Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Weryfikacja rezerwacji w harmonogramie
B. Wykonanie usług zawartych w zamówieniu
C. Powtórzenie danych dotyczących rezerwacji
D. Sporządzenie wstępnego rachunku
 HGT.06  Pytanie 282 
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie usługi w hotelach i motelach wszystkich klas są obowiązkowe i dostępne przez całą dobę?
A. Sprzedaż produktów do higieny osobistej
B. Pranie bielizny i ubrań gości
C. Udzielanie informacji
D. Opieka nad dziećmi
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?
A. Dystrybucję
B. Cenę
C. Promocję
D. Personel
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?
A. Piknik Country & Folk w Mrągowie
B. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
C. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
D. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?
A. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
B. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
C. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
D. Udzielanie informacji turystycznej
 Realizacja usług w recepcji 
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?
A. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
B. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
C. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
D. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
 Realizacja usług w recepcji 
Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?
A. Księgowości
B. Technicznego
C. Rezerwacji
D. Zaopatrzenia
 Realizacja usług w recepcji 
Do którego segmentu gości jest skierowany fragment oferty hotelu? 
 
| Fragment oferty hotelu | |
Oferujemy: 
  | |
A. Gości biznesowych.
B. Nowożeńców w podróży poślubnej.
C. Małżeństwa z dziećmi.
D. Uczestników obozu wędrownego.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką kwotę za pobyt ureguluje gość, który spędza 4 doby w hotelu, jeśli cena za pierwszą dobę wynosi 300,00 zł, a rabat na każdą kolejną dobę to 20%, obliczany od ceny pierwszej doby?
A. 1380,00 zł
B. 1020,00 zł
C. 1200,00 zł
D. 1110,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług
A. towarzyszących
B. fakultatywnych
C. komplementarnych
D. uzupełniających
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?
A. 90 cm
B. 70 cm
C. 110 cm
D. 50 cm
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego dokumentu, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien zażądać recepcjonista podczas przyjmowania gości w hotelu w Polsce?
A. Voucher
B. Rooming list
C. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji
D. Potwierdzenie przelewu środków finansowych
 Realizacja usług w recepcji 
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 50 m2
B. 45 m2
C. 55 m2
D. 40 m2
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?
A. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
B. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
C. ściągnięcie środków z konta użytkownika
D. ustalenie tożsamości posiadacza karty
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:
A. 4* i 5*
B. 3*,4* i 5*
C. 1*,2*,3*,4* i 5*
D. 2*,3*,4* i 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Gdzie goście mogą znaleźć informacje na temat przedłużenia pobytu w hotelu?
A. w karcie rejestracyjnej
B. w liście powitalnym
C. w regulaminie hotelowym
D. w potwierdzeniu rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie są zadania służby parterowej w hotelu?
A. dbanie o porządek w pomieszczeniach mieszkalnych
B. zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego sprzętu w recepcji
C. organizacja oraz sprzedaż usług noclegowych
D. prowadzenie gości do ich pokoi
 Realizacja usług w recepcji 
Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie
A. w telewizji i radio
B. na bilbordach i w katalogach
C. w czasopismach i miesięcznikach
D. na ulotkach i w Internecie
 Realizacja usług w recepcji 
Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1 
 
| Nazwa pakietu | Elementy pakietu | 
|---|---|
| BIAŁY | menu śródziemnomorskie, kwiaty w dniu przyjazdu | 
| INDYGO | basen kryty i otwarty, rowery bez ograniczeń czasowych | 
| LILA | AI, centrum wellness, codziennie zabieg SPA do wyboru | 
| SEPIA | kolacja powitalna z muzyką, jeden masaż relaksacyjny ciała | 
A. Sepia.
B. Lila.
C. Biały.
D. Indygo.
 HGT.06  Pytanie 300 
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
B. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
C. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
D. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?
A. Cykliczne
B. Dokładne
C. W obecności gościa
D. Na czysto
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks
A. spekulacyjny
B. Veblena
C. mieszany
D. Giffena
 Realizacja usług w recepcji 
W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?
A. Wzrośnie popyt
B. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
C. Spadnie popyt
D. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie dane muszą być zawarte na fakturze?
A. Wartość brutto usługi hotelarskiej
B. Symbol PKWiU usługi hotelarskiej
C. Podpis osoby kupującej usługę hotelarską
D. Pesel osoby nabywającej usługę hotelarską
 Realizacja usług w recepcji 
Który rodzaj jednostki mieszkalnej odpowiada potrzebom klienta określonym w przedstawionym zamówieniu? 
 
| Od: Krystyna Nowak < [email protected]> Do: Hotel Abis w Kielcach <[email protected]> Wysłano: 10 kwietnia 21:32 Temat: Zamówienie Witam, Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla mnie i mojej córki w terminie od 02 do 04 lipca br. z uwzględnieniem oddzielnych łóżek. Z poważaniem Krystyna Nowak  | 
A. Twin.
B. Single.
C. Double.
D. Queen.
 Realizacja usług w recepcji 
Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?
A. Recepcjonisty-informatora.
B. Pracownika do spraw rezerwacji.
C. Recepcjonisty concierge.
D. Pracownika guest relations.
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie zestawy śniadaniowe mogą otrzymać klienci, jeśli biuro podróży zarezerwowało dla nich śniadania kontynentalne?
A. Pieczywo, masło, dżem lub miód, kawa lub herbata
B. Pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku, kawa ze śmietanką
C. Sok, zupa mleczna, jaja na szynce, kawa, herbata, mleko
D. Mleko z płatkami, sok ze świeżych owoców, tosty, jaja na bekonie, kawa z mlekiem
 Realizacja usług w recepcji 
Rezerwacja, w której ustalono, że hotel utrzyma pokój dla klienta do godziny 18.00 w dniu przyjazdu bez wymogu wpłaty zaliczki, nazywana jest rezerwacją
A. wstępnej
B. niegwarantowanej
C. kredytowej
D. potwierdzonej
 Realizacja usług w recepcji 
Jan Kowalski przybył do hotelu "Kolia" w dniu 20.06.2011 r. o godz.8.00 z zamiarem pobytu w hotelu na dwie doby. Doba hotelowa trwa do godz. 12.00. Kiedy najpóźniej recepcjonista ma obowiązek go zameldować, zgodnie z załączonym fragmentem Ustawy? 
 
| Rozdział 5 | 
| Obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów | 
| Art.18 | 
| 1.Osoba, która przybyła do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu, hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia. | 
| 2.(…) | 
| Fragment Ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r., o ewidencji ludności i dowodach osobistych (DZ.U.Z 2006 R., Nr 139, poz.993, art. zm. Dz.U. z 2006r., Nr 104, poz.708) | 
A. 20.06.2011 r., do godz. 12.00
B. 20.06.2011 r., do godz. 20.00
C. 21.06.2011 r., do godz. 12.00
D. 21.06.2011 r., do godz. 8.00
 Realizacja usług w recepcji 
Podstawowym obowiązkiem kierownika recepcji jest
A. organizowanie pracy dla personelu recepcji
B. analizowanie czynników wpływających na popyt i podaż
C. wydawanie oraz przyjmowanie kluczy do pokoi od gości
D. udzielanie informacji i dostarczanie formularzy
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?
A. Uzupełniające
B. Komplementarne
C. Towarzyszące
D. Fakultatywne
 Realizacja usług w recepcji 
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
A. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
B. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
C. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
D. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w
A. formularzu rezerwacji
B. karcie pobytu
C. karcie rejestracyjnej
D. rachunku hotelowym
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?
A. Marketing bezpośredni
B. Sprzedaż osobista
C. Public relations zewnętrzny
D. Public relations wewnętrzny
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego typu usługą oferowaną przez hotele jest wynajem pojazdu?
A. towarzyszącą
B. podstawową
C. fakultatywną
D. uzupełniającą
 Realizacja usług w recepcji 
Turystyka w głównej mierze pełni rolę edukacyjną i wychowawczą
A. kwalifikowana
B. socjalna
C. krajoznawcza
D. alternatywna
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?
A. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
B. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
C. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
D. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działania podejmuje hotel w ramach strategii produktowej?
A. Podniesienie standardu z trzeciej na czwartą
B. Współpraca z biurem podróży 'Paradise'
C. Wprowadzenie zniżek dla studentów
D. Publikacja ogłoszenia w miesięczniku 'Hotelarz'
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie
A. czarteru
B. allotmentu
C. overbookingu
D. timesharingu
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?
A. Telefon i programator kart zbliżeniowych
B. Telefon i faks
C. Terminal POS i komputer
D. Komputer i czytnik kart płatniczych