Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. debriefingu
B. oferty wiążącej
C. sprzedaży
D. urno wy wstępnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma postanowiła zainwestować w reklamę telewizyjną. Wybrała lokalny kanał telewizyjny, w którym opłata za emisję reklamy wynosi 50 000,00 zł przy wskaźniku GRP=200. Jaki jest koszt dotarcia do 1% docelowej grupy odbiorców?
A. 250,00 zł
B. 200,00 zł
C. 20,00 zł
D. 25,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W bazie danych dotyczącej rynku instytucjonalnego brakuje informacji
A. na temat instytucji publicznych
B. na temat wyższych uczelni
C. na temat klientów indywidualnych
D. na temat pośredników handlowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium podstawowe powinno zostać wybrane przez agencję, jeśli zleceniodawca oczekuje, że będzie się ono charakteryzować niskim kosztem dotarcia do jednostki, ogromnym zasięgiem oraz najatrakcyjniejszą formą komunikacji?
A. Telewizję
B. Prasę codzienną
C. Czasopisma
D. Direct mail
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".
Nazwa stacji | Liczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisji | Wielkość grupy docelowej |
---|---|---|
TV Blask | 300 | 600 |
TV Life | 450 | 750 |
TV Minute | 650 | 900 |
A. 50%
B. 72%
C. 25%
D. 60%
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa postanowiła wzbogacić swoją ofertę o powiązane produkty, przy ich tworzeniu wykorzystując posiadane umiejętności oraz zasoby. W związku z tym prowadzi sprzedaż według strategii dywersyfikacji?
A. wertykalnej
B. liniowej
C. lateralnej
D. horyzontalnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na
A. postprodukcję
B. produkcję
C. kreację
D. media
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma przeznaczyła 200 000 zł na kampanię reklamową w telewizji. Koszt 30-sekundowego spotu telewizyjnego wynosi 5 000 zł. Postanowiono, że dany spot będzie emitowany 4 razy dziennie. Jak długo potrwa kampania reklamowa w telewizji?
A. 20
B. 12
C. 10
D. 15
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wykazu kosztów agencji ustal koszty bezpośrednie produkcji 1 000 szt. ulotek reklamowych.
Koszty ponoszone przez agencję: |
— zużycie papieru 50,00 zł/1000 szt. ulotek — ubezpieczenie samochodu firmowego 350,00 zł/rok — obsługa prawna 500,00 zł/miesiąc — zużycie tonera do drukarki 140,00 zł/1000 szt. ulotek — jednorazowy koszt projektu ulotki 1000,00 zł — czynsz za lokal 3500,00 zł/miesiąc |
A. 1 540,00 zł
B. 5 540,00 zł
C. 1 190,00 zł
D. 2 040,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma X przeanalizowała liczbę odwiedzających jej sklep internetowy klientów w trakcie trwania tygodniowej kampanii reklamowej, w ciągu tygodnia przed jej rozpoczęciem oraz w ciągu tygodnia po jej zakończeniu. Wyniki analizy przedstawia wykres zamieszczony obok. Który z wymienionych wniosków można wysnuć na jego podstawie?

A. W trakcie trwania kampanii reklamowej nie wzrosła liczba osób odwiedzających sklep internetowy w stosunku do liczby osób odwiedzających stronę przed kampanią reklamową.
B. Po zakończeniu kampanii wzrosła liczba osób odwiedzających sklep internetowy.
C. Po zakończeniu kampanii liczba osób odwiedzających sklep internetowy nie zmieniła się w stosunku do liczby osób odwiedzających stronę przed kampanią reklamową.
D. Po zakończeniu kampanii reklamowej liczba osób odwiedzających sklep internetowy była niższa niż w okresie poprzedzającym kampanię.
Zarządzanie kampanią reklamową
Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako
A. lojalny
B. innowator
C. aktywny
D. bierny
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy zajmującej się reklamą przygotowuje kampanię na reklamę online w postaci animacji o dowolnej formie, która będzie wyświetlana nad przeglądaną stroną na tzw. "przeźroczystej warstwie". Jak nazywa się ten typ reklamy?
A. Top Layer
B. Sąuare Button
C. Expand Billboard
D. Pop-Up
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?
A. Fazy spadku.
B. Fazy wzrostu.
C. Fazy dojrzałości.
D. Fazy wprowadzania.
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klientami przedsiębiorstwa są bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej firmy), to najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. katalogu
B. e-mailingu
C. wrzutek
D. przesyłek pocztowych
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku którego z przedstawionych na rysunkach produktów reklama w oparciu o emocje negatywne jest zasadna?

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?
A. Do zorganizowanych grup emerytów.
B. Do rodzin z małymi dziećmi.
C. Do entuzjastów sportów ekstremalnych.
D. Do przedsiębiorców.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest główne założenie reklamy społecznej?
A. zmiana zachowań
B. kreowanie wizerunku produktów
C. kreowanie wizerunku firmy
D. wprowadzanie produktów na rynek
Zarządzanie kampanią reklamową
Grafiki w kształcie kwadratu umieszczane na billboardach, które po zeskanowaniu przenoszą na stronę internetową, nazywane są
A. voice mailing
B. referral marketing
C. kody QR
D. reklamy display
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię
A. dywersyfikacji
B. specjalizacji
C. naśladowcy
D. dyferencjacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Do metod promocji sprzedaży wliczają się:
A. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
B. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
C. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
D. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych sposobów reklamy odznacza się najwyższą selektywnością?
A. Billboard
B. Ogłoszenie w prasie
C. Wysyłka adresowa
D. Spot telewizyjny
PGF.08 Pytanie 262
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca pełen wachlarz usług podjęła kroki w celu przyciągnięcia większej liczby klientów zainteresowanych reklamą ATL. W związku z tym, zespół sprzedaży powinien skoncentrować się na zapytaniach odnoszących się do
A. realizacji kampanii w punkcie sprzedaży
B. organizacji wydarzeń promocyjnych
C. produkcji ulotek oraz folderów
D. realizacji kampanii w prasie
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zorganizowała kampanię reklamową skierowaną do dzieci i młodzieży. W ramach tej kampanii zapewniono, że przekaz reklamowy nie będzie stanowił zagrożenia dla fizycznego, psychicznego i moralnego rozwoju dzieci i młodzieży ani nie osłabi autorytetu rodziców. Jakie wytyczne zastosowano w takiej reklamie?
A. sponsoringu
B. kodeksu etyki reklamy
C. prawa pracy
D. ustawy o prawie autorskim
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej fazie cyklu życia produktu wykorzystuje się reklamę pionierską?
A. W pierwszej
B. W czwartej
C. W drugiej
D. W trzeciej
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:
A. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja
B. zysk, stratę, produkt, konsument
C. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
D. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego
A. bezpośredni
B. pośredni
C. innowacyjny
D. klasyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzia z zakresu marketingu bezpośredniego powinna wykorzystać agencja reklamowa do promowania swoich usług?
A. Telemarketing
B. Reklamę telewizyjną
C. Reklamę radiową
D. Sponsoring
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji
A. klasyczny
B. bezpośredni
C. innowacyjny
D. średni
Zarządzanie kampanią reklamową
Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii
A. ekonomicznej
B. osobowości
C. społecznej
D. wychowawczej
Zarządzanie kampanią reklamową
Cele psychograficzne w reklamie nie obejmują celów związanych z
A. produktem
B. przedsiębiorstwem
C. nabywcą
D. kosztami
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?
A. Insert, wszywka, banderola
B. Backlight, k-board, sandwich
C. Wobbler, hanger, shelfstoper
D. Skyscraper, brandmark, interstitial
PGF.08 Pytanie 272
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych działań nie wpłynie na realizację strategii firmy X, która dąży do zdobycia pozycji lidera w branży oraz kompleksowego zaspokajania potrzeb klientów?
A. Zastosowanie systemu sprzedaży bezpośredniej
B. Prowadzenie intensywnej strategii pozyskiwania nowych klientów
C. Korzystanie z zewnętrznych usług outsourcingowych
D. Zachowanie obecnego poziomu sprzedaży usług reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą obuwia sportowego zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w jednej z lokalnych stacji radiowych. Przedstawiciele firmy chcą, aby spoty emitowane były w godzinach, kiedy ludzie jadą do i wracają z pracy. Która oferta spełnia przedstawione wymogi oraz zawiera najkorzystniejszą cenę emisji jednego spotu?
ilość spotów 300 | ilość spotów 300 | ilość spotów 200 | ilość spotów 200 |
dzienna ilość spotów 5 | dzienna ilość spotów 5 | dzienna ilość spotów 4 | dzienna ilość spotów 6 |
emisja spotów pasmowa | emisja spotów dowolna | emisja spotów dowolna | emisja spotów pasmowa |
czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s |
koszt kampanii 900 | koszt kampanii 1 200 | koszt kampanii 1 000 | koszt kampanii 900 |
A. | B. | C. | D. |
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.
Stacja telewizji regionalnej | Liczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.) | Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.) |
---|---|---|
Twoja TV | 2 540 | 1 524 |
Region 1TV | 3 250 | 2 750 |
Region 2TV | 2 880 | 2 600 |
Małopolska TV | 2 645 | 1 587 |
A. Twoja TV
B. Małopolska TV
C. Region 1TV
D. Region 2TV
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego nagłówka należy użyć w kampanii reklamowej, która informuje o nowych wcześniejszych godzinach otwarcia biblioteki?
A. Nowe książki są na wyciągnięcie ręki
B. W tym miejscu nie musisz płacić za książki
C. Teraz możesz wpaść po książki jeszcze wcześniej niż zazwyczaj!
D. Czego jeszcze nie udało Ci się przeczytać?
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z wymienionych mediów spełnia wymagania określone w strategii reklamy firmy, podane w ramce?
Strategia reklamy zakłada wykorzystanie medium cechującego się długim czasem ekspozycji, nawet 24 h, wysoką selektywnością geograficzną, atrakcyjną techniką prezentacji i niskim kosztem przygotowania. |
A. Radio.
B. Outdoor.
C. Kino.
D. Telewizja.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną
A. rynkowa odwrócona
B. kalkulacja "czasu i materiałów"
C. kosztowa
D. rynkowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument, który ma na celu definiowanie grupy docelowej kampanii, zawierający zapytanie o wskazanie obszaru, branży, wieku, płci oraz słów kluczowych, zostanie wysłany do klienta, który zwrócił się o wycenę reklamy
A. internetowej
B. telewizyjnej
C. radiowej
D. prasowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?
A. Rozwój produktu
B. Rozwój rynku
C. Penetracja rynku
D. Dywersyfikacja
Zarządzanie kampanią reklamową
Międzynarodowa korporacja zamierza zakupić czas antenowy przed programami informacyjnymi. Wskaż program, który powinna wybrać firma, kierując się przyrostem oglądalności w ostatnich dwóch latach.
rok | 2015 | 2014 | |
Program | Stacja | oglądalność | oglądalność |
BiznesTV 17:00 | TVP1 | 37,23% | 34,34% |
BiznesPLUS 19:30 | TVP1 | 27,55% | 25,70% |
BiznesPRO 18:00 | TVP2 | 13,04% | 13,53% |
BiznesINFO 19:00 | TVN | 23,39% | 25,66% |
A. BiznesTV 17:00
B. BiznesINFO 19:00
C. BiznesPlus 19:30
D. BiznesPRO 18:00