Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 281
Realizacja usług w recepcji
A. Choleryk
B. Flegmatyk
C. Sangwinik
D. Melancholik
HGT.06 Pytanie 282
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?
A. ochrona interesów konsumenta
B. ulepszenie estetyki
C. ułatwienie obiegu gospodarczego
D. zwiększenie liczby odwiedzających
HGT.06 Pytanie 283
Realizacja usług w recepcji
Pracownik w hotelu, który zajmuje się realizacją nietypowych życzeń oraz próśb gości, to
A. koordynator
B. concierge
C. dyrektor
D. pracownik recepcji
HGT.06 Pytanie 284
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kowalskich dotarła do pensjonatu bez wcześniejszej rezerwacji. Jakie usługi, oprócz noclegów, należy obowiązkowo zapewnić gościom, w przypadku ich życzenia, niezależnie od klasy pensjonatu?
A. Wypożyczenie rowerów
B. Miejsce do parkowania
C. Co najmniej dwa posiłki dziennie
D. Internet bezprzewodowy
HGT.06 Pytanie 285
Realizacja usług w recepcji
Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację
A. kredytową
B. niegwarantowaną
C. gwarantowaną
D. przedwstępną
HGT.06 Pytanie 286
Realizacja usług w recepcji
Hotele na kółkach, wykorzystywane do transportu osób oraz ładunków, oferujące noclegi w miejscach o ograniczonej infrastrukturze noclegowej, to
A. botele
B. aguatele
C. rotele
D. flytele
HGT.06 Pytanie 287
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do
A. księgi gości
B. karty pobytu
C. księgi rejestracyjnej
D. karty rezerwacji
HGT.06 Pytanie 288
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.
A. 360 zł
B. 960 zł
C. 300 zł
D. 840 zł
HGT.06 Pytanie 289
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?
A. Odprowadzenie gościa do pokoju
B. Wskazanie lokalizacji parkingu
C. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
D. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
HGT.06 Pytanie 290
Realizacja usług w recepcji
Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?
A. przelewem po konferencji
B. czekiem przed konferencją
C. czekiem po konferencji
D. przelewem przed konferencją
HGT.06 Pytanie 291
Realizacja usług w recepcji
Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?
A. prowadzenie depozytu
B. utrzymanie strzeżonego parkingu
C. zapewnienie systemu monitoringu
D. zatrudnienie ochroniarzy
HGT.06 Pytanie 292
Realizacja usług w recepcji
Podczas rejestracji rodziny Kowalskich system recepcyjny poinformował, że w dniu jutrzejszym pani Kowalska ma urodziny. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację na temat urodzin gościa, aby zorganizować niespodziankę w formie kosza ze słodyczami w pokoju?
A. Służby pięter oraz parteru
B. Zarządu oraz służby pięter
C. Służby pięter oraz gastronomii
D. Zarządu oraz gastronomii
HGT.06 Pytanie 293
Realizacja usług w recepcji
W strefie ogólnodostępnej, która obejmuje hall recepcyjny oraz sale gastronomiczne i wielofunkcyjne, konieczne jest posiadanie klimatyzacji w hotelach o kategorii:
A. 4* i 5*
B. 2*, 3*, 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 294
Realizacja usług w recepcji
Usługi gastronomiczne wliczone w koszt noclegu oznaczone skrótem HB obejmują
A. obiad
B. śniadanie, obiad i kolację
C. śniadanie i obiadokolację
D. śniadanie
HGT.06 Pytanie 295
Realizacja usług w recepcji
W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu
A. wzbudzenie ciekawości
B. pobudzenie pragnienia
C. przyciągnięcie uwagi
D. wywołanie aktywności
HGT.06 Pytanie 296
Realizacja usług w recepcji
Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część
A. wymeldowania
B. zameldowania
C. pobytu
D. rezerwacji
HGT.06 Pytanie 297
Realizacja usług w recepcji
Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować
A. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
B. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
C. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
D. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
HGT.06 Pytanie 298
Realizacja usług w recepcji
W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?
A. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
B. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
C. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
D. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 299
Realizacja usług w recepcji
Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest
A. list powitalny
B. potwierdzenie rezerwacji
C. formularz rezerwacyjny
D. karta zamówienia
HGT.06 Pytanie 300
Realizacja usług w recepcji
Bagażowy, który zauważył dziwnie wyglądającą walizkę przed hotelem, powinien
A. delikatnie otworzyć i skontrolować zawartość
B. poinformować o tym fakt swoich bezpośrednich przełożonych
C. odstawić ją w recepcji, na wypadek gdyby ktoś jej potrzebował
D. przekazać ją do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 301
Realizacja usług w recepcji
Działania o krótkim zasięgu wykorzystujące systemy motywacyjne do zwiększenia sprzedaży produktu to:
A. sprzedaż osobista
B. promocja sprzedaży
C. sprzedaż bezpośrednia
D. public relations
HGT.06 Pytanie 302
Realizacja usług w recepcji
Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel
A. zdobył rekomendację PZH.
B. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
HGT.06 Pytanie 303
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?
A. 450 miejsc noclegowych
B. 350 miejsc noclegowych
C. 300 pokoi
D. 250 pokoi
HGT.06 Pytanie 304
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy marketingu mix wykorzystuje hotel, gdy oferuje usługi noclegowe za pośrednictwem biura podróży?
A. Reklamę.
B. Cenę.
C. Dystrybucję.
D. Towar.
HGT.06 Pytanie 305
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?
A. Spa
B. Rekreacyjne
C. Medyczne
D. Turystyczne
HGT.06 Pytanie 306
Realizacja usług w recepcji
Zmniejszenie zainteresowania wczasami w polskich górach może mieć przyczynę
A. wzrostem kosztów wczasów za granicą
B. spadkiem kosztów wczasów w alpejskich kurortach
C. wzrostem liczby ofert wczasowych w Polsce
D. znakomitą prognozą pogody na wakacje w kraju
HGT.06 Pytanie 307
Realizacja usług w recepcji
Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują
A. pranie odzieży
B. serwowanie posiłków do pokoju
C. przechowanie bagażu
D. korzystanie z usług wellness
HGT.06 Pytanie 308
Realizacja usług w recepcji
Oblicz wartość netto usługi gastronomicznej, jeśli wartość brutto wynosi 64,00 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 58,90 zł
B. 69,12 zł
C. 56,00 zł
D. 59,26 zł
HGT.06 Pytanie 309
Realizacja usług w recepcji
Integralnym aspektem procedury rejestracji gościa w hotelu jest
A. zgromadzenie opłat od gościa
B. określenie zakresu płatnych usług
C. wsparcie przy bagażu
D. wydanie klucza
HGT.06 Pytanie 310
Realizacja usług w recepcji
Turystyka wewnętrzna odnosi się do:
A. wyjazdów obywateli danego państwa za jego granice
B. podróży mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
C. podróży mieszkańców po swoim kraju
D. przyjazdów do kraju osób, które na stałe zamieszkują za granicą
HGT.06 Pytanie 311
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinna w pierwszej kolejności
A. wręczyć gościom formularze rejestracyjne do wypełnienia i podpisania
B. poprosić pilota o listę zawierającą dane uczestników
C. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do rejestracji
D. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
HGT.06 Pytanie 312
Realizacja usług w recepcji
Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby
A. fizjologiczne
B. przynależności
C. bezpieczeństwa
D. uznania
HGT.06 Pytanie 313
Realizacja usług w recepcji
Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką
A. alternatywną
B. polonijną
C. etniczną
D. pielgrzymkową
HGT.06 Pytanie 314
Realizacja usług w recepcji
Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?
A. Zwiększenie jakości obsługi
B. Udoskonalenie produktu
C. Reklama w Internecie
D. Obniżenie ceny
HGT.06 Pytanie 315
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?
A. Komplementarne
B. Towarzyszące
C. Uzupełniające
D. Fakultatywne
HGT.06 Pytanie 316
Realizacja usług w recepcji
Klient planuje zamówić w hotelowej restauracji zimne danie oraz wino. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?
A. indyka w maladze, wino czerwone deserowe
B. schab w galarecie, wino białe słodkie
C. boeuf strogonow, wino czerwone wytrawne
D. pasztet z drobiu, wino białe wytrawne
HGT.06 Pytanie 317
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. 14 m2
B. 12 m2
C. 10 m2
D. 8 m2
HGT.06 Pytanie 318
Realizacja usług w recepcji
W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż
A. trzech kondygnacji
B. czterech kondygnacji
C. pięciu kondygnacji
D. dwóch kondygnacji
HGT.06 Pytanie 319
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi potwierdzenie dla klienta dotyczące rezerwacji pokoju w hotelu?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Formularz rezerwacyjny
C. Harmonogram rezerwacji
D. Karta rezerwacyjna
HGT.06 Pytanie 320
Realizacja usług w recepcji
Klient dokonał rezerwacji w hotelu, która uwzględnia: nocleg, wyżywienie przez całą dobę, napoje, przekąski oraz usługi związane z rekreacją i rozrywką. Jaką usługę zamówił klient?
A. Brunch
B. Lunch
C. Wszystko w cenie - AI
D. Pełne wyżywienie - FB