Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 401
Realizacja usług w recepcji

Uczniowski klub sportowy uprawiający rolkarstwo szybkie zorganizował zgrupowanie w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Które działy powinny zostać poinformowane przez recepcjonistę o przyjeździe zawodników?

A. Obsługi konferencji, gastronomii, marketingu.
B. Służby pięter, księgowości, działu zaopatrzenia.
C. Gastronomii, rekreacji, działu technicznego.
D. Administracji, gastronomii, służby pięter.
HGT.06 Pytanie 1 402
Realizacja usług w recepcji

Które z zachowań jest niezgodne z zasadami savoir-vivre wobec osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, podczas jej rejestracji w hotelu?

A. Przemieszczanie wózka we wskazane przez gościa miejsce.
B. Zajęcie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na poziomie osoby poruszającej się na wózku.
C. Umieszczenie potrzebnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku.
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach.
HGT.06 Pytanie 1 403
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy poprosił o zorganizowanie w pokoju lunchu dla kilku osób. Które informacje recepcja powinna przekazać gastronomii w związku z zamówioną usługą?

A. Nazwiska gości, godzinę, menu, nr pokoju.
B. Nr pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu.
C. Nazwisko gościa, datę, ceny potraw, menu.
D. Nr pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów.
HGT.06 Pytanie 1 404
Realizacja usług w recepcji

Firma Thor podczas pobytu w hotelu skorzystała z 5 pokoi DBL, wyżywienia FB w terminie od 9 do 11 marca oraz wynajęła salę konferencyjną w dniach 9 i 10 marca po 4 godziny dziennie.
Cena za pokój w tym hotelu wynosi 300,00 zł, śniadanie wliczone jest w cenę noclegu, obiad kosztuje 40,00 zł, a kolacja 25,00 zł. Wynajęcie sali konferencyjnej to koszt 60,00 zł za godzinę.
Który z przedstawionych rachunków wstępnych powinien zostać wręczony przedstawicielowi firmy Thor do akceptacji podczas procedury wyrejestrowania z hotelu?

Ilustracja do pytania 4
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 405
Realizacja usług w recepcji

Gość w trakcie pobytu poprosił o dokonanie rezerwacji zabiegu manicure i pedicure w salonie kosmetycznym na terenie hotelu. Który to rodzaj usług?

A. Komplementarne.
B. Towarzyszące.
C. Fakultatywne.
D. Uzupełniające.
HGT.06 Pytanie 1 406
Realizacja usług w recepcji

Który z działów hotelu powinien zostać poinformowany w pierwszej kolejności, o przyjeździe gości z Izraela, w celu realizacji usług podstawowych zgodnie z przestrzeganymi przez nich zasadami koszerności?

A. Gastronomiczny.
B. Administracyjny.
C. Służby pięter.
D. Marketingu.
HGT.06 Pytanie 1 407
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zamówienie dotyczące pobytu gościa VIP, który posiada bardzo duży bagaż. W celu zrealizowania prawidłowej procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przyjazdu zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. pionu pobytowego.
B. komórki administracyjnej.
C. służby parterowej.
D. działu technicznego.
HGT.06 Pytanie 1 408
Realizacja usług w recepcji

Państwo Kowalscy zarezerwowali 4 pokoje DBL na dwie doby. Ile wynosi wartość netto tej usługi, jeżeli pokój DBL kosztuje 180,00 zł brutto/dobę przy stawce podatku VAT wynoszącej 8%?

A. 720,00 zł
B. 1 333,33 zł
C. 666,67 zł
D. 1 440,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 409
Realizacja usług w recepcji

Z której formy płatności zamierza skorzystać gość, jeżeli chce przekazać należność za pobyt w hotelu za pośrednictwem bankowości internetowej?

A. Wpłaty gotówkowej.
B. Pobrania pocztowego.
C. Czeku podróżnego.
D. Polecenia przelewu.
HGT.06 Pytanie 1 410
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak zostawił samochód na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena jednostkowa brutto wynosi 50,00 zł/dobę. Ile wynosi wartość podatku VAT tej usługi przy stawce 23%?

A. 12,00 zł
B. 34,50 zł
C. 11,11 zł
D. 28,05 zł
HGT.06 Pytanie 1 411
Realizacja usług w recepcji

Gość przebywał w hotelu dwie doby oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych na łączną kwotę 1 200,00 zł. W związku z tym, że jest gościem hotelu po raz piąty otrzymał rabat w wysokości 10%. Wskaż rodzaj zastosowanego rabatu.

A. Ilościowy.
B. Sezonowy.
C. Czasowy.
D. Lojalnościowy.
HGT.06 Pytanie 1 412
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów potwierdzających zapłatę za zamówione i zrealizowane usługi powinien wręczyć recepcjonista, gdy nabywcą jest osoba prawna?

A. Kosztorys usług.
B. Paragon fiskalny.
C. Fakturę.
D. Fakturę pro forma.
HGT.06 Pytanie 1 413
Realizacja usług w recepcji

Na który z dokumentów powinien powołać się recepcjonista, udzielając informacji gościowi o możliwości dokonania procedury express check out?

A. Raport dobowy.
B. Formularz rezerwacyjny.
C. Regulamin hotelowy.
D. Kartę rejestracyjną.
HGT.06 Pytanie 1 414
Realizacja usług w recepcji

W celu poprawienia błędnie naliczonych usług noclegowych na fakturze należy wystawić

A. fakturę korygującą.
B. fakturę pro forma.
C. duplikat faktury.
D. fakturę uproszczoną.
HGT.06 Pytanie 1 415
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów podczas procedury check out należy przedstawić gościowi płacącemu gotówką do akceptacji?

A. Dokument kasowy.
B. Rachunek wstępny.
C. Polecenie przelewu.
D. Fakturę zaliczkową.
HGT.06 Pytanie 1 416
Realizacja usług w recepcji

Które systemy rezerwacyjne umożliwiają turyście aktualnie przebywającemu w Polsce dokonać rezerwacji miejsca noclegowego, biletu lotniczego oraz wynajęcia samochodu w Australii?

A. eTravel, Expedia.
B. Travel-web, Fidelio.
C. Chart, Travelplanet.
D. Amadeus, Sabre.
HGT.06 Pytanie 1 417
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista-operator centrali telefonicznej zajmuje się realizacją usługi

A. room service.
B. maid in room.
C. wake up call.
D. turn down service.
HGT.06 Pytanie 1 418
Realizacja usług w recepcji

Bieżące kontrolowanie pracy recepcjonistów podczas nieobecności kierownika działu, należy do obowiązków

A. brygadzisty.
B. inspektora.
C. concierge.
D. dysponenta.
HGT.06 Pytanie 1 419
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji zastosował hotel organizując imprezę integracyjną dla swoich pracowników i ich rodzin?

A. Sprzedaż osobistą.
B. Marketing bezpośredni.
C. Public relations zewnętrzny.
D. Public relations wewnętrzny.
HGT.06 Pytanie 1 420
Realizacja usług w recepcji

Wskaż rodzaj jednostki mieszkalnej, którą podczas rezerwacji, powinien zaproponować recepcjonista matce z 14-letnim synem.

A. Duplex.
B. Single.
C. Triple.
D. Twin.
HGT.06 Pytanie 1 421
Realizacja usług w recepcji

Do którego segmentu gości jest skierowany fragment oferty hotelu?

Ilustracja do pytania 21
A. Nowożeńców w podróży poślubnej.
B. Małżeństwa z dziećmi.
C. Gości biznesowych.
D. Uczestników obozu wędrownego.
HGT.06 Pytanie 1 422
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność może wykonać recepcjonista za pomocą przedstawionego na rysunku urządzenia?

Ilustracja do pytania 22
A. Zarejestrować gościa w hotelu.
B. Wystawić gościowi fakturę za usługi hotelowe.
C. Wysłać do gościa potwierdzenia rezerwacji.
D. Wykwaterować gościa z hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 423
Realizacja usług w recepcji

Działaniem promocyjnym hotelu w ramach marketingu bezpośredniego jest

A. stosowanie obniżki cen przy dłuższych pobytach.
B. oferowanie gadżetów reklamowych z logo hotelu.
C. prezentowanie oferty hotelu na stronie internetowej www.
D. świadczenie usług podstawowych na terenie obiektu.
HGT.06 Pytanie 1 424
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert domu wycieczkowego spełni oczekiwania grupy młodzieży szkolnej w zakresie zamówionych usług: pokoje z łazienkami, wyżywienie HB, parking dla autokaru, sala na spotkania z grupą?

Ilustracja do pytania 24
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 425
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia, wskaż pakiet usług, który powinien zaproponować hotel grupie gości z Koła Emerytów.

Ilustracja do pytania 25
A. Pokoje TPL, pełne wyżywienie, zabiegi wellness.
B. Pokoje DBL, śniadania, obiady, kolacje, zabiegi lecznicze.
C. Pokoje TPL, śniadania, zabiegi SPA.
D. Pokoje DBL, śniadania, obiadokolacje, zabiegi relaksacyjne.
HGT.06 Pytanie 1 426
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży zamówiło w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Który to rodzaj rezerwacji?

A. Pośredni.
B. Telefoniczny.
C. Osobisty.
D. Bezpośredni.
HGT.06 Pytanie 1 427
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski na podstawie zapytania rezerwacyjnego uzyskał potrzebne informacje o ofercie hotelu i podał termin, w jakim obiekt, otrzyma zamówienie na usługi hotelarskie. Wskaż, który to rodzaj rezerwacji.

A. Wstępna.
B. Gwarantowana.
C. Potwierdzona.
D. Kredytowa.
HGT.06 Pytanie 1 428
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjmując rezerwację telefoniczną dotyczącą noclegu, powinien zapytać zamawiającego, przede wszystkim, o rodzaj pokoju oraz

A. termin pobytu i nazwisko gościa.
B. datę wyjazdu i formę płatności.
C. datę urodzenia i nazwisko gościa.
D. termin pobytu i formę płatności.
HGT.06 Pytanie 1 429
Realizacja usług w recepcji

Gość indywidualny z Warszawy dokonał rezerwacji usług hotelarskich w małym pensjonacie w Zakopanem poprzez stronę internetową www obiektu, co oznacza, że pensjonat dysponuje

A. narodowym systemem rezerwacji.
B. globalnym systemem dystrybucji.
C. regionalnym systemem rezerwacji.
D. wewnętrznym systemem hotelowym.
HGT.06 Pytanie 1 430
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu poprosił pracownika recepcji o rezerwację biletu na samolot do Mediolanu. Z którego systemu rezerwacyjnego powinien skorzystać recepcjonista?

A. Chart.
B. Amadeus.
C. Voyager.
D. Expedia.
HGT.06 Pytanie 1 431
Realizacja usług w recepcji

Którą kartę sporządzi recepcjonista, po otrzymaniu pisemnego zamówienia na pobyt w hotelu grupy turystów?

A. Pobytu.
B. Lojalnościową.
C. Rezerwacji.
D. Rejestracyjną.
HGT.06 Pytanie 1 432
Realizacja usług w recepcji

Pani Nowak w zamówieniu usług hotelarskich poprosiła o rezerwację: apartamentu, pełnego wyżywienia, room service wszystkich posiłków, opiekunki do dziecka, instruktora do nauki pływania dla dziecka, wizyty u fryzjera dla siebie. Wskaż usługę, o której recepcjonista powinien poinformować dział rekreacji.

A. Instruktor do nauki pływania dla dziecka.
B. Opiekunka do dziecka.
C. Room service wszystkich posiłków.
D. Wizyta u fryzjera.
HGT.06 Pytanie 1 433
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista prosi o dokument potwierdzający tożsamość gościa podczas

A. rozliczenia za pobyt w hotelu.
B. przyjęcia do hotelu.
C. codziennego wydawania klucza do pokoju.
D. realizacji usług dodatkowych w trakcie pobytu w hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 434
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu pokoju jednoosobowego od 15 sierpnia na 3 doby oraz pokoju dwuosobowego od 14 sierpnia na 3 doby. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji?

Ilustracja do pytania 34
A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 435
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu Formularza rezerwacji wskaż dział, któremu recepcjonista powinien zlecić realizację zamówionych usług.

Ilustracja do pytania 35
A. Konferencji i bankietów.
B. Usług specjalnych.
C. Gastronomia.
D. Księgowość.
HGT.06 Pytanie 1 436
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował dwa pokoje dwuosobowe dla czterech osób w taryfie all inclusive w terminie od 09 do 14 lipca. Który fragment potwierdzenia rezerwacji odpowiada zamówieniu?

Ilustracja do pytania 36
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 437
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check-in małżeństwa oraz ich dwójki nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien wręczyć gościom

A. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
B. cztery karty pobytu dla każdej osoby.
C. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
D. dwie karty pobytu dla dorosłych.
HGT.06 Pytanie 1 438
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji zgłasza się osoba twierdząc, że jest gościem hotelowym i że zgubiła klucz do pokoju, w postaci karty magnetycznej. W takiej sytuacji recepcjonista powinien:

A. poprosić o akceptację rezerwacji, wydać nowy klucz.
B. wezwać przełożonego, wręczyć nowy klucz.
C. dokonać adnotacji w księdze rejestracyjnej, wręczyć nowy klucz.
D. sprawdzić listę gości, poprosić o dokument tożsamości, wydać nowy klucz.
HGT.06 Pytanie 1 439
Realizacja usług w recepcji

Gościowi, który korzysta z noclegu w pensjonacie, powinny być obowiązkowo zaoferowane usługi

A. całodziennego wyżywienia.
B. wycieczek fakultatywnych.
C. odnowy biologicznej.
D. wypożyczenia sprzętu.
HGT.06 Pytanie 1 440
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przyjeżdżają głównie seniorzy w celu poprawy stanu zdrowia. Który pakiet usług powinien skierować hotel do tej grupy gości, aby spełnić tę potrzebę?

A. Sportowy.
B. Turystyczny.
C. Rehabilitacyjny.
D. Rozrywkowy.