Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 5 kasetonów świetlnych w cenie 400,00 zł netto za sztukę, pomijając przy tym rabat wartościowy dla klienta w wysokości 200,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby skorygować ten błąd?

A. Fakturę korygującą
B. Fakturę Proforma
C. Notę korygującą
D. Fakturę zaliczkową
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów

A. żywności
B. ogrodowych
C. zaawansowanej technologii
D. farmaceutycznych
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja, która jest płatnikiem VAT oraz współpracuje jedynie z firmami, w jaki sposób powinna rejestrować sprzedaż swoich usług?

A. Fakturą
B. Raportem płatności
C. Rachunkiem
D. Paragonem fiskalnym
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim terminie według załączonego fragmentu Kodeksu Cywilnego firma powinna przyjąć ofertę złożoną telefonicznie, aby stała się ona wiążąca?

Ustawa Kodeks cywilny Dz. U. z 2014. Poz. 121
Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy.
§ 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

A. Następnego dnia.
B. Niezwłocznie.
C. Siedem dni.
D. Do końca miesiąca.
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową

W Kodeksie znajduje się informacja, że reklamy nie mogą zawierać treści ani elementów dyskryminacyjnych, nie mogą zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać lęk lub strach?

A. Etyki Reklamy
B. wykroczeń
C. cywilnym
D. rodzinnym i opiekuńczym
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów

A. prawa pracy
B. o prawie autorskim
C. kodeksu cywilnego
D. o prawie handlowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w

Charakterystyka spotu reklamowego
nie nadużywa zaufania odbiorcy,
nie wykorzystuje braku doświadczenia lub wiedzy odbiorcy,
nie zawiera elementów zachęcających do aktów przemocy.

A. ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
B. ustawie o radiofonii i telewizji.
C. Kodeksie Etyki Reklamy.
D. ustawie prawo własności przemysłowej.
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawą nie regulującą kwestii prawa własności intelektualnej w Polsce jest

A. ustawa o ochronie danych osobowych
B. ustawa o ochronie baz danych
C. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
D. ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?

A. Fakturę pro forma
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę korygującą
D. Notę korygującą
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową

Zakres prawa autorskiego oraz własności intelektualnej nie obejmuje

A. design przemysłowy
B. zwykła informacja prasowa
C. aplikacja komputerowa
D. dzieło literackie
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną, należy mieć na uwadze, że nie może ona odnosić się do tematyki

A. promocji kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury oraz tradycji
B. ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
C. upowszechniania oraz ochrony wolności i praw człowieka
D. promowania bezpośrednio lub pośrednio rywalizujących podmiotów
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama oraz promocja piwa mogą być realizowane

A. z udziałem niepełnoletnich osób.
B. w telewizji i kinie po godzinie 20.00.
C. w radiu oraz telewizji w przedziale czasowym od 6.00 do 20.00.
D. w prasie skierowanej do młodzieży i dzieci.
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową

Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

A. 2 lat
B. 4 lat
C. 1 roku
D. 3 lat
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie

A. zlecenia
B. o dzieło
C. agencyjnej
D. kontraktacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania należy podjąć jako pierwsze, gdy pracownik agencji reklamowej obsługujący ploter tnący doznał porażenia prądem?

A. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji.
B. Zadzwonić po karetkę.
C. Powiadomić przełożonego.
D. Odłączyć dopływ prądu.
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks etyki reklamowej wskazuje, że działania dotyczące marketingu bezpośredniego powinny

A. zawierać dane o nazwach, adresach oraz numerach telefonów sprzedawcy i reklamodawcy
B. oferować produkty, za które wymagana jest płatność bez wcześniejszego ich zamówienia
C. trwać przez całą dobę w przypadku telemarketingu
D. być adresowane do szerokiego grona odbiorców
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć

A. regularną weryfikację danych.
B. aktualizację programów.
C. cykliczne skanowanie komputerów.
D. elektroniczne systemy ochrony danych
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego obowiązkowego składnika brakuje w załączonej umowie kupna-sprzedaży?

Umowa kupna – sprzedaży
zawarta w dniu 21 grudnia 2015 r. pomiędzy: Janem Nowakiem – właścicielem firmy XYZ z siedzibą w Warszawie, ul. Wałęsy 89, zwanym dalej Sprzedającym,

a

Józefem Kowalewskim – kierownikiem działu zakupów firmy ABC z siedzibą w Warszawie, ul. Mazowiecka 98, zwanym dalej Kupującym.
§1
Podstawą zawarcia umowy jest zamówienie z dnia 15 października 2015 r.
§2
Przedmiotem umowy jest sprzedaż plotera model PWZAA 50/32.
§3
Cena towaru, którego dotyczy niniejsza umowa, wynosi 5 000,00 zł brutto.
§4
Ploter zostanie wydany i dostarczony Kupującemu na koszt Sprzedającego. Sprzedający dostarczy towar w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania zapłaty.
§5
Kupujący zobowiązuje się zapłacić za towar do dnia 28 grudnia 2015 r.
§6
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
§7
Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
Podpis Kupującego

A. Warunków dostawy.
B. Stron umowy.
C. Podpisu sprzedawcy.
D. Przedmiotu sprzedaży.
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej, który obsługiwał ploter tnący, doznał porażenia prądem. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności?

A. Odłączyć dopływ prądu
B. Powiadomić przełożonego
C. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
D. Zadzwonić po pogotowie ratunkowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?

A. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
B. z kooperacją międzysektorową
C. z tworzeniem relacji z klientami
D. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Nieetyczna praktyka polegająca na rejestrowaniu różnych wersji domen internetowych znanych brandów i ich sprzedaży po zawyżonej cenie podmiotom, które wcześniej takich domen nie zarejestrowały, to?

A. typosquatting
B. cybersquatting
C. linking
D. framing
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy adres osoby fizycznej, pozyskany z Internetu, może zostać wykorzystany do stworzenia bazy danych klientów Agencji?

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (D.U.02.101.926)
Art. 25.1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę, bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o:
1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – o miejscu swojego zamieszkania oraz imieniu i nazwisku,
2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
3) źródle danych,
4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania.

A. Po uzyskaniu pisemnej zgody osoby zainteresowanej.
B. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego przez administratora danych.
C. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego względem GIODO.
D. Po uzyskaniu ustnej zgody osoby zainteresowanej.
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się zbiór norm zachowań i zasad kultury osobistej, które obowiązują w sieci?

A. Etyka
B. Etykieta
C. Netykieta
D. Netmoda
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?

A. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
B. przed godziną 2000
C. zawierających mniej niż 8% alkoholu
D. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, reklamą jest przekaz

A. stanowiący element kampanii wyborczej lub referendalnej
B. zawierający informację mającą na celu zwiększenie zbytu produktów
C. pochodzący od podmiotu, wymagany przez obowiązujące przepisy prawne
D. promujący pożądane społecznie zachowania, niezwiązany z reklamą podmiotu
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego zagadnienia dotyczy załączony fragment umowy, zawartej pomiędzy agencją reklamową a Zamawiającym?

1. Wykonawca – Agencja Reklamowa Pixel zobowiązuje się wykonać dzieło w postaci projektów logotypu Przedsiębiorstwa Axa, a Zamawiający do zapłaty wynagrodzenia.

2. Projekty logotypów obejmować będą opracowanie poniższych wersji:

  • kolorowej i monochromatycznej,
  • wektorowej i rastrowej,

wraz z księgą znaku i w rozmiarach oraz rozdzielczości opisanych szczegółowo w Załączniku do niniejszej Umowy.

A. Zastrzeżeń dotyczących autorskich praw majątkowych.
B. Określenie stron zawierających umowę.
C. Zasady współpracy przy realizacji umowy.
D. Określenia przedmiotu umowy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem tego podejścia do negocjacji jest zachowanie pozytywnych relacji z partnerem na dłuższą metę, przy czym osoba negocjująca świadomie rezygnuje z niektórych swoich aspiracji. Tego typu styl często kończy się wynikiem 'wygrany-przegrany'. Jak nazywa się ten styl?

A. osiąga kompromis
B. unika
C. dominuje
D. dostosowuje
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co może być przedmiotem ochrony prawnoautorskiej?

A. opublikowany opis patentowy
B. dokument urzędowy
C. slogan reklamowy
D. prosta informacja prasowa
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje w trakcie sprzedażowej rozmowy są niezbędne, gdy

A. nie masz nic wartościowego do zaoferowania drugiej stronie
B. druga strona działa w niewłaściwy sposób
C. żądania jednej ze stron są niezgodne z etyką
D. niektóre interesy stron są rozbieżne
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy agencja reklamowa ma prawo wystawić fakturę VAT zaliczkową w związku

A. z uzyskaniem całkowitej płatności za świadczoną usługę
B. z uregulowaniem otrzymanej zaliczki na przyszłe usługi
C. z realizacją usługi reklamowej
D. z błędem na wystawionej fakturze VAT
Zarządzanie kampanią reklamową

Przed którą z wymienionych audycji telewizyjnych nie może być emitowana załączona plansza reklamowa?

Ilustracja do pytania 35
A. Przed serwisem informacyjnym.
B. Przed prognozą pogody.
C. Przed programem rozrywkowym.
D. Przed serwisem sportowym.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?

A. Umowę o pracę
B. Umowę agencyjną
C. Umowę o dzieło
D. Umowę kupna-sprzedaży
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową

W Polsce rejestrację znaku graficznego oraz marki firmy lub produktu przeprowadza

A. Urząd Certyfikacji
B. Urząd Rejestracji Produktów
C. Urząd Patentowy
D. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie przepisy prawne powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu baz danych oraz ich wykorzystaniu w reklamie?

A. Ustawy Prawo własności prywatnej
B. Ustawy o ochronie danych osobowych
C. Ustawy Prawo autorskie
D. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji