Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. systemu dostarczania towarów firmy
B. perspektyw rozwoju produktu
C. cyklu życia produktu
D. sytuacji na rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?
A. Penetracja rynku
B. Rozwój rynku
C. Rozwój produktu
D. Dywersyfikacja
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?
A. Personalizacja nadawcy
B. Zweryfikowana baza adresowa
C. Projekt graficzny koperty
D. Częstotliwość wysyłania reklamy
PGF.08 Pytanie 644
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z zamiarem szybkiego wyprzedaży starszej wersji produktu poprzez istotne zwiększenie jej sprzedaży w okresie świątecznym. Jakie działania powinny być mu zaproponowane?
A. promocji sprzedaży
B. public relations
C. sprzedaży bezpośredniej
D. reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile dni reklamowych ma możliwość zakupu firma zajmująca się sprzedażą obuwia w trakcie swojej kampanii promocyjnej, jeśli planuje codziennie emitować 2 spoty po 1 200,00 zł, a całkowity budżet na kampanię wynosi 90 000,00 zł?
A. 37 dni
B. 75 dni
C. 38 dni
D. 45 dni
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi
A. 1
B. 2
C. 3
D. od 1,1 do 2
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jakie stacje radiowe były słuchane przez respondentów w dniu poprzednim, konieczne jest przeprowadzenie badania z wykorzystaniem metody
A. dzienniczkowej
B. DAR
C. winietowej
D. telemetrycznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, która specjalizuje się w sprzedaży reklamy zewnętrznej, zmniejszyła cenę citylight z 200,00 zł na 120,00 zł, co oznacza obniżenie o
A. 40%
B. 60%
C. 80%
D. 20%
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4 900,00 zł.
Dzień wydania | Cena 1 modułu ogłoszenia [zł] | |
---|---|---|
ogłoszenie kolorowe | ogłoszenie czarno-białe | |
poniedziałek-piątek | 250,00 | 180,00 |
sobota-niedziela | 350,00 | 280,00 |
A. 6 emisji.
B. 8 emisji.
C. 7 emisji.
D. 12 emisji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, prowadząc kampanię dla producenta wybielających past do zębów, stosuje podejście TTL (Through The Line). Jakie nośniki, według wybranej strategii, powinna wykorzystać w kampanii?
A. Spot reklamowy w telewizji, ulotki, newsletter
B. Spot reklamowy w telewizji, reklama w prasie
C. Ulotki, broszury, newsletter
D. Spot reklamowy w radiu, lokowanie produktu, billboard
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ustaliła swoje zasady cenowe usług jako "zbieranie śmietanki" z rynku. Co to oznacza dla agencji?
A. początkowo wysokie ceny, które następnie będą stopniowo redukowane
B. początkowo niskie ceny, które później będą stopniowo zwiększane
C. najniższą cenę, zakładając jej wrażliwość ze strony rynku
D. stałą cenę przez długi okres funkcjonowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy głównym zamiarem reklamy jest zwiększenie prestiżu produktu, które medium reklamowe będzie najbardziej korzystne?
A. audycje radiowe.
B. telewizja.
C. wydawnictwa.
D. sieć.
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?
A. wiodącą
B. kosztową
C. rynkową
D. popytową
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca urządzeń wędkarskich, pragnąc dokładnie zaprezentować wędkarzom swój produkt, powinien wykorzystać reklamę
A. w telewizji ogólnopolskiej
B. w radiu
C. w kinie
D. w prasie specjalistycznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego
A. wspierającego
B. pogłównego
C. współdziałającego
D. dodatkowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument, który określa media, środki oraz nośniki wybrane do kampanii reklamowej, zawierający informacje o dacie i miejscu emisji, kosztach oraz założeniach kampanii, to
A. budżet kampanii
B. brief reklamowy
C. brief marketingowy
D. media plan
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaplanowała kampanię marketingową wykorzystującą media masowe, w tym takie nośniki jak: telewizja, radio, prasa, plakaty oraz outdoor. Jakim typem reklamy jest to?
A. ATL
B. POS
C. POP
D. BTL
Zarządzanie kampanią reklamową
Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

A. 7,20 m2
B. 18,00 m2
C. 14,40 m2
D. 21,60 m2
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?
A. sprzedaży reklamy
B. skuteczności reklamy
C. efektywności reklamy
D. zasięgu reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy należy wykorzystać sampling?
A. w reklamie
B. w promocji sprzedaży
C. w marketingu bezpośrednim
D. w public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje rozszerzyć swój asortyment o usługi marketingowe, które będą umożliwiały promowanie różnych produktów poprzez zabawę, aktywność oraz rywalizację wśród potencjalnych klientów. Usługi te powinny korzystać z
A. programów lojalnościowych
B. mechanizmów rywalizacji
C. programów partnerskich
D. konkursów i rebusów