Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 281
Realizacja usług w recepcji

Wskaź działanie typowe dla procedury check out?

A. Weryfikacja rezerwacji w harmonogramie
B. Wykonanie usług zawartych w zamówieniu
C. Powtórzenie danych dotyczących rezerwacji
D. Sporządzenie wstępnego rachunku
Realizacja usług w recepcji

Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?

A. Piknik Country & Folk w Mrągowie
B. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
C. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
D. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
HGT.06 Pytanie 285
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?

A. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
B. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
C. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
D. Udzielanie informacji turystycznej
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?

A. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
B. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
C. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
D. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
Realizacja usług w recepcji

Do którego segmentu gości jest skierowany fragment oferty hotelu?

Fragment oferty hotelu
Oferujemy:
  • na powitanie słodka niespodzianka oraz butelka czerwonego wina do pokoju;
  • nocleg w pokoju typu superior dla dwóch osób;
  • pokój wyposażony w łóżko typu queen, minibar, TV, klimatyzację, Internet Wi-Fi;
  • łazienkę posiadającą dużą wannę z hydromasażem i usługą muzykoterapii;
  • w cenie pobytu trzydaniowe kolacje serwowane z kieliszkiem wina przy świecach, aromaterapeutyczny masaż całego ciała dla dwojga, późne śniadania do pokoju, przedłużoną dobę hotelową.

A. Gości biznesowych.
B. Nowożeńców w podróży poślubnej.
C. Małżeństwa z dziećmi.
D. Uczestników obozu wędrownego.
HGT.06 Pytanie 289
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za pobyt ureguluje gość, który spędza 4 doby w hotelu, jeśli cena za pierwszą dobę wynosi 300,00 zł, a rabat na każdą kolejną dobę to 20%, obliczany od ceny pierwszej doby?

A. 1380,00 zł
B. 1020,00 zł
C. 1200,00 zł
D. 1110,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług

A. towarzyszących
B. fakultatywnych
C. komplementarnych
D. uzupełniających
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?

A. 90 cm
B. 70 cm
C. 110 cm
D. 50 cm
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien zażądać recepcjonista podczas przyjmowania gości w hotelu w Polsce?

A. Voucher
B. Rooming list
C. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji
D. Potwierdzenie przelewu środków finansowych
HGT.06 Pytanie 294
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
B. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
C. ściągnięcie środków z konta użytkownika
D. ustalenie tożsamości posiadacza karty
Realizacja usług w recepcji

Jakie są zadania służby parterowej w hotelu?

A. dbanie o porządek w pomieszczeniach mieszkalnych
B. zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego sprzętu w recepcji
C. organizacja oraz sprzedaż usług noclegowych
D. prowadzenie gości do ich pokoi
HGT.06 Pytanie 298
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie

A. w telewizji i radio
B. na bilbordach i w katalogach
C. w czasopismach i miesięcznikach
D. na ulotkach i w Internecie
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1

Nazwa pakietuElementy pakietu
BIAŁYmenu śródziemnomorskie, kwiaty w dniu przyjazdu
INDYGObasen kryty i otwarty, rowery bez ograniczeń czasowych
LILAAI, centrum wellness, codziennie zabieg SPA do wyboru
SEPIAkolacja powitalna z muzyką, jeden masaż relaksacyjny ciała

A. Sepia.
B. Lila.
C. Biały.
D. Indygo.
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
B. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
C. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
D. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?

A. Wzrośnie popyt
B. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
C. Spadnie popyt
D. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane muszą być zawarte na fakturze?

A. Wartość brutto usługi hotelarskiej
B. Symbol PKWiU usługi hotelarskiej
C. Podpis osoby kupującej usługę hotelarską
D. Pesel osoby nabywającej usługę hotelarską
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj jednostki mieszkalnej odpowiada potrzebom klienta określonym w przedstawionym zamówieniu?

Od: Krystyna Nowak < [email protected]>
Do: Hotel Abis w Kielcach <[email protected]>
Wysłano: 10 kwietnia 21:32
Temat: Zamówienie

Witam,

Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla mnie i mojej córki w terminie od 02 do 04 lipca br.
z uwzględnieniem oddzielnych łóżek.


Z poważaniem
Krystyna Nowak

A. Twin.
B. Single.
C. Double.
D. Queen.
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?

A. Recepcjonisty-informatora.
B. Pracownika do spraw rezerwacji.
C. Recepcjonisty concierge.
D. Pracownika guest relations.
Realizacja usług w recepcji

Jakie zestawy śniadaniowe mogą otrzymać klienci, jeśli biuro podróży zarezerwowało dla nich śniadania kontynentalne?

A. Pieczywo, masło, dżem lub miód, kawa lub herbata
B. Pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku, kawa ze śmietanką
C. Sok, zupa mleczna, jaja na szynce, kawa, herbata, mleko
D. Mleko z płatkami, sok ze świeżych owoców, tosty, jaja na bekonie, kawa z mlekiem
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja, w której ustalono, że hotel utrzyma pokój dla klienta do godziny 18.00 w dniu przyjazdu bez wymogu wpłaty zaliczki, nazywana jest rezerwacją

A. wstępnej
B. niegwarantowanej
C. kredytowej
D. potwierdzonej
Realizacja usług w recepcji

Jan Kowalski przybył do hotelu "Kolia" w dniu 20.06.2011 r. o godz.8.00 z zamiarem pobytu w hotelu na dwie doby. Doba hotelowa trwa do godz. 12.00. Kiedy najpóźniej recepcjonista ma obowiązek go zameldować, zgodnie z załączonym fragmentem Ustawy?

Rozdział 5
Obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów
Art.18
1.Osoba, która przybyła do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu, hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia.
2.(…)
Fragment Ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r., o ewidencji ludności i dowodach osobistych (DZ.U.Z 2006 R., Nr 139, poz.993, art. zm. Dz.U. z 2006r., Nr 104, poz.708)

A. 20.06.2011 r., do godz. 12.00
B. 20.06.2011 r., do godz. 20.00
C. 21.06.2011 r., do godz. 12.00
D. 21.06.2011 r., do godz. 8.00
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym obowiązkiem kierownika recepcji jest

A. organizowanie pracy dla personelu recepcji
B. analizowanie czynników wpływających na popyt i podaż
C. wydawanie oraz przyjmowanie kluczy do pokoi od gości
D. udzielanie informacji i dostarczanie formularzy
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Uzupełniające
B. Komplementarne
C. Towarzyszące
D. Fakultatywne
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?

A. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
B. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
C. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
D. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w

A. formularzu rezerwacji
B. karcie pobytu
C. karcie rejestracyjnej
D. rachunku hotelowym
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?

A. Marketing bezpośredni
B. Sprzedaż osobista
C. Public relations zewnętrzny
D. Public relations wewnętrzny
HGT.06 Pytanie 316
Realizacja usług w recepcji

Turystyka w głównej mierze pełni rolę edukacyjną i wychowawczą

A. kwalifikowana
B. socjalna
C. krajoznawcza
D. alternatywna
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?

A. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
B. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
C. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
D. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie

A. czarteru
B. allotmentu
C. overbookingu
D. timesharingu
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?

A. Telefon i programator kart zbliżeniowych
B. Telefon i faks
C. Terminal POS i komputer
D. Komputer i czytnik kart płatniczych