Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 441
Realizacja usług w recepcji

W ramach wyjazdu motywacyjnego w hotelu przebywa grupa gości chcących aktywnie spędzić czas. Wskaż usługi, które zaspokoją ich potrzeby.

A. Rekreacyjno-sportowe i imprezy integracyjne.
B. Gastronomiczne i imprezy rozrywkowe.
C. Konferencyjne i szkoleniowe.
D. Pielęgnacyjne i upiększające.
HGT.06 Pytanie 1 442
Realizacja usług w recepcji

Którą informację, oprócz imienia i nazwiska, recepcjonista musi wpisać przygotowując gościowi zagranicznemu kartę pobytu?

A. Datę rezerwacji.
B. Numer pokoju.
C. Numer paszportu.
D. Datę urodzenia.
HGT.06 Pytanie 1 443
Realizacja usług w recepcji

Który dokument sporządzi pracownik recepcji dla gościa oddającego rzecz wartościową na przechowanie w recepcji hotelowej?

A. Kartę rejestracyjną.
B. Kwit depozytowy.
C. Kartę lojalnościową.
D. Kwit bagażowy.
HGT.06 Pytanie 1 444
Realizacja usług w recepcji

Którą atrakcję turystyczną powinien polecić recepcjonista gościowi zainteresowanemu poznaniem walorów antropogenicznych okolicy?

A. Spacer w ogrodzie botanicznym.
B. Zwiedzanie muzeum przyrodniczego.
C. Spacer w parku narodowym.
D. Zwiedzanie muzeum sztuki regionalnej.
HGT.06 Pytanie 1 445
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej kategorii hotelu, gość ma zapewnioną codzienną wymianę ręczników i pościeli oraz możliwość zakupu lub otrzymywania codziennej prasy?

A. 3*
B. 4*
C. 1*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 1 446
Realizacja usług w recepcji

Którą usługę dodatkową świadczoną w hotelu powinno się zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Skrytkę depozytową.
B. Uzupełnienie galanterii.
C. Masaż limfatyczny.
D. Wymianę ręczników.
HGT.06 Pytanie 1 447
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zamówił pakiet usług obejmujący codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po zwolnieniu pokoju. Zamówiony pakiet to usługi

A. towarzyszące.
B. fakultatywne.
C. uzupełniające.
D. podstawowe.
HGT.06 Pytanie 1 448
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego, przygotowany przez recepcjonistę dla gościa, to

Ilustracja do pytania 8
A. kosztorys.
B. faktura.
C. dowód wpłaty.
D. rachunek wstępny.
HGT.06 Pytanie 1 449
Realizacja usług w recepcji

Pilot wycieczki zgłosił recepcjoniście, że w grupie są wegetarianie. Pracownik recepcji uzyskaną informację powinien przekazać do działu

A. służby parterowej.
B. gastronomii.
C. służby pięter.
D. rekreacji.
HGT.06 Pytanie 1 450
Realizacja usług w recepcji

W związku z rezerwacją apartamentu dla nowożeńców recepcja powinna przekazać kierownikowi housekeepingu zlecenie na

A. udekorowanie pokoju i umieszczenie dostawki.
B. udekorowanie pokoju i umieszczenie wstawki.
C. dodatkowe sprzątanie pokoju.
D. dodatkowe doposażenie pokoju.
HGT.06 Pytanie 1 451
Realizacja usług w recepcji

Na zlecenie firmy korporacyjnej hotel zorganizował konferencję i wystawił fakturę z adnotacją o odroczonym terminie płatności. Zapis ten oznacza, że firma dokona zapłaty

A. czekiem.
B. poleceniem przelewu.
C. kartą kredytową.
D. gotówką.
HGT.06 Pytanie 1 452
Realizacja usług w recepcji

W ramach umowy hotelu z biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest

A. voucher wystawiony przez hotel.
B. voucher wystawiony przez biuro podroży.
C. czek turystyczny.
D. czek podróżniczy.
HGT.06 Pytanie 1 453
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania noclegu gościa w hotelu, recepcjonista poprosił o dopłatę w wysokości 210,00 zł informując, że 140,00 zł zostało wpłacone na etapie rezerwacji usług. Jaki % zaliczki wpłacił gość przed przyjazdem?

A. 40%
B. 30%
C. 50%
D. 60%
HGT.06 Pytanie 1 454
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę do zapłaty za nocleg w terminie od 03.03. do 8.03., jeżeli cena za wynajmowany pokój w miesiącach maj-wrzesień wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych jest o 30% niższa.

A. 1 200,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 950,00 zł
D. 1 125,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 455
Realizacja usług w recepcji

Który zestaw usług dodatkowych powinien zaoferować hotel gościom typu biznesowego?

Ilustracja do pytania 15
A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 456
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista po rozliczeniu pobytu gościa w hotelu?

Ilustracja do pytania 16
A. 2 850,00 zł
B. 2 385,00 zł
C. 870,00 zł
D. 1 425,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 457
Realizacja usług w recepcji

Do jednego z obowiązków służby parterowej należy

A. rezerwacja i sprzedaż usług podstawowych i dodatkowych.
B. dbanie o stan techniczny urządzeń znajdujących się w pokojach.
C. utrzymanie czystości w holu hotelowym.
D. odprowadzenie gości do pokoju.
HGT.06 Pytanie 1 458
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych grup usług dodatkowych oferowana jest zarówno gościom hotelu jak i passantom.

A. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA.
B. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju.
C. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji.
D. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni.
HGT.06 Pytanie 1 459
Realizacja usług w recepcji

Które urządzenie służy do rejestrowania sprzedaży usług hotelarskich oraz do celów ewidencji skarbowej?

Ilustracja do pytania 19
A. Urządzenie 2.
B. Urządzenie 1.
C. Urządzenie 3.
D. Urządzenie 4.
HGT.06 Pytanie 1 460
Realizacja usług w recepcji

Pan Kwiatkowski telefonicznie poprosił o rezerwację pokoju typu twin i otrzymał informację, że zarezerwowany pokój będzie do jego dyspozycji do godziny 18.00 w dniu przyjazdu. Jeżeli gość nie pojawi się do godz. 18.00, hotel bezkosztowo anuluje rezerwację. Której rezerwacji dokonano, zgodnie ze zleceniem gościa?

A. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego.
B. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego.
C. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami.
D. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami.
HGT.06 Pytanie 1 461
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Ilustracja do pytania 21
A. Public relations.
B. Sponsoring.
C. Promocję sprzedaży.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 1 462
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji zastosował hotel Bohema**** w zamieszczonej informacji?

Ilustracja do pytania 22
A. Public relations.
B. Reklamę.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Promocję sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 463
Realizacja usług w recepcji

Która z zamieszczonych kart może zostać zaproponowana wyłącznie gościom, którzy regularnie i często odwiedzają hotel?

Ilustracja do pytania 23
A. Karta 1.
B. Karta 2.
C. Karta 4.
D. Karta 3.
HGT.06 Pytanie 1 464
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, rezerwacja pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów, może zostać anulowana najpóźniej przed datą przybycia grupy w terminie

A. 21 dni.
B. 7 dni.
C. 30 dni.
D. 14 dni.
HGT.06 Pytanie 1 465
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu otrzymania zamówienia na usługi hotelarskie, recepcja powinna przesłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 36 godz.
B. Do 12 godz.
C. Do 48 godz.
D. Do 24 godz.
HGT.06 Pytanie 1 466
Realizacja usług w recepcji

Które systemy rezerwacyjne umożliwiają rezerwację: biletu lotniczego, miejsca noclegowego lub wynajmu samochodu w Kanadzie turyście, który aktualnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Polish Travel, Travelplanet, eTravel.
B. Travelocity, Travels-web, Expedia.
C. Fidelio, Chart, ProHott.
D. Sabre, Galileo, Amadeus.
HGT.06 Pytanie 1 467
Realizacja usług w recepcji

Jak określi recepcjonista, w zleceniu dla działu służby pięter, informację o pokoju w trakcie remontu?

A. Czasowo wyłączony z eksploatacji.
B. Wyeksploatowany.
C. Zwolniony do przygotowania.
D. Zajęty.
HGT.06 Pytanie 1 468
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zachować się recepcjonista w trakcie procedury check-in wobec gościa poruszającego się na wózku inwalidzkim?

A. Udzielać pomocy traktując gościa w sposób specjalny.
B. Ustalić z gościem zakres pomocy.
C. Wyręczać go we wszystkich możliwych czynnościach.
D. Bez ustaleń z gościem pomagać w przemieszczaniu wózka.
HGT.06 Pytanie 1 469
Realizacja usług w recepcji

Nieodłącznym elementem procedury zarejestrowania gościa w każdym obiekcie hotelarskim jest

A. wręczenie klucza.
B. pomoc przy bagażach.
C. pobranie należności od gościa.
D. ustalenie zakresu płatnych usług.
HGT.06 Pytanie 1 470
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta?

Ilustracja do pytania 30
A. III
B. I
C. IV
D. II
HGT.06 Pytanie 1 471
Realizacja usług w recepcji

Do przekazania informacji, gościowi przebywającemu w hotelu, recepcjonista wykorzysta

A. kartę rejestracyjną.
B. druk message.
C. kartę pobytu.
D. blankiet pocztowy.
HGT.06 Pytanie 1 472
Realizacja usług w recepcji

Którą usługę dodatkową świadczoną w hotelu powinno się zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Wymianę ręczników.
B. Dodatkowy koc.
C. Skrytkę depozytową.
D. Jazdę konno w terenie.
HGT.06 Pytanie 1 473
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Ilustracja do pytania 33
A. Wycieczka 3.
B. Wycieczka 1.
C. Wycieczka 2.
D. Wycieczka 4.
HGT.06 Pytanie 1 474
Realizacja usług w recepcji

Który dokument sporządza się na zamieszczonym formularzu?

Ilustracja do pytania 34
A. Kartę pobytu.
B. Kartę rejestracyjną.
C. Voucher biura podróży.
D. Czek podróżny.
HGT.06 Pytanie 1 475
Realizacja usług w recepcji

Za pomocą którego dokumentu księgowego, biuro podróży może przekazać należność na rachunek hotelu za skorzystanie z jego usług?

A. Duplikatu faktury.
B. Polecenia przelewu.
C. Rachunku wstępnego.
D. Dowodu wypłaty.
HGT.06 Pytanie 1 476
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę należy wpisać na fakturze w rubryce wartość netto, jeżeli wartość brutto za wynajęcie sali konferencyjnej wyniosła 800,00 zł, a stawka podatku VAT wynosi 23%?

A. 616,00 zł
B. 650,41 zł
C. 949,59 zł
D. 984,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 477
Realizacja usług w recepcji

Ile potwierdzeń drukuje terminal POS, po dokonanej transakcji zapłaty kartą kredytową za usługi hotelarskie?

A. Jedno.
B. Dwa.
C. Cztery.
D. Trzy.
HGT.06 Pytanie 1 478
Realizacja usług w recepcji

Kto zajmuje się przyjmowaniem zleceń na budzenie telefoniczne w hotelu o rozbudowanej strukturze organizacyjnej?

A. Pracownik guest relations.
B. Recepcjonista - concierge.
C. Operator centrali telefonicznej.
D. Kierownik recepcji.
HGT.06 Pytanie 1 479
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Ilustracja do pytania 39
A. 1 230,00 zł
B. 1 023,00 zł
C. 1 080,00 zł
D. 1 008,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 480
Realizacja usług w recepcji

Które z urządzeń umożliwia recepcjoniście wysłanie do gościa hotelowego potwierdzenia rezerwacji?

Ilustracja do pytania 40
A. Urządzenie 4.
B. Urządzenie 3.
C. Urządzenie 2.
D. Urządzenie 1.