Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 201
Realizacja usług w recepcji
A. zagranicznych gości
B. specjalnych gości
C. klientów z niepełnosprawnościami
D. klientów biznesowych
HGT.06 Pytanie 202
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5★ | 4★ | 3★ | 2★ | 1★ |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 20 m2
B. 35 m2
C. 30 m2
D. 45 m2
HGT.06 Pytanie 203
Realizacja usług w recepcji
Klient ma możliwość dokonania płatności za nocleg w hotelu *** przy użyciu karty płatniczej, ponieważ miejsce pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego jest wyposażone w
A. bankomat.
B. skaner.
C. komputer.
D. terminal POS.
HGT.06 Pytanie 204
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?
A. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
B. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
C. Przeprowadzenie remontu hotelu
D. Rozdawanie ulotek klientom
HGT.06 Pytanie 205
Realizacja usług w recepcji
Do zadań recepcjonisty kasjera należy
A. dokonywanie skupu walut obcych
B. nadzór nad kosztami w działalności hotelowej
C. przygotowanie zestawień rezerwacji
D. prowadzenie ewidencji gości
HGT.06 Pytanie 206
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?
A. Grzeczne przywitanie gościa
B. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
C. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
D. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
HGT.06 Pytanie 207
Realizacja usług w recepcji
Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?
A. 5 dni
B. 1 dzień
C. 10 dni
D. 3 dni
HGT.06 Pytanie 208
Realizacja usług w recepcji
Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni
A. niemieckiej
B. arabskiej
C. skandynawskiej
D. węgierskiej
HGT.06 Pytanie 209
Realizacja usług w recepcji
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?
A. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
B. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
C. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
D. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
HGT.06 Pytanie 210
Realizacja usług w recepcji
Który etap procedury check-in występuje podczas przyjęcia grupy na podstawie listy zakwaterowania?
A. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu
B. Wydanie kart pobytu prowadzącemu grupę
C. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników
D. Indywidualne rejestrowanie uczestników
HGT.06 Pytanie 211
Realizacja usług w recepcji
Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?
A. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
B. w pobliżu lotnisk
C. w centralnych częściach dużych miejscowości
D. w okolicach szlaków turystycznych
HGT.06 Pytanie 212
Realizacja usług w recepcji
W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?
A. 8 000 zł
B. 8 200 zł
C. 4 000 zł
D. 4 200 zł
HGT.06 Pytanie 213
Realizacja usług w recepcji
Wprowadzanie zniżek dla emerytów to inicjatywa hotelu w ramach strategii
A. ceny
B. dystrybucji
C. produktu
D. promocji
HGT.06 Pytanie 214
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu płatność za usługi hotelowe następuje przed preautoryzacją?
A. Czekiem gotówkowym.
B. Gotówką.
C. Przelewem.
D. Kartą płatniczą.
HGT.06 Pytanie 215
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IH&RA?
A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
C. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
HGT.06 Pytanie 216
Realizacja usług w recepcji
W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do
A. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
B. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
C. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
D. wędzonych uszu świńskich
HGT.06 Pytanie 217
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
D. o całodobową obsługę pokoi
HGT.06 Pytanie 218
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?
A. 960,00 zł
B. 840,00 zł
C. 300,00 zł
D. 360,00 zł
HGT.06 Pytanie 219
Realizacja usług w recepcji
Jaką atrakcję turystyczną powinien zalecić recepcjonista gościowi pragnącemu odkryć walory antropogeniczne regionu?
A. Odwiedzanie muzeum przyrody
B. Odwiedzanie muzeum sztuki lokalnej
C. Spacer po ogrodzie botanicznym
D. Spacer w parku narodowym
HGT.06 Pytanie 220
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?
A. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
B. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
C. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
D. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 221
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?
A. AIH
B. PIH
C. POT
D. UN WTO
HGT.06 Pytanie 222
Realizacja usług w recepcji
Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz
A. datę przyjazdu
B. datę wyjazdu
C. numer pokoju
D. typ pokoju
HGT.06 Pytanie 223
Realizacja usług w recepcji
W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu
A. pobudzenie pragnienia
B. wzbudzenie ciekawości
C. przyciągnięcie uwagi
D. wywołanie aktywności
HGT.06 Pytanie 224
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?
A. Przekazać pilotowi karty pobytu
B. Zapytać, na jakie nazwisko dokonano rezerwacji
C. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy
D. Udzielić informacji o usługach dostępnych w hotelu
HGT.06 Pytanie 225
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?
A. Rezerwacja na zapytanie
B. Rezerwacja wstępna
C. Rezerwacja gwarantowana
D. Rezerwacja niegwarantowana
HGT.06 Pytanie 226
Realizacja usług w recepcji
Czym jest SWOT?
A. analiza zdolności płatniczej.
B. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
C. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
D. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
HGT.06 Pytanie 227
Realizacja usług w recepcji
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. odprowadzenie gości do pokoju
B. dbanie o techniczny stan urządzeń znajdujących się w pokojach
C. utrzymanie czystości w holu hotelowym
D. rezerwacja oraz sprzedaż usług podstawowych i dodatkowych
HGT.06 Pytanie 228
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wymaga dokumentu tożsamości gościa w trakcie
A. rozliczania za nocleg w obiekcie
B. świadczenia usług dodatkowych w czasie pobytu w hotelu
C. meldowania się w hotelu
D. codziennego wydawania klucza do pokoju
HGT.06 Pytanie 229
Realizacja usług w recepcji
Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?
A. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
B. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
C. Piknik Country & Folk w Mrągowie
D. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
HGT.06 Pytanie 230
Realizacja usług w recepcji
Karta pokładowa to dokument uprawniający właściciela do
A. wejścia do restauracji hotelowej
B. pobytu w hotelu
C. wejścia do samolotu
D. pobytu w hallu recepcyjnym
HGT.06 Pytanie 231
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.
Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 2000-2008 | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
rodzaj /rok | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
Hotele | 7224,2 | 6542,7 | 6814,0 | 7413,6 | 8397,6 | 9138,1 | 10430,5 | 11851,9 | 12857,1 |
***** | 44,0 | 71,2 | 77,3 | 116,5 | 177,1 | 249,6 | 356,9 | 449,0 | 530,8 |
**** | 545,8 | 467,9 | 510,1 | 545,1 | 738,9 | 824,7 | 914,5 | 1317,4 | 1809,4 |
*** | 3063,9 | 2801,2 | 2683,8 | 2819,2 | 3169,2 | 3540,6 | 4116,7 | 4609,1 | 5088,7 |
** | 2078,4 | 1870,9 | 1866,4 | 2099,1 | 2406,4 | 2710,6 | 2980,4 | 3358,7 | 3399,2 |
* | 1492,1 | 1331,5 | 1085,8 | 1077,3 | 1239,0 | 1177,5 | 1285,8 | 1355,8 | 1432,9 |
A. Spadek podatku na usługi noclegowe.
B. Spadek dochodów ludności.
C. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
D. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
HGT.06 Pytanie 232
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?
A. Sangwinika
B. Melancholika
C. Flegmatyka
D. Choleryka
HGT.06 Pytanie 233
Realizacja usług w recepcji
Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. powiadomić firmę energetyczną
B. powiadomić straż pożarną
C. wyłączyć zasilanie w obiekcie
D. wyłączyć zasilanie w pokoju
HGT.06 Pytanie 234
Realizacja usług w recepcji
Jaką kartę przygotuje recepcjonista po otrzymaniu pisemnego zlecenia na pobyt w hotelu dla grupy turystów?
A. Rezerwacji
B. Rejestracyjną
C. Lojalnościową
D. Pobytu
HGT.06 Pytanie 235
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Szacunku i uznania.
B. Przynależności.
C. Społeczną.
D. Samorealizacji.
HGT.06 Pytanie 236
Realizacja usług w recepcji
Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to
A. karta meldunkowa
B. druk zamówienia
C. karta pobytu
D. druk rezerwacji pokoju
HGT.06 Pytanie 237
Realizacja usług w recepcji
Podczas obsługi klientów recepcjonista nie powinien w ramach swoich zadań
A. udzielać szczegółów na temat oferty hotelu
B. oferować usługi budzenia
C. informować o innych gościach
D. dostarczać korespondencję
HGT.06 Pytanie 238
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, co nie jest uznawane za obiekt hotelarski?
A. kemping
B. pole biwakowe
C. szkolne schronisko młodzieżowe
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 239
Realizacja usług w recepcji
Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?
A. indywidualnego gościa z zagranicy.
B. indywidualnego gościa z kraju.
C. grupy turystycznej.
D. gościa VIP.
HGT.06 Pytanie 240
Realizacja usług w recepcji
Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?
A. 500,00 zł
B. 432,00 zł
C. 400,00 zł
D. 368.00 zł