Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.08 Pytanie 1
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Aby zamieścić ogłoszenie dotyczące imprezy turystycznej na platformie społecznościowej, można skorzystać z

A. skyscrapera
B. mailingu
C. leafletu
D. Facebooka
HGT.08 Pytanie 3
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie z wymienionych aktywności są przeprowadzane w ramach sprzedaży bezpośredniej w agencjach turystycznych?

A. Informacje o ofercie biura w czasopismach branżowych
B. Prezentacja oferty przez doradcę
C. Zniżki oraz promocje dla lojalnych klientów
D. Koordynacja wyjazdów study tour
HGT.08 Pytanie 4
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakiego narzędzia marketingowego użyło biuro podróży, instalując w terminalu lotniska billboard z informacją o swojej nowej ofercie wycieczek turystycznych?

A. Towar.
B. Zespół.
C. Rozkład.
D. Promocję.
HGT.08 Pytanie 5
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W kontekście sprzedaży bezpośredniej pracownicy agencji turystycznej

A. publikują oferty w sieci.
B. udzielają rabatów na rejsy statkiem.
C. biorą udział w wyjazdach study tour.
D. prezentują bieżącą ofertę klientom.
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W katalogu promującym walory Uniejowa, oprócz kolorowych fotografii, powinny znaleźć się informacje

A. o możliwościach wynajmu przewodnika turystycznego
B. o szczegółowej historii tego miejsca
C. o lokalnych atutach uzdrowiskowych
D. o aktualnych władzach gminy
HGT.08 Pytanie 8
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Materiał promocyjny opracowany w postaci ulotki to

A. banner.
B. leaflet.
C. booklet.
D. katalog.
HGT.08 Pytanie 10
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Która metoda sprzedaży wycieczek zostanie wybrana przez organizatora turystyki, aby najlepiej zrozumieć potrzeby klientów?

A. Online.
B. Osobisty.
C. Zdalny.
D. Pośredni.
HGT.08 Pytanie 11
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość brutto zamówionych przez touroperatora materiałów promujących jego działalność, które wzbogacą stanowisko przygotowane przez przedsiębiorcę podczas targów turystycznych.

Lp.Nazwa towaru lub usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa [zł]Wartość usługi nettoVAT [%]Wartość usługi brutto [zł]
1.Katalogiszt.50012,006 000,0023
2.Ulotkiszt.2 5000,501 250,0023
3.Broszuryszt.1 5002,003 000,0023
Razemx?

A. 4 500,00 zł
B. 2 357,50 zł
C. 10 125,00 zł
D. 12 607,50 zł
HGT.08 Pytanie 12
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W jaki sposób biuro podróży powinno informować klientów o zmianach w programie wycieczki?

A. Ogłoszenie w lokalnej prasie
B. Informacja w mediach społecznościowych
C. Bezpośredni kontakt telefoniczny lub e-mail
D. Publikacja na stronie internetowej biura podróży
HGT.08 Pytanie 13
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Który sposób promocji powinien być użyty do przedstawienia oferty wycieczek objazdowych na platformach społecznościowych?

A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
HGT.08 Pytanie 14
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Bony turystyczne wykorzystywane przez biuro podróży stanowią przykład działań w obszarze

A. public relations
B. promocji sprzedaży
C. promocji bezpośredniej
D. product placement
HGT.08 Pytanie 15
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Wskaż, które z działań należy do sprzedaży osobistej?

A. Zamieszczanie informacji o biurze podróży w publikacji branżowej
B. Obniżka cen wycieczek turystycznych
C. Prezentacja oferty przez pracownika w biurze podróży
D. Uczestnictwo pracowników biura podróży w kursie
HGT.08 Pytanie 16
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie zadanie wykonuje touroperator w kontekście strategii dystrybucji?

A. Udzielanie zniżek dla lojalnych klientów firmy
B. Zwiększenie liczby agentów sprzedających ofertę firmy
C. Zorganizowanie jubileuszowego spotkania z okazji 20-lecia działalności
D. Poprawa ofert wypoczynku nad Morzem Czarnym
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W którym folderze powinna być zamieszczona informacja o nowej ofercie wycieczek rowerowych na wyspie Bornholm?

A. Folderze turystyki uzdrowiskowej
B. Folderze turystyki pobytowej
C. Folderze turystyki integracyjnej
D. Folderze turystyki kwalifikowanej
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Internetowy System Rezerwacji Usług Turystycznych w Polsce (ISIT), stworzony przez POT w celu promowania atrakcji turystycznych kraju, to skrót oznaczający Internetowy System

A. Informacji Turystycznej
B. Informowania Turystów
C. Informowania Turystycznego w Polsce
D. Informacji Turystycznej i Promocji Polski
HGT.08 Pytanie 21
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie działanie jest realizowane w zakresie public relations?

A. Budowanie wizerunku firmy, która troszczy się o środowisko naturalne
B. Zamieszczanie informacji o ofertach last minute w witrynie sklepowej
C. Przygotowanie katalogu nowych propozycji wypoczynku letniego
D. Prezentacja oferty przez pracowników dla klientów w biurze
HGT.08 Pytanie 22
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie narzędzie promocji powinno być wykorzystane do kształtowania wizerunku biura podróży?

A. Public relations
B. Promocja sprzedaży
C. Sprzedaż osobista
D. Marketing bezpośredni
HGT.08 Pytanie 23
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Która z poniższych czynności jest częścią procesu obsługi klienta w biurze podróży?

A. Zarządzanie finansami biura
B. Ustalenie zasad współpracy z przewoźnikiem
C. Dokonywanie analizy rynku
D. Sporządzenie oferty turystycznej dostosowanej do potrzeb klienta
HGT.08 Pytanie 24
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Która z poniższych opcji nie jest formą promocji biura podróży?

A. Zwiększenie liczby pracowników
B. Udział w targach turystycznych
C. Bezpośrednia reklama w mediach
D. Organizowanie konkursów z nagrodami
HGT.08 Pytanie 26
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Która propozycja odnosi się do sprzedaży wycieczek turystycznych z dużym, często kilkumiesięcznym wyprzedzeniem?

A. First minute
B. All inclusive
C. Rack rate
D. Last minute
HGT.08 Pytanie 27
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie działanie powinno być uwzględnione w strategii cenowej?

A. Przyznawanie rabatów dla stałych klientów
B. Wprowadzenie nowego kierunku podróży turystycznych do oferty
C. Rozdawanie upominków klientom przy zakupie produktu
D. Zawiązywanie współpracy z lokalnymi mediami
HGT.08 Pytanie 28
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Biuro podróży stworzyło i wprowadziło do swojego katalogu siedem świeżych pakietów turystycznych. To wskazuje na zastosowanie przez firmę strategii

A. dywersyfikacji pionowej
B. penetracji rynku
C. rozwoju rynku
D. rozwoju produktu
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Z zamieszczonego fragmentu umowy agencyjnej wynika, że agent zobowiązał się do prowadzenia

Umowa agencyjna
(fragment)
AGENT zobowiązuje się do:
a/ starannego i sumiennego prowadzenia sprzedaży imprez turystycznych organizowanych przez ORGANIZATORA we własnym przedsiębiorstwie i przez własnych pracowników,
b/ zawierania umów sprzedaży z Klientami na drukach ORGANIZATORA stanowiących załącznik nr 1 do niniejszej umowy lub w systemie sprzedaży w Internecie oraz na warunkach określonych w niniejszej umowie i dokumentach wprowadzających imprezy do sprzedaży,
c/ prowadzenia reklamy przyjętych do sprzedaży imprez,
d/ terminowego rozliczania z ORGANIZATOREM należności za sprzedane imprezy (zaliczka w wys. 30% do 30 dni przed wyjazdem, całość na 14 dni przed wyjazdem). Nie dotyczy ofert LAST MINUTE.

A. sprzedaży sezonowej imprez touroperatora.
B. reklamy wszystkich imprez organizatora.
C. sprzedaży imprez touroperatora tylko przez Internet.
D. rozliczenia całości należności na 14 dni przed imprezą.
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W obszarze public relations biuro podróży

A. prowadzi szkolenia dla animatorów czasu wolnego
B. organizuje wyjazdy dla osób starszych
C. finansuje letnie kolonie dla dzieci
D. wysyła pracowników na kursy językowe
HGT.08 Pytanie 33
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakiego typu strategii dystrybucji używa biuro podróży, oferując swoje usługi za pośrednictwem starannie wyselekcjonowanej grupy pośredników?

A. Selektywną
B. Ekskluzywną
C. Wyłączną
D. Intensywną
HGT.08 Pytanie 34
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jak nazywa się oferta sprzedaży wyjazdu turystycznego w niższej cenie, która jest dostępna na kilka miesięcy przed datą realizacji?

A. outbookers
B. first minute
C. last minute
D. last bookers
HGT.08 Pytanie 37
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakiego typu promocję cenową należy wprowadzać dla ofert sprzedawanych na pół roku przed terminem wyjazdu?

A. Late bookers
B. Last minutę
C. First minutę
D. Rack rate
HGT.08 Pytanie 38
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie działania powinny być priorytetowe w trakcie sprzedaży osobistej realizowanej w biurze podróży?

A. Prezentacja klientowi propozycji danej oferty turystycznej.
B. Udział pracowników biura w study tour.
C. Promowanie agencji w lokalnych mediach.
D. Przyznawanie rabatów dla stałych klientów.
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Organizator wystawy oferuje klientom promocję z użyciem 10 identycznych banerów reklamowych, które mają łączną powierzchnię równą 4 000 m2. W praktyce umożliwia to przedstawienie oferty na jednym nośniku o wymiarach

A. 12 m x 34 m
B. 14 m x 29 m
C. 18 m x 22 m
D. 16 m x 25 m
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W folderze turystycznym promującym region kujawsko-pomorski powinny zostać zamieszczone informacje o miejscach wartych odwiedzenia

A. Poznań, Gniezno, Pobiedziska
B. Władysławowo, Jastarnia, Chałupy
C. Toruń, Grudziądz, Chełmno
D. Kołobrzeg, Dziwnów, Grzybowo