Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 241
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez

A. wręczania kluczy do pokoi
B. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
C. okazywania dokumentów tożsamości
D. wręczania kart pobytu
HGT.06 Pytanie 242
Realizacja usług w recepcji

Hotel wdraża cennik FB (full board), co oznacza, że cena obejmuje

A. zakwaterowanie z dwoma posiłkami
B. zakwaterowanie z jednym posiłkiem
C. zakwaterowanie z trzema posiłkami
D. tylko zakwaterowanie
HGT.06 Pytanie 243
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę

A. francuską
B. angielską
C. rosyjską
D. niemiecką
HGT.06 Pytanie 244
Realizacja usług w recepcji

Przyjaciółki postanowiły świętować swoje czterdzieste urodziny, korzystając z propozycji Spa & Wellness w hotelu nad morzem. Która z opcji spędzenia wolnego czasu najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Zabiegi na twarz i ciało, zajęcia fitness oraz sesje relaksacyjne
B. Mecze siatkówki, tenis, wieczorna dyskoteka
C. Nocne zwiedzanie zabytków z przewodnikiem, ognisko integracyjne
D. Rejs statkiem z degustacją lokalnych potraw i muzyką na żywo
HGT.06 Pytanie 245
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?

A. Twin
B. Duplex
C. Single
D. Triple
HGT.06 Pytanie 246
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Rostbef z ziemniakami
B. Pierogi z soczewicą
C. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
D. Zapiekanka z bakłażanów
HGT.06 Pytanie 247
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Ilościowy
B. Sezonowy
C. Usługowy
D. Lojalnościowy
HGT.06 Pytanie 248
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?

A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
B. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
C. Odesłać gościa do swojego przełożonego
D. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
HGT.06 Pytanie 249
Realizacja usług w recepcji

Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?

A. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
B. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
C. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
HGT.06 Pytanie 250
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy poinformował recepcję o zgubieniu klucza elektronicznego. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista?

A. Wydanie nowej karty elektronicznej
B. Zaproponowanie gościowi innego pokoju
C. Niezwłoczne wezwanie policji
D. Wręczenie gościowi klucza tradycyjnego
HGT.06 Pytanie 251
Realizacja usług w recepcji

Czym jest Miejsce Obsługi Podróżnych?

A. placówką noclegową usytuowaną przy autostradzie, przeznaczoną do relaksu podróżników
B. ciągiem drogowym, wzdłuż którego znajdują się stacje paliw, parkingi oraz lokale gastronomiczne
C. wyznaczonym obszarem w pasie drogowym, który zawiera miejsca parkingowe i urządzenia zaspokajające potrzeby podróżujących
D. terenem przeznaczonym do parkowania i odpoczynku w trakcie podróży
HGT.06 Pytanie 252
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie należy uznać za część sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja oferty przez pracownika recepcji w hotelowej recepcji
B. Udział personelu hotelu w szkoleniach wyjazdowych
C. Publikowanie informacji o hotelu w czasopismach branżowych
D. Sezonowe obniżanie cen usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 253
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?

A. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
B. Troszczy się o komfort gości
C. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
D. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
HGT.06 Pytanie 254
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
B. przychody gości oraz wprowadzone technologie
C. przychody gości oraz koszty produkcji
D. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
HGT.06 Pytanie 255
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go

A. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
B. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
C. o umowę o świadczenie usług turystycznych
D. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
HGT.06 Pytanie 256
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności

A. zaprosić go do biurka recepcyjnego
B. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
C. życzyć mu udanego pobytu
D. zaopiekować się jego bagażem
HGT.06 Pytanie 257
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
B. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
C. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
D. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
HGT.06 Pytanie 258
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?

A. Udzielić informacji o usługach dostępnych w hotelu
B. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy
C. Zapytać, na jakie nazwisko dokonano rezerwacji
D. Przekazać pilotowi karty pobytu
HGT.06 Pytanie 259
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wymaga dokumentu tożsamości gościa w trakcie

A. rozliczania za nocleg w obiekcie
B. świadczenia usług dodatkowych w czasie pobytu w hotelu
C. meldowania się w hotelu
D. codziennego wydawania klucza do pokoju
HGT.06 Pytanie 260
Realizacja usług w recepcji

Określ, jaki typ pokoju powinien zaproponować recepcjonista matce podróżującej z 13-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?

A. Tween
B. Triple
C. Duplex
D. Single
HGT.06 Pytanie 261
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba, której obowiązkiem jest

A. realizacja nietypowych życzeń gości
B. nadzorowanie pracy służby pięter
C. serwowanie napojów gościom podczas posiłków w restauracji hotelowej
D. koordynacja działań w dziale odnowy biologicznej
HGT.06 Pytanie 262
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?

A. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
D. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
HGT.06 Pytanie 263
Realizacja usług w recepcji

Jak określa się czas trwania doby hotelowej?

A. regulamin obiektu noclegowego
B. klasyfikacja miejsc noclegowych
C. kontrakt hotelowy
D. ustawa dotycząca usług turystycznych
HGT.06 Pytanie 264
Realizacja usług w recepcji

Pani Anna Nowak po raz pierwszy przybywa do Hotelu Premium w Karpaczu. Jakiej metody płatności nie będzie mogła użyć, aby opłacić dodatkowe usługi, które nie zostały wcześniej zamówione?

A. Karty kredytowej
B. Gotówki
C. Karty płatniczej
D. Przelewu
HGT.06 Pytanie 265
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem marketingu, który jest szczególnie ważny dla firmy świadczącej usługi, jest

A. promocja
B. koszt
C. zespół pracowników
D. towar
HGT.06 Pytanie 266
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to

A. dom wycieczkowy
B. schronisko młodzieżowe
C. schronisko
D. kemping
HGT.06 Pytanie 267
Realizacja usług w recepcji

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?

A. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
B. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
C. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
D. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
HGT.06 Pytanie 268
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość netto usługi gastronomicznej, jeśli wartość brutto wynosi 64,00 zł, a stawka VAT to 8%?

A. 56,00 zł
B. 69,12 zł
C. 58,90 zł
D. 59,26 zł
HGT.06 Pytanie 269
Realizacja usług w recepcji

Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?

A. Wypełniając grafik rezerwacji
B. Ustnie w dniu jego przybycia
C. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
D. W formie pisemnej
HGT.06 Pytanie 270
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Formularz kaucyjny
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Karta rezerwacji
D. Informator hotelowy
HGT.06 Pytanie 271
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?

A. Konferencyjne
B. Standardowe
C. W weekend
D. Poza sezonem
HGT.06 Pytanie 272
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Spaghetti Bolognese
B. Kotlet schabowy
C. Boeuf Strogonow
D. Pudding Yorkshire
HGT.06 Pytanie 273
Realizacja usług w recepcji

Visitor's card to termin angielski oznaczający kartę

A. turystyczną
B. pobytu
C. meldunkową
D. rezerwacyjną
HGT.06 Pytanie 274
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?

A. rozdawanie bezpłatnych próbek
B. prezentacje dla klientów
C. konkursy
D. degustacje i pokazy
HGT.06 Pytanie 275
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję edukacyjną oraz wychowawczą w głównej mierze pełni turystyka?

A. krajoznawcza
B. kwalifikowana
C. alternatywna
D. socjalna
HGT.06 Pytanie 276
Realizacja usług w recepcji

Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby

A. bezpieczeństwa
B. uznania
C. przynależności
D. fizjologiczne
HGT.06 Pytanie 277
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość wskaźnika Yeld, jeżeli średnia cena za noc w Hotelu Paradise wynosi 140 zł, a średnia frekwencja to 70%?

A. 42 zł
B. 50 zł
C. 200 zł
D. 98 zł
HGT.06 Pytanie 278
Realizacja usług w recepcji

Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.

A. 180 zł
B. 120 zł
C. 150 zł
D. 170 zł
HGT.06 Pytanie 279
Realizacja usług w recepcji

O jaki dokument powinien poprosić organizator wydarzenia turystycznego, aby ułatwić zameldowanie grupy turystów w dniu przybycia?

A. Listę uczestników zawierającą dane osobowe
B. Pisemne potwierdzenie dokonania rezerwacji
C. Voucher wydany przez biuro podróży
D. Dowód osobisty lidera grupy
HGT.06 Pytanie 280
Realizacja usług w recepcji

Zespół pomieszczeń w obiekcie hotelowym, który obejmuje pokój mieszkalny, przedpokój, węzeł higieniczno-sanitarny oraz inne elementy dodatkowe, to

A. pokój typu apartament
B. pokój typu studio
C. jednostka mieszkalna
D. pion pobytowy