Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 361
Realizacja usług w recepcji

Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?

A. Budzenie
B. Jacuzzi
C. Obsługa bagażowa
D. Informacja turystyczna
HGT.06 Pytanie 1 362
Realizacja usług w recepcji

Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?

A. Pole biwakowe.
B. Schronisko młodzieżowe.
C. Schronisko.
D. Pole namiotowe.
HGT.06 Pytanie 1 363
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?

A. 1 125,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 950,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 364
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien

A. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
B. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
C. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
D. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
HGT.06 Pytanie 1 365
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kowalskich zarezerwowała 4 pokoje DBL na dwie doby. Jaka jest wartość netto tej usługi, jeśli koszt pokoju DBL wynosi 180,00 zł brutto za dobę przy stawce VAT wynoszącej 8%?

A. 720,00 zł
B. 1 440,00 zł
C. 1 333,33 zł
D. 666,67 zł
HGT.06 Pytanie 1 366
Realizacja usług w recepcji

Czym jest SWOT?

A. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
B. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
C. analiza zdolności płatniczej.
D. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
HGT.06 Pytanie 1 367
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z pięcioma osobami, w tym 4-letnią dziewczynką, 2-letnim i 17-letnim chłopcem przybyła do hotelu. Ile kart pobytu powinien wręczyć pracownik recepcji?

A. 3
B. 5
C. 2
D. 4
HGT.06 Pytanie 1 368
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacji pozwalają turyście będącemu aktualnie w Polsce na zarezerwowanie noclegu, biletu lotniczego oraz wynajmu samochodu w Australii?

A. Travel-web, Fidelio
B. eTravel, Expedia
C. Chart, Travelplanet
D. Amadeus, Sabre
HGT.06 Pytanie 1 369
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?

A. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
B. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
C. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
HGT.06 Pytanie 1 370
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?

A. Na czysto
B. W obecności gościa
C. Dokładne
D. Cykliczne
HGT.06 Pytanie 1 371
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotel jest zobowiązany zapewnić gościowi, który zamierza korzystać jedynie z podstawowych ofert?

A. Noclegowej
B. Rekreacyjnej
C. Budzenia
D. Konferencyjnej
HGT.06 Pytanie 1 372
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?

A. Regulamin usługi depozytowej
B. Protokół rzeczy znalezionych
C. Protokół rzeczy pozostawionych
D. Kontrolkę sejfu depozytowego
HGT.06 Pytanie 1 373
Realizacja usług w recepcji

Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena

A. progowa
B. zróżnicowana
C. prestiżowa
D. penetracyjna
HGT.06 Pytanie 1 374
Realizacja usług w recepcji

Frapowanie to proces, który polega na

A. szybkim schładzaniu wina.
B. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
C. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
D. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
HGT.06 Pytanie 1 375
Realizacja usług w recepcji

W hotelu klient pragnie uiścić opłatę za nocleg za pomocą karty płatniczej. Jest to wykonalne, jeśli recepcja ma

A. komputer z drukarką
B. faktury
C. terminal POS
D. kasę fiskalną
HGT.06 Pytanie 1 376
Realizacja usług w recepcji

Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni

A. arabskiej
B. węgierskiej
C. niemieckiej
D. skandynawskiej
HGT.06 Pytanie 1 377
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:

A. 4* i 5*
B. 2*,3*,4* i 5*
C. 3*,4* i 5*
D. 1*,2*,3*,4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 378
Realizacja usług w recepcji

Do obowiązków personelu recepcji hotelowej nie należy

A. budzenie gości
B. przechowywanie rzeczy wartościowych gości
C. rejestrowanie przybywających
D. odprowadzanie gości do ich pokoi
HGT.06 Pytanie 1 379
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako pierwszą, gdy gość prosi o rezerwację wstępną?

A. Poprosić o potwierdzenie rezerwacji
B. Poprosić o skan dowodu osobistego
C. Zarezerwować pokój zgodnie z życzeniem
D. Zarezerwować miejsce parkingowe
HGT.06 Pytanie 1 380
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego dokumentu powinien się odnieść recepcjonista, gdy informuje gościa o możliwości skorzystania z procedury express check out?

A. Regulamin hotelowy
B. Kartę rejestracyjną
C. Formularz rezerwacyjny
D. Raport dobowy
HGT.06 Pytanie 1 381
Realizacja usług w recepcji

W hotelu z 50 miejscami noclegowymi, w czerwcu odnotowano sprzedaż 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 53%
B. 40%
C. 20%
D. 33%
HGT.06 Pytanie 1 382
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?

A. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
B. Wewnętrznym systemem hotelowym
C. Globalnym systemem dystrybucji
D. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
HGT.06 Pytanie 1 383
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest używany do rozliczenia finansowego usług noclegowych, które zostały zamówione przez przedsiębiorstwo?

A. Dowód wpłaty KP
B. Faktura
C. Faktura proforma
D. Paragon fiskalny
HGT.06 Pytanie 1 384
Realizacja usług w recepcji

Obiekty zapewniające co najmniej 30 miejsc do spania, przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości oraz oferujące podstawowy zakres usług związanych z pobytem to

A. motele
B. pensjonaty
C. schroniska młodzieżowe
D. domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 1 385
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu

Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży
1.Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń.
2.Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację.

A. sezonowego.
B. terminowego.
C. ilościowego.
D. promocyjnego.
HGT.06 Pytanie 1 386
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję pełni pomocnik kelnerski?

A. do uregulowania zamówienia
B. do przechowywania win w butelkach
C. do transportowania sztućców
D. do przechowywania zapasu naczyń stołowych
HGT.06 Pytanie 1 387
Realizacja usług w recepcji

Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, zawierające informacje na temat terminu oraz wysokości zaliczki za zamówione usługi. W ustalonym terminie wpłacił zaliczkę, którą określił hotel. Jakiego rodzaju rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?

A. Niepotwierdzoną
B. Kredytową
C. Gwarantowaną
D. Wstępną
HGT.06 Pytanie 1 388
Realizacja usług w recepcji

Proponowanie aktywności rekreacyjnych na pływalni oraz w ośrodku wellness, by urozmaicić czas spędzany przez gości, jest przykładem usługi

A. uzupełniającej
B. towarzyszącej
C. fakultatywnej
D. podstawowej
HGT.06 Pytanie 1 389
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. zdezynfekować ranę spirytusem.
B. wezwać karetkę pogotowia.
C. nałożyć jałowy opatrunek.
D. schładzać oparzenie wodą.
HGT.06 Pytanie 1 390
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie pozytywnych relacji z gośćmi oraz za organizację przyjazdów VIP-ów w hotelu?

A. recepcjonista concierge
B. pracownik guest relations
C. kierownik recepcji
D. recepcjonista dysponent
HGT.06 Pytanie 1 391
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ osobowości charakteryzuje osobę, która boi się śmieszności lub kompromitacji i nie potrafi wyrazić swoich potrzeb?

A. Ignorant
B. Typ nieświadomy
C. Typ skrępowany
D. Dyletant
HGT.06 Pytanie 1 392
Realizacja usług w recepcji

Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?

A. Aparthotelu
B. Biznesowego
C. Rezydencyjnego
D. Garni
HGT.06 Pytanie 1 393
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przeprowadzi proces zameldowania grupy w hotelu na podstawie

A. voucheru
B. dostarczonej listy uczestników
C. potwierdzenia rezerwacji
D. karty zamówienia
HGT.06 Pytanie 1 394
Realizacja usług w recepcji

Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to

A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacji
C. grafik rezerwacji
D. karta rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 395
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.

A. 360 zł
B. 960 zł
C. 840 zł
D. 300 zł
HGT.06 Pytanie 1 396
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie stanowiące element wyposażenia recepcji pozwala na przesyłanie obrazów dokumentów za pośrednictwem linii telefonicznej?

A. Kserokopiarka
B. Faks
C. Skaner
D. Terminal
HGT.06 Pytanie 1 397
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?

A. 75%
B. 120%
C. 80%
D. 125%
HGT.06 Pytanie 1 398
Realizacja usług w recepcji

Jednym z celów statutowych Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych jest

A. zwiększanie zainteresowania turystyką i krajoznawstwem
B. propagowanie turystyki kwalifikowanej wśród młodzieży
C. upowszechnianie turystyki jako formy wypoczynku i rekreacji młodzieży
D. promowanie turystyki campingowej oraz caravaningowej
HGT.06 Pytanie 1 399
Realizacja usług w recepcji

O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić

A. przedstawicieli mediów
B. kontrahentów
C. dyrektora hotelu
D. mieszkańców
HGT.06 Pytanie 1 400
Realizacja usług w recepcji

W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż

A. dwóch kondygnacji
B. czterech kondygnacji
C. trzech kondygnacji
D. pięciu kondygnacji