Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Klient z agencji reklamowej zgłosił się z przekonaniem, że duża część grupy docelowej nie jest świadoma istnienia jego towaru. W realizacji zlecenia dotyczącego stworzenia kampanii reklamowej powinno się skoncentrować na działaniach mających na celu budowanie

A. świadomości istnienia towaru lub przynajmniej umiejętności rozpoznawania nazwy.
B. świadomości istnienia towaru oraz umiejętności rozpoznawania nazwy.
C. jedynie świadomości istnienia towaru.
D. jedynie umiejętności rozpoznawania nazwy towaru.
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych badań obejmuje analizę życia uczestników w naturalnych warunkach, np. w domach lub sklepach?

A. Etnograficzne
B. Panelowe
C. Ilościowe
D. Omnibusowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia bazy danych klientów dla agencji reklamowej należy wziąć pod uwagę

A. preferowane media
B. czas obecności na rynku
C. daty założenia firm
D. zainteresowania zatrudnionych
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wprowadza na rynek nowoczesny i na początku kosztowny nośnik reklamy w internecie, który zaspokaja potrzeby klientów – pionierów. Jaką strategię marketingową powinna zastosować?

A. Zbierania śmietanki
B. Penetracji
C. Konkurencyjną
D. Dyskontową
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybór różnych wariantów reklamy oraz udoskonalenie wybranego wariantu poprzez dodanie elementów istotnych dla odbiorcy to zadanie badań reklamowych typu

A. testy w trakcie kampanii telewizyjnej
B. posttesty
C. pretesty
D. testy podczas kampanii prasowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko, w którym osoba dostrzega niezgodność pomiędzy posiadanymi informacjami a tymi, które są jej przekazywane na ten sam temat, na przykład dotyczące negatywnych skutków palenia, ilustruje teoria

A. motywacji
B. samoświadomości
C. antycypacji
D. dysonansu poznawczego
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją i handlem funkcjonuje w 30-tysięcznym mieście. Jakie działania promocyjne powinna jej zaproponować agencja reklamowa, aby stworzyć pozytywny wizerunek w oczach lokalnej społeczności?

A. Zwiększenie różnorodności asortymentu
B. Reklama w telewizji krajowej
C. Organizacja Dni Otwartych
D. Obniżenie cen towarów
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa postanowiła wdrożyć strategię rozszerzenia rynku. Jakie działania powinna podjąć?

A. Rozpocząć działalność w pobliskim województwie
B. Wprowadzić dywersyfikację poziomą
C. Zmienić dostawców
D. Wprowadzić nowy produkt reklamowy
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową

System badawczy oparty na danych pozyskanych od uczestników poprzez ankietę zamieszczoną na stronie internetowej to

A. CAWI
B. CASI
C. CATI
D. CAPI
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych relacji biznesowych związanych z pozyskiwaniem nowych klientów odnosi się do bazy danych klasy B2B?

A. Firma medyczna – firmy farmaceutyczne
B. Firma ubezpieczeniowa – osoby prywatne ubezpieczające samochody
C. Firma kosmetyczna – klientki prywatne
D. Firma reklamowa – praktykanci/uczniowie
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy analizowany przekaz reklamowy oraz populacja, która jest badana, dzieli się na różne grupy lub kategorie, a następnie z każdej z tych warstw (grup) losowane są niezależne próby, to mamy do czynienia z doborem próby

A. nielosowy
B. warstwowy
C. losowy
D. kuli śniegowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi

A. wertykalne
B. zamknięte
C. skoncentrowane
D. horyzontalne
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki

A. zasięgowe.
B. częstotliwości.
C. kosztowe.
D. intensywności.
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaj badania, który polega na określeniu wpływu wybranego czynnika (zmiennej niezależnej) na reklamę (zmienną zależną), jest określany jako

A. technika projekcyjna
B. badanie motywacji
C. wywiad
D. eksperyment
Zarządzanie kampanią reklamową

W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?

A. Faza wzrostu
B. Faza wprowadzenia
C. Faza dojrzałości
D. Faza spadku
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skutecznie opracować strategię marketingową oraz plan medialny, konieczne jest przeprowadzenie analizy sytuacji wyjściowej PEST. W związku z tym decyzje dotyczące wyboru mediów powinny być podjęte po zbadaniu czynników

A. politycznych (P), ekologiczno-środowiskowych (E), społeczno-prawnych (S), oraz technicznych (T)
B. prawnych (P), ekologicznych (E), społecznych (S), oraz technologicznych (T)
C. polityczno-prawnych (P), ekonomicznych (E), społeczno-kulturowych (S), oraz technologicznych (T)
D. prawnych (P), ekonomicznych (E), społecznych (S), oraz technicznych (T)
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy obserwuje się zmniejszenie sprzedaży danego towaru, głównym zamiarem reklamy staje się

A. informowanie o nowinkach rynkowych
B. usunięcie towaru z rynku
C. namawianie do nabywania produktów rywalizujących
D. wydłużenie cyklu życia towaru
Zarządzanie kampanią reklamową

Ankieterzy badający opinie publiczne po realizacji kampanii społecznej w kwestionariuszach ankietowych oraz w wywiadach zastosowali pytania, które wymagały udzielenia jednej z pięciu odpowiedzi uporządkowanych od całkowitej akceptacji do całkowitego odrzucenia. Jaką nazwę noszą te pytania?

A. interwałowej
B. Likerta
C. alternatywnej
D. Thuerstona
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię organizacyjną i rozwojową przyjęła agencja, wprowadzając na rynek warszawski nowoczesne, udoskonalone wersje dotychczas oferowanych banerów reklamowych?

A. Rozwoju produktu
B. Penetracji rynku
C. Rozwoju rynku
D. Dywersyfikacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skoncentrować się na długoterminowym zadowoleniu konsumentów w ostatnim etapie wpływu reklamy, czyli ich satysfakcji, powinno się zastosować model

A. DAGMAR
B. AIDA
C. DIPADA
D. AIDCAS
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonansem występującym po zakupie w procesie decyzji konsumenta na rynku związanym z zakupem określa się

A. stan świadomości swoich potrzeb
B. pozytywny stan emocjonalny wynikający z satysfakcji z zakupu
C. negatywny stan emocjonalny wynikający z braku satysfakcji z zakupu
D. neutralny stan emocjonalny spowodowany dokonanym zakupem
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramce zamieszczono fragment pisma firmy, skierowanego do agencji reklamowej. Treść pisma wskazuje, że jest to

…………na rynku działamy już od 15 lat. Jesteśmy jedną z kilkunastu firm w województwie, produkującą……. Naszymi klientami są głównie osoby starsze……. W ostatnim roku kalendarzowym dochody firmy zmalały o ok…… Chcemy zwiększyć swój udział w rynku o 15%, pozyskać nowych klientów oraz podnieść dochody firmy. ……Czas realizacji kampanii to okres od …… do…… Budżet, którym dysponuje nasza firma wynosi 150 000,00 zł. …………………

Osoba do kontaktu ………………………

A. pismo przewodnie.
B. ogłoszenie prasowe.
C. brief reklamowy.
D. zapytanie ofertowe.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykresu przedstawiającego poziom oglądalności pewnej stacji telewizyjnej wybierz najkorzystniejszy czas emisji spotu reklamowego adresowanego do grupy docelowej, czyli osób w wieku powyżej 65 lat.

Ilustracja do pytania 40
A. 19:30 - 20:30
B. 9:30 - 10:30
C. 15:00 - 16:00
D. 7:30 - 8:30