Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 202
Realizacja usług w recepcji

Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?

A. Zleceniem przelewu
B. Przekazem pocztowym
C. W gotówce
D. Kartą płatniczą
HGT.06 Pytanie 204
Realizacja usług w recepcji

Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. powiadomić firmę energetyczną
B. powiadomić straż pożarną
C. wyłączyć zasilanie w pokoju
D. wyłączyć zasilanie w obiekcie
HGT.06 Pytanie 205
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
B. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
C. miesiąc, rok wydania karty, hologram
D. rok wydania karty, podpis właściciela karty
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?

A. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
B. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
C. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
D. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?

A. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
B. Wewnętrznym systemem hotelowym
C. Globalnym systemem dystrybucji
D. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
Realizacja usług w recepcji

Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?

Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha.

Na życzenie Gości oferujemy:

  • usługę prania i czyszczenia odzieży
  • centrum SPA
  • kort tenisowy
  • zewnętrzną siłownię
  • zajęcia z trenerem fitness
  • usługi fryzjerskie i kosmetyczne
  • wynajem samochodu
  • usługę room service
  • usługi depozytowe
  • bezpłatne WiFi

A. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
B. Centrum SPA i wynajem samochodu.
C. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
D. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?

A. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
B. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
C. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
D. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient.

Potwierdzenie rezerwacji – fragment
terminod 05 do 07.05.2011
pokój 5 - osobowy4 x 2 doby
pokój 2 - osobowy2 x 2 doby
Obiadokolacje (typu barowego)24 x 2
śniadaniawe własnym zakresie od 6 rano w jadalni
łazienkiogólnodostępne, ciepła woda całą dobę
miejsce do grillowaniaoznakowane - przed bramą wjazdową
innedojście żółtym szlakiem
( 30 min od stacji kolejowej)

A. Schronisko.
B. Kemping.
C. Motel.
D. Pensjonat.
Realizacja usług w recepcji

Skrót HO-RE-CA odnosi się do:

A. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
C. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
Realizacja usług w recepcji

Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?

PAKIET BIZNES
  • 20% rabatu na usługi noclegowe
  • wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO
  • noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
  • 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej, Wi-Fi
  • parking gratis
PAKIET TRENING
  • noclegi, śniadania, obiadokolacje wg programu organizatora
  • wynajem sali konferencyjnej
  • materiały konferencyjne (papier i długopisy)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX
  • noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
  • 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
  • nieograniczony dostęp do Internetu
  • parking gratis

A. Trening.
B. Relax.
C. Biznes.
D. Korpo.
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do

A. księgi rejestracyjnej
B. karty rezerwacji
C. księgi gości
D. karty pobytu
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Rostbef z ziemniakami
B. Pierogi z soczewicą
C. Zapiekanka z bakłażanów
D. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
HGT.06 Pytanie 224
Realizacja usług w recepcji

Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?

A. w pobliżu lotnisk
B. w centralnych częściach dużych miejscowości
C. w okolicach szlaków turystycznych
D. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
HGT.06 Pytanie 228
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
B. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
C. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
D. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
Realizacja usług w recepcji

Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?

A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?

A. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
B. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
HGT.06 Pytanie 237
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?

A. zawiadomić zakład energetyczny
B. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
C. odłączyć dopływ prądu do pokoju
D. powiadomić straż pożarną
Realizacja usług w recepcji

Prezentowany fragment karty menu to śniadanie

KARTA MENU – ŚNIADANIA
jajecznica na bekonie,
gotowane parówki, wędlina,
pieczywo,
kawa lub herbata, soki owocowe

A. angielskie.
B. amerykańskie.
C. wiedeńskie.
D. rosyjskie.
HGT.06 Pytanie 239
Realizacja usług w recepcji

Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?

A. canyoning
B. rafting
C. hydrospeed
D. kitesurfing