Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Czwarta.
B. Trzecia.
C. Pierwsza.
D. Druga.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z nowoczesnym modelem, ostatnią fazą aspektu sprzedaży jest
A. wywołanie zainteresowania
B. zamknięcie obsługi
C. potwierdzenie obsługi
D. ocena wartości klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?
A. kognitywna
B. informacyjna
C. wolicjonalna
D. etyczna
Zarządzanie kampanią reklamową
Zaufanie między stronami, pozytywna atmosfera, kompromisy oraz ujawnienie minimalnej granicy akceptacji to charakterystyczne cechy negocjacji
A. miękkich
B. twardych
C. rzeczowych
D. rywalizacyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Po przeprowadzeniu posttestu reklamy na grupie 200 osób, stwierdzono, że 150 osób spontanicznie wskazało reklamę konkretnej marki. Jaki jest wskaźnik spontanicznej świadomości reklamy?
A. 25%
B. 75%
C. 150%
D. 50%
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent wody mineralnej przesłał kilka informacji do agencji reklamowych, które są kluczowe do stworzenia projektu kampanii reklamowej dla nowej wody gazowanej planowanej do wprowadzenia na rynek. Jakiego typu briefy otrzymały te agencje reklamowe?
A. Medialny
B. Marketingowy
C. Strategiczny
D. Twórczy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu reklamy o selektywnym działaniu powinno się użyć dla produktu, którego sieć dystrybucji jest zróżnicowana?
A. W radiu o zasięgu ogólnokrajowym
B. W prasie krajowej
C. Na billboardach
D. W Internecie
Zarządzanie kampanią reklamową
W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.
Zasięg mediów w kampanii reklamowej | ||
grupa docelowa | cała populacja | |
Radio | 35% | 15% |
Outdoor | 20% | 35% |
Internet | 55% | 90% |
Telewizja | 87% | 29% |
A. Internet.
B. Radio.
C. Telewizja.
D. Outdoor.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż dzień oraz przedział czasowy, w którym emitowano program z najniższą średnią oglądalnością na minutę?

A. 18.04.; 20:07 – 20:31
B. 23.04.; 19:47 – 20:01
C. 17.04.; 21:02 – 23:30
D. 23.04.; 19:29 – 19:33
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały reklamowe POS powinny zostać uwzględnione w zamówieniu, jeżeli klient zażyczył ich wykonanie do umieszczenia na półce?
A. Hanger.
B. Wobbler.
C. Bilonownicę.
D. Stand.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?
A. Zachowań.
B. Ekonomicznych.
C. Psychograficznych.
D. Demograficznych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama stworzona w formie elektronicznej została dostarczona klientowi do zatwierdzenia w postaci pliku z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych formatów reklamowych został przygotowany dla klienta?
A. Reklama telewizyjna
B. Wizualizacja komputerowa
C. Reklama radiowa
D. Plakat w dużych rozmiarach
Zarządzanie kampanią reklamową
Zarząd agencji wprowadził od nowego sezonu jednolite ubrania dla wszystkich pracowników firmy. Jakie działania podjęto w tym zakresie?
A. mecanatu
B. physical evidence
C. publicity
D. product placement
Zarządzanie kampanią reklamową
Mechanizm rynkowy działa na zasadzie kształtowania poziomu popytu oraz podaży?
A. przy pomocy ceny
B. zgodnie z wymaganiami konsumentów
C. za pomocą regulacji prawnych
D. zgodnie z wymaganiami sprzedających
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdzie znajduje się pisemne potwierdzenie hipotez badawczych?
A. w harmonogramie badań
B. w raporcie końcowym badania
C. w projekcie badań
D. w briefie kreatywnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy
A. testowe off air
B. mediów reklamy
C. poekspozycyjne
D. koncepcji reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzajem reklamy w radio, który pozwala na zaangażowanie słuchaczy, jest
A. wykład
B. konkurs
C. komunikat
D. scenka
PGF.08 Pytanie 498
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent męskich garniturów ma zamiar skierować swoje działania promocyjne do hurtowników. W związku z tym powinien wykonać
A. promocję adresowaną do pośredników handlowych
B. sponsoring osobowy
C. promocję skierowaną do detalistów
D. wewnętrzne działania public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W tym celu trzeba określić, ile razy przeciętny odbiorca miał kontakt z reklamą w
A. radio
B. internecie
C. danym medium
D. określonym czasie
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?
A. AIDA
B. AIDCAS
C. DAGMAR
D. DIPADA
Zarządzanie kampanią reklamową
Do agencji reklamowej zgłosił się klient, który złożył zamówienie na 6 000 egzemplarzy ulotek, 300 plakatów oraz
600 wizytówek. Precyzyjnie określił szczegóły zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, klient ten jest
A. innowator
B. rzeczowy
C. osobisty
D. chaotyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
A. BTL
B. ATL
C. talentów
D. medialne
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak długo maksymalnie może potrwać pojedyncze przedstawienie dwóch sponsorów w programie?
A. 30 s
B. 16 s
C. 8 s
D. 24 s
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym elemencie marketingu mix, agencja reklamowa prowadzi kampanie informacyjne oraz promocyjne dotyczące swej nowej oferty produktowej?
A. Promocji
B. Dystrybucji
C. Produktu
D. Ceny
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?
A. reklama w witrynach biur podróży
B. ogłoszenie w codziennej gazecie
C. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
D. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy stosuje wyliczenia cen w postaci narzutów na wydatki. Te narzuty będą stosunkowo wysokie dla towarów o
A. sezonowości
B. elastycznym popycie
C. niskich kosztach sprzedaży
D. krótkim cyklu obrotu
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający wybrane media do kampanii, środki i nośniki, a także informacje o dacie i miejscu emisji oraz kosztach, to
A. job brief
B. branding
C. brief reklamowy
D. media plan
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?
A. 1 988,91 zł
B. 594,09 zł
C. 2 100,00 zł
D. 483,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W media planie trzeba przygotować dokument w formie wizualnej, który zawiera daty emisji reklam, czyli
A. share of voice
B. post-buy
C. flow chart
D. cash flow
Zarządzanie kampanią reklamową
Klientowi, który jest zainteresowany przeprowadzeniem kampanii reklamowej z wykorzystaniem przystanków komunikacji miejskiej, należy zaprezentować ofertę dotyczącą
A. murali
B. pylonów
C. citylightów
D. billboardów
Zarządzanie kampanią reklamową
Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?
A. zakupu brutto
B. sprzedaży brutto
C. sprzedaży netto
D. zakupu netto
Zarządzanie kampanią reklamową
Łączny koszt produkcji gadżetów wynosi 100 zł, a planowany zysk producenta to 25 zł, z uwzględnieniem podatku VAT w wysokości 23%. Jaką kwotę brutto powinno się umieścić w cenniku gadżetów?
A. 92,25 zł
B. 148,00 zł
C. 125,00 zł
D. 153,75 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wartość budżetu reklamowego nie oddziałuje
A. sytuacja wewnętrzna przedsiębiorstwa
B. świadomość odbiorców
C. etap cyklu życia produktu
D. częstotliwość przewidzianych działań reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na
A. referencji
B. rekomendacji
C. sugestii
D. postulacie
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać
A. geomarketing.
B. remarketing.
C. neuromarketing.
D. B2B marketing.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?
A. Psy
B. Znaki zapytania
C. Dojne krowy
D. Gwiazdy
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji marketingowej, przygotowując analizę SWOT, zawarła w niej informacje dotyczące zewnętrznych pozytywnych elementów, które określa się jako
A. threats
B. opportunities
C. strengths
D. weaknesses
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się dokument, który jest odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta?
A. debrief strategiczny
B. brief kreatywny
C. brief reklamowy
D. debrief reklamowy
PGF.08 Pytanie 519
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik agencji reklamowej ma za zadanie opracowywanie budżetów oraz realizację różnorodnych obliczeń i analiz. Wyniki swojej pracy przedstawia w tabelach, używając wielu funkcji matematycznych i finansowych. Do jego dyspozycji jest pakiet biurowy Microsoft Office, w którym najczęściej korzysta z aplikacji
A. PowerPoint
B. Excel
C. Word
D. Publisher
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający sugestie od klienta, istotne w procesie realizacji kampanii reklamowej, to
A. zapytanie ofertowe
B. oferta
C. brief kreatywny
D. brief reklamowy