Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 401
Realizacja usług w recepcji
A. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
B. Możliwość nabycia prasy codziennej.
C. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
D. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
HGT.06 Pytanie 1 402
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to
A. ekstrawertyk
B. choleryk
C. melancholik
D. sangwinik
HGT.06 Pytanie 1 403
Realizacja usług w recepcji
Ile wyniesie łączna wartość brutto za usługi w przedstawionym kosztorysie, jeśli cena brutto jednej kolacji to 80 zł?
Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|
1. | pokój dwuosobowy | doba | 2 | 500 | 1 000 |
2. | obiad | szt. | 4 | 70 | 280 |
3. | kolacja | szt. | 4 | ||
4. | masaż | szt. | 2 | 30 | 60 |
Razem |
A. 1 340 zł
B. 1 660 zł
C. 320 zł
D. 160 zł
HGT.06 Pytanie 1 404
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony dokument recepcjonista przygotowuje przed przyjazdem gości typu
Data ............ | ||
Welcom gift/Wstawka | Room/Pokój | Name/Nazwisko |
Słodycze lub owoce | ||
Słodycze i owoce | ||
Owoce i wino | ||
Wino, owoce, list powitalny |
A. standardowego.
B. biznesowego.
C. grupowego.
D. VIP.
HGT.06 Pytanie 1 405
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był
A. gościem hotelowym
B. odwiedzającym jednodniowym
C. przewodnikiem turystycznym
D. turystą
HGT.06 Pytanie 1 406
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako pierwszą, gdy gość prosi o rezerwację wstępną?
A. Zarezerwować miejsce parkingowe
B. Poprosić o skan dowodu osobistego
C. Zarezerwować pokój zgodnie z życzeniem
D. Poprosić o potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 407
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?
A. Zmiana układu jednostek noclegowych
B. Organizacja szkoleń dla personelu
C. Współpraca z biurami podróży
D. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
HGT.06 Pytanie 1 408
Realizacja usług w recepcji
Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. publikuje miesięcznik "Doradca Hotelarza"
B. wydaje obiektom hotelowym referencje potwierdzające wysoką jakość usług
C. zbiera krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie
D. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy oraz tradycję polskiej gościnności
HGT.06 Pytanie 1 409
Realizacja usług w recepcji
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2016 r. do 31.05.2017 r. | ||
Rodzaj pokoju | 1.06 – 30.09.2016 r. | 1.10.2016 r. – 31.05.2017 r. |
Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
Rabat w wysokości 10% za dobę za pokój – przy wynajmie pokoju na więcej niż 4 doby. |
A. 2 000,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 400,00 zł
D. 2 250,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 410
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, po uzyskaniu zgody gościa na wstępny rachunek, nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT w dniu, gdy gość opuszcza hotel, jeśli klient ureguluje płatność za pobyt:
A. gotówką
B. kartą płatniczą
C. walutą obcą
D. przelewem
HGT.06 Pytanie 1 411
Realizacja usług w recepcji
Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?
Zamówienie | |
Uprzejmie proszę o zorganizowanie jednodniowej konferencji dla 100 osób w dniu 16 lipca br. | |
Proszę o teatralne ustawienie krzeseł oraz wyposażenie sali konferencyjnej w sprzęt audiowizualny. | |
Oczekuję szczegółowej oferty na adres Stowarzyszenia. | |
Jan Nowak Prezes Stowarzyszenia |
A. Dział gastronomiczny.
B. Służbę pięter.
C. Dział techniczny.
D. Służbę parterową.
HGT.06 Pytanie 1 412
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?
A. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
B. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
C. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
D. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 413
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?
A. Trzy.
B. Jedną.
C. Cztery.
D. Dwie.
HGT.06 Pytanie 1 414
Realizacja usług w recepcji
Działania o krótkim zasięgu wykorzystujące systemy motywacyjne do zwiększenia sprzedaży produktu to:
A. promocja sprzedaży
B. public relations
C. sprzedaż bezpośrednia
D. sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 1 415
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?
A. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
B. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
C. Prezydent Miasta
D. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
HGT.06 Pytanie 1 416
Realizacja usług w recepcji
Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?
A. Sauna, kasyno, gra miejska
B. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
C. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
D. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
HGT.06 Pytanie 1 417
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?
A. Dowodem wpłaty
B. Rachunkiem wstępnym
C. Poleceniem przelewu
D. Fakturą
HGT.06 Pytanie 1 418
Realizacja usług w recepcji
Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?
Oferta hotelu
|
A. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
B. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
C. Rodziców z małymi dziećmi.
D. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
HGT.06 Pytanie 1 419
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:
A. okresu pobytu
B. obywatelstwa gościa
C. kosztu noclegu
D. numeru apartamentu
HGT.06 Pytanie 1 420
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz
A. serwowanie śniadań do pokoju.
B. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
C. całodzienne wyżywienie.
D. możliwość parkowania pojazdów.
HGT.06 Pytanie 1 421
Realizacja usług w recepcji
Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić
A. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu
B. szklankę lub jednorazowy kubeczek w łazience
C. mineralną lub zwykłą wodę oraz szklanki w pokoju
D. możliwość dokonania płatności kartą
HGT.06 Pytanie 1 422
Realizacja usług w recepcji
Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?
A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Sprzedaż osobista
D. Marketing bezpośredni
HGT.06 Pytanie 1 423
Realizacja usług w recepcji
Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi
A. towarzyszącej
B. uzupełniającej
C. komplementarnej
D. podstawowej
HGT.06 Pytanie 1 424
Realizacja usług w recepcji
Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.
A. Lokalnego
B. Globalnego
C. Regionalnego
D. Krajowego
HGT.06 Pytanie 1 425
Realizacja usług w recepcji
Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:
A. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
B. w każdym hotelu
C. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
D. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 426
Realizacja usług w recepcji
Do przystawek oraz dań głównych z ryb i cielęciny powinno się serwować gościom wina?
A. białe ziołowe
B. czerwone ziołowe
C. białe stołowe
D. czerwone stołowe
HGT.06 Pytanie 1 427
Realizacja usług w recepcji
Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?
A. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
B. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
C. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
D. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
HGT.06 Pytanie 1 428
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Społeczną.
B. Przynależności.
C. Samorealizacji.
D. Szacunku i uznania.
HGT.06 Pytanie 1 429
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. GHP
B. HACCP
C. TQM
D. QACP
HGT.06 Pytanie 1 430
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem
A. oddania do eksploatacji
B. wyłączenia z eksploatacji
C. rozpoczęcia rozbudowy
D. podwyższenia kategorii
HGT.06 Pytanie 1 431
Realizacja usług w recepcji
Która karta jest podstawą do wydania klucza do pokoju hotelowego dla gościa?
A. Pobytu
B. Kredytowa
C. Stałego klienta
D. Rejestracyjna
HGT.06 Pytanie 1 432
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który potwierdza rezerwację nabytych usług i jest przekazywany przez klienta biura podróży do hotelarza, to
A. voucher
B. zlecenie
C. faktura
D. czek
HGT.06 Pytanie 1 433
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to
A. schronisko
B. dom wycieczkowy
C. pole biwakowe
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 434
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego cennika, oblicz koszt pobytu zorganizowanej grupy w 15 pokojach 1-osobowych w terminie od 7.07 do 8.07.
Cennik usług noclegowych (cena za pokój) | ||||
---|---|---|---|---|
Rodzaj pokoju | Klient indywidualny | Grupa zorganizowana | ||
I-VI, IX-XII | VII-VIII | I-VI, IX-XII | VII-VIII | |
Single | 110,00 zł | 140,00 zł | 100,00 zł | 130,00 zł |
Double | 150,00 zł | 180,00 zł | 120,00 zł | 160,00 zł |
Triple | 190,00 zł | 210,00 zł | 170,00 zł | 200,00 zł |
A. 1 950,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 1 650,00 zł
D. 2 100,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 435
Realizacja usług w recepcji
Podstawowe wyposażenie pokoju hotelowego w kategorii 1* - 3* zawiera między innymi:
A. biurko, fotele, lustro
B. stolik okolicznościowy, łóżko, bagażnik, krzesło
C. wieszak ścienny, nocny stolik, lustro
D. wieszak ścienny, oświetlenie ogólne, fotele, krzesła
HGT.06 Pytanie 1 436
Realizacja usług w recepcji
Który rodzaj jednostki mieszkalnej odpowiada potrzebom klienta określonym w przedstawionym zamówieniu?
Od: Krystyna Nowak < [email protected]> Do: Hotel Abis w Kielcach <[email protected]> Wysłano: 10 kwietnia 21:32 Temat: Zamówienie Witam, Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla mnie i mojej córki w terminie od 02 do 04 lipca br. z uwzględnieniem oddzielnych łóżek. Z poważaniem Krystyna Nowak |
A. Double.
B. Queen.
C. Twin.
D. Single.
HGT.06 Pytanie 1 437
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?
A. Karta rezerwacji
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Informator hotelowy
D. Formularz kaucyjny
HGT.06 Pytanie 1 438
Realizacja usług w recepcji
Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?
A. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
B. zmiana pościeli w rękawiczkach
C. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
D. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
HGT.06 Pytanie 1 439
Realizacja usług w recepcji
Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?
A. 12.500 zł
B. 25.000 zł
C. 50 zł
D. 125 zł
HGT.06 Pytanie 1 440
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zarejestrował zamówienie od gościa, który zamierza skorzystać z zakwaterowania oraz usług w ofercie FB. Która jednostka organizacyjna powinna zostać poinformowana o prośbie klienta?
A. Dział zaopatrzenia
B. Sekcja gastronomiczna
C. Sekcja rekreacyjna
D. Dział usług specjalnych