Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 241
Realizacja usług w recepcji
A. pensjonat
B. pole biwakowe
C. schronisko
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 242
Realizacja usług w recepcji
Aby przetransportować gotowe dania lub półprodukty z kuchni do rozdzielni, stosuje się dźwig
A. potrawowy
B. towarowy
C. towarowo-osobowy
D. osobowy
HGT.06 Pytanie 243
Realizacja usług w recepcji
Kooperacja hotelu z agencjami turystycznymi stanowi element strategii marketingowej
A. zatrudnionych
B. oferty
C. cenników
D. dystrybucji
HGT.06 Pytanie 244
Realizacja usług w recepcji
GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?
A. rozszerzyć możliwości hotelu
B. obniżyć ceny usług
C. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
D. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
HGT.06 Pytanie 245
Realizacja usług w recepcji
Premier Francji przyjeżdża do hotelu w Warszawie. W holu recepcyjnym zostanie przywitany przez
A. dyrektora hotelu
B. dyspozytora
C. szefa recepcji
D. menedżera concierge
HGT.06 Pytanie 246
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?
A. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
B. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
C. Możliwość nabycia prasy codziennej.
D. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
HGT.06 Pytanie 247
Realizacja usług w recepcji
Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?
A. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
B. Reklama w mediach
C. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
D. Weekendowe obniżki cen
HGT.06 Pytanie 248
Realizacja usług w recepcji
Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?
A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
B. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
C. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
D. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
HGT.06 Pytanie 249
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?
A. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
B. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
C. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
D. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
HGT.06 Pytanie 250
Realizacja usług w recepcji
W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?
A. 60%
B. 30%
C. 80%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 251
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin klucznica?
A. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
B. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
C. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
D. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
HGT.06 Pytanie 252
Realizacja usług w recepcji
Co wpływa na aktywizację usług hotelowych?
A. promocja hotelu na targach
B. wzrost cen usług hotelowych
C. niewielka atrakcyjność oferty hotelowej
D. spadek dochodów klientów
HGT.06 Pytanie 253
Realizacja usług w recepcji
Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona
A. w ulotki dotyczące okolicy
B. w bilety do transportu publicznego
C. w przewodniki turystyczne regionu
D. w broszury o wydarzeniach kulturalnych
HGT.06 Pytanie 254
Realizacja usług w recepcji
Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?
A. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
B. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
C. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
D. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
HGT.06 Pytanie 255
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń
A. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
B. strażaka, który jest gościem w hotelu
C. personelu hotelowego
D. przechodniów
HGT.06 Pytanie 256
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?
A. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
B. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
C. Pokazać, że gość go denerwuje
D. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
HGT.06 Pytanie 257
Realizacja usług w recepcji
Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?
A. burmistrza
B. wojewody
C. ministra gospodarki
D. marszałka województwa
HGT.06 Pytanie 258
Realizacja usług w recepcji
Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?
A. pracownik relacji z gośćmi.
B. pracownik obsługi parterowej.
C. recepcjonista concierge.
D. recepcjonista koordynator.
HGT.06 Pytanie 259
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. kartą płatniczą
B. czekiem
C. przelewem
D. gotówką
HGT.06 Pytanie 260
Realizacja usług w recepcji
Grupa klientów biznesowych przybywa do hotelu w celu zorganizowania całodniowej konferencji. Jakie usługi może im zaoferować pracownik recepcji?
A. Sala biznesowa, transport.
B. Zespół sal wielofunkcyjnych, przerwę kawową
C. Spa i wellness, pomoc w transporcie bagażu.
D. Rozrywka w czasie wolnym, sale na konferencje.
HGT.06 Pytanie 261
Realizacja usług w recepcji
Na terenie Pojezierza Mazurskiego znajdują się strzeżone miejsca noclegowe, które umożliwiają rozbicie namiotów, parkowanie samochodów oraz przygotowanie posiłków. Jak określa się takie obiekty hotelarskie?
A. Pensjonaty
B. Kempingi
C. Pola namiotowe
D. Pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 262
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?
Jan Kowalski ul. Targowa 123 00-250 Warszawa tel. +48 224 885 023 kom. 666 388 845 e-mail: [email protected] | Warszawa, 13.03.2016 r. |
Hotel Zamkowy*** ul. Wawelska 1 31-052 Kraków | |
Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu. | |
Łączę pozdrowienia Jan Kowalski |
A. 20.03.2016 r.
B. 27.03.2016 r.
C. 14.03.2016 r.
D. 16.03.2016 r.
HGT.06 Pytanie 263
Realizacja usług w recepcji
Jaki skrót oznacza nocleg ze śniadaniem?
A. OB
B. HB
C. BB
D. FB
HGT.06 Pytanie 264
Realizacja usług w recepcji
W kontekście rezerwacji apartamentu dla młodej pary recepcja powinna skierować do kierownika housekeepingu zlecenie na
A. dodatkowe sprzątanie w pokoju
B. uzupełnienie wyposażenia pokoju
C. przygotowanie dekoracji pokoju oraz umieszczenie wstawki
D. przygotowanie dekoracji pokoju oraz ustawienie dostawki
HGT.06 Pytanie 265
Realizacja usług w recepcji
Czym jest frapowanie?
A. posypywanie produktu przyprawami
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. szybkie schładzanie, na przykład szampana
D. dekorowanie przekąsek
HGT.06 Pytanie 266
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 3* i 4*
B. 4* i 5*
C. 5*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 267
Realizacja usług w recepcji
Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. dwie
B. cztery
C. jedną
D. trzy
HGT.06 Pytanie 268
Realizacja usług w recepcji
Do kategorii usług dodatkowych w hotelach należy
A. usługi rekreacyjne
B. usługi fryzjerskie
C. budzenie
D. depozyt hotelowy
HGT.06 Pytanie 269
Realizacja usług w recepcji
Jakiego przewodnika powinien zasugerować recepcjonista zagranicznemu klientowi, który jest zainteresowany przyrodniczymi atrakcjami Polski?
A. Parki narodowe w Polsce
B. Muzea etnograficzne w Polsce
C. Zabytki historyczne Polski
D. Szlaki architektury drewnianej w Polsce
HGT.06 Pytanie 270
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?
A. Wstępna
B. Potwierdzona
C. Kredytowa
D. Gwarantowana
HGT.06 Pytanie 271
Realizacja usług w recepcji
Jedną z cenionych cech psychofizycznych recepcjonisty, która ułatwia identyfikację potrzeb gościa, jest?
A. erudycja
B. elokwencja
C. empatia
D. egzaltacja
HGT.06 Pytanie 272
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista w warszawskim hotelu, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gościa w hotelu w Londynie?
A. Chart
B. Amadeus
C. Fidelio
D. DM Plaza
HGT.06 Pytanie 273
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze, jeśli po zakończeniu rozliczenia gościa za usługi noclegowe wartość brutto wyniosła 750,00 zł?
A. 694,44 zł
B. 55,56 zł
C. 700,93 zł
D. 49,07 zł
HGT.06 Pytanie 274
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?
A. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
B. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
C. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
D. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
HGT.06 Pytanie 275
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba zajmująca się w restauracji
A. obsługą kelnerską
B. salą
C. bufetem
D. winami i napojami
HGT.06 Pytanie 276
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument wypełnia pracownik recepcji podczas procesowania check-in?
A. Kartę pobytu
B. Harmonogram obłożenia pokoi
C. Voucher
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 277
Realizacja usług w recepcji
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
A. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
B. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
C. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
D. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
HGT.06 Pytanie 278
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę serwowania śniadań wykorzystuje się podczas organizacji dużych konferencji?
A. pakiet śniadaniowy
B. bufet śniadaniowy
C. serwis pokojowy
D. a'la carte w restauracji
HGT.06 Pytanie 279
Realizacja usług w recepcji
Każda recepcja hotelowa powinna zapewnić swoim gościom
A. faks oraz komputer
B. telefon oraz komputer
C. telefon i faks
D. komputer oraz drukarkę
HGT.06 Pytanie 280
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument recepcjonista przekaże przedstawicielowi firmy transportowej po zakończeniu pobytu w hotelu, aby umożliwić księgowej przedsiębiorstwa rozliczenie pobytu pracowników?
A. Notę obciążeniową
B. Fakturę pro forma
C. Rachunek wstępny
D. Fakturę VAT