Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 401
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży zarezerwowało w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Jaki to typ rezerwacji?

A. Zdalny.
B. Pośrednio.
C. Osobiście.
D. Bezpośrednio.
HGT.06 Pytanie 1 402
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:

A. cztery kondygnacje
B. dwie kondygnacje
C. pięć kondygnacji
D. trzy kondygnacje
HGT.06 Pytanie 1 403
Realizacja usług w recepcji

Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 1 404
Realizacja usług w recepcji

Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?

A. Siłownia, dyskoteka.
B. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
C. Room service, klub hotelowy.
D. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
HGT.06 Pytanie 1 405
Realizacja usług w recepcji

Przybywając gościa VIP, priorytetowo należy

A. zarejestrować gościa
B. sprawdzić pokój gościa
C. wręczyć gościowi kartę pobytu
D. przywitać gościa
HGT.06 Pytanie 1 406
Realizacja usług w recepcji

Cena noclegu w dwuosobowym pokoju w weekend jest o 25% niższa niż w dni robocze i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista na rachunku za nocleg w tym pokoju w dni powszednie?

A. 375,00 zł
B. 175,00 zł
C. 350,00 zł
D. 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 407
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Emeryci.
B. Małżeństwa.
C. Studenci.
D. Biznesmeni.
HGT.06 Pytanie 1 408
Realizacja usług w recepcji

Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?

A. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
B. powiadomić właściwą ambasadę
C. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
D. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
HGT.06 Pytanie 1 409
Realizacja usług w recepcji

Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?

A. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
B. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
C. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
D. Aktywować system alarmowy i użyć broni