Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), który opisuje wpływ reklamy na odbiorcę, występują kolejno:

A. uwaga, nakłanianie, zainteresowanie, działanie
B. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
C. potrzeba, zainteresowanie, pragnienie, działanie
D. pragnienie, nakłanianie, uwaga, działanie
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Telewizję.
B. Outdoor.
C. Radio.
D. Direct mail.
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu

KryteriumWywiad ankietowy:
telefonicznyza pośrednictwem pocztyosobistyw centrum handlowym
Ilość informacjiograniczonaograniczonanieograniczonanieograniczona
Jakość informacjibardzo dobrabardzo dobradobradobra
Kontrola doborubardzo dobramaładobramała
Zwrotność informacjizadowalającazadowalającazadowalającazadowalająca

A. w centrum handlowym.
B. za pośrednictwem poczty.
C. telefonicznego.
D. osobistego.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaaranżowała sytuację, w której użytkownicy sieci sami dzielą się między sobą informacjami na temat firmy. Jak nazywa się takie podejście?

A. e-mail marketing
B. pozycjonowanie
C. content marketing
D. marketing wirusowy
Zarządzanie kampanią reklamową

W stacji radiowej emitowano reklamę o treści:
"Piekarnia działa w nocy. Latarnia morska funkcjonuje w nocy. Poduszka działa w nocy. Ja pracuję w nocy. Dobre. OC również działa w nocy. Dlatego w Autona5 w ramach OC mogę skorzystać z programu Pomoc 24 - zawsze gdy potrzebuję wsparcia. Sprawdź nową jakość Autona5. Zadzwoń 77 XXXXXXXX lub odwiedź stronę XXXXX.pl. Autona5. Więcej za mniej." Jakiego rodzaju tekstem jest to przykład?

A. audycja
B. wiersz reklamowy
C. komunikat
D. monolog
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów

A. zaawansowanej technologii
B. farmaceutycznych
C. ogrodowych
D. żywności
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest

A. towar.
B. reklama.
C. koszt.
D. dystrybucja.
Zarządzanie kampanią reklamową

Końcowym rezultatem usługi reklamowej w sytuacji zamówienia umieszczenia reklamy na billboardzie będzie

A. stworzenie tablicy reklamowej
B. przyklejenie przygotowanej grafiki na tablicy reklamowej
C. przesłanie grafiki potrzebnej do realizacji projektu przez zleceniodawcę
D. opracowanie projektu graficznego
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla

A. spotów reklamowych
B. billboardów
C. ulotek i folderów
D. spotów radiowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?

A. &bull; Tworzy reklamy.<br>&bull; Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>&bull; Opracowuje strony internetowe.<br>&bull; Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
B. &bull; Zajmuje się analizą rynku.<br>&bull; Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>&bull; Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>&bull; Bada narzędzia promocji.
C. &bull; Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>&bull; Nadzoruje jakość reklamy.<br>&bull; Współpracuje z działem kreatywnym.<br>&bull; Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
D. &bull; Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>&bull; Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>&bull; Zajmuje się zakupem mediów.<br>&bull; Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Mały zakład krawiecki funkcjonuje w dużym kompleksie mieszkaniowym, gdzie znajduje się jeszcze jedna firma krawiecka będąca konkurencją. W tej sytuacji przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim stosować

A. spoty radiowe
B. billboardy
C. reklamę internetową
D. ulotki reklamowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?

A. zróżnicowanego
B. niezróżnicowanego
C. skoncentrowanego
D. niszowego
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie cennika koszulek reklamowych wskaż, który model koszulki jest najtańszy przy zamówieniu 50 szt.

Cennik koszulek reklamowych
typ koszulki reklamowejliczba sztukcena jednostkowa netto, zł
M21do 10030,00
powyżej 10026,00
M22do 3024,00
powyżej 3022,00
M23do 1 00025,00
powyżej 1 00015,00
M24do 5025,00
powyżej 5020,00

A. M21
B. M22
C. M24
D. M23
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?

A. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
B. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
C. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
D. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:

A. zysk, stratę, produkt, konsument
B. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
C. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
D. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w

Charakterystyka spotu reklamowego
nie nadużywa zaufania odbiorcy,
nie wykorzystuje braku doświadczenia lub wiedzy odbiorcy,
nie zawiera elementów zachęcających do aktów przemocy.

A. ustawie o radiofonii i telewizji.
B. ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
C. ustawie prawo własności przemysłowej.
D. Kodeksie Etyki Reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?

A. CPP
B. GRP
C. ATL
D. BTL
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku artykułów standardowych, mało zróżnicowanych pod względem ceny i jakości oraz niezróżnicowanych marką, należy zastosować

A. reklamę
B. sponsoring
C. public relations
D. promocję sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?

A. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
B. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.