Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. CPP
B. BTL
C. ATL
D. GRP
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj mediów, które pochłaniają największą część wydatków kampanii reklamowej, to media
A. specjalistyczne
B. klasyczne
C. dodatkowe
D. fundamentalne
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie elementy wykorzystuje radio jako medium reklamowe w swoim przekazie?
A. animację oraz słowo
B. słowo i grafikę
C. dźwięk i słowo
D. obraz oraz tekst
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?
A. Społeczne
B. Geograficzne
C. Demograficzne
D. Behawioralne
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.
Cecha | Sklep 1 | Sklep 2 | Sklep 3 | Sklep 4 |
---|---|---|---|---|
Rok powstania strony na portalu społecznościowym | 2017 | 2019 | 2018 | 2022 |
Liczba polubień strony | 9520 | 7149 | 9358 | 8796 |
Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek) | Warszawa 25-34 lata | Poznań 25-34 lata | Gdańsk 25-34 lata | Wrocław 25-34 lata |
Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku | 2 dni | 3 dni | 2 dni | 1 dzień |
Średnia liczba polubień postów | 60 | 53 | 58 | 55 |
Średnia liczba komentarzy postów | 5 | 3 | 5 | 4 |
Średnia liczba udostępnień postów | 40 | 35 | 40 | 38 |
A. Sklep 4
B. Sklep 3
C. Sklep 2
D. Sklep 1
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła wstępnie ocenić makrootoczenie, powinna przeprowadzić analizę
A. grup strategicznych
B. pięciu sił Portera
C. generalnej segmentacji otoczenia
D. krzywej doświadczeń
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient biura reklamy, który jest zainteresowany reklamą w postaci prezentacji wyświetlanej na ekranie przy kasie w kinie, powinien zdecydować się na
A. banner
B. infotix
C. mobile
D. totem
Zarządzanie kampanią reklamową
Najwyższą skuteczność częstotliwości osiąga się, umieszczając reklamę
A. na afiszu
B. w telewizji
C. w czasopiśmie
D. w stacji radiowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł
A. wewnętrznych wtórnych
B. wewnętrznych pierwotnych
C. zewnętrznych pierwotnych
D. zewnętrznych wtórnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z dostępnych środków reklamowych powinien wybrać klient, jeśli interesuje go produkt outdoor?
A. Wizytówkę
B. Citylight
C. Teczkę firmową
D. Dangler
Zarządzanie kampanią reklamową
Na postawę oraz zachowanie konsumenta duży wpływ mają status i rola. Dlatego można stwierdzić, że na jego wybory zakupowe oddziałują czynniki
A. sytuacyjne
B. kulturowe
C. społeczne
D. osobiste
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie graficznej prezentacji udziału poszczególnych segmentów rynku reklamy w pewnym roku określ, jaki był udział segmentu czasopism w porównaniu z segmentem radia.

A. Większy o 4 punkty procentowe.
B. Większy o 9,5 punkta procentowego.
C. Mniejszy o 3 punkty procentowe.
D. Mniejszy o 2 punkty procentowe.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaaranżowała sytuację, w której użytkownicy sieci sami dzielą się między sobą informacjami na temat firmy. Jak nazywa się takie podejście?
A. e-mail marketing
B. marketing wirusowy
C. content marketing
D. pozycjonowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z wymienionych cech nie jest zaletą reklamy w internecie?
A. Brak ograniczeń geograficznych
B. Interaktywność
C. Elastyczność
D. Wysokie wydatki związane z przygotowaniem i emisją
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ na podstawie zamieszczonego cennika, którego rabatu ilościowego udziela agencja reklamowa swoim klientom.
Koszt nadruku netto w złotówkach za 1 szt. | |||
---|---|---|---|
Ilość | Długopisy | Smycze reklamowe | Bidony |
Do 100 szt. | 0,28 | 0,30 | 0,50 |
Od 101 - 200 szt. | 0,27 | 0,29 | 0,49 |
Od 201 - 300 szt. | 0,26 | 0,28 | 0,48 |
Powyżej 301 szt. | 0,25 | 0,27 | 0,47 |
A. Progresywnego.
B. Niekumulatywnego.
C. Funkcjonalnego.
D. Kumulatywnego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię marketingową dla młodych ludzi, którzy nie tylko będą odbiorcami komunikatu, ale także aktywnie wezmą udział w działaniach promocyjnych firmy, należy zastosować
A. ogłoszenie reklamowe w czasopismach młodzieżowych
B. promocję w internecie
C. reklamę telewizyjną
D. fanpage firmy na portalu społecznościowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonej tabeli określ, jakiego rodzaju rabat stosuje agencja reklamowa.
termin emisji reklamy | Cena emisji jednego spotu, zł | |
---|---|---|
zasięg - lokalnie | zasięg - cały region | |
1.01÷15.03 | 200,00 | 200,00 |
16.03÷31.03 | 350,00 | 350,00 |
1.04÷30.06 | 200,00 | 200,00 |
1.07÷31.08 | 150,00 | 150,00 |
1.09÷30.11 | 200,00 | 200,00 |
1.12÷31.12 | 350,00 | 350,00 |
ceny obowiązują przy zakupie 10 spotów |
A. Gotówkowy.
B. Handlowy.
C. Sezonowy.
D. Ilościowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:
A. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
B. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
C. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
D. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
Zarządzanie kampanią reklamową
Lista wymaganych materiałów do przeprowadzenia kampanii reklamowej nosi nazwę
A. kalkulacją ilościową
B. kalkulacją wartościową
C. zapotrzebowaniem materiałowym
D. zapotrzebowaniem sprzętowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?
A. Efekt halo
B. Prawo bliskości
C. Reguła niedostępności
D. Reguła zaangażowania i konsekwencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu
A. systemu dostarczania towarów firmy
B. cyklu życia produktu
C. perspektyw rozwoju produktu
D. sytuacji na rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy celem kampanii promocyjnej jest osiągnięcie wysokiej rozpoznawalności marki, należy
A. nazwę marki umieścić na początku i końcu reklamy
B. wykorzystać dłuższe slogany reklamowe w kampanii
C. dopasować krój czcionki treści informacyjnej do nazwy marki
D. podkreślić atuty produktu umieszczone na opakowaniu
Zarządzanie kampanią reklamową
Hasło reklamowe drukarni, mające na celu zaakcentowanie korzyści płynących z druku przy użyciu nowoczesnych maszyn cyfrowych, powinno zawierać wezwanie
A. racjonalny
B. moralny
C. emocjonalny-negatywny
D. emocjonalny-pozytywny
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to
A. demonstracja
B. fantazja
C. zalecenie
D. animacja
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?
1. | Projekt strony www | 500,00 zł |
2. | Wykonanie strony www | 1 500, 00 zł |
3. | Pozycjonowanie strony www | 300,00 zł |
4. | Projekt strony www + wykonanie strony www + pozycjonowanie strony www | 2 000,00 zł |
A. Cen wiązanych.
B. Cen kompensacyjnych.
C. Cen wygodnych.
D. Linii cenowej.
PGF.08 Pytanie 346
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie
A. wycieczki prasowej
B. briefingu
C. przyjęcia prasowego
D. konferencji prasowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?
A. Promocja dla konsumentów.
B. Akcja promocyjna.
C. Public relations.
D. Sprzedaż bezpośrednia.
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie skutecznej reklamy wymaga, aby komunikat
A. był natrętny
B. przekazywał proste informacje
C. nie zachęcał do podjęcia działań
D. był ciężki do zapamiętania
PGF.08 Pytanie 349
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy klient pragnie dotrzeć do grupy docelowej, która zamawia głównie produkty korzystając z nowoczesnych metod sprzedaży, powinien inwestować największe środki finansowe w projektowanie
A. pylonu multimedialnego
B. sklepu internetowego
C. tablic reklamowych
D. szyldów reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

A. Płomyk
B. Nadzieja
C. Radość
D. Światełko
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań
A. jakościowych
B. panelowych
C. dzienniczkowych
D. ilościowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium
A. społecznego
B. behawioralnego
C. kulturowego
D. demograficznego
Zarządzanie kampanią reklamową
Załączony rysunek przedstawia harmonogram wydawniczy jednego z miesięczników. Ile wynosił okres wyprzedzenia w składaniu reklamy do druku dla wydania nr 6?
Numer wydania | Data publikacji | Termin nadsyłania gotowych materiałów | Termin nadsyłania zlecenia reklamowego |
---|---|---|---|
1 | 2013-12-27 | 2013-12-12 | 2013-12-10 |
2 | 2014-01-23 | 2013-01-04 | 2013-01-07 |
3 | 2014-02-20 | 2014-02-07 | 2014-02-03 |
4 | 2014-03-20 | 2014-03-07 | 2014-03-03 |
5 | 2014-04-24 | 2014-04-11 | 2014-04-07 |
6 | 2014-05-22 | 2014-05-09 | 2014-05-05 |
7/8 | 2014-06-20 | 2014-06-06 | 2014-06-02 |
9 | 2014-08-14 | 2014-08-01 | 2014-07-28 |
10 | 2014-09-18 | 2014-09-05 | 2014-09-01 |
11 | 2014-10-16 | 2014-10-03 | 2014-09-29 |
12 | 2014-11-13 | 2014-10-31 | 2014-10-27 |
1/2015 | 2014-12-18 | 2014-12-05 | 2014-12-01 |
A. 17 dni.
B. 5 dni.
C. 9 dni.
D. 13 dni.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego pytania brakuje w zamieszczonym modelu strategicznego planowania mediów Stephena Kinga?

A. Czy założenia kampanii są odpowiednie?
B. Czy potrafimy wyliczyć zyski?
C. Czy zbliżamy się do celu?
D. Czy doszliśmy do konsensusu?
PGF.08 Pytanie 355
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?
A. zbudowanie świadomości dostępności usług
B. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
C. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
D. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?
Brief reklamowy | |
---|---|
Charakterystyka produktu/usługi | pizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków |
Cel | poinformowanie o firmie i jej działalności |
Grupa docelowa | osoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo |
Kluczowe korzyści | dobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line |
Budżet | 1 000,00 zł |
A. Radiową.
B. W punkcie sprzedaży.
C. Telewizyjną.
D. Internetową.
Zarządzanie kampanią reklamową
Graficzna część planu medialnego, zawierająca rozkład na dni, tygodnie albo miesiące i ukazująca okresy działań w różnych mediach, jest nazywana
A. flowchart
B. krótki opis reklamy
C. przepływ gotówki
D. krótki opis kreatywny
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?
A. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
B. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
C. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
D. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 30 000,00 zł, co oznacza redukcję o
A. 25%
B. 30%
C. 15%
D. 20%
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje kampanię dla międzynarodowej firmy, która dysponuje informacjami na temat całkowitych wydatków na reklamę w branży oraz swojego udziału w rynku. Która metoda będzie odpowiednia do ustalenia budżetu reklamowego na podstawie tych danych?
A. SOV
B. metoda analogii historycznej
C. AYCA
D. metoda konkurencyjna