Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?

A. numer pokoju, treść zamówienia, podpis gościa
B. wyłącznie wywieszkę z napisem: "proszę mnie obsłużyć."
C. imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, treść zamówienia
D. numer pokoju, treść zamówienia, czas dostarczenia, podpis gościa
Realizacja usług w recepcji

Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?

A. Dział gastronomiczny
B. Dział handlowy
C. Dział marketingu
D. Dział techniczny
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?

A. Potwierdzenia rezerwacji
B. Formularza rezerwacji
C. Listy roomingowej
D. Vouchera
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?

A. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
B. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
C. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
D. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla

A. hoteli 4* i moteli 3*
B. hoteli 4* i moteli 4*
C. hoteli 3* i moteli 3*
D. hoteli 3* i moteli 4*
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Widok****
ul. Leśna 14
58-310 Szczawno-Zdrój

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego

Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • − 15% rabatu na usługi noclegowe i gastronomiczne
  • − 20% rabatu na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • − późniejszy check-out
  • − wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy kart VIP

A. Sprzedaż osobistą.
B. Promocję sprzedaży.
C. Public relations.
D. Sponsoring.
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5".
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie
n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis!
n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n

A. Sprzedaż osobistą.
B. Marketing bezpośredni.
C. Public relations.
D. Promocję sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Voyager
B. Amadeus
C. Expedia
D. Chart
HGT.06 Pytanie 336
Realizacja usług w recepcji

Aktywny wypoczynek, który wymaga przygotowania fizycznego, wyposażenia oraz umiejętności, to turystyka

A. krajoznawcza
B. pielgrzymkowa
C. kwalifikowana
D. biznesowa
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowanaUwagi
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Cena za dobę
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Karta pobytu.
B. Karta rezerwacji.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Grafik obłożenia pokoi.
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?

A. Udzielić informacji o usługach dostępnych w hotelu
B. Zapytać, na jakie nazwisko dokonano rezerwacji
C. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy
D. Przekazać pilotowi karty pobytu
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu pokoju jednoosobowego od 15 sierpnia na 3 doby oraz pokoju dwuosobowego od 14 sierpnia na 3 doby. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji?

Rodzaj pokojuGrafik rezerwacji
Sierpień - fragmentSierpień - fragmentSierpień - fragmentSierpień – fragment
SGL1415161718141516171814151617181415161718
RRRRRRRRRRRR
DBL1415161718141516171814151617181415161718
RRRRRRRRRRRR
A.B.C.D.

A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
Realizacja usług w recepcji

Zapotrzebowanie na usługi hotelowe

A. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
B. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
C. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
D. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?

A. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
B. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
C. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
D. Centrum SPA, obsługę pięter
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze za usługę noclegową w hotelu, jeśli wartość brutto tej usługi wynosi 162 zł, a w tym zawarta jest stała opłata klimatyczna wynosząca 1,50 zł? Stawka podatku VAT na usługi noclegowe wynosi 7 %?

A. 160,00 zł
B. 150,00 zł
C. 130,00 zł
D. 140,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu.

Termin pobytu10-15.07.2014 r.
Liczba osób18
Rodzaj pokoju9 x DBL
Usługi dodatkowe– Depozyt – w dniu przyjazdu złożenie laptopa i sprzętu elektronicznego, odebranie w dniu wyjazdu
– Wyżywienie:
– śniadania: 11-15.07.2014 r. godz. 7.30
– obiady: 11-14.07. 2014 r. godz. 12.30
– kolacje: 10-14.07.2014 r. godz: 18.00
– uroczysty bankiet dla 25 osób – 11.07.2014 r. w godz. 21.00-24.00
– Wynajem sali konferencyjnej z podstawowym wyposażeniem – 11.07 oraz 13.07.2014 r. w godz. 15.00-17.00
– Przerwa na kawę podczas konferencji
– Zwiedzanie miasta z przewodnikiem – 14.07.2014 r. w godz. 13.00-18.00
– Sauna, basen – 10.07 i 13.07.2014 r. godz. 19.00-20.00
– Miejsce na parkingu hotelowym dla busa w dniu przyjazdu i wyjazdu

A. Dział gastronomii.
B. Dział odnowy biologicznej.
C. Dział recepcji.
D. Dział techniczny.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien

A. zatroszczyć się o wprowadzenie do j.m. dużej powitalnej dekoracji.
B. odnotować w grafiku obłożenia - gość VIP.
C. uwzględnić, o ile to możliwe, ich preferencje i życzenia.
D. przydzielać pokoje tak, aby za każdym razem otrzymywali inny.
Realizacja usług w recepcji

Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?

A. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
B. Wszystkich gości hotelowych
C. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
D. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
Realizacja usług w recepcji

Hotel znajduje się w obszarze, który zaczął przyciągać uwagę turystów z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby dostosować się do tej sytuacji?

A. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego
B. Nawiązanie współpracy z innymi hotelami w krajach rosyjskojęzycznych
C. Wysłanie całego zespołu hotelowego na kurs języka rosyjskiego
D. Nawiązanie współpracy z biurami podróży w krajach rosyjskojęzycznych
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do

A. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
B. zwiększenia dostępności usług hotelowych
C. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
D. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
Realizacja usług w recepcji

W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi

A. lodówka bądź mini bar
B. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
C. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
D. szafa lub zabudowane wnęki
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?

A. Pracownik działu guest relations
B. Recepcjonista-informator
C. Pracownik działu rezerwacji
D. Recepcjonista concierge
Realizacja usług w recepcji

Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?

A. Dom wycieczkowy.
B. Pensjonat.
C. Ośrodek wczasowy.
D. Motel.
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:

A. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
B. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
C. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
D. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
HGT.06 Pytanie 357
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
B. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
C. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
D. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
Realizacja usług w recepcji

Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?

A. Zwiększenie jakości produktu
B. Obniżona cena
C. Reklama w Internecie
D. Poprawa standardu obsługi
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien

A. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
B. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
C. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
D. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc