Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. dyrektor hotelu
B. dyrektor finansowy
C. kierownik działu pięter
D. kierownik recepcji
Realizacja usług w recepcji
Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?
A. jakość świadczonych usług
B. systemy oraz urządzenia techniczne
C. zakres usług podstawowych i dodatkowych
D. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
Realizacja usług w recepcji
Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na
A. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
B. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
C. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
D. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
Realizacja usług w recepcji
Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu
A. zabezpieczenia roszczenia gościa.
B. zapewnienia korzyści.
C. zagwarantowania płynności finansowej.
D. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
HGT.06 Pytanie 1205
Realizacja usług w recepcji
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o zarezerwowanie w hotelu pobytu obejmującego: nocleg, pełne wyżywienie, napoje, przekąski, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jakiego rodzaju usługi zaznaczył recepcjonista przyjmujący zamówienie?
A. AP
B. AI
C. HB
D. FP
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji w dużym hotelu świadczy usługi wake up call?
A. Osoba informacyjna
B. Telefonista
C. Kierownik zmiany
D. Relacje z gośćmi
Realizacja usług w recepcji
Czym jest SWOT?
A. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
B. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
C. analiza zdolności płatniczej.
D. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do
A. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
B. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
C. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
D. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
Realizacja usług w recepcji
W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
A. Do 36 godz
B. Do 48 godz
C. Do 24 godz
D. Do 12 godz
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
B. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
C. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
D. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?
A. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
B. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
C. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
D. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
HGT.06 Pytanie 1212
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu Formularza rezerwacji wskaż dział, któremu recepcjonista powinien zlecić realizację zamówionych usług.
| Formularz rezerwacji – fragment | |
| - impreza | studniówka |
| - termin | 28 stycznia |
| - ilość osób | 260 |
| - aranżacja sali |
|
| - menu na uroczystość | - zgodnie z ustaleniami |
A. Konferencji i bankietów.
B. Usług specjalnych.
C. Księgowość.
D. Gastronomia.
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 50%
B. 15%
C. 20%
D. 48%
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.
| Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych |
|---|
| Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT. |
A. 1 008,00 zł
B. 1 080,00 zł
C. 1 023,00 zł
D. 1 230,00 zł
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyście otworzenie nowego hotelu "Wodnik". Jaki rodzaj promocji powinien wykorzystać ten hotel, aby informacja o nowym obiekcie dotarła do jak największej liczby możliwych klientów?
A. Reklamę internetową
B. Plakaty
C. Foldery reklamowe
D. Kolportaż ulotek
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:
A. żydowskiej
B. francuskiej
C. włoskiej
D. greckiej
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować
A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
B. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
C. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
D. o rentowności niższej od średniej krajowej
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
B. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
C. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
D. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługą dla gości w hotelu jest wake up call?
A. Dodatkową komplementarną.
B. Osobistą towarzyszącą.
C. Opcjonalną nieodpłatną.
D. Dodatkową odpłatną.
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista przeprowadzi proces zameldowania grupy w hotelu na podstawie
A. voucheru
B. karty zamówienia
C. dostarczonej listy uczestników
D. potwierdzenia rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.
A. 920,00 zł
B. 700,00 zł
C. 460,00 zł
D. 220,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Obowiązek sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej dotyczy hoteli o kategorii
A. 1 *, 2*, 3*, 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. 4*i5*
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę
A. francuską
B. niemiecką
C. angielską
D. rosyjską
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?
A. Faktury VAT
B. Polecenia przelewu
C. Potwierdzenia wpłaty
D. Rachunku zaliczkowego
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, odbierając laptop od gościa na przechowanie, powinien wypełnić odpowiedni kwit
A. rozliczeniowy
B. skrytkowy
C. bagażowy
D. depozytowy
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszym celem działania jest ochrona interesów posiadaczy europejskich hoteli, restauracji oraz kawiarni?
A. HoReCa
B. IYHF
C. HOTREC
D. IH&RA
Realizacja usług w recepcji
Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?
A. 5 dni
B. 1 dzień
C. 3 dni
D. 10 dni
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.
| Marek Kotulas ul. Sienna 40/2 90-055 Łódź | Łódź, 25.02.2019 r. |
| Hotel Płoks ul. Krzywa 10 94-405 Zakopane | |
| Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu. Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain. Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu. | |
| Z poważaniem Marek Kotulas | |
A. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
B. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
C. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
D. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
Realizacja usług w recepcji
Małe serwetki o wymiarach 80 x 80 cm, znane także jako nakładki, to
A. laufry
B. serwety kelnerskie
C. flandy
D. napperony
Realizacja usług w recepcji
Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być
A. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
B. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
C. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
D. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien
A. zainteresować się działaniami rywali.
B. nie wprowadzać żadnych promocji.
C. zmniejszyć cenę za nocleg.
D. zwiększyć cenę za nocleg.
Realizacja usług w recepcji
Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa
A. anulowania rezerwacji
B. wyjazdu gościa
C. opłacenia pobytu
D. przyjęcia gościa
HGT.06 Pytanie 1233
Realizacja usług w recepcji
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?
A. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
B. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
C. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
D. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?
A. Informator hotelowy
B. Karta rezerwacji
C. Formularz kaucyjny
D. Potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje
A. kulturalnej
B. hotelowej
C. turystycznej
D. użytkowej
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?
A. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
B. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
C. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
D. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
Realizacja usług w recepcji
W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?
A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?
A. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
B. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
C. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
D. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najodpowiedniejsza dla rodziny z dwojgiem dzieci w wieku przedszkolnym, która przebywa w hotelu?
A. Sala zabaw
B. Kręgielnia
C. Spływ kajakowy
D. Siłownia
HGT.06 Pytanie 1240
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone
A. w dokument meldunkowy
B. w formularz rezerwacji
C. w kasę fiskalną
D. w harmonogram obłożenia hotelu