Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 121
Realizacja usług w recepcji
A. pensjonat
B. motel
C. schronisko młodzieżowe
D. schronisko górskie
HGT.06 Pytanie 122
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?
A. Data przybycia i wyjazdu
B. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
C. Numer pokoju oraz cena za pokój
D. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 123
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do
A. pionu pobytowego
B. komórki administracyjnej
C. działu technicznego
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 124
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument recepcjonista przekaże osobie zamawiającej po zakończeniu pobytu grupy gości w hotelu, aby umożliwić dokonanie płatności przelewem?
A. Fakturę pro forma
B. Rachunek wstępny
C. Fakturę
D. Notę obciążeniową
HGT.06 Pytanie 125
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinny być priorytetem w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu usytuowanego w obszarze turystycznym?
A. Reklama osobista
B. Public relations
C. Marketing bezpośredni
D. Współpraca z biurami podróży
HGT.06 Pytanie 126
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?
A. Rabaty na usługi hotelarskie
B. Rekomendowanie potraw przez kelnera
C. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
D. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 127
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
B. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
C. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
D. usytuowane przy trasach turystycznych
HGT.06 Pytanie 128
Realizacja usług w recepcji
Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału
A. zintegrowany
B. bezpośredni
C. konwencjonalny
D. pośredni
HGT.06 Pytanie 129
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do
A. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
B. zwiększenia dostępności usług hotelowych
C. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
D. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 130
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wydaje klucze do pokoju dla gościa na podstawie
A. karty pobytu
B. paszportu
C. karty zameldowania
D. dowodu tożsamości
HGT.06 Pytanie 131
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa
A. tylko w motelach o klasie 5*
B. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
C. w motelach każdej klasy
D. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
HGT.06 Pytanie 132
Realizacja usług w recepcji
Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?
A. 25,22 zł
B. 23,22 zł
C. 22,22 zł
D. 24,22 zł
HGT.06 Pytanie 133
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. flytele
B. aquatele
C. botele
D. rotele
HGT.06 Pytanie 134
Realizacja usług w recepcji
Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy
A. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
B. złożone zostaje zamówienie na usługi.
C. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
D. gość pojawia się przy recepcji.
HGT.06 Pytanie 135
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?
A. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
B. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
C. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
D. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
HGT.06 Pytanie 136
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma prawo wydać gościowi klucze do pokoju w hotelu?
A. Paszportu
B. Dowodu osobistego
C. Karty pobytu
D. Karty rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 137
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. dla stałych klientów
B. rodzinną
C. funkcjonalną
D. sezonową
HGT.06 Pytanie 138
Realizacja usług w recepcji
Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel
A. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
B. zdobył rekomendację PZH.
C. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
D. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
HGT.06 Pytanie 139
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?
A. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
B. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
C. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
D. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 140
Realizacja usług w recepcji
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
D. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
HGT.06 Pytanie 141
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?
A. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
B. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
C. Zwierzęta są akceptowane
D. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
HGT.06 Pytanie 142
Realizacja usług w recepcji
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?
A. Typ pokoju
B. Adres zamieszkania
C. Data pobytu
D. Numer pokoju
HGT.06 Pytanie 143
Realizacja usług w recepcji
Visitor's card to termin angielski oznaczający kartę
A. turystyczną
B. rezerwacyjną
C. pobytu
D. meldunkową
HGT.06 Pytanie 144
Realizacja usług w recepcji
Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. zbiera krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie
B. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy oraz tradycję polskiej gościnności
C. publikuje miesięcznik "Doradca Hotelarza"
D. wydaje obiektom hotelowym referencje potwierdzające wysoką jakość usług
HGT.06 Pytanie 145
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?
A. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
B. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
C. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
D. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 146
Realizacja usług w recepcji
Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając
A. planu miasta.
B. mapy obszaru.
C. rozpiski komunikacyjnej.
D. książki telefonicznej.
HGT.06 Pytanie 147
Realizacja usług w recepcji
Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?
A. utrzymanie strzeżonego parkingu
B. prowadzenie depozytu
C. zapewnienie systemu monitoringu
D. zatrudnienie ochroniarzy
HGT.06 Pytanie 148
Realizacja usług w recepcji
Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?
A. Sales promotion
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Reklamę telewizyjną
HGT.06 Pytanie 149
Realizacja usług w recepcji
Pomieszczenia dla kelnerów, zlokalizowane w centralnej części obiektu hotelowego, są wyposażone
A. w trzon węglowy, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
B. w trzon elektryczny, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
C. w trzon elektryczny, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, ekspresy do kawy i herbaty, kredens ze sprzętem
D. w lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
HGT.06 Pytanie 150
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?
A. 120
B. 240
C. 300
D. 180
HGT.06 Pytanie 151
Realizacja usług w recepcji
Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?
Oferta hotelu
|
A. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
B. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
C. Rodziców z małymi dziećmi.
D. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
HGT.06 Pytanie 152
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię zastosowano w hotelu, gdy w sezonie zimowym do każdego pomieszczenia dodatkowo dodano ciepły koc oraz kapcie?
A. Reklamy
B. Sprzedaży
C. Produktu
D. Zespołu
HGT.06 Pytanie 153
Realizacja usług w recepcji
Czym jest hotel?
A. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
B. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
C. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
D. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
HGT.06 Pytanie 154
Realizacja usług w recepcji
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
B. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
C. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
D. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
HGT.06 Pytanie 155
Realizacja usług w recepcji
W kontekście rezerwacji apartamentu dla młodej pary recepcja powinna skierować do kierownika housekeepingu zlecenie na
A. dodatkowe sprzątanie w pokoju
B. przygotowanie dekoracji pokoju oraz umieszczenie wstawki
C. uzupełnienie wyposażenia pokoju
D. przygotowanie dekoracji pokoju oraz ustawienie dostawki
HGT.06 Pytanie 156
Realizacja usług w recepcji
Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?
A. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
B. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
C. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
D. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
HGT.06 Pytanie 157
Realizacja usług w recepcji
W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
A. Do 24 godz
B. Do 48 godz
C. Do 36 godz
D. Do 12 godz
HGT.06 Pytanie 158
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie
A. czarteru
B. timesharingu
C. overbookingu
D. allotmentu
HGT.06 Pytanie 159
Realizacja usług w recepcji
Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?
A. przelewem po konferencji
B. czekiem po konferencji
C. czekiem przed konferencją
D. przelewem przed konferencją
HGT.06 Pytanie 160
Realizacja usług w recepcji
Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?
A. Dział techniczny
B. Dział marketingu
C. Dział gastronomiczny
D. Dział handlowy