Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Zmiana personelu
B. Promocja w gazetach codziennych
C. Dodatkowe bezpłatne usługi
D. Zmniejszenie kosztów noclegu
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kowalskich dotarła do pensjonatu bez wcześniejszej rezerwacji. Jakie usługi, oprócz noclegów, należy obowiązkowo zapewnić gościom, w przypadku ich życzenia, niezależnie od klasy pensjonatu?

A. Internet bezprzewodowy
B. Wypożyczenie rowerów
C. Co najmniej dwa posiłki dziennie
D. Miejsce do parkowania
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy poprosił o usunięcie alkoholowych napojów z minibarku. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?

A. Przekazać prośbę klienta kierownikowi działu recepcji.
B. Natychmiast zrealizować życzenie gościa.
C. Uzależnić wykonanie prośby od podanej przyczyny.
D. Zgłosić prośbę klienta dyrektorowi obiektu.
HGT.06 Pytanie 1485
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu usługi świadczy hotel, jeśli pakiet usług dodatkowych oparty jest na zasadzie sanus per aquam?

A. Medyczne
B. Spa
C. Turystyczne
D. Rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 1486
Realizacja usług w recepcji

W przypadku zanieczyszczeń chemicznych lub biologicznych powietrza na zewnątrz obiektu, personel hotelowy powinien w pierwszej kolejności

A. otworzyć drzwi i okna
B. jak najszybciej opuścić hotel
C. przenieść gości hotelowych do piwnicy
D. wyłączyć klimatyzację i wentylatory
HGT.06 Pytanie 1488
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych pracowników w hotelu odpowiada za m.in.: utrzymywanie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz zbieranie opłat za pobyt?

A. Kierownik promocji
B. Pracownik działu rezerwacji
C. Recepcjonista
D. Zarządca hotelu
Realizacja usług w recepcji

Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 008 zł
B. 1 230 zł
C. 1 080 zł
D. 1 023 zł
HGT.06 Pytanie 1491
Realizacja usług w recepcji

Jaki symbol przedstawiający typ taryfy hotelowej powinien być wpisany w formularzu rezerwacji, gdy recepcjonista zatwierdził prośbę klienta o rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?

A. BB
B. OB
C. FB
D. HB
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?

A. Schroniska młodzieżowe i domy wycieczkowe.
B. Domy wycieczkowe i schroniska.
C. Schroniska i kempingi.
D. Kempingi i schroniska młodzieżowe.
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować pracownik recepcji miłośnikom piłki ręcznej, którzy spędzają weekend w hotelu?

A. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej
B. Zorganizowanie wycieczki do lokalnych muzeów
C. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej
D. Umożliwienie korzystania z hotelowej siłowni
HGT.06 Pytanie 1502
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?

A. Foldery marketingowe
B. Reklamę internetową
C. Plakaty
D. Dystrybucja ulotek
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt hotelowy oferujący minimum 7 pokoi i zapewniający swoim gościom całodzienne wyżywienie to

A. schronisko młodzieżowe
B. pensjonat
C. motel
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 1504
Realizacja usług w recepcji

Dla niewielkiego hotelu najlepszym rozwiązaniem do realizacji rezerwacji usług w odpowiedzi na otrzymane zamówienie jest

A. program komputerowy dla hoteli
B. globalny portal rezerwacyjny
C. turystyczna wyszukiwarka internetowa
D. portal społecznościowy zakupów grupowych
HGT.06 Pytanie 1505
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Cennik usług ważny od 1.06.2016 r. do 31.05.2017 r.
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2016 r.1.10.2016 r. – 31.05.2017 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za dobę za pokój – przy wynajmie pokoju na więcej niż 4 doby.

A. 2 250,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 400,00 zł
D. 2 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 1508
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Od:Anna Jankowska [email protected]
Do:Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected]
Wysłano:11 stycznia 2021
Temat:Rezerwacja pokoju
Witam,
po zapoznaniu się z ofertą hotelu zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2021 r. do 22.08.2021 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza.
Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej.

Z poważaniem
Anna Jankowska

A. Adjacent rooms.
B. Executive rooms.
C. Connecting rooms.
D. Superior rooms.
Realizacja usług w recepcji

Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?

Plan pobytu uczestników konferencji
10.10.2017 r. – poniedziałek
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900uroczysta kolacja
11.10.2017 r. – wtorek
godz. 800śniadanie
godz. 1000-1300konferencja
godz. 1130-1145przerwa na kawę
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900kolacja
12.10.2017 r. – środa
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1045zakończenie konferencji
godz. 1100wyjazd gości

A. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
B. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
C. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
D. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to część

Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena
jednostkowa
netto w zł
Wartość
sprzedaży
netto w zł
Podatek VATWartość
sprzedaży
brutto w zł
Stawka %Kwota
w zł
Nocleg - pokój dwuosobowydoba2462,96925,92874,081 000,00
Obiadokolacjaosoba446,30185,20814,80200,00

A. faktury.
B. paragonu fiskalnego.
C. dowodu wpłaty.
D. kosztorysu.
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie należy uznać za część sprzedaży osobistej?

A. Udział personelu hotelu w szkoleniach wyjazdowych
B. Sezonowe obniżanie cen usług hotelowych
C. Publikowanie informacji o hotelu w czasopismach branżowych
D. Prezentacja oferty przez pracownika recepcji w hotelowej recepcji
HGT.06 Pytanie 1514
Realizacja usług w recepcji

W hotelach usługi typu SPA dotyczą

A. zabiegów zdrowotnych i rehabilitacji
B. usług kulturalnych oraz rozrywkowych
C. rekreacyjnych i leczniczych usług
D. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawą urody
Realizacja usług w recepcji

W celu zwiększenia zainteresowania usługami hotelowymi, wprowadzono obniżone ceny o 50% w trakcie weekendów. Jakiego rodzaju promocji użyto?

A. Sprzedaż osobista.
B. Promocja sprzedaży.
C. Reklama.
D. Public relations.
Realizacja usług w recepcji

Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?

A. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
B. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
C. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
D. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe