Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.08 Pytanie 1
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie działanie dotyczące promocji oferty turystycznej powinno być podjęte, gdy w celu zwiększenia jej atrakcyjności dodano usługę rent a car?

A. Zamieszczenie informacji w materiałach katalogowych biura
B. Nabycie przez biuro floty nowych pojazdów
C. Nawiązanie współpracy z warsztatami samochodowymi
D. Zainwestowanie w dodatkowe ubezpieczenie na auto
HGT.08 Pytanie 2
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Sprzedaż podróży turystycznej z wyprzedzeniem, uwzględniając rabat cenowy, jest przykładem zastosowania narzędzia promocji określanego jako

A. last minute
B. public relations
C. first minute
D. sales promotion
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W obszarze public relations biuro podróży

A. organizuje wyjazdy dla osób starszych
B. finansuje letnie kolonie dla dzieci
C. prowadzi szkolenia dla animatorów czasu wolnego
D. wysyła pracowników na kursy językowe
HGT.08 Pytanie 6
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jaki sposób oferowania imprezy turystycznej wybierze organizator, aby najlepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów?

A. Pośredni
B. Telefoniczny
C. Internetowy
D. Osobisty
HGT.08 Pytanie 7
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakiego narzędzia marketingowego użyło biuro podróży, instalując w terminalu lotniska billboard z informacją o swojej nowej ofercie wycieczek turystycznych?

A. Zespół.
B. Towar.
C. Promocję.
D. Rozkład.
HGT.08 Pytanie 8
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jak nazywa się oferta sprzedaży wyjazdu turystycznego w niższej cenie, która jest dostępna na kilka miesięcy przed datą realizacji?

A. first minute
B. last bookers
C. outbookers
D. last minute
HGT.08 Pytanie 9
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie działanie powinno być uwzględnione w strategii cenowej?

A. Zawiązywanie współpracy z lokalnymi mediami
B. Wprowadzenie nowego kierunku podróży turystycznych do oferty
C. Rozdawanie upominków klientom przy zakupie produktu
D. Przyznawanie rabatów dla stałych klientów
HGT.08 Pytanie 11
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Biuro podróży umieściło banery oraz billboardy przy punktach turystycznych, aby promować swoje usługi. Który z elementów marketingu mix został użyty?

A. Dystrybucja
B. Produkt
C. Cena
D. Promocja
HGT.08 Pytanie 12
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Która z opcji odnosi się do sprzedaży wycieczek turystycznych z długim, nierzadko kilkumiesięcznym wyprzedzeniem?

A. Rack rate
B. Last minute
C. First bookers
D. First minute
HGT.08 Pytanie 13
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Biuro podróży stworzyło i wprowadziło do swojego katalogu siedem świeżych pakietów turystycznych. To wskazuje na zastosowanie przez firmę strategii

A. penetracji rynku
B. rozwoju produktu
C. dywersyfikacji pionowej
D. rozwoju rynku
HGT.08 Pytanie 14
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Wprowadzenie oferty edukacyjnej dla młodzieży na rynek stanowi element strategii

A. produktu
B. promocji
C. ceny
D. dystrybucji
HGT.08 Pytanie 16
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Aby zamieścić ogłoszenie dotyczące imprezy turystycznej na platformie społecznościowej, można skorzystać z

A. Facebooka
B. leafletu
C. skyscrapera
D. mailingu
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Organizator wystawy oferuje klientom promocję z użyciem 10 identycznych banerów reklamowych, które mają łączną powierzchnię równą 4 000 m2. W praktyce umożliwia to przedstawienie oferty na jednym nośniku o wymiarach

A. 14 m x 29 m
B. 18 m x 22 m
C. 12 m x 34 m
D. 16 m x 25 m
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W folderze promocyjnym dla Zalewu Wiślanego powinny znaleźć się dane dotyczące miejsc noclegowych

A. Łeby, Rowów i Smołdzina
B. Jastarni, Kuźnic oraz Władysławowa
C. Woliny, Dziwnowa, Kamienia Pomorskiego
D. Piasków, Fromborka, Krynicy Morskiej
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W którym folderze powinna być zamieszczona informacja o nowej ofercie wycieczek rowerowych na wyspie Bornholm?

A. Folderze turystyki kwalifikowanej
B. Folderze turystyki integracyjnej
C. Folderze turystyki uzdrowiskowej
D. Folderze turystyki pobytowej
HGT.08 Pytanie 21
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie działanie jest realizowane w zakresie public relations?

A. Zamieszczanie informacji o ofertach last minute w witrynie sklepowej
B. Przygotowanie katalogu nowych propozycji wypoczynku letniego
C. Prezentacja oferty przez pracowników dla klientów w biurze
D. Budowanie wizerunku firmy, która troszczy się o środowisko naturalne
HGT.08 Pytanie 22
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W jaki sposób biuro podróży powinno informować klientów o zmianach w programie wycieczki?

A. Bezpośredni kontakt telefoniczny lub e-mail
B. Informacja w mediach społecznościowych
C. Publikacja na stronie internetowej biura podróży
D. Ogłoszenie w lokalnej prasie
HGT.08 Pytanie 23
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W kontekście sprzedaży bezpośredniej pracownicy agencji turystycznej

A. biorą udział w wyjazdach study tour.
B. prezentują bieżącą ofertę klientom.
C. udzielają rabatów na rejsy statkiem.
D. publikują oferty w sieci.
HGT.08 Pytanie 24
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Materiał promocyjny opracowany w postaci ulotki to

A. leaflet.
B. booklet.
C. katalog.
D. banner.
HGT.08 Pytanie 25
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakiego typu promocję cenową należy wprowadzać dla ofert sprzedawanych na pół roku przed terminem wyjazdu?

A. Late bookers
B. Last minutę
C. Rack rate
D. First minutę
HGT.08 Pytanie 26
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie narzędzie marketingowe wykorzystało biuro podróży, publikując w prasie branżowej tekst dotyczący swojej 20-letniej obecności na rynku turystycznym?

A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Marketing bezpośredni
Obsługa klienta oraz rozlicza…

W folderze turystycznym promującym region kujawsko-pomorski powinny zostać zamieszczone informacje o miejscach wartych odwiedzenia

A. Poznań, Gniezno, Pobiedziska
B. Władysławowo, Jastarnia, Chałupy
C. Kołobrzeg, Dziwnów, Grzybowo
D. Toruń, Grudziądz, Chełmno
HGT.08 Pytanie 28
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jaki rodzaj sprzedaży imprezy turystycznej powinien wybierać organizator turystyki, aby najlepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów?

A. Bezpośredni
B. Internetowy
C. Pośredni
D. Telefoniczny
HGT.08 Pytanie 29
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jakie działanie należy zaliczyć do sprzedaży osobistej?

A. Zamieszczenie ogłoszenia o biurze podróży w czasopiśmie specjalistycznym
B. Prezentacja oferty przez pracownika w biurze podróży
C. Obniżenie cen wycieczek turystycznych
D. Udział pracowników biura podróży w kursie
HGT.08 Pytanie 31
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość brutto zamówionych przez touroperatora materiałów promujących jego działalność, które wzbogacą stanowisko przygotowane przez przedsiębiorcę podczas targów turystycznych.

Lp.Nazwa towaru lub usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa [zł]Wartość usługi nettoVAT [%]Wartość usługi brutto [zł]
1.Katalogiszt.50012,006 000,0023
2.Ulotkiszt.2 5000,501 250,0023
3.Broszuryszt.1 5002,003 000,0023
Razemx?

A. 2 357,50 zł
B. 4 500,00 zł
C. 12 607,50 zł
D. 10 125,00 zł
HGT.08 Pytanie 33
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Który sposób promocji powinien być użyty do przedstawienia oferty wycieczek objazdowych na platformach społecznościowych?

A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Public relations
D. Sprzedaż osobistą
HGT.08 Pytanie 35
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Która propozycja odnosi się do sprzedaży wycieczek turystycznych z dużym, często kilkumiesięcznym wyprzedzeniem?

A. Rack rate
B. Last minute
C. First minute
D. All inclusive
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Z zamieszczonego fragmentu umowy agencyjnej wynika, że agent zobowiązał się do prowadzenia

Umowa agencyjna
(fragment)
AGENT zobowiązuje się do:
a/ starannego i sumiennego prowadzenia sprzedaży imprez turystycznych organizowanych przez ORGANIZATORA we własnym przedsiębiorstwie i przez własnych pracowników,
b/ zawierania umów sprzedaży z Klientami na drukach ORGANIZATORA stanowiących załącznik nr 1 do niniejszej umowy lub w systemie sprzedaży w Internecie oraz na warunkach określonych w niniejszej umowie i dokumentach wprowadzających imprezy do sprzedaży,
c/ prowadzenia reklamy przyjętych do sprzedaży imprez,
d/ terminowego rozliczania z ORGANIZATOREM należności za sprzedane imprezy (zaliczka w wys. 30% do 30 dni przed wyjazdem, całość na 14 dni przed wyjazdem). Nie dotyczy ofert LAST MINUTE.

A. sprzedaży sezonowej imprez touroperatora.
B. rozliczenia całości należności na 14 dni przed imprezą.
C. reklamy wszystkich imprez organizatora.
D. sprzedaży imprez touroperatora tylko przez Internet.
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Internetowy System Rezerwacji Usług Turystycznych w Polsce (ISIT), stworzony przez POT w celu promowania atrakcji turystycznych kraju, to skrót oznaczający Internetowy System

A. Informowania Turystów
B. Informowania Turystycznego w Polsce
C. Informacji Turystycznej
D. Informacji Turystycznej i Promocji Polski
HGT.08 Pytanie 39
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Która z poniższych opcji nie jest formą promocji biura podróży?

A. Organizowanie konkursów z nagrodami
B. Udział w targach turystycznych
C. Bezpośrednia reklama w mediach
D. Zwiększenie liczby pracowników
HGT.08 Pytanie 40
Obsługa klienta oraz rozlicza…

Jaką formę promocji cenowej wdrożyło biuro podróży, oferując imprezę turystyczną na 6 miesięcy przed datą jej realizacji?

A. Last minute
B. First minute
C. Late bookers
D. Outbookers