Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 201
Realizacja usług w recepcji
A. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
B. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
C. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
HGT.06 Pytanie 1 202
Realizacja usług w recepcji
Podczas tygodniowego pobytu w hotelu "Amadeusz" nieprzyjemny i arogancki klient po raz trzeci prosił recepcjonistę o zmianę pokoju, nie podając przy tym żadnego uzasadnienia. Jaką postawę powinien przyjąć recepcjonista?
A. Uległą
B. Obojętną
C. Asertywną
D. Empatyczną
HGT.06 Pytanie 1 203
Realizacja usług w recepcji
Przy wręczaniu rachunku gościowi, zawsze warto zapytać
A. czy gość planuje przyjechać ponownie
B. co mogło mu się nie spodobać w trakcie pobytu
C. o wysokość napiwku
D. czy rachunek jest poprawny
HGT.06 Pytanie 1 204
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?
A. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
B. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
C. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
D. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 205
Realizacja usług w recepcji
Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?
A. Gastro POS (GP)
B. Chart System (ChS)
C. Digital Signage (DS)
D. Gastro Szef (GS)
HGT.06 Pytanie 1 206
Realizacja usług w recepcji
Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. wyłączyć zasilanie w pokoju
B. powiadomić straż pożarną
C. powiadomić firmę energetyczną
D. wyłączyć zasilanie w obiekcie
HGT.06 Pytanie 1 207
Realizacja usług w recepcji
Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?
A. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
B. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
C. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
D. Zerknąć do środka torby
HGT.06 Pytanie 1 208
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?
A. Serwowanie dań z półmiska
B. Prezentowanie napoi alkoholowych
C. Podawanie talerzyka z pieczywem
D. Podawanie zupy z wazą
HGT.06 Pytanie 1 209
Realizacja usług w recepcji
Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to
A. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
B. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
C. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
D. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
HGT.06 Pytanie 1 210
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?
A. Położenia w centrum miasta
B. Funkcjonalności pokoi
C. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
D. Renomowanej marki
HGT.06 Pytanie 1 211
Realizacja usług w recepcji
Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?
A. burmistrza
B. wojewody
C. ministra gospodarki
D. marszałka województwa
HGT.06 Pytanie 1 212
Realizacja usług w recepcji
Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny
A. w hotelach o standardzie 4* i 5*
B. we wszystkich hotelach:
C. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
D. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 213
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię przyjmuje obiekt hotelowy, gdy układ pokoi hotelowych jest dostosowany do obecnej pory roku?
A. Akcje promocyjne
B. Asortyment
C. Kanały dystrybucji
D. Cennik
HGT.06 Pytanie 1 214
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a
A. portierowi
B. kierownikowi restauracji
C. dyrektorowi hotelu
D. pokojowej
HGT.06 Pytanie 1 215
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?
A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
B. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
C. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
D. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
HGT.06 Pytanie 1 216
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. sezonową
B. funkcjonalną
C. rodzinną
D. dla stałych klientów
HGT.06 Pytanie 1 217
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?
A. kartę rejestracyjną
B. blankiet pocztowy
C. kartę pobytu
D. druk message
HGT.06 Pytanie 1 218
Realizacja usług w recepcji
Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?
A. poinformować kierownika obiektu
B. udzielić pomocy doraźnej
C. powiadomić rodziców
D. wezwać pogotowie
HGT.06 Pytanie 1 219
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?
A. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
B. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
C. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
HGT.06 Pytanie 1 220
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?
A. Zlecenie płatności
B. Zlecenie przelewu
C. Room-charge
D. Preautoryzacja
HGT.06 Pytanie 1 221
Realizacja usług w recepcji
Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?
A. 470,59 zł
B. 747,66 zł
C. 856,00 zł
D. 560,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 222
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu
A. wynikają z norm kategoryzacyjnych
B. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
C. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
D. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
HGT.06 Pytanie 1 223
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. prasa
B. bilbord
C. Internet
D. telewizja
HGT.06 Pytanie 1 224
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
B. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
C. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
HGT.06 Pytanie 1 225
Realizacja usług w recepcji
Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks
A. Giffena
B. Veblena
C. mieszany
D. spekulacyjny
HGT.06 Pytanie 1 226
Realizacja usług w recepcji
Wskaż, jakie wyposażenie jest niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu o standardzie 3*?
A. Komputer, kasa fiskalna
B. Sejf, komputer
C. Kasa fiskalna, terminal płatniczy
D. Terminal płatniczy, komputer
HGT.06 Pytanie 1 227
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?
A. 10 pokoi SGL
B. 10 pokoi APT
C. 10 pokoi LUX
D. 10 pokoi DBL
HGT.06 Pytanie 1 228
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 12m2
B. 14m2
C. 8m2
D. 10m2
HGT.06 Pytanie 1 229
Realizacja usług w recepcji
Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie
A. dodatkowego sprzątania pokoju
B. doposażenia pokoju w łóżeczko
C. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
D. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
HGT.06 Pytanie 1 230
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?
A. Typ rezerwowanego pokoju
B. Numer serii dowodu osobistego gościa
C. Numer pokoju
D. Dzień urodzin gościa
HGT.06 Pytanie 1 231
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania hotelu są realizowane w obszarze sprzedaży osobistej usług?
A. Uczestnictwo dyrektora hotelu w wystawach branżowych
B. Opis hotelu umieszczony w materiałach promocyjnych
C. Zamieszczenie tablicy informacyjnej przy wjeździe do miasta
D. Przedstawienie oferty hotelu przez pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 1 232
Realizacja usług w recepcji
Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?
A. Reklamę telewizyjną
B. Sales promotion
C. Public relations
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 1 233
Realizacja usług w recepcji
Zidentyfikuj typ osobowości pracownika hotelowego, jeśli cechują go: intensywne i szybkie reakcje emocjonalne, impulsywność, porywczość oraz gwałtowność?
A. Flegmatyk
B. Choleryk
C. Sangwinik
D. Melancholik
HGT.06 Pytanie 1 234
Realizacja usług w recepcji
Jaką kartę przygotuje recepcjonista po otrzymaniu pisemnego zlecenia na pobyt w hotelu dla grupy turystów?
A. Rezerwacji
B. Rejestracyjną
C. Pobytu
D. Lojalnościową
HGT.06 Pytanie 1 235
Realizacja usług w recepcji
Aguatele to określenie na
A. wagony sypialne oraz kuszetki
B. specjalne wagony przeznaczone do transportu gości hotelowych
C. helikoptery do turystyki i samoloty dla pasażerów
D. statki wycieczkowe, liniowe oraz promy dla podróżnych
HGT.06 Pytanie 1 236
Realizacja usług w recepcji
Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?
A. Jacuzzi
B. Budzenie
C. Obsługa bagażowa
D. Informacja turystyczna
HGT.06 Pytanie 1 237
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?
A. Telefon i programator kart zbliżeniowych
B. Terminal POS i komputer
C. Komputer i czytnik kart płatniczych
D. Telefon i faks
HGT.06 Pytanie 1 238
Realizacja usług w recepcji
Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. zainstalowanie w budynku monitoringu
B. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
C. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
D. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
HGT.06 Pytanie 1 239
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował nocleg w pensjonacie oraz w ustalonym przez obiekt czasie uiścił zaliczkę określoną w potwierdzeniu. Wskaż, jaki typ rezerwacji powinien zaznaczyć pracownik recepcji?
A. Gwarantowaną.
B. Wstępną.
C. Niepotwierdzoną.
D. Kredytową.
HGT.06 Pytanie 1 240
Realizacja usług w recepcji
Jaki obiekt dysponuje co najmniej 7 pokojami i oferuje pełne wyżywienie dla swoich gości?
A. Schronisko
B. Hotel
C. Pensjonat
D. Motel