Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 321
Realizacja usług w recepcji
A. Działu technicznego
B. Działu administracji
C. Działu marketingu
D. Działu księgowości
HGT.06 Pytanie 322
Realizacja usług w recepcji
Obowiązek zapewnienia dostępu do gorących napojów dla gości przez całą dobę dotyczy:
A. hotelu 5*
B. motelu 2*
C. hotelu 3*
D. hotelu 2*
HGT.06 Pytanie 323
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi oferuje centrum biznesowe w hotelu?
A. Centrum biznesowe jedynie zapewnia pomieszczenia do pracy z wyposażeniem w komputer i faks
B. Centrum biznesu przede wszystkim oferuje usługi informacyjne oraz organizuje konferencje i szkolenia dla gości biznesowych
C. Organizacja spotkań biznesowych poza hotelem to jedynie działalność centrum biznesowego
D. Główne zadania centrum biznesowego to wystawianie faktur oraz organizowanie wycieczek na życzenie gości biznesowych
HGT.06 Pytanie 324
Realizacja usług w recepcji
Gdzie goście mogą znaleźć informacje na temat przedłużenia pobytu w hotelu?
A. w karcie rejestracyjnej
B. w liście powitalnym
C. w potwierdzeniu rezerwacji
D. w regulaminie hotelowym
HGT.06 Pytanie 325
Realizacja usług w recepcji
Która karta jest podstawą do wydania klucza do pokoju hotelowego dla gościa?
A. Rejestracyjna
B. Pobytu
C. Stałego klienta
D. Kredytowa
HGT.06 Pytanie 326
Realizacja usług w recepcji
Dokument hotelowy, który określa zasady rezerwacji i jest przesyłany zamawiającemu do zatwierdzenia, to
A. voucher
B. potwierdzenie rezerwacji
C. karta pobytu
D. formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 327
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?
A. Rostbef z ziemniakami
B. Pierogi z soczewicą
C. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
D. Zapiekanka z bakłażanów
HGT.06 Pytanie 328
Realizacja usług w recepcji
Obowiązek sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej dotyczy hoteli o kategorii
A. 2*, 3*, 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 4*i5*
D. 1 *, 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 329
Realizacja usług w recepcji
Jakim typem osobowości charakteryzuje się osoba, która jest towarzyska, rozmowna, spontaniczna, zapominalska oraz chaotyczna?
A. Sangwinik
B. Choleryk
C. Melancholik
D. Introwertyk
HGT.06 Pytanie 330
Realizacja usług w recepcji
Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?
A. Komplementarnej
B. Osobistej
C. Fakultatywnej
D. Towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 331
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi usługi bagażowe oferują hotele o kategorii
A. tylko 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4*, 5*
D. tylko 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 332
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?
A. Sprzedaż osobista
B. Reklama
C. Promocja sprzedaży
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 333
Realizacja usług w recepcji
W jakie wyposażenie powinno być zaopatrzone stanowisko pracy recepcjonisty - concierge?
A. w kasę fiskalną
B. w informatory
C. w sejf depozytowy
D. w klucznicę
HGT.06 Pytanie 334
Realizacja usług w recepcji
Rozbudowa infrastruktury narciarskiej w górach powinna wpłynąć na usługi hotelarskie w sposób
A. wzrost podaży i spadek popytu
B. spadek podaży i wzrost popytu
C. spadek popytu i podaży
D. wzrost popytu i podaży
HGT.06 Pytanie 335
Realizacja usług w recepcji
Z którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe zarejestrowanie gościa w hotelu?
A. Regulaminu hotelowego
B. Prawa jazdy
C. Paszportu
D. Dowodu osobistego
HGT.06 Pytanie 336
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?
A. Dowodem wpłaty
B. Poleceniem przelewu
C. Rachunkiem wstępnym
D. Fakturą
HGT.06 Pytanie 337
Realizacja usług w recepcji
Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest
A. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
B. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
C. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
D. produkt lub oferta asortymentowa
HGT.06 Pytanie 338
Realizacja usług w recepcji
Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie
A. doposażenia pokoju w łóżeczko
B. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
C. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
D. dodatkowego sprzątania pokoju
HGT.06 Pytanie 339
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność w procesie check-out realizuje recepcjonista na prośbę gościa?
A. zameldowanie klienta
B. przygotowanie faktury VAT
C. wręczenie klucza oraz karty pobytu
D. życzenie udanego pobytu
HGT.06 Pytanie 340
Realizacja usług w recepcji
W której kategorii hoteli konieczne jest oferowanie usług gastronomicznych w restauracji, zakładając, że nie ma restauracji w promieniu 200 m od hotelu?
A. 3* - 5*
B. 1* - 5*
C. 4* - 5*
D. 2* - 5*
HGT.06 Pytanie 341
Realizacja usług w recepcji
W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z
A. bankomatu
B. klucznicy
C. telewizji satelitarnej
D. telefonu i faxu
HGT.06 Pytanie 342
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie złożonej obsługi klienta recepcjonista powinien poinformować go o zasadach dokonywania przedpłaty?
A. Pobytu
B. Rozliczenia
C. Rezerwacji
D. Rejestracji
HGT.06 Pytanie 343
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz
A. przyjąć płatność
B. zamknąć rachunek gościa w hotelu
C. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
D. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 344
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, pola biwakowe zaliczają się do obiektów
A. przeznaczonych dla turystów indywidualnych i grupowych.
B. strzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
C. niestrzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
D. oferujących minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości.
HGT.06 Pytanie 345
Realizacja usług w recepcji
Która rezerwacja usług hotelowych nie wymaga dokonania przedpłaty?
A. Wstępna
B. Potwierdzona
C. Gwarantowana
D. Niegwarantowana
HGT.06 Pytanie 346
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przyjmując aparat fotograficzny od klienta do przechowania, powinien wypełnić odpowiedni kwit?
A. rozliczeniowy
B. skrytkowy
C. bagażowy
D. depozytowy
HGT.06 Pytanie 347
Realizacja usług w recepcji
Ile potwierdzeń generuje terminal POS po przeprowadzeniu transakcji płatniczej kartą kredytową za usługi hotelowe?
A. Dwa
B. Jedno
C. Cztery
D. Trzy
HGT.06 Pytanie 348
Realizacja usług w recepcji
Ile wynosi całkowita zdolność eksploatacyjna hotelu Margerytka, który dysponuje 120 pokojami, w miesiącu kwietniu?
A. 3 600 pokoi
B. 3 720 pokoi
C. 3 000 pokoi
D. 3 630 pokoi
HGT.06 Pytanie 349
Realizacja usług w recepcji
Obiekty dysponujące rozbudowaną infrastrukturą rekreacyjno-medyczną, biblioteką oraz pokojem relaksacyjnym, oferujące zabiegi z wykorzystaniem m.in. wody i glonów morskich, to hotele
A. tranzytowe
B. uzdrowiskowe
C. kongresowe
D. wypoczynkowe
HGT.06 Pytanie 350
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. przyjęcia gościa do hotelu
B. opłacenia pobytu w hotelu
C. wymeldowania gościa z hotelu
D. serwisu gościa w hotelu
HGT.06 Pytanie 351
Realizacja usług w recepcji
Aby usprawnić ofertę hotelu o usługi "rent a car", konieczna jest promocja przez
A. nawiązanie współpracy z biurem podróży
B. poprawę oświetlenia drogi dojazdowej do obiektu
C. zwiększenie opłat za nocleg w hotelu
D. aktualizację broszur informacyjnych hotelu
HGT.06 Pytanie 352
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego działu hotelowego recepcjonista powinien skierować zgłoszenia o usterkach w pokojach, które zgłosili goście?
A. Technicznego
B. Zaopatrzenia
C. Rezerwacji
D. Księgowości
HGT.06 Pytanie 353
Realizacja usług w recepcji
Preautoryzacja wymaga, aby gość podał numer
A. skierowania na pobyt
B. karty kredytowej
C. karty lojalnościowej
D. czeku podróżnego
HGT.06 Pytanie 354
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru osoba pracująca w hotelu powinna
A. odbezpieczyć wszystkie sprzęty gaśnicze
B. ewakuować gości używając wind
C. zamknąć okna oraz drzwi
D. jak najszybciej opuścić budynek hotelowy
HGT.06 Pytanie 355
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. motel
B. pensjonat
C. schronisko górskie
D. schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 356
Realizacja usług w recepcji
Określ główne obowiązki kierownika recepcji w hotelu?
A. Przygotowanie pokoi do wynajmu
B. Nadzór i koordynacja pracy personelu recepcji
C. Świadczenie informacji dotyczących turystyki
D. Zarządzanie stanem wyposażenia pokoi hotelowych
HGT.06 Pytanie 357
Realizacja usług w recepcji
Który etap procedury check-in występuje podczas przyjęcia grupy na podstawie listy zakwaterowania?
A. Indywidualne rejestrowanie uczestników
B. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników
C. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu
D. Wydanie kart pobytu prowadzącemu grupę
HGT.06 Pytanie 358
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. Trzy
B. Jedną
C. Dwie
D. Cztery
HGT.06 Pytanie 359
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do pokoju w hotelu?
A. Karta pobytu
B. Formularz rezerwacji
C. Grafik rezerwacji
D. Karta rejestracyjna
HGT.06 Pytanie 360
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić duże obłożenie w zimowym sezonie, hotel usytuowany w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. first minute
B. rack rate
C. all inclusive
D. timesharing