Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 161
Realizacja usług w recepcji
A. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
B. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
C. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
D. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
HGT.06 Pytanie 162
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
A. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
B. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
C. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
D. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
HGT.06 Pytanie 163
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni
A. greckiej
B. żydowskiej
C. włoskiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 164
Realizacja usług w recepcji
Gdzie goście mogą znaleźć informacje na temat przedłużenia pobytu w hotelu?
A. w karcie rejestracyjnej
B. w regulaminie hotelowym
C. w potwierdzeniu rezerwacji
D. w liście powitalnym
HGT.06 Pytanie 165
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?
A. Kartę rozliczeń
B. Kartę rezerwacji
C. Kartę pobytu
D. Kartę zamówienia
HGT.06 Pytanie 166
Realizacja usług w recepcji
Wskaż usługę, która jest oferowana w hotelu bezpłatnie na prośbę gości.
A. Pranie odzieży
B. Zamówienie taksówki
C. Zamówienie jedzenia do pokoju
D. Korzystanie z usług wellness
HGT.06 Pytanie 167
Realizacja usług w recepcji
Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi
A. bufetowej
B. a'la carte
C. room service
D. bankietowej
HGT.06 Pytanie 168
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?
A. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
B. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
C. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
D. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
HGT.06 Pytanie 169
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach
A. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
B. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
C. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
D. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
HGT.06 Pytanie 170
Realizacja usług w recepcji
Znany aktor w cenionym serialu często korzysta z roweru. W jaki sposób można wykorzystać tę okoliczność do promocji usług hotelarskich?
A. Utworzyć parking dla rowerów przy hotelu
B. Zaproponować aktorowi udział w konferencji dla producentów rowerów
C. Zorganizować warsztat rowerowy w hotelu
D. Zaprościć aktora, aby w reklamie przyjechał rowerem do hotelu
HGT.06 Pytanie 171
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz
A. zamknąć rachunek hotelowy gościa
B. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
C. przyjąć opłatę
D. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 172
Realizacja usług w recepcji
Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?
A. Room service, klub hotelowy.
B. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
C. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
D. Siłownia, dyskoteka.
HGT.06 Pytanie 173
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien
A. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
B. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
C. zapropanować najwyższy standard pokoju
D. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 174
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
A. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
B. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
C. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
D. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
HGT.06 Pytanie 175
Realizacja usług w recepcji
Współpraca hotelu z firmą reklamową w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej należy do działań w obrębie strategii
A. produktu
B. dystrybucji
C. ceny
D. promocji
HGT.06 Pytanie 176
Realizacja usług w recepcji
Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video. |
A. Tour Manager.
B. ReHot.
C. Fidelio Front Office.
D. Galileo International.
HGT.06 Pytanie 177
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje minimum 30 miejscami do spania, zapewniając przy tym podstawowy zestaw usług dla gości oraz umożliwiający samodzielne korzystanie z bazy, to:
A. pensjonat
B. schronisko
C. dom wczasowy
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 178
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz
A. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
B. zamknąć rachunek gościa w hotelu
C. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
D. przyjąć płatność
HGT.06 Pytanie 179
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane
A. 1* i 2*
B. 4* i 5*
C. 3* i 4*
D. 2 i 3*
HGT.06 Pytanie 180
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, charakteryzująca się intensywnymi i szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wytrwała, często impulsywna, porywcza i gwałtowna to:
A. melancholik
B. introwertyk
C. choleryk
D. sangwinik
HGT.06 Pytanie 181
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane
A. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
B. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
C. użyciem gniazd z klapką ochronną
D. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
HGT.06 Pytanie 182
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?
A. Schronisko
B. Dom wycieczkowy
C. Schronisko młodzieżowe
D. Pensjonat
HGT.06 Pytanie 183
Realizacja usług w recepcji
Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?
A. Fidelio, Chart, ProHott
B. Travelocity, Travels-web, Expedia
C. Sabre, Galileo, Amadeus
D. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
HGT.06 Pytanie 184
Realizacja usług w recepcji
Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?
A. Ustnie w dniu jego przybycia
B. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
C. W formie pisemnej
D. Wypełniając grafik rezerwacji
HGT.06 Pytanie 185
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy zlokalizowany przy trasie Łódź - Stryków oferujący usługi dla kierowców to
A. pensjonat
B. schronisko młodzieżowe
C. motel
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 186
Realizacja usług w recepcji
Urządzenie do imbusowania ma zastosowanie w
A. dobieraniu kluczy do wind
B. kodowaniu kart magnetycznych
C. otwieraniu wind
D. drukowaniu folderów reklamowych
HGT.06 Pytanie 187
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?
A. Mapy turystycznej
B. Mapy topograficznej
C. Planu miasta
D. Atlasu samochodowego
HGT.06 Pytanie 188
Realizacja usług w recepcji
Pomieszczenia dla kelnerów, zlokalizowane w centralnej części obiektu hotelowego, są wyposażone
A. w trzon elektryczny, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
B. w lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
C. w trzon węglowy, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
D. w trzon elektryczny, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, ekspresy do kawy i herbaty, kredens ze sprzętem
HGT.06 Pytanie 189
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?
A. Udzielanie informacji turystycznej
B. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
C. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
D. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
HGT.06 Pytanie 190
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie złożonej obsługi klienta recepcjonista powinien poinformować go o zasadach dokonywania przedpłaty?
A. Rezerwacji
B. Rejestracji
C. Pobytu
D. Rozliczenia
HGT.06 Pytanie 191
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?
A. Legitymacji studenckiej
B. Prawa jazdy
C. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
D. Paszportu
HGT.06 Pytanie 192
Realizacja usług w recepcji
Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi
A. uzupełniającej
B. podstawowej
C. towarzyszącej
D. komplementarnej
HGT.06 Pytanie 193
Realizacja usług w recepcji
Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
D. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
HGT.06 Pytanie 194
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą, którą oferują stanice, jest
A. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
B. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
C. możliwość postoju autobusów
D. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
HGT.06 Pytanie 195
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?
A. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
B. Umówić się na rozmowę w innym terminie
C. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
D. Nie okazywać, że gość go denerwuje
HGT.06 Pytanie 196
Realizacja usług w recepcji
Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:
A. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
B. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
C. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
D. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
HGT.06 Pytanie 197
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem
A. wyłączenia z eksploatacji
B. rozpoczęcia rozbudowy
C. oddania do eksploatacji
D. podwyższenia kategorii
HGT.06 Pytanie 198
Realizacja usług w recepcji
Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?
A. Techniczny
B. Rekreacyjno-wypoczynkowy
C. Handlowo-usługowy
D. Gastronomiczny
HGT.06 Pytanie 199
Realizacja usług w recepcji
Aby osiągnąć wysokie obłożenie w okresie zimowym, hotel znajdujący się w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. first minutę
B. all inclusive
C. rack rate
D. timesharing
HGT.06 Pytanie 200
Realizacja usług w recepcji
Co obejmuje turystyka krajowa?
A. podróże obywateli w obrębie własnego kraju
B. podróże mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
C. przyjazdy do państwa osób na stałe mieszkających poza jego granicami
D. wyjazdy obywateli danego państwa poza jego terytorium