Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 281
Realizacja usług w recepcji
A. 7 dni
B. 3 dni
C. 4 dni
D. 2 dni
HGT.06 Pytanie 1 282
Realizacja usług w recepcji
Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?
A. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
B. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
C. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
D. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
HGT.06 Pytanie 1 283
Realizacja usług w recepcji
Nisza w rynku to
A. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
B. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
C. strefa bezcłowa
D. zbiór produktów od jednego producenta
HGT.06 Pytanie 1 284
Realizacja usług w recepcji
W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?
A. 480 obiadów
B. 240 obiadów
C. 180 obiadów
D. 360 obiadów
HGT.06 Pytanie 1 285
Realizacja usług w recepcji
Jakiego przewodnika powinien zasugerować recepcjonista zagranicznemu klientowi, który jest zainteresowany przyrodniczymi atrakcjami Polski?
A. Muzea etnograficzne w Polsce
B. Szlaki architektury drewnianej w Polsce
C. Zabytki historyczne Polski
D. Parki narodowe w Polsce
HGT.06 Pytanie 1 286
Realizacja usług w recepcji
Zmniejszenie zainteresowania wczasami w polskich górach może mieć przyczynę
A. wzrostem liczby ofert wczasowych w Polsce
B. znakomitą prognozą pogody na wakacje w kraju
C. spadkiem kosztów wczasów w alpejskich kurortach
D. wzrostem kosztów wczasów za granicą
HGT.06 Pytanie 1 287
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?
A. Przekazem pocztowym
B. Kartą płatniczą
C. Przelewem
D. Gotówką
HGT.06 Pytanie 1 288
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?
A. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
B. Wewnętrznym systemem hotelowym
C. Globalnym systemem dystrybucji
D. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 289
Realizacja usług w recepcji
Czynnik wpływający na zwiększenie popytu na usługi hotelowe wśród gości z wyższej półki to
A. niska cena usług w hotelu
B. rosnąca liczba usług hotelowych
C. zmniejszająca się liczba usług hotelowych
D. wysoka cena usług w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 290
Realizacja usług w recepcji
Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w
A. formularzu rezerwacji
B. karcie rejestracyjnej
C. rachunku hotelowym
D. karcie pobytu
HGT.06 Pytanie 1 291
Realizacja usług w recepcji
Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?
A. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
B. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
C. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
HGT.06 Pytanie 1 292
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
A. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
B. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
C. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
D. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
HGT.06 Pytanie 1 293
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Skrytkę depozytową
B. Wymianę ręczników
C. Masaż czekoladowy
D. Dodatkowy koc
HGT.06 Pytanie 1 294
Realizacja usług w recepcji
Osoba, która jest niezwykle uciążliwa, wszędzie widzi oszustwa i krzywdy, a także posiada ironiczny uśmiech, to
A. zdenerwowana, podniecona
B. nieufna i podejrzliwa
C. zarozumiała, mająca potrzebę imponowania
D. niepewna siebie, niezdecydowana
HGT.06 Pytanie 1 295
Realizacja usług w recepcji
Jaką herbatę zostanie podana przez kelnera, jeśli gość zamówił napój typowy dla kultury japońskiej?
A. Zieloną
B. Miętową
C. Ziołową
D. Owocową
HGT.06 Pytanie 1 296
Realizacja usług w recepcji
Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona
A. w przewodniki turystyczne regionu
B. w bilety do transportu publicznego
C. w ulotki dotyczące okolicy
D. w broszury o wydarzeniach kulturalnych
HGT.06 Pytanie 1 297
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?
A. Rabaty na usługi hotelarskie
B. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
C. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
D. Rekomendowanie potraw przez kelnera
HGT.06 Pytanie 1 298
Realizacja usług w recepcji
Usługi oferowane przez zespół wellness w hotelach umożliwiają gościom korzystanie z:
A. gabinetu masażu, salonu kosmetycznego, kręgielni
B. jaccuzi, salonu fryzjerskiego, kawiarni
C. basenu kąpielowego, sauny, solarium
D. siłowni, baru, ścieżki zdrowia
HGT.06 Pytanie 1 299
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych obiektów hotelowych ma przynajmniej 30 miejsc noclegowych, jest przygotowany na samodzielne korzystanie przez gości oraz oferuje podstawowe usługi związane z pobytem?
A. Kemping
B. Dom wycieczkowy
C. Schronisko młodzieżowe
D. Pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 300
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?
A. FBx2, TWIN
B. BBx2, DBL
C. FBx2, DBL
D. EPx2, TWIN
HGT.06 Pytanie 1 301
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?
A. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
B. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
C. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
D. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
HGT.06 Pytanie 1 302
Realizacja usług w recepcji
Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?
A. Gastronomia i służba pięter
B. Marketing i służba parterowa
C. Gastronomia i służba parterowa
D. Marketing i służba pięter
HGT.06 Pytanie 1 303
Realizacja usług w recepcji
Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Druk message
C. Formularz rezerwacji
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 1 304
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych 4* i 5* w strefie publicznej, która obejmuje recepcję, restauracje oraz sale wielofunkcyjne, konieczne jest zainstalowanie klimatyzacji lub innych systemów, mających na celu zapewnienie wymiany powietrza i kontroli
A. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 45% do 60%
B. temperatury w przedziale od 17 °C do 20 °C oraz wilgotności od 30% do 40%
C. temperatury w granicach od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności w zakresie od 80% do 90%
D. temperatury w zakresie od 16 °C do 19 °C oraz wilgotności między 45% a 65%
HGT.06 Pytanie 1 305
Realizacja usług w recepcji
Jakiej informacji recepcjonista nie umieści w karcie rezerwacyjnej?
A. Dat przybycia i opuszczenia hotelu przez gości
B. Ilości oraz typu zamawianych pokoi
C. Rodzaju zamawianych usług podstawowych oraz dodatkowych
D. Godzin rozpoczęcia i zakończenia doby hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 306
Realizacja usług w recepcji
W przypadku zanieczyszczeń chemicznych lub biologicznych powietrza na zewnątrz obiektu, personel hotelowy powinien w pierwszej kolejności
A. otworzyć drzwi i okna
B. wyłączyć klimatyzację i wentylatory
C. jak najszybciej opuścić hotel
D. przenieść gości hotelowych do piwnicy
HGT.06 Pytanie 1 307
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?
A. Dwie.
B. Cztery.
C. Trzy.
D. Jedną.
HGT.06 Pytanie 1 308
Realizacja usług w recepcji
Przewodnik turystyczny poinformował recepcjonistę, że w grupie znajdują się wegetarianie. Informację tę pracownik recepcji powinien przekazać do działu
A. służby pięter
B. rekreacji
C. służby parterowej
D. gastronomii
HGT.06 Pytanie 1 309
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski wpłacił zaliczkę do hotelu, tworząc rezerwację pokoju na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w grafiku jako rezerwację
A. kredytową
B. gwarantowaną
C. przedwstępną
D. niegwarantowaną
HGT.06 Pytanie 1 310
Realizacja usług w recepcji
Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?
A. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
B. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
C. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
HGT.06 Pytanie 1 311
Realizacja usług w recepcji
Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?
A. 60 zł
B. 240 zł
C. 50 zł
D. 200 zł
HGT.06 Pytanie 1 312
Realizacja usług w recepcji
Zespół przewodników górskich, współpracujący z hotelem, kierować będzie swoją ofertę głównie do
A. turystów, dla których ważne są ekstremalne sporty
B. grup, które preferują aktywny wypoczynek
C. turystów, którzy oczekują silnych wrażeń
D. grup, które wolą bierny wypoczynek
HGT.06 Pytanie 1 313
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?
A. mierzenie efektywności napięcia
B. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
C. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
D. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
HGT.06 Pytanie 1 314
Realizacja usług w recepcji
Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje
A. położenie miejsca
B. promocja na targach, jakość produktu
C. wielkość obiektu hotelowego
D. ilość obiektów noclegowych
HGT.06 Pytanie 1 315
Realizacja usług w recepcji
Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?
A. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
B. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
C. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
D. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
HGT.06 Pytanie 1 316
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego rodzaju serwisu korzystał kelner, serwując klientowi zupę krem w bulionówce z prawej strony?
A. Francuski
B. Niemiecki
C. Rosyjski
D. Angielski
HGT.06 Pytanie 1 317
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?
A. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
B. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
C. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
D. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
HGT.06 Pytanie 1 318
Realizacja usług w recepcji
Gość z gwarantowaną rezerwacją przybył do hotelu 12 lutego o godzinie 1.600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności oraz dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do
A. 13 lutego do godziny 12.00
B. 13 lutego do godziny 16.00
C. 12 lutego do godziny 18.00
D. 12 lutego do godziny 24.00
HGT.06 Pytanie 1 319
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o całodobową obsługę pokoi
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
D. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
HGT.06 Pytanie 1 320
Realizacja usług w recepcji
Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?
A. Czerwone półsłodkie
B. Czerwone wytrawne
C. Białe wytrawne
D. Białe półsłodkie