Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Klient z agencji reklamowej zgłosił się z przekonaniem, że duża część grupy docelowej nie jest świadoma istnienia jego towaru. W realizacji zlecenia dotyczącego stworzenia kampanii reklamowej powinno się skoncentrować na działaniach mających na celu budowanie

A. jedynie umiejętności rozpoznawania nazwy towaru.
B. świadomości istnienia towaru oraz umiejętności rozpoznawania nazwy.
C. jedynie świadomości istnienia towaru.
D. świadomości istnienia towaru lub przynajmniej umiejętności rozpoznawania nazwy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, która specjalizuje się w sprzedaży reklamy zewnętrznej, zmniejszyła cenę citylight z 200,00 zł na 120,00 zł, co oznacza obniżenie o

A. 80%
B. 40%
C. 60%
D. 20%
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia bazy danych klientów dla agencji reklamowej należy wziąć pod uwagę

A. zainteresowania zatrudnionych
B. czas obecności na rynku
C. daty założenia firm
D. preferowane media
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wprowadza na rynek nowoczesny i na początku kosztowny nośnik reklamy w internecie, który zaspokaja potrzeby klientów – pionierów. Jaką strategię marketingową powinna zastosować?

A. Konkurencyjną
B. Penetracji
C. Zbierania śmietanki
D. Dyskontową
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybór różnych wariantów reklamy oraz udoskonalenie wybranego wariantu poprzez dodanie elementów istotnych dla odbiorcy to zadanie badań reklamowych typu

A. pretesty
B. testy w trakcie kampanii telewizyjnej
C. posttesty
D. testy podczas kampanii prasowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 400

Koszty:

Wykonanie projektu - 250,00 zł

Przygotowanie do druku – 150,00 zł (za partię do 500 szt.)

Wydruk – 1,50 zł/szt.

A. 2,50 zł
B. 1,25 zł
C. 1,50 zł
D. 0,75 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Mały zakład krawiecki funkcjonuje w dużym kompleksie mieszkaniowym, gdzie znajduje się jeszcze jedna firma krawiecka będąca konkurencją. W tej sytuacji przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim stosować

A. billboardy
B. ulotki reklamowe
C. reklamę internetową
D. spoty radiowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj reklamy powinno zastosować przedsiębiorstwo, jeśli jego kampania reklamowa skupia się głównie na budowaniu luksusowego wizerunku produktu wśród bogatych kobiet?

A. Internetowy portal społecznościowy
B. Europlakat
C. Reklama w liniach lotniczych
D. Prestiżowy miesięcznik
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką czynność należy przeprowadzić w stworzonym arkuszu kalkulacyjnym z bazą danych, aby zobaczyć jedynie dane o zleceniu dla danego klienta, które zostało zrealizowane w określonym miesiącu i odnosi się do projektu wyznaczonych nośników reklamowych?

A. Układanie danych.
B. Zestawianie.
C. Analiza.
D. Filtrowanie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, prowadząc kampanię dla producenta wybielających past do zębów, stosuje podejście TTL (Through The Line). Jakie nośniki, według wybranej strategii, powinna wykorzystać w kampanii?

A. Spot reklamowy w radiu, lokowanie produktu, billboard
B. Spot reklamowy w telewizji, ulotki, newsletter
C. Ulotki, broszury, newsletter
D. Spot reklamowy w telewizji, reklama w prasie
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją i handlem funkcjonuje w 30-tysięcznym mieście. Jakie działania promocyjne powinna jej zaproponować agencja reklamowa, aby stworzyć pozytywny wizerunek w oczach lokalnej społeczności?

A. Obniżenie cen towarów
B. Organizacja Dni Otwartych
C. Zwiększenie różnorodności asortymentu
D. Reklama w telewizji krajowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa postanowiła wdrożyć strategię rozszerzenia rynku. Jakie działania powinna podjąć?

A. Zmienić dostawców
B. Rozpocząć działalność w pobliskim województwie
C. Wprowadzić dywersyfikację poziomą
D. Wprowadzić nowy produkt reklamowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą kategorię czasu antenowego powinna zaproponować agencja reklamy firmie preferującej reklamę w godzinach wieczornych i dysponującej budżetem 520,00 zł na 8 spotów?

CENNIK 30-SEKUNDOWYCH SPOTÓW REKLAMOWYCH
godziny emisjikategoria czasu antenowegocena emisji jednego spotu, zł
6.00 ÷ 8.00270,00
8.00 ÷ 15.00180,00
15.00 ÷ 18.00270,00
18.00 ÷ 22.00365,00
22.00 ÷ 6.00450,00

A. Kategorię 2.
B. Kategorię 1.
C. Kategorię 3.
D. Kategorię 4.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę reklamy mogłaby wykorzystać lokalna piekarnia, aby przy minimalnych kosztach pokazać ofertę dnia wraz z ceną?

A. Potykacza przed sklepem.
B. Reklamy w telewizji.
C. Backlightu ustawionego przy drodze.
D. Rollupu z ofertą w obrębie sklepu.
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?

A. Dynamiczny
B. Statyczny
C. Symetryczny
D. Rytmiczny
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zestawienie kolorów powinno znaleźć się w reklamie produktu spożywczego, by wzbudzić w kliencie poczucie głodu?

A. Niebieskiego oraz białego
B. Beżowego oraz brązowego
C. Czerwonego oraz żółtego
D. Żółtego oraz zielonego
Zarządzanie kampanią reklamową

Technika jednoargumentacyjna w trakcie prezentacji oferty agencji reklamowej opiera się na wskazywaniu

A. skutków realizacji zlecenia
B. wyłącznie wad produktu
C. jedynie korzyści produktu
D. wadach oraz zaletach produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy analizowany przekaz reklamowy oraz populacja, która jest badana, dzieli się na różne grupy lub kategorie, a następnie z każdej z tych warstw (grup) losowane są niezależne próby, to mamy do czynienia z doborem próby

A. nielosowy
B. kuli śniegowej
C. losowy
D. warstwowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy klient poprosił o wykonanie materiałów reklamowych POS, które mają być umieszczone na ladzie, jaki produkt reklamowy powinien być uwzględniony w zamówieniu?

A. Hanger
B. Wobbler
C. Dangler
D. Stand
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi

A. skoncentrowane
B. horyzontalne
C. wertykalne
D. zamknięte
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki

A. zasięgowe.
B. kosztowe.
C. intensywności.
D. częstotliwości.
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaj badania, który polega na określeniu wpływu wybranego czynnika (zmiennej niezależnej) na reklamę (zmienną zależną), jest określany jako

A. technika projekcyjna
B. eksperyment
C. badanie motywacji
D. wywiad