Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:

A. cena, sprzedaż, reklama, promocja
B. dystrybucja, promocja, cena, personel
C. promocja, reklama, sprzedaż, personel
D. sprzedaż, cena reklama, personel
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?

A. Relacje publiczne
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Sponsoring
D. Akcję promocyjną
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?

A. Reklamę
B. Promocję sprzedaży
C. Sprzedaż osobistą
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?

A. czarter
B. umowa agencyjna
C. umowa zlecenia
D. allotment
Realizacja usług w recepcji

Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?

A. Recepcjonista klucznik
B. Recepcjonista telefonista
C. Recepcjonista concierge
D. Recepcjonista dysponent
HGT.06 Pytanie 251
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność

A. gotówką
B. przelewem
C. kartą płatniczą
D. czekiem
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić obsługę osobom niepełnosprawnym, recepcja powinna być wyposażona przynajmniej w jedno stanowisko z ladą, której wysokość nie może być wyższa niż

A. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
B. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
C. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
D. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
Realizacja usług w recepcji

Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:

A. sprzedaży osobistej
B. promocji sprzedaży
C. reklamy prasowej
D. public relations
Realizacja usług w recepcji

Działalność proekologiczna hoteli nie obejmuje

A. oddawania dostawcom zużytych opakowań
B. przygotowywania dań z produktów od lokalnych producentów
C. korzystania z jednorazowych naczyń, sztućców i obrusów
D. używania łagodnych środków do czyszczenia
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?

A. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
B. mierzenie efektywności napięcia
C. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
D. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
HGT.06 Pytanie 258
Realizacja usług w recepcji

Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?

A. udzielić pomocy doraźnej
B. poinformować kierownika obiektu
C. powiadomić rodziców
D. wezwać pogotowie
HGT.06 Pytanie 259
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był

A. turystą
B. odwiedzającym jednodniowym
C. przewodnikiem turystycznym
D. gościem hotelowym
HGT.06 Pytanie 262
Realizacja usług w recepcji

Czym jest Cruise?

A. rejs wycieczkowy statkiem
B. typ opłaty na lotnisku
C. lot samolotem
D. podróż za pomocą autokaru
HGT.06 Pytanie 269
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny -
Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce
.
Góry Świętokrzyskie -
Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany
„Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
A.B.C.D.

A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz

A. przyjąć opłatę
B. zamknąć rachunek hotelowy gościa
C. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
D. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to

A. list powitalny
B. karta zamówienia
C. potwierdzenie rezerwacji
D. formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 274
Realizacja usług w recepcji

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją

A. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
B. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
C. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
D. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
Realizacja usług w recepcji

System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia

A. pożaru w lokalu mieszkalnym
B. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
C. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
D. terrorystycznego na obszarze hotelu
Realizacja usług w recepcji

Aby przygotować typowe śniadanie dla gościa z Francji, jakie składniki powinny być użyte?

A. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
B. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
C. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
D. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
HGT.06 Pytanie 278
Realizacja usług w recepcji

W pensjonacie zrealizowano sprzedaż 2 pokoi po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoi po cenie jednostkowej 300 zł oraz 2 pokoi po cenie jednostkowej 100 zł. Jaka będzie wartość wskaźnika średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 200,00 zł
B. 150,00 zł
C. 100,00 zł
D. 250,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. TQM
B. GHP
C. QACP
D. HACCP