Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 241
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy konstruowaniu przekazów reklamowych stosowane są badania

A. mediów reklamy.
B. koncepcji reklamy.
C. testowe off air.
D. poekspozycyjne.
PGF.08 Pytanie 242
Zarządzanie kampanią reklamową

CPP to wskaźnik określający koszt

A. umieszczenia "product placement".
B. dotarcia z reklamą do 10 000 osób.
C. dotarcia do 1% odbiorców reklamy.
D. emisji reklamy w dwóch stacjach TV.
PGF.08 Pytanie 243
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa biorąca udział w przetargu na świadczenie usług reklamowych stworzy wstępne pomysły na realizację kampanii na podstawie dokumentu określanego jako

A. media plan.
B. brief marketingowy.
C. zapytanie ofertowe.
D. brief kreatywny.
PGF.08 Pytanie 244
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli w trakcie rozmowy sprzedażowej klient zgłasza wątpliwości, które w praktyce nie mają znaczenia dla potencjalnego nabywcy, sprzedawca powinien je

A. zaakceptować.
B. zignorować.
C. uznać i odwrócić.
D. odeprzeć.
PGF.08 Pytanie 245
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, która ma odpowiednio wysoki, dominujący udział w rynku i może sobie pozwolić na obniżenie kosztów wraz ze wzrostem wolumenu produkcji, zastosuje strategię cenową

A. zbierania śmietanki.
B. wzrostu zysku i sprzedaży.
C. penetracji.
D. przywództwa kosztowego.
PGF.08 Pytanie 246
Zarządzanie kampanią reklamową

Analizując zalecenia strategiczne dla sprzedawanych przez agencję usług reklamowych, w kolumnie dotyczącej przepływów pieniężnych netto znajduje się wpis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Dotyczy on kategorii z macierzy BCG określanej jako

A. gwiazdy.
B. psy.
C. dojne krowy.
D. znaki zapytania.
PGF.08 Pytanie 247
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej realizując zlecenie druku ulotek DL, zastosuje format

A. 210 x 297 mm.
B. 105 x 148 mm.
C. 90 x 50 mm.
D. 210 x 99 mm.
PGF.08 Pytanie 248
Zarządzanie kampanią reklamową

W domu mediowym osobą odpowiedzialną za rezerwację przestrzeni w mediach, a następnie koordynowanie płatności pomiędzy klientem a danym medium, jest

A. media planner.
B. media buyer.
C. analityk.
D. strateg.
PGF.08 Pytanie 249
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja BTL-owa obsługująca duże firmy, szukając nowych możliwości rozwoju, postanowiła rozpocząć produkcję gier mobilnych. Oznacza to, że agencja stosuje strategię marketingu określaną jako dywersyfikacja

A. równoległa.
B. pionowa.
C. koncentryczna.
D. pozioma.
PGF.08 Pytanie 250
Zarządzanie kampanią reklamową

Otrzymany od dostawcy cennik, zapisany w formacie pliku .xlsx, należy otworzyć w programie

A. Excel.
B. Outlook.
C. Word.
D. PowerPoint.
PGF.08 Pytanie 251
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa postanowiła wprowadzić do sprzedaży innowacyjne gadżety reklamowe kierowane do klientów, którzy poszukują przedmiotów umożliwiających zademonstrowanie ich przekonań, stylu życia czy postaw. Taki typ klienta określa się jako

A. komunikujący się.
B. wagabunda.
C. pełen fantazji.
D. postnowoczesny.
PGF.08 Pytanie 252
Zarządzanie kampanią reklamową

Programem komputerowym, który najlepiej nadaje się zarówno do wykonania papieru firmowego jak i korespondencji seryjnej, jest

A. Adobe Photoshop.
B. Access.
C. Excel.
D. Word.
PGF.08 Pytanie 253
Zarządzanie kampanią reklamową

Miarą dobrej obsługi klienta jest

A. zadowolenie klienta.
B. dysonans pozakupowy.
C. usługa dodatkowa.
D. cena.
PGF.08 Pytanie 254
Zarządzanie kampanią reklamową

Klientowi, który jest zainteresowany realizacją kampanii reklamowej, wykorzystującej przystanki komunikacji miejskiej, należy przedstawić ofertę dotyczącą

A. citylightów.
B. pylonów.
C. billboardów.
D. murali.
PGF.08 Pytanie 255
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się sprzedażą usług reklamowych postanowiła skorzystać z koncepcji marketingu-mix zgodnie z formułą 7P w celu ułatwienia klientom podejmowania decyzji zakupowych i wyeksponowania dowodów świadczących o jakości wykonywanych usług. Aby osiągnąć zamierzony cel, powinna zastosować działania związane

A. z procesami zachodzącymi w firmie.
B. z ceną usługi.
C. ze świadectwem materialnym.
D. z ludźmi mającymi kontakt z klientem.
PGF.08 Pytanie 256
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient rozważa zamieszczenie reklam w mediach społecznościowych. Na podstawie przedstawionych na schemacie danych, określ jaki procent użytkowników loguje się co najmniej kilka razy w tygodniu do mediów społecznościowych.

Ilustracja do pytania 16
A. 97%
B. 72%
C. 92%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 257
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient agencji reklamowej chce zrealizować kampanię bazującą na kanale komunikacji internetowej, który charakteryzuje się najmniejszym spadkiem klikalności reklam. W oparciu o przedstawione na wykresie dane należy mu zaproponować reklamę

Ilustracja do pytania 17
A. w portalach internetowych.
B. w mediach społecznościowych.
C. w wyszukiwarkach.
D. w newsletterach.
PGF.08 Pytanie 258
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient jest zainteresowany prowadzeniem działań promocyjnych swojej firmy, jednakże chciałby aby ich rezultaty zostały odebrane jako obiektywne i wiarygodne. Biorąc po uwagę jego oczekiwania, należy polecić mu działanie z zakresu

A. reklamy.
B. promocji sprzedaży.
C. sprzedaży bezpośredniej.
D. public relations.
PGF.08 Pytanie 259
Zarządzanie kampanią reklamową

Projekty graficzne, wykonane zarówno w technice wektorowej jak i rastrowej wraz z media planem najlepiej przedstawić klientowi, wykorzystując program komputerowy

A. MS Excel.
B. Corel Draw.
C. MS PowerPoint.
D. Adobe Photoshop.
PGF.08 Pytanie 260
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.

Ilustracja do pytania 20
A. 2 000,00 zł
B. 4 000,00 zł
C. 1 000,00 zł
D. 5 600,00 zł
PGF.08 Pytanie 261
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli podczas negocjacji dotyczących umowy sprzedaży usługi reklamowej, w momencie podania ceny, klient przyjmuje pozę przedstawioną na zdjęciu to znaczy, że

Ilustracja do pytania 21
A. nie jest zadowolony z propozycji.
B. za chwilę przyjmie proponowaną cenę.
C. jest znużony długotrwałą przemową.
D. nie rozumie wszystkich przedstawionych warunków.
PGF.08 Pytanie 262
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa jest zainteresowana pozyskaniem różnorodnych danych dotyczących stylu życia i zainteresowań potencjalnych klientów. Cel ten najszybciej można osiągnąć poprzez

A. zadawanie odpowiednich pytań w procesie sprzedażowym.
B. zaimplementowanie newslettera na stronie firmowej.
C. dołączenie ankiety do sprzedawanych produktów.
D. zorganizowanie konkursu w mediach społecznościowych.
PGF.08 Pytanie 263
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa świadcząca niestandardowe usługi promocyjne, wymagające zaangażowania specjalistycznych urządzeń, powinna ustalić ceny na oferowane usługi na podstawie metody określanej jako

A. rynkowa odwrócona.
B. kalkulacja "czasu i materiałów".
C. kosztowa.
D. rynkowa.
PGF.08 Pytanie 264
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter otrzymał zamówienie od firmy medycznej z prośbą o przygotowanie przekazu reklamowego skierowanego do lekarzy. Który styl powinien zastosować w przekazie?

A. Naukowy.
B. Publiczny.
C. Dziennikarski.
D. Potoczny.
PGF.08 Pytanie 265
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient jest zainteresowany realizacją kampanii reklamowej, która zapewni możliwość wygodnej i szybkiej zmiany treści przy jednoczesnych niskich kosztach produkcji i emisji. W związku z tym należy mu polecić reklamę

A. telewizyjną.
B. internetową.
C. prasową.
D. radiową.
PGF.08 Pytanie 266
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wraz z próbkami swoich produktów postanowiła wysyłać do potencjalnych klientów broszurę przedstawiającą oferowane towary. Wewnętrzne strony broszury mają być wydrukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast w celu podkreślenia jakości i wiarygodności prezentacji okładkę należy wydrukować na papierze

A. kredowym 170 g.
B. satynowym 100 g.
C. kredowym 90 g.
D. offsetowym 80 g.
PGF.08 Pytanie 267
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu opracowania szablonów dla rachunków i faktur, które będą zawierać formuły wspomagające proces liczenia, należy skorzystać

A. z arkusza kalkulacyjnego.
B. z edytora tekstu.
C. z programu do obróbki edytorskiej.
D. z programu typu CRM.
PGF.08 Pytanie 268
Zarządzanie kampanią reklamową

Do agencji reklamowej zgłosił się klient, który chce szybko pozbyć się starszej wersji produktu poprzez znaczne zwiększenie jego sprzedaży w okresie świątecznym. Należy mu zaoferować działania z zakresu

A. public relations.
B. reklamy.
C. sprzedaży bezpośredniej.
D. promocji sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 269
Zarządzanie kampanią reklamową

Na postawę i zachowanie klienta duży wpływ mają rola i status. Z tego względu można przyjąć, że na jego decyzje zakupowe wpływają czynniki

A. kulturowe.
B. społeczne.
C. sytuacyjne.
D. osobiste.
PGF.08 Pytanie 270
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który podpisał umowę na realizację reklamy prasowej, zaakceptował propozycje zawarte w briefie kreatywnym. Kolejnym dokumentem, który otrzyma, jest tzw. layout, zawierający

A. szczegółowy plan emisji reklam w prasie.
B. rozkład modułów w reklamie prasowej.
C. wizualną koncepcję układu graficznego reklamy prasowej.
D. informację o tytułach prasowych, w których ukaże się reklama.
PGF.08 Pytanie 271
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizując portfolio swoich produktów uznała, że zwiększenie liczby zamówień na ubrania reklamowe jest możliwe jedynie poprzez oferowanie ich po znacznie niższej cenie. Decyzja ta została podjęta po zakwalifikowaniu ubrań jako produktów

A. wyjątkowych.
B. wybieralnych jednorodnych.
C. wybieralnych różnorodnych.
D. podstawowych.
PGF.08 Pytanie 272
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo otwarta agencja BTL, obsługująca klientów indywidualnych, dobiera asortyment produktów reklamowych tak, aby zadowolić przyzwyczajenia nabywców. Dobór ten dokonywany jest zgodnie z kryterium

A. kompletności.
B. celu.
C. informacji.
D. statusu produktu.
PGF.08 Pytanie 273
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient agencji reklamowej przesłał zapytanie dotyczące druku dwustronnych wizytówek w pełnym kolorze po obu stronach. Należy mu przesłać wycenę dla wizytówek, których jeden z parametrów wynosi

A. 4+1.
B. 4+4.
C. 2+2.
D. 4+0.
PGF.08 Pytanie 274
Zarządzanie kampanią reklamową

Przed przystąpieniem do ważnych negocjacji należy przygotować rozwiązanie określane jako BATNA. Oznacza ono

A. najlepszą realizację naszych interesów, gdy nie osiągniemy porozumienia.
B. najwyższą ofertę, od jakiej rozpoczniemy rozmowy negocjacyjne.
C. najniższą ofertę, na jaką możemy się zgodzić w trakcie trwania negocjacji.
D. najlepszą ofertę, umożliwiającą realizację interesów obu stron.
PGF.08 Pytanie 275
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferująca full-service podjęła decyzję o pozyskaniu większej liczby klientów zainteresowanych reklamą ATL. Biorąc pod uwagę powyższe założenie, dział sprzedaży powinien skupić się na zapytaniach dotyczących

A. organizacji imprez promocyjnych.
B. druku ulotek i folderów.
C. realizacji kampanii w miejscu sprzedaży.
D. realizacji kampanii prasowej.
PGF.08 Pytanie 276
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stosuje kalkulacje cen w formie narzutów na koszty. Narzuty te będą relatywnie wysokie dla produktów charakteryzujących się

A. elastycznym popytem.
B. sezonowością.
C. krótkim cyklem obrotu.
D. niskimi kosztami sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 277
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zwrócił się do agencji z prośbą o przeprowadzenie badania, pozwalającego odpowiedzieć na pytanie ilu respondentów rozpoznaje jego markę. W tym celu agencja reklamowa powinna wykorzystać

A. metody ankietowe.
B. grupowe wywiady zogniskowane.
C. obserwację
D. indywidualne wywiady pogłębione.
PGF.08 Pytanie 278
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu rejestracji zamówień, prowadzenia baz klientów, konfigurowania ofert czy zarządzania sprzedażą, należy stworzyć bazę danych o charakterze

A. analitycznym.
B. operacyjnym.
C. strategicznym.
D. komunikacyjnym.
PGF.08 Pytanie 279
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując wycenę telewizyjnej kampanii reklamowej, najwięcej środków finansowych należy przeznaczyć na budżet

A. medialny.
B. kreacji.
C. storyboardu.
D. postprodukcji.
PGF.08 Pytanie 280
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli w trakcie negocjacji klient w bardzo miły sposób traktuje drugą stronę oraz zgadza się na część jej warunków, to stara się skorzystać z reguły

A. dowodu słuszności.
B. niedostępności.
C. wzajemności.
D. konsekwencji.