Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. wewnętrzne wtórne
B. zewnętrzne pierwotne
C. wewnętrzne pierwotne
D. zewnętrzne wtórne
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy ustala ceny swoich produktów na podstawie poziomu popytu. Oznacza to, że korzysta z metody
A. wartościowej
B. strategicznej
C. popytowej
D. kosztowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby skutecznie promować produkt codziennego użytku w prasie ogólnopolskiej, warto najpierw
A. umieścić reklamę wyłącznie w czasopismach specjalistycznych
B. sprawdzić różne wersje reklamy w gazetach regionalnych
C. opublikować reklamę w prasie ogólnopolskiej
D. wypróbować reklamę w czasopismach konsumenckich
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiej strony internetowej można bezpłatnie ściągnąć dane dotyczące bezrobocia w danym obszarze, aby zgromadzić informacje potrzebne do realizacji kampanii reklamowej?
A. www.wupwarszawa.praca.gov.pl
B. www.zus.pl
C. www.nik.gov.pl
D. www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy
Zarządzanie kampanią reklamową
W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?
A. Używając systemu TQM
B. Wykorzystując kody QR
C. Wykorzystując system CRM
D. Zastosowując kody PKD
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa oferująca narzędzia BTL zaproponuje swoim klientom pomysły na reklamy
A. radiowej
B. sklepowej
C. telewizyjnej
D. zewnętrznej
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim z poniższych formatów powinien zostać zapisany dokument, aby zapewnić spójny wygląd oraz zachować pierwotne formatowanie, w tym nietypowe czcionki?
A. .pdf
B. .gif
C. .xls
D. .doc
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa wystawiła fakturę za stworzenie strony internetowej. Po dalszych negocjacjach agencja zdecydowała się przyznać klientowi zniżkę. Jaki rodzaj dokumentu powinna wystawić agencja?
A. Rachunek uproszczony
B. Notę korygującą
C. Nową fakturę
D. Fakturę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak powinna przebiegać rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z potencjalnym klientem, w jakiej kolejności?
A. identyfikacja problemu, określenie konkretnego rozwiązania, dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych
B. dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu
C. określenie konkretnego rozwiązania, eliminacja barier komunikacyjnych, dostosowanie oferty do wymagań, identyfikacja problemu
D. eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu, dostosowanie oferty do wymagań
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.
Tytuł periodyków | Rok 2015 | Rok 2014 |
---|---|---|
Procent respondentów | ||
Piękny styl | 8,40% | 6,65% |
Piękny dom | 9,65% | 7,60% |
Piękny ogród | 5,30% | 5,45% |
Piękne mieszkanie | 4,20% | 2,35% |
A. Piękny dom.
B. Piękny styl.
C. Piękne mieszkanie.
D. Piękny ogród.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych plików przechowuje grafikę w formacie wektorowym?
A. Linia.gif
B. Pasek.cdr
C. Okrąg.jpg
D. Kwadrat.bmp
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa prowadzi negocjacje z potencjalnym klientem. Jaką metodę negocjacyjną wykorzystuje negocjator, mówiąc "W tej chwili kończą się nasze uprawnienia i nie jesteśmy w stanie podejmować decyzji w tej kwestii"?
A. Celuj wysoko
B. Zarządzanie czasem
C. Ograniczone kompetencje
D. Dobra - zła postawa
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nie ma na celu
A. zyskanie sympatii wszystkich odbiorców
B. wykorzystanie narzędzi marketingowych
C. przekazanie informacji o produkcie
D. przedstawienie korzyści płynących z zakupu
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie cechy powinna mieć prawidłowo przygotowana prezentacja dla klienta?
A. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst zawierający żargon branżowy, wiele metod wyróżnienia tekstu
B. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst wolny od żargonu branżowego, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
C. Różnorodny wygląd slajdów, tekst zawierający żargon branżowy, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
D. Różnorodny wygląd slajdów, tekst wolny od żargonu branżowego, wiele metod wyróżnienia tekstu
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to
A. proof cyfrowy.
B. debrief.
C. case study.
D. brief
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość uzyska wskaźnik GRP (intensywność kampanii reklamowej), jeśli całkowity zasięg kampanii wyniósł 60%, a przeciętna częstotliwość kontaktów z reklamą to 3?
A. 60
B. 3
C. 20
D. 180
Zarządzanie kampanią reklamową
Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest
A. obserwacją
B. wywiadem
C. badaniem ankietowym
D. technika projekcyjna
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa przeprowadziła badanie rozmieszczonych na terenie miasta diapazonów z reklamą nowego modelu telefonu komórkowego. W badaniu ankietowym zadano pytania dotyczące czytelności, oryginalności, atrakcyjności i stopnia zachęty do zakupu produktu. Badaniem objęto 2 000 osób, a wyniki przedstawiono na załączonym wykresie.
Ilu badanych uważa, że diapazon zachęcił ich do zakupu?

A. 800 osób.
B. 600 osób.
C. 500 osób.
D. 400 osób.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu konkurencję obserwujemy, gdy na rynku działa wiele firm z małym udziałem, które nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen rynkowych?
A. Oligopolem
B. Konkurencją monopolistyczną
C. Konkurencją doskonałą
D. Monopolem
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość ma GRP, jeśli zasięg kampanii reklamowej wynosi 60%, a częstotliwość to 5?
A. 12
B. 60
C. 5
D. 300
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką strategię przyjmuje firma, która sprzedaje wszystkie swoje wyroby pod jedną marką?
A. Produktową
B. Rodzinną
C. Kombinowaną
D. Indywidualną
Zarządzanie kampanią reklamową
Renomowana firma motoryzacyjna planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. Postanowiono zastosować strategię PULL, polegającą na kształtowaniu popytu przez bezpośrednie oddziaływanie na konsumenta. Najskuteczniejszymi narzędziami w tej strategii będą
A. public relations i product placement
B. akwizycja oraz promocja sprzedaży
C. akwizycja oraz merchandising
D. trzy kanały dystrybucji
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiej kategorii znaków należy logo znajdujące się na opakowaniu produktów?
A. Informacyjnych
B. Manipulacyjnych
C. Pomocniczych
D. Zasadniczych
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient domu mediowego chce, aby jego reklama była emitowana w porze, gdy słuchalność jest zdecydowanie wyższa w miejscu pracy niż w domu. Na podstawie wykresu rozkładu słuchalności dobowej programów radiowych ustal, w którym z wymienionych przedziałów czasowych należy zaplanować emisje spotów reklamowych klienta.

A. 07:00 : 09:00
B. 05:00 : 7:00
C. 09:00 : 11:00
D. 11:00 : 13:00
Zarządzanie kampanią reklamową
Który dział w agencji reklamowej zajmuje się między innymi tworzeniem scenariuszy reklamowych, koncepcji ogłoszeń, ulotek oraz plakatów?
A. Produkcji
B. Kreatywnego
C. Koordynacji
D. Mediów
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
Parametr | Wartość parametru |
---|---|
Koszt kampanii | 400 000,00 zł |
Zasięg kampanii | 200 |
Częstotliwość kampanii | 40 |
A. 50,00 zł
B. 8 000,00 zł
C. 40,00 zł
D. 10 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?
A. Lab
B. RGB
C. HSB
D. CMYK
Zarządzanie kampanią reklamową
Które medium powinna zaproponować swojemu klientowi agencja reklamowa, biorąc pod uwagę częstotliwość śledzenia reklam przez potencjalnych klientów?
Medium | Częstotliwość śledzenia reklam | ||||
---|---|---|---|---|---|
Zawsze (%) | Często (%) | Czasami (%) | Rzadko (%) | Wcale (%) | |
Telewizja ogólnopolska | 9 | 46 | 28 | 12 | 4 |
Telewizja regionalna | 2 | 12 | 28 | 36 | 22 |
Prasa codzienna ogólnopolska | 2 | 11 | 24 | 35 | 28 |
Prasa codzienna regionalna | 2 | 10 | 28 | 34 | 26 |
A. Prasę codzienną ogólnopolską.
B. Telewizję regionalną.
C. Telewizję ogólnopolską.
D. Prasę codzienną regionalną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Grupa docelowa firmy to osoby z zaburzeniami wzroku w przedziale wiekowym od 13 do 17 lat. Najskuteczniejszą metodą dotarcia do tej grupy będzie wykorzystanie reklamy
A. za pośrednictwem poczty
B. w prasie
C. w radio
D. w kinie
Zarządzanie kampanią reklamową
Matryca nie jest stosowana w technologii druku nazywanej
A. druk offsetowy.
B. tampondruk.
C. druk solwentowy.
D. sitodruk.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzie marketingowe wpłynie na klienta w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie sprzętu AGD?
A. Artykuł opłacony w lokalnej gazecie
B. Wsparcie lokalnej drużyny sportowej
C. Sprzedaż osobista
D. Reklama w telewizji
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent soku tłoczonego z świeżych ekologicznych gruszek planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który będzie przypominał sok jabłkowy. Jakie kluczowe cele powinien obrać w trakcie kampanii promocyjnej?
A. Zachęcenie klientów do wyboru innych marek.
B. Poinformowanie klientów o nowym produkcie.
C. Przypomnienie o dotychczasowych produktach firmy.
D. Ukazanie historii marki.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji kampanii reklamowej nowego produktu w mediach, skierowanej do wybranej grupy docelowej, należy zwrócić szczególną uwagę na
A. zasięg kampanii w całej populacji
B. częstotliwość interakcji z reklamą w grupie docelowej
C. częstotliwość interakcji z reklamą wśród całej populacji
D. zasięg kampanii w obrębie grupy docelowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ, w którym z krajów wiązana kampania radiowo-telewizyjna osiągnie największy zasięg.
kraje | zasięg telewizji [%] | zasięg radia [%] | zasięg magazynów dla kobiet [%] | |
---|---|---|---|---|
A. | Francja | 85 | 39 | 66 |
B. | Niemcy | 77 | 52 | 54 |
C. | Włochy | 87 | 50 | 69 |
D. | Wielka Brytania | 83 | 42 | 69 |
A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o
A. firmie oraz jej produktach
B. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
C. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
D. nowej lokalizacji siedziby firmy
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby uzyskać szeroki zasięg kampanii reklamowej w danej grupie docelowej, należy zastosować cel
A. wizerunkowy
B. marketingowy
C. reklamowy
D. medialny
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, dedykowane szerokiemu kręgowi odbiorców, mogące obejmować różnorodne branże, to targi
A. skoncentrowane
B. uniwersalne
C. zamknięte
D. wertykalne
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest serwis typu "news-wire"?
A. serwis informacyjny typu news
B. agregator darmowych informacji
C. wyszukiwarka materiałów o konkurencji
D. dane opublikowane na stronie www
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla którego etapu telefonicznej rozmowy handlowej charakterystyczne są sformułowania podane w ramce?
Mamy przyjemność zaproponować Państwu współpracę z naszą agencją reklamową. Nasza agencja pomaga przedsiębiorcom osiągnąć sukces. O naszych kompetencjach świadczą opinie zadowolonych klientów. |
A. Wywarcia pozytywnego wrażenia.
B. Powitania.
C. Przedstawienia oferty.
D. Zakończenia sprzedaży.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi
A. 25%
B. 20%
C. 15%
D. 30%