Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Obsługa bagażowa
B. Jacuzzi
C. Informacja turystyczna
D. Budzenie
 Realizacja usług w recepcji 
Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?
A. Zleceniem przelewu
B. Przekazem pocztowym
C. W gotówce
D. Kartą płatniczą
 Realizacja usług w recepcji 
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. bilbord
B. Internet
C. prasa
D. telewizja
 Realizacja usług w recepcji 
Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. powiadomić firmę energetyczną
B. powiadomić straż pożarną
C. wyłączyć zasilanie w pokoju
D. wyłączyć zasilanie w obiekcie
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty
A. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
B. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
C. miesiąc, rok wydania karty, hologram
D. rok wydania karty, podpis właściciela karty
 Realizacja usług w recepcji 
Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?
A. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
B. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
C. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
D. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
 Realizacja usług w recepcji 
W obiektach hotelowych o standardzie 1*, 2* i 3* zmiana pościeli oraz ręczników odbywa się na prośbę gości, albo co
A. 3 dni
B. 7 dni
C. 2 dni
D. 4 dni
 Realizacja usług w recepcji 
Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. wymagań klientów
B. kosztów usług hotelowych
C. przychodu hotelarza
D. dochodów klientów
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?
A. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
B. Wewnętrznym systemem hotelowym
C. Globalnym systemem dystrybucji
D. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
 Realizacja usług w recepcji 
Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto? 
 
Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha. Na życzenie Gości oferujemy: 
  | 
A. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
B. Centrum SPA i wynajem samochodu.
C. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
D. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
 Realizacja usług w recepcji 
Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu
A. postawy ciała
B. gestów
C. wypowiadanych słów
D. mimiki twarzy
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?
A. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
B. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
C. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
D. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
 Realizacja usług w recepcji 
Premier Francji przyjeżdża do hotelu w Warszawie. W holu recepcyjnym zostanie przywitany przez
A. menedżera concierge
B. dyspozytora
C. dyrektora hotelu
D. szefa recepcji
 HGT.06  Pytanie 214 
 Realizacja usług w recepcji 
Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?
A. zostanie na tym samym poziomie
B. zwiększy się
C. spadnie
D. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient. 
 
| Potwierdzenie rezerwacji – fragment | |
|---|---|
| termin | od 05 do 07.05.2011 | 
| pokój 5 - osobowy | 4 x 2 doby | 
| pokój 2 - osobowy | 2 x 2 doby | 
| Obiadokolacje (typu barowego) | 24 x 2 | 
| śniadania | we własnym zakresie od 6 rano w jadalni | 
| łazienki | ogólnodostępne, ciepła woda całą dobę | 
| miejsce do grillowania | oznakowane - przed bramą wjazdową | 
| inne | dojście żółtym szlakiem ( 30 min od stacji kolejowej)  | 
A. Schronisko.
B. Kemping.
C. Motel.
D. Pensjonat.
 HGT.06  Pytanie 216 
 Realizacja usług w recepcji 
Usługa pokojowa jest dostępna
A. w motelu 3*
B. w pensjonacie 3*
C. w hotelu 3*
D. we wszystkich hotelach
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Chytrość
B. Elastyczność
C. Poddańczość
D. Decyzyjność
 Realizacja usług w recepcji 
Procedura obsługi gości VIP jest stosowana w przypadku
A. grupy turystycznej
B. gości zagranicznych
C. klientów biznesowych
D. gości specjalnych
 Realizacja usług w recepcji 
Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują
A. przechowywania bagażu klientów
B. sprzedaży lub udostępniania dzienników
C. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
D. serwowania śniadań
 Realizacja usług w recepcji 
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
C. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu? 
 
| PAKIET BIZNES | 
  | 
| PAKIET KORPO | 
  | 
| PAKIET TRENING | 
  | 
| PAKIET RELAX | 
  | 
A. Trening.
B. Relax.
C. Biznes.
D. Korpo.
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do
A. księgi rejestracyjnej
B. karty rezerwacji
C. księgi gości
D. karty pobytu
 Realizacja usług w recepcji 
W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?
A. Rostbef z ziemniakami
B. Pierogi z soczewicą
C. Zapiekanka z bakłażanów
D. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
 Realizacja usług w recepcji 
Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?
A. w pobliżu lotnisk
B. w centralnych częściach dużych miejscowości
C. w okolicach szlaków turystycznych
D. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
 Realizacja usług w recepcji 
Do lokali gastronomicznych sieci otwartej typu uzupełniającego zalicza się
A. bufety
B. bistro
C. lodziarnie
D. cafeterie
 Realizacja usług w recepcji 
Gość, opuszczając hotel, zamówił w recepcji pokój na kolejny termin. Jakim rodzajem rezerwacji to jest?
A. Zdalny.
B. Pośredni.
C. Osobisty.
D. Internetowy.
 Realizacja usług w recepcji 
Obowiązkowym elementem wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego w hotelu jest posiadanie płaszcza kąpielowego oraz wagi osobowej?
A. 4*
B. 5*
C. 3*
D. 2*
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?
A. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
B. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
C. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
D. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel, który oferuje swoje usługi jedynie przez kilka wybranych biur podróży, wykorzystuje dystrybucję
A. wyłączną
B. intensywną
C. bezpośrednią
D. selektywną
 Realizacja usług w recepcji 
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. botele
B. aquatele
C. rotele
D. flytele
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?
A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
 Realizacja usług w recepcji 
Do kategorii usług dodatkowych w hotelach należy
A. usługi rekreacyjne
B. depozyt hotelowy
C. budzenie
D. usługi fryzjerskie
 Realizacja usług w recepcji 
Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
A. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
B. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
 HGT.06  Pytanie 234 
 Realizacja usług w recepcji 
Grupa uczniów spędziła weekend w miejscu noclegowym, zajmując piętnaście z trzydziestu dostępnych łóżek oraz korzystając z kuchni przeznaczonej do samodzielnego użytku. W jakim obiekcie przebywali uczniowie?
A. Motelu
B. Domu wycieczkowym
C. Ośrodku wypoczynkowym
D. Pensjonacie
 Realizacja usług w recepcji 
Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?
A. Online.
B. Zdalna.
C. Osobista.
D. Pośrednia.
 Realizacja usług w recepcji 
Zwiększenie współpracy biura turystycznego z innymi agencjami podróży to działanie marketingowe w sferze
A. dystrybucji
B. produktu
C. promocji
D. ceny
 Realizacja usług w recepcji 
Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?
A. zawiadomić zakład energetyczny
B. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
C. odłączyć dopływ prądu do pokoju
D. powiadomić straż pożarną
 Realizacja usług w recepcji 
Prezentowany fragment karty menu to śniadanie 
 
| KARTA MENU – ŚNIADANIA | 
| jajecznica na bekonie, gotowane parówki, wędlina, pieczywo, kawa lub herbata, soki owocowe  | 
A. angielskie.
B. amerykańskie.
C. wiedeńskie.
D. rosyjskie.
 Realizacja usług w recepcji 
Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?
A. canyoning
B. rafting
C. hydrospeed
D. kitesurfing
 Realizacja usług w recepcji 
Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:
A. regulaminu wewnętrznego hotelu
B. Kodeksu cywilnego
C. Kodeksu karnego
D. regulaminu porządkowego hotelu