Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 201
Realizacja usług w recepcji

Pomieszczenie depozytowe w hotelu powinno być dostępne z

A. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji.
B. lobby i bagażowni.
C. pomieszczenia socjalnego i zaplecza recepcji.
D. bagażowni i holu recepcyjnego.
HGT.06 Pytanie 1 202
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji nadzoruje przestrzeganie procedury przyjęcia gości do hotelu oraz ich sprawną obsługę?

A. Recepcjonista dysponent.
B. Recepcjonista klucznik.
C. Recepcjonista concierge.
D. Recepcjonista telefonista.
HGT.06 Pytanie 1 203
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych zadań należy do obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Kontrola pokoi przed przyjazdem gości.
B. Osobista opieka nad gościem.
C. Realizowanie usługi budzenia.
D. Przyjmowanie należności za usługi dodatkowe.
HGT.06 Pytanie 1 204
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, widząc wchodzącego gościa do hotelu, w pierwszej kolejności powinien

A. życzyć mu miłego pobytu.
B. przejąć opiekę nad jego bagażem.
C. nawiązać z nim kontakt wzrokowy.
D. zaprosić go do lady recepcyjnej.
HGT.06 Pytanie 1 205
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien zachować się recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot opóźniony jest o 10 godzin?

A. Pożegnać gościa wyrażając ubolewanie nad niesolidnością przewoźników.
B. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej.
C. Zaprosić do ponownych odwiedzin w hotelu i skorzystania na przyszłość z transferu.
D. Pożegnać gościa zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 206
Realizacja usług w recepcji

Który element promocji zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, jeżeli dochód z balu został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Public relations.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Reklamę.
D. Aktywizację sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 207
Realizacja usług w recepcji

Który z instrumentów promocji zastosował hotel wprowadzający zniżkę 20% na usługi noclegowe dla grup powyżej 10 osób?

A. Promocję sprzedaży.
B. Promocję bezpośrednią.
C. E-marketing.
D. Reklamę.
HGT.06 Pytanie 1 208
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych grup usług dodatkowych oferowana jest zarówno gościom hotelu jak i passantom?

A. Wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA.
B. Budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji.
C. Czyszczenie odzieży, informacja turystyczna.
D. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni.
HGT.06 Pytanie 1 209
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjął rezerwację noclegów dla grupy 17 studentów, w tym 9 mężczyzn i 8 kobiet. Którą z podanych struktur pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 4 DBL i 3 TPL
B. 7 DBL i 4 SGL
C. 3 DBL i 5 TPL
D. 8 DBL i 2 SGL
HGT.06 Pytanie 1 210
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest dla recepcjonisty potwierdzeniem rezerwacji usług zakupionych przez biuro podróży?

A. Formularz rezerwacji.
B. Voucher.
C. Faktura.
D. Umowa rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 211
Realizacja usług w recepcji

Które z oznaczeń pokoi powinien wpisać recepcjonista w grafiku, rezerwując nocleg w pokoju składającym się z sypialni i salonu?

A. TWIN
B. SUITE
C. TPL
D. SGL
HGT.06 Pytanie 1 212
Realizacja usług w recepcji

Które oznaczenie należy zapisać w formularzu rezerwacyjnym dla gościa zamawiającego nocleg w apartamencie wraz z pełnym wyżywieniem dla trzech osób?

A. FBx3, APT
B. HBx3, APT
C. BBx3, TPL
D. ALx3, DBL
HGT.06 Pytanie 1 213
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

Ilustracja do pytania 13
A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Karta rezerwacji.
C. Grafik obłożenia pokoi.
D. Karta pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 214
Realizacja usług w recepcji

Wskaż czynność dotyczącą rezerwacji, którą wykona recepcjonista korzystając z przedstawionej na zrzucie zakładki systemu komputerowego.

Ilustracja do pytania 14
A. Anulowanie.
B. Potwierdzenie.
C. Przebukowanie.
D. Wprowadzenie.
HGT.06 Pytanie 1 215
Realizacja usług w recepcji

Zakładka komputerowego systemu przedstawiona na zrzucie ekranu to

Ilustracja do pytania 15
A. harmonogram przyjazdów.
B. formularz rezerwacji.
C. grafik rezerwacji.
D. status pokoi zajętych.
HGT.06 Pytanie 1 216
Realizacja usług w recepcji

Który druk powinien przygotować recepcjonista wprowadzający rezerwację do zapisania szczegółów dotyczących pobytu gościa w hotelu?

A. Grafik usług dodatkowych.
B. Kartę rejestracyjną.
C. Kartę pobytu.
D. Formularz rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 217
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu od 10 do 14 lipca br., informując, że przyjedzie o godz. 1200, a wyjedzie o godz. 800. Doba hotelowa w tym hotelu rozpoczyna się o godz. 1100, a kończy o 900. Które oznaczenie w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Ilustracja do pytania 17
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 218
Realizacja usług w recepcji

Jak określi recepcjonista w zleceniu dla działu służb pięter, informację o pokoju w trakcie remontu?

A. Zwolniony do przygotowania.
B. Wyeksploatowany.
C. Zajęty.
D. Czasowo wyłączony z eksploatacji.
HGT.06 Pytanie 1 219
Realizacja usług w recepcji

Który dział obiektu hotelarskiego recepcjonista powinien poinformować o tym, że gość choruje na celiakię?

A. Odnowy biologicznej.
B. Służby pięter.
C. Gastronomii.
D. Techniczny.
HGT.06 Pytanie 1 220
Realizacja usług w recepcji

Który element procedury check-in ma miejsce podczas przyjęcia grupy na podstawie listy roomingowej?

A. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu.
B. Wydanie kart pobytu pilotowi grupy.
C. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników.
D. Indywidualna rejestracja uczestników.
HGT.06 Pytanie 1 221
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zachować się recepcjonista wobec gościa hotelu poruszającego się na wózku inwalidzkim?

A. Ustalić z gościem zakres pomocy.
B. Wyręczać go we wszystkich możliwych czynnościach.
C. Bez ustaleń z gościem pomagać w przemieszczaniu wózka.
D. Udzielać pomocy traktując gościa w sposób specjalny.
HGT.06 Pytanie 1 222
Realizacja usług w recepcji

Którą usługę dodatkową powinien zaproponować recepcjonista gościowi pragnącemu odpocząć z dala od zgiełku, po wyczerpującej podróży?

A. Masaż relaksacyjny.
B. Orienteering terenowy.
C. Wieczór karaoke.
D. Animacje na basenie.
HGT.06 Pytanie 1 223
Realizacja usług w recepcji

Do części którego systemu należy sieć monitorów LCD rozmieszczonych w lobby hotelowym, restauracji, barach, przed i w salach konferencyjnych, informujących gości o ofercie hotelowej, wydarzeniach i atrakcjach turystycznych?

A. Chart System (ChS).
B. Digital Signage (DS).
C. Gastro Szef (GS).
D. Gastro POS (GP).
HGT.06 Pytanie 1 224
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Ilustracja do pytania 24
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 225
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych czynności powinien wykonać recepcjonista w celu sporządzenia dokumentu na zamieszczonym formularzu?

Ilustracja do pytania 25
A. Uzupełnić dane na podstawie informacji dotyczących rezerwacji pobytu.
B. Wypełnić kartę na podstawie ustnych informacji i poprosić gościa o podpisanie.
C. Poprosić gościa o wypełnienie i podpisanie karty w pokoju.
D. Poprosić gościa o wypełnienie karty, sprawdzić i uzupełnić dane zatwierdzając swoim podpisem.
HGT.06 Pytanie 1 226
Realizacja usług w recepcji

W którym momencie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o dostępnych w ofercie hotelu usługach dodatkowych?

A. Podczas wypełniania przez gościa karty rejestracyjnej.
B. Przed wydaniem gościowi kluczy do pokoju.
C. Podczas wprowadzania do systemu danych gościa.
D. Po pobraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji.
HGT.06 Pytanie 1 227
Realizacja usług w recepcji

Gość walk in narzeka na zawyżoną opłatę pobraną przez taksówkarza korporacyjnego przewożącego go z lotniska do hotelu. Którą usługę powinien zaproponować mu recepcjonista?

A. Skorzystanie z usługi SPA w celach relaksacyjnych.
B. Wykonanie telefonu do korporacji taksówkarzy w celu ustalenia tożsamości taksówkarza.
C. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu.
D. Dostarczenie szampana do pokoju w celu poprawy nastroju.
HGT.06 Pytanie 1 228
Realizacja usług w recepcji

Którą usługę dodatkową świadczoną w hotelu powinno się zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Masaż czekoladowy.
B. Wymianę ręczników.
C. Dodatkowy koc.
D. Skrytkę depozytową.
HGT.06 Pytanie 1 229
Realizacja usług w recepcji

Którą usługą dla gości hotelowych jest wake up call?

A. Fakultatywną nieodpłatną.
B. Towarzyszącą osobistą.
C. Dodatkową komplementarną.
D. Dodatkową płatną.
HGT.06 Pytanie 1 230
Realizacja usług w recepcji

Który dokument przesyłany gościowi zawiera wszystkie warunki rezerwacji usług hotelowych?

A. Karta pobytu.
B. Voucher.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Rachunek wstępny.
HGT.06 Pytanie 1 231
Realizacja usług w recepcji

Cena netto pokoju w hotelu wynosi 100,00 zł za dobę, a stawka podatku VAT 8%. Którą cenę brutto recepcjonista powinien wpisać do faktury gościa przebywającego w hotelu 2 doby?

A. 200,00 zł
B. 108,00 zł
C. 216,00 zł
D. 185,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 232
Realizacja usług w recepcji

Za pomocą urządzenia przedstawionego na rysunku gość ureguluje należność za pobyt

Ilustracja do pytania 32
A. kartą płatniczą.
B. przekazem pocztowym.
C. gotówką.
D. przelewem.
HGT.06 Pytanie 1 233
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz wartość podatku VAT dla usług podstawowych.

Ilustracja do pytania 33
A. 29,63 zł
B. 49,26 zł
C. 19,63 zł
D. 36,46 zł
HGT.06 Pytanie 1 234
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Ilustracja do pytania 34
A. 2 000,00 zł
B. 2 250,00 zł
C. 2 400,00 zł
D. 1 800,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 235
Realizacja usług w recepcji

Kto zajmuje się przyjmowaniem zleceń na budzenie telefoniczne oraz prowadzeniem ewidencji tych zamówień w hotelu o rozbudowanej strukturze organizacyjnej?

A. Kierownik recepcji.
B. Operator centrali telefonicznej.
C. Recepcjonista - concierge.
D. Pracownik guest relations.
HGT.06 Pytanie 1 236
Realizacja usług w recepcji

Które urządzenie wchodzące w skład wyposażenia recepcji umożliwia przesyłanie obrazów dokumentów linią telefoniczną?

A. Terminal.
B. Faks.
C. Kserokopiarka.
D. Skaner.
HGT.06 Pytanie 1 237
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem recepcjonisty kasjera jest

A. przygotowanie rejestrów rezerwacji.
B. prowadzenie rejestru gości.
C. dokonywanie skupu walut obcych.
D. kontrola kosztów w działalności hotelowej.
HGT.06 Pytanie 1 238
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który pakiet powinien zaproponować recepcjonista pani Skowrońskiej na pierwszy tydzień pobytu w ośrodku.

Ilustracja do pytania 38
A. Wypoczynek we dwoje.
B. Wypoczynek dla seniora z wnukiem.
C. Wczasy dla rodzica z dzieckiem.
D. Wczasy dla rodzin z dziećmi.
HGT.06 Pytanie 1 239
Realizacja usług w recepcji

Które działanie marketingowe powinien zastosować właściciel hotelu w związku ze złymi ocenami strategii produktu przez gości?

A. Nawiązać współpracę z touroperatorem.
B. Umieścić billboardy w dużych miastach.
C. Udzielać rabatów stałym gościom hotelu.
D. Wyremontować jednostki mieszkalne.
HGT.06 Pytanie 1 240
Realizacja usług w recepcji

Wskaż ofertę, którą powinien zaproponować pracownik hotelu klientom zamierzającym zorganizować całonocne przyjęcie weselne w hotelu.

Ilustracja do pytania 40
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.