Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. neutralny stan emocjonalny wywołany dokonaniem zakupu
B. negatywny stan emocjonalny spowodowany niezadowoleniem z zakupu
C. stan uświadomienia sobie potrzeb
D. pozytywny stan emocjonalny spowodowany satysfakcją z zakupu
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".
Nazwa stacji | Liczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisji | Wielkość grupy docelowej |
---|---|---|
TV Blask | 300 | 600 |
TV Life | 450 | 750 |
TV Minute | 650 | 900 |
A. 72%
B. 60%
C. 25%
D. 50%
Zarządzanie kampanią reklamową
Do kluczowych elementów marketingu-mix nie wchodzi
A. produkt
B. dystrybucja
C. segmentacja
D. cena
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium
A. demograficznego
B. behawioralnego
C. społecznego
D. kulturowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł
A. zewnętrznych pierwotnych
B. zewnętrznych wtórnych
C. wewnętrznych pierwotnych
D. wewnętrznych wtórnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?
A. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
B. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
C. Odpornym na działania promocyjne rywali.
D. Dumnym z bycia klientem danej marki.
Zarządzanie kampanią reklamową
Mechanizm rynkowy działa na zasadzie kształtowania poziomu popytu oraz podaży?
A. za pomocą regulacji prawnych
B. zgodnie z wymaganiami sprzedających
C. zgodnie z wymaganiami konsumentów
D. przy pomocy ceny
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na
A. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
B. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
C. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
D. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu
A. stylu życia
B. emocji
C. humoru
D. rekomendacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki jest współczynnik GRP kampanii reklamowej wody mineralnej "Jowita", która dotarła do 45% grupy docelowej, przy częstotliwości emisji równej 3?
A. 135
B. 225
C. 167
D. 15
Zarządzanie kampanią reklamową
Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych
A. sondażowymi
B. wtórnymi
C. oszacowanymi
D. pierwotnymi
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki dezodorantów. Którą informację można odczytać z wykresu?

A. Marka S ma przystępną cenę.
B. Marka X jest najbardziej rozpoznawalna.
C. Marka Z ma średni zasięg.
D. Marka R odnotowała najniższą sprzedaż.
Zarządzanie kampanią reklamową
Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest
A. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
B. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
C. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
D. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu
A. perspektyw rozwoju produktu
B. systemu dostarczania towarów firmy
C. sytuacji na rynku
D. cyklu życia produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?
A. Dywersyfikacja
B. Penetracja rynku
C. Rozwój rynku
D. Rozwój produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?
A. Częstotliwość wysyłania reklamy
B. Zweryfikowana baza adresowa
C. Projekt graficzny koperty
D. Personalizacja nadawcy
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi
A. od 1,1 do 2
B. 3
C. 2
D. 1
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jakie stacje radiowe były słuchane przez respondentów w dniu poprzednim, konieczne jest przeprowadzenie badania z wykorzystaniem metody
A. DAR
B. telemetrycznej
C. dzienniczkowej
D. winietowej
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim typie dystrybucji stosuje się ograniczoną liczbę wybranych pośredników, mających na celu zapewnienie korzystnych warunków sprzedaży towarów w punktach handlowych?
A. Bezpośredniej
B. Intensywnej
C. Selektywnej
D. Przestrzennej
Zarządzanie kampanią reklamową
Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?
A. SPAM
B. morphing
C. cybersquatting
D. typosquatting
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej zgodność między wypowiadanymi zdaniami a towarzyszącymi im ruchami ciała określa się mianem
A. paralingwistyki
B. pantomimiki
C. kongruencji
D. proksemiki
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przeprowadzić rozmowę z klientami sklepu na temat wprowadzonego asortymentu, należy zastosować metodę
A. testu
B. badań ankietowych
C. wywiadu
D. obserwacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak wysoki był wskaźnik efektywności reklamy, na którą firma wydała 1 000,00 zł, a która przyniosła wzrost przychodów w reklamowanej kategorii o 3 600,00 zł?
A. 2 600
B. 4 600
C. 3,6
D. 0,28
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy
A. prestiżowej
B. niezwykłej
C. ostentacyjnej
D. laurowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?
A. sprzedaży reklamy
B. skuteczności reklamy
C. zasięgu reklamy
D. efektywności reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy należy wykorzystać sampling?
A. w promocji sprzedaży
B. w reklamie
C. w marketingu bezpośrednim
D. w public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje rozszerzyć swój asortyment o usługi marketingowe, które będą umożliwiały promowanie różnych produktów poprzez zabawę, aktywność oraz rywalizację wśród potencjalnych klientów. Usługi te powinny korzystać z
A. konkursów i rebusów
B. mechanizmów rywalizacji
C. programów partnerskich
D. programów lojalnościowych