Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. cena, sprzedaż, reklama, promocja
B. dystrybucja, promocja, cena, personel
C. promocja, reklama, sprzedaż, personel
D. sprzedaż, cena reklama, personel
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku, gdy do hotelu przybywa stały gość z tytułem VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać informację
A. dyrektorowi hotelu
B. menedżerowi restauracji
C. portierowi
D. sprzątaczce
 Realizacja usług w recepcji 
Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część
A. pobytu
B. zameldowania
C. rezerwacji
D. wymeldowania
 Realizacja usług w recepcji 
Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi
A. spadnie
B. wzrośnie
C. nie ulegnie zmianie
D. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
 Realizacja usług w recepcji 
Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?
A. Relacje publiczne
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Sponsoring
D. Akcję promocyjną
 Realizacja usług w recepcji 
Dokument, który tworzy recepcjonista na prośbę gościa w dniu opuszczenia hotelu, to
A. zlecenie przelewu
B. wyliczenie kosztów
C. faktura
D. voucher
 Realizacja usług w recepcji 
Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?
A. Reklamę
B. Promocję sprzedaży
C. Sprzedaż osobistą
D. Public relations
 Realizacja usług w recepcji 
Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?
A. czarter
B. umowa agencyjna
C. umowa zlecenia
D. allotment
 Realizacja usług w recepcji 
Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?
A. Recepcjonista klucznik
B. Recepcjonista telefonista
C. Recepcjonista concierge
D. Recepcjonista dysponent
 Realizacja usług w recepcji 
Oblicz wysokość podatku VAT od usługi noclegowej, jeśli kwota brutto usługi wynosi 1 500,00 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 345,00 zł
B. 120,00 zł
C. 111,11 zł
D. 280,49 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. gotówką
B. przelewem
C. kartą płatniczą
D. czekiem
 Realizacja usług w recepcji 
Aby zapewnić obsługę osobom niepełnosprawnym, recepcja powinna być wyposażona przynajmniej w jedno stanowisko z ladą, której wysokość nie może być wyższa niż
A. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
B. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
C. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
D. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
 Realizacja usług w recepcji 
Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:
A. sprzedaży osobistej
B. promocji sprzedaży
C. reklamy prasowej
D. public relations
 Realizacja usług w recepcji 
Działalność proekologiczna hoteli nie obejmuje
A. oddawania dostawcom zużytych opakowań
B. przygotowywania dań z produktów od lokalnych producentów
C. korzystania z jednorazowych naczyń, sztućców i obrusów
D. używania łagodnych środków do czyszczenia
 HGT.06  Pytanie 255 
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką z podanych grup usług recepcjonista ma możliwość połączenia na fakturze w jedną pozycję?
A. Kolację, występ artystyczny
B. Usługę przewodnicką, usługę SPA
C. Usługę noclegową, usługę parkingową
D. Obiad, butelkę wina wytrawnego
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?
A. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
B. mierzenie efektywności napięcia
C. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
D. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
 Realizacja usług w recepcji 
System rezerwacji, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy w zakresie świadczenia usług hotelowych, to
A. system rezerwacji hotelowej
B. międzynarodowy system dystrybucji
C. centralny system rezerwacyjny
D. cyfrowy system hotelowy
 Realizacja usług w recepcji 
Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?
A. udzielić pomocy doraźnej
B. poinformować kierownika obiektu
C. powiadomić rodziców
D. wezwać pogotowie
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był
A. turystą
B. odwiedzającym jednodniowym
C. przewodnikiem turystycznym
D. gościem hotelowym
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką wysokość powinna mieć lada recepcyjna, aby umożliwić obsługę gościa stojącego?
A. Od 110 do 120 cm
B. Od 100 do 110 cm
C. Od 130 do 140 cm
D. Od 120 do 130 cm
 Realizacja usług w recepcji 
Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty
A. zmniejszona
B. regresywna
C. bez zmian
D. uzgadniana
 Realizacja usług w recepcji 
Czym jest Cruise?
A. rejs wycieczkowy statkiem
B. typ opłaty na lotnisku
C. lot samolotem
D. podróż za pomocą autokaru
 Realizacja usług w recepcji 
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. promocja
B. cena
C. personel
D. dystrybucja
 Realizacja usług w recepcji 
Jak określa się czas trwania doby hotelowej?
A. klasyfikacja miejsc noclegowych
B. kontrakt hotelowy
C. regulamin obiektu noclegowego
D. ustawa dotycząca usług turystycznych
 Realizacja usług w recepcji 
W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?
A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2* oraz 3*
C. 2*, 3*, 4* oraz 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?
A. recepcjonista concierge.
B. recepcjonista koordynator.
C. pracownik obsługi parterowej.
D. pracownik relacji z gośćmi.
 Realizacja usług w recepcji 
W obiektach hotelowych pięciogwiazdkowych, według norm kategoryzacyjnych, pokoje z kompletnym węzłem sanitarnym wynoszą
A. 50%
B. 25%
C. 100%
D. 75%
 HGT.06  Pytanie 268 
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane
A. 4* i 5*
B. 1* i 2*
C. 2 i 3*
D. 3* i 4*
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista? 
 
| Twierdza Kłodzko Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka. Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.  | Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki. Kopalnia Soli w Wieliczce.  | Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.  | Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą". Góra Trzech Krzyży.  | 
| A. | B. | C. | D. | 
A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego rodzaju pokój powinien otrzymać gość, który ma wyjątkowo wysokie oczekiwania co do jakości swojego pobytu?
A. Suitę room
B. Double room
C. Single room
D. Triple room
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz
A. przyjąć opłatę
B. zamknąć rachunek hotelowy gościa
C. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
D. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. motel
B. dom wycieczkowy
C. hotel
D. pensjonat
 Realizacja usług w recepcji 
Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to
A. list powitalny
B. karta zamówienia
C. potwierdzenie rezerwacji
D. formularz rezerwacyjny
 Realizacja usług w recepcji 
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją
A. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
B. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
C. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
D. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
 Realizacja usług w recepcji 
System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia
A. pożaru w lokalu mieszkalnym
B. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
C. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
D. terrorystycznego na obszarze hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Aby przygotować typowe śniadanie dla gościa z Francji, jakie składniki powinny być użyte?
A. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
B. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
C. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
D. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument stanowi dla recepcjonisty dowód rezerwacji usług nabytych przez biuro podróży?
A. Faktura
B. Formularz rezerwacji
C. Voucher
D. Umowa rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
W pensjonacie zrealizowano sprzedaż 2 pokoi po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoi po cenie jednostkowej 300 zł oraz 2 pokoi po cenie jednostkowej 100 zł. Jaka będzie wartość wskaźnika średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?
A. 200,00 zł
B. 150,00 zł
C. 100,00 zł
D. 250,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Usługi gastronomiczne wliczone w koszt noclegu oznaczone skrótem HB obejmują
A. śniadanie, obiad i kolację
B. śniadanie i obiadokolację
C. śniadanie
D. obiad
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system
A. TQM
B. GHP
C. QACP
D. HACCP