Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na

A. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
B. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
C. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
D. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu

A. zabezpieczenia roszczenia gościa.
B. zapewnienia korzyści.
C. zagwarantowania płynności finansowej.
D. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
HGT.06 Pytanie 1208
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do

A. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
B. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
C. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
D. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
HGT.06 Pytanie 1209
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 36 godz
B. Do 48 godz
C. Do 24 godz
D. Do 12 godz
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
B. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
C. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
D. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
HGT.06 Pytanie 1211
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?

A. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
B. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
C. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
D. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu Formularza rezerwacji wskaż dział, któremu recepcjonista powinien zlecić realizację zamówionych usług.

Formularz rezerwacji – fragment
-   imprezastudniówka
-   termin28 stycznia
-   ilość osób260
-   aranżacja sali
  • stoły okrągłe dla 20 osób
  • dekoracja (napis, balony, kwiaty)
  • miejsce dla orkiestry
  • nagłośnienie, oświetlenie
-   menu na uroczystość- zgodnie z ustaleniami

A. Konferencji i bankietów.
B. Usług specjalnych.
C. Księgowość.
D. Gastronomia.
HGT.06 Pytanie 1213
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 50%
B. 15%
C. 20%
D. 48%
HGT.06 Pytanie 1214
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 008,00 zł
B. 1 080,00 zł
C. 1 023,00 zł
D. 1 230,00 zł
HGT.06 Pytanie 1215
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyście otworzenie nowego hotelu "Wodnik". Jaki rodzaj promocji powinien wykorzystać ten hotel, aby informacja o nowym obiekcie dotarła do jak największej liczby możliwych klientów?

A. Reklamę internetową
B. Plakaty
C. Foldery reklamowe
D. Kolportaż ulotek
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować

A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
B. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
C. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
D. o rentowności niższej od średniej krajowej
Realizacja usług w recepcji

Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?

A. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
B. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
C. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
D. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.

A. 920,00 zł
B. 700,00 zł
C. 460,00 zł
D. 220,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?

A. Faktury VAT
B. Polecenia przelewu
C. Potwierdzenia wpłaty
D. Rachunku zaliczkowego
HGT.06 Pytanie 1227
Realizacja usług w recepcji

Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 5 dni
B. 1 dzień
C. 3 dni
D. 10 dni
HGT.06 Pytanie 1228
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.

Marek Kotulas
ul. Sienna 40/2
90-055 Łódź
Łódź, 25.02.2019 r.
Hotel Płoks
ul. Krzywa 10
94-405 Zakopane
Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu.

Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain.

Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu.
Z poważaniem
Marek Kotulas

A. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
B. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
C. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
D. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
HGT.06 Pytanie 1230
Realizacja usług w recepcji

Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być

A. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
B. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
C. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
D. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien

A. zainteresować się działaniami rywali.
B. nie wprowadzać żadnych promocji.
C. zmniejszyć cenę za nocleg.
D. zwiększyć cenę za nocleg.
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?

A. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
B. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
C. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
D. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
HGT.06 Pytanie 1234
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Informator hotelowy
B. Karta rezerwacji
C. Formularz kaucyjny
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1235
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje

A. kulturalnej
B. hotelowej
C. turystycznej
D. użytkowej
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
B. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
C. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
D. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
Realizacja usług w recepcji

W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?

A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1238
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?

A. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
B. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
C. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
D. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie