Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 201
Realizacja usług w recepcji
A. Gastro POS (GP)
B. Digital Signage (DS)
C. Chart System (ChS)
D. Gastro Szef (GS)
HGT.06 Pytanie 1 202
Realizacja usług w recepcji
Obowiązek zapewnienia dostępu do gorących napojów dla gości przez całą dobę dotyczy:
A. motelu 2*
B. hotelu 5*
C. hotelu 2*
D. hotelu 3*
HGT.06 Pytanie 1 203
Realizacja usług w recepcji
W hotelu planowane jest zorganizowanie kongresu pewnej partii politycznej. Dział zajmujący się konferencjami oraz bankietami powinien dostosować salę wielofunkcyjną na obrady. Jakie informacje powinien przygotować i przekazać recepcjonista dla tego działu?
A. Liczba uczestników oraz typ usług dodatkowych
B. Menu na kolację oraz typ usług dodatkowych
C. Liczba uczestników oraz sposób aranżacji sali
D. Metoda aranżacji sali oraz menu na kolację
HGT.06 Pytanie 1 204
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone w:
A. grafik dysponenta
B. kasę fiskalną
C. sejf depozytowy
D. klucznicę
HGT.06 Pytanie 1 205
Realizacja usług w recepcji
W jakiej sytuacji recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia wartościowych przedmiotów do przechowania?
A. Klient jest agresywny i niegrzeczny
B. Przedmioty są niewielkie i mogą łatwo zaginąć
C. Zlecenie usługi miało miejsce w nocy
D. Przedmioty zajmują zbyt dużo przestrzeni
HGT.06 Pytanie 1 206
Realizacja usług w recepcji
Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to
A. karta pobytu
B. druk rezerwacji pokoju
C. karta meldunkowa
D. druk zamówienia
HGT.06 Pytanie 1 207
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?
A. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
B. Rostbef z ziemniakami
C. Pierogi z soczewicą
D. Zapiekanka z bakłażanów
HGT.06 Pytanie 1 208
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.
Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * |
---|---|---|---|---|---|---|
IV. Część mieszkalna | ||||||
26. | Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.): | O | O | O | O | O |
1) pokój 1-osobowy | 14 | 12 | 10 | 9 | 8 | |
2) pokój 2-osobowy | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 | |
3) pokój 3-osobowy | 16 | 15 | 14 | |||
4) pokój 4-osobowy | 18 | 16 |
A. 10 m2
B. 18 m2
C. 16 m2
D. 12 m2
HGT.06 Pytanie 1 209
Realizacja usług w recepcji
Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?
A. Pensjonat.
B. Motel.
C. Dom wycieczkowy.
D. Ośrodek wczasowy.
HGT.06 Pytanie 1 210
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?
A. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
B. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
C. Udzielanie informacji turystycznej
D. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 211
Realizacja usług w recepcji
Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:
A. w samochodzie,
B. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
C. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
D. przed głównym wejściem
HGT.06 Pytanie 1 212
Realizacja usług w recepcji
Concierge to osoba, której obowiązkiem jest
A. realizacja nietypowych życzeń gości
B. serwowanie napojów gościom podczas posiłków w restauracji hotelowej
C. nadzorowanie pracy służby pięter
D. koordynacja działań w dziale odnowy biologicznej
HGT.06 Pytanie 1 213
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Chytrość
B. Poddańczość
C. Elastyczność
D. Decyzyjność
HGT.06 Pytanie 1 214
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy marketingu mix wykorzystuje hotel, gdy oferuje usługi noclegowe za pośrednictwem biura podróży?
A. Cenę.
B. Dystrybucję.
C. Reklamę.
D. Towar.
HGT.06 Pytanie 1 215
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?
A. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
B. Usługi noclegowe i rekreacyjne
C. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
D. Usługi gastronomiczne i noclegowe
HGT.06 Pytanie 1 216
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?
A. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
B. Nocleg SGL oraz parking
C. Nocleg DBL oraz dostawka
D. Nocleg DBL oraz śniadanie
HGT.06 Pytanie 1 217
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania gościa w hotelu, recepcjonista przekazuje mu oprócz klucza
A. formularz rezerwacji
B. potwierdzenie rezerwacji
C. wiadomość message
D. kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 1 218
Realizacja usług w recepcji
Obiekty świadczące usługi noclegowe, w tym domki turystyczne, to
A. kempingi
B. domy turysty
C. pola biwakowe
D. domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 1 219
Realizacja usług w recepcji
Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. publikuje miesięcznik "Doradca Hotelarza"
B. wydaje obiektom hotelowym referencje potwierdzające wysoką jakość usług
C. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy oraz tradycję polskiej gościnności
D. zbiera krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie
HGT.06 Pytanie 1 220
Realizacja usług w recepcji
Aby skorygować błędnie naliczone usługi noclegowe na fakturze, należy wystawić
A. duplikat faktury
B. fakturę korygującą
C. fakturę uproszczoną
D. fakturę pro forma
HGT.06 Pytanie 1 221
Realizacja usług w recepcji
HOTREC to akronim, który odnosi się do
A. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
C. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
D. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
HGT.06 Pytanie 1 222
Realizacja usług w recepcji
Jednym z kroków w procesie check-out jest
A. realizowanie nietypowych życzeń
B. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
C. przyjęcie zamówienia
D. wystawienie rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 1 223
Realizacja usług w recepcji
Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada
A. lokalny system rezerwacji
B. globalny system dystrybucji
C. krajowy system rezerwacji
D. wewnętrzny system hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 224
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest
A. voucher wydany przez hotel
B. czek podróżniczy
C. czek turystyczny
D. voucher wydany przez biuro podróży
HGT.06 Pytanie 1 225
Realizacja usług w recepcji
Czynnik wpływający na zwiększenie popytu na usługi hotelowe wśród gości z wyższej półki to
A. wysoka cena usług w hotelu
B. rosnąca liczba usług hotelowych
C. niska cena usług w hotelu
D. zmniejszająca się liczba usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 226
Realizacja usług w recepcji
W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu
A. zameldowania gościa przy recepcji
B. przywitania gościa przez managera hotelu
C. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
D. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
HGT.06 Pytanie 1 227
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?
A. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
B. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
C. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
D. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
HGT.06 Pytanie 1 228
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system
A. HACCP
B. QACP
C. GHP
D. TQM
HGT.06 Pytanie 1 229
Realizacja usług w recepcji
Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?
A. Personel
B. Cenę
C. Promocję
D. Dystrybucję
HGT.06 Pytanie 1 230
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?
A. 105,6 euro
B. 110,2 euro
C. 100,4 euro
D. 120,4 euro
HGT.06 Pytanie 1 231
Realizacja usług w recepcji
Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?
A. Gastronomii
B. Służby pięter
C. Odnowy biologicznej
D. Techniczny
HGT.06 Pytanie 1 232
Realizacja usług w recepcji
Befsztyk tatarski przygotowuje się
A. z baraniny
B. z cielęciny
C. z wieprzowiny
D. z wołowiny
HGT.06 Pytanie 1 233
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?
A. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
B. Rejestracja gościa przy recepcji
C. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
D. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
HGT.06 Pytanie 1 234
Realizacja usług w recepcji
Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?
A. Nowożeńców
B. Osób niepełnosprawnych
C. Osób będących w delegacji
D. Zorganizowanych grup turystycznych
HGT.06 Pytanie 1 235
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. HOTREC
B. HORECA
C. IH&RA
D. AIH
HGT.06 Pytanie 1 236
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?
A. Dystrybucja ulotek
B. Reklamę internetową
C. Plakaty
D. Foldery marketingowe
HGT.06 Pytanie 1 237
Realizacja usług w recepcji
Obiekty noclegowe usytuowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych, które charakteryzują się krótkotrwałym pobytem gości, określamy mianem hoteli?
A. rekreacyjne
B. tranzytowe
C. rezydenckie
D. uzdrowiskowe
HGT.06 Pytanie 1 238
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru konieczne jest powiadomienie straży pożarnej, dzwoniąc na numer telefonu
A. 997
B. 996
C. 999
D. 998
HGT.06 Pytanie 1 239
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi
A. poprzez gotówkę
B. przy pomocy przekazu pocztowego
C. zapłaceniem czekiem
D. używając karty płatniczej
HGT.06 Pytanie 1 240
Realizacja usług w recepcji
Oblicz wysokość podatku VAT od usługi noclegowej, jeśli kwota brutto usługi wynosi 1 500,00 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 120,00 zł
B. 111,11 zł
C. 280,49 zł
D. 345,00 zł