Filtrowanie pytań
Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?
Recepcjonista wręcza gościowi klucze do pokoju na podstawie:
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?
Zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi usługi bagażowe oferują hotele o kategorii
Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?
Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla
Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich. 
 
| Hotel Widok**** ul. Leśna 14 58-310 Szczawno-Zdrój  | 
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY: 
  | 
Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"? 
 
| Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5". | n
| n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis! n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n  | n
Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Amsterdamie?
Która organizacja w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza?
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
Do jakiego działu hotelowego recepcjonista powinien skierować zgłoszenia o usterkach w pokojach, które zgłosili goście?
Aktywny wypoczynek, który wymaga przygotowania fizycznego, wyposażenia oraz umiejętności, to turystyka
Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a
Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku? 
 
| Dane | Potwierdzenie rezerwacji | Rezerwacja gwarantowana | Uwagi | 
|---|---|---|---|
| Imię i nazwisko/firma | |||
| Termin pobytu | |||
| Liczba osób | |||
| Rodzaj pokoju | |||
| Cena za dobę | |||
| Rodzaj płatności | |||
| Przedpłata w kwocie | |||
| Nr karty kredytowej i data jej ważności | |||
| Nazwisko okaziciela karty | |||
| Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji | |||
| Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację | 
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?
Klient dokonał rezerwacji noclegu pokoju jednoosobowego od 15 sierpnia na 3 doby oraz pokoju dwuosobowego od 14 sierpnia na 3 doby. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji? 
 
| Rodzaj pokoju | Grafik rezerwacji | |||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sierpień - fragment | Sierpień - fragment | Sierpień - fragment | Sierpień – fragment | |||||||||||||||||
| SGL | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 
| R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | |||||||||
| DBL | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 
| R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | |||||||||
| A. | B. | C. | D. | |||||||||||||||||
Hotele na kółkach, wykorzystywane do transportu osób oraz ładunków, oferujące noclegi w miejscach o ograniczonej infrastrukturze noclegowej, to
Zapotrzebowanie na usługi hotelowe
Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?
Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze za usługę noclegową w hotelu, jeśli wartość brutto tej usługi wynosi 162 zł, a w tym zawarta jest stała opłata klimatyczna wynosząca 1,50 zł? Stawka podatku VAT na usługi noclegowe wynosi 7 %?
W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?
Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu. 
 
| Termin pobytu | 10-15.07.2014 r. | 
| Liczba osób | 18 | 
| Rodzaj pokoju | 9 x DBL | 
| Usługi dodatkowe | – Depozyt – w dniu przyjazdu złożenie laptopa i sprzętu elektronicznego, odebranie w dniu wyjazdu – Wyżywienie: – śniadania: 11-15.07.2014 r. godz. 7.30  – uroczysty bankiet dla 25 osób – 11.07.2014 r. w godz. 21.00-24.00– obiady: 11-14.07. 2014 r. godz. 12.30 – kolacje: 10-14.07.2014 r. godz: 18.00 – Wynajem sali konferencyjnej z podstawowym wyposażeniem – 11.07 oraz 13.07.2014 r. w godz. 15.00-17.00 – Przerwa na kawę podczas konferencji – Zwiedzanie miasta z przewodnikiem – 14.07.2014 r. w godz. 13.00-18.00 – Sauna, basen – 10.07 i 13.07.2014 r. godz. 19.00-20.00 – Miejsce na parkingu hotelowym dla busa w dniu przyjazdu i wyjazdu  |