Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?

A. wiodącą
B. rynkową
C. kosztową
D. popytową
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię

A. penetracji rynku
B. zbierania śmietanki
C. dywersyfikacji
D. dumpingu
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą stronę internetową powinien wybrać klient dysponujący kwotą 2 500,00 zł netto, jeśli zależy mu głównie na umieszczeniu co najmniej 10 podstron i 30 zdjęć na stronie?

OpcjeStrona XS
1 300,00 zł netto
Strona S
1 600,00 zł netto
Strona M
2 000,00 zł netto
Strona L
3 000,00 zł netto
Liczba podstron571520
Galeriamax 10 zdjęćmax 20 zdjęćmax 35 zdjęćmax 55 zdjęć
System zarządzania treścią
Instalacja na serwerze

A. Stronę M.
B. Stronę SX.
C. Stronę L.
D. Stronę S.
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, której z czterech marek (1,2,3,4) osiągnięto bardziej efektywny wzrost preferencji zakupu wśród potencjalnych klientów?

Marka% osób, które wybrały markę produktu (przed rozpoczęciem kampanii)% osób, które wybrały markę produktu (pięć miesięcy po zakończeniu kampanii)
Marka 11033
Marka 28890
Marka 36474
Marka 43239

A. Marka 3
B. Marka 4
C. Marka 2
D. Marka 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje udostępnione na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego są przykładem źródeł danych

A. wtórnych wewnętrznych
B. wtórnych zewnętrznych
C. pierwotnych wewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
Zarządzanie kampanią reklamową

Załączona baza danych stworzona do celów marketingu bezpośredniego zawiera rekordy z kategorii informacji

Liczba dotychczasowych kontaktówDataWartość zakupuInformacje o przesłanej ofercie

A. psychograficznych.
B. historycznych.
C. demograficznych.
D. geograficznych.
Zarządzanie kampanią reklamową

W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła

A. zewnętrzne pierwotne
B. zewnętrzne wtórne
C. wewnętrzne wtórne
D. wewnętrzne pierwotne
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skutecznie promować produkt codziennego użytku w prasie ogólnopolskiej, warto najpierw

A. sprawdzić różne wersje reklamy w gazetach regionalnych
B. wypróbować reklamę w czasopismach konsumenckich
C. umieścić reklamę wyłącznie w czasopismach specjalistycznych
D. opublikować reklamę w prasie ogólnopolskiej
Zarządzanie kampanią reklamową

Z jakiej strony internetowej można bezpłatnie ściągnąć dane dotyczące bezrobocia w danym obszarze, aby zgromadzić informacje potrzebne do realizacji kampanii reklamowej?

A. www.wupwarszawa.praca.gov.pl
B. www.nik.gov.pl
C. www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy
D. www.zus.pl
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.

Tytuł periodykówRok 2015Rok 2014
Procent respondentów
Piękny styl8,40%6,65%
Piękny dom9,65%7,60%
Piękny ogród5,30%5,45%
Piękne mieszkanie4,20%2,35%

A. Piękny styl.
B. Piękny ogród.
C. Piękny dom.
D. Piękne mieszkanie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa prowadzi negocjacje z potencjalnym klientem. Jaką metodę negocjacyjną wykorzystuje negocjator, mówiąc "W tej chwili kończą się nasze uprawnienia i nie jesteśmy w stanie podejmować decyzji w tej kwestii"?

A. Ograniczone kompetencje
B. Zarządzanie czasem
C. Celuj wysoko
D. Dobra - zła postawa
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość uzyska wskaźnik GRP (intensywność kampanii reklamowej), jeśli całkowity zasięg kampanii wyniósł 60%, a przeciętna częstotliwość kontaktów z reklamą to 3?

A. 60
B. 20
C. 3
D. 180
Zarządzanie kampanią reklamową

Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest

A. badaniem ankietowym
B. obserwacją
C. technika projekcyjna
D. wywiadem
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przeprowadziła badanie rozmieszczonych na terenie miasta diapazonów z reklamą nowego modelu telefonu komórkowego. W badaniu ankietowym zadano pytania dotyczące czytelności, oryginalności, atrakcyjności i stopnia zachęty do zakupu produktu. Badaniem objęto 2 000 osób, a wyniki przedstawiono na załączonym wykresie.
Ilu badanych uważa, że diapazon zachęcił ich do zakupu?

Ilustracja do pytania 18
A. 500 osób.
B. 800 osób.
C. 400 osób.
D. 600 osób.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu konkurencję obserwujemy, gdy na rynku działa wiele firm z małym udziałem, które nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen rynkowych?

A. Monopolem
B. Oligopolem
C. Konkurencją monopolistyczną
D. Konkurencją doskonałą
Zarządzanie kampanią reklamową

Renomowana firma motoryzacyjna planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. Postanowiono zastosować strategię PULL, polegającą na kształtowaniu popytu przez bezpośrednie oddziaływanie na konsumenta. Najskuteczniejszymi narzędziami w tej strategii będą

A. public relations i product placement
B. akwizycja oraz promocja sprzedaży
C. akwizycja oraz merchandising
D. trzy kanały dystrybucji
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient domu mediowego chce, aby jego reklama była emitowana w porze, gdy słuchalność jest zdecydowanie wyższa w miejscu pracy niż w domu. Na podstawie wykresu rozkładu słuchalności dobowej programów radiowych ustal, w którym z wymienionych przedziałów czasowych należy zaplanować emisje spotów reklamowych klienta.

Ilustracja do pytania 23
A. 11:00 : 13:00
B. 05:00 : 7:00
C. 09:00 : 11:00
D. 07:00 : 09:00
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?

ParametrWartość parametru
Koszt kampanii400 000,00 zł
Zasięg kampanii200
Częstotliwość kampanii40

A. 10 000,00 zł
B. 50,00 zł
C. 8 000,00 zł
D. 40,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium powinna zaproponować swojemu klientowi agencja reklamowa, biorąc pod uwagę częstotliwość śledzenia reklam przez potencjalnych klientów?

MediumCzęstotliwość śledzenia reklam
Zawsze (%)Często (%)Czasami (%)Rzadko (%)Wcale (%)
Telewizja ogólnopolska94628124
Telewizja regionalna212283622
Prasa codzienna ogólnopolska211243528
Prasa codzienna regionalna210283426

A. Prasę codzienną regionalną.
B. Telewizję ogólnopolską.
C. Prasę codzienną ogólnopolską.
D. Telewizję regionalną.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soku tłoczonego z świeżych ekologicznych gruszek planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który będzie przypominał sok jabłkowy. Jakie kluczowe cele powinien obrać w trakcie kampanii promocyjnej?

A. Zachęcenie klientów do wyboru innych marek.
B. Ukazanie historii marki.
C. Poinformowanie klientów o nowym produkcie.
D. Przypomnienie o dotychczasowych produktach firmy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas realizacji kampanii reklamowej nowego produktu w mediach, skierowanej do wybranej grupy docelowej, należy zwrócić szczególną uwagę na

A. częstotliwość interakcji z reklamą wśród całej populacji
B. zasięg kampanii w obrębie grupy docelowej
C. zasięg kampanii w całej populacji
D. częstotliwość interakcji z reklamą w grupie docelowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ, w którym z krajów wiązana kampania radiowo-telewizyjna osiągnie największy zasięg.

krajezasięg telewizji [%]zasięg radia [%]zasięg magazynów dla kobiet [%]
A.Francja853966
B.Niemcy775254
C.Włochy875069
D.Wielka Brytania834269

A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o

A. firmie oraz jej produktach
B. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
C. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
D. nowej lokalizacji siedziby firmy
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować

A. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
B. szeroki wachlarz produktów
C. wąski asortyment
D. cenę równą tej w drugiej ofercie
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?

A. Rekomendacji
B. Emocjonalny
C. Racjonalny
D. Moralny
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować

A. ogłoszenie drobne
B. wrzutkę
C. artykuł sponsorowany
D. reklamę całostronicową
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z

A. portale tematyczne
B. portale informacyjne
C. media społecznościowe
D. blogi wpływowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?

A. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
B. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
C. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
D. Zdobywanie nowych klientów
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?

A. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
B. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.