Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszym kwartale agencja reklamowa wystawiła faktury VAT swoim klientom na sumę 50 000,00 zł netto. Jednocześnie otrzymała faktury VAT za zakup towarów i usług o wartości 20 000,00 zł netto. Stawka podatku VAT wynosiła 23% zarówno dla zakupów, jak i sprzedaży. Jaką kwotę podatku VAT agencja musi przekazać do Urzędu Skarbowego za pierwszy kwartał?

A. 4 600,00 zł
B. 6 900,00 zł
C. 16 100,00 zł
D. 11 500,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko, w którym osoba dostrzega niezgodność pomiędzy posiadanymi informacjami a tymi, które są jej przekazywane na ten sam temat, na przykład dotyczące negatywnych skutków palenia, ilustruje teoria

A. motywacji
B. antycypacji
C. samoświadomości
D. dysonansu poznawczego
PGF.08 Pytanie 124
Zarządzanie kampanią reklamową

Który symbol umieszczony obok logo firmy oznacza znak towarowy zarejestrowany w urzędzie patentowym?

Ilustracja do pytania 4
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
PGF.08 Pytanie 125
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy

A. praca nad kodeksami etyki reklamy
B. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
C. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
D. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową

Licencje Creative Commons (wolne licencje) oferują różnorodny zestaw warunków licencyjnych - swobody i ograniczenia. Przedstawiony na rysunku symbol oznacza, że utworu wolno używać

Ilustracja do pytania 7
A. w celach niekomercyjnych.
B. w celach komercyjnych, bez konieczności uzyskania zgody autora.
C. tylko w oryginalnej formie bez dokonywania przekształceń.
D. w celach komercyjnych z koniecznością uzyskania zgody autora.
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo

A. handlowe
B. budowlane
C. cywilne
D. gospodarcze
PGF.08 Pytanie 129
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy uznające za nieuczciwą reklamę komunikaty odwołujące się do emocji konsumentów poprzez wzbudzanie strachu lub wykorzystanie przesądów znajdują się w ustawie

A. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. o ochronie niektórych praw klientów
C. o szczególnych zasadach sprzedaży dla konsumentów
D. o ochronie konkurencji oraz konsumentów
PGF.08 Pytanie 130
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwsza pomoc, która polega na schładzaniu uszkodzonego miejsca czystą, zimną wodą przez kilkanaście minut, powinna być zastosowana w przypadku

A. krwawienia
B. oparzenia
C. odmrożenia
D. krwotoku
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?

A. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
B. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
C. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
D. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli

A. niszczy reputację towarów, usług, znaków towarowych lub identyfikacji przedsiębiorcy.
B. w sposób rzetelny i dający się obiektywnie zweryfikować porównuje towary.
C. subiektywnie zestawia jedną lub kilka istotnych i typowych właściwości produktów.
D. myli klienta.
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
B. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
D. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa projektując opakowanie papierosów należy przedstawić na nim obrazek ilustrujący społeczne i zdrowotne skutki palenia, który powinien zajmować

Ilustracja do pytania 14
A. 65% przedniej i tylnej części paczki.
B. tylko 80% przedniej części paczki.
C. tylko 65% przedniej części paczki.
D. 80% przedniej i tylnej części paczki.
PGF.08 Pytanie 137
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i prawach pokrewnych, prawa do reklamy projektu stworzonego przez grafika zatrudnionego w agencji reklamowej na podstawie umowy o pracę przysługują

A. pracodawcy, czyli agencji reklamowej
B. zatrudnionemu, czyli grafikowi
C. zarówno pracodawcy, jak i pracownikowi (w proporcji 60% do 40%)
D. pracownikowi i pracodawcy (w równych częściach)
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest

A. franczyza
B. koncentracja marketingowa
C. połączenie
D. współpraca marketingowa
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?

A. Notę korygującą
B. Fakturę korygującą
C. Fakturę zaliczkową
D. Fakturę pro-forma
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgłoszenie przez sprzedawcę pomyłki dotyczącej ceny, stawki, kwoty podatku lub jakiejkolwiek innej pozycji zawartej w fakturze wiąże się z wystawieniem

A. polecenia księgowania
B. noty obciążeniowej
C. faktury korygującej
D. noty korygującej
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 5 roll-upów po 350,00 zł netto za sztukę, pomijając należny klientowi rabat w kwocie 10,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby wprowadzić poprawne dane?

A. Fakturę korygującą
B. Fakturę pro forma
C. Fakturę zaliczkową
D. Notę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową

Mężczyzna w wieku trzydziestu lat, zatrudniony w agencji reklamowej, udał się na spotkanie biznesowe z kluczowym klientem. Jego rozmówczyniami były dwie kobiety w zupełnie odmiennym wieku: dyrektor marketingu oraz stażystka w tym wydziale. W jaki sposób powinien się zachować mężczyzna podczas powitania?

A. Jako pierwszy uścisnąć dłoń pani dyrektor
B. Jako pierwszy uścisnąć dłoń stażystce
C. Poczekać na inicjatywę pani dyrektor do podania ręki
D. Poczekać na inicjatywę stażystki do podania ręki
PGF.08 Pytanie 143
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej, po upadku z drabiny o wysokości 3 m, leży na ziemi i skarży się na intensywny ból nogi, która jest nienaturalnie zniekształcona. Jakie powinno być pierwsze działanie?

A. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
B. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
C. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
D. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.

A. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
B. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
C. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
D. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?

A. morphing
B. cybersquatting
C. SPAM
D. typosquatting
PGF.08 Pytanie 148
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, nie informując twórców utworu, poważnie zmieniła i wykorzystała jego fragment w reklamie telewizyjnej. Jakie prawa zostały naruszone?

A. Osobiste prawa autorskie
B. Prawa do własności intelektualnej
C. Majętnościowe prawa autorskie
D. Specjalne prawa do reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

Ilustracja do pytania 29
A. 14,40 m2
B. 18,00 m2
C. 7,20 m2
D. 21,60 m2
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 30 czerwca 2011 r. dotyczącym szczegółowych zasad lokowania produktów, programy telewizyjne, w których znajdują się lokowane towary, powinny być oznaczone graficznie na początku, na końcu oraz w chwili wznowienia po przerwie reklamowej lub telesprzedaży. Każde takie oznaczenie powinno trwa

A. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
B. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
C. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
D. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu