Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
B. upominki dla klientów bez logo firmy
C. wydatki na reklamę w prasie
D. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej
A. dumpingu
B. dominacji
C. skimmingu
D. przejęcia
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach kampanii reklamowej przewidziano ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku, 10 spotów reklamowych w lokalnym radio oraz 6 spotów reklamowych w lokalnej telewizji. Na podstawie cennika zaplanuj budżet reklamowy na całą kampanię.
Cennik wybranych nośników reklamy | |
---|---|
Nośniki reklamy | Cena |
Ogłoszenie całostronicowe w dzienniku | 1 000 zł |
Ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku | 2 000 zł |
Spot reklamowy w radiu lokalnym | 3 000 zł |
Spot reklamowy w telewizji lokalnej | 5 000 zł |
A. 62 000 zł
B. 60 000 zł
C. 71 000 zł
D. 70 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?
Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017 | ||
---|---|---|
Godzina emisji | Ilość spotów | Cena spotu, zł |
6:00-8:00 | 1 | 70,00 |
6:00-8:00 | 5 | 66,50 |
6:00-8:00 | 10 | 63,00 |
A. Ilościowy.
B. Gotówkowy.
C. Promocyjny.
D. Sezonowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 5 kasetonów świetlnych w cenie 400,00 zł netto za sztukę, pomijając przy tym rabat wartościowy dla klienta w wysokości 200,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby skorygować ten błąd?
A. Fakturę Proforma
B. Fakturę korygującą
C. Fakturę zaliczkową
D. Notę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja, która jest płatnikiem VAT oraz współpracuje jedynie z firmami, w jaki sposób powinna rejestrować sprzedaż swoich usług?
A. Fakturą
B. Paragonem fiskalnym
C. Raportem płatności
D. Rachunkiem
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj faktury nie stanowi dowodu na odbycie transakcji i nie pozwala na dokonanie zapisów w księgach?
A. Faktura VAT
B. Faktura RR
C. Faktura korygująca
D. Faktura pro forma
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla
A. billboardów
B. spotów radiowych
C. ulotek i folderów
D. spotów reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie cennika koszulek reklamowych wskaż, który model koszulki jest najtańszy przy zamówieniu 50 szt.
Cennik koszulek reklamowych | ||
---|---|---|
typ koszulki reklamowej | liczba sztuk | cena jednostkowa netto, zł |
M21 | do 100 | 30,00 |
powyżej 100 | 26,00 | |
M22 | do 30 | 24,00 |
powyżej 30 | 22,00 | |
M23 | do 1 000 | 25,00 |
powyżej 1 000 | 15,00 | |
M24 | do 50 | 25,00 |
powyżej 50 | 20,00 |
A. M22
B. M24
C. M21
D. M23
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną
A. kalkulacja "czasu i materiałów"
B. rynkowa odwrócona
C. rynkowa
D. kosztowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą sumę brutto będzie musiał zapłacić klient agencji reklamowej za gotowe stanowisko targowe przygotowane według zamieszczonego kosztorysu?
Koncepcja | Projekt wykonawczy | Przygotowanie stanowiska | Rabat od wartości netto zamówienia |
---|---|---|---|
1 000,00 zł netto | 2 500,00 zł netto | 2 000,00 zł netto | 10% |
Obowiązuje podstawowa stawka podatku VAT 23%. |
A. 5 500,00 zł
B. 6 088,50 zł
C. 4 950,00 zł
D. 6 765,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykonanie konkretnej funkcji w firmie, której celem są działania kontrolne, dostarczające informacji o poziomie sprzedaży, kosztach i zyskach, dotyczy
A. zakupów
B. badań
C. księgowości
D. produkcji
Zarządzanie kampanią reklamową
Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?
A. Potencjalnego cross-sellingu.
B. Portfolio klientów.
C. Szczegółowego kosztorysu.
D. Zakresu świadczonych usług.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?
A. Notę korygującą
B. Fakturę korygującą
C. Fakturę pro forma
D. Fakturę zaliczkową
Zarządzanie kampanią reklamową
Rabat udzielany klientom w celu zachęcenia ich do zakupów tylko u jednego dostawcy to rabat
A. handlowy
B. ilościowy
C. gotówkowy
D. lojalnościowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku oblicz ile wyniesie wartość brutto zamówienia 50 sztuk kubków reklamowych o pojemności 250 ml, wykonanych z porcelany, na których z jednej strony zostanie nadrukowane logo firmy. Stawka podatku VAT wynosi 23%.
Rodzaj kubka | porcelanowe | porcelitowe | szklane półprzezroczyste |
---|---|---|---|
Nadruk | jednostronny, dwustronny | jednostronny, dwustronny | jednostronny, dwustronny, wokół |
Pojemność | 200 ml, 250 ml | 250 ml, 300 ml | 300 ml, 350 ml |
Cena netto za szt. | 3,40 zł | 4,30 zł | 5,50 zł |
A. 338,25 zł
B. 264,45 zł
C. 209,10 zł
D. 170,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jaki jest koszt dotarcia do jednego procenta odbiorców z określonej grupy, należy przeanalizować wyniki parametru kosztowego
A. CCS
B. COW
C. CPT
D. CPP
Zarządzanie kampanią reklamową
Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do
A. firmą jako nadawcą reklamy
B. produktem jako obiektem reklamy
C. zmniejszeniem kosztów oraz optymalizacją sprzedaży
D. klientem jako adresatem reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:
A. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
B. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
C. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
D. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel firmy drukarskiej otrzymał zapytanie o wycenę 250 ulotek o formacie Dl. Po przeanalizowaniu cen konkurencji zorientował się, że przeciętna stawka za tego rodzaju zlecenie wynosi 200 zł. Taką kwotę zaproponował klientowi, ustalając ją w oparciu o kalkulację ceny, która określana jest jako zasada
A. postrzeganej wartości
B. naddatku na koszty
C. naśladownictwa
D. docelowego zysku
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia
A. skimmingowa
B. dyskontowa
C. penetracji
D. prestiżowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką minimalną liczbę rolek folii termotransferowej należy zamówić, aby wykonać nadruk 500 szt. kół o średnicy 23 cm? Rolka folii ma szerokość 50 cm i długość 20 mb, będzie wykorzystana optymalnie, a fragmenty folii nie będą sklejane.

A. 6 rolek.
B. 5 rolek.
C. 3 rolki.
D. 1 rolkę.
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokumentem, który definiuje kluczowe warunki przyszłego kontraktu na zakup tonerów do drukarki, jest
A. list przewodni.
B. oferta handlowa.
C. cennik.
D. brief.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest
A. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
B. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
C. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
D. procent przychodów firmy
Zarządzanie kampanią reklamową
Hurtownik ma cenę netto wynoszącą 2 000 zł oraz marżę na poziomie 100 zł. Cena hurtowa netto detalisty wynosi 2 100 zł, a jego marża to 500 zł. Jaka będzie wartość ceny detalicznej netto?
A. 2 600 zł
B. 1 900 zł
C. 2 000 zł
D. 2 100 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 86,85 zł
B. 223,00 zł
C. 250,00 zł
D. 378,23 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).
A. 20
B. 4
C. 2
D. 40
Zarządzanie kampanią reklamową
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
A. zmiana wartości życia
B. stopa podatkowa
C. faza rozwoju branży
D. etyka reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy ustala ceny swoich produktów na podstawie poziomu popytu. Oznacza to, że korzysta z metody
A. popytowej
B. kosztowej
C. wartościowej
D. strategicznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?
A. 7 000,00 zł
B. 43 750,00 zł
C. 131 250,00 zł
D. 5 303,03 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Do form rozliczeń bezgotówkowych zaliczamy:
A. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, polecenie przelewu
B. czek rozrachunkowy, weksel, przekaz pocztowy
C. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, przekaz pocztowy
D. czek gotówkowy, polecenie przelewu, weksel
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa stosuje 20% marżę, którą dolicza do cen netto zakupu. Ile zapłaci klient, który zamówił 200 sztuk wizytówek?
L.p. | Produkt | Cena zakupu jednostkowa (netto) |
---|---|---|
1 | wizytówki | 0,90 zł |
2 | plakat A4 | 1,20 zł |
3 | ulotki | 0,50 zł |
A. 221,40 zł
B. 180,00 zł
C. 216,00 zł
D. 265,68 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony na rysunku flowchart zamieszcza się w
media | tygodnie | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
I | II | III | IV | V | VI | |
gazeta A | x | x | x | |||
portal horyzontalny X | x | x | ||||
diapazony | x | x | x | x | x | x |
A. harmonogramie przygotowania reklamy.
B. kosztorysie.
C. planie medialnym.
D. briefie kreatywnym.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać
A. z arkusza kalkulacyjnego
B. z edytora tekstowego
C. z programu do edycji tekstu
D. z oprogramowania CRM
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny psychologiczne to ceny
A. o nierównych końcówkach
B. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
C. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
D. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie
A. największego zysku
B. cen rywali
C. wysokości ponoszonych wydatków
D. preferencji przyszłych nabywców
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z podanych terminów powinno być umieszczone w nagłówku tabeli z cennikiem?
A. Data.
B. Podpis osoby wykonującej cennik.
C. Właściwości produktu.
D. Cena netto produktu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy sprzedaż jest rejestrowana za pomocą kasy fiskalnej, dokumentacja sprzedaży w formie wydrukowanego paragonu fiskalnego powinna być
A. wręczona tylko tym klientom, którzy posiadają fakturę
B. wydana jedynie tym klientom, którzy o nią poproszą
C. odłożona do koszyka obok kasy fiskalnej
D. wręczona każdemu konsumentowi
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile czasu potrzeba, aby zrealizować zamówienie klienta dotyczące wydruku zatwierdzonego wzoru wizytówki?
Parametry zlecenia:
Parametry technologiczne:
|
A. 125 minut.
B. 170 minut.
C. 130 minut.
D. 230 minut.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli wybierz cenę reklamowej podkładki pod myszkę, przy której zysk ze sprzedaży będzie najwyższy.
Koszt produkcji, zł | Cena, zł | Wielkość sprzedaży, szt. |
---|---|---|
1,80 | 2,00 | 1 000 |
2,00 | 3,00 | 800 |
4,00 | 5,00 | 700 |
5,50 | 7,00 | 400 |
A. 5,00 zł
B. 2,00 zł
C. 3,00 zł
D. 7,00 zł