Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 481
Realizacja usług w recepcji

Dla zapewnienia wysokiego obłożenia w sezonie zimowym, hotel położony w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. timesharing.
B. rack rate.
C. first minute.
D. all inclusive.
HGT.06 Pytanie 1 482
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.

Ilustracja do pytania 2
A. 37 m2
B. 26 m2
C. 35 m2
D. 29 m2
HGT.06 Pytanie 1 483
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opieką nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli?

Ilustracja do pytania 3
A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
HGT.06 Pytanie 1 484
Realizacja usług w recepcji

Duży, luksusowy hotel w Katowicach został sponsorem drużyny narodowej w piłkę ręczną. Który element promocji usług hotelarskich został zastosowany?

A. Marketing bezpośredni.
B. Promocja sprzedaży.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobista.
HGT.06 Pytanie 1 485
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia, określ który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Ilustracja do pytania 5
A. Connecting rooms.
B. Executive rooms.
C. Superior rooms.
D. Adjacent rooms.
HGT.06 Pytanie 1 486
Realizacja usług w recepcji

Do której godziny, w dniu przyjazdu, jednostka mieszkalna w hotelu pozostanie do dyspozycji gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?

A. 14.00
B. 12.00
C. 18.00
D. 19.00
HGT.06 Pytanie 1 487
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu lipca.

Ilustracja do pytania 7
A. 08.07 – 10.07
B. 06.07 – 08.07
C. 09.07 – 11.07
D. 07.07 – 09.07
HGT.06 Pytanie 1 488
Realizacja usług w recepcji

Gość złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym podał numer karty kredytowej oraz określił swój przyjazd do hotelu do godziny 1600. W podanym czasie nie przybył jednak do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności dotyczące kosztów powinien wykonać?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu.
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu.
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu.
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu.
HGT.06 Pytanie 1 489
Realizacja usług w recepcji

Najwszechstronniejszy system rezerwacyjny, działający na linii hotel – pośrednik, oferujący możliwość sporządzania różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc hotelowych, biletów lotniczych, kolejowych, wynajmu samochodu, to

A. wewnętrzny system hotelowy.
B. internetowa wyszukiwarka rezerwacji.
C. komputerowy system rezerwacji.
D. globalny system dystrybucji.
HGT.06 Pytanie 1 490
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu poprosił pracownika recepcji o rezerwację 3 biletów na samolot do Mediolanu. Z którego systemu rezerwacyjnego powinien skorzystać recepcjonista?

A. Amadeus.
B. Chart.
C. Expedia.
D. Voyager.
HGT.06 Pytanie 1 491
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest potwierdzeniem, dla gościa, rezerwacji jednostki mieszkalnej w hotelu?

A. Karta rezerwacji.
B. Grafik rezerwacji.
C. Formularz rezerwacji.
D. Potwierdzenie rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 492
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie w terminie od 01 do 05 sierpnia pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla państwa Malinowskich. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

Ilustracja do pytania 12
A. DBL 111
B. TWIN 109
C. APT 121
D. SGL 104
HGT.06 Pytanie 1 493
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ilustracja do pytania 13
A. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
B. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
HGT.06 Pytanie 1 494
Realizacja usług w recepcji

Jak służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu powinny postąpić z bagażem gościa, dostarczonym do recepcji kilkanaście minut później po jego przybyciu do hotelu?

A. Przechować w bagażowni do czasu, aż gość się sam zgłosi.
B. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie.
C. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji.
D. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 495
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przydzielając pokoje dla stałych gości powinien

A. uwzględnić, w miarę możliwości, ich upodobania i życzenia.
B. zadbać o wniesienie do j.m. dużej powitalnej wstawki.
C. zaznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP.
D. zlecić doposażenie j.m. w dodatkową poduszkę i koc.
HGT.06 Pytanie 1 496
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej kategorii hotelu, gość ma zapewnioną możliwość otrzymywania codziennej prasy?

A. 4*
B. 1*
C. 2*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 1 497
Realizacja usług w recepcji

Co jest podstawą do wydania właścicielowi rzeczy złożonej w depozycie hotelowym?

A. Karta rezerwacyjna i kwit depozytowy.
B. Dokument tożsamości i kwit depozytowy.
C. Kwit depozytowy i karta rejestracyjna.
D. Dowód osobisty i karta pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 498
Realizacja usług w recepcji

Do świadczenia, których z podanych usług nie są zobowiązane motele 4* i 5*?

A. Prania, prasowania i czyszczenia bielizny i odzieży gości.
B. W zespole sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
C. Sprzedaży lub zapewnienia kosmetyków i środków higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
D. W zespole odnowy biologicznej: pływalni, sauny, siłowni, solarium, masaży i innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
HGT.06 Pytanie 1 499
Realizacja usług w recepcji

O konieczności przygotowania sali konferencyjnej recepcjonista powinien poinformować hotelowy dział

A. techniczny.
B. służby pięter.
C. służby parterowej.
D. sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 500
Realizacja usług w recepcji

Za pośrednictwem którego dokumentu, gość może dokonać przekazania należności za pobyt, ze swojego rachunku bankowego na rachunek hotelu?

A. Dowodu wpłaty.
B. Faktury.
C. Polecenia przelewu.
D. Rachunku wstępnego.
HGT.06 Pytanie 1 501
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista rozliczył pobyt gościa w hotelu i wystawił fakturę. Za dodatkową usługę, na życzenie gościa, pobrał należność w formie gotówkowej. Recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi

A. rachunek wstępny.
B. paragon fiskalny.
C. potwierdzenie wpłaty.
D. dowód wpłaty KP.
HGT.06 Pytanie 1 502
Realizacja usług w recepcji

Jaką należność za pobyt zapłaci gość przebywający w hotelu 4 doby, jeżeli pokój kosztuje 300,00 zł za pierwszą dobę, a rabat za każdą następną dobę wynosi 20%?

A. 1 200,00 zł
B. 1 110,00 zł
C. 1 380,00 zł
D. 1 020,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 503
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.

Ilustracja do pytania 23
A. 30,02 zł
B. 13,09 zł
C. 29,92 zł
D. 11,85 zł
HGT.06 Pytanie 1 504
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji hotelu przekazuje recepcjonistom bieżące informacje o stanie rezerwacji, dokonuje rezerwacji oraz przygotowywuje listy przyjazdów na określone terminy?

A. Recepcjonista-informator.
B. Pracownik działu guest relations.
C. Pracownik działu rezerwacji.
D. Recepcjonista concierge.
HGT.06 Pytanie 1 505
Realizacja usług w recepcji

Którym gościom recepcjonista powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz darmowy dwugodzinny pobyt w strefie relaksu?

A. Turystom z Argentyny, będącym w podróży dookoła świata.
B. Nowożeńcom w podróży poślubnej.
C. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny.
D. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej.
HGT.06 Pytanie 1 506
Realizacja usług w recepcji

Gość podczas pobytu w hotelu, chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Którą z wymienionych imprez powinien polecić mu recepcjonista?

A. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem.
B. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem.
C. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza.
D. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa.
HGT.06 Pytanie 1 507
Realizacja usług w recepcji

Które urządzenie służy do rejestrowania sprzedaży usług hotelarskich do celów ewidencji skarbowej?

Ilustracja do pytania 27
A. Urządzenie 1.
B. Urządzenie 4.
C. Urządzenie 2.
D. Urządzenie 3.
HGT.06 Pytanie 1 508
Realizacja usług w recepcji

Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych, recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?

Ilustracja do pytania 28
A. Ofertę 1.
B. Ofertę 2.
C. Ofertę 4.
D. Ofertę 3.
HGT.06 Pytanie 1 509
Realizacja usług w recepcji

Cechą charakterystyczną rezerwacji gwarantowanej jest

A. określenie usług, z których może skorzystać gość.
B. wyznaczenie terminu potwierdzenia rezerwacji.
C. wpłacenie przez zamawiającego zaliczki.
D. uzgodnienie dokładnej godziny przyjazdu gościa do hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 510
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie kompleksowej obsługi gościa, recepcjonista powinien poinformować go o warunkach dokonania przedpłaty?

A. Rozliczenia.
B. Rezerwacji.
C. Pobytu.
D. Rejestracji.
HGT.06 Pytanie 1 511
Realizacja usług w recepcji

Wskaż rodzaj umowy, która uprawnia biuro podróży do bezkosztowej anulacji zarezerwowanych miejsc noclegowych w hotelu w określonym czasie.

A. Czarter.
B. Timesharing.
C. Allotment.
D. Overbooking.
HGT.06 Pytanie 1 512
Realizacja usług w recepcji

Który z proponowanych przez hotel pakietów usług jest skierowany do gości, chcących aktywnie spędzić czas, podczas pobytu w obiekcie?

A. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa.
B. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia.
C. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe.
D. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen.
HGT.06 Pytanie 1 513
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował dla czterech osób w terminie od 2 do 4 października apartament rodzinny, dwie obiadokolacje oraz trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów?

Ilustracja do pytania 33
A. 520,00 zł
B. 1120,00 zł
C. 840,00 zł
D. 1400,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 514
Realizacja usług w recepcji

Którą ilość kart rejestracyjnych musi wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny: Anny Kwiatkowskiej i Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Dwie.
B. Cztery.
C. Trzy.
D. Jedną.
HGT.06 Pytanie 1 515
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę, którą zapłaci gość za pobyt w hotelu, jeżeli wartość brutto zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200,00 zł, a podczas rezerwacji została wpłacona na konto hotelu zaliczka w wysokości 30% wartości zamówienia.

A. 840,00 zł
B. 960,00 zł
C. 360,00 zł
D. 300,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 516
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Ilustracja do pytania 36
A. 1 050,00 zł
B. 1 350,00 zł
C. 1 150,00 zł
D. 1 250,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 517
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Ilustracja do pytania 37
A. Propozycja 1.
B. Propozycja 3.
C. Propozycja 2.
D. Propozycja 4.
HGT.06 Pytanie 1 518
Realizacja usług w recepcji

Gość obiektu hotelarskiego skorzystał z usług kawiarni hotelowej. Należność za usługę została przetransferowana z interfejsu z kasy gastronomicznej do komputerowego systemu zarządzania w recepcji. Następnie klient został poproszony przez pracownika kawiarni o podpisanie rachunku. Jak nazywa się ta forma rozliczeń z gościem hotelowym?

A. Room-charge.
B. Polecenie zapłaty.
C. Preautoryzacja.
D. Polecenie przelewu.
HGT.06 Pytanie 1 519
Realizacja usług w recepcji

Stały gość hotelu, w dniu przyjazdu obchodzi urodziny. Do którego z działów recepcjonista powinien przekazać tę informację?

A. Księgowości.
B. Administracji.
C. Marketingu.
D. Technicznego.
HGT.06 Pytanie 1 520
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość brutto usługi gastronomicznej, jeżeli gość hotelowy zamówił do pokoju 3 obiady w cenie jednostkowej brutto 50,00 zł, a usługa room service wynosi 20% wartości zamówienia.

A. 180,00 zł
B. 120,00 zł
C. 170,00 zł
D. 150,00 zł