Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 441
Realizacja usług w recepcji

Przyjaciółki postanowiły świętować swoje czterdzieste urodziny, korzystając z propozycji Spa & Wellness w hotelu nad morzem. Która z opcji spędzenia wolnego czasu najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Mecze siatkówki, tenis, wieczorna dyskoteka
B. Nocne zwiedzanie zabytków z przewodnikiem, ognisko integracyjne
C. Zabiegi na twarz i ciało, zajęcia fitness oraz sesje relaksacyjne
D. Rejs statkiem z degustacją lokalnych potraw i muzyką na żywo
HGT.06 Pytanie 1 442
Realizacja usług w recepcji

Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?

A. pracownik relacji z gośćmi.
B. recepcjonista koordynator.
C. pracownik obsługi parterowej.
D. recepcjonista concierge.
HGT.06 Pytanie 1 443
Realizacja usług w recepcji

Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?

A. Usługi rehabilitacyjne
B. spa i wellness
C. Usługi podstawowe
D. Usługi handlowe
HGT.06 Pytanie 1 444
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?

A. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
B. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
C. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
D. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
HGT.06 Pytanie 1 445
Realizacja usług w recepcji

Jakim zwrotem grzecznościowym powinien być rozpoczynany list powitalny pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, którym będzie rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Magnificencja
B. Jego Ekscelencja
C. Jego Eminencja
D. Jego Świątobliwość
HGT.06 Pytanie 1 446
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa

A. w motelach każdej klasy
B. tylko w motelach o klasie 5*
C. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
D. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 447
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?

A. promocję sprzedaży
B. sprzedaż osobistą
C. public relations
D. reklamę
HGT.06 Pytanie 1 448
Realizacja usług w recepcji

Mini bar w obiekcie noclegowym jest wymagany:

A. w pensjonacie 5*
B. w hotelu 5*
C. w motelu 4*
D. w kempingu 4*
HGT.06 Pytanie 1 449
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyście otworzenie nowego hotelu "Wodnik". Jaki rodzaj promocji powinien wykorzystać ten hotel, aby informacja o nowym obiekcie dotarła do jak największej liczby możliwych klientów?

A. Plakaty
B. Reklamę internetową
C. Kolportaż ulotek
D. Foldery reklamowe
HGT.06 Pytanie 1 450
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych skrótów organizacyjnych dotyczy Światowej Organizacji Turystyki?

A. PIT
B. HOTREC
C. UNWTO
D. PZH
HGT.06 Pytanie 1 451
Realizacja usług w recepcji

Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa

A. wyjazdu gościa
B. anulowania rezerwacji
C. przyjęcia gościa
D. opłacenia pobytu
HGT.06 Pytanie 1 452
Realizacja usług w recepcji

Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?

A. Regulamin pracy
B. Regulamin bhp
C. Karta meldunkowa
D. Regulamin hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 453
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie w terminie od 01 do 05 sierpnia pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla państwa Malinowskich. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m31.0701.0802.0803.0804.0805.0806.0807.08
SGL 104RRRR
DBL 111RR
TWIN 109RRR
APT 121RR

A. TWIN 109
B. APT 121
C. SGL 104
D. DBL 111
HGT.06 Pytanie 1 454
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
B. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
C. określenie dostępnych usług dla gościa
D. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 455
Realizacja usług w recepcji

Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować

A. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
B. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
C. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
D. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
HGT.06 Pytanie 1 456
Realizacja usług w recepcji

Współpraca hotelu z firmą reklamową w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej należy do działań w obrębie strategii

A. promocji
B. produktu
C. ceny
D. dystrybucji
HGT.06 Pytanie 1 457
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Fakultatywne
B. Towarzyszące
C. Uzupełniające
D. Komplementarne
HGT.06 Pytanie 1 458
Realizacja usług w recepcji

Osoby korzystające z wszelkich usług oraz produktów oferowanych przez obiekt hotelarski, za wyjątkiem noclegów, klasyfikuje się jako

A. passants
B. podróżnicy
C. goście
D. turyści
HGT.06 Pytanie 1 459
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?

A. Dystrybucję
B. Promocję
C. Produkt
D. Cenę
HGT.06 Pytanie 1 460
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:

A. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
B. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
C. hotele, motele i pensjonaty
D. hotele, motele i schroniska
HGT.06 Pytanie 1 461
Realizacja usług w recepcji

Obowiązek sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej dotyczy hoteli o kategorii

A. 1 *, 2*, 3*, 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 4*i5*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 462
Realizacja usług w recepcji

Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?

A. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
B. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
C. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
D. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
HGT.06 Pytanie 1 463
Realizacja usług w recepcji

Usługi oferowane przez zespół wellness w hotelach umożliwiają gościom korzystanie z:

A. jaccuzi, salonu fryzjerskiego, kawiarni
B. siłowni, baru, ścieżki zdrowia
C. gabinetu masażu, salonu kosmetycznego, kręgielni
D. basenu kąpielowego, sauny, solarium
HGT.06 Pytanie 1 464
Realizacja usług w recepcji

W hotelu planowane jest zorganizowanie kongresu pewnej partii politycznej. Dział zajmujący się konferencjami oraz bankietami powinien dostosować salę wielofunkcyjną na obrady. Jakie informacje powinien przygotować i przekazać recepcjonista dla tego działu?

A. Metoda aranżacji sali oraz menu na kolację
B. Liczba uczestników oraz sposób aranżacji sali
C. Menu na kolację oraz typ usług dodatkowych
D. Liczba uczestników oraz typ usług dodatkowych
HGT.06 Pytanie 1 465
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla

A. hoteli 3* i moteli 3*
B. hoteli 4* i moteli 4*
C. hoteli 3* i moteli 4*
D. hoteli 4* i moteli 3*
HGT.06 Pytanie 1 466
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?

A. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości
B. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
C. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
D. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
HGT.06 Pytanie 1 467
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użyto, publikując informację o ofercie hotelu w lokalnej gazecie?

A. cennik
B. kanały dystrybucji
C. promocję
D. towar
HGT.06 Pytanie 1 468
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski zarezerwował dla 4 osób w terminie od 2 do 4 października 2016 roku następujące usługi: apartament rodzinny, śniadania, obiadokolacje i trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji "RAZEM" powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów zarezerwowanych usług?.

CENNIK HOTELOWY (ceny brutto w zł)
(śniadania w cenie noclegu)
USŁUGATERMINKALKULACJA
V-IXX-IV
apartament rodzinny (doba)200180
obiadokolacja5040
rekreacja 3 h/osoba5040
RAZEM

A. 1 400 zł
B. 520 zł
C. 1 120 zł
D. 840 zł
HGT.06 Pytanie 1 469
Realizacja usług w recepcji

Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi

A. wycieczek fakultatywnych
B. wypożyczenia sprzętu
C. całodziennego wyżywienia
D. odnowy biologicznej
HGT.06 Pytanie 1 470
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?

A. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
B. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
C. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
D. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
HGT.06 Pytanie 1 471
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zestawienia zamówionych świadczeń określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 3 października.

Rodzaj zamówionych świadczeń w dniuOBBBHBFBAI
3.10.6121067

A. 35
B. 28
C. 41
D. 23
HGT.06 Pytanie 1 472
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
B. Utworzenie nowego biura podróży
C. Zamknięcie jednego piętra hotelu
D. Rozszerzenie asortymentu hotelu
HGT.06 Pytanie 1 473
Realizacja usług w recepcji

Który dokument umożliwia gościowi zrealizowanie przelewu za pobyt, z jego konta bankowego na konto hotelu?

A. Dowodu wpłaty
B. Rachunku wstępnego
C. Faktury
D. Polecenia przelewu
HGT.06 Pytanie 1 474
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu

A. last minutę
B. first minutę
C. incentive
D. all inclusive
HGT.06 Pytanie 1 475
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?

A. ułatwienie obiegu gospodarczego
B. ochrona interesów konsumenta
C. zwiększenie liczby odwiedzających
D. ulepszenie estetyki
HGT.06 Pytanie 1 476
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Rostbef z ziemniakami
B. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
C. Zapiekanka z bakłażanów
D. Pierogi z soczewicą
HGT.06 Pytanie 1 477
Realizacja usług w recepcji

Usługi płatne, które są oferowane na prośbę gościa hotelowego to

A. możliwość skorzystania z depozytu
B. budzenie
C. prasowanie odzieży
D. przechowalnia bagażu
HGT.06 Pytanie 1 478
Realizacja usług w recepcji

Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych, recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem przewodników turystycznych.
Wynajem rowerów.
Dostawa kwiatów.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.
Talerz owoców sezonowych.
Transfery na lotnisko i dworce kolejowy.

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Suszarka do włosów.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem sal konferencyjnych.
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Talerz owoców sezonowych.

Oferta 1.Oferta 2.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem rowerów.
Transfery na lotnisko i dworce kolejowy.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.

Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wypożyczenia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem samochodów.
Atrakcje dla dzieci: dmuchane zjeżdżalnie, zamki gier.
Opieka dla dzieci.

Oferta 3.Oferta 4.

A. Ofertę 3.
B. Ofertę 1.
C. Ofertę 4.
D. Ofertę 2.
HGT.06 Pytanie 1 479
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest

A. podawanie śniadań
B. sprzedaż kosmetyków
C. usługa motoryzacyjna
D. sprzedaż kwiatów
HGT.06 Pytanie 1 480
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?

A. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
B. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
C. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
D. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu