Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 41
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
B. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z nowoczesnym modelem, ostatnią fazą aspektu sprzedaży jest
A. zamknięcie obsługi
B. ocena wartości klienta
C. wywołanie zainteresowania
D. potwierdzenie obsługi
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.
Cecha | Sklep 1 | Sklep 2 | Sklep 3 | Sklep 4 |
---|---|---|---|---|
Rok powstania strony na portalu społecznościowym | 2017 | 2019 | 2018 | 2022 |
Liczba polubień strony | 9520 | 7149 | 9358 | 8796 |
Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek) | Warszawa 25-34 lata | Poznań 25-34 lata | Gdańsk 25-34 lata | Wrocław 25-34 lata |
Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku | 2 dni | 3 dni | 2 dni | 1 dzień |
Średnia liczba polubień postów | 60 | 53 | 58 | 55 |
Średnia liczba komentarzy postów | 5 | 3 | 5 | 4 |
Średnia liczba udostępnień postów | 40 | 35 | 40 | 38 |
A. Sklep 1
B. Sklep 2
C. Sklep 3
D. Sklep 4
Zarządzanie kampanią reklamową
Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako
A. innowator
B. bierny
C. aktywny
D. lojalny
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa jest zaangażowana w kampanię promocyjną turystyki w województwie warmińsko-mazurskim. Głównym celem tej kampanii jest uwydatnienie uroków przyrody danego regionu oraz zwiększenie liczby przyjeżdżających polskich turystów. Najskuteczniejszą formą reklamy w tej sytuacji okaże się
A. plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie
B. ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej
C. spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
D. audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię społeczną, należy mieć na uwadze, że nie może ona odnosić się do tematyki
A. upowszechniania oraz ochrony wolności i praw człowieka
B. ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
C. promocji kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury oraz tradycji
D. promowania bezpośrednio lub pośrednio rywalizujących podmiotów
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia? Działa do ośmiu razy dłużej!!!!
A. Interstitial.
B. Advergaming.
C. Teaser.
D. Spotler.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?
A. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
B. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
C. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
D. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
Zarządzanie kampanią reklamową
Dźwiękowy sygnał używany w reklamach radiowych, który jest charakterystyczny dla marki bądź produktu, to
A. junior page
B. frontlight
C. pop up
D. dżingiel
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym elemencie marketingu mix, agencja reklamowa prowadzi kampanie informacyjne oraz promocyjne dotyczące swej nowej oferty produktowej?
A. Ceny
B. Produktu
C. Promocji
D. Dystrybucji
Zarządzanie kampanią reklamową
Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do
A. produktem jako obiektem reklamy
B. firmą jako nadawcą reklamy
C. klientem jako adresatem reklamy
D. zmniejszeniem kosztów oraz optymalizacją sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać
A. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
B. plakaty promocyjne
C. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
D. ulotki promocyjne
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z
A. portale tematyczne
B. blogi wpływowe
C. portale informacyjne
D. media społecznościowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Na jakim etapie cyklu życia produktu agencja marketingowa wdroży reklamę pionierską?
A. Trzecia.
B. Czwarta.
C. Druga.
D. Pierwsza.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, która otrzymała zlecenie na przygotowanie spotu reklamowego, zdecydowała, że przed publikacją przeprowadzi ocenę projektu przekazu i w razie potrzeby wprowadzi poprawki. W tym celu powinna zastosować
A. posttesty
B. metodę komparatywną
C. pretesty
D. metodę panelową
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:
A. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
B. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
C. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
D. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił agencji reklamowej chęć umieszczenia reklamy w medium, które charakteryzuje się najmniejszym stopniem rozproszenia uwagi odbiorcy. Jaką formę reklamy powinna mu zaproponować agencja?
A. czasopisma
B. telewizję
C. radio
D. prasę codzienną
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Jaki cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

A. Zapoznawanie z produktem.
B. Przypominanie produktu.
C. Przekonywanie do produktu.
D. Porównywanie z innymi produktami.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to
A. fantazja
B. demonstracja
C. zalecenie
D. animacja
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonej tabeli wybierz medium główne i wspomagające, które należy zastosować w reklamie jogurtu "Yogo MEN", w grupie docelowej 24÷35-letnich pracowników biurowych, dbających o zdrowie, którzy są młodymi ojcami.
Zmiana stylu życia młodych ojców w wyniku pojawienia się pierwszego dziecka w rodzinie | |
---|---|
Zmiana zachowań | Nowe wydatki |
Ograniczenie wyjazdów weekendowych, wyjść do kina i restauracji. | Jedzenie dla dziecka, lekarstwa, pampersy. |
Oszczędność- mniej gazet, czasopism, książek i płyt CD. | Internetowa wypożyczalnia filmów, kino domowe. |
Ograniczenie wydatków na ubrania i drobne zachcianki. | Ubranka dla dziecka, wózek, zabawki. |
Dbałość o zdrowie, sport, rzucenie palenia. | Kupowanie naturalnych, zdrowych produktów żywnościowych, spacery. |
A. Internet i reklama zewnętrzna.
B. Radio i gazeta codzienna.
C. Telewizja i czasopismo kolorowe.
D. Internet i kino.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?
A. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
B. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
C. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
D. Odzyskanie dawnych klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?
A. 25,0%
B. 4,0%
C. 40,0%
D. 2,5%
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?
A. OTS
B. CPP
C. CTP
D. GRP
Zarządzanie kampanią reklamową
W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.
Zasięg mediów w kampanii reklamowej | ||
grupa docelowa | cała populacja | |
Radio | 35% | 15% |
Outdoor | 20% | 35% |
Internet | 55% | 90% |
Telewizja | 87% | 29% |
A. Telewizja.
B. Internet.
C. Radio.
D. Outdoor.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest
A. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
B. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
C. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
D. procent przychodów firmy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wybranych kryteriów doboru mediów umożliwia ustalenie średniej liczby interakcji przedstawiciela grupy docelowej z komunikatem reklamowym?
A. Selektywność mediów oraz środków reklamy
B. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy
C. Intensywność oddziaływania środków
D. Zasięg oddziaływania środka reklamowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się dokument, który jest odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta?
A. brief reklamowy
B. debrief strategiczny
C. debrief reklamowy
D. brief kreatywny
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj reklamy powinno zastosować przedsiębiorstwo, jeśli jego kampania reklamowa skupia się głównie na budowaniu luksusowego wizerunku produktu wśród bogatych kobiet?
A. Reklama w liniach lotniczych
B. Europlakat
C. Prestiżowy miesięcznik
D. Internetowy portal społecznościowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczenie reklamy z grafiką pokrywającą cały tył autobusu, łącznie z szybą, powinno być zapisane w cenniku jako
A. Dualbusboard
B. Fullback
C. Busboard
D. Back
Zarządzanie kampanią reklamową
Renomowana firma motoryzacyjna planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. Postanowiono zastosować strategię PULL, polegającą na kształtowaniu popytu przez bezpośrednie oddziaływanie na konsumenta. Najskuteczniejszymi narzędziami w tej strategii będą
A. akwizycja oraz merchandising
B. akwizycja oraz promocja sprzedaży
C. public relations i product placement
D. trzy kanały dystrybucji
Zarządzanie kampanią reklamową
Fanpage to specyficzna forma promocji
A. prasowej
B. kinowej
C. outdoorowej
D. internetowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę
A. PEST
B. BCG
C. SWOT
D. TOWS
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia bazy danych klientów dla agencji reklamowej należy wziąć pod uwagę
A. zainteresowania zatrudnionych
B. czas obecności na rynku
C. daty założenia firm
D. preferowane media
Zarządzanie kampanią reklamową
Dom mediowy, który zdobył nagrodę Firma Fair Play, zakupił czas antenowy (2 minuty) przed istotnym meczem piłkarskim. Pozostało mu jeszcze 30 sekund na sprzedaż reklamy. Wartość takiego spotu w tym czasie wynosi 100 000,00 zł. Dom mediowy liczył na duże zainteresowanie i planował prowadzić negocjacje twarde z reklamodawcami. Ostatecznie zainteresowały się tylko dwie firmy, gotowe zapłacić 30 000,00 zł za 30 sekund. Jaką strategię negocjacyjną powinien przyjąć dom mediowy?
A. Zmianę stylu negocjacji na miękkie
B. Zerwanie negocjacji
C. Kontynuację negocjacji twardych
D. Strategię unikania
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są nośniki reklamy w sieci?
A. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
B. diapazon, freeboard, fotografia
C. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
D. scyscraper, top layer, interstitial
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak długo maksymalnie może potrwać pojedyncze przedstawienie dwóch sponsorów w programie?
A. 24 s
B. 30 s
C. 16 s
D. 8 s
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię
A. dywersyfikacji
B. zbierania śmietanki
C. penetracji rynku
D. dumpingu
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma realizuje intensywną kampanię billboardową, ale pragnie ją wzbogacić oraz ożywić. Nowe działania miałyby skupiać uwagę odbiorców oraz angażować ich do wspólnej zabawy. Jaką formę reklamy powinna wybrać firma?
A. Galanteria reklamowa
B. Produkt placament
C. Happening
D. Materiały POS
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:
A. opinie liderów, kultura
B. zdanie grupy społecznej, rodzina
C. osobowość, postawy
D. dochody, ceny
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla przedsiębiorstwa z Wrocławia, które współpracuje z trzema krajami Unii Europejskiej, zaproponuj działania marketingowe na rynku
A. światowym
B. międzynarodowym
C. narodowym
D. regionalnym