Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. schronisko młodzieżowe
B. schronisko
C. pensjonat
D. dom wycieczkowy
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Masaż limfatyczny
B. Skrytkę depozytową
C. Uzupełnienie galanterii
D. Wymianę ręczników
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić
A. szklankę lub jednorazowy kubeczek w łazience
B. możliwość dokonania płatności kartą
C. mineralną lub zwykłą wodę oraz szklanki w pokoju
D. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu
 HGT.06  Pytanie 1444 
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacją Ministra Gospodarki i Pracy, w każdej kategorii hoteli konieczne jest
A. strzeżony parking
B. osobny dźwig towarowo-osobowy
C. dostęp do Internetu w pokojach
D. telefon oraz fax dostępne dla gości w recepcji
 Realizacja usług w recepcji 
Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?
A. Obniżenie ceny
B. Udoskonalenie produktu
C. Zwiększenie jakości obsługi
D. Reklama w Internecie
 Realizacja usług w recepcji 
Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty
A. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
B. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
C. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
D. rok ważności karty, numer konta bankowego.
 Realizacja usług w recepcji 
Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najbardziej odpowiednia dla rodziny z dwójką dzieci w wieku przedszkolnym, która zatrzymała się w hotelu?
A. Sala fitness
B. Kręgielnia
C. Sala zabaw
D. Spływ kajakowy
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie jest wykorzystanie miejsc hotelowych w kwietniu, jeśli hotel dysponuje 80 miejscami noclegowymi, a w tym miesiącu sprzedano 600 miejsc?
A. 80%
B. 25%
C. 60%
D. 50%
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?
A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Public relations
 Realizacja usług w recepcji 
Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest
A. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
B. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
C. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
D. produkt lub oferta asortymentowa
 Realizacja usług w recepcji 
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych. 
 
| Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny: | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | 
| 2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | 
A. 50 m2
B. 20 m2
C. 10 m2
D. 30 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
B. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
C. wydać potwierdzenie dokonania płatności
D. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?
A. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
B. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
C. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
D. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?
A. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
B. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
C. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
D. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego dokumentu, który umożliwia realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, będzie wymagał recepcjonista podczas rejestracji gości w hotelu w Polsce?
A. Voucher.
B. Rooming list.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Potwierdzenie dokonania przelewu.
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekty, które dysponują co najmniej 10 pokojami, w których przeważają miejsca w pokojach jedno- i dwuosobowych, to
A. pensjonaty
B. hotele
C. kempingi
D. schroniska
 Realizacja usług w recepcji 
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi. 
 
| Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jazda konna | 30 min. | 2 | 56,91 | 113,82 | 23 | 140,00 | 
A. 26,18 zł
B. 5,19 zł
C. 10,37 zł
D. 13,09 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?
A. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
B. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
C. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
D. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
 Realizacja usług w recepcji 
Kluczowym aspektem marketingu, który jest szczególnie ważny dla firmy świadczącej usługi, jest
A. promocja
B. zespół pracowników
C. koszt
D. towar
 Realizacja usług w recepcji 
Kto zajmuje się przeciwdziałaniem praktykom monopolistycznym, wspieraniem konkurencji oraz ochroną praw konsumentów?
A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Związek Konsumentów
C. Rada Miejska ds. Obywatelskich
D. Komisja Normalizacyjna
 HGT.06  Pytanie 1461 
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie fragmentu zamówienia, wskaż pakiet usług, który powinien zaproponować hotel grupie gości z Koła Emerytów. 
 
| Fragment zamówienia | 
| Prosimy o zarezerwowanie 8 pokoi dwuosobowych typu standardowego, pełne wyżywienie, masaże całego ciała, fizykoterapię, inhalacje, krioterapię. | 
A. Pokoje DBL, śniadania, obiady, kolacje, zabiegi lecznicze.
B. Pokoje TPL, śniadania, zabiegi SPA.
C. Pokoje DBL, śniadania, obiadokolacje, zabiegi relaksacyjne.
D. Pokoje TPL, pełne wyżywienie, zabiegi wellness.
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?
A. pola biwakowe
B. pola namiotowe
C. karawaningi
D. kempingi
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?
A. Kartę rejestracyjną
B. Kartę pobytu
C. Formularz kaucyjny
D. Formularz rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas rejestracji rodziny Kowalskich system recepcyjny poinformował, że w dniu jutrzejszym pani Kowalska ma urodziny. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację na temat urodzin gościa, aby zorganizować niespodziankę w formie kosza ze słodyczami w pokoju?
A. Służby pięter oraz gastronomii
B. Zarządu oraz służby pięter
C. Zarządu oraz gastronomii
D. Służby pięter oraz parteru
 Realizacja usług w recepcji 
Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu
A. technicznego.
B. służby pięter.
C. marketingu.
D. służby parterowej.
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel posiada 100 stałych miejsc do spania. Z eksploatacji wyłączono 30 miejsc. W jaki sposób wpłynie to na potencjał usługowy obiektu?
A. Zmniejszy się o 25%
B. Zmniejszy się o 20%
C. Zmniejszy się o 30%
D. Zmniejszy się o 35%
 Realizacja usług w recepcji 
W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu
A. wzbudzenie ciekawości
B. wywołanie aktywności
C. pobudzenie pragnienia
D. przyciągnięcie uwagi
 Realizacja usług w recepcji 
Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?
A. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
B. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
C. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
D. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
 Realizacja usług w recepcji 
Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?
A. Gwarantowaną
B. Przedwstępną
C. Niepotwierdzoną
D. Kredytową
 Realizacja usług w recepcji 
Do działań reklamowych związanych z obiektem hotelowym nie zalicza się
A. umieszczenie tablicy informacyjnej o ofercie przy drodze dojazdowej
B. wprowadzenie specjalnych cen dla seniorów
C. zmiana wystroju wnętrza obiektu
D. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie promocji obiektu
 Realizacja usług w recepcji 
Aby przetransportować gotowe dania lub półprodukty z kuchni do rozdzielni, stosuje się dźwig
A. potrawowy
B. towarowy
C. osobowy
D. towarowo-osobowy
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz kwotę należną za usługi hotelowe, z których skorzystali Państwo Kowalscy tj. pobyt z pełnym wyżywieniem na 3 doby. Goście przyjechali do hotelu o godzinie 1700. 
 
| Cennik usług | |
|---|---|
| Rodzaj usługi | Informacje dodatkowe | 
| Apartament: 640,00 zł/dobę | doba hotelowa trwa od 1300 do 1000 | 
| Śniadanie: w cenie noclegu | wydawane w godz. 700 – 1000 | 
| Obiad: 70,00 zł/os. | wydawany w godz. 1300 – 1600 | 
| Kolacja: 60,00 zł/os. | wydawana w godz. 1700 – 2100 | 
| Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór": 110,00 zł/os | wydawana w godz. 1700 – 2100 | 
| Strefa SPA: w cenie noclegu | dostępna w godz. 700 – 2100 | 
| Rabat za czwartą dobę: 20% ceny noclegu | |
A. 2 347,00 zł
B. 2 048,00 zł
C. 2 560,00 zł
D. 1 856,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 90 cm
B. 105 cm
C. 100 cm
D. 95 cm
 Realizacja usług w recepcji 
Głównym zadaniem recepcji jest
A. identyfikowanie potrzeb gości dotyczących organizacji ich wolnego czasu.
B. przyjmowanie i wydawanie gości.
C. świadczenie usług w zakresie noclegów oraz gastronomii.
D. nadzorowanie pracy poszczególnych działów hotelu.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?
A. 39 m2
B. 29 m2
C. 30m2
D. 20 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?
A. Kupon.
B. Raport dzienny.
C. Karta zakwaterowania.
D. Potwierdzenie rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?
A. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
B. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
C. Wypełnienie karty meldunkowej
D. Zrealizowanie formularza pobytowego
 Realizacja usług w recepcji 
W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?
A. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
B. W trakcie relaksu gościa po podróży
C. Po przybyciu gościa do hotelu
D. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?
A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Promocję bezpośrednią
D. E-marketing
 Realizacja usług w recepcji 
Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest
A. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki