Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 521
Zarządzanie kampanią reklamową
A. drukowania ulotek i broszur
B. prowadzenia kampanii prasowej
C. prowadzenia działań w punkcie sprzedaży
D. organizacji eventów promocyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiego powodu wykorzystuje się techniki projekcyjne?
A. aby zbadać motywacje i preferencje klientów
B. do oceny efektywności reklamy
C. w celu poznania zdania ekspertów
D. do analizy poziomu przychodów ze sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przyglądając się portfolio swoich produktów, doszła do wniosku, że zwiększenie liczby zamówień na odzież reklamową jest możliwe wyłącznie poprzez oferowanie ich w znacznie niższej cenie. Decyzja ta została podjęta po zakwalifikowaniu odzieży jako produktów
A. wybieralnych różnorodnych
B. kluczowych
C. niepowtarzalnych
D. wybieralnych jednorodnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która umożliwia obliczenie
A. łącznej liczby kliknięć w ciągu tygodnia.
B. kosztu za sto wyświetleń reklamy.
C. proporcji kliknięć do liczby wyświetleń reklamy.
D. wydatków reklamodawcy ponoszonych za kliknięcie w jego ogłoszenie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z dokumentów zawiera zbiór kluczowych informacji koniecznych do stworzenia strategii reklamy przez agencję reklamową?
A. Materiał reklamowy
B. Propozycja handlowa
C. Brief
D. Katalog reklamowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w
A. telewizji lokalnej
B. punkcie sprzedaży
C. czasopiśmie branżowym
D. radiu krajowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?
A. • Tworzy reklamy.<br>• Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>• Opracowuje strony internetowe.<br>• Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
B. • Zajmuje się analizą rynku.<br>• Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>• Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>• Bada narzędzia promocji.
C. • Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>• Nadzoruje jakość reklamy.<br>• Współpracuje z działem kreatywnym.<br>• Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
D. • Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>• Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>• Zajmuje się zakupem mediów.<br>• Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonego diagramu wskaż, w stosunku do którego z drukowanych materiałów reklamowych zastosowano strategię cenową super okazji dla klienta.
Jakość | Cena | ||
---|---|---|---|
niska | średnia | wysoka | |
niska | ulotki reklamowe | kalendarze | foldery |
średnia | wizytówki | segregatory | plakaty reklamowe |
wysoka | opakowania | papier firmowy | katalogi |
A. Papier firmowy.
B. Ulotki reklamowe.
C. Opakowania.
D. Katalogi.
Zarządzanie kampanią reklamową
Dom mediowy, który zdobył nagrodę Firma Fair Play, zakupił czas antenowy (2 minuty) przed istotnym meczem piłkarskim. Pozostało mu jeszcze 30 sekund na sprzedaż reklamy. Wartość takiego spotu w tym czasie wynosi 100 000,00 zł. Dom mediowy liczył na duże zainteresowanie i planował prowadzić negocjacje twarde z reklamodawcami. Ostatecznie zainteresowały się tylko dwie firmy, gotowe zapłacić 30 000,00 zł za 30 sekund. Jaką strategię negocjacyjną powinien przyjąć dom mediowy?
A. Zerwanie negocjacji
B. Kontynuację negocjacji twardych
C. Strategię unikania
D. Zmianę stylu negocjacji na miękkie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodą reklamową należy się posłużyć, kierując reklamę do osób, które naśladują zachowania innych?
A. Demonstrowania działania
B. Rekomendacji
C. Owczego pędu
D. Sprawdzianu naukowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?
A. Wskaźnik obecności na rynku
B. Zasięg kampanii
C. Koszt dotarcia do jednego klienta
D. Wysokość budżetu reklamowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się produkcją wysokiej jakości produktów ochrony zdrowia, skierowanych do ściśle określonej grupy konsumentów. Który z kanałów reklamowych umożliwi najefektywniejsze dotarcie do tej grupy odbiorców?
A. Reklama w radiu
B. Reklama w prasie
C. Reklama w telewizji
D. Direct mail
Zarządzanie kampanią reklamową
Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są
A. narożne miejsca w sklepach
B. obszary słabiej oświetlone
C. dolne regały
D. początkowe i końcowe sekcje regałów
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która należy do kategorii ATL (above the line), to przykład, który nie jest reklamą
A. w ogólnopolskim tygodniku
B. na ulotkach rozdawanych w punkcie sprzedaży
C. na stronie społecznościowej
D. w krajowej telewizji
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencje zajmują się tworzeniem i realizacją kampanii reklamowych w sklepach tradycyjnych
A. medialne
B. BTL
C. interaktywne
D. kreatywne
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?
A. uzyskanie społecznego uznania
B. ukazanie problemów społecznych
C. wzrost zysku
D. wsparcie sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:
A. społecznych, politycznych, prawnych
B. finansowych, psychologicznych, administracyjnych
C. społecznych, ekonomicznych, demograficznych
D. demograficznych, psychologicznych, genetycznych
Zarządzanie kampanią reklamową
W celu uzyskania lepszej pozycji na rynku firmy przeprowadzają proces transformacji elementów marki, takich jak oferowane produkty, jakość obsługi oraz sposób komunikacji. Przedstawiona zmiana logo firmy Poczta Polska to jeden z elementów tego procesu, który określany jest jako

A. remarketing.
B. rebranding.
C. marketing- mix.
D. renaming.
Zarządzanie kampanią reklamową
W wyniku analizy segmentacji oraz wyboru grupy docelowej, agencja reklamowa postanowiła dostosować elementy marketingu mix specjalnie dla swojego klienta – dużej sieci handlowej. Jaką strategię marketingową postanowiła wdrożyć ta agencja?
A. Marketingu niezróżnicowanego
B. Marketingu zróżnicowanego
C. Marketingu masowego
D. Marketingu zindywidualizowanego
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która ma znaczny, przeważający udział w rynku oraz może obniżać koszty w miarę zwiększania produkcji, wdroży strategię cenową
A. przywództwa kosztowego
B. zbierania śmietanki
C. wzrostu zysku i sprzedaży
D. penetracji
Zarządzanie kampanią reklamową
Osobą odpowiedzialną za zakup mediów w firmie reklamowej jest
A. Broadcast Producer
B. Production Manager
C. Media Buyer
D. Traffic Executive
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki model rozliczeń będzie stosowany, gdy Facebook będzie pobierał opłatę od reklamodawcy za każde pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika platformy?
A. CPM
B. CPS
C. CPC
D. CPE
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działanie negocjatora sugeruje użycie techniki "mierz wysoko"?
A. Określanie celów na najwyższym poziomie
B. Stopniowe ustępowanie
C. Pojedyncze ustępowanie
D. Systematyczne podnoszenie celów w trakcie negocjacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Cena jednego modułu reklamowego w tygodniku wynosi 20,00 zł. Dodatkowa opłata za umieszczenie ogłoszenia na stronie tytułowej wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia. Ile maksymalnie razy reklamodawca może zamieścić ogłoszenie o wielkości 4 modułów na pierwszej stronie, dysponując budżetem wynoszącym 600,00 zł?
A. 8
B. 6
C. 5
D. 7
PGF.08 Pytanie 545
Zarządzanie kampanią reklamową
Ogłoszenie U nas kupisz najtaniej, wysłane przez hurtownię żywności do sklepów detalicznych, stanowi apel o charakterze
A. emocjonalnym
B. społecznym
C. racjonalnym
D. moralnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych sposobów reklamy może być pokrywany z części budżetu reklamowego nazywanej above the line?
A. Prezentacja w punkcie sprzedaży
B. Udział w wystawach branżowych
C. Projekcja przed filmem w kinie
D. Katalog branżowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Wsparcie finansowe banku dla tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie stanowi przykład sponsoringu
A. emblematowego
B. osobowego
C. instytucjonalnego
D. projektowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zarządza fanpage'em marki odzieżowej na Facebooku. Całkowity koszt netto miesięcznej obsługi obejmuje wydatki na kampanię reklamową w wysokości 750 zł oraz koszty konsultingowe wynoszące 250 zł. Na usługi nałożony jest 23% podatek VAT. Jaką wartość brutto powinno mieć zlecenie reklamowe na fakturze dla klienta?
A. 750 zł
B. 1 230 zł
C. 250 zł
D. 1 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie wydatki może zakwalifikować firma jako koszty reklamy?
A. wydatki na reklamę w prasie
B. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
C. upominki dla klientów bez logo firmy
D. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile dni reklamowych ma możliwość zakupu firma zajmująca się sprzedażą obuwia w trakcie swojej kampanii promocyjnej, jeśli planuje codziennie emitować 2 spoty po 1 200,00 zł, a całkowity budżet na kampanię wynosi 90 000,00 zł?
A. 37 dni
B. 75 dni
C. 38 dni
D. 45 dni
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybierając medium z najmniejszym zakłóceniem uwagi do kampanii reklamowej, powinno się zdecydować na
A. internet
B. radio
C. kolorowe magazyny
D. telewizję
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę promocyjną wykorzystano w reklamie opisanej poniżej? "W reklamie znany kierowca rajdowy dzieli się doświadczeniem z rajdów samochodowych, w których jego brat bierze udział. Każdy z tych rajdów zakończył się jego triumfem i zaznacza, że zawdzięcza to między innymi olejowi marki OLG."
A. Kawałek życia
B. Styl życia
C. Rekomendacja
D. Demonstracja działania
Zarządzanie kampanią reklamową
Analizując skuteczność kampanii reklamowej, jakie powiązania należy oceniać?
A. segmentami rynkowymi a strategią
B. budżetem promocyjnym a medialnym
C. celami a grupą docelową
D. nakładami finansowymi a wynikiem kampanii
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyodrębniając grupę docelową dla wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, zidentyfikowano segment konsumentów z wyższym wykształceniem. W związku z tym zastosowano segmentację na podstawie kryterium
A. społecznego
B. ekonomicznego
C. geograficznego
D. demograficznego
Zarządzanie kampanią reklamową
Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ
A. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
B. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
C. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
D. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego nośnika reklamowego powinno użyć biuro podróży, które koncentruje się na organizacji luksusowych wyjazdów dla zamożnych klientów?
A. Banderola w magazynie kulinarnym
B. Interstitial na portalu o tematyce rozrywkowej
C. Insert w czasopiśmie poświęconym kolekcjom uznanych artystów i aukcjom dzieł sztuki
D. Reklama telewizyjna w kanale emitującym programy dla młodzieży
Zarządzanie kampanią reklamową
Do dużych reklam umieszczanych na elewacjach budynków (Mesh MAO) powinno się wykorzystać
A. siatkę lentikularną
B. diobond
C. astralon
D. siatkę poliestrową
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o
A. odbiorcach
B. osiągniętej efektywności kampanii
C. przyjętym budżecie reklamowym
D. założonych celach
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
Parametr | Wartość parametru |
---|---|
Koszt kampanii | 160 000,00 zł |
Zasięg kampanii | 80% |
Częstotliwość kampanii | 2 |
A. 128 000 GRP
B. 160 GRP
C. 2 000 GRP
D. 40 GRP
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wysokość budżetu na reklamę nie ma wpływu
A. etap cyklu życia towaru
B. stan wewnętrzny przedsiębiorstwa
C. częstotliwość planowanych kampanii reklamowych
D. nazwa firmy reklamowej