Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 161
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika, oblicz koszt pobytu zorganizowanej grupy w 15 pokojach 1-osobowych w terminie od 7.07 do 8.07.

Cennik usług noclegowych (cena za pokój)
Rodzaj pokojuKlient indywidualnyGrupa zorganizowana
I-VI, IX-XIIVII-VIIII-VI, IX-XIIVII-VIII
Single110,00 zł140,00 zł100,00 zł130,00 zł
Double150,00 zł180,00 zł120,00 zł160,00 zł
Triple190,00 zł210,00 zł170,00 zł200,00 zł

A. 1 650,00 zł
B. 2 100,00 zł
C. 1 500,00 zł
D. 1 950,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów można określić jako hotel butique?

A. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb pojedynczego gościa
B. Hotel Bolesław - niezwykły, wyposażony w obiekty sportowo - rekreacyjne oraz rozwiniętą bazę gastronomiczną - rozrywkową
C. Hotel Lech - szczególny, przytulny, skierowany do wybranej grupy klientów, oferujący niedrogie miejsca noclegowe
D. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób zatrudnionych w miejscach oddalonych od ich stałego zamieszkania
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.

A. 360 zł
B. 300 zł
C. 840 zł
D. 960 zł
Realizacja usług w recepcji

Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi

A. nazwisko gościa i numer pokoju
B. datę przyjazdu oraz inne życzenia
C. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
D. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
Realizacja usług w recepcji

Jakim narzędziem promocji posługują się pracownicy recepcji, prezentując osobiście i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu?

A. Public relations
B. Sprzedażą osobistą
C. Reklamą zewnętrzną
D. Promocją szeptaną
HGT.06 Pytanie 167
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. wezwać karetkę pogotowia.
B. nałożyć jałowy opatrunek.
C. schładzać oparzenie wodą.
D. zdezynfekować ranę spirytusem.
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, jaką kwotę gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli łączna wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji wpłacono na rachunek hotelu zaliczkę równą 30%.

A. 960 zł
B. 840 zł
C. 300 zł
D. 360 zł
HGT.06 Pytanie 172
Realizacja usług w recepcji

Który element marketingu-mix ilustruje informacja o uruchomieniu nowego pensjonatu w regionie, umieszczona w lokalnej prasie?

A. Promocji
B. Dystrybucji
C. Produktu
D. Ceny
HGT.06 Pytanie 173
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym krokiem w procesie rejestracji gościa w hotelu jest

A. wydanie klucza
B. wsparcie w przenoszeniu bagażu
C. określenie zakresu dostępnych usług za opłatą
D. pobranie opłaty od gościa
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?

A. Księgowej w dziale rozliczeń
B. Przełożonego służby parterowej
C. Szefa pionu technicznego
D. Kierownika służby pięter
Realizacja usług w recepcji

Zespół koszykarski zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinny w szczególności otrzymać informacje o przybyciu zawodników od recepcjonisty?

A. Działu gastronomii, działu technicznego, księgowości
B. Obsługi konferencji, działu gastronomii, hotelowego SPA
C. Działu gastronomii, działu rekreacji, hotelowego SPA
D. Działu technicznego, działu rekreacji, marketingu
HGT.06 Pytanie 177
Realizacja usług w recepcji

Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?

A. Survival.
B. Karawaning.
C. Tramping.
D. Trekking.
HGT.06 Pytanie 178
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?

A. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
B. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
C. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
D. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacji hotelowej znajdują się, między innymi, takie informacje jak:

A. liczba i typ zamówionych świadczeń, dane osoby zamawiającej, daty pobytu
B. liczba i rodzaj pokoi, liczba gości, nazwisko menedżera hotelu
C. informacje o hotelu, data przyjęcia rezerwacji, ceny usług zamówionych
D. liczba noclegów, adres osoby przyjmującej rezerwację, dodatkowe życzenia
HGT.06 Pytanie 182
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest

A. masa i ciężar przedmiotu
B. liczba powtórzeń danej czynności
C. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
D. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument recepcjonista przekaże przedstawicielowi firmy transportowej po zakończeniu pobytu w hotelu, aby umożliwić księgowej przedsiębiorstwa rozliczenie pobytu pracowników?

A. Fakturę VAT
B. Notę obciążeniową
C. Fakturę pro forma
D. Rachunek wstępny
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Recepcjonista - concierge
B. Operator centrali telefonicznej
C. Kierownik recepcji
D. Pracownik ds. relacji z gośćmi
HGT.06 Pytanie 186
Realizacja usług w recepcji

W kampanii promocyjnej pensjonat dla myśliwych Hubertus skupi się na

A. zniżkach cenowych dla organizacji turystycznych
B. reklamie na środkach transportu
C. zniżkach cenowych dla kół łowieckich
D. reklamie na przystankach komunikacji publicznej
Realizacja usług w recepcji

GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?

A. rozszerzyć możliwości hotelu
B. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
C. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
D. obniżyć ceny usług
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
B. określenie dostępnych usług dla gościa
C. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
D. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
Realizacja usług w recepcji

Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?

A. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
B. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
C. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
D. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
HGT.06 Pytanie 194
Realizacja usług w recepcji

Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?

A. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
B. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
C. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
D. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
HGT.06 Pytanie 198
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest

A. wręczenie klucza
B. określenie zakresu płatnych usług
C. wsparcie przy bagażach
D. pobranie opłaty od gościa
Realizacja usług w recepcji

Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?

A. kartą kredytową
B. czekiem
C. gotówką
D. poleceniem przelewu
HGT.06 Pytanie 200
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania w zakresie marketingu powinien podjąć nowo otwarty hotel, aby nawiązać pozytywne relacje z otoczeniem?

A. Zamieścić informacje o usługach w ulotce.
B. Obniżyć ceny usług dla grup zorganizowanych.
C. Rozdawać ulotki na ulicach.
D. Zaprosić lokalne władze oraz media na otwarcie obiektu.