Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Która z planowanych reklamowych form promocji napoju alkoholowego typu piwo jest prawnie zakazana?

A. Reklama kinowa, która będzie nadawana przed filmem dla dorosłych, którego projekcja rozpocznie się o godzinie 23:30
B. Plakat na tablicy reklamowej browaru (20% powierzchni reklamy zajmuje napis informujący o szkodliwości spożywania alkoholu)
C. Reklama telewizyjna, w której kierowca rajdowy na mecie wznosi toast piwem, a następnie delektuje się nim z przyjaciółmi
D. Plakat reklamowy w pubie z hasłem 'Nowa butelka, ten sam dobry smak'
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj umowy charakteryzuje załączony opis?

Jest to umowa, w której jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia umowy. Dla swej ważności wymaga określenia istotnych postanowień i ustaleń np. ceny oraz terminów, w której umowa przyrzeczona ma być zawarta. Jest ona zawierana, aby zabezpieczyć się, że do transakcji faktycznie dojdzie.

A. Factoringu.
B. Sponsoringu.
C. Składu.
D. Przedwstępną.
PGF.08 Pytanie 43
Zarządzanie kampanią reklamową

Znak CE umieszczony na produkcie wskazuje, że produkt jest

A. dopuszczony do międzynarodowego obrotu
B. przetestowany elektronicznie
C. wyrobem z sektora elektronicznego
D. zgodny z normami Unii Europejskiej
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować

A. w pobliżu miejsca zabaw
B. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
C. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
D. na obszarze prywatnym
PGF.08 Pytanie 45
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z licencji umożliwia używanie utworu w celach zarobkowych?

Ilustracja do pytania 5
A. Licencja 1
B. Licencja 3
C. Licencja 4
D. Licencja 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli

A. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
B. odbiorca akceptuje warunki oferty
C. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie
D. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z art. 70 ustawy o VAT, z wyjątkiem ust. 3, zwalnia się od podatku import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników oraz plakatów reklamowych, o ile

A. są przeznaczone do nieodpłatnego rozdania
B. mają wysoką wartość jednostkową
C. są przeznaczone do użytku
D. są dopuszczone do obrotu handlowego
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient agencji reklamowej oczekuje gwarancji, że materiały reklamowe będą wydrukowane na papierze, którego produkcja przebiegała z uwzględnieniem minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko leśne. Pracownik agencji reklamowej realizując to zlecenie, powinien sprawdzić, czy na opakowaniu papieru widnieje znak

Ilustracja do pytania 10
A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?

A. Neissra
B. Webera
C. Millera
D. Ebbinghausa
PGF.08 Pytanie 52
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?

A. Lekarz
B. Sportowiec
C. Aktor
D. Polityk
PGF.08 Pytanie 54
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?

A. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
B. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
D. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
PGF.08 Pytanie 55
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów

A. stworzonych w odmiennym celu.
B. o zróżnicowanej cenie.
C. spełniających te same potrzeby.
D. mających wiele cech dających się zweryfikować.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara

A. do 10 lat pozbawienia wolności
B. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
C. do 5 lat pozbawienia wolności
D. związana z konfiskatą aktywów firmy
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy prawne dotyczące promowania wyrobów tytoniowych zezwalają na

A. wsparcie działalności sportowej przez firmy tytoniowe
B. prezentowanie informacji o wyrobach tytoniowych w punktach sprzedaży
C. emitowanie reklam wyrobów tytoniowych w telewizji
D. reklamowanie wyrobów tytoniowych w mediach drukowanych
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?

A. całkowicie niedozwolona
B. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
C. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
D. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
PGF.08 Pytanie 63
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach akcji promocyjnej "Mazury cud natury" stworzono film, który ukazuje urok przyrody warmińsko-mazurskiego. W produkcji wykorzystano elementy z dwóch wcześniejszych dzieł filmowych, co zostało zaznaczone w filmie. Podano tytuły obu wcześniejszych produkcji oraz nazwiska ich reżyserów. W tej sytuacji zastosowano przepisy

A. prawa pracy
B. o prawie autorskim
C. Kodeksu postępowania administracyjnego
D. Kodeksu cywilnego
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?

A. Licencja
B. Znak towarowy
C. Patent
D. Logotyp
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła rachunek za nabycie 4 roll-upów po 250,00 zł netto za sztukę, w którym nie uwzględniono przysługującego klientowi rabatu wartościowego w wysokości 10,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby poprawnie zaktualizować dane?

A. Notę korygującą
B. Fakturę korygującą
C. Fakturę zaliczkową
D. Rachunek pro forma
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z regulacjami prawnymi oraz zasadami etyki zawodowej, telewizyjne reklamy mogą przerywać seriale, programy rozrywkowe i filmy dokumentalne w dowolnym momencie, przy czym przerwa między kolejnymi reklamami powinna wynosić co najmniej

A. 45 minut
B. 30 minut
C. 20 minut
D. 15 minut
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?

Klauzule umowy:
— Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych.
— Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy.
— Agencja odpowiada za ostateczny efekt.
— Nabywcy przysługuje prawo reklamacji.

A. Zlecenia.
B. O pracę.
C. O dzieło.
D. Handlową.
PGF.08 Pytanie 70
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami Ustawy o radiofonii i telewizji zabronione jest lokowanie produktu w

A. audycjach dla dzieci
B. audycjach sportowych
C. programach rozrywkowych
D. filmach
PGF.08 Pytanie 71
Zarządzanie kampanią reklamową

Obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę w przypadku montażu reklamowego urządzenia na obiekcie zabytkowym wynika z przepisów ustawowych

A. Prawo zamówień publicznych
B. o dozorze technicznym
C. o drogach publicznych
D. Prawo budowlane
PGF.08 Pytanie 72
Zarządzanie kampanią reklamową

Prawo autorskie nie może przysługiwać

A. dzieciom
B. osobom ubezwłasnowolnionym
C. współautorom projektu
D. odtwórcom
PGF.08 Pytanie 73
Zarządzanie kampanią reklamową

Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej

A. pracy
B. podatkowego
C. autorskiego
D. spadkowego
PGF.08 Pytanie 75
Zarządzanie kampanią reklamową

Etykieta produktu spożywczego nie powinna

A. przypisywać produktowi właściwości zdrowotnych
B. zawierać informacji identyfikacyjnych o producencie
C. podawać masy netto wyrobu
D. informować o składnikach użytych do produkcji
PGF.08 Pytanie 76
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to

A. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
B. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
C. niezgodna z przepisami prawa
D. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów znajduje swoje zastosowanie?

A. konieczne jest znalezienie rozwiązania, które uwzględnia racje obu stron, ponieważ obie są zbyt istotne
B. jedna ze stron sporu chce pozwolić innym się uspokoić i umożliwić podjęcie konstruktywnych działań
C. trzeba stworzyć sprzyjający klimat do rozwiązania innych problemów spornych
D. należy szybko zareagować, np. w sytuacji zagrożenia