Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Reklama kinowa, która będzie nadawana przed filmem dla dorosłych, którego projekcja rozpocznie się o godzinie 23:30
B. Plakat na tablicy reklamowej browaru (20% powierzchni reklamy zajmuje napis informujący o szkodliwości spożywania alkoholu)
C. Reklama telewizyjna, w której kierowca rajdowy na mecie wznosi toast piwem, a następnie delektuje się nim z przyjaciółmi
D. Plakat reklamowy w pubie z hasłem 'Nowa butelka, ten sam dobry smak'
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj umowy charakteryzuje załączony opis?
Jest to umowa, w której jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia umowy. Dla swej ważności wymaga określenia istotnych postanowień i ustaleń np. ceny oraz terminów, w której umowa przyrzeczona ma być zawarta. Jest ona zawierana, aby zabezpieczyć się, że do transakcji faktycznie dojdzie. |
A. Factoringu.
B. Sponsoringu.
C. Składu.
D. Przedwstępną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Znak CE umieszczony na produkcie wskazuje, że produkt jest
A. dopuszczony do międzynarodowego obrotu
B. przetestowany elektronicznie
C. wyrobem z sektora elektronicznego
D. zgodny z normami Unii Europejskiej
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować
A. w pobliżu miejsca zabaw
B. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
C. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
D. na obszarze prywatnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z licencji umożliwia używanie utworu w celach zarobkowych?

A. Licencja 1
B. Licencja 3
C. Licencja 4
D. Licencja 2
Zarządzanie kampanią reklamową
Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli
A. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
B. odbiorca akceptuje warunki oferty
C. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie
D. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych dokumentów zawiera ofertę sprzedaży towarów reklamowych oraz definiuje kluczowe warunki przyszłej umowy sprzedaży?
A. Zapytanie ofertowe
B. Umowa zlecenie
C. Umowa o dzieło
D. Oferta handlowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjator powinien unikać
A. dążenia do uzyskania kompromisu.
B. unikania osądów.
C. tendencyjnego wnioskowania.
D. zdolności do wyrażania emocji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z art. 70 ustawy o VAT, z wyjątkiem ust. 3, zwalnia się od podatku import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników oraz plakatów reklamowych, o ile
A. są przeznaczone do nieodpłatnego rozdania
B. mają wysoką wartość jednostkową
C. są przeznaczone do użytku
D. są dopuszczone do obrotu handlowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient agencji reklamowej oczekuje gwarancji, że materiały reklamowe będą wydrukowane na papierze, którego produkcja przebiegała z uwzględnieniem minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko leśne. Pracownik agencji reklamowej realizując to zlecenie, powinien sprawdzić, czy na opakowaniu papieru widnieje znak

A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?
A. Neissra
B. Webera
C. Millera
D. Ebbinghausa
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?
A. Lekarz
B. Sportowiec
C. Aktor
D. Polityk
Zarządzanie kampanią reklamową
Zakres prawa autorskiego oraz własności intelektualnej obejmuje to, co jest stosowane w działalności agencji reklamowej
A. akty prawne
B. emblemat urzędowy
C. opublikowany dokument patentowy
D. program komputerowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?
A. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
B. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
D. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
Zarządzanie kampanią reklamową
Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów
A. stworzonych w odmiennym celu.
B. o zróżnicowanej cenie.
C. spełniających te same potrzeby.
D. mających wiele cech dających się zweryfikować.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie czynniki są analizowane w kontekście polityczno-prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym?
A. PEST
B. 5-ciu Sił Portera
C. Przypadków
D. SWOT
Zarządzanie kampanią reklamową
W Polsce prawo reklamowe nie zezwala na wykorzystanie reklamy
A. alternatywnej
B. podprogowej
C. rekomendacyjnej
D. kontekstowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara
A. do 10 lat pozbawienia wolności
B. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
C. do 5 lat pozbawienia wolności
D. związana z konfiskatą aktywów firmy
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby prowadzić agencję reklamową, trzeba najpierw
A. uzyskać koncesję
B. uzyskać zezwolenie
C. zarejestrować działalność gospodarczą
D. zarejestrować nazwę przedsiębiorstwa
Zarządzanie kampanią reklamową
Przepisy prawne dotyczące promowania wyrobów tytoniowych zezwalają na
A. wsparcie działalności sportowej przez firmy tytoniowe
B. prezentowanie informacji o wyrobach tytoniowych w punktach sprzedaży
C. emitowanie reklam wyrobów tytoniowych w telewizji
D. reklamowanie wyrobów tytoniowych w mediach drukowanych
Zarządzanie kampanią reklamową
Nieetycznym działaniem lidera na rynku wobec konkurentów jest przyjęcie przez niego cen
A. z nierównymi końcówkami
B. dumpingowych
C. standardowych
D. psychologicznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?
A. całkowicie niedozwolona
B. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
C. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
D. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach akcji promocyjnej "Mazury cud natury" stworzono film, który ukazuje urok przyrody warmińsko-mazurskiego. W produkcji wykorzystano elementy z dwóch wcześniejszych dzieł filmowych, co zostało zaznaczone w filmie. Podano tytuły obu wcześniejszych produkcji oraz nazwiska ich reżyserów. W tej sytuacji zastosowano przepisy
A. prawa pracy
B. o prawie autorskim
C. Kodeksu postępowania administracyjnego
D. Kodeksu cywilnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Zasady dotyczące umieszczania reklam zewnętrznych przy pasie drogowym określa ustawa
A. handlowa
B. budowlana
C. gospodarcza
D. cywilna
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy
A. 6:00 a 20:00
B. 7:00 a 22:00
C. 6:00 a 21:00
D. 7:00 a 21:00
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?
A. Licencja
B. Znak towarowy
C. Patent
D. Logotyp
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła rachunek za nabycie 4 roll-upów po 250,00 zł netto za sztukę, w którym nie uwzględniono przysługującego klientowi rabatu wartościowego w wysokości 10,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby poprawnie zaktualizować dane?
A. Notę korygującą
B. Fakturę korygującą
C. Fakturę zaliczkową
D. Rachunek pro forma
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z regulacjami prawnymi oraz zasadami etyki zawodowej, telewizyjne reklamy mogą przerywać seriale, programy rozrywkowe i filmy dokumentalne w dowolnym momencie, przy czym przerwa między kolejnymi reklamami powinna wynosić co najmniej
A. 45 minut
B. 30 minut
C. 20 minut
D. 15 minut
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?
Klauzule umowy: — Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych. — Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy. — Agencja odpowiada za ostateczny efekt. — Nabywcy przysługuje prawo reklamacji. |
A. Zlecenia.
B. O pracę.
C. O dzieło.
D. Handlową.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z zasadami Ustawy o radiofonii i telewizji zabronione jest lokowanie produktu w
A. audycjach dla dzieci
B. audycjach sportowych
C. programach rozrywkowych
D. filmach
Zarządzanie kampanią reklamową
Obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę w przypadku montażu reklamowego urządzenia na obiekcie zabytkowym wynika z przepisów ustawowych
A. Prawo zamówień publicznych
B. o dozorze technicznym
C. o drogach publicznych
D. Prawo budowlane
Zarządzanie kampanią reklamową
Prawo autorskie nie może przysługiwać
A. dzieciom
B. osobom ubezwłasnowolnionym
C. współautorom projektu
D. odtwórcom
Zarządzanie kampanią reklamową
Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej
A. pracy
B. podatkowego
C. autorskiego
D. spadkowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki jest symbol klasyfikacji statystycznej, który powinien znajdować się na fakturze VAT?
A. numer dokumentu.
B. stawka VAT.
C. numer identyfikacji podatkowej.
D. kod PKWiU.
Zarządzanie kampanią reklamową
Etykieta produktu spożywczego nie powinna
A. przypisywać produktowi właściwości zdrowotnych
B. zawierać informacji identyfikacyjnych o producencie
C. podawać masy netto wyrobu
D. informować o składnikach użytych do produkcji
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to
A. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
B. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
C. niezgodna z przepisami prawa
D. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
Zarządzanie kampanią reklamową
Od 1 stycznia 2013 r. faktura nie musi zawierać określenia
A. daty sprzedaży
B. kwoty podatku
C. nabywcy i sprzedawcy
D. oryginał i kopia
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z prezentowanych ilustracji zawiera hasła reklamowe skierowane do dzieci, zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy?

A. Ilustracja 1
B. Ilustracja 4
C. Ilustracja 3
D. Ilustracja 2
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wysokość ma stawka podatku VAT, gdy cena netto wynajmu powierzchni reklamowej billboardu wynosi
2 800,00 zł, a cena brutto 3 444,00 zł?
A. 8%
B. 23%
C. 3%
D. 5%
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów znajduje swoje zastosowanie?
A. konieczne jest znalezienie rozwiązania, które uwzględnia racje obu stron, ponieważ obie są zbyt istotne
B. jedna ze stron sporu chce pozwolić innym się uspokoić i umożliwić podjęcie konstruktywnych działań
C. trzeba stworzyć sprzyjający klimat do rozwiązania innych problemów spornych
D. należy szybko zareagować, np. w sytuacji zagrożenia