Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
B. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
C. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
D. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
Zarządzanie kampanią reklamową
Zleceniodawca, który podpisał umowę na przygotowanie reklamy w prasie, zaakceptował sugestie przedstawione w briefie kreatywnym. Następnym dokumentem, który odbierze, jest tzw. layout, zawierający
A. wizualną koncepcję graficznego układu reklamy w prasie
B. dokładny harmonogram publikacji reklam w prasie
C. układ modułów w reklamie prasowej
D. informację o tytułach prasowych, w których pojawi się reklama
Zarządzanie kampanią reklamową
Model promocji, który bazuje na schemacie: przyciągnięcie uwagi odbiorcy - tworzenie zainteresowania - wywołanie pragnienia posiadania - dokonanie zakupu, nazywamy
A. AIDCAS
B. DAGMAR
C. SLB
D. AIDA
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć w początkowej fazie wprowadzania nowych produktów na rynek?
A. Nakłaniającej
B. Przypominającej
C. Informacyjnej
D. Konkurencyjnej
PGF.08 Pytanie 85
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja oraz realizacja konferencji prasowej należy do działalności w obszarze
A. publicity
B. media relations
C. customer relations
D. corporate design
PGF.08 Pytanie 86
Zarządzanie kampanią reklamową
Promocja sprzedaży skierowana do klientów detalicznych to promocja
A. wewnętrzna
B. konsumencka
C. handlowa
D. biznesowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędziami promocji nie są klasyfikowane
A. reklama.
B. marketing.
C. public relations.
D. sprzedaż osobista.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu kampanii promującej młodzieżowe obuwie sportowe, jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać?
A. targową
B. kinową
C. radiową
D. pocztową
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza marketingowa zrealizowana za pomocą kwestionariusza, którego wynik jest liczbą, nazywana jest badaniem
A. jakościowym
B. ilościowym
C. panelowym
D. wtórnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?
A. Analizujące.
B. Kreatywne.
C. Kontrolne.
D. Prognostyczne.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent soków owocowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową polegającą na lokowaniu produktu w jednym z czterech seriali emitowanych w telewizji. Wskaż serial, który powinna wybrać firma, biorąc pod uwagę największy przyrost oglądalności w miesiącu kwietniu w stosunku do marca.
Serial | Oglądalność [%] | |
---|---|---|
marzec | kwiecień | |
A. | 23,5% | 24,5% |
B. | 19,2% | 24,1% |
C. | 20,5% | 19,8% |
D. | 26,4% | 20,3% |
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?
A. Demograficzne
B. Społeczne
C. Geograficzne
D. Behawioralne
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient z agencji reklamowej zgłosił się z przekonaniem, że duża część grupy docelowej nie jest świadoma istnienia jego towaru. W realizacji zlecenia dotyczącego stworzenia kampanii reklamowej powinno się skoncentrować na działaniach mających na celu budowanie
A. świadomości istnienia towaru oraz umiejętności rozpoznawania nazwy.
B. świadomości istnienia towaru lub przynajmniej umiejętności rozpoznawania nazwy.
C. jedynie świadomości istnienia towaru.
D. jedynie umiejętności rozpoznawania nazwy towaru.
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji
A. intensywnej
B. masowej
C. ekskluzywnej
D. selektywnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?
A. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
B. E-maile oraz kalendarze
C. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
D. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?
A. Demograficznych.
B. Zachowań.
C. Psychograficznych.
D. Ekonomicznych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
A. BTL
B. ATL
C. medialne
D. talentów
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik TRP definiuje
A. łączny zasięg wszystkich publikacji reklamy
B. rzeczywisty zasięg publikacji reklamy
C. procent grupy docelowej, która nie miała styczności z reklamą
D. przeciętną liczbę interakcji z reklamą
Zarządzanie kampanią reklamową
Załączony rysunek przedstawia harmonogram wydawniczy jednego z miesięczników. Ile wynosił okres wyprzedzenia w składaniu reklamy do druku dla wydania nr 6?
Numer wydania | Data publikacji | Termin nadsyłania gotowych materiałów | Termin nadsyłania zlecenia reklamowego |
---|---|---|---|
1 | 2013-12-27 | 2013-12-12 | 2013-12-10 |
2 | 2014-01-23 | 2013-01-04 | 2013-01-07 |
3 | 2014-02-20 | 2014-02-07 | 2014-02-03 |
4 | 2014-03-20 | 2014-03-07 | 2014-03-03 |
5 | 2014-04-24 | 2014-04-11 | 2014-04-07 |
6 | 2014-05-22 | 2014-05-09 | 2014-05-05 |
7/8 | 2014-06-20 | 2014-06-06 | 2014-06-02 |
9 | 2014-08-14 | 2014-08-01 | 2014-07-28 |
10 | 2014-09-18 | 2014-09-05 | 2014-09-01 |
11 | 2014-10-16 | 2014-10-03 | 2014-09-29 |
12 | 2014-11-13 | 2014-10-31 | 2014-10-27 |
1/2015 | 2014-12-18 | 2014-12-05 | 2014-12-01 |
A. 9 dni.
B. 17 dni.
C. 13 dni.
D. 5 dni.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa planuje umieścić plakaty w wiatkach przystankowych komunikacji miejskiej. Który typ reklamy powinna wybrać?
A. Citylight
B. Freeboard
C. Diapazon
D. Billboard
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?
A. 43 750,00 zł
B. 5 303,03 zł
C. 131 250,00 zł
D. 7 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką funkcję pełni Account manager w procesie sprzedaży reklam w agencji reklamowej?
A. Nadzoruje całość kampanii
B. Utrzymuje relacje z klientem i przeprowadza negocjacje
C. Wybiera odpowiednie środki reklamowe
D. Zdobywa fundusze na realizację działań reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony na rysunku flowchart zamieszcza się w
media | tygodnie | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
I | II | III | IV | V | VI | |
gazeta A | x | x | x | |||
portal horyzontalny X | x | x | ||||
diapazony | x | x | x | x | x | x |
A. kosztorysie.
B. harmonogramie przygotowania reklamy.
C. planie medialnym.
D. briefie kreatywnym.
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydarzenia, próbki, zawody, losowania, itp., to metody
A. promocji sprzedaży
B. sponsoringu
C. public relations
D. reklamy
PGF.08 Pytanie 105
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja "Dni Otwartych" w przedsiębiorstwie jest działaniem z obszaru
A. reklamy
B. promocji uzupełniającej
C. public relations
D. publicity
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie
A. największego zysku
B. preferencji przyszłych nabywców
C. cen rywali
D. wysokości ponoszonych wydatków
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, będąc na etapie wzrostu, obserwuje dynamiczny rozwój sprzedaży usług, zwiększające się zyski oraz rosnącą liczbę rywali. To wskazuje, że agencja nie powinna podejmować działań mających na celu
A. ulepszanie jakości swoich produktów i usług
B. zbieranie 'plonów' ze sprzedaży i wycofanie się z rynku
C. zmianę reklamy z budującej świadomość na kształtującą preferencje
D. wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z podanych terminów powinno być umieszczone w nagłówku tabeli z cennikiem?
A. Podpis osoby wykonującej cennik.
B. Właściwości produktu.
C. Cena netto produktu.
D. Data.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa przeprowadziła badanie rozmieszczonych na terenie miasta diapazonów z reklamą nowego modelu telefonu komórkowego. W badaniu ankietowym zadano pytania dotyczące czytelności, oryginalności, atrakcyjności i stopnia zachęty do zakupu produktu. Badaniem objęto 2 000 osób, a wyniki przedstawiono na załączonym wykresie.
Ilu badanych uważa, że diapazon zachęcił ich do zakupu?

A. 600 osób.
B. 500 osób.
C. 800 osób.
D. 400 osób.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?
A. wsparcie sprzedaży
B. wzrost zysku
C. ukazanie problemów społecznych
D. uzyskanie społecznego uznania
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego nagłówka należy użyć w kampanii reklamowej, która informuje o nowych wcześniejszych godzinach otwarcia biblioteki?
A. Teraz możesz wpaść po książki jeszcze wcześniej niż zazwyczaj!
B. W tym miejscu nie musisz płacić za książki
C. Nowe książki są na wyciągnięcie ręki
D. Czego jeszcze nie udało Ci się przeczytać?
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań
A. dzienniczkowych
B. panelowych
C. jakościowych
D. ilościowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
B. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
C. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
D. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą obuwia sportowego zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w jednej z lokalnych stacji radiowych. Przedstawiciele firmy chcą, aby spoty emitowane były w godzinach, kiedy ludzie jadą do i wracają z pracy. Która oferta spełnia przedstawione wymogi oraz zawiera najkorzystniejszą cenę emisji jednego spotu?
ilość spotów 300 | ilość spotów 300 | ilość spotów 200 | ilość spotów 200 |
dzienna ilość spotów 5 | dzienna ilość spotów 5 | dzienna ilość spotów 4 | dzienna ilość spotów 6 |
emisja spotów pasmowa | emisja spotów dowolna | emisja spotów dowolna | emisja spotów pasmowa |
czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s |
koszt kampanii 900 | koszt kampanii 1 200 | koszt kampanii 1 000 | koszt kampanii 900 |
A. | B. | C. | D. |
A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?
A. Prasowa
B. Telewizyjna
C. Zewnętrzna
D. Internetowa
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku kampanii mającej na celu zaprezentowanie działania produktu oraz utrwalenie jego marki, należy wykorzystać reklamę
A. prasową
B. zewnętrzną
C. radiową
D. telewizyjną
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma handlowa zamierza prowadzić kampanię reklamową jedynie za pośrednictwem nośników BTL. W związku z tym nie skorzysta z
A. billboardów
B. insertów
C. uletek
D. mailingu
Zarządzanie kampanią reklamową
Myślenie „out of box” w obszarze marketingowej komunikacji definiowane jest jako
A. instrument zintegrowanego procesu komunikacji, najczęściej wykorzystywane na festiwalach miejskich, targowiskach oraz wystawach
B. wdrożenie nietypowego, innowacyjnego rozwiązania technologicznego przy tworzeniu reklamy zewnętrznej
C. nowa metoda, która polega na realizacji projektu w formie warsztatów przez zespół kilku osób
D. innowacyjne myślenie związane z tworzeniem i wdrażaniem procesu komunikacji, które opiera się na doskonałej znajomości produktu lub konsumenta
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych sposobów reklamy odznacza się najwyższą selektywnością?
A. Spot telewizyjny
B. Billboard
C. Ogłoszenie w prasie
D. Wysyłka adresowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Czas, przez który billboard sponsora może być wyświetlany przed prognozą pogody, nie powinien przekraczać
A. 20 s
B. 4 s
C. 8 s
D. 15 s