Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. wydatki na reklamę w prasie
B. upominki dla klientów bez logo firmy
C. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
D. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), który opisuje wpływ reklamy na odbiorcę, występują kolejno:
A. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
B. pragnienie, nakłanianie, uwaga, działanie
C. uwaga, nakłanianie, zainteresowanie, działanie
D. potrzeba, zainteresowanie, pragnienie, działanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej
A. dumpingu
B. dominacji
C. skimmingu
D. przejęcia
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach kampanii reklamowej przewidziano ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku, 10 spotów reklamowych w lokalnym radio oraz 6 spotów reklamowych w lokalnej telewizji. Na podstawie cennika zaplanuj budżet reklamowy na całą kampanię.
Cennik wybranych nośników reklamy | |
---|---|
Nośniki reklamy | Cena |
Ogłoszenie całostronicowe w dzienniku | 1 000 zł |
Ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku | 2 000 zł |
Spot reklamowy w radiu lokalnym | 3 000 zł |
Spot reklamowy w telewizji lokalnej | 5 000 zł |
A. 70 000 zł
B. 71 000 zł
C. 62 000 zł
D. 60 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje zebrane ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego wykorzystywane w kampanii reklamowej zaliczają się do źródeł danych
A. pierwotnych zewnętrznych
B. wtórnych zewnętrznych
C. pierwotnych wewnętrznych
D. wtórnych wewnętrznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?
A. Do entuzjastów sportów ekstremalnych.
B. Do rodzin z małymi dziećmi.
C. Do zorganizowanych grup emerytów.
D. Do przedsiębiorców.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?
A. Telewizję.
B. Radio.
C. Outdoor.
D. Direct mail.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?
Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017 | ||
---|---|---|
Godzina emisji | Ilość spotów | Cena spotu, zł |
6:00-8:00 | 1 | 70,00 |
6:00-8:00 | 5 | 66,50 |
6:00-8:00 | 10 | 63,00 |
A. Sezonowy.
B. Gotówkowy.
C. Promocyjny.
D. Ilościowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu
A. owczego pędu
B. super produktu
C. Veblena
D. snobizmu
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaaranżowała sytuację, w której użytkownicy sieci sami dzielą się między sobą informacjami na temat firmy. Jak nazywa się takie podejście?
A. e-mail marketing
B. pozycjonowanie
C. content marketing
D. marketing wirusowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji
A. geograficznej
B. behawioralnej
C. demograficznej
D. psychograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?
A. DAGMAR
B. AIDCAS
C. DIPADA
D. AIDA
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest
A. towar.
B. dystrybucja.
C. koszt.
D. reklama.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?
A. PAPI
B. CATI
C. CAPI
D. CAWI
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?
A. 45 GRP
B. 7,5 GRP
C. 15 GRP
D. 30 GRP
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię
A. naśladowcy
B. dywersyfikacji
C. specjalizacji
D. dyferencjacji
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim medium można zamieścić reklamę w postaci wklejki?
A. W radiu
B. W telewizji
C. W prasie
D. W internecie
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?
A. PEST
B. Portfelową
C. Pięciu sił Portera
D. SWOT
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?
A. Rozmiar nośnika
B. Wysoka jakość lokalizacji
C. Konkurencyjność nośnika
D. Kąt obserwacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są
A. mało wrażliwi na ceny
B. nabywcami artykułów codziennego użytku
C. bardzo wrażliwi na ceny
D. nabywcami niewielkich ilości produktów
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując ofertę handlową według modelu AIDA, na początku należy
A. zainteresować klienta oferowanym produktem
B. wywołać pragnienie posiadania prezentowanego produktu
C. zmotywować do zakupu oferowanego towaru
D. skierować uwagę klienta na przedstawiany towar
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie graficznej prezentacji udziału poszczególnych segmentów rynku reklamy w pewnym roku określ, jaki był udział segmentu czasopism w porównaniu z segmentem radia.

A. Większy o 4 punkty procentowe.
B. Mniejszy o 2 punkty procentowe.
C. Mniejszy o 3 punkty procentowe.
D. Większy o 9,5 punkta procentowego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się
A. osoba komunikująca się
B. włóczęga
C. pełen wyobraźni
D. postnowoczesny
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?
A. • Tworzy reklamy.<br>• Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>• Opracowuje strony internetowe.<br>• Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
B. • Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>• Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>• Zajmuje się zakupem mediów.<br>• Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
C. • Zajmuje się analizą rynku.<br>• Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>• Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>• Bada narzędzia promocji.
D. • Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>• Nadzoruje jakość reklamy.<br>• Współpracuje z działem kreatywnym.<br>• Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?
A. Medialnych
B. Komunikacyjnych
C. Behawioralnych
D. Biznesowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Mały zakład krawiecki funkcjonuje w dużym kompleksie mieszkaniowym, gdzie znajduje się jeszcze jedna firma krawiecka będąca konkurencją. W tej sytuacji przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim stosować
A. billboardy
B. ulotki reklamowe
C. reklamę internetową
D. spoty radiowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować
A. szeroki wachlarz produktów
B. cenę równą tej w drugiej ofercie
C. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
D. wąski asortyment
Zarządzanie kampanią reklamową
W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?
A. Faza wzrostu
B. Faza wprowadzenia
C. Faza dojrzałości
D. Faza spadku
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief
A. nazewniczy
B. reklamowy
C. kreatywny
D. marketingowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?
A. Effective Reach
B. Effective Freąuency
C. Gross Rating Point
D. Target Rating Point
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?
A. niszowego
B. niezróżnicowanego
C. zróżnicowanego
D. skoncentrowanego
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać
A. B2B marketing.
B. remarketing.
C. geomarketing.
D. neuromarketing.
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową
W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na
A. wywołanie długookresowego zadowolenia konsumenta
B. zmobilizowanie odbiorcy do wykonania czynności
C. zainteresowanie konsumenta produktem
D. przyciągnięcie uwagi klienta do produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną
A. rynkowa odwrócona
B. kosztowa
C. kalkulacja "czasu i materiałów"
D. rynkowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?
A. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
B. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
C. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
D. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:
A. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
B. zysk, stratę, produkt, konsument
C. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
D. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja
Zarządzanie kampanią reklamową
Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?
A. BTL
B. ATL
C. CPP
D. GRP
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą sumę brutto będzie musiał zapłacić klient agencji reklamowej za gotowe stanowisko targowe przygotowane według zamieszczonego kosztorysu?
Koncepcja | Projekt wykonawczy | Przygotowanie stanowiska | Rabat od wartości netto zamówienia |
---|---|---|---|
1 000,00 zł netto | 2 500,00 zł netto | 2 000,00 zł netto | 10% |
Obowiązuje podstawowa stawka podatku VAT 23%. |
A. 5 500,00 zł
B. 6 088,50 zł
C. 6 765,00 zł
D. 4 950,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są
A. narożne miejsca w sklepach
B. początkowe i końcowe sekcje regałów
C. obszary słabiej oświetlone
D. dolne regały
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku artykułów standardowych, mało zróżnicowanych pod względem ceny i jakości oraz niezróżnicowanych marką, należy zastosować
A. reklamę
B. public relations
C. promocję sprzedaży
D. sponsoring