Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Który dokument, stanowiący załącznik do media planu, umożliwiający szybką ocenę intensywności kampanii reklamowej w poszczególnych mediach, przedstawiono na rysunku?

Ilustracja do pytania 1
A. Brief marketingowy.
B. Biznes plan.
C. Flow chart.
D. Cash flow.
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?

A. Interstitial.
B. Baner.
C. Okno-córka.
D. Newsletter.
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach kampanii reklamowej przewidziano ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku, 10 spotów reklamowych w lokalnym radio oraz 6 spotów reklamowych w lokalnej telewizji. Na podstawie cennika zaplanuj budżet reklamowy na całą kampanię.

Cennik wybranych nośników reklamy
Nośniki reklamyCena
Ogłoszenie całostronicowe w dzienniku1 000 zł
Ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku2 000 zł
Spot reklamowy w radiu lokalnym3 000 zł
Spot reklamowy w telewizji lokalnej5 000 zł

A. 70 000 zł
B. 62 000 zł
C. 60 000 zł
D. 71 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wybranych kryteriów doboru mediów umożliwia ustalenie średniej liczby interakcji przedstawiciela grupy docelowej z komunikatem reklamowym?

A. Intensywność oddziaływania środków
B. Selektywność mediów oraz środków reklamy
C. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy
D. Zasięg oddziaływania środka reklamowego
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać

A. ulotki promocyjne
B. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
C. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
D. plakaty promocyjne
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest

A. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
B. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
C. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
D. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką procentową wartość marży przyjmuje agencja reklamowa, jeżeli cena sprzedaży netto zestawu gadżetów wynosi 110,00 zł, a wysokość marży zawartej w cenie sprzedaży to 10,00 zł?

A. 10,00%
B. 0,10%
C. 1,00%
D. 0,01%
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała agencja BTL, zajmująca się klientami indywidualnymi, dobiera ofertę produktów promocyjnych w sposób, który ma na celu zaspokojenie nawyków zakupowych konsumentów. Wybór ten jest realizowany zgodnie z określonym kryterium

A. statusu produktu
B. informacji
C. celu
D. kompletności
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?

A. telewizyjnej
B. alternatywnej
C. lateralnej
D. szeptanej
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?

A. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
B. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
C. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
D. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę

A. skoncentrowaną
B. ciągłą
C. okresową
D. pulsacyjną
Zarządzanie kampanią reklamową

Selektywna percepcja konsumenta prowadzi do

A. niezauważenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić zaspokajaną potrzebę
B. dostrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
C. braku postrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
D. zauważenia tej cechy produktu, która najlepiej odpowiada zaspokajanej potrzebie
Zarządzanie kampanią reklamową

Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

Ilustracja do pytania 17
A. 21,60 m2
B. 7,20 m2
C. 18,00 m2
D. 14,40 m2
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawione informacje statystyczne dotyczące grupy docelowej produktu X mają strukturę szeregu

Grupa docelowa produktu X
wykształceniepodstawowezasadnicze zawodoweśredniewyższe
liczba osób kupujących produkt X11 00012 50017 20015 500

A. Taylora.
B. geograficznego.
C. dynamicznego.
D. rozdzielczego.
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić analizy rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W związku z tym należy ustalić, jak często przeciętny odbiorca

A. miał styczność z reklamą w określonym czasie
B. miał do czynienia z reklamą w danym medium
C. natknął się na reklamę w telewizji
D. natknął się na reklamę w prasie
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować kampanię reklamową, firma AS postanowiła przeprowadzić badanie rynkowe. Jak nazywa się pytanie, które ma na celu wyeliminowanie uczestników, do których badanie nie jest skierowane?

A. Otwarte
B. Alternatywne
C. Projekcyjne
D. Filtrujące
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc plan marketingowy dla agencji reklamowej, w sekcji dotyczącej strategii marketingowej powinny znaleźć się informacje

A. na temat sprzedaży
B. na temat asortymentu
C. na temat wydatków
D. na temat misji
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest

A. efekt defensywności
B. dysonans pozakupowy
C. efekt halo
D. efekt satysfakcji
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla przedsiębiorstwa z Wrocławia, które współpracuje z trzema krajami Unii Europejskiej, zaproponuj działania marketingowe na rynku

A. światowym
B. narodowym
C. międzynarodowym
D. regionalnym
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planując kampanię firmy, wybrała harmonogram emisji spotów przedstawiony w tabeli. Jaki model rozplanowania reklamy w czasie wybrała agencja reklamowa?

Harmonogram emisji
dzień kampanii123456789101112131415
liczba spotów151515151515151

A. Ciągły.
B. Pulsacyjny.
C. Okresowy.
D. Skoncentrowany.
Zarządzanie kampanią reklamową

AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:

A. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
B. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
C. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
D. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ, którą branżę cechuje największa dynamika wzrostu.

BranżaDynamika wzrostu
w %
Przemysł10,89
Budownictwo21,09
Rolnictwo34,06
Kultura i sztuka25,65
Ochrona zdrowia12,00
Finanse i ubezpieczenie36,79
Łączność20,04
Handel36,78

A. Rolnictwo.
B. Handel.
C. Kultura i sztuka.
D. Finanse i ubezpieczenie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony w tabeli fragment dokumentu wykorzystywanego w kampanii reklamowej to

TytułNakład
tys. szt.
FormatLiczba
reklam
Czytelnictwo
%
Cena
GRPStyczeń
Maja550cała strona, P, full color111,00158 000,00111
Kobieta i jej styl350cała strona, P, full color17,96149 000,0081
Polka230cała strona, P, full color16,6083 000,0061
Razem325,56252

A. media plan.
B. showreel.
C. flow chart.
D. cash flow.
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?

A. Oligopolu
B. Rywalizacji doskonałej
C. Monopolu
D. Rywalizacji monopolistycznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
B. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
C. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
D. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja otrzymała od klienta prośbę o realizację badania, które pozwoli ustalić, jaka liczba respondentów identyfikuje jego markę. W tym celu agencja reklamowa powinna zastosować

A. metody ankietowe
B. indywidualne wywiady pogłębione
C. obserwację
D. grupowe wywiady zogniskowane