Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 481
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?

A. Usługi gastronomiczne i noclegowe
B. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
C. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
D. Usługi noclegowe i rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 1 482
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?

A. Schronisko młodzieżowe
B. Pensjonat
C. Dom wycieczkowy
D. Schronisko
HGT.06 Pytanie 1 483
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?

A. EPx2, TWIN
B. FBx2, TWIN
C. FBx2, DBL
D. BBx2, DBL
HGT.06 Pytanie 1 484
Realizacja usług w recepcji

W jakim dokumencie recepcjonista powinien zanotować numer pokoju gościa?

A. Formularz rezerwacyjny
B. Faktura VAT
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Księga meldunkowa
HGT.06 Pytanie 1 485
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość wskaźnika Yeld, jeżeli średnia cena za noc w Hotelu Paradise wynosi 140 zł, a średnia frekwencja to 70%?

A. 98 zł
B. 200 zł
C. 50 zł
D. 42 zł
HGT.06 Pytanie 1 486
Realizacja usług w recepcji

Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?

A. Cielęcina, łosoś
B. Dziczyzna, owoce
C. Sarnina, węgorz
D. Wieprzowina, karp
HGT.06 Pytanie 1 487
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest

A. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
B. ochładzanie podgrzanych elementów
C. gaszenie ognia
D. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
HGT.06 Pytanie 1 488
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Fragment faktury
Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena jednostkowa
netto w zł
Wartość netto
w zł
Stawka podatku VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba1 000,003 000,0083 240,00

A. 2
B. 4
C. 1
D. 3
HGT.06 Pytanie 1 489
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych.

Lp.WYMAGANIA***************
III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu
24.Hall recepcyjny:
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m.5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 120 m2
B. 50 m2
C. 90 m2
D. 80 m2
HGT.06 Pytanie 1 490
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowy strój dla różnych służb hotelowych dotyczy hoteli o kategorii:

A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5
B. 4* i 5
C. 3*, 4* i 5
D. 2*, 3*, 4* i 5
HGT.06 Pytanie 1 491
Realizacja usług w recepcji

Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?

A. Komplementarnej
B. Osobistej
C. Fakultatywnej
D. Towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 1 492
Realizacja usług w recepcji

Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to

A. grafik rezerwacji
B. potwierdzenie rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. karta rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 493
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. możliwość postoju autobusów
B. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
C. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
D. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
HGT.06 Pytanie 1 494
Realizacja usług w recepcji

Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. Tour Manager.
B. ReHot.
C. Fidelio Front Office.
D. Galileo International.
HGT.06 Pytanie 1 495
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach o kategorii 3* i 4*
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 496
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być dokonane najpóźniej przed przybyciem grupy w terminie

A. 30 dni
B. 14 dni
C. 7 dni
D. 21 dni
HGT.06 Pytanie 1 497
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?

A. Technicznego
B. Rezerwacji
C. Zaopatrzenia
D. Księgowości
HGT.06 Pytanie 1 498
Realizacja usług w recepcji

Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?

A. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
B. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
C. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
D. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
HGT.06 Pytanie 1 499
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował dla czterech osób w terminie od 2 do 4 października apartament rodzinny, dwie obiadokolacje oraz trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów?

KALKULACJA KOSZTÓW
(śniadania w cenie noclegu)
USŁUGATERMINWARTOŚĆ BRUTTO
(ceny w zł)
V-IXX-IV
Apartament rodzinny (doba)200.00180.00
Obiadokolacja50.0040.00
Rekreacja 3h/osoba50.0040.00
RAZEM

A. 840,00 zł
B. 1400,00 zł
C. 520,00 zł
D. 1120,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 500
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w

A. rachunku hotelowym
B. karcie rejestracyjnej
C. formularzu rezerwacji
D. karcie pobytu
HGT.06 Pytanie 1 501
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?

A. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
B. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
C. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
D. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
HGT.06 Pytanie 1 502
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DLB 106RR
TWIN 108RR
APT 111RRR

A. 108
B. 106
C. 111
D. 103
HGT.06 Pytanie 1 503
Realizacja usług w recepcji

Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?

A. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
B. w pobliżu lotnisk
C. w centralnych częściach dużych miejscowości
D. w okolicach szlaków turystycznych
HGT.06 Pytanie 1 504
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:

A. obiekt pensjonatowy
B. hotel dla gości
C. hotel
D. pole campingowe
HGT.06 Pytanie 1 505
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 35 m2
B. 30 m2
C. 50 m2
D. 58 m2
HGT.06 Pytanie 1 506
Realizacja usług w recepcji

Usługa przechowywania bagażu to oferta hotelowa

A. fakultatywna
B. podstawowa
C. uzupełniająca
D. towarzysząca
HGT.06 Pytanie 1 507
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. ośrodków zdrowia
B. ośrodków kultury
C. urzędu miasta oraz gminy
D. placówek edukacyjnych
HGT.06 Pytanie 1 508
Realizacja usług w recepcji

Aby przekazać wiadomość gościowi zatrzymującemu się w hotelu, recepcjonista skorzysta z

A. druk message
B. blankietu informacyjnego
C. karty gościa
D. formularza rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 509
Realizacja usług w recepcji

Podczas wyjazdu motywacyjnego w hotelu przebywa grupa gości, którzy pragną aktywnie spędzić swój czas. Jakie usługi mogą spełnić ich oczekiwania?

A. Usługi rekreacyjno-sportowe oraz imprezy integracyjne
B. Usługi gastronomiczne i wydarzenia rozrywkowe
C. Usługi konferencyjne i szkoleniowe
D. Usługi pielęgnacyjne oraz upiększające
HGT.06 Pytanie 1 510
Realizacja usług w recepcji

Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?

A. Garni
B. Aparthotelu
C. Rezydencyjnego
D. Biznesowego
HGT.06 Pytanie 1 511
Realizacja usług w recepcji

Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?

A. Promocja sprzedaży
B. Reklama
C. Lobbing
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1 512
Realizacja usług w recepcji

Przekazanie informacji o zwiększonej liczbie zajętych pokoi powinno nastąpić w pierwszej kolejności do

A. służbie pięter
B. administracji
C. służbie parterowej
D. dyrekcji
HGT.06 Pytanie 1 513
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 48 godz
B. Do 36 godz
C. Do 12 godz
D. Do 24 godz