Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
B. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
C. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
D. Etap I. Wzbudzenie zaufania
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny psychologiczne to ceny
A. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
B. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
C. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
D. o nierównych końcówkach
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie
A. cen rywali
B. największego zysku
C. wysokości ponoszonych wydatków
D. preferencji przyszłych nabywców
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy reklamowej poprosił o to, aby ta - przy użyciu Internetu - przeanalizowała niedociągnięcia jego wyrobu. W związku z tym przedstawiciel agencji powinien poszukiwać
A. strony typu combo oraz portale reklamowe
B. fora i blogi
C. dyskusje i linki reklamowe
D. portale i linki reklamowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, będąc na etapie wzrostu, obserwuje dynamiczny rozwój sprzedaży usług, zwiększające się zyski oraz rosnącą liczbę rywali. To wskazuje, że agencja nie powinna podejmować działań mających na celu
A. zmianę reklamy z budującej świadomość na kształtującą preferencje
B. ulepszanie jakości swoich produktów i usług
C. zbieranie 'plonów' ze sprzedaży i wycofanie się z rynku
D. wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa przeprowadziła badanie rozmieszczonych na terenie miasta diapazonów z reklamą nowego modelu telefonu komórkowego. W badaniu ankietowym zadano pytania dotyczące czytelności, oryginalności, atrakcyjności i stopnia zachęty do zakupu produktu. Badaniem objęto 2 000 osób, a wyniki przedstawiono na załączonym wykresie.
Ilu badanych uważa, że diapazon zachęcił ich do zakupu?

A. 400 osób.
B. 800 osób.
C. 600 osób.
D. 500 osób.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?
A. wsparcie sprzedaży
B. wzrost zysku
C. ukazanie problemów społecznych
D. uzyskanie społecznego uznania
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z wymienionych badań obejmuje analizę życia uczestników w naturalnych warunkach, np. w domach lub sklepach?
A. Panelowe
B. Etnograficzne
C. Omnibusowe
D. Ilościowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się sprzedażą materiałów do druku zdecydowała się na przeprowadzenie badań marketingowych. Wybór próby do badania wymaga wcześniejszego ustalenia, kto lub co może dostarczyć istotnych informacji, co oznacza określenie
A. wielkości próby
B. populacji generalnej
C. listy osób uczestniczących w badaniu
D. jednostki badawczej
Zarządzanie kampanią reklamową
Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji
A. integrujących
B. rozdzielających
C. twardych
D. miękkich
Zarządzanie kampanią reklamową
Instrument marketingowy specyficzny dla branży usługowej nosi nazwę
A. public relations
B. personel
C. reklama
D. świadectwo materialne
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak można ocenić jakość obsługi klienta?
A. cena
B. dysonans pozakupowy
C. usługa dodatkowa
D. zadowolenie klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań
A. panelowych
B. ilościowych
C. dzienniczkowych
D. jakościowych
PGF.08 Pytanie 94
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych relacji biznesowych związanych z pozyskiwaniem nowych klientów odnosi się do bazy danych klasy B2B?
A. Firma medyczna – firmy farmaceutyczne
B. Firma kosmetyczna – klientki prywatne
C. Firma ubezpieczeniowa – osoby prywatne ubezpieczające samochody
D. Firma reklamowa – praktykanci/uczniowie
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli wybierz cenę reklamowej podkładki pod myszkę, przy której zysk ze sprzedaży będzie najwyższy.
Koszt produkcji, zł | Cena, zł | Wielkość sprzedaży, szt. |
---|---|---|
1,80 | 2,00 | 1 000 |
2,00 | 3,00 | 800 |
4,00 | 5,00 | 700 |
5,50 | 7,00 | 400 |
A. 2,00 zł
B. 7,00 zł
C. 5,00 zł
D. 3,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
B. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
C. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
D. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
Zarządzanie kampanią reklamową
Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?
A. Internetowa
B. Telewizyjna
C. Prasowa
D. Zewnętrzna
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?
A. Melancholiczny
B. Sangwiniczny
C. Choleryczny
D. Flegmatyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Drogie perfumy, które kupowane są na prezent dla bliskiej osoby, to produkty
A. mało zauważane.
B. rzadko nabywane.
C. często nabywane.
D. zakupywane okresowo.
PGF.08 Pytanie 100
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc ofertę handlową dotyczącą reklamy w telewizji, należy brać pod uwagę wewnętrzne czynniki związane z procesem zakupowym, do których zaliczają się
A. opinie autorytetów
B. przychody klientów
C. ceny produktów konkurencji
D. motywy działania nabywców
Zarządzanie kampanią reklamową
Copywriter otrzymał zlecenie od firmy zajmującej się medycyną, aby stworzyć reklamę skierowaną do lekarzy. Jakiego stylu powinien użyć w swoim przekazie?
A. Publiczny.
B. Dziennikarski.
C. Zwyczajny.
D. Naukowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ
A. można je powiązać z uproszczeniem myślenia na dany temat
B. istnieje powszechna akceptacja dla stereotypowych obrazów
C. jest to forma reklamy, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców
D. taki sposób reklamy nie wymaga dużych inwestycji finansowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę
A. lingwistyczną
B. trójkąta
C. segregacji
D. projekcyjną
Zarządzanie kampanią reklamową
Najszerszy zasięg witryny internetowej firmy określa się mianem zasięgu
A. międzynarodowym
B. regionalnym
C. lokalnym
D. globalnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient przechodzi przez wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji. Oznacza to, że dokonuje zakupów w sposób
A. niezorganizowany
B. rozważny
C. spontaniczny
D. rutynowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Międzynarodowa korporacja zamierza zakupić czas antenowy przed programami informacyjnymi. Wskaż program, który powinna wybrać firma, kierując się przyrostem oglądalności w ostatnich dwóch latach.
rok | 2015 | 2014 | |
Program | Stacja | oglądalność | oglądalność |
BiznesTV 17:00 | TVP1 | 37,23% | 34,34% |
BiznesPLUS 19:30 | TVP1 | 27,55% | 25,70% |
BiznesPRO 18:00 | TVP2 | 13,04% | 13,53% |
BiznesINFO 19:00 | TVN | 23,39% | 25,66% |
A. BiznesTV 17:00
B. BiznesPlus 19:30
C. BiznesINFO 19:00
D. BiznesPRO 18:00
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje udostępnione na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego są przykładem źródeł danych
A. wtórnych wewnętrznych
B. pierwotnych zewnętrznych
C. wtórnych zewnętrznych
D. pierwotnych wewnętrznych
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?
A. krainą dziecięcości
B. krainą marzeń
C. budowaniem tożsamości
D. owczym pędem
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, gdy analizowany przekaz reklamowy oraz populacja, która jest badana, dzieli się na różne grupy lub kategorie, a następnie z każdej z tych warstw (grup) losowane są niezależne próby, to mamy do czynienia z doborem próby
A. kuli śniegowej
B. losowy
C. warstwowy
D. nielosowy
Zarządzanie kampanią reklamową
W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest
A. ocena zasobności klienta
B. wywołanie zainteresowania
C. potwierdzenie obsługi
D. zamknięcie obsługi
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przygotować wyniki badań dotyczących oglądalności telewizji, powinno się wykorzystać informacje z badań
A. koncepcji reklamy
B. winietowych
C. DAR
D. telemetrycznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego pytania brakuje w zamieszczonym modelu strategicznego planowania mediów Stephena Kinga?

A. Czy zbliżamy się do celu?
B. Czy doszliśmy do konsensusu?
C. Czy założenia kampanii są odpowiednie?
D. Czy potrafimy wyliczyć zyski?
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa podejmuje się wykonania wywiadu dotyczącego jakości serwisu pogwarancyjnego wiodącego producenta urządzeń AGD. Na prośbę klienta, wywiad zostanie przeprowadzony metodą CATI, czyli z zastosowaniem ankiety.
A. audytoryjnej
B. telefonicznej
C. opakowaniowej
D. pocztowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj badania, który polega na określeniu wpływu wybranego czynnika (zmiennej niezależnej) na reklamę (zmienną zależną), jest określany jako
A. eksperyment
B. technika projekcyjna
C. wywiad
D. badanie motywacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Który etap rozmowy sprzedażowej prezentuje załączony fragment dialogu pomiędzy pracownikiem agencji reklamowej a klientem?
Pracownik: Ile wynosi Wasza roczna sprzedaż? |
Klient: Wartościowo ok. 2 miliony złotych. |
Pracownik: Jakie macie plany sprzedażowe na najbliższe 3 lata? |
Klient: Chcemy zwiększyć obrót o 10%. |
Pracownik: Ilu macie konkurentów? |
Klient: 3, ale bardzo mocnych. |
A. Budowanie relacji.
B. Analizę potrzeb.
C. Zamknięcie sprzedaży.
D. Prezentację produktu.
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?
A. etyczna
B. kognitywna
C. wolicjonalna
D. informacyjna
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli skalkuluj, która cena produktu zapewni największy zysk.
Cena w zł | Popyt w szt. | Dochód w zł | Koszty stałe w zł | Koszty zmienne w zł | Koszty całkowite w zł |
---|---|---|---|---|---|
15 | 70 000 | 1 050 000 | 300 000 | 700 000 | 1 000 000 |
20 | 60 000 | 1 200 000 | 300 000 | 600 000 | 900 000 |
25 | 35 000 | 875 000 | 300 000 | 350 000 | 650 000 |
30 | 40 000 | 1 200 000 | 300 000 | 650 000 | 950 000 |
A. 15 zł
B. 25 zł
C. 30 zł
D. 20 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje ofertę sprzedaży artykułów promocyjnych, które mają być wykorzystane w kampanii skierowanej do młodej grupy odbiorców zainteresowanej najnowszymi trendami w modzie. Dobierając artykuły do grupy docelowej, powinna skupić się w głównej mierze na segmentacji
A. psychograficznej
B. behawioralnej
C. geograficznej
D. demograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu
A. sampling.
B. zapping.
C. mastering.
D. jumping.
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach
A. ze skojarzeń słownych
B. z wizualizacji
C. z ankiet
D. z obserwacji