Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 161
Realizacja usług w recepcji

W ramach akcji ratowniczo-gaśniczej w hotelu nie należy

A. korzystać z wind zamiast schodów.
B. posługiwać się podręcznym sprzętem gaśniczym przed przybyciem straży pożarnej.
C. poruszać się w pozycji pochylnej przy silnym zadymieniu dróg ewakuacyjnych.
D. zamykać okien i drzwi.
HGT.06 Pytanie 162
Realizacja usług w recepcji

Proekologiczna działalność hoteli nie obejmuje

A. przyrządzania posiłków z produktów pochodzących od lokalnych wytwórców.
B. zwracania dostawcom wykorzystanych opakowań.
C. korzystania z jednorazowych naczyń, sztućców i obrusów.
D. stosowania łagodnych środków czyszczących.
HGT.06 Pytanie 163
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument reguluje kwestie porządkowe związane z pobytem gościa w hotelu?

A. Regulamin pracy.
B. Regulamin hotelowy.
C. Regulamin bhp.
D. Karta meldunkowa.
HGT.06 Pytanie 164
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić gościom możliwość bezpiecznego opuszczenia hotelu, w sytuacji zagrożenia po zapadnięciu zmroku, oświetlenie ewakuacyjne umieszcza się

A. w każdym pomieszczeniu.
B. w dużych pomieszczeniach.
C. przy drzwiach wyjściowych.
D. przy drogach ewakuacyjnych.
HGT.06 Pytanie 165
Realizacja usług w recepcji

Dostawę posiłków m.in. dla uczestników konferencji lub podróżnych w samolocie określa się terminem

A. catering.
B. cardeck.
C. charter.
D. cabotage.
HGT.06 Pytanie 166
Realizacja usług w recepcji

Na klamce pokoju od strony korytarza wisi wywieszka "maid in room" co oznacza

A. "pokój w trakcie remontu".
B. "pokój w trakcie sprzątania".
C. "nie przeszkadzać".
D. "wstęp wzbroniony".
HGT.06 Pytanie 167
Realizacja usług w recepcji

Osoby, które korzystają z dowolnych usług i produktów obiektu hotelarskiego, z wyjątkiem noclegowych, zalicza się do

A. turystów.
B. passantów.
C. odwiedzających.
D. podróżnych.
HGT.06 Pytanie 168
Realizacja usług w recepcji

Obiekt posiadający co najmniej 30 miejsc noclegowych, świadczący minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów i dostosowany do samoobsługi gości to

A. schronisko.
B. schronisko młodzieżowe.
C. kemping.
D. dom wycieczkowy.
HGT.06 Pytanie 169
Realizacja usług w recepcji

Które obiekty hotelarskie, według ustawy o usługach turystycznych, dostosowane są do samoobsługi klientów?

A. Kempingi i schroniska młodzieżowe.
B. Domy wycieczkowe i schroniska.
C. Schroniska młodzieżowe i domy wycieczkowe.
D. Schroniska i kempingi.
HGT.06 Pytanie 170
Realizacja usług w recepcji

Na Pojezierzu Mazurskim znajdują się strzeżone obiekty noclegowe umożliwiające nocleg w namiotach, parkowanie samochodu oraz przyrządzanie posiłków. Jak nazywają się opisane obiekty hotelarskie?

A. Pensjonaty.
B. Pola namiotowe.
C. Kempingi.
D. Pola biwakowe.
HGT.06 Pytanie 171
Realizacja usług w recepcji

Do zadań której z wymienionych organizacji należą: obrona interesów członków, wspólna promocja, ochrona prawna, doskonalenie wiedzy zawodowej, integracja środowisk hotelarskich i producentów na rzecz hotelarstwa oraz doradztwo inwestycyjne?

A. Polskiej Izby Hotelarstwa.
B. Polskiej Instytucji Hotelarskiej.
C. Polskiej Instytucji Hotelarzy.
D. Polskiej Izby Hoteli.
HGT.06 Pytanie 172
Realizacja usług w recepcji

Skrót nazwy polskiej organizacji, która zrzesza podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to

A. PFC i C
B. PSH i T
C. PTTK
D. PTSM
HGT.06 Pytanie 173
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie logo i przedstawionej w ramce charakterystyki określ nazwę polskiej organizacji hotelarskiej.

Ilustracja do pytania 13
A. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki.
B. Polski Związek Hotelarstwa i Turystyki.
C. Polska Izba Hotelarstwa i Turystyki.
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
HGT.06 Pytanie 174
Realizacja usług w recepcji

W czterech tabelach przedstawiono charakterystykę obiektu hotelarskiego na podstawie wybranych wymagań kategoryzacyjnych. Który z opisów najpełniej charakteryzuje hotel 4*?

Ilustracja do pytania 14
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
HGT.06 Pytanie 175
Realizacja usług w recepcji

Według Rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie obiektów hotelarskich wyposażenie podstawowe węzła higieniczno-sanitarnego przy jednostkach mieszkalnych w hotelach 1*, 2*, 3* 4*, 5* powinno obejmować:

A. umywalkę z lustrem, wannę z osłoną, wc.
B. wannę z baterią, umywalkę z gniazdkiem elektrycznym, wc.
C. wannę lub kabinę natryskową, umywalkę z oświetleniem, wc.
D. umywalkę z wc, kabinę natryskową, ręczniki.
HGT.06 Pytanie 176
Realizacja usług w recepcji

Trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi wyróżnia się dla

A. domu wczasowego.
B. motelu.
C. domu wycieczkowego.
D. pensjonatu.
HGT.06 Pytanie 177
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?

Ilustracja do pytania 17
A. 2, 3, 4
B. 1, 3, 5
C. 3, 4, 5
D. 1, 2, 4
HGT.06 Pytanie 178
Realizacja usług w recepcji

Które sformułowanie charakteryzuje zakres usług centrum biznesu w hotelu?

A. Centrum biznesu świadczy głównie usługi informacyjne i organizuje dla gości biznesowych konferencje i szkolenia.
B. Wystawianie faktur i organizowanie wycieczek na życzenie gości biznesowych to główne zadania centrum biznesu.
C. Centrum biznesu jedynie udostępnia pomieszczenia do pracy wyposażone w komputer i faks.
D. Organizowanie spotkań biznesowych poza hotelem to jedyne zadanie centrum biznesowego.
HGT.06 Pytanie 179
Realizacja usług w recepcji

Usługa informacji turystycznej w hotelu jest

A. nieobowiązkowa i odpłatna.
B. obowiązkowa i bezpłatna.
C. nieobowiązkowa i bezpłatna.
D. obowiązkowa i odpłatna.
HGT.06 Pytanie 180
Realizacja usług w recepcji

Podstawową usługą świadczoną przez pensjonat jest nocleg oraz

A. całodzienne wyżywienie.
B. podawanie śniadań do pokoju.
C. możliwość parkowania samochodów.
D. przechowywanie bagażu i rzeczy wartościowych.
HGT.06 Pytanie 181
Realizacja usług w recepcji

Instrumentem marketingu w hotelarstwie, na który wpływają rodzaj pokoi, wielkość grupy, ilość zamówionych usług, pora roku, jest

A. personel.
B. promocja.
C. cena.
D. dystrybucja.
HGT.06 Pytanie 182
Realizacja usług w recepcji

Jak określa się pierwszą fazę cyklu życia produktu w macierzy BCG?

A. Zagadkowe dzieci.
B. Gwiazdy.
C. Dojne krowy.
D. Psy.
HGT.06 Pytanie 183
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który sprzedaje swoje usługi tylko przez kilka wybranych biur podróży, stosuje dystrybucję

A. intensywną.
B. wyłączną.
C. selektywną.
D. bezpośrednią.
HGT.06 Pytanie 184
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym zadaniem hotelu, uwzględniając klasyfikację Maslowa, jest zaspokajanie potrzeby gościa w zakresie

A. przynależności.
B. bezpieczeństwa.
C. samorealizacji.
D. akceptacji.
HGT.06 Pytanie 185
Realizacja usług w recepcji

Uzgodnienie szczegółów warunków umowy hotelowej nie może odbywać się poprzez komunikację

A. niewerbalną.
B. korespondencyjną.
C. telefoniczną.
D. bezpośrednią.
HGT.06 Pytanie 186
Realizacja usług w recepcji

Czynnikami wpływającymi na łagodzenie skutków sezonowości popytu na usługi w hotelu są

A. organizacja konferencji i przedsezonowe obniżki cen.
B. posezonowe obniżki cen i wzrost dochodów turystów.
C. zwiększenie podaży usług i organizacja zawodów sportowych.
D. zwiększenie przepustowości turystycznej i sprzedaż przedsezonowa.
HGT.06 Pytanie 187
Realizacja usług w recepcji

Właściciel hotelu "Albatros" wprowadził podwyżkę cen, nie zmieniając jakości usług. W tej sytuacji popyt na usługi

A. pozostanie bez zmian.
B. zmaleje.
C. wzrośnie, ale podaż zmaleje.
D. wzrośnie.
HGT.06 Pytanie 188
Realizacja usług w recepcji

Do czynników wpływających na podaż usług gastronomicznych w hotelu zalicza się

A. zastosowane technologie i ceny noclegów.
B. dochody klientów i koszty wytworzenia.
C. dochody klientów i zastosowane technologie.
D. zastosowane technologie i koszty wytworzenia.
HGT.06 Pytanie 189
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych obiektów noclegowych, mimo pełnego obłożenia, nie może odmówić udzielenia noclegu turystom?

A. Schronisko.
B. Kemping.
C. Hotel.
D. Sanatorium.
HGT.06 Pytanie 190
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w Warszawie przybywa Premier Francji. Gość zostanie przywitany w holu recepcyjnym przez

A. dyrektora hotelu.
B. dysponenta.
C. kierownika recepcji.
D. kierownika concierge.
HGT.06 Pytanie 191
Realizacja usług w recepcji

Obsługując przyjęcia dyplomatyczne w hotelu, należy zastosować serwis

A. amerykański.
B. niemiecki.
C. francuski.
D. mieszany.
HGT.06 Pytanie 192
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem bagażowego wobec gościa, który wymeldował się z hotelu, jest przede wszystkim

A. udzielenie informacji o usługach oferowanych przez hotel.
B. przeniesienie bagażu do pokoju.
C. udzielenie informacji o topografii hotelu.
D. przeniesienie bagażu we wskazane miejsce.
HGT.06 Pytanie 193
Realizacja usług w recepcji

Prawidłowo wypełniona faktura za pobyt gościa w hotelu nie zawiera danych dotyczących

A. daty wystawienia faktury.
B. nabywcy.
C. sprzedawcy.
D. numeru rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 194
Realizacja usług w recepcji

Do przechowywania sztućców, nakryć, obrusów w obsłudze kelnerskiej danego rewiru służą

A. regały kelnerskie.
B. szafki kelnerskie.
C. wózki kelnerskie.
D. pomocniki kelnerskie.
HGT.06 Pytanie 195
Realizacja usług w recepcji

Który rysunek przedstawia wózek obsługi hotelowej stosowany w pracy pokojowej?

Ilustracja do pytania 35
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.06 Pytanie 196
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym sprzętem dla pracownika pralni hotelowej są

A. prasa do odzieży i pralnice.
B. stół detaszerski i prasa do odzieży.
C. suszarki i stół detaszerski.
D. pralnico-wirówki i suszarki.
HGT.06 Pytanie 197
Realizacja usług w recepcji

W zamówieniu wyżywienia dla grupy francuskich turystów zaznaczono śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy należy przygotować?

A. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem.
B. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor.
C. Kawa/sok, bagietka, wędliny.
D. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem.
HGT.06 Pytanie 198
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza, pierożki to dania typowe dla kuchni

A. żydowskiej.
B. francuskiej.
C. greckiej.
D. włoskiej.
HGT.06 Pytanie 199
Realizacja usług w recepcji

Chcąc zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, należy reklamować je

A. na bilbordach i w katalogach.
B. na ulotkach i w Internecie.
C. w telewizji i radio.
D. w czasopismach i miesięcznikach.
HGT.06 Pytanie 200
Realizacja usług w recepcji

Czynnikiem aktywizującym popyt na usługi hotelarskie dla gości snobistycznych jest

A. niska cena usług w hotelu.
B. wysoka cena usług w hotelu.
C. malejąca ilość usług w hotelarskich.
D. wzrastająca ilość usług hotelarskich.