Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy znajdujący się poza granicami Zakopanego, przy szlaku turystycznym prowadzącym do Doliny Pięciu Stawów, oferujący podstawowe usługi związane z pobytem gości to:

A. schronisko młodzieżowe
B. schronisko
C. pensjonat
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 1443
Realizacja usług w recepcji

Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić

A. szklankę lub jednorazowy kubeczek w łazience
B. możliwość dokonania płatności kartą
C. mineralną lub zwykłą wodę oraz szklanki w pokoju
D. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu
Realizacja usług w recepcji

Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?

A. Obniżenie ceny
B. Udoskonalenie produktu
C. Zwiększenie jakości obsługi
D. Reklama w Internecie
HGT.06 Pytanie 1446
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty

A. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
B. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
C. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
D. rok ważności karty, numer konta bankowego.
HGT.06 Pytanie 1449
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest

A. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
B. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
C. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
D. produkt lub oferta asortymentowa
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 50 m2
B. 20 m2
C. 10 m2
D. 30 m2
HGT.06 Pytanie 1452
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
B. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
C. wydać potwierdzenie dokonania płatności
D. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?

A. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
B. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
C. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
D. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
Realizacja usług w recepcji

Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?

A. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
B. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
C. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
D. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
HGT.06 Pytanie 1455
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu, który umożliwia realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, będzie wymagał recepcjonista podczas rejestracji gości w hotelu w Polsce?

A. Voucher.
B. Rooming list.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Potwierdzenie dokonania przelewu.
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku w złWartość brutto w zł
Jazda konna30 min.256,91113,8223140,00

A. 26,18 zł
B. 5,19 zł
C. 10,37 zł
D. 13,09 zł
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?

A. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
B. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
C. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
D. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
HGT.06 Pytanie 1459
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem marketingu, który jest szczególnie ważny dla firmy świadczącej usługi, jest

A. promocja
B. zespół pracowników
C. koszt
D. towar
HGT.06 Pytanie 1460
Realizacja usług w recepcji

Kto zajmuje się przeciwdziałaniem praktykom monopolistycznym, wspieraniem konkurencji oraz ochroną praw konsumentów?

A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Związek Konsumentów
C. Rada Miejska ds. Obywatelskich
D. Komisja Normalizacyjna
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia, wskaż pakiet usług, który powinien zaproponować hotel grupie gości z Koła Emerytów.

Fragment zamówienia
Prosimy o zarezerwowanie 8 pokoi dwuosobowych typu standardowego, pełne wyżywienie, masaże całego ciała, fizykoterapię, inhalacje, krioterapię.

A. Pokoje DBL, śniadania, obiady, kolacje, zabiegi lecznicze.
B. Pokoje TPL, śniadania, zabiegi SPA.
C. Pokoje DBL, śniadania, obiadokolacje, zabiegi relaksacyjne.
D. Pokoje TPL, pełne wyżywienie, zabiegi wellness.
HGT.06 Pytanie 1463
Realizacja usług w recepcji

Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?

A. Kartę rejestracyjną
B. Kartę pobytu
C. Formularz kaucyjny
D. Formularz rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji rodziny Kowalskich system recepcyjny poinformował, że w dniu jutrzejszym pani Kowalska ma urodziny. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację na temat urodzin gościa, aby zorganizować niespodziankę w formie kosza ze słodyczami w pokoju?

A. Służby pięter oraz gastronomii
B. Zarządu oraz służby pięter
C. Zarządu oraz gastronomii
D. Służby pięter oraz parteru
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu

A. technicznego.
B. służby pięter.
C. marketingu.
D. służby parterowej.
HGT.06 Pytanie 1466
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada 100 stałych miejsc do spania. Z eksploatacji wyłączono 30 miejsc. W jaki sposób wpłynie to na potencjał usługowy obiektu?

A. Zmniejszy się o 25%
B. Zmniejszy się o 20%
C. Zmniejszy się o 30%
D. Zmniejszy się o 35%
HGT.06 Pytanie 1467
Realizacja usług w recepcji

W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu

A. wzbudzenie ciekawości
B. wywołanie aktywności
C. pobudzenie pragnienia
D. przyciągnięcie uwagi
Realizacja usług w recepcji

Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?

A. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
B. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
C. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
D. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
HGT.06 Pytanie 1469
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?

A. Gwarantowaną
B. Przedwstępną
C. Niepotwierdzoną
D. Kredytową
Realizacja usług w recepcji

Do działań reklamowych związanych z obiektem hotelowym nie zalicza się

A. umieszczenie tablicy informacyjnej o ofercie przy drodze dojazdowej
B. wprowadzenie specjalnych cen dla seniorów
C. zmiana wystroju wnętrza obiektu
D. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie promocji obiektu
HGT.06 Pytanie 1472
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz kwotę należną za usługi hotelowe, z których skorzystali Państwo Kowalscy tj. pobyt z pełnym wyżywieniem na 3 doby. Goście przyjechali do hotelu o godzinie 1700.

Cennik usług
Rodzaj usługiInformacje dodatkowe
Apartament: 640,00 zł/dobędoba hotelowa trwa od 1300 do 1000
Śniadanie: w cenie nocleguwydawane w godz. 700 – 1000
Obiad: 70,00 zł/os.wydawany w godz. 1300 – 1600
Kolacja: 60,00 zł/os.wydawana w godz. 1700 – 2100
Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór": 110,00 zł/oswydawana w godz. 1700 – 2100
Strefa SPA: w cenie noclegudostępna w godz. 700 – 2100
Rabat za czwartą dobę: 20% ceny noclegu

A. 2 347,00 zł
B. 2 048,00 zł
C. 2 560,00 zł
D. 1 856,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Głównym zadaniem recepcji jest

A. identyfikowanie potrzeb gości dotyczących organizacji ich wolnego czasu.
B. przyjmowanie i wydawanie gości.
C. świadczenie usług w zakresie noclegów oraz gastronomii.
D. nadzorowanie pracy poszczególnych działów hotelu.
HGT.06 Pytanie 1477
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?

A. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
B. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
C. Wypełnienie karty meldunkowej
D. Zrealizowanie formularza pobytowego
Realizacja usług w recepcji

W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?

A. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
B. W trakcie relaksu gościa po podróży
C. Po przybyciu gościa do hotelu
D. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?

A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Promocję bezpośrednią
D. E-marketing
HGT.06 Pytanie 1480
Realizacja usług w recepcji

Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest

A. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki