Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 361
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych.

Ilustracja do pytania 1
A. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 31.01.
B. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 01.02.
C. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 01.02.
D. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 31.01.
HGT.06 Pytanie 1 362
Realizacja usług w recepcji

Gość zgłosił w recepcji, że jest alergikiem. Które działy hotelowe powinny otrzymać informację o problemach zdrowotnych gościa?

A. Gastronomia i służba pięter.
B. Marketing i służba parterowa.
C. Gastronomia i służba parterowa.
D. Marketing i służba pięter.
HGT.06 Pytanie 1 363
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z 4-letnim synem przyjechało do pensjonatu na zimowe wczasy, by aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe recepcjonista powinien o tym poinformować?

A. Dział sportowo-rekreacyjny, opiekunkę do dziecka.
B. Centrum SPA, służbę pięter.
C. Centrum SPA, dział sportowo-rekreacyjny.
D. Opiekunkę do dziecka, dział marketingu.
HGT.06 Pytanie 1 364
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy poprosił o zorganizowanie w pokoju kolacji dla kilku osób. Które informacje recepcja powinna przekazać gastronomii w związku z zamówioną usługą?

A. Nr pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu.
B. Nazwiska gości, godzinę, menu, nr pokoju.
C. Nr pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów.
D. Nazwisko gościa, datę, ceny potraw, menu.
HGT.06 Pytanie 1 365
Realizacja usług w recepcji

Które działania w pierwszej kolejności powinien podjąć recepcjonista, wobec gościa walk in, jeżeli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Zaproponować przechowanie bagażu.
B. Ustalić szczegóły dotyczące pobytu.
C. Zaprowadzić gościa do pokoju.
D. Zatrzymać dowód tożsamości gościa.
HGT.06 Pytanie 1 366
Realizacja usług w recepcji

Jak służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu powinny postąpić z bagażem gościa, dostarczonym do recepcji kilkanaście minut później po jego przybyciu?

A. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji.
B. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu.
C. Przechować w bagażowni do czasu, aż gość się sam zgłosi.
D. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie.
HGT.06 Pytanie 1 367
Realizacja usług w recepcji

Która grupa usług jest świadczona gościom hotelowym bezpłatnie?

A. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa.
B. Budzenie, usługa parkingowa, udzielanie informacji, wymiana walut.
C. Przechowanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt.
D. Przechowanie bagażu, wynajęcie samochodu, podawanie posiłków do pokoi.
HGT.06 Pytanie 1 368
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować recepcjonista na zdenerwowanie gościa spowodowane tym, że pomimo zamówienia usługi budzenia, nie został obudzony o umówionej godzinie i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?

A. Przeprosić, udostępnić księgę zażaleń, zwrócić należność za pobyt.
B. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, zawiadomić przełożonego.
C. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek.
D. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 369
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych usług dodatkowych jest najbardziej odpowiednia dla przebywającej w hotelu rodziny z dwójką dzieci w wieku przedszkolnym?

A. Siłownia
B. Spływ kajakowy
C. Sala zabaw
D. Kręgielnia
HGT.06 Pytanie 1 370
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej kategorii hotelu, gość ma zapewnioną codzienną wymianę ręczników, room-service czynny przez co najmniej 18 godz. na dobę oraz możliwość otrzymywania codziennej prasy?

A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 1 371
Realizacja usług w recepcji

Do wystawienia którego dokumentu hotelowego recepcjonista musi znać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo i nr dokumentu tożsamości gościa?

A. Karty rejestracyjnej.
B. Kwitu parkingowego.
C. Kwitu bagażowego.
D. Karty rezerwacyjnej.
HGT.06 Pytanie 1 372
Realizacja usług w recepcji

Który sprzęt sportowo-rekreacyjny recepcjonista może zaproponować gościowi zainteresowanemu turystyką aktywną?

Ilustracja do pytania 12
A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 373
Realizacja usług w recepcji

Który dokument potwierdzający sprzedaż usług hotelarskich recepcjonista powinien wręczyć gościowi, który uregulował gotówką płatność za pobyt?

A. Potwierdzenie z terminala.
B. Polecenie przelewu.
C. Fakturę proforma.
D. Paragon fiskalny.
HGT.06 Pytanie 1 374
Realizacja usług w recepcji

Który przewodnik powinien zaproponować recepcjonista zagranicznemu gościowi zainteresowanemu walorami przyrodniczymi Polski?

A. Zabytki historyczne Polski.
B. Muzea etnograficzne w Polsce.
C. Parki narodowe w Polsce.
D. Szlaki architektury drewnianej w Polsce.
HGT.06 Pytanie 1 375
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych usług dodatkowych hotelu jest świadczona odpłatnie?

A. Fryzjer
B. Bagażownia
C. Budzenie
D. Depozyt
HGT.06 Pytanie 1 376
Realizacja usług w recepcji

Którą z wymienionych usług dodatkowych należy zapewnić gościom w Polsce, we wszystkich hotelach, motelach, pensjonatach, niezależnie od kategorii?

A. Przechowanie wartościowych rzeczy gościa.
B. Możliwość zakupu prasy codziennej.
C. Zaparkowanie samochodu na strzeżonym parkingu.
D. Dostarczenie posiłku do jednostki mieszkalnej.
HGT.06 Pytanie 1 377
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.

Ilustracja do pytania 17
A. 3*
B. 4*
C. 2*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 1 378
Realizacja usług w recepcji

Jaką należność za pobyt zapłaci gość przebywający w hotelu 4 doby, jeżeli pokój kosztuje 200,00 zł za pierwszą dobę, a rabat za drugą i każdą następną dobę wynosi 20%?

A. 640,00 zł
B. 840,00 zł
C. 760,00 zł
D. 680,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 379
Realizacja usług w recepcji

Które działy hotelu powinny zostać poinformowane przez recepcję o przyjeździe gości planujących zrealizować pobyt według zamieszczonego harmonogramu?

Ilustracja do pytania 19
A. Techniczny, SPA & Wellness, rekreacyjny.
B. Techniczny, służby pięter, administracji.
C. Gastronomii, służby pięter, rekreacyjny.
D. Gastronomii, SPA & Wellness, administracji.
HGT.06 Pytanie 1 380
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dzieckiem wynajęło w hotelu apartament dwuosobowy z dostawką w terminie od 1 do 10 lipca. Cena apartamentu wynosi 400,00 zł za dobę, a cena dostawki 10% ceny apartamentu. Oblicz koszt pobytu całej rodziny w hotelu.

A. 4 040,00 zł
B. 3 640,00 zł
C. 3 960,00 zł
D. 4 400,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 381
Realizacja usług w recepcji

Których usług nie można połączyć w jedną pozycję na paragonie fiskalnym?

A. Nocleg DBL i śniadanie.
B. Nocleg DBL i dostawka.
C. Nocleg DBL i nocleg SGL.
D. Nocleg SGL i parking.
HGT.06 Pytanie 1 382
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz, ile wynosi wartość brutto za usługę noclegową.

Ilustracja do pytania 22
A. 2 250,00 zł
B. 2 430,00 zł
C. 2 070,00 zł
D. 2 235,60 zł
HGT.06 Pytanie 1 383
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj zabiegów rehabilitacyjnych należy zaplanować dla gości chcących skorzystać z zabiegu termoterapii, wykonywanego w specjalnej kabinie, z wykorzystaniem temperatur poniżej 0°C?

A. Fizykoterapię.
B. Kinezyterapię.
C. Hydroterapię.
D. Krioterapię.
HGT.06 Pytanie 1 384
Realizacja usług w recepcji

Utrzymywanie dobrych relacji ze społecznością wewnętrzną i zewnętrzną obiektu, a także dbanie o dobry wizerunek hotelu, to działanie w ramach

A. sales promotion.
B. public relations.
C. marketingu partyzanckiego.
D. marketingu zewnętrznego.
HGT.06 Pytanie 1 385
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.

Ilustracja do pytania 25
A. 80 m2
B. 50 m2
C. 170 m2
D. 105 m2
HGT.06 Pytanie 1 386
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych narzędzi marketingu mix stosuje hotel, jeżeli usługi noclegowe sprzedaje za pośrednictwem biura podróży?

A. Promocję.
B. Produkt.
C. Cenę.
D. Dystrybucję.
HGT.06 Pytanie 1 387
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji przyjmujący rezerwację telefoniczną na usługi hotelarskie w pierwszej kolejności powinien

A. ustalić termin pobytu.
B. podać numer rezerwacji.
C. zapytać o specjalne życzenia.
D. zapytać o położenie pokoju.
HGT.06 Pytanie 1 388
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj rezerwacji umożliwia gościowi rejestrację w hotelu rano, tuż przed końcem pierwszej doby hotelowej, bez ryzyka anulowania tej rezerwacji przez hotel?

A. Rezerwacja wstępna.
B. Rezerwacja na zapytanie.
C. Rezerwacja niegwarantowana.
D. Rezerwacja gwarantowana.
HGT.06 Pytanie 1 389
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Ilustracja do pytania 29
A. Adjacent rooms.
B. Superior rooms.
C. Executive rooms.
D. Connecting rooms.
HGT.06 Pytanie 1 390
Realizacja usług w recepcji

Którego zwrotu należy użyć, tytułując list powitalny skierowany do rektora wyższej uczelni?

A. Wasza Ekscelencja.
B. Szanowny Rektorze.
C. Jego Magnificencja.
D. Panie Dyrektorze.
HGT.06 Pytanie 1 391
Realizacja usług w recepcji

Imienny dokument, potwierdzający zarezerwowane i opłacone wcześniej usługi noclegowe w hotelu, to

A. przelew bankowy.
B. voucher.
C. czek podróżny.
D. confirmation.
HGT.06 Pytanie 1 392
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas zmiany zauważył overbooking na dany dzień. W tej sytuacji powinien niezwłocznie powiadomić kierownika

A. administracji.
B. recepcji.
C. działu marketingu.
D. służby pięter.
HGT.06 Pytanie 1 393
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z procedurą check in wydanie klucza i karty pobytu gościowi powinno nastąpić po

A. poinformowaniu gościa o usługach dodatkowych.
B. otwarciu rachunku gościa.
C. życzeniu gościowi miłego pobytu.
D. wskazaniu drogi do pokoju gościa.
HGT.06 Pytanie 1 394
Realizacja usług w recepcji

Wskaż czynność charakterystyczną dla procedury check out.

A. Sporządzenie rachunku wstępnego.
B. Realizacja usług objętych zamówieniem.
C. Sprawdzenie rezerwacji w grafiku.
D. Powtórzenie szczegółów rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 395
Realizacja usług w recepcji

Która czynność jest ostatnim elementem procedury check in dla grupy zorganizowanej?

A. Otwarcie rachunku gości.
B. Poinformowanie o usługach dodatkowych.
C. Wydanie kluczy i kart pobytu.
D. Rejestracja gości.
HGT.06 Pytanie 1 396
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu w czasie trwania doby hotelowej. Na miejscu okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie awarii, które zajmie jeszcze ok. 2 godziny. Wszystkie pozostałe jednostki są zajęte. W tej sytuacji recepcjonista w pierwszej kolejności powinien

A. skonsultować ze służbą pięter czas trwania sprzątania pokoju po naprawie awarii.
B. zaproponować gościowi spacer po parku.
C. poprosić kierownika działu technicznego w celu wyjaśnienia sytuacji.
D. zaproponować gościowi skorzystanie z przechowalni bagażu.
HGT.06 Pytanie 1 397
Realizacja usług w recepcji

Który z przedstawionych formularzy wykorzystywany jest przez hotel do procedury preautoryzacji?

Ilustracja do pytania 37
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 398
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego formularza rezerwacji określ, który z działów będzie wymagał zaangażowania większej niż zazwyczaj liczby pracowników podczas realizacji usług zamówionych na 12.07.2020 r.?

Ilustracja do pytania 38
A. Recepcji.
B. Marketingu.
C. Techniczny.
D. Gastronomiczny.
HGT.06 Pytanie 1 399
Realizacja usług w recepcji

Gość dokonał rezerwacji jednego pokoju SGL i dwóch pokoi DBL w terminie od 12 stycznia 2020 r. do 18 stycznia 2020 r. Poprosił o pokoje na jednym piętrze. Który z przedstawionych grafików odpowiada przyjętemu zamówieniu?

Ilustracja do pytania 39
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 400
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zwrócił się z prośbą o usunięcie z minibarku napojów alkoholowych. Co powinien w tej sytuacji zrobić recepcjonista?

A. Bezzwłocznie zapewnić spełnienie prośby gościa.
B. Spełnienie prośby uzależnić od podanej przyczyny.
C. Przekazać prośbę gościa dyrektorowi hotelu.
D. Przekazać prośbę gościa kierownikowi recepcji.