Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 201
Realizacja usług w recepcji
A. 340,00 zł
B. 680,00 zł
C. 500,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.06 Pytanie 202
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty kasjera musi być obligatoryjnie wyposażone
A. w sejf depozytowy
B. w kserokopiarkę
C. w urządzenie do imbusowania
D. w kasę fiskalną
HGT.06 Pytanie 203
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?
A. Pracownika guest relations.
B. Pracownika do spraw rezerwacji.
C. Recepcjonisty concierge.
D. Recepcjonisty-informatora.
HGT.06 Pytanie 204
Realizacja usług w recepcji
Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?
A. czekiem po konferencji
B. czekiem przed konferencją
C. przelewem po konferencji
D. przelewem przed konferencją
HGT.06 Pytanie 205
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?
A. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
B. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
C. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
D. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
HGT.06 Pytanie 206
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy
A. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
B. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
C. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
D. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
HGT.06 Pytanie 207
Realizacja usług w recepcji
Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?
A. indywidualnego gościa z kraju.
B. grupy turystycznej.
C. gościa VIP.
D. indywidualnego gościa z zagranicy.
HGT.06 Pytanie 208
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?
A. Zaopatrzenia
B. Rezerwacji
C. Księgowości
D. Technicznego
HGT.06 Pytanie 209
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?
A. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
B. Pracownika sprzątającego korytarze
C. Pokojową
D. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
HGT.06 Pytanie 210
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?
A. Voyager
B. Amadeus
C. Chart
D. Expedia
HGT.06 Pytanie 211
Realizacja usług w recepcji
Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy
A. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
B. są przystosowane do samoobsługi gości
C. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
D. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
HGT.06 Pytanie 212
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?
A. Komputer i czytnik kart płatniczych
B. Telefon i programator kart zbliżeniowych
C. Terminal POS i komputer
D. Telefon i faks
HGT.06 Pytanie 213
Realizacja usług w recepcji
Na klamce drzwi od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co oznacza:
A. pokój w trakcie sprzątania
B. nie przeszkadzać
C. wstęp wzbroniony
D. pokój w trakcie remontu
HGT.06 Pytanie 214
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest charakterystyka strategii dyskontowej stosowanej przez schronisko młodzieżowe?
A. wysoka jakość oraz niska cena
B. niska jakość oraz wysoka cena
C. niska jakość oraz niska cena
D. wysoka jakość oraz wysoka cena
HGT.06 Pytanie 215
Realizacja usług w recepcji
Czym jest HACCP?
A. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
B. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. systemem zapewnienia wysokiej jakości
HGT.06 Pytanie 216
Realizacja usług w recepcji
Gdzie goście mogą znaleźć informacje na temat przedłużenia pobytu w hotelu?
A. w karcie rejestracyjnej
B. w potwierdzeniu rezerwacji
C. w regulaminie hotelowym
D. w liście powitalnym
HGT.06 Pytanie 217
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?
A. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
B. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
C. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
D. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
HGT.06 Pytanie 218
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat to obiekt, który dysponuje przynajmniej
A. 7 pokojami, oferujący swoim klientom całodzienne wyżywienie
B. 10 miejscami noclegowymi, dostarczający klientom całodzienne wyżywienie
C. 7 miejscami noclegowymi, zapewniający szeroki asortyment usług dla swoich gości
D. 10 pokojami, oferujący szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
HGT.06 Pytanie 219
Realizacja usług w recepcji
Przedmiotem wprowadzonym do hotelu jest
A. samochód gościa
B. rower osoby odwiedzającej gościa
C. bagaż gościa
D. rasowy pies gościa
HGT.06 Pytanie 220
Realizacja usług w recepcji
Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji
A. nawerbalnej
B. telefonicznej
C. korespondencyjnej
D. bezpośredniej
HGT.06 Pytanie 221
Realizacja usług w recepcji
Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy
A. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
B. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
C. złożone zostaje zamówienie na usługi.
D. gość pojawia się przy recepcji.
HGT.06 Pytanie 222
Realizacja usług w recepcji
W przypadku gości, którzy się nie stawili, recepcja powinna w pierwszej kolejności poinformować
A. dział marketingu
B. służby parterowej
C. służby pięter
D. działu technicznego
HGT.06 Pytanie 223
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który potwierdza rezerwację nabytych usług i jest przekazywany przez klienta biura podróży do hotelarza, to
A. czek
B. zlecenie
C. faktura
D. voucher
HGT.06 Pytanie 224
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po
A. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
B. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
C. otwarciu konta gościa
D. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
HGT.06 Pytanie 225
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi
A. paragon fiskalny
B. dowód wpłaty
C. rachunek wstępny
D. potwierdzenie wpłaty KP
HGT.06 Pytanie 226
Realizacja usług w recepcji
Bliny gryczane to danie typowe dla kuchni:
A. niemieckiej
B. włoskiej
C. rosyjskiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 227
Realizacja usług w recepcji
Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?
A. 200 zł
B. 60 zł
C. 240 zł
D. 50 zł
HGT.06 Pytanie 228
Realizacja usług w recepcji
Kwiaciarnia lub opcja dostarczania kwiatów powinna być dostępna w hotelach o klasie:
A. 3* i 4*
B. 4*
C. 5*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 229
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania gościa w hotelu, recepcjonista przekazuje mu oprócz klucza
A. kartę pobytu
B. wiadomość message
C. formularz rezerwacji
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 230
Realizacja usług w recepcji
Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi
A. datę przyjazdu oraz inne życzenia
B. nazwisko gościa i numer pokoju
C. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
D. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 231
Realizacja usług w recepcji
Które z poniższych miejsc można zaliczyć do obiektów hotelarskich?
A. Dom Pracy Twórczej
B. Pensjonat
C. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny
D. Ośrodek Wczasowy
HGT.06 Pytanie 232
Realizacja usług w recepcji
Jakiej informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w formularzu rezerwacyjnym?
A. Metoda płatności.
B. Data przyjazdu.
C. Numer pokoju.
D. Liczba osób.
HGT.06 Pytanie 233
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?
A. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
B. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
C. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
D. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
HGT.06 Pytanie 234
Realizacja usług w recepcji
Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to
A. confirmation
B. voucher
C. przelew bankowy
D. czek podróżny
HGT.06 Pytanie 235
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:
A. w spisie wierzycieli
B. na czarnej liście
C. w dzienniku meldunkowym
D. w rejestrze skarg
HGT.06 Pytanie 236
Realizacja usług w recepcji
Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału
A. konwencjonalny
B. pośredni
C. bezpośredni
D. zintegrowany
HGT.06 Pytanie 237
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?
A. powiadomić przełożonego i policję
B. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
C. skontaktować się z policją i strażą pożarną
D. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
HGT.06 Pytanie 238
Realizacja usług w recepcji
W celu zwiększenia zainteresowania usługami hotelowymi, wprowadzono obniżone ceny o 50% w trakcie weekendów. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Promocja sprzedaży.
B. Sprzedaż osobista.
C. Reklama.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 239
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu na prom. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Voyager
B. Amadeus
C. Chart
D. Expedia
HGT.06 Pytanie 240
Realizacja usług w recepcji
Optymalna wysokość pulpitu lady recepcyjnej przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej powinna być
A. od 130 do 140 cm
B. od 140 do 150 cm
C. od 120 do 130 cm
D. od 110 do 120 cm