Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki

A. projekcyjnej
B. segregacji
C. trójkąta
D. lingwistycznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?

A. Pięciu sił Portera
B. PEST
C. SWOT
D. Portfelową
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty

A. w briefie
B. w strategii
C. w ofercie handlowej
D. w liście przewodnim
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. Veblena
B. owczego pędu
C. snobizmu
D. super produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii

A. okresowej
B. pulsacyjnej
C. ciągłej
D. równomiernego rozkładu
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji

A. selektywnej
B. intensywnej
C. masowej
D. ekskluzywnej
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?

A. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
B. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
C. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
D. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Telewizję.
B. Outdoor.
C. Direct mail.
D. Radio.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?

A. Ciągłą
B. Skokową
C. Pulsacyjną
D. Sezonową
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?

A. Wykonanie animatiku
B. Przygotowanie mastera
C. Przygotowanie shooting boardu
D. Opracowanie storyboardu
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?

A. 1 590,00 zł
B. 690,00 zł
C. 900,00 zł
D. 3 900,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?

A. Materiały typu POS
B. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych
C. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
D. Reklama w formie spotów radiowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do

A. reklamy mobilnej
B. systemów wystawienniczych
C. banerów internetowych
D. reklamy radiowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię analizy SWOT firmy można przypisać do braku funduszy w budżecie na kampanie reklamowe w nadchodzącym roku?

A. Możliwości
B. Słabe strony
C. Ryzyka
D. Silne strony
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie pytanie powinno być zadane przy określaniu celów reklamowych?

A. Gdzie i w jakim czasie reklama będzie emitowana?
B. Co powinny zapamiętać odbiorcy z reklamy?
C. Co trzeba zrobić, aby zrealizować cele marketingowe?
D. Jakie informacje zostaną zawarte w reklamie?
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli wybierz medium główne i wspomagające, które należy zastosować w reklamie jogurtu "Yogo MEN", w grupie docelowej 24÷35-letnich pracowników biurowych, dbających o zdrowie, którzy są młodymi ojcami.

Zmiana stylu życia młodych ojców
w wyniku pojawienia się pierwszego dziecka w rodzinie
Zmiana zachowańNowe wydatki
Ograniczenie wyjazdów weekendowych, wyjść do kina i restauracji.Jedzenie dla dziecka, lekarstwa, pampersy.
Oszczędność- mniej gazet, czasopism, książek i płyt CD.Internetowa wypożyczalnia filmów, kino domowe.
Ograniczenie wydatków na ubrania i drobne zachcianki.Ubranka dla dziecka, wózek, zabawki.
Dbałość o zdrowie, sport, rzucenie palenia.Kupowanie naturalnych, zdrowych produktów żywnościowych, spacery.

A. Internet i kino.
B. Radio i gazeta codzienna.
C. Telewizja i czasopismo kolorowe.
D. Internet i reklama zewnętrzna.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producenci sprzętu AGD, sprzedając swoje wyroby z wykorzystaniem ograniczonej liczby punktów sprzedaży z uwagi na potrzebę stworzenia odpowiednich warunków handlowych, stosują dystrybucję

A. ekskluzywną
B. intensywną
C. wyłączną
D. selektywną
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?

A. Ogłoszenie w prasie codziennej
B. Spot reklamowy w radiu lokalnym
C. Plakat w formie billboardu
D. Spot reklamowy w radiu regionalnym
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?

A. Gotówkowy
B. Terminowy
C. Handlowy
D. Ilościowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Podział rynku stosowany w tworzeniu kampanii reklamowej nazywamy

A. wyznaczenie grupy docelowej w jednorodnych działaniach oraz badaniach marketingowych
B. osiągnięcie indywidualnego klienta za pomocą różnych instrumentów marketingowych
C. podział rynku według wskazanych kryteriów na dość jednorodne i rozłączne grupy konsumentów
D. określenie grup konsumentów, które są nieistotne z perspektywy dużego przedsiębiorstwa
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?

A. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
B. Odzyskanie dawnych klientów
C. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
D. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie całkowita cena brutto za 2 500 egzemplarzy ulotek w formacie A5, jeśli agencja dodaje 15% narzuty, cena netto jednostkowa wynosi 0,30 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 250,00 zł
B. 875,25 zł
C. 750,00 zł
D. 1 060,88 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?

Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017
Godzina emisjiIlość spotówCena spotu, zł
6:00-8:00170,00
6:00-8:00566,50
6:00-8:001063,00

A. Sezonowy.
B. Gotówkowy.
C. Ilościowy.
D. Promocyjny.
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?

A. 16,7%
B. 23,5%
C. 38,5%
D. 27,8%