Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1365
Realizacja usług w recepcji

Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?

A. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
B. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
C. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
D. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
Realizacja usług w recepcji

Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?

A. Reklama w mediach
B. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
C. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
D. Weekendowe obniżki cen
Realizacja usług w recepcji

Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować

A. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
B. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
C. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
D. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone

A. turystom lub odwiedzającym
B. gościom hotelowym
C. grupom turystycznym z zagranicy
D. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
Realizacja usług w recepcji

Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to

A. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
B. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
C. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
D. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
HGT.06 Pytanie 1374
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?

A. 72,00 zł
B. 120,00 zł
C. 96,00 zł
D. 144,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Budzenie, przechowalnia bagażu
B. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
C. Tłumacz języka migowego, room-service
D. Wstawka do apartamentu, budzenie
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?

A. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
B. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
C. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
D. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
B. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
C. usunięcie materiałów łatwopalnych
D. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
HGT.06 Pytanie 1382
Realizacja usług w recepcji

Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?

CENY
I DOSTĘPNOŚĆ
POKOJE,
PAKIETY
PŁATNOŚĆ
ON LINE
REZERWACJA
3 MINUTY
Gość bezpośrednio
w kalendarzu
widzi dostępne oferty
i ich ceny
Pełna oferta
pokoi hotelowych
oraz pakietów
pobytowych wraz
z opisem
Szybki
przelew bankowy
lub karta kredytowa
Potwierdzenie płatności
i rezerwacji e-mailem
A.B.C.D.

A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.

Lp.WYMAGANIA***************
IV. Część mieszkalna
26.Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.):OOOOO
1) pokój 1-osobowy14121098
2) pokój 2-osobowy1816141210
3) pokój 3-osobowy161514
4) pokój 4-osobowy1816

A. 10 m2
B. 18 m2
C. 16 m2
D. 12 m2
Realizacja usług w recepcji

Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?

A. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
B. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
C. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
D. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
Realizacja usług w recepcji

Ile wyniesie łączna wartość brutto za usługi w przedstawionym kosztorysie, jeśli cena brutto jednej kolacji to 80 zł?

Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość brutto w zł
1.pokój dwuosobowydoba25001 000
2.obiadszt.470280
3.kolacjaszt.4
4.masaższt.23060
Razem

A. 1 660 zł
B. 1 340 zł
C. 320 zł
D. 160 zł
Realizacja usług w recepcji

Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?

A. Ekspozycja w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości
B. Umieszczenie ogłoszenia o czasowym rabacie na billboardzie
C. Rozdanie drobnych prezentów gościom w dniu ich wyjazdu
D. Zamieszczenie materiałów reklamowych w recepcji
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check in, recepcjonista powinien koniecznie przedstawić gościowi informacje dotyczące dodatkowych usług oferowanych przez hotel?

A. w trakcie składania życzeń miłego pobytu
B. po pokazaniu drogi do pokoju
C. przed wręczeniem klucza do pokoju
D. przy serdecznym powitaniu
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 50 m2
B. 30 m2
C. 58 m2
D. 35 m2
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?

A. Położenia w centrum miasta
B. Funkcjonalności pokoi
C. Renomowanej marki
D. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
HGT.06 Pytanie 1392
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?

A. Karty rejestracyjnej
B. Karty rezerwacyjnej
C. Kwitu parkingowego
D. Kwitu bagażowego
Realizacja usług w recepcji

Klub sportowy uczniów, który zajmuje się rolkarstwem szybkim, zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinni poinformować recepcjonista o przybyciu sportowców?

A. Gastronomię, rekreację, dział techniczny
B. Służby pięter, księgowość, dział zaopatrzenia
C. Dział administracyjny, gastronomię, służby pięter
D. Obsługę konferencji, gastronomię, dział marketingu
Realizacja usług w recepcji

Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych, recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem przewodników turystycznych.
Wynajem rowerów.
Dostawa kwiatów.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.
Talerz owoców sezonowych.
Transfery na lotnisko i dworce kolejowy.

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Suszarka do włosów.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem sal konferencyjnych.
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Talerz owoców sezonowych.

Oferta 1.Oferta 2.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem rowerów.
Transfery na lotnisko i dworce kolejowy.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.

Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wypożyczenia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem samochodów.
Atrakcje dla dzieci: dmuchane zjeżdżalnie, zamki gier.
Opieka dla dzieci.

Oferta 3.Oferta 4.

A. Ofertę 1.
B. Ofertę 2.
C. Ofertę 4.
D. Ofertę 3.
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie

A. bankietowej
B. bufetowej
C. room service
D. a la carte
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów hotelowych ma przynajmniej 30 miejsc noclegowych, jest przygotowany na samodzielne korzystanie przez gości oraz oferuje podstawowe usługi związane z pobytem?

A. Pensjonat
B. Schronisko młodzieżowe
C. Dom wycieczkowy
D. Kemping
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?
* 5 posiłków dziennie
* 2 konsultacje lekarskie
* nieograniczony dostęp do napoi gorących
* konsultacje z instruktorem nordic walking
* codzienna sesja treningowa w sali fitness
* 20% rabatu na wybrane zabiegi Beauty Spa
* bezpłatny parking monitorowany
* profesjonalna opiekunka do dzieci
* rodzinny turniej na kręgielni
* zajęcia i animacje dla dzieci i dorosłych
* 10% rabatu na zabiegi SPA
* nieograniczony dostęp do basenu, jacuzzi
* bezprzewodowy Internet
Pakiet IPakiet II
* butelka wina musującego na powitanie
* romantyczna kolacja w blasku świec
* sauna, jacuzzi z hydromasażem
* odprężający masaż całego ciała
* śniadanie serwowane do pokoju
* parking monitorowany
* lunch kanapkowy-sałatkowy
* przerwa kawowa z domowym ciastem
* sala konferencyjna
* bezprzewodowy Internet
* zabieg w SPA
* wypożyczalnia kijków nordic walking
* uroczysta biesiada z muzyką
Pakiet IIIPakiet IV

A. Pakiet II
B. Pakiet IV
C. Pakiet I
D. Pakiet III
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest

A. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
B. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
C. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
D. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze

A. strategii cenowej
B. strategii produktowej
C. promocji sprzedaży
D. public relations