Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. uwaga, nakłanianie, zainteresowanie, działanie
B. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
C. potrzeba, zainteresowanie, pragnienie, działanie
D. pragnienie, nakłanianie, uwaga, działanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiej kategorii znaków należy logo znajdujące się na opakowaniu produktów?
A. Pomocniczych
B. Zasadniczych
C. Informacyjnych
D. Manipulacyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?
A. Telewizję.
B. Outdoor.
C. Radio.
D. Direct mail.
Zarządzanie kampanią reklamową
Próbka towaru załączona do gazety to forma reklamy prasowej zwana
A. wklejka
B. wrzutka
C. wszywka
D. kalka
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama "Wszystko, co robimy, robimy dla Ciebie" firmy zajmującej się produkcją samochodów to jakie hasło?
A. kontrastowe
B. alogiczne
C. deklaratywne
D. aliteracyjne
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z wymienionych narzędzi należy użyć, aby uzyskać kształty zawieszek przedstawione na ilustracji?

A. Falcerki.
B. Rakli.
C. Kalandra.
D. Wykrojnika.
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu
Kryterium | Wywiad ankietowy: | |||
---|---|---|---|---|
telefoniczny | za pośrednictwem poczty | osobisty | w centrum handlowym | |
Ilość informacji | ograniczona | ograniczona | nieograniczona | nieograniczona |
Jakość informacji | bardzo dobra | bardzo dobra | dobra | dobra |
Kontrola doboru | bardzo dobra | mała | dobra | mała |
Zwrotność informacji | zadowalająca | zadowalająca | zadowalająca | zadowalająca |
A. w centrum handlowym.
B. za pośrednictwem poczty.
C. telefonicznego.
D. osobistego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby produkować ulotkę o wymiarach 105 x 148, zachowując jej rozmiary bez konieczności przycinania papieru do formatu, najlepiej zamówić papier w rozmiarze
A. A4
B. A2
C. A0
D. A6
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaaranżowała sytuację, w której użytkownicy sieci sami dzielą się między sobą informacjami na temat firmy. Jak nazywa się takie podejście?
A. e-mail marketing
B. pozycjonowanie
C. content marketing
D. marketing wirusowy
Zarządzanie kampanią reklamową
W stacji radiowej emitowano reklamę o treści:
"Piekarnia działa w nocy. Latarnia morska funkcjonuje w nocy. Poduszka działa w nocy. Ja pracuję w nocy. Dobre. OC również działa w nocy. Dlatego w Autona5 w ramach OC mogę skorzystać z programu Pomoc 24 - zawsze gdy potrzebuję wsparcia. Sprawdź nową jakość Autona5. Zadzwoń 77 XXXXXXXX lub odwiedź stronę XXXXX.pl. Autona5. Więcej za mniej." Jakiego rodzaju tekstem jest to przykład?
A. audycja
B. wiersz reklamowy
C. komunikat
D. monolog
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?
A. AIDCAS
B. AIDA
C. DIPADA
D. DAGMAR
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów
A. zaawansowanej technologii
B. farmaceutycznych
C. ogrodowych
D. żywności
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest
A. towar.
B. reklama.
C. koszt.
D. dystrybucja.
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?
A. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
B. wykonywanie badań oraz ich analiza
C. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
D. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z przedstawionych wzorców należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?
W kontrze | W kontrze | W kontrze | W kontrze |
A. | B. | C. | D. |
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim medium można zamieścić reklamę w postaci wklejki?
A. W radiu
B. W internecie
C. W telewizji
D. W prasie
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?
A. Wysoka jakość lokalizacji
B. Kąt obserwacji
C. Konkurencyjność nośnika
D. Rozmiar nośnika
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kartkę papieru w formacie można umieścić w kopercie C4 bez jej składania?
A. Al
B. A4
C. A2
D. A3
Zarządzanie kampanią reklamową
Końcowym rezultatem usługi reklamowej w sytuacji zamówienia umieszczenia reklamy na billboardzie będzie
A. stworzenie tablicy reklamowej
B. przyklejenie przygotowanej grafiki na tablicy reklamowej
C. przesłanie grafiki potrzebnej do realizacji projektu przez zleceniodawcę
D. opracowanie projektu graficznego
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle "Pora na Polar" użyto
A. aliteracji
B. rymu
C. metafory
D. epitetu
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla
A. spotów reklamowych
B. billboardów
C. ulotek i folderów
D. spotów radiowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?
A. • Tworzy reklamy.<br>• Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>• Opracowuje strony internetowe.<br>• Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
B. • Zajmuje się analizą rynku.<br>• Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>• Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>• Bada narzędzia promocji.
C. • Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>• Nadzoruje jakość reklamy.<br>• Współpracuje z działem kreatywnym.<br>• Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
D. • Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>• Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>• Zajmuje się zakupem mediów.<br>• Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Mały zakład krawiecki funkcjonuje w dużym kompleksie mieszkaniowym, gdzie znajduje się jeszcze jedna firma krawiecka będąca konkurencją. W tej sytuacji przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim stosować
A. spoty radiowe
B. billboardy
C. reklamę internetową
D. ulotki reklamowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj apelu został przekazany odbiorcom na przedstawionej reklamie?

A. Społeczny.
B. Emocjonalny.
C. Moralny.
D. Racjonalny.
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę
A. owczego pędu
B. fantazji
C. sprawdzianu naukowego
D. symbolizmu
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie reklamy z uwzględnieniem wizualnej ścieżki postrzegania, polegającej na układzie elementów w formie "Z" lub "S", związane jest z zastosowaniem zasady
A. kontrastu
B. spójności
C. kolejności
D. harmonii
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki efekt powinien zastosować grafik komputerowy, aby uzyskać przekształcenie fotografii pokazane na rysunkach?

A. Perspektywy.
B. Posteryzacji.
C. Rozmycia soczewkowego.
D. Winiety.
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief
A. marketingowy
B. nazewniczy
C. kreatywny
D. reklamowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?
A. zróżnicowanego
B. niezróżnicowanego
C. skoncentrowanego
D. niszowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie cennika koszulek reklamowych wskaż, który model koszulki jest najtańszy przy zamówieniu 50 szt.
Cennik koszulek reklamowych | ||
---|---|---|
typ koszulki reklamowej | liczba sztuk | cena jednostkowa netto, zł |
M21 | do 100 | 30,00 |
powyżej 100 | 26,00 | |
M22 | do 30 | 24,00 |
powyżej 30 | 22,00 | |
M23 | do 1 000 | 25,00 |
powyżej 1 000 | 15,00 | |
M24 | do 50 | 25,00 |
powyżej 50 | 20,00 |
A. M21
B. M22
C. M24
D. M23
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową
W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na
A. zmobilizowanie odbiorcy do wykonania czynności
B. zainteresowanie konsumenta produktem
C. przyciągnięcie uwagi klienta do produktu
D. wywołanie długookresowego zadowolenia konsumenta
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?
A. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
B. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
C. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
D. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:
A. zysk, stratę, produkt, konsument
B. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
C. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
D. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja
Zarządzanie kampanią reklamową
Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w
Charakterystyka spotu reklamowego | |
---|---|
— | nie nadużywa zaufania odbiorcy, |
— | nie wykorzystuje braku doświadczenia lub wiedzy odbiorcy, |
— | nie zawiera elementów zachęcających do aktów przemocy. |
A. ustawie o radiofonii i telewizji.
B. ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
C. ustawie prawo własności przemysłowej.
D. Kodeksie Etyki Reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?
A. CPP
B. GRP
C. ATL
D. BTL
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku artykułów standardowych, mało zróżnicowanych pod względem ceny i jakości oraz niezróżnicowanych marką, należy zastosować
A. reklamę
B. sponsoring
C. public relations
D. promocję sprzedaży
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?
A. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
B. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka postawa jest przedstawiona na rysunku?

A. Uległość
B. Zakłopotanie
C. Pewność siebie
D. Agresja
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?
A. Termotransfer
B. Światłodruk
C. Rotograwiura
D. Druk fleksograficzny
Zarządzanie kampanią reklamową
Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako
A. lojalny
B. innowator
C. aktywny
D. bierny