Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 281
Realizacja usług w recepcji
A. 5 DBL i 5 TPL
B. 2 DBL i 6 TPL
C. 12 DBL i 1 TPL
D. 1 DBL i 8 TPL
HGT.06 Pytanie 282
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in dla grupy turystycznej, klucze do pokoi oraz karty pobytu powinny być przekazane gościom
A. po dokonaniu inspekcji pokoi przez przewodnika grupy
B. na podstawie dokumentacji podróży
C. zgodnie z listą uczestników wyjazdu
D. po utworzeniu rachunku dla grupy
HGT.06 Pytanie 283
Realizacja usług w recepcji
Umiejętność swobodnego i poprawnego wyrażania myśli to
A. ekstrawertyzm
B. obycie
C. elokwencja
D. inteligencja
HGT.06 Pytanie 284
Realizacja usług w recepcji
Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?
A. Karawaning.
B. Tramping.
C. Trekking.
D. Survival.
HGT.06 Pytanie 285
Realizacja usług w recepcji
Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?
A. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Pranie odzieży, informacja turystyczna
C. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
D. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
HGT.06 Pytanie 286
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy marketingu mix wykorzystuje hotel, gdy oferuje usługi noclegowe za pośrednictwem biura podróży?
A. Cenę.
B. Towar.
C. Reklamę.
D. Dystrybucję.
HGT.06 Pytanie 287
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, charakteryzująca się intensywnymi i szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wytrwała, często impulsywna, porywcza i gwałtowna to:
A. choleryk
B. introwertyk
C. melancholik
D. sangwinik
HGT.06 Pytanie 288
Realizacja usług w recepcji
Głównym zadaniem recepcji jest
A. nadzorowanie pracy poszczególnych działów hotelu.
B. świadczenie usług w zakresie noclegów oraz gastronomii.
C. przyjmowanie i wydawanie gości.
D. identyfikowanie potrzeb gości dotyczących organizacji ich wolnego czasu.
HGT.06 Pytanie 289
Realizacja usług w recepcji
Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.
A. Ilościowy
B. Sezonowy
C. Czasowy
D. Lojalnościowy
HGT.06 Pytanie 290
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?
A. Reklama
B. Sprzedaż osobista
C. Promocja sprzedaży
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 291
Realizacja usług w recepcji
Usługa przechowywania cennych przedmiotów gości w recepcji jest
A. uzupełniającą nieodpłatną
B. towarzyszącą płatną
C. towarzyszącą nieodpłatną
D. uzupełniającą płatną
HGT.06 Pytanie 292
Realizacja usług w recepcji
Hotel nawiązał współpracę z przedstawicielami władz lokalnych oraz mediów, aby kształtować swoją tożsamość. Który instrument marketingowy został wykorzystany przez hotel?
A. Reklama
B. Strategia mieszana
C. Sponsoring
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 293
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?
A. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
B. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
C. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
D. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
HGT.06 Pytanie 294
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista przeprowadzi proces zameldowania grupy w hotelu na podstawie
A. potwierdzenia rezerwacji
B. voucheru
C. dostarczonej listy uczestników
D. karty zamówienia
HGT.06 Pytanie 295
Realizacja usług w recepcji
Modyfikacja sprzętu oraz aranżacji wnętrza lokalu gastronomicznego w hotelu stanowi część strategii
A. ceny
B. produktu
C. dystrybucji
D. promocji
HGT.06 Pytanie 296
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. dystrybucja
B. personel
C. cena
D. promocja
HGT.06 Pytanie 297
Realizacja usług w recepcji
Jaka powinna być maksymalna wysokość lady recepcyjnej, aby była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
A. 110 cm
B. 80 cm
C. 90 cm
D. 100 cm
HGT.06 Pytanie 298
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?
A. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
B. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata
C. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
D. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
HGT.06 Pytanie 299
Realizacja usług w recepcji
Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:
A. 4*
B. 3*
C. 2*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 300
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?
A. 300 pokoi
B. 350 miejsc noclegowych
C. 450 miejsc noclegowych
D. 250 pokoi
HGT.06 Pytanie 301
Realizacja usług w recepcji
Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?
A. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
B. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
C. określenie dostępnych usług dla gościa
D. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
HGT.06 Pytanie 302
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych instytucji w Polsce zrzesza turystów?
A. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
B. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
C. Polska Organizacja Turystyczna
D. Polska Izba Turystyki
HGT.06 Pytanie 303
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?
A. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
B. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
D. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
HGT.06 Pytanie 304
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych instytucji jest międzynarodową organizacją zajmującą się turystyką?
A. AIH
B. POT
C. UNWTO
D. PIT
HGT.06 Pytanie 305
Realizacja usług w recepcji
Jeśli pracownik recepcji zapisując dane gościa w hotelu umieścił w formularzu serię oraz numer dowodu osobistego, to znaczy, że sporządził
A. kartę pobytu.
B. wydruk informacji.
C. kwit na bagaż.
D. księgę gości.
HGT.06 Pytanie 306
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru osoba pracująca w hotelu powinna
A. jak najszybciej opuścić budynek hotelowy
B. ewakuować gości używając wind
C. zamknąć okna oraz drzwi
D. odbezpieczyć wszystkie sprzęty gaśnicze
HGT.06 Pytanie 307
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. gotówką
B. przelewem
C. kartą płatniczą
D. czekiem
HGT.06 Pytanie 308
Realizacja usług w recepcji
Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?
A. Raportu fiskalnego dobowego
B. Raportu kasowego
C. Szczegółowego wykazu płatności
D. Wykazu gości
HGT.06 Pytanie 309
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:
A. hotele, motele i pensjonaty
B. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
C. hotele, motele i schroniska
D. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
HGT.06 Pytanie 310
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim
A. ignorancją
B. sarkazmem
C. skrępowaniem
D. asertywnością
HGT.06 Pytanie 311
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?
A. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
B. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
C. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
D. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
HGT.06 Pytanie 312
Realizacja usług w recepcji
Ciągłe nadzorowanie działalności recepcjonistów w czasie nieobecności menedżera działu należy do zadań
A. dysponenta
B. inspektora
C. concierge
D. brygadzisty
HGT.06 Pytanie 313
Realizacja usług w recepcji
Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:
A. public relations
B. reklamy prasowej
C. promocji sprzedaży
D. sprzedaży osobistej
HGT.06 Pytanie 314
Realizacja usług w recepcji
Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?
A. 25.000 zł
B. 125 zł
C. 12.500 zł
D. 50 zł
HGT.06 Pytanie 315
Realizacja usług w recepcji
Na jakie czynniki nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. oczekiwania klientów
B. dochody klientów
C. dochód właściciela obiektu
D. cena tych usług
HGT.06 Pytanie 316
Realizacja usług w recepcji
Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?
A. reklamę wewnętrzną
B. promocję sprzedaży
C. reklamę zewnętrzną
D. public relations
HGT.06 Pytanie 317
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?
A. Organizacja szkoleń dla personelu
B. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
C. Zmiana układu jednostek noclegowych
D. Współpraca z biurami podróży
HGT.06 Pytanie 318
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?
A. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
C. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
HGT.06 Pytanie 319
Realizacja usług w recepcji
Obiekty usytuowane poza terenami zabudowanymi, w pobliżu tras turystycznych, oferujące podstawowy zakres usług dla gości, to
A. pensjonaty
B. kempingi
C. schroniska
D. motele
HGT.06 Pytanie 320
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
B. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
C. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
D. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo