Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 321
Realizacja usług w recepcji

Budzenie na życzenie gości obowiązuje w pensjonatach kategorii

A. 2*,3*,4*,5*
B. 4*,5*
C. 1*,2*,3*,4*,5*
D. 3*,4*,5*
HGT.06 Pytanie 322
Realizacja usług w recepcji

Świadczenie usług rekreacyjnych na basenie i w centrum odnowy biologicznej w celu urozmaicenia pobytu gościa to przykład usługi

A. fakultatywnej.
B. podstawowej.
C. uzupełniającej.
D. towarzyszącej.
HGT.06 Pytanie 323
Realizacja usług w recepcji

Depozyt hotelowy to usługa

A. towarzysząca.
B. fakultatywna.
C. uzupełniająca.
D. podstawowa.
HGT.06 Pytanie 324
Realizacja usług w recepcji

Usługi motoryzacyjne dla motelu to usługi

A. uzupełniające.
B. podstawowe.
C. towarzyszące.
D. fakultatywne.
HGT.06 Pytanie 325
Realizacja usług w recepcji

Usługi fakultatywne w hotelu, to:

A. depozyt, usługi fryzjerskie.
B. basen, korty tenisowe, dyskoteka.
C. budzenie, przekazywanie informacji.
D. wynajem samochodu, nocleg, gastronomia.
HGT.06 Pytanie 326
Realizacja usług w recepcji

Strategię dyskontową, którą stosuje schronisko młodzieżowe, charakteryzuje

A. niska jakość i wysoka cena.
B. niska jakość i niska cena.
C. wysoka jakość i niska cena.
D. wysoka jakość i wysoka cena.
HGT.06 Pytanie 327
Realizacja usług w recepcji

Człowiekiem odznaczającym się mało dynamicznym usposobieniem, zrównoważonym emocjonalnie, słabo reagującym na bodźce, ale wytrwałym i konsekwentnym w uczuciach jest

A. melancholik
B. sangwinik.
C. choleryk.
D. flegmatyk.
HGT.06 Pytanie 328
Realizacja usług w recepcji

Kanał dystrbucji: hotel - klient to kanał

A. zintegrowany.
B. pośredni.
C. bezpośredni.
D. konwencjonalny.
HGT.06 Pytanie 329
Realizacja usług w recepcji

Firma, która osiągnęła sukces użycza odpłatnie innej firmie prawa do utworzenia i prowadzenia przedsiębiorstwa według jej pomysłu na podstawie umowy

A. leasingu.
B. franchisingu.
C. dzierżawy.
D. najmu.
HGT.06 Pytanie 330
Realizacja usług w recepcji

Skrót B&B oznacza hotel oferujący

A. nocleg, śniadanie, obiad.
B. nocleg dla dwóch osób.
C. nocleg i śniadanie.
D. całodzienne wyżywienie.
HGT.06 Pytanie 331
Realizacja usług w recepcji

Serwisem talerzowym określa się metodę

A. angielską.
B. niemiecką.
C. francuską.
D. rosyjską.
HGT.06 Pytanie 332
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to celowy dobór instrumentów, takich jak cena oraz

A. dystrybucja, promocja, produkt, personel.
B. produkt, sprzedaż, reklama, promocja.
C. promocja, reklama, sprzedaż, personel.
D. sprzedaż, produkt, reklama, personel.
HGT.06 Pytanie 333
Realizacja usług w recepcji

Gdy gość zamawia potrawy i napoje z karty a po złożeniu zamówienia jest indywidualnie obsługiwany to znaczy, że zastosowano obsługę

A. a'la carte.
B. bufetową.
C. bankietową.
D. room service.
HGT.06 Pytanie 334
Realizacja usług w recepcji

Czas trwania doby hotelowej określa

A. regulamin hotelowy.
B. kategoryzacja obiektów.
C. ustawa o usługach turystycznych.
D. umowa hotelowa.
HGT.06 Pytanie 335
Realizacja usług w recepcji

Zespół zachowań charakterystycznych dla określonego kręgu geograficznego, kulturowego i społecznego nakierowany na zaspokojenie podstawowych potrzeb: snu, głodu, pragnienia innych osób zgodnie z wyuczonymi i stale kształtowanymi wzorcami to

A. gościnność.
B. asertywność.
C. mobilność.
D. jakość.
HGT.06 Pytanie 336
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartych w przedstawionym fragmencie faktury, określ kwotę do zapłaty przez klienta.

Ilustracja do pytania 16
A. 1 440,00 zł
B. 1 220,00 zł
C. 220,00 zł
D. 1 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 337
Realizacja usług w recepcji

Koszt kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką kwotę gość musiałby zapłacić za posiłek po doliczeniu opłaty za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?

A. 175 zł
B. 165 zł
C. 170 zł
D. 155 zł
HGT.06 Pytanie 338
Realizacja usług w recepcji

W hotelach 5* zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi pokoje z pełnym węzłem higieniczno sanitarnym stanowią

A. 25%
B. 50%
C. 75%
D. 100%
HGT.06 Pytanie 339
Realizacja usług w recepcji

W jakiej kategorii hotelach recepcja jest wyposażona w terminal POS?

A. 5*,4*
B. 5*
C. 5*,4*,3*,2*
D. 5*,4*,3*
HGT.06 Pytanie 340
Realizacja usług w recepcji

Do zakąsek i dań zasadniczych z ryb i cielęciny należy podawać gościom wina

A. białe stołowe.
B. czerwone stołowe.
C. czerwone ziołowe.
D. białe ziołowe.
HGT.06 Pytanie 341
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem aperitifu jest

A. zaostrzenie smaku.
B. pobudzenie apetytu.
C. poprawienie trawienia.
D. zaspokojenie pragnienia.
HGT.06 Pytanie 342
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych.

Ilustracja do pytania 22
A. 90 m2
B. 80 m2
C. 120 m2
D. 50 m2
HGT.06 Pytanie 343
Realizacja usług w recepcji

Zadania z zakresu przeciwdziałania praktykom monopolistycznym, rozwoju konkurencji i ochrony konsumentów realizuje

A. Organizacja Konsumentów.
B. Komitet Normalizacyjny.
C. Komisja Miejska ds. Obywatelskich.
D. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
HGT.06 Pytanie 344
Realizacja usług w recepcji

Jeżeli średnia frekwencja w zakładzie hotelarskim wynosi 30%, średnia cena 200 zł, to wartość wskaźnika YELD wynosi

A. 120 zł
B. 60 zł
C. 80 zł
D. 100 zł
HGT.06 Pytanie 345
Realizacja usług w recepcji

Oznaczenie wszystkich wyjść ewakuacyjnych w obiekcie hotelarskim jest warunkiem

A. rozpoczęcia rozbudowy.
B. podwyższenia kategorii.
C. wyłączenia z eksploatacji.
D. oddania do eksploatacji.
HGT.06 Pytanie 346
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony znak ewakuacyjny oznacza kierunek do wyjścia drogi ewakuacyjnej schodami

Ilustracja do pytania 26
A. w górę w prawo.
B. w dół w lewo.
C. w dół w prawo.
D. W górę W lewo.
HGT.06 Pytanie 347
Realizacja usług w recepcji

Do podstawowych obowiązków pracownika należy

A. podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
B. zapewnienie optymalnej organizacji pracy.
C. przestrzeganie czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy.
D. zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
HGT.06 Pytanie 348
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy gościa w przypadku gdy

A. rzecz pozostała w samochodzie na parkingu hotelowym.
B. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu.
C. szkoda została dokonana przez osobę przez niego zaproszoną.
D. szkoda powstała w wyniku działania siły wyższej.
HGT.06 Pytanie 349
Realizacja usług w recepcji

Przeprowadzona w gastronomii hotelowej analiza możliwych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktu i wyznaczenie krytycznych punktów kontroli oznacza, że stosowany jest system

A. GHP
B. TQM
C. HACCP
D. QACP
HGT.06 Pytanie 350
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych osób ma w hotelu status passanta?

A. Pani Kowalewska, która od tygodnia przebywa w hotelu i codziennie korzysta z centrum odnowy biologicznej.
B. Pan Nowak, który dokonał rezerwacji telefonicznej i od trzech dni przebywa w hotelu.
C. Pan Krawczyk, który jest uczestnikiem jednodniowej konferencji odbywającej się na terenie hotelu.
D. Pani Mazur, która zamówiła na przyjęcie urodzinowe w swoim domu usługę cateringową z restauracji hotelowej.
HGT.06 Pytanie 351
Realizacja usług w recepcji

Państwo Malinowscy zamówili w restauracji hotelowej obiad, który podał kelner w postaci wyporcjowanych przez szefa kuchni dań. Jaki serwis jest stosowany w tej restauracji?

A. Francuski.
B. Rosyjski.
C. Niemiecki.
D. Angielski.
HGT.06 Pytanie 352
Realizacja usług w recepcji

Pięciu studentów mających ograniczone środki finansowe przygotowało wyjazd wakacyjny w Bieszczady. Na miejscu będą samodzielnie organizować sobie transport, noclegi i wyżywienie. Jaką formę turystyki uprawiają studenci?

A. Karawaning.
B. Tramping.
C. Survival.
D. Trekking.
HGT.06 Pytanie 353
Realizacja usług w recepcji

Hotele na kołach, służące do przewozu osób i rzeczy, zapewniające noclegi w miejscach gdzie brakuje infrastruktury noclegowej, to

A. flytele.
B. botele.
C. aquatele.
D. rotele.
HGT.06 Pytanie 354
Realizacja usług w recepcji

Obiekt hotelarski przeznaczony przede wszystkim do indywidualnej i grupowej turystyki młodzieżowej, dostosowany do samoobsługi klientów, to

A. hotel.
B. dom wycieczkowy.
C. schronisko młodzieżowe.
D. akademik.
HGT.06 Pytanie 355
Realizacja usług w recepcji

Który z przedstawionych obiektów jest hotelem typu butique?

A. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób, które pracują poza miejscem zamieszkania.
B. Hotel Bolesław - nietypowy, wyposażony w urządzenia sportowo - rekreacyjne oraz rozbudowane zaplecze gastronomiczno - rozrywkowe.
C. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb indywidualnego gościa.
D. Hotel Lech - wyjątkowy, przytulny, przeznaczony dla określonej grupy gości, oferujący niedrogie noclegi.
HGT.06 Pytanie 356
Realizacja usług w recepcji

Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to

Ilustracja do pytania 36
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
B. Polska Izba Hotelarstwa.
C. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
HGT.06 Pytanie 357
Realizacja usług w recepcji

Które z przedstawionych logo jest znakiem organizacji hotelarskiej, działającej tylko w Polsce?

Ilustracja do pytania 37
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 358
Realizacja usług w recepcji

W którym wierszu wpisano właściwe oznaczenia kategorii pensjonatów?

Ilustracja do pytania 38
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
HGT.06 Pytanie 359
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymogami kategoryzacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki mieszkalnej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzi między innymi:

A. kanapa, wnęka garderobiana (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na śmieci niepalny.
B. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak ścienny na wierzchnią odzież.
C. bagażnik, nocny stolik, lustro.
D. sejf, bagażnik, biurko.
HGT.06 Pytanie 360
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.

Ilustracja do pytania 40
A. 37 m2
B. 25 m2
C. 42 m2
D. 31 m2