2 |
* | 1492,1 | 1331,5 | 1085,8 | 1077,3 | 1239,0 | 1177,5 | 1285,8 | 1355,8 | 1432,9 |
A. Spadek dochodów ludności.
B. Spadek podatku na usługi noclegowe.
C. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
D. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
HGT.06 Pytanie 1 174
Realizacja usług w recepcji
Czym jest SWOT?
A. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
B. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
C. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
D. analiza zdolności płatniczej.
HGT.06 Pytanie 1 175
Realizacja usług w recepcji
Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, zawierające informacje na temat terminu oraz wysokości zaliczki za zamówione usługi. W ustalonym terminie wpłacił zaliczkę, którą określił hotel. Jakiego rodzaju rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?
A. Gwarantowaną
B. Wstępną
C. Kredytową
D. Niepotwierdzoną
HGT.06 Pytanie 1 176
Realizacja usług w recepcji
Do czego używany jest terminal POS?
A. do generowania paragonu fiskalnego za usługi hotelowe
B. do bezprzewodowej wymiany danych między recepcją a obsługą pięter
C. do kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi
D. do automatycznego rozpoznawania kart kredytowych oraz ich autoryzacji
HGT.06 Pytanie 1 177
Realizacja usług w recepcji
W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?
A. działu marketingu
B. administracji
C. recepcji
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 178
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 648 zł
B. 500 zł
C. 540 zł
D. 600 zł
HGT.06 Pytanie 1 179
Realizacja usług w recepcji
Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?
A. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
B. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
C. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
D. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
HGT.06 Pytanie 1 180
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?
A. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
B. Globalnym systemem dystrybucji
C. Wewnętrznym systemem hotelowym
D. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
HGT.06 Pytanie 1 181
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie całościowej obsługi klienta, pracownik recepcji powinien przedstawić informacje dotyczące regulaminu hotelowego, zasad działania depozytu oraz dodatkowych usług dostępnych w hotelu?
A. Procedury check-in
B. Obsługi w trakcie pobytu
C. Procedury check-out
D. Rezerwacji usług
HGT.06 Pytanie 1 182
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do pokoju w hotelu?
A. Karta rejestracyjna
B. Formularz rezerwacji
C. Grafik rezerwacji
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 1 183
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?
A. druk "message"
B. druk "voucher"
C. kartę pobytu
D. kartę meldunkową
HGT.06 Pytanie 1 184
Realizacja usług w recepcji
Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?
A. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
B. Siłownia, dyskoteka.
C. Room service, klub hotelowy.
D. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
HGT.06 Pytanie 1 185
Realizacja usług w recepcji
Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?
A. Promocji
B. Finansów
C. Serwisów
D. Zarządzania
HGT.06 Pytanie 1 186
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. złożył je u pracownika recepcji
B. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
C. wrzucił je do skrzynki depozytowej
D. powierzył je do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 1 187
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?
A. 1 950,00 zł
B. 1 125,00 zł
C. 1 050,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 188
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do
A. formularza rezerwacji
B. karty pobytu
C. księgi meldunkowej
D. potwierdzenia rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 189
Realizacja usług w recepcji
Za pomocą urządzenia przedstawionego na ilustracji gość ureguluje należność za pobyt

A. przekazem pocztowym.
B. przelewem.
C. kartą płatniczą.
D. gotówką.
HGT.06 Pytanie 1 190
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?
A. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
B. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
C. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
D. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
HGT.06 Pytanie 1 191
Realizacja usług w recepcji
Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?
A. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
B. Program komputerowy dla hoteli
C. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
D. Globalny system rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 1 192
Realizacja usług w recepcji
Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?
A. Zmniejszenie przychodów gości
B. Zwiększenie przychodów gości
C. Zwiększenie kosztów pracowników
D. Zmniejszenie kosztów pracowników
HGT.06 Pytanie 1 193
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?
A. 10 pokoi APT
B. 10 pokoi DBL
C. 10 pokoi LUX
D. 10 pokoi SGL
HGT.06 Pytanie 1 194
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?
A. Expedia
B. Amadeus
C. Voyager
D. Chart
HGT.06 Pytanie 1 195
Realizacja usług w recepcji
Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?
A. Jego Magnificencja
B. Jego Ekscelencja
C. Jego Świątobliwość
D. Jego Eminencja
HGT.06 Pytanie 1 196
Realizacja usług w recepcji
Turystyka w głównej mierze pełni rolę edukacyjną i wychowawczą
A. krajoznawcza
B. alternatywna
C. kwalifikowana
D. socjalna
HGT.06 Pytanie 1 197
Realizacja usług w recepcji
Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.
Ponadto zamawiamy:
|
A. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
B. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
D. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
HGT.06 Pytanie 1 198
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?
A. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
B. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
C. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
D. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
HGT.06 Pytanie 1 199
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?
A. Promocję
B. Cenę
C. Dystrybucję
D. Produkt
HGT.06 Pytanie 1 200
Realizacja usług w recepcji
Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:
A. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
B. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
C. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
D. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie