Filtrowanie pytań
Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?
Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem
Z jakiego kanału dystrybucji korzysta producent, który sprzedaje swoje wyroby bez udziału pośredników bezpośrednio do nabywcy?
Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu
W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu
Kryterium | Wywiad ankietowy: | |||
---|---|---|---|---|
telefoniczny | za pośrednictwem poczty | osobisty | w centrum handlowym | |
Ilość informacji | ograniczona | ograniczona | nieograniczona | nieograniczona |
Jakość informacji | bardzo dobra | bardzo dobra | dobra | dobra |
Kontrola doboru | bardzo dobra | mała | dobra | mała |
Zwrotność informacji | zadowalająca | zadowalająca | zadowalająca | zadowalająca |
Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji
W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?
Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?
Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?
Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?
Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię
Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?
Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?
Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są
Na podstawie graficznej prezentacji udziału poszczególnych segmentów rynku reklamy w pewnym roku określ, jaki był udział segmentu czasopism w porównaniu z segmentem radia.

Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się
Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?
Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?
W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?
Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief
Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?
Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?
Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać
Wykonanie konkretnej funkcji w firmie, której celem są działania kontrolne, dostarczające informacji o poziomie sprzedaży, kosztach i zyskach, dotyczy
Klasyfikacja rynku na jednorodne grupy klientów według ustalonych kryteriów określa się mianem
Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić
Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.
Cecha | Sklep 1 | Sklep 2 | Sklep 3 | Sklep 4 |
---|---|---|---|---|
Rok powstania strony na portalu społecznościowym | 2017 | 2019 | 2018 | 2022 |
Liczba polubień strony | 9520 | 7149 | 9358 | 8796 |
Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek) | Warszawa 25-34 lata | Poznań 25-34 lata | Gdańsk 25-34 lata | Wrocław 25-34 lata |
Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku | 2 dni | 3 dni | 2 dni | 1 dzień |
Średnia liczba polubień postów | 60 | 53 | 58 | 55 |
Średnia liczba komentarzy postów | 5 | 3 | 5 | 4 |
Średnia liczba udostępnień postów | 40 | 35 | 40 | 38 |
Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako
Poniższa wypowiedź w ramce ilustruje typ klienta
"Potrzebuję witryny internetowej, responsywnej, z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią. Proszę o przedstawienie kilku strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy".