Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?

A. krainą dziecięcości
B. krainą marzeń
C. budowaniem tożsamości
D. owczym pędem
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, badając zebrane dane oraz opracowane koncepcje, które mają na celu zaspokojenie maksymalnej liczby oczekiwań i potrzeb klienta, a także uwzględnienie zdolności finansowych kupującego, realizuje proces

A. zamknięcia sprzedaży
B. naniesienia poprawek ofertowych
C. przygotowania listu motywacyjnego
D. przygotowania oferty
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?

A. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
B. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
C. całkowicie niedozwolona
D. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?

A. pozioma
B. koncentryczna
C. równoległa
D. pionowa
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:

A. zdanie grupy społecznej, rodzina
B. dochody, ceny
C. opinie liderów, kultura
D. osobowość, postawy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?

A. Społecznych
B. Fizjologicznych
C. Samorealizacji
D. Bezpieczeństwa
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje kampanię marketingową dla salonu fryzjerskiego, który działa w Krakowie. Celem tej kampanii jest przyciągnięcie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna wykorzystać agencja reklamowa?

A. Radio lokalne
B. Reklamę w punkcie sprzedaży
C. Radio krajowe
D. Telewizję krajową
Zarządzanie kampanią reklamową

Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.

Czas (gg:mm:ss)
godzinyreklamytelesprzedażogłoszenia i komunikatyzapowiedzi programów
A.900-10000:03:050:01:050:00:000:02:05
B.1000-11000:02:030:03:000:01:300:03:01
C.1100-12000:04:240:02:060:03:010:01:04
D.1200-13000:03:040:01:080:03:020:01:25

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wykresie przedstawiono strukturę wiekową czytelników czterech popularnych miesięczników. W którym czasopiśmie należy umieścić reklamę, aby dotrzeć do największej nominalnie liczby czytelników z grupy wiekowej 20÷35 lat, jeżeli wiadomo, że miesięcznik X ma nakład 100 000, miesięcznik Y – 200 000, miesięcznik Z – 150 000, a miesięcznik Q – 300 000?

Ilustracja do pytania 15
A. W miesięczniku X
B. W miesięczniku Z
C. W miesięczniku Y
D. W miesięczniku Q
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych

A. z zasięgiem.
B. z częstotliwością.
C. z zasięgiem efektywnym.
D. z częstotliwością efektywną.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?

A. Sezonowy
B. Przestrzenny
C. Handlowy
D. Ilościowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?

A. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
B. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
C. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
D. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się

A. wskaźnik efektywności kampanii SEM
B. unikatową propozycję sprzedaży USP
C. natychmiastową znajomość marki TOM
D. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie zamieszczonego wykresu określ, ile osób widziało reklamę szamponu przy założeniu, że badaniami objęto grupę 1000 respondentów.

Ilustracja do pytania 20
A. 105 osób.
B. 120 osób.
C. 300 osób.
D. 75 osób.
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściwym medium internetowym dla kampanii antynikotynowej, skierowanej do młodzieży, która ukazuje konsekwencje palenia oraz perspektywy związane z nałogiem, jest

A. fan page
B. viral video
C. pop-up window
D. button
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?

A. 143 zł
B. 132 zł
C. 120 zł
D. 130 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kolejność mają składniki briefu 6M?

A. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement
B. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement
C. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement
D. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej

A. system zarządzania strategicznego
B. system identyfikacji wizualnej
C. brief reklamowy
D. szczegółowy media plan
Zarządzanie kampanią reklamową

Słynny, globalny producent samochodów planuje w ramach prowadzonej kampanii reklamowej zaprezentować atuty oraz urok najnowszego modelu pojazdu. Najbardziej odpowiednim medium w tej sytuacji będzie

A. radio.
B. czasopisma.
C. outdoor.
D. telewizja.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest

A. procent przychodów firmy
B. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
C. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
D. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie zamieszczonego cennika materiałów reklamowych ustal wartości brutto produktów po uwzględnieniu rabatu, jeżeli stawka VAT wynosi 23%.

cena.
j. netto
j. miaryilośćwartość
netto
Brelok smyczka Scout –
termosublimacja
1,70 złszt500850,00 zł
Kubek z łyżeczką –
sitodruk
12,00 złszt1001 200,00 zł
Wartość
netto
2 050,00 zł
Rabat 5%102,50 zł
Wartość brutto?

A. 2 583,00 zł
B. 2 521,50 zł
C. 2 647,58 zł
D. 2 395,43 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza efektywności reklamy, w której grupa próbna odzwierciedla całą populację w sposób statystyczny, jest analizą

A. pełną
B. reprezentacyjną
C. incydentalną
D. quasi-reprezentacyjną
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent z Poznania, który dystrybuuje swoje artykuły w całym kraju i planuje kampanię reklamową mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego zasięgu wśród swojej grupy docelowej, powinien wybrać reklamę umieszczoną w

A. tygodniku opinii z Poznania
B. dzienniku ogólnokrajowym
C. regionalnej stacji radiowej
D. czasopiśmie dla konsumentów
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?

A. 45 GRP
B. 7,5 GRP
C. 15 GRP
D. 30 GRP
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę określania budżetu reklamowego należy wybrać, gdy kluczowym czynnikiem są możliwości finansowe przedsiębiorstwa?

A. Zadaniowa
B. AYCA (All Y ou Can Afford)
C. SOV (Share of Voice)
D. Procent od obrotów firmy