Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. wiodącą
B. rynkową
C. kosztową
D. popytową
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię
A. penetracji rynku
B. zbierania śmietanki
C. dywersyfikacji
D. dumpingu
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą stronę internetową powinien wybrać klient dysponujący kwotą 2 500,00 zł netto, jeśli zależy mu głównie na umieszczeniu co najmniej 10 podstron i 30 zdjęć na stronie?
Opcje | Strona XS 1 300,00 zł netto | Strona S 1 600,00 zł netto | Strona M 2 000,00 zł netto | Strona L 3 000,00 zł netto |
---|---|---|---|---|
Liczba podstron | 5 | 7 | 15 | 20 |
Galeria | max 10 zdjęć | max 20 zdjęć | max 35 zdjęć | max 55 zdjęć |
System zarządzania treścią | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Instalacja na serwerze | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
A. Stronę M.
B. Stronę SX.
C. Stronę L.
D. Stronę S.
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, której z czterech marek (1,2,3,4) osiągnięto bardziej efektywny wzrost preferencji zakupu wśród potencjalnych klientów?
Marka | % osób, które wybrały markę produktu (przed rozpoczęciem kampanii) | % osób, które wybrały markę produktu (pięć miesięcy po zakończeniu kampanii) |
---|---|---|
Marka 1 | 10 | 33 |
Marka 2 | 88 | 90 |
Marka 3 | 64 | 74 |
Marka 4 | 32 | 39 |
A. Marka 3
B. Marka 4
C. Marka 2
D. Marka 1
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje udostępnione na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego są przykładem źródeł danych
A. wtórnych wewnętrznych
B. wtórnych zewnętrznych
C. pierwotnych wewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego dokumentu wymaga klient w odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące telewizyjnej kampanii reklamowej?
A. Case study
B. Proof
C. Media plan
D. Harmonogram Gantta
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej
A. dominacji
B. przejęcia
C. dumpingu
D. skimmingu
Zarządzanie kampanią reklamową
Załączona baza danych stworzona do celów marketingu bezpośredniego zawiera rekordy z kategorii informacji
Liczba dotychczasowych kontaktów | Data | Wartość zakupu | Informacje o przesłanej ofercie |
---|
A. psychograficznych.
B. historycznych.
C. demograficznych.
D. geograficznych.
Zarządzanie kampanią reklamową
W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła
A. zewnętrzne pierwotne
B. zewnętrzne wtórne
C. wewnętrzne wtórne
D. wewnętrzne pierwotne
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby skutecznie promować produkt codziennego użytku w prasie ogólnopolskiej, warto najpierw
A. sprawdzić różne wersje reklamy w gazetach regionalnych
B. wypróbować reklamę w czasopismach konsumenckich
C. umieścić reklamę wyłącznie w czasopismach specjalistycznych
D. opublikować reklamę w prasie ogólnopolskiej
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiej strony internetowej można bezpłatnie ściągnąć dane dotyczące bezrobocia w danym obszarze, aby zgromadzić informacje potrzebne do realizacji kampanii reklamowej?
A. www.wupwarszawa.praca.gov.pl
B. www.nik.gov.pl
C. www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy
D. www.zus.pl
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa oferująca narzędzia BTL zaproponuje swoim klientom pomysły na reklamy
A. radiowej
B. telewizyjnej
C. zewnętrznej
D. sklepowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.
Tytuł periodyków | Rok 2015 | Rok 2014 |
---|---|---|
Procent respondentów | ||
Piękny styl | 8,40% | 6,65% |
Piękny dom | 9,65% | 7,60% |
Piękny ogród | 5,30% | 5,45% |
Piękne mieszkanie | 4,20% | 2,35% |
A. Piękny styl.
B. Piękny ogród.
C. Piękny dom.
D. Piękne mieszkanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa prowadzi negocjacje z potencjalnym klientem. Jaką metodę negocjacyjną wykorzystuje negocjator, mówiąc "W tej chwili kończą się nasze uprawnienia i nie jesteśmy w stanie podejmować decyzji w tej kwestii"?
A. Ograniczone kompetencje
B. Zarządzanie czasem
C. Celuj wysoko
D. Dobra - zła postawa
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to
A. proof cyfrowy.
B. case study.
C. debrief.
D. brief
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość uzyska wskaźnik GRP (intensywność kampanii reklamowej), jeśli całkowity zasięg kampanii wyniósł 60%, a przeciętna częstotliwość kontaktów z reklamą to 3?
A. 60
B. 20
C. 3
D. 180
Zarządzanie kampanią reklamową
Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest
A. badaniem ankietowym
B. obserwacją
C. technika projekcyjna
D. wywiadem
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa przeprowadziła badanie rozmieszczonych na terenie miasta diapazonów z reklamą nowego modelu telefonu komórkowego. W badaniu ankietowym zadano pytania dotyczące czytelności, oryginalności, atrakcyjności i stopnia zachęty do zakupu produktu. Badaniem objęto 2 000 osób, a wyniki przedstawiono na załączonym wykresie.
Ilu badanych uważa, że diapazon zachęcił ich do zakupu?

A. 500 osób.
B. 800 osób.
C. 400 osób.
D. 600 osób.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu konkurencję obserwujemy, gdy na rynku działa wiele firm z małym udziałem, które nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen rynkowych?
A. Monopolem
B. Oligopolem
C. Konkurencją monopolistyczną
D. Konkurencją doskonałą
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość ma GRP, jeśli zasięg kampanii reklamowej wynosi 60%, a częstotliwość to 5?
A. 60
B. 300
C. 12
D. 5
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką strategię przyjmuje firma, która sprzedaje wszystkie swoje wyroby pod jedną marką?
A. Produktową
B. Rodzinną
C. Kombinowaną
D. Indywidualną
Zarządzanie kampanią reklamową
Renomowana firma motoryzacyjna planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. Postanowiono zastosować strategię PULL, polegającą na kształtowaniu popytu przez bezpośrednie oddziaływanie na konsumenta. Najskuteczniejszymi narzędziami w tej strategii będą
A. public relations i product placement
B. akwizycja oraz promocja sprzedaży
C. akwizycja oraz merchandising
D. trzy kanały dystrybucji
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient domu mediowego chce, aby jego reklama była emitowana w porze, gdy słuchalność jest zdecydowanie wyższa w miejscu pracy niż w domu. Na podstawie wykresu rozkładu słuchalności dobowej programów radiowych ustal, w którym z wymienionych przedziałów czasowych należy zaplanować emisje spotów reklamowych klienta.

A. 11:00 : 13:00
B. 05:00 : 7:00
C. 09:00 : 11:00
D. 07:00 : 09:00
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
Parametr | Wartość parametru |
---|---|
Koszt kampanii | 400 000,00 zł |
Zasięg kampanii | 200 |
Częstotliwość kampanii | 40 |
A. 10 000,00 zł
B. 50,00 zł
C. 8 000,00 zł
D. 40,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Które medium powinna zaproponować swojemu klientowi agencja reklamowa, biorąc pod uwagę częstotliwość śledzenia reklam przez potencjalnych klientów?
Medium | Częstotliwość śledzenia reklam | ||||
---|---|---|---|---|---|
Zawsze (%) | Często (%) | Czasami (%) | Rzadko (%) | Wcale (%) | |
Telewizja ogólnopolska | 9 | 46 | 28 | 12 | 4 |
Telewizja regionalna | 2 | 12 | 28 | 36 | 22 |
Prasa codzienna ogólnopolska | 2 | 11 | 24 | 35 | 28 |
Prasa codzienna regionalna | 2 | 10 | 28 | 34 | 26 |
A. Prasę codzienną regionalną.
B. Telewizję ogólnopolską.
C. Prasę codzienną ogólnopolską.
D. Telewizję regionalną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent soku tłoczonego z świeżych ekologicznych gruszek planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który będzie przypominał sok jabłkowy. Jakie kluczowe cele powinien obrać w trakcie kampanii promocyjnej?
A. Zachęcenie klientów do wyboru innych marek.
B. Ukazanie historii marki.
C. Poinformowanie klientów o nowym produkcie.
D. Przypomnienie o dotychczasowych produktach firmy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji kampanii reklamowej nowego produktu w mediach, skierowanej do wybranej grupy docelowej, należy zwrócić szczególną uwagę na
A. częstotliwość interakcji z reklamą wśród całej populacji
B. zasięg kampanii w obrębie grupy docelowej
C. zasięg kampanii w całej populacji
D. częstotliwość interakcji z reklamą w grupie docelowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ, w którym z krajów wiązana kampania radiowo-telewizyjna osiągnie największy zasięg.
kraje | zasięg telewizji [%] | zasięg radia [%] | zasięg magazynów dla kobiet [%] | |
---|---|---|---|---|
A. | Francja | 85 | 39 | 66 |
B. | Niemcy | 77 | 52 | 54 |
C. | Włochy | 87 | 50 | 69 |
D. | Wielka Brytania | 83 | 42 | 69 |
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o
A. firmie oraz jej produktach
B. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
C. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
D. nowej lokalizacji siedziby firmy
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby uzyskać szeroki zasięg kampanii reklamowej w danej grupie docelowej, należy zastosować cel
A. reklamowy
B. medialny
C. marketingowy
D. wizerunkowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi
A. 15%
B. 20%
C. 25%
D. 30%
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować
A. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
B. szeroki wachlarz produktów
C. wąski asortyment
D. cenę równą tej w drugiej ofercie
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?
A. Rekomendacji
B. Emocjonalny
C. Racjonalny
D. Moralny
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować
A. ogłoszenie drobne
B. wrzutkę
C. artykuł sponsorowany
D. reklamę całostronicową
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z
A. portale tematyczne
B. portale informacyjne
C. media społecznościowe
D. blogi wpływowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Opracowanie układu w wybranym medium przez agencję reklamową odnosi się do
A. konstrukcji mediów w kampanii promocyjnej
B. scenariusza spotu radiowego
C. układu graficznego ogłoszenia prasowego
D. strategii mediów w reklamie telewizyjnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?
A. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
B. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
C. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
D. Zdobywanie nowych klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient wyraził potrzebę na wewnętrzną reklamę. Który z produktów powinien mu być dostarczony?
A. Pylon
B. Roll-up
C. Mobile
D. Totem
PGF.08 Pytanie 159
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?
A. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
B. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

A. 50%
B. 9%
C. 20%
D. 59%