Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 321
Realizacja usług w recepcji

Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie

A. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
B. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
C. doposażenia pokoju w łóżeczko
D. dodatkowego sprzątania pokoju
HGT.06 Pytanie 322
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie

A. a la carte
B. room service
C. bufetowej
D. bankietowej
HGT.06 Pytanie 323
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o wynajem laptopa. Jaki dokument powinien zostać przygotowany w celu potwierdzenia wykonania tej usługi?

A. Kartę depozytową
B. Kwit zastawny
C. Notę obciążeniową
D. Formularz kaucyjny
HGT.06 Pytanie 324
Realizacja usług w recepcji

Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Karta pobytu
C. Druk message
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 325
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych skrótów organizacyjnych dotyczy Światowej Organizacji Turystyki?

A. UNWTO
B. PIT
C. HOTREC
D. PZH
HGT.06 Pytanie 326
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?

A. Księgę zapisów
B. Formularz rezerwacyjny
C. Kartę obciążeń
D. Harmonogram rezerwacji
HGT.06 Pytanie 327
Realizacja usług w recepcji

Procedura obsługi gości VIP jest stosowana w przypadku

A. grupy turystycznej
B. gości specjalnych
C. klientów biznesowych
D. gości zagranicznych
HGT.06 Pytanie 328
Realizacja usług w recepcji

Zespół przewodników górskich, współpracujący z hotelem, kierować będzie swoją ofertę głównie do

A. turystów, którzy oczekują silnych wrażeń
B. grup, które wolą bierny wypoczynek
C. turystów, dla których ważne są ekstremalne sporty
D. grup, które preferują aktywny wypoczynek
HGT.06 Pytanie 329
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w pensjonacie oraz w ustalonym przez obiekt czasie uiścił zaliczkę określoną w potwierdzeniu. Wskaż, jaki typ rezerwacji powinien zaznaczyć pracownik recepcji?

A. Niepotwierdzoną.
B. Gwarantowaną.
C. Kredytową.
D. Wstępną.
HGT.06 Pytanie 330
Realizacja usług w recepcji

W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?

A. 300
B. 180
C. 120
D. 240
HGT.06 Pytanie 331
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru konieczne jest powiadomienie straży pożarnej, dzwoniąc na numer telefonu

A. 998
B. 999
C. 996
D. 997
HGT.06 Pytanie 332
Realizacja usług w recepcji

Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?

A. 20 m2
B. 39 m2
C. 29 m2
D. 30m2
HGT.06 Pytanie 333
Realizacja usług w recepcji

Obiekty noclegowe usytuowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych, które charakteryzują się krótkotrwałym pobytem gości, określamy mianem hoteli?

A. rekreacyjne
B. rezydenckie
C. uzdrowiskowe
D. tranzytowe
HGT.06 Pytanie 334
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?

A. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
C. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
HGT.06 Pytanie 335
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego rodzaju serwisu korzystał kelner, serwując klientowi zupę krem w bulionówce z prawej strony?

A. Angielski
B. Francuski
C. Niemiecki
D. Rosyjski
HGT.06 Pytanie 336
Realizacja usług w recepcji

Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?

A. Dowodu wpłaty
B. Rachunku wstępnego
C. Faktury
D. Polecenia przelewu
HGT.06 Pytanie 337
Realizacja usług w recepcji

Umiejętność swobodnego i poprawnego wyrażania myśli to

A. ekstrawertyzm
B. inteligencja
C. obycie
D. elokwencja
HGT.06 Pytanie 338
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym ofertę, która zawiera nocleg wraz ze śniadaniem kontynentalnym, określa się skrótem

A. BB
B. OB
C. AP
D. CB
HGT.06 Pytanie 339
Realizacja usług w recepcji

Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to

A. czek podróżny
B. voucher
C. przelew bankowy
D. confirmation
HGT.06 Pytanie 340
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien zażądać recepcjonista podczas przyjmowania gości w hotelu w Polsce?

A. Voucher
B. Rooming list
C. Potwierdzenie przelewu środków finansowych
D. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji
HGT.06 Pytanie 341
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu usługi świadczy hotel, jeśli pakiet usług dodatkowych oparty jest na zasadzie sanus per aquam?

A. Spa
B. Medyczne
C. Rekreacyjne
D. Turystyczne
HGT.06 Pytanie 342
Realizacja usług w recepcji

Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?

A. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
B. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
D. Organizacja Narodów Zjednoczonych
HGT.06 Pytanie 343
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest zadanie aperitifu?

A. wsparcie procesu trawienia
B. zaspokojenie pragnienia
C. uwydatnienie smaku
D. stymulowanie apetytu
HGT.06 Pytanie 344
Realizacja usług w recepcji

Formularz rezerwacji powinien oprócz imienia i nazwiska klienta zawierać takie dane jak

A. NIP lub PESEL, datę narodzin, adres zamieszkania
B. data pobytu, typ pokoju, podpis pracownika recepcji
C. data pobytu, typ pokoju, podpis klienta
D. NIP lub PESEL klienta, datę przybycia, typ pokoju
HGT.06 Pytanie 345
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest

A. Internet
B. bilbord
C. prasa
D. telewizja
HGT.06 Pytanie 346
Realizacja usług w recepcji

Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien

A. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
B. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
C. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
D. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
HGT.06 Pytanie 347
Realizacja usług w recepcji

Który typ gości w hotelu rejestrowany jest na podstawie listy przydziału pokoi?

A. Grupowych
B. Specjalnych
C. Passantów
D. Indywidualnych
HGT.06 Pytanie 348
Realizacja usług w recepcji

Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?

A. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
B. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
C. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
D. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
HGT.06 Pytanie 349
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, na jaką kwotę brutto zostanie wystawiona faktura dla gościa, który przebywał w hotelu przez 5 dób, ma status stałego klienta uprawniający do 20% zniżki, a cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.

A. 432,00 zł
B. 400,00 zł
C. 500,00 zł
D. 540,00 zł
HGT.06 Pytanie 350
Realizacja usług w recepcji

W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do

A. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
B. wędzonych uszu świńskich
C. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
D. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
HGT.06 Pytanie 351
Realizacja usług w recepcji

Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?

A. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
B. Nowożeńcom w podróży poślubnej
C. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
D. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
HGT.06 Pytanie 352
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi

A. rachunek wstępny
B. dowód wpłaty
C. paragon fiskalny
D. potwierdzenie wpłaty KP
HGT.06 Pytanie 353
Realizacja usług w recepcji

Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa

A. anulowania rezerwacji
B. przyjęcia gościa
C. wyjazdu gościa
D. opłacenia pobytu
HGT.06 Pytanie 354
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się wyłącznie w hotelach i mieć zapewnione, że będzie mógł regulować swoje zobowiązania kartą płatniczą. W hotelach, jaki najniższy standard może brać pod uwagę na nocleg?

A. 3*
B. 5*
C. 2*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 355
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
B. doprowadzenie gościa do pokoju
C. zapewnienie porządku w holu hotelowym
D. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
HGT.06 Pytanie 356
Realizacja usług w recepcji

Który element marketingu-mix ilustruje informacja o uruchomieniu nowego pensjonatu w regionie, umieszczona w lokalnej prasie?

A. Promocji
B. Dystrybucji
C. Ceny
D. Produktu
HGT.06 Pytanie 357
Realizacja usług w recepcji

System rezerwacji, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy w zakresie świadczenia usług hotelowych, to

A. centralny system rezerwacyjny
B. cyfrowy system hotelowy
C. system rezerwacji hotelowej
D. międzynarodowy system dystrybucji
HGT.06 Pytanie 358
Realizacja usług w recepcji

W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz

A. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
B. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
C. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
D. kwit parkingowy i wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 359
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to

A. motel
B. pensjonat
C. dom wycieczkowy
D. hotel
HGT.06 Pytanie 360
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?

A. Nocleg DBL oraz dostawka
B. Nocleg SGL oraz parking
C. Nocleg DBL oraz śniadanie
D. Nocleg DBL oraz nocleg SGL