Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Który z elementów modelu AIDCAS ma za zadanie wywołać długookresowe zadowolenie u konsumenta, które z kolei ma się przyczynić do ponownego wyboru reklamowanego produktu?

zwrócenie uwagi odbiorcy
wywołanie zainteresowania
wzbudzenie chęci posiadania
przekonanie o słuszności wyboru
zakup
zapewnienie satysfakcji

A. Działanie.
B. Zainteresowanie.
C. Satysfakcja.
D. Pożądanie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z technik negocjacyjnych związanych z czasem lub przestrzenią zapewnia większą pewność oraz możliwość kontrolowania lokalizacji?

A. Zamierzone wydłużanie dyskusji
B. Niekorzystna lokalizacja przeprowadzania negocjacji
C. Realizacja negocjacji na własnym obszarze
D. Wykorzystywanie terminów ostatecznych, które są nieprzekraczalne
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy planowaniu kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu, ale z wyraźną selektywnością demograficzną, krótkim czasem oraz dużą skutecznością oddziaływania na odbiorcę, warto zastosować reklamę

A. internetową
B. kinową
C. telewizyjną
D. radiową
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?

A. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
B. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
C. E-maile oraz kalendarze
D. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę

A. SWOT
B. BCG
C. TOWS
D. PEST
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby sprostać oczekiwaniom każdego z klientów przez dostosowanie oferty, cen, promocji oraz metod dystrybucji do ich specyficznych potrzeb, należy wdrożyć strategię

A. tworzenia.
B. standaryzacji.
C. personalizacji.
D. zmiany.
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Public relations
B. Promocja handlowa
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Promocja konsumencka
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:

A. reklamę kinową, prasową i internetową
B. spot telewizyjny, citylight i direct mail
C. ulotki, plakaty, direct mail
D. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?

A. Gross Rating Point
B. Effective Reach
C. Target Rating Point
D. Effective Freąuency
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli zostały podane średnie dopuszczalne poziomy hałasu w zależności od rodzaju pomieszczenia i charakteru wykonywanej w nim pracy. Na podstawie podanych parametrów określ, jaka może być dopuszczalna intensywność hałasu w dziale kreatywnym agencji reklamowej.

Rodzaj pomieszczeniaDopuszczalny poziom hałasu
[dB]
pomieszczenia ze źródłem hałasu75
sale interesantów w urzędach, bankach65
lokale biurowe, w których odbywa się praca koncepcyjna55
inne rodzaje biur55 – 65
PN-N-01307: 1994 – dopuszczalny równoważny poziom dźwięku w czasie pobytu pracownika

A. 65 dB
B. 70 dB
C. od 55 do 65 dB
D. 55 dB
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony na rysunku flowchart zamieszcza się w

mediatygodnie
IIIIIIIVVVI
gazeta Axxx
portal horyzontalny Xxx
diapazonyxxxxxx

A. briefie kreatywnym.
B. planie medialnym.
C. kosztorysie.
D. harmonogramie przygotowania reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy planuje stworzenie kampanii, której celem jest promocja Beskidu Wyspowego jako turystycznie atrakcyjnego regionu, będącego alternatywą dla popularnych miejsc wypoczynkowych w Polsce. Który z wymienionych środków promocji powinna wybrać biuro reklamy?

A. Lokalną stację radiową
B. Regionalny portal internetowy
C. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego
D. Ogólnopolski program telewizji publicznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma

A. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
B. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
C. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
D. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?

A. 4,0%
B. 40,0%
C. 25,0%
D. 2,5%
Zarządzanie kampanią reklamową

Które reklamy emitowane według załączonego harmonogramu, ze względu na zapping i umiejscowienie w bloku reklamowym, są najbardziej interesujące dla reklamodawców?

Ilustracja do pytania 19
A. Reklamy 1 i 2
B. Reklamy 3 i 4
C. Reklamy 5 i 6
D. Reklamy 1 i 6
Zarządzanie kampanią reklamową

Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4200,00 zł.

Dzień wydaniaCena 1 modułu ogłoszenia [zł]
ogłoszenie koloroweogłoszenie czarno-białe
poniedziałek-piątek250,00180,00
sobota-niedziela350,00280,00

A. 6 emisji.
B. 12 emisji.
C. 8 emisji.
D. 7 emisji.
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to

A. telemarketing
B. sprzedaż on-line
C. akwizycja
D. marketing wirusowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?

A. redukujących dysonans
B. poszukujących różnorodności
C. rutynowych
D. zmodyfikowanych
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały

A. 30% powierzchni reklamy
B. 20% powierzchni reklamy
C. 15% powierzchni reklamy
D. 25% powierzchni reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4 900,00 zł.

Dzień wydaniaCena 1 modułu ogłoszenia [zł]
ogłoszenie koloroweogłoszenie czarno-białe
poniedziałek-piątek250,00180,00
sobota-niedziela350,00280,00

A. 6 emisji.
B. 12 emisji.
C. 8 emisji.
D. 7 emisji.
Zarządzanie kampanią reklamową

Wypowiedź przytoczona w ramce jest charakterystyczna dla klienta typu

„Potrzebuję strony internetowej, responsywnej z zastosowaniem systemu zarządzania treścią. Proszę zaproponować kilka strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy."

A. "ja".
B. osobistego.
C. problemowego.
D. "inni".
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. 1
B. 2
C. 3
D. od 1,1 do 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która zamierza zwiększyć sprzedaż swoich istniejących produktów na aktualnych rynkach, wdroży strategię

A. zbierania śmietanki rynkowej
B. dywersyfikacji rynkowej
C. cen wysokich
D. penetracji rynkowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?

A. Katalogu firmowego
B. Gazety codziennej ogólnokrajowej
C. Czasopisma branżowego
D. Gazety codziennej regionalnej
Zarządzanie kampanią reklamową

Które połączenie kolorystyczne powinno zostać wykorzystane przy projektowaniu systemu identyfikacji wizualnej firmy, która chce pobudzić do entuzjastycznych zakupów przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa i zaufania do marki?

Ilustracja do pytania 33
A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli wskaż medium, w którym koszt dotarcia do 1% grupy docelowej jest najniższy. Wykorzystaj wskaźnik CPP=koszty pojedynczej emisji/rating emisji

Emisja reklamy
w TVw kiniew radiuw czasopismach
koszty emisji reklamy120 000,00 zł20 000,00 zł4 000,00 zł95 000,00 zł
rating emisji55%12%10%25%

A. Radio.
B. TV.
C. Kino.
D. Czasopisma.
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej

A. 4 sekundy
B. 2 sekundy
C. 3 sekundy
D. 1 sekundę