Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans po zakupie w zachowaniu konsumenta na rynku związanym z nabywaniem to

A. neutralny stan emocjonalny wywołany dokonaniem zakupu
B. negatywny stan emocjonalny spowodowany niezadowoleniem z zakupu
C. stan uświadomienia sobie potrzeb
D. pozytywny stan emocjonalny spowodowany satysfakcją z zakupu
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".

Nazwa stacjiLiczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisjiWielkość grupy docelowej
TV Blask300600
TV Life450750
TV Minute650900

A. 72%
B. 60%
C. 25%
D. 50%
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium

A. demograficznego
B. behawioralnego
C. społecznego
D. kulturowego
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł

A. zewnętrznych pierwotnych
B. zewnętrznych wtórnych
C. wewnętrznych pierwotnych
D. wewnętrznych wtórnych
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?

A. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
B. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
C. Odpornym na działania promocyjne rywali.
D. Dumnym z bycia klientem danej marki.
Zarządzanie kampanią reklamową

Mechanizm rynkowy działa na zasadzie kształtowania poziomu popytu oraz podaży?

A. za pomocą regulacji prawnych
B. zgodnie z wymaganiami sprzedających
C. zgodnie z wymaganiami konsumentów
D. przy pomocy ceny
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na

A. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
B. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
C. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
D. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
PGF.08 Pytanie 491
Zarządzanie kampanią reklamową

Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych

A. sondażowymi
B. wtórnymi
C. oszacowanymi
D. pierwotnymi
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki dezodorantów. Którą informację można odczytać z wykresu?

Ilustracja do pytania 12
A. Marka S ma przystępną cenę.
B. Marka X jest najbardziej rozpoznawalna.
C. Marka Z ma średni zasięg.
D. Marka R odnotowała najniższą sprzedaż.
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest

A. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
B. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
C. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
D. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu

A. perspektyw rozwoju produktu
B. systemu dostarczania towarów firmy
C. sytuacji na rynku
D. cyklu życia produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?

A. Dywersyfikacja
B. Penetracja rynku
C. Rozwój rynku
D. Rozwój produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?

A. Częstotliwość wysyłania reklamy
B. Zweryfikowana baza adresowa
C. Projekt graficzny koperty
D. Personalizacja nadawcy
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. od 1,1 do 2
B. 3
C. 2
D. 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić, jakie stacje radiowe były słuchane przez respondentów w dniu poprzednim, konieczne jest przeprowadzenie badania z wykorzystaniem metody

A. DAR
B. telemetrycznej
C. dzienniczkowej
D. winietowej
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim typie dystrybucji stosuje się ograniczoną liczbę wybranych pośredników, mających na celu zapewnienie korzystnych warunków sprzedaży towarów w punktach handlowych?

A. Bezpośredniej
B. Intensywnej
C. Selektywnej
D. Przestrzennej
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?

A. SPAM
B. morphing
C. cybersquatting
D. typosquatting
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak wysoki był wskaźnik efektywności reklamy, na którą firma wydała 1 000,00 zł, a która przyniosła wzrost przychodów w reklamowanej kategorii o 3 600,00 zł?

A. 2 600
B. 4 600
C. 3,6
D. 0,28
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?

A. sprzedaży reklamy
B. skuteczności reklamy
C. zasięgu reklamy
D. efektywności reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje rozszerzyć swój asortyment o usługi marketingowe, które będą umożliwiały promowanie różnych produktów poprzez zabawę, aktywność oraz rywalizację wśród potencjalnych klientów. Usługi te powinny korzystać z

A. konkursów i rebusów
B. mechanizmów rywalizacji
C. programów partnerskich
D. programów lojalnościowych