Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych dotyczącej klientów jest

A. opracowanie algorytmów sortujących
B. budowanie systemów zaawansowanego wyszukiwania
C. wstępne podpisanie umowy z ekspertami od oprogramowania
D. ustalenie celu, do którego ma służyć baza danych
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel firmy drukarskiej otrzymał zapytanie o wycenę 250 ulotek o formacie Dl. Po przeanalizowaniu cen konkurencji zorientował się, że przeciętna stawka za tego rodzaju zlecenie wynosi 200 zł. Taką kwotę zaproponował klientowi, ustalając ją w oparciu o kalkulację ceny, która określana jest jako zasada

A. postrzeganej wartości
B. docelowego zysku
C. naddatku na koszty
D. naśladownictwa
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli wybierz medium główne i wspomagające, które należy zastosować w reklamie jogurtu "Yogo MEN", w grupie docelowej 24÷35-letnich pracowników biurowych, dbających o zdrowie, którzy są młodymi ojcami.

Zmiana stylu życia młodych ojców
w wyniku pojawienia się pierwszego dziecka w rodzinie
Zmiana zachowańNowe wydatki
Ograniczenie wyjazdów weekendowych, wyjść do kina i restauracji.Jedzenie dla dziecka, lekarstwa, pampersy.
Oszczędność- mniej gazet, czasopism, książek i płyt CD.Internetowa wypożyczalnia filmów, kino domowe.
Ograniczenie wydatków na ubrania i drobne zachcianki.Ubranka dla dziecka, wózek, zabawki.
Dbałość o zdrowie, sport, rzucenie palenia.Kupowanie naturalnych, zdrowych produktów żywnościowych, spacery.

A. Telewizja i czasopismo kolorowe.
B. Radio i gazeta codzienna.
C. Internet i reklama zewnętrzna.
D. Internet i kino.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?

A. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
B. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
C. Odzyskanie dawnych klientów
D. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?

A. 4,0%
B. 2,5%
C. 25,0%
D. 40,0%
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?

A. OTS
B. CTP
C. CPP
D. GRP
Zarządzanie kampanią reklamową

W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.

Zasięg mediów w kampanii reklamowej
grupa docelowacała populacja
Radio35%15%
Outdoor20%35%
Internet55%90%
Telewizja87%29%

A. Telewizja.
B. Radio.
C. Outdoor.
D. Internet.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest

A. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
B. procent przychodów firmy
C. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
D. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wybranych kryteriów doboru mediów umożliwia ustalenie średniej liczby interakcji przedstawiciela grupy docelowej z komunikatem reklamowym?

A. Intensywność oddziaływania środków
B. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy
C. Selektywność mediów oraz środków reklamy
D. Zasięg oddziaływania środka reklamowego
Zarządzanie kampanią reklamową

Przed rozpoczęciem kluczowych negocjacji warto opracować strategię określaną jako BATNA. Co to oznacza?

A. najlepszą ofertę, która umożliwi zrealizowanie interesów obu stron
B. najniższą propozycję, na którą możemy się zgodzić w trakcie negocjacji
C. najlepszą realizację naszych interesów, gdy nie dojdziemy do porozumienia
D. najwyższą propozycję, od której rozpoczniemy rozmowy negocjacyjne
Zarządzanie kampanią reklamową

Renomowana firma motoryzacyjna planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. Postanowiono zastosować strategię PULL, polegającą na kształtowaniu popytu przez bezpośrednie oddziaływanie na konsumenta. Najskuteczniejszymi narzędziami w tej strategii będą

A. trzy kanały dystrybucji
B. public relations i product placement
C. akwizycja oraz promocja sprzedaży
D. akwizycja oraz merchandising
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę

A. SWOT
B. PEST
C. BCG
D. TOWS
Zarządzanie kampanią reklamową

Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?

A. Poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron
B. Oddzielania problemu od ludzi
C. Koncentrowania się na interesach, a nie na stanowiskach
D. Stosowania obiektywnych kryteriów
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).

A. 40
B. 20
C. 4
D. 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia bazy danych klientów dla agencji reklamowej należy wziąć pod uwagę

A. daty założenia firm
B. preferowane media
C. czas obecności na rynku
D. zainteresowania zatrudnionych
Zarządzanie kampanią reklamową

Umiejętność kwestionowania przekonań drugiej osoby, gdy są one niepoparte faktami, to technika negocjacyjna, która polega na wskazaniu

A. czasokresu używania.
B. przykładu w kontrze.
C. ograniczonych umiejętności.
D. możliwych następstw.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię

A. dumpingu
B. zbierania śmietanki
C. dywersyfikacji
D. penetracji rynku
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:

A. dochody, ceny
B. zdanie grupy społecznej, rodzina
C. opinie liderów, kultura
D. osobowość, postawy
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla przedsiębiorstwa z Wrocławia, które współpracuje z trzema krajami Unii Europejskiej, zaproponuj działania marketingowe na rynku

A. światowym
B. regionalnym
C. międzynarodowym
D. narodowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?

A. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
B. z kooperacją międzysektorową
C. z tworzeniem relacji z klientami
D. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas zakupu soku pomarańczowego klient przypomniał sobie reklamę, która przywodziła mu na myśl lato, słońce, wakacje oraz wywołała pozytywne uczucia. Jak nazywa się to przeniesienie emocji na produkt, które ma miejsce po obejrzeniu reklamy?

A. Efekt halo
B. Neuromarketing
C. Narcyzm
D. Odbiór podprogowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy adres osoby fizycznej, pozyskany z Internetu, może zostać wykorzystany do stworzenia bazy danych klientów Agencji?

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (D.U.02.101.926)
Art. 25.1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę, bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o:
1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – o miejscu swojego zamieszkania oraz imieniu i nazwisku,
2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
3) źródle danych,
4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania.

A. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego względem GIODO.
B. Po uzyskaniu ustnej zgody osoby zainteresowanej.
C. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego przez administratora danych.
D. Po uzyskaniu pisemnej zgody osoby zainteresowanej.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?

A. Prognostyczne.
B. Kreatywne.
C. Kontrolne.
D. Analizujące.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soków owocowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową polegającą na lokowaniu produktu w jednym z czterech seriali emitowanych w telewizji. Wskaż serial, który powinna wybrać firma, biorąc pod uwagę największy przyrost oglądalności w miesiącu kwietniu w stosunku do marca.

SerialOglądalność [%]
marzeckwiecień
A.23,5%24,5%
B.19,2%24,1%
C.20,5%19,8%
D.26,4%20,3%

A. A.
B. B.
C. C.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?

A. Geograficzne
B. Demograficzne
C. Społeczne
D. Behawioralne
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient z agencji reklamowej zgłosił się z przekonaniem, że duża część grupy docelowej nie jest świadoma istnienia jego towaru. W realizacji zlecenia dotyczącego stworzenia kampanii reklamowej powinno się skoncentrować na działaniach mających na celu budowanie

A. jedynie świadomości istnienia towaru.
B. jedynie umiejętności rozpoznawania nazwy towaru.
C. świadomości istnienia towaru lub przynajmniej umiejętności rozpoznawania nazwy.
D. świadomości istnienia towaru oraz umiejętności rozpoznawania nazwy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób

A. spontaniczny
B. bezmyślny
C. rutynowy
D. przemyślany
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji

A. masowej
B. selektywnej
C. ekskluzywnej
D. intensywnej
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
B. pożądany rezultat obsługi klienta
C. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
D. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?

A. Zachowań.
B. Ekonomicznych.
C. Psychograficznych.
D. Demograficznych.
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik TRP definiuje

A. łączny zasięg wszystkich publikacji reklamy
B. procent grupy docelowej, która nie miała styczności z reklamą
C. rzeczywisty zasięg publikacji reklamy
D. przeciętną liczbę interakcji z reklamą