Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 361
Realizacja usług w recepcji
A. 2*
B. 4*
C. 1*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 1 362
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
B. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
C. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
D. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
HGT.06 Pytanie 1 363
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?
A. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
B. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
C. Globalnym systemem dystrybucji
D. Wewnętrznym systemem hotelowym
HGT.06 Pytanie 1 364
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Dodatkowy koc
B. Masaż czekoladowy
C. Wymianę ręczników
D. Skrytkę depozytową
HGT.06 Pytanie 1 365
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych dla kempingów określono
A. 3 typy opisane cyframi rzymskimi
B. 4 typy opisane cyframi rzymskimi
C. 4 typy oznaczone gwiazdkami
D. 5 typów z oznaczeniem gwiazdkowym
HGT.06 Pytanie 1 366
Realizacja usług w recepcji
Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?
A. gotówką
B. kartą kredytową
C. czekiem
D. poleceniem przelewu
HGT.06 Pytanie 1 367
Realizacja usług w recepcji
W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma zapewnioną codzienną wymianę ręczników, room-service dostępny przez przynajmniej 18 godzin dziennie oraz możliwość codziennego otrzymywania prasy?
A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 1 368
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Bagażnik jako mebel jednostki mieszkalnej jest obowiązkowy we wszystkich
Wymaganie | Kategorie | ||||||||||||||
****** | **** | *** | ** | * | |||||||||||
H | M | P | H | M | P | H | M | P | H | M | P | H | M | P | |
Bagażnik | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
A. hotelach i pensjonatach oraz motelach powyżej 2*.
B. pensjonatach oraz hotelach i motelach powyżej 2*.
C. pensjonatach i motelach oraz hotelach powyżej 2*.
D. hotelach i motelach oraz pensjonatach powyżej 2*.
HGT.06 Pytanie 1 369
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?
A. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
B. Położenia w centrum miasta
C. Funkcjonalności pokoi
D. Renomowanej marki
HGT.06 Pytanie 1 370
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu należy do strategii cenowej?
A. udzielanie rabatów stałym klientom
B. remont salonu odnowy biologicznej
C. nawiązanie współpracy z biurem podróży
D. umieszczenie reklam na lotniskach
HGT.06 Pytanie 1 371
Realizacja usług w recepcji
Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.
A. Intensywna reklama w telewizji
B. Intensywna reklama w radio
C. Ulotki rozdawane na ulicach
D. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
HGT.06 Pytanie 1 372
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 680,00 zł
B. 500,00 zł
C. 340,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 373
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz
A. dystrybucja, promocja, produkt, personel
B. promocja, reklama, sprzedaż, personel
C. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
D. sprzedaż, produkt, reklama, personel
HGT.06 Pytanie 1 374
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia na przechowanie cennych przedmiotów, gdy
A. gość prosi o tę usługę w nocy
B. zajmują zbyt dużo miejsca
C. są na tyle małe, że łatwo mogą się zgubić
D. gość wykazuje agresję
HGT.06 Pytanie 1 375
Realizacja usług w recepcji
Aby gość hotelowy mógł uregulować należność za pobyt przy użyciu karty płatniczej, recepcja musi być wyposażona
A. w terminal POS
B. w urządzenie fiskalne
C. w sprzęt do imbusowania
D. w komputer z drukarką
HGT.06 Pytanie 1 376
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenie powinno znaleźć się w formularzu rezerwacyjnym dla gościa, który zamawia nocleg w apartamencie z pełnym wyżywieniem dla trzech osób?
A. HBx3, APT
B. BBx3, TPL
C. FBx3, APT
D. ALx3, DBL
HGT.06 Pytanie 1 377
Realizacja usług w recepcji
Aby osiągnąć wysokie obłożenie w okresie zimowym, hotel znajdujący się w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. first minutę
B. rack rate
C. all inclusive
D. timesharing
HGT.06 Pytanie 1 378
Realizacja usług w recepcji
Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to
A. dom wycieczkowy
B. schronisko młodzieżowe
C. schronisko
D. kemping
HGT.06 Pytanie 1 379
Realizacja usług w recepcji
Pani Smith zarezerwowała w hotelu Amber w Międzyzdrojach pokój dwuosobowy w terminie od 12 do 13 sierpnia 2011 r. Który zapis w grafiku odpowiada tej rezerwacji?
Sierpień 2011 r. | |||||
---|---|---|---|---|---|
11 | 12 | 13 | 14 | ||
A. | 110 SGL | R | R | ||
B. | 112 DBL | R | R | ||
C. | 202 DBL | R | |||
D. | 205 DBL | R |
A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 380
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:
A. francuskiej
B. greckiej
C. żydowskiej
D. włoskiej
HGT.06 Pytanie 1 381
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?
A. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
B. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
C. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
D. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
HGT.06 Pytanie 1 382
Realizacja usług w recepcji
Domy wycieczkowe to obiekty dysponujące przynajmniej 30 miejscami noclegowymi, przystosowane do samoobsługi oraz oferujące
A. minimalny zakres usług dotyczących pobytu klientów
B. rozbudowany wachlarz usług związanych z pobytem klientów
C. swoim klientom usługi noclegowe oraz gastronomiczne
D. swoim gościom całodzienne wyżywienie
HGT.06 Pytanie 1 383
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?
A. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
B. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
C. Usługa przechowania bagażu, usługa prania
D. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
HGT.06 Pytanie 1 384
Realizacja usług w recepcji
Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?
Dane | Potwierdzenie rezerwacji | Rezerwacja gwarantowana | Uwagi |
---|---|---|---|
Imię i nazwisko/firma | |||
Termin pobytu | |||
Liczba osób | |||
Rodzaj pokoju | |||
Cena za dobę | |||
Rodzaj płatności | |||
Przedpłata w kwocie | |||
Nr karty kredytowej i data jej ważności | |||
Nazwisko okaziciela karty | |||
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji | |||
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację |
A. Karta pobytu.
B. Potwierdzenie rezerwacji.
C. Karta rezerwacji.
D. Grafik obłożenia pokoi.
HGT.06 Pytanie 1 385
Realizacja usług w recepcji
Czym jest SWOT?
A. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
B. analiza zdolności płatniczej.
C. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
D. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
HGT.06 Pytanie 1 386
Realizacja usług w recepcji
Czym jest frapowanie?
A. posypywanie produktu przyprawami
B. dekorowanie przekąsek
C. szybkie schładzanie, na przykład szampana
D. pokrywanie ciasta lukrem
HGT.06 Pytanie 1 387
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, obsługując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinien przede wszystkim
A. poprosić pilota o najnowszą listę z danymi uczestników
B. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
C. wręczyć gościom formularze meldunkowe do wypełnienia oraz podpisania
D. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do zameldowania
HGT.06 Pytanie 1 388
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista w niewypełnione pole w przedstawionym fragmencie faktury VAT?
Nazwa usługi | PKWiU | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka podatku VAT w % | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pobyt w hotelu | 55.10 | doba | 4 | 934,58 | 7% | 1000,00 |
A. 264,33 zł
B. 233,65 zł
C. 267,50 zł
D. 250,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 389
Realizacja usług w recepcji
Który pakiet usług, hotel powinien polecić firmie zlecającej zorganizowanie 3-dniowego pobytu integracyjnego połączonego z konferencją szkoleniową dla swoich pracowników?
PAKIET TRENING | - 20% rabatu na usługi noclegowe - wynajem sali konferencyjnej - przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce) - bezprzewodowy dostęp do internetu - parking monitorowany na terenie obiektu |
PAKIET RELAX | - noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego - 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką - przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce) - wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem, Wi-Fi - parking gratis |
PAKIET BIZNES | - noclegi, śniadania, obiadokolacje - wynajem sali konferencyjnej - materiały konferencyjne (papier i długopisy) - bezprzewodowy dostęp do internetu - parking monitorowany na terenie obiektu |
PAKIET KORPO | - noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa - wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej - 15% rabat na wybrane zabiegi SPA - nieograniczony dostęp do internetu - parking gratis |
A. Trening.
B. Korpo.
C. Relax.
D. Biznes.
HGT.06 Pytanie 1 390
Realizacja usług w recepcji
Czym jest Cruise?
A. lot samolotem
B. typ opłaty na lotnisku
C. rejs wycieczkowy statkiem
D. podróż za pomocą autokaru
HGT.06 Pytanie 1 391
Realizacja usług w recepcji
Wskaż usługę, która jest oferowana w hotelu bezpłatnie na prośbę gości.
A. Zamówienie taksówki
B. Pranie odzieży
C. Zamówienie jedzenia do pokoju
D. Korzystanie z usług wellness
HGT.06 Pytanie 1 392
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien
A. nie wprowadzać żadnych promocji.
B. zmniejszyć cenę za nocleg.
C. zainteresować się działaniami rywali.
D. zwiększyć cenę za nocleg.
HGT.06 Pytanie 1 393
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
B. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
C. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
D. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
HGT.06 Pytanie 1 394
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:
A. w rejestrze skarg
B. w dzienniku meldunkowym
C. w spisie wierzycieli
D. na czarnej liście
HGT.06 Pytanie 1 395
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o świadczeniu usług turystycznych, schroniska to miejsca usytuowane
A. w miejscach niezabudowanych i dedykowane wyłącznie turystom indywidualnym
B. w pobliżu szlaków turystycznych i oferujące podstawowy zakres usług
C. w pobliżu szlaków turystycznych i przystosowane do samoobsługi gości
D. w miejscach niezabudowanych i przeznaczone wyłącznie dla grup turystycznych
HGT.06 Pytanie 1 396
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?
A. Dystrybucja
B. Promocja
C. Produkt
D. Cena
HGT.06 Pytanie 1 397
Realizacja usług w recepcji
Integralnym aspektem procedury rejestracji gościa w hotelu jest
A. wydanie klucza
B. wsparcie przy bagażu
C. określenie zakresu płatnych usług
D. zgromadzenie opłat od gościa
HGT.06 Pytanie 1 398
Realizacja usług w recepcji
Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada
A. globalny system dystrybucji
B. lokalny system rezerwacji
C. wewnętrzny system hotelowy
D. krajowy system rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 399
Realizacja usług w recepcji
Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?
A. oraz dwoma posiłkami
B. amerykańskim
C. kontynentalnym
D. oraz jednym posiłkiem
HGT.06 Pytanie 1 400
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien
A. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
B. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
C. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
D. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa