Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 124
Realizacja usług w recepcji

Jaką atrakcję turystyczną powinien zalecić recepcjonista gościowi pragnącemu odkryć walory antropogeniczne regionu?

A. Spacer w parku narodowym
B. Odwiedzanie muzeum sztuki lokalnej
C. Odwiedzanie muzeum przyrody
D. Spacer po ogrodzie botanicznym
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska, recepcjonista powinien wpisać przy tworzeniu karty pobytu dla gościa zagranicznego?

A. Numer paszportu
B. Numer pokoju
C. Datę urodzenia
D. Datę rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Co powinno być uwzględnione w ofercie hotelu?

A. opis obiektu wraz z cennikiem usług
B. opis lokalnych atrakcji turystycznych
C. fragmenty recenzji osób, które korzystały z usług hotelu
D. opis struktury jednostek noclegowych z fotografiami najładniejszego pokoju
Realizacja usług w recepcji

Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować

A. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
B. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
C. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
D. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu oferty Pensjonatu Eden****, wskaż usługi hotelarskie świadczone nieodpłatnie.

Fragment oferty Pensjonatu Eden****

Pensjonat Eden**** jest położony w zacisznej części miasta. Dysponuje 15 pokojami. Jest idealnym miejscem dla rodzin z dziećmi. Wszystkie pokoje są z dostawkami i łazienkami, posiadają radio, TV SAT, telefon, dostęp do Internetu, lodówkę. Do dyspozycji gości jest nieodpłatny depozyt i przechowalnia bagażu.

W pensjonacie znajduje się Centrum Urody, w którym goście mogą bezpłatnie korzystać z sauny, siłowni, jacuzzi oraz odpłatnie z usług kosmetyczki i masażysty. Dla dzieci jest udostępniony odpłatnie, pokój zabaw oraz usługa opiekunki do dzieci. Doba hotelowa rozpoczyna się i kończy o godzinie 12.00.

A. Usługa opiekunki do dzieci i korzystanie z jacuzzi.
B. Pokój zabaw i korzystanie z siłowni.
C. Usługa masażysty i usługa kosmetyczki.
D. Usługa depozytu i usługa przechowania bagażu.
HGT.06 Pytanie 131
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 55,40 zł
B. 32,52 zł
C. 37,04 zł
D. 49,20 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinny być priorytetem w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu usytuowanego w obszarze turystycznym?

A. Marketing bezpośredni
B. Reklama osobista
C. Public relations
D. Współpraca z biurami podróży
Realizacja usług w recepcji

Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:

A. Polskiej Izby Hoteli
B. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
C. Polskiej Izby Hotelarstwa
D. Polskiej Instytucji Hotelarzy
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych 4* i 5* w strefie publicznej, która obejmuje recepcję, restauracje oraz sale wielofunkcyjne, konieczne jest zainstalowanie klimatyzacji lub innych systemów, mających na celu zapewnienie wymiany powietrza i kontroli

A. temperatury w przedziale od 17 °C do 20 °C oraz wilgotności od 30% do 40%
B. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 45% do 60%
C. temperatury w granicach od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności w zakresie od 80% do 90%
D. temperatury w zakresie od 16 °C do 19 °C oraz wilgotności między 45% a 65%
HGT.06 Pytanie 142
Realizacja usług w recepcji

W trakcie pożaru w hotelu kluczowym elementem działań ratunkowo-gaśniczych jest

A. odcięcie źródeł ognia
B. wyłączenie sprzętu elektrycznego
C. ewakuacja osób z hotelu
D. ochrona mienia gości
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
B. Osobista opieka nad gościem
C. Obsługa usługi budzenia
D. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
Realizacja usług w recepcji

Aby usprawnić ofertę hotelu o usługi "rent a car", konieczna jest promocja przez

A. poprawę oświetlenia drogi dojazdowej do obiektu
B. zwiększenie opłat za nocleg w hotelu
C. nawiązanie współpracy z biurem podróży
D. aktualizację broszur informacyjnych hotelu
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił nocleg dla pary nowożeńców z wliczonymi w cenę 3 posiłkami oraz napojami, przekąskami, rozrywką i rekreacją świadczonymi w hotelu. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych odpowiada zamówieniu klienta?

RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
A.
✕ apartament
○ pokój jednoosobowy
○ pokój dwuosobowy (twin)
○ pokój dwuosobowy (double)
○ BB
✕ HB
○ FB
○ AI
RODZAJ POKOJU
B.
○ apartament
○ pokój jednoosobowy
✕ pokój dwuosobowy (twin)
○ pokój dwuosobowy (double)
○ BB
○ HB
✕ FB
○ AI
RODZAJ POKOJU
C.
○ apartament
○ pokój jednoosobowy
○ pokój dwuosobowy (twin)
✕ pokój dwuosobowy (double)
○ BB
○ HB
○ FB
✕ AI
RODZAJ POKOJU
D.
✕ apartament
○ pokój jednoosobowy
○ pokój dwuosobowy (twin)
○ pokój dwuosobowy (double)
✕ BB
○ HB
○ FB
○ AI

A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Obiekty noclegowe usytuowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych, które charakteryzują się krótkotrwałym pobytem gości, określamy mianem hoteli?

A. rezydenckie
B. uzdrowiskowe
C. tranzytowe
D. rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert domu wycieczkowego spełni oczekiwania grupy młodzieży szkolnej w zakresie zamówionych usług: pokoje z łazienkami, wyżywienie HB, parking dla autokaru, sala na spotkania z grupą?

A.Dom wycieczkowy kat. III
- położony w centrum miasta
- parking - brak
- pokoje wieloosobowe, łazienki ogólnodostępne
- sala do samodzielnego przygotowania posiłków
- sala telewizyjna
B.Dom wycieczkowy kat. II
- położony niedaleko parku
- parking dla autokarów
- pokoje 3-4 osobowe z łazienkami,
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna i sala na spotkania z grupą
C.Dom wycieczkowy kat. III
- położony przy wjeździe do miasta,
- parking dla samochodów osobowych
- pokoje wieloosobowe bez łazienek
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna – brak
D.Dom wycieczkowy kat. I
- położony niedaleko centrum miasta
- parking dla samochodów osobowych i autokarów
- pokoje 2-3osobowe z łazienkami
- stołówka świadcząca pełne wyżywienie
- sala telewizyjna, brak sali na spotkania z grupą

A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
Realizacja usług w recepcji

Przyjaciółki postanowiły świętować swoje czterdzieste urodziny, korzystając z propozycji Spa & Wellness w hotelu nad morzem. Która z opcji spędzenia wolnego czasu najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Mecze siatkówki, tenis, wieczorna dyskoteka
B. Zabiegi na twarz i ciało, zajęcia fitness oraz sesje relaksacyjne
C. Rejs statkiem z degustacją lokalnych potraw i muzyką na żywo
D. Nocne zwiedzanie zabytków z przewodnikiem, ognisko integracyjne
Realizacja usług w recepcji

Czym jest akronim HOTREC?

A. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
B. Globalną Organizacją Turystyki
C. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
D. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?

A. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów
B. Umieszczenie upominku w pokoju gościnym
C. Wystawienie oferty na targach
D. Zorganizowanie kursu dla personelu
Realizacja usług w recepcji

Na jakiej podstawie recepcjonista ma obowiązek wystawić fakturę za usługi świadczone gościowi?

A. Wpisu w harmonogramie zajętości pokoi
B. Faktur otrzymanych od różnych działów hotelu
C. Wpisu do książki rejestracyjnej
D. Rachunków z poszczególnych sektorów hotelu
HGT.06 Pytanie 154
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w ramach działań promocyjnych korzysta z własnej strony internetowej do przedstawiania oferty usług, stosuje

A. sponsoring
B. marketing pośredni
C. lobbing
D. marketing bezpośredni
Realizacja usług w recepcji

Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
B. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
C. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
D. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który pakiet powinien zaproponować recepcjonista pani Skowrońskiej na pierwszy tydzień pobytu w ośrodku.

Monika Skowrońska
ul. Srebrna 12
59-220 Legnica
17.05.2018 r.
Ośrodek wypoczynkowy Muszelka
ul. Morska 2
76-270 Ustka
Zwracam się z uprzejmą prośbą o rezerwację noclegów oraz całodziennego
wyżywienia dla mnie i mojej 4-letniej córki w terminie od 1 do 8 sierpnia br. oraz dla
mnie, mojego męża i córki w terminie od 8 do 16 sierpnia br.
Z wyrazami szacunku,
Monika Skowrońska

A. Wczasy dla rodzin z dziećmi.
B. Wypoczynek dla seniora z wnukiem.
C. Wczasy dla rodzica z dzieckiem.
D. Wypoczynek we dwoje.
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?

A. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
B. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
C. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
D. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
Realizacja usług w recepcji

Jednym z czynników pośrednich, który należy uwzględnić przy przewidywaniu wzrostu liczby osób korzystających z pól biwakowych, jest głównie

A. wzrost kosztów sprzętu turystycznego
B. spadek kosztów sprzętu turystycznego
C. spadek wydatków na kredyty
D. wzrost wydatków na kredyty