Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Aby usprawnić ofertę hotelu o usługi "rent a car", konieczna jest promocja przez

A. aktualizację broszur informacyjnych hotelu
B. zwiększenie opłat za nocleg w hotelu
C. poprawę oświetlenia drogi dojazdowej do obiektu
D. nawiązanie współpracy z biurem podróży
HGT.06 Pytanie 1285
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DLB 106RR
TWIN 108RR
APT 111RRR

A. 106
B. 108
C. 111
D. 103
Realizacja usług w recepcji

Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?

A. Dział gastronomiczny
B. Dział marketingu
C. Dział techniczny
D. Dział handlowy
Realizacja usług w recepcji

Hotel znajduje się w obszarze, który zaczął przyciągać uwagę turystów z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby dostosować się do tej sytuacji?

A. Wysłanie całego zespołu hotelowego na kurs języka rosyjskiego
B. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego
C. Nawiązanie współpracy z innymi hotelami w krajach rosyjskojęzycznych
D. Nawiązanie współpracy z biurami podróży w krajach rosyjskojęzycznych
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?

A. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
B. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
C. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
D. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
HGT.06 Pytanie 1290
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej przez gościa indywidualnego, recepcjonista powinien przede wszystkim ustalić

A. czas pobytu i typ pokoju
B. dodatkowe usługi oraz datę przyjazdu
C. datę wyjazdu oraz liczbę pokoi
D. metodę płatności i cel wizyty
HGT.06 Pytanie 1292
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?

A. Harmonogram rezerwacji
B. Formularz rezerwacyjny
C. Dokument rezerwacyjny
D. Potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Sprzedaż osobistą
B. Aktywizację sprzedaży
C. Reklamę
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1296
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy gość wyraża niezadowolenie z przydzielonego mu pokoju?

A. Nie reagować na uwagi gościa
B. Narzucić mu swoje rozwiązanie sytuacji
C. Udowodnić, że gość się myli
D. Próbować rozwiązać problem na korzyść gościa
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim

A. skrępowaniem
B. asertywnością
C. ignorancją
D. sarkazmem
HGT.06 Pytanie 1299
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?

A. Rezerwacja gwarantowana
B. Rezerwacja wstępna
C. Rezerwacja niegwarantowana
D. Rezerwacja na zapytanie
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych 4* i 5* w strefie publicznej, która obejmuje recepcję, restauracje oraz sale wielofunkcyjne, konieczne jest zainstalowanie klimatyzacji lub innych systemów, mających na celu zapewnienie wymiany powietrza i kontroli

A. temperatury w przedziale od 17 °C do 20 °C oraz wilgotności od 30% do 40%
B. temperatury w granicach od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności w zakresie od 80% do 90%
C. temperatury w zakresie od 16 °C do 19 °C oraz wilgotności między 45% a 65%
D. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 45% do 60%
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1

Nazwa pakietuElementy pakietu
BIAŁYmenu śródziemnomorskie, kwiaty w dniu przyjazdu
INDYGObasen kryty i otwarty, rowery bez ograniczeń czasowych
LILAAI, centrum wellness, codziennie zabieg SPA do wyboru
SEPIAkolacja powitalna z muzyką, jeden masaż relaksacyjny ciała

A. Lila.
B. Sepia.
C. Indygo.
D. Biały.
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
B. doprowadzenie gościa do pokoju
C. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
D. zapewnienie porządku w holu hotelowym
HGT.06 Pytanie 1303
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?

A. Mapy topograficznej
B. Mapy turystycznej
C. Atlasu samochodowego
D. Planu miasta
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?

A. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
B. Rejestracja gościa przy recepcji
C. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
D. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?

A. 1 125,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 050,00 zł
D. 1 950,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?

A. gotówką
B. kartą kredytową
C. czekiem
D. poleceniem przelewu
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?

A. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
B. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
C. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
D. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
Realizacja usług w recepcji

Osoba planująca zorganizowanie szkolenia w hotelu wymaga od pracownika recepcji przede wszystkim informacji dotyczących

A. dodatkowych usług oferowanych przez hotel
B. wydatków związanych z korzystaniem z systemu tłumaczeń symultanicznych
C. cen wynajmu sal wielofunkcyjnych
D. oferty menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych
Realizacja usług w recepcji

Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?

A. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
B. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
C. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
D. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
HGT.06 Pytanie 1311
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest

A. wręczenie klucza
B. określenie zakresu płatnych usług
C. pobranie opłaty od gościa
D. wsparcie przy bagażach
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
B. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
C. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
D. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?

A. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
B. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
C. Wskazanie lokalizacji parkingu
D. Odprowadzenie gościa do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?

WymaganiaKategorie
Wyposażenie uzupełniające każdej jednostki mieszkalnej:***************
HMHMHMHMHM
1. telefonoooooo
2. telewizoroooooo
3. dywan lub wykładzina dywanowa (...)oooooo
15. minibaroo
16. minibar lub lodówka
w obiektach zlokalizowanych
w miejscowościach
wypoczynkowych
oo
17. woda mineralna lub stołowaoooo
18. szklankioooooo
H – hotel
M – motel
o – wymaganie obowiązujące

A. 3*, 4*, 5*
B. 5*
C. 4*, 5*
D. 2*, 3*, 4*, 5*
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku VAT w złWartość brutto w zł
Masaż częściowy ciałagodz.281,30162,6023200,00

A. 37,40 zł
B. 18,70 zł
C. 14,81 zł
D. 40,65 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
B. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
C. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
D. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
Realizacja usług w recepcji

Podczas wyjazdu motywacyjnego w hotelu przebywa grupa gości, którzy pragną aktywnie spędzić swój czas. Jakie usługi mogą spełnić ich oczekiwania?

A. Usługi konferencyjne i szkoleniowe
B. Usługi gastronomiczne i wydarzenia rozrywkowe
C. Usługi pielęgnacyjne oraz upiększające
D. Usługi rekreacyjno-sportowe oraz imprezy integracyjne
HGT.06 Pytanie 1319
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. ustalenie tożsamości posiadacza karty
B. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
C. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
D. ściągnięcie środków z konta użytkownika