Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?

A. CPP
B. BTL
C. ATL
D. GRP
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?

A. Społeczne
B. Geograficzne
C. Demograficzne
D. Behawioralne
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.

CechaSklep 1Sklep 2Sklep 3Sklep 4
Rok powstania strony na portalu społecznościowym2017201920182022
Liczba polubień strony9520714993588796
Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek)Warszawa
25-34 lata
Poznań
25-34 lata
Gdańsk
25-34 lata
Wrocław
25-34 lata
Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku2 dni3 dni2 dni1 dzień
Średnia liczba polubień postów60535855
Średnia liczba komentarzy postów5354
Średnia liczba udostępnień postów40354038

A. Sklep 4
B. Sklep 3
C. Sklep 2
D. Sklep 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła wstępnie ocenić makrootoczenie, powinna przeprowadzić analizę

A. grup strategicznych
B. pięciu sił Portera
C. generalnej segmentacji otoczenia
D. krzywej doświadczeń
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł

A. wewnętrznych wtórnych
B. wewnętrznych pierwotnych
C. zewnętrznych pierwotnych
D. zewnętrznych wtórnych
Zarządzanie kampanią reklamową

Na postawę oraz zachowanie konsumenta duży wpływ mają status i rola. Dlatego można stwierdzić, że na jego wybory zakupowe oddziałują czynniki

A. sytuacyjne
B. kulturowe
C. społeczne
D. osobiste
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie graficznej prezentacji udziału poszczególnych segmentów rynku reklamy w pewnym roku określ, jaki był udział segmentu czasopism w porównaniu z segmentem radia.

Ilustracja do pytania 12
A. Większy o 4 punkty procentowe.
B. Większy o 9,5 punkta procentowego.
C. Mniejszy o 3 punkty procentowe.
D. Mniejszy o 2 punkty procentowe.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaaranżowała sytuację, w której użytkownicy sieci sami dzielą się między sobą informacjami na temat firmy. Jak nazywa się takie podejście?

A. e-mail marketing
B. marketing wirusowy
C. content marketing
D. pozycjonowanie
Zarządzanie kampanią reklamową

Określ na podstawie zamieszczonego cennika, którego rabatu ilościowego udziela agencja reklamowa swoim klientom.

Koszt nadruku netto w złotówkach za 1 szt.
IlośćDługopisySmycze reklamoweBidony
Do 100 szt.0,280,300,50
Od 101 - 200 szt.0,270,290,49
Od 201 - 300 szt.0,260,280,48
Powyżej 301 szt.0,250,270,47

A. Progresywnego.
B. Niekumulatywnego.
C. Funkcjonalnego.
D. Kumulatywnego.
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię marketingową dla młodych ludzi, którzy nie tylko będą odbiorcami komunikatu, ale także aktywnie wezmą udział w działaniach promocyjnych firmy, należy zastosować

A. ogłoszenie reklamowe w czasopismach młodzieżowych
B. promocję w internecie
C. reklamę telewizyjną
D. fanpage firmy na portalu społecznościowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli określ, jakiego rodzaju rabat stosuje agencja reklamowa.

termin emisji reklamyCena emisji jednego spotu, zł
zasięg - lokalniezasięg - cały region
1.01÷15.03200,00200,00
16.03÷31.03350,00350,00
1.04÷30.06200,00200,00
1.07÷31.08150,00150,00
1.09÷30.11200,00200,00
1.12÷31.12350,00350,00
ceny obowiązują przy zakupie 10 spotów

A. Gotówkowy.
B. Handlowy.
C. Sezonowy.
D. Ilościowy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:

A. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
B. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
C. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
D. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
Zarządzanie kampanią reklamową

Lista wymaganych materiałów do przeprowadzenia kampanii reklamowej nosi nazwę

A. kalkulacją ilościową
B. kalkulacją wartościową
C. zapotrzebowaniem materiałowym
D. zapotrzebowaniem sprzętowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?

A. Efekt halo
B. Prawo bliskości
C. Reguła niedostępności
D. Reguła zaangażowania i konsekwencji
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu

A. systemu dostarczania towarów firmy
B. cyklu życia produktu
C. perspektyw rozwoju produktu
D. sytuacji na rynku
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy celem kampanii promocyjnej jest osiągnięcie wysokiej rozpoznawalności marki, należy

A. nazwę marki umieścić na początku i końcu reklamy
B. wykorzystać dłuższe slogany reklamowe w kampanii
C. dopasować krój czcionki treści informacyjnej do nazwy marki
D. podkreślić atuty produktu umieszczone na opakowaniu
Zarządzanie kampanią reklamową

Hasło reklamowe drukarni, mające na celu zaakcentowanie korzyści płynących z druku przy użyciu nowoczesnych maszyn cyfrowych, powinno zawierać wezwanie

A. racjonalny
B. moralny
C. emocjonalny-negatywny
D. emocjonalny-pozytywny
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to

A. demonstracja
B. fantazja
C. zalecenie
D. animacja
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?

1.Projekt strony www500,00 zł
2.Wykonanie strony www1 500, 00 zł
3.Pozycjonowanie strony www300,00 zł
4.Projekt strony www + wykonanie strony www + pozycjonowanie strony www2 000,00 zł

A. Cen wiązanych.
B. Cen kompensacyjnych.
C. Cen wygodnych.
D. Linii cenowej.
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Promocja dla konsumentów.
B. Akcja promocyjna.
C. Public relations.
D. Sprzedaż bezpośrednia.
Zarządzanie kampanią reklamową

W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań

A. jakościowych
B. panelowych
C. dzienniczkowych
D. ilościowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium

A. społecznego
B. behawioralnego
C. kulturowego
D. demograficznego
Zarządzanie kampanią reklamową

Załączony rysunek przedstawia harmonogram wydawniczy jednego z miesięczników. Ile wynosił okres wyprzedzenia w składaniu reklamy do druku dla wydania nr 6?

Numer wydaniaData publikacjiTermin nadsyłania gotowych materiałówTermin nadsyłania zlecenia reklamowego
12013-12-272013-12-122013-12-10
22014-01-232013-01-042013-01-07
32014-02-202014-02-072014-02-03
42014-03-202014-03-072014-03-03
52014-04-242014-04-112014-04-07
62014-05-222014-05-092014-05-05
7/82014-06-202014-06-062014-06-02
92014-08-142014-08-012014-07-28
102014-09-182014-09-052014-09-01
112014-10-162014-10-032014-09-29
122014-11-132014-10-312014-10-27
1/20152014-12-182014-12-052014-12-01

A. 17 dni.
B. 5 dni.
C. 9 dni.
D. 13 dni.
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego pytania brakuje w zamieszczonym modelu strategicznego planowania mediów Stephena Kinga?

Ilustracja do pytania 34
A. Czy założenia kampanii są odpowiednie?
B. Czy potrafimy wyliczyć zyski?
C. Czy zbliżamy się do celu?
D. Czy doszliśmy do konsensusu?
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?

A. zbudowanie świadomości dostępności usług
B. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
C. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
D. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?

Brief reklamowy
Charakterystyka produktu/usługipizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków
Celpoinformowanie o firmie i jej działalności
Grupa docelowaosoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo
Kluczowe korzyścidobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line
Budżet1 000,00 zł

A. Radiową.
B. W punkcie sprzedaży.
C. Telewizyjną.
D. Internetową.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?

A. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
B. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
C. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
D. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa realizuje kampanię dla międzynarodowej firmy, która dysponuje informacjami na temat całkowitych wydatków na reklamę w branży oraz swojego udziału w rynku. Która metoda będzie odpowiednia do ustalenia budżetu reklamowego na podstawie tych danych?

A. SOV
B. metoda analogii historycznej
C. AYCA
D. metoda konkurencyjna