Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w

Charakterystyka spotu reklamowego
nie nadużywa zaufania odbiorcy,
nie wykorzystuje braku doświadczenia lub wiedzy odbiorcy,
nie zawiera elementów zachęcających do aktów przemocy.

A. ustawie prawo własności przemysłowej.
B. ustawie o radiofonii i telewizji.
C. ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
D. Kodeksie Etyki Reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko, w którym osoba dostrzega niezgodność pomiędzy posiadanymi informacjami a tymi, które są jej przekazywane na ten sam temat, na przykład dotyczące negatywnych skutków palenia, ilustruje teoria

A. dysonansu poznawczego
B. samoświadomości
C. motywacji
D. antycypacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje w trakcie sprzedażowej rozmowy są niezbędne, gdy

A. druga strona działa w niewłaściwy sposób
B. nie masz nic wartościowego do zaoferowania drugiej stronie
C. niektóre interesy stron są rozbieżne
D. żądania jednej ze stron są niezgodne z etyką
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa projektując opakowanie papierosów należy przedstawić na nim obrazek ilustrujący społeczne i zdrowotne skutki palenia, który powinien zajmować

Ilustracja do pytania 8
A. tylko 65% przedniej części paczki.
B. tylko 80% przedniej części paczki.
C. 80% przedniej i tylnej części paczki.
D. 65% przedniej i tylnej części paczki.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiej z podanych fraz powinien unikać sprzedawca, pragnąc zdobyć lojalnego klienta?

A. To ostatnia okazja, aby wykorzystać tę ofertę
B. Proponujemy elastyczne terminy płatności oraz atrakcyjne rabaty
C. Współpraca z naszą agencją zwiększy szanse na pokonanie konkurencji
D. Ceny naszych usług są dostosowane do wysokiego poziomu jakości
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?

A. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
B. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
C. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
D. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?

A. z kooperacją międzysektorową
B. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
C. z tworzeniem relacji z klientami
D. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową

Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

A. 4 lat
B. 3 lat
C. 1 roku
D. 2 lat
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej

A. 10% powierzchni reklamy
B. 20% powierzchni reklamy
C. 30% powierzchni reklamy
D. 40% powierzchni reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?

A. Fakturę pro forma
B. Fakturę zaliczkową
C. Notę korygującą
D. Fakturę korygującą
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to

A. niezgodna z przepisami prawa
B. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
C. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
D. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych składników powinien być zawarty w pisemnej umowie sprzedaży artykułów lub usług reklamowych, aby miała ona ważność prawną, w kontekście dowodowym oraz dochodzenia roszczeń przed sądem?

A. Przeniesienie praw autorskich
B. Termin wycofania się z umowy
C. Wykaz podwykonawców
D. Podpisy stron umowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co może być przedmiotem ochrony prawnoautorskiej?

A. prosta informacja prasowa
B. dokument urzędowy
C. opublikowany opis patentowy
D. slogan reklamowy
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową

Zakres prawa autorskiego oraz własności intelektualnej nie obejmuje

A. zwykła informacja prasowa
B. design przemysłowy
C. aplikacja komputerowa
D. dzieło literackie
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgłoszenie przez sprzedawcę pomyłki dotyczącej ceny, stawki, kwoty podatku lub jakiejkolwiek innej pozycji zawartej w fakturze wiąże się z wystawieniem

A. noty obciążeniowej
B. polecenia księgowania
C. faktury korygującej
D. noty korygującej
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?

A. Millera
B. Neissra
C. Ebbinghausa
D. Webera
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?

A. Rekomendacji
B. Emocjonalny
C. Moralny
D. Racjonalny
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Prawo autorskie nie może przysługiwać

A. dzieciom
B. osobom ubezwłasnowolnionym
C. odtwórcom
D. współautorom projektu
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:

Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.



ProduktCena sprzedaży netto, zł
Kubki reklamowe1 500,00
Koszulki z nadrukiem2 500,00
Smycze reklamowe1 000,00
Razem5 000,00

A. 575,00 zł
B. 345,00 zł
C. 1 150,00 zł
D. 230,00 zł
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami Ustawy o radiofonii i telewizji zabronione jest lokowanie produktu w

A. programach rozrywkowych
B. filmach
C. audycjach dla dzieci
D. audycjach sportowych
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, nie informując twórców utworu, poważnie zmieniła i wykorzystała jego fragment w reklamie telewizyjnej. Jakie prawa zostały naruszone?

A. Majętnościowe prawa autorskie
B. Osobiste prawa autorskie
C. Prawa do własności intelektualnej
D. Specjalne prawa do reklamy
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową

Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej

A. autorskiego
B. spadkowego
C. podatkowego
D. pracy
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową

Który symbol umieszczony obok logo firmy oznacza znak towarowy zarejestrowany w urzędzie patentowym?

Ilustracja do pytania 31
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na fakturze zakupu/sprzedaży kupujący dostrzegł różnicę w cenie. Który dokument powinien ponownie wystawić sprzedawca, aby naprawić ten błąd?

A. Fakturę korygującą
B. Notę korygującą
C. Fakturę sprzedaży
D. Protokół reklamacyjny
Zarządzanie kampanią reklamową

Licencje Creative Commons (wolne licencje) oferują różnorodny zestaw warunków licencyjnych - swobody i ograniczenia. Przedstawiony na rysunku symbol oznacza, że utworu wolno używać

Ilustracja do pytania 33
A. w celach komercyjnych, bez konieczności uzyskania zgody autora.
B. w celach komercyjnych z koniecznością uzyskania zgody autora.
C. tylko w oryginalnej formie bez dokonywania przekształceń.
D. w celach niekomercyjnych.
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały

A. 30% powierzchni reklamy
B. 15% powierzchni reklamy
C. 25% powierzchni reklamy
D. 20% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?

A. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
B. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
C. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
D. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy sprzedaż jest dokumentowana za pomocą kasy fiskalnej, paragon wydrukowany powinien być przekazany

A. każdemu kupującemu
B. klientom, których zakup będzie wynosić więcej niż 10 zł
C. klientom, którzy wyrażą taką prośbę
D. kupującym, którzy mają prawo do rabatu przy zakupie
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy uznające za nieuczciwą reklamę komunikaty odwołujące się do emocji konsumentów poprzez wzbudzanie strachu lub wykorzystanie przesądów znajdują się w ustawie

A. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. o szczególnych zasadach sprzedaży dla konsumentów
C. o ochronie konkurencji oraz konsumentów
D. o ochronie niektórych praw klientów
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej

A. 1 sekundę
B. 3 sekundy
C. 2 sekundy
D. 4 sekundy