Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 281
Realizacja usług w recepcji
A. Promocję właściwą
B. Reklamę
C. Public relations
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 1 282
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie
A. w telewizji i radio
B. na ulotkach i w Internecie
C. w czasopismach i miesięcznikach
D. na bilbordach i w katalogach
HGT.06 Pytanie 1 283
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu pokój powinien zaproponować recepcjonista tacie z 11-letnią córką podczas dokonywania rezerwacji?
A. Duplex
B. Triple
C. Single
D. Twin
HGT.06 Pytanie 1 284
Realizacja usług w recepcji
W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz
A. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
B. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
C. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
D. kwit parkingowy i wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 1 285
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?
A. 3 000
B. 2 000
C. 1 000
D. 6 000
HGT.06 Pytanie 1 286
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?
A. Wskazanie lokalizacji parkingu
B. Odprowadzenie gościa do pokoju
C. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
D. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
HGT.06 Pytanie 1 287
Realizacja usług w recepcji
Wydanie oraz dostarczenie faktury to część obsługi klienta w trakcie
A. procedury check-in
B. potwierdzania rezerwacji
C. przyjmowania zamówienia
D. procedury check-out
HGT.06 Pytanie 1 288
Realizacja usług w recepcji
Usługa budzenia gościa to oferta hotelowa
A. rekreacyjna
B. towarzysząca
C. fakultatywna
D. komplementarna
HGT.06 Pytanie 1 289
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 4* i 5*
B. 4*
C. 3* i 4*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 1 290
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?
A. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
B. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
C. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
D. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
HGT.06 Pytanie 1 291
Realizacja usług w recepcji
W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:
A. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
B. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
C. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
D. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
HGT.06 Pytanie 1 292
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?
A. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
B. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
C. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
D. Typ zagrożenia
HGT.06 Pytanie 1 293
Realizacja usług w recepcji
Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
C. Polska Izba Hotelarstwa
D. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
HGT.06 Pytanie 1 294
Realizacja usług w recepcji
W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu
A. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
B. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
C. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
D. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
HGT.06 Pytanie 1 295
Realizacja usług w recepcji
Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane
A. w hotelach o kategorii 4* i 5*
B. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
C. we wszelkich hotelach
D. tylko w hotelach o kategorii 5*
HGT.06 Pytanie 1 296
Realizacja usług w recepcji
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
A. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
B. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
C. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
D. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
HGT.06 Pytanie 1 297
Realizacja usług w recepcji
Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Karta meldunkowa
B. Regulamin hotelowy
C. Regulamin bhp
D. Regulamin pracy
HGT.06 Pytanie 1 298
Realizacja usług w recepcji
Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?
A. Promocja sprzedaży
B. Reklama
C. Public relations
D. Lobbing
HGT.06 Pytanie 1 299
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?
A. kitesurfing
B. hydrospeed
C. rafting
D. canyoning
HGT.06 Pytanie 1 300
Realizacja usług w recepcji
Do której godziny, w dniu przybycia, pokój hotelowy będzie dostępny dla gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?
A. 18.00
B. 12.00
C. 19.00
D. 14.00
HGT.06 Pytanie 1 301
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien powiadomić hotelowy zespół o konieczności przygotowania sali konferencyjnej?
A. służby pięter
B. działu sprzedaży
C. służby parterowej
D. technicznego
HGT.06 Pytanie 1 302
Realizacja usług w recepcji
Z którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe zarejestrowanie gościa w hotelu?
A. Prawa jazdy
B. Paszportu
C. Dowodu osobistego
D. Regulaminu hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 303
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu należy do strategii cenowej?
A. umieszczenie reklam na lotniskach
B. udzielanie rabatów stałym klientom
C. nawiązanie współpracy z biurem podróży
D. remont salonu odnowy biologicznej
HGT.06 Pytanie 1 304
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na
A. stan konta
B. termin ważności karty
C. typ karty
D. dzienny limit transakcji
HGT.06 Pytanie 1 305
Realizacja usług w recepcji
Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?
A. Travelocity, Travels-web, Expedia
B. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
C. Fidelio, Chart, ProHott
D. Sabre, Galileo, Amadeus
HGT.06 Pytanie 1 306
Realizacja usług w recepcji
Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:
A. w każdym hotelu
B. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
D. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
HGT.06 Pytanie 1 307
Realizacja usług w recepcji
W celu zwiększenia zainteresowania usługami hotelowymi, wprowadzono obniżone ceny o 50% w trakcie weekendów. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Sprzedaż osobista.
B. Public relations.
C. Promocja sprzedaży.
D. Reklama.
HGT.06 Pytanie 1 308
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym krokiem w procesie rejestracji gościa w hotelu jest
A. wsparcie w przenoszeniu bagażu
B. określenie zakresu dostępnych usług za opłatą
C. pobranie opłaty od gościa
D. wydanie klucza
HGT.06 Pytanie 1 309
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go
A. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
B. o umowę o świadczenie usług turystycznych
C. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
D. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
HGT.06 Pytanie 1 310
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje
A. kulturalnej
B. hotelowej
C. użytkowej
D. turystycznej
HGT.06 Pytanie 1 311
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest używany do rozliczenia finansowego usług noclegowych, które zostały zamówione przez przedsiębiorstwo?
A. Faktura
B. Faktura proforma
C. Paragon fiskalny
D. Dowód wpłaty KP
HGT.06 Pytanie 1 312
Realizacja usług w recepcji
Do działań reklamowych związanych z obiektem hotelowym nie zalicza się
A. umieszczenie tablicy informacyjnej o ofercie przy drodze dojazdowej
B. zmiana wystroju wnętrza obiektu
C. wprowadzenie specjalnych cen dla seniorów
D. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie promocji obiektu
HGT.06 Pytanie 1 313
Realizacja usług w recepcji
Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?
A. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
B. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
C. Aktywować system alarmowy i użyć broni
D. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
HGT.06 Pytanie 1 314
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz
A. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
B. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
C. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
D. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 1 315
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenie powinno znaleźć się w formularzu rezerwacyjnym dla gościa, który zamawia nocleg w apartamencie z pełnym wyżywieniem dla trzech osób?
A. HBx3, APT
B. FBx3, APT
C. ALx3, DBL
D. BBx3, TPL
HGT.06 Pytanie 1 316
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to
A. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
B. komputerowy system rezerwacyjny
C. globalny system dystrybucji
D. internetowy portal rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 317
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność wykonuje obsługa z prawej strony klienta hotelowego?
A. Stawianie talerzyka na pieczywo
B. Serwowanie dań z półmiska
C. Prezentowanie alkoholi
D. Podawanie zupy w wazie
HGT.06 Pytanie 1 318
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma prawo wydać gościowi klucze do pokoju w hotelu?
A. Dowodu osobistego
B. Karty pobytu
C. Paszportu
D. Karty rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 1 319
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?
A. Rekreacyjne
B. Turystyczne
C. Spa
D. Medyczne
HGT.06 Pytanie 1 320
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z pięcioma osobami, w tym 4-letnią dziewczynką, 2-letnim i 17-letnim chłopcem przybyła do hotelu. Ile kart pobytu powinien wręczyć pracownik recepcji?
A. 2
B. 4
C. 3
D. 5